abonnement Unibet Coolblue
pi_170507021
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ergo?
Deze SC (niet alleen ik dus) heeft meerdere malen blijk gegeven je moslimhaatstukjes niet te slikken. Op NWS is dat wel een succes.
ergo pot en ketel, en nee, gisteren is mij juist bevestigd -met een verwijzing naar de OP- dat iedereen welkom is, incluis de onnozelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2017 20:29:43 ]
  woensdag 26 april 2017 @ 20:29:34 #252
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_170507024
quote:
2s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, dat staat tot op zekere hoogte los van elkaar. Dat zeg ik juist net. Als je zelf actief een vluchtelingenstroom veroorzaakt, dan vind ik dat er per definitie een bepaalde verantwoordelijkheid aan hangt.

Dit is anders als je geen enkele bemoeienis hebt met het conflict. Dan heb je niet die extra verantwoordelijkheid. Dat betekent niet dat je dan maar helemaal niemand zou moeten opvangen, ik zou dat zelf onethisch vinden.
Ik denk dat het dus maar moeilijk aan te tonen is dat Nederland dit conflict actief heeft veroorzaakt. Misschien als onderdeel van het Westen een secundaire bijdrage, maar dan kun je Gretta Duisenberg ook verantwoordelijk houden voor Palestijnse en Israëlische doden met haar stellingname.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_170507033
quote:
15s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:26 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Waarom gekoppeld aan economische capaciteit? In Zuid-Sudan en Darfur waren ook behoorlijk wat vluchtelingen, moeten de rijke Afrikaanse landen zoals Marokko bij Afrikaanse aangelegenheden dan ook meer vluchtelingen opvangen dan Ethiopië en Somalië?
Waarom gekoppeld aan economische capaciteit? Nooit gehoord van een domino-effect? Als er geen economische capaciteit is, is er geen opvangcapaciteit. Zo simpel is het. Vluchtelingen helpen is niet gratis. Als Marokko zich enigsins heeft bemoeit met het conflict, vind ik dat die verantwoordelijkheid er wel is, zoals ik daarnet ook al aangaf.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 26 april 2017 @ 20:30:32 #254
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170507046
Rusland niet te vergeten, maar wederom zijn Syriërs niet zo achterlijk.

De tolerante, welvarende landen krijgen de ellende, zoals te verwachten is.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  woensdag 26 april 2017 @ 20:31:31 #255
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170507074
quote:
9s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:28 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Anders negeren jullie elkaar gewoon, of spreek eens een keer af.
Of hij gaat gewoon lekker terug naar waar zijn haat wel gewaardeerd wordt ^O^
Of hij laat het hier lekker achterwege ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_170507105
quote:
15s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:29 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik denk dat het dus maar moeilijk aan te tonen is dat Nederland dit conflict actief heeft veroorzaakt. Misschien als onderdeel van het Westen een secundaire bijdrage, maar dan kun je Gretta Duisenberg ook verantwoordelijk houden voor Palestijnse en Israëlische doden met haar stellingname.
De stellingname van de regerende politiek zegt genoeg. Dat stukje met de kamervragen van Baudet niet gezien? Elke poging tot onderzoek met de vraag; is het nog wel verstandig om door te gaan met het huidige beleid (afzwakken van de macht/verwijderen van Assad) wordt omgedraaid tot een poging Baudet te framen als 'iemand die achter een dictator staat'.
  woensdag 26 april 2017 @ 20:32:48 #257
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170507116
quote:
10s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:29 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

ergo pot en ketel, en nee, gisteren is mij juist bevestigd -met een verwijzing naar de OP- dat iedereen welkom is, incluis de onnozelen.
Dat iedereen welkom is staat er al eeuwen. Gaat om de praktijk echter :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 26 april 2017 @ 20:33:29 #258
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_170507130
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom gekoppeld aan economische capaciteit? Nooit gehoord van een domino-effect? Als er geen economische capaciteit is, is er geen opvangcapaciteit. Zo simpel is het. Vluchtelingen helpen is niet gratis. Als Marokko zich enigsins heeft bemoeit met het conflict, vind ik dat die verantwoordelijkheid er wel is, zoals ik daarnet ook al aangaf.
Maar los daarvan, ook bij weinig Marokkaanse inmenging wil je dus meer vluchtelingen opvangen uit Sub-Sahara, vanwege de opvangcapaciteit?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_170507146
quote:
15s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:29 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik denk dat het dus maar moeilijk aan te tonen is dat Nederland dit conflict actief heeft veroorzaakt. Misschien als onderdeel van het Westen een secundaire bijdrage, maar dan kun je Gretta Duisenberg ook verantwoordelijk houden voor Palestijnse en Israëlische doden met haar stellingname.
Gretta Duisenberg is een persoonlijkheid, een activiste. Je vergelijking gaat een beetje mank. 'We' als onderdeel van een Europees blok hebben wapens geleverd aan rebellen. Ligt er niet ook een Franse vloot daar voor de kust?
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 26 april 2017 @ 20:34:36