abonnement Unibet Coolblue
pi_170613936
quote:
9s.gif Op maandag 1 mei 2017 17:40 schreef Maarten het volgende:

[..]

Dat was een grapje om Robinook te plagen. Wist niet dat ik dat moest uitleggen.

ClubSoda verwoordde prima hoe ik er wel over denk.
Goed van jou dat je het toch doet.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 1 mei 2017 @ 18:28:59 #102
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_170613938
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:27 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik ben intelligent O+
Reken maar!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_170613971
Heel mijn zelfbeeld weer gerehabiliteerd O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_170613982
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:17 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Volgens mij leg ik je niet zoveel woorden in de mond. Je zegt dat "veel te veel vrouwen liever zeuren". 'Liever' geeft een vergelijking aan, want anders had je 'graag' gezegd. Ze zeuren dus liever dan een andere activiteit. De meest logische tegenstelling is iets in de trant van actie ondernemen, aanpakken of constructief aan de slag gaan. Dus ja, de aanname dat je dat bedoelt doe ik inderdaad (en toets ik nota bene). Het zou inderdaad kunnen zijn dat je hier iets heel anders bedoelde, bijvoorbeeld "veel te veel vrouwen zeuren liever dan dat ze de polka dansen" maar dan was het handig geweest dat te zeggen. Uitgaande van het feit dat je bedoelt te zeggen dat "veel te veel vrouwen liever zeuren dan dat ze iets doen" is "het ontbreekt deze vrouwen aan daadkracht" een redelijke synoniem. Verder noem je in een zin dat de emancipatiegraad te laag is en dat veel te veel vrouwen liever zeuren. Hoewel dit ook twee losse observaties zouden kunnen zijn, is het hier evengoed logisch om aan te nemen dat je hier een causaal verband uit wil drukken: de emancipatiegraad is te laag (omdat) veel vrouwen liever zeuren (dan iets te doen). Maar vertel me gerust waar ik verkeerd afsloeg in deze deductie.

/neuzelenoversemantiek :+
O+ Hartjes voor jou O+
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 1 mei 2017 @ 18:30:47 #105
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170613992
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:22 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Jij bent véél te intelligent voor Piet. Hier komt nooit een inhoudelijk weerwoord op.
En ik een inhoudelijk antwoord krijg op mijn post over de lage emancipatiegraad...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_170614011
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:30 schreef Vanyel het volgende:

[..]

O+ Hartjes voor jou O+
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:29 schreef Clubsoda het volgende:
Heel mijn zelfbeeld weer gerehabiliteerd O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_170614037
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En ik een inhoudelijk antwoord krijg op mijn post over de lage emancipatiegraad...
Oh, maar dat ben ik met je eens hoor. Dat is ook zo. Ik ben dus alleen benieuwd of die zeurende vrouwen daaraan ten grondslag liggen volgens jou. En daarnaast benieuwd hoe jij je voorstelt dat het zou veranderen, want dat vind ik best een moeilijk punt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 1 mei 2017 @ 18:33:29 #108
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_170614052
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:29 schreef Clubsoda het volgende:
Heel mijn zelfbeeld weer gerehabiliteerd O+
"Intelligenter dan Piet". Maar toch!
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 1 mei 2017 @ 18:35:01 #109
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_170614087
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En ik een inhoudelijk antwoord krijg op mijn post over de lage emancipatiegraad...
Dat hoeft je toch niet te weerhouden je bewering inhoudelijk toe te lichten? Of probeer je de aandacht af te leiden daarvan? ;)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_170614098
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En ik een inhoudelijk antwoord krijg op mijn post over de lage emancipatiegraad...
Jouw post was een oneliner zonder enige inhoudelijke onderbouwing. Er is je drie maal gevraagd daar een inhoudelijke toevoeging op te schrijven. Dat lukt je telkenmale niet.
Wat kun je nog anders verwachten dan semantiek?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 1 mei 2017 @ 18:41:07 #111
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170614249
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:32 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Oh, maar dat ben ik met je eens hoor. Dat is ook zo.
Waarom zeg je dat dan niet gewoon?
quote:
Ik ben dus alleen benieuwd of die zeurende vrouwen daaraan ten grondslag liggen volgens jou. En daarnaast benieuwd hoe jij je voorstelt dat het zou veranderen, want dat vind ik best een moeilijk punt.
Grondslag weet ik niet. Maar er wordt veel meer over gezeurd dan dat men daadwerkelijk wat doet. Wat je daaraan moet doen? Lastig. Denk dat vrouwen dat zelf moeten doen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 1 mei 2017 @ 18:43:01 #112
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170614288
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:35 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Jouw post was een oneliner zonder enige inhoudelijke onderbouwing. Er is je drie maal gevraagd daar een inhoudelijke toevoeging op te schrijven. Dat lukt je telkenmale niet.
Wat kun je nog anders verwachten dan semantiek?
Nee, ik heb geen zin op stropoppen te reageren. Als je wat wilt vragen, vraag dan niet met een invulling die ik niet gaf.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_170614352
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom zeg je dat dan niet gewoon?

[..]

Grondslag weet ik niet. Maar er wordt veel meer over gezeurd dan dat men daadwerkelijk wat doet. Wat je daaraan moet doen? Lastig. Denk dat vrouwen dat zelf moeten doen.
Omdat je zit te hameren op het feit dat ik je woorden in de mond leg. Dat leidt af.

Maar zoals jij het probleem schetst, gaat het toch veel breder dan een 'vrouwenprobleem'? Als er te weinig mannen in het onderwijs zitten bijvoorbeeld? En het lastige is dat als er dingen ondernomen worden, zoals quota voor topfuncties, daar ook een hoop gezeur op komt "want vrouwen miepen immers ook niet dat er geen quota voor vuilnismannen zijn". Los daarvan is het wat ironisch om commentaar te hebben op mensen die vooral zeuren, maar vervolgens geen ander idee hebben dan "los het zelf maar op".
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 1 mei 2017 @ 18:46:50 #114
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170614398
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:45 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Omdat je zit te hameren op het feit dat ik je woorden in de mond leg. Dat leidt af.
Dat deed je ook
quote:
Maar zoals jij het probleem schetst, gaat het toch veel breder dan een 'vrouwenprobleem'? Als er te weinig mannen in het onderwijs zitten bijvoorbeeld? En het lastige is dat als er dingen ondernomen worden, zoals quota voor topfuncties, daar ook een hoop gezeur op komt "want vrouwen miepen immers ook niet dat er geen quota voor vuilnismannen zijn". Los daarvan is het wat ironisch om commentaar te hebben op mensen die vooral zeuren, maar vervolgens geen ander idee hebben dan "los het zelf maar op".
Hier doe je het weer. Je zet tussen aanhalingstekens wat ik niet zeg.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_170614439
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, ik heb geen zin op stropoppen te reageren. Als je wat wilt vragen, vraag dan niet met een invulling die ik niet gaf.
Dat er wordt ingevuld, komt door je eigen wijze van posten. Je post oneliners zonder context.
Dan geeft iemand duidelijk aan dat jouw boodschap voor haar iets impliceert en toetst bij jou of dat klopt, ga je er een stropop van brouwen. Ze vraagt nota bene of dat wel echt is wat je bedoelt. Geen stropop te bekennen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_170614443
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat deed je ook

[..]

Hier doe je het weer. Je zet tussen aanhalingstekens wat ik niet zeg.
Hoe is "vrouwen moeten het zelf doen" is anders dan "vrouwen moeten het zelf maar oplossen"? Concrete uitleg graag want ik snap je niet. Dat van die vuilnismannen is een quote uit het artikel van Ludolf.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_170614478
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat deed je ook

[..]

Hier doe je het weer. Je zet tussen aanhalingstekens wat ik niet zeg.
Ze zegt toch ook niet dat jij dat zei? Mag het mens zelf ook nog iets vinden?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  maandag 1 mei 2017 @ 18:52:46 #118
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170614541
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:48 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Hoe is "vrouwen moeten het zelf doen" is anders dan "vrouwen moeten het zelf maar oplossen"? Concrete uitleg graag want ik snap je niet. Dat van die vuilnismannen is een quote uit het artikel van Ludolf.
Ga die discussie maar aan met de schrijver daarvan zou ik zeggen, heb geen zin om standpunten van anderen in mijn mik geschoven te krijgen.
Met vrouwen moeten het zelf doen, bedoel ik, vrouwen moeten zelf bv ingenieur worden, dat doet niemand voor ze.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_170614750
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ga die discussie maar aan met de schrijver daarvan zou ik zeggen, heb geen zin om standpunten van anderen in mijn mik geschoven te krijgen.
Met vrouwen moeten het zelf doen, bedoel ik, vrouwen moeten zelf bv ingenieur worden, dat doet niemand voor ze.
Ja hoi, ik schets dus een algemeen probleem, wat neem je alles persoonlijk :? Jij zegt dat de emancipatiegraad laag is, ik erken dat maar geef daarbij tegelijkertijd aan dat ik geen goede oplossing weet omdat er vanuit allerlei hoeken een weerwoord op komt. Niet van jou, maar in het algemeen. Ik wil je niets in de schoenen schuiven, ik wilde een gesprék. Maar goed, we kunnen het er ook bij laten als ik je blijkbaar steeds zonder opzet persoonlijk raak. In mijn beleving ben ik heel redelijk en nergens onder de gordel dus het zou ook deels aan je eigen perceptie (van mij of van je internetgesprekspartners in het algemeen) kunnen liggen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 1 mei 2017 @ 19:05:28 #120
63722 z80
I fink you freaky
pi_170614870
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 17:13 schreef kwakz0r het volgende:
Overigens is het een begrijpelijke reflex, Kaatje, om de boel gezellig te willen houden. Maar dat gaat soms ten koste van een belangrijk verhaal.

En over Sunny: in het algemeen kun je stellen dat als het verhaal van een minderheid verteld wordt door bv een wit iemand, dit ten koste gaat van de emancipatie van die minderheid. Er is immers blijkbaar een wit kader nodig om het verhaal aantrekkelijk te maken. Sterker nog, als er een docu met een wit kader is en een docu van een minderheid zelf over hetzelfde onderwerp, is de kans groot dat de docu met het witte kader hoger wordt aangeslagen en meer aandacht krijgt. Daarmee verkleint de goedbedoelende witte filmmaker dus de kansen voor de gekleurde filmmaker (gaat ook op voor lgbt, of voor Linda de Mol die het lijf van een dikke vrouw leent voor de cover van Linda met haar eigen hoofd erop, om aandacht voor body positivity te vragen). :r
Normaal hou ik me buiten deze discussie maar nu moet ik toch een keer reageren.

Je mag dus als blanke mama geen film over racisme maken van je eigen niet blanke kinderen? Dat moet je overlaten aan een wild vreemde niet blanke vrouw? |:(
Sorry maar als we op dat punt zijn aanbeland dat er zo gedacht wordt dan is het inderdaad slachtoffers zoeken dan wel maken om er vooral zelf beter voor te staan.

* z80 Kruipt weer lekker warm in zijn schelp.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  maandag 1 mei 2017 @ 19:08:44 #121
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_170614957
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:05 schreef z80 het volgende:

[..]

Normaal hou ik me buiten deze discussie maar nu moet ik toch een keer reageren.

Je mag dus als blanke mama geen film over racisme maken van je eigen niet blanke kinderen? Dat moet je overlaten aan een wild vreemde niet blanke vrouw? |:(
Sorry maar als we op dat punt zijn aanbeland dat er zo gedacht wordt dan is het inderdaad slachtoffers zoeken dan wel maken om er vooral zelf beter voor te staan.

* z80 Kruipt weer lekker warm in zijn schelp.
Dat was de strekking van dat artikel. Het doorslaan in correctheid. In mijn ogen extreme hokjesstopperij
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 1 mei 2017 @ 19:13:47 #122
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_170615071
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:46 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Super, dank je! ^O^

Het ging eigenlijk precies zoals ik me herinner. Iedereen valt je bij.
(Behalve LHO, die wilde graag dat je nieuwtjes genderneutraal brengt)

Terwijl als ik LS lees, dan lijkt het alsof iedereen je afviel. En dat dat de schuld is van het feminisme.

Maar de feministes moeten zich vooral niet aangesproken voelen, want euh, want, ik weet eigenlijk niet waarom. Ik voel me namelijk wel aangesproken als iemand zegt dat "de feministen van vandaag de dag er alles aan gelegen is om de kloof tussen man en vrouw groot te houden". Misschien omdat ze de feministen aanspreekt? LS?

8)7
Ik heb niet gezegd dat iedereen hem afviel. Sterker nog, iedereen behalve LHO was het met hem eens. Vervolgens mondde het uit in een gesprek over de toon van LHO maar daar kwam helaas geen antwoord op. Terwijl het juist die toon is die veel mensen tegen de borst stuit. Dan kan je er een mooie term voor vinden, tone policing, maar je ziet wat het resultaat van de toon is in de posts die volgen. Mensen worden enorm kriegel van die muggenzifterij op de vierkante milimeter. Ik incluis, mocht dat nog niet duidelijk zijn.
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:52 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Maar met dit wel vind ik. Dan zou jij als vrouw alleen maar films over vrouwen mogen maken, Maarten alleen maar over mannen enz. Dit is wel kort door de bocht maar daar komt het wel op neer. En ik denk, zolang je hart bij het onderwerp ligt kan je haast de plank niet misslaan, alleen kan het natuurlijk zijn dat er iets niet (goed) overkomt.
En met zwarte piet is heel veel mis (vooral de keiharde gevechten voor en tegen)
Alweer mee eens.

quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 17:01 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Wat LS denk ik bedoelt is dat er onder feministen een groep mensen is met een vrij extreme visie en een overdreven focus op de semantiek en niet op de inhoud. Dit zorgt behalve voor verdere polarisatie (zoals de Engelsman, die het idee heeft zich te moeten wapenen) ook voor irritatie bij haarzelf omdat ze het gevoel heeft zich te moeten verdedigen in haar eigen feministische ideeën: if you're not with us, you're against us. Wat haar het gevoel geeft dat je als kansrijke vrouw niet níet voortdurend op de barricades mag staan. Ergo, je verliest aan beide kanten medestanders.

En als dit niet een correcte weerspiegeling is van de mening van LS, dan spijt me dat en is het in ieder geval wat ik vind :+
Je snapt inderdaad helemaal wat ik bedoel.
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 17:16 schreef kwakz0r het volgende:
Dat is ook waar cultural appropriation over gaat. Het gaat niet om je ongetwijfeld goede bedoeling als je als wit persoon dreads neemt, het gaat om het onbedoelde effect en het signaal dat het afgeeft (geloof me, cultural appropriation begon pas heel kort geleden een beetje te klikken in mijn hoofd na heel veel onbegrip).
Ik snap het werkelijk nog niet geloof ik. Wat is dan de oplossing? Dat is wat ik er vooral niet aan snap.

quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 17:28 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

En ik vind het oprecht pijnlijk dat het mensen, in dit geval specifiek jou, het gevoel geeft je mond te moeten houden. Als blanke, heteroseksuele man is het net zo min je keus om geboren te worden zoals je bent als van ieder ander.
En dat is dus ook mijn punt. Het zou toch niet zo moeten zijn dat er vandaag de dag nog van iemand de mond gesnoerd wordt?
Spoilers!
  maandag 1 mei 2017 @ 19:26:26 #123
368605 Kaatje1
Kaatje1
pi_170615414
Zo, ik zit hier relaxed op de bank, te wachten totdat vitesse langskomt. Kwam erachter dat de rondrit door mijn straat komt. Ik denk dat het nog zo'n 5 minuten duurt
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 1 mei 2017 @ 19:33:39 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170615589
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:01 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ja hoi, ik schets dus een algemeen probleem, wat neem je alles persoonlijk :? Jij zegt dat de emancipatiegraad laag is, ik erken dat maar geef daarbij tegelijkertijd aan dat ik geen goede oplossing weet omdat er vanuit allerlei hoeken een weerwoord op komt. Niet van jou, maar in het algemeen. Ik wil je niets in de schoenen schuiven, ik wilde een gesprék. Maar goed, we kunnen het er ook bij laten als ik je blijkbaar steeds zonder opzet persoonlijk raak. In mijn beleving ben ik heel redelijk en nergens onder de gordel dus het zou ook deels aan je eigen perceptie (van mij of van je internetgesprekspartners in het algemeen) kunnen liggen.
Tja
En in mijn beleving slinger je me allerlei zaken aan die ik niet zeg en ga je niet of nauwelijks in op wat ik daadwerkelijk zeg
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_170615733
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 19:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja
En in mijn beleving slinger je me allerlei zaken aan die ik niet zeg en ga je niet of nauwelijks in op wat ik daadwerkelijk zeg
Is je goed recht, die beleving. Dan is mijn conclusie alleen wel dat onze belevingen zo ver uit elkaar liggen dat dat gesprek niet gaat plaatsvinden.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')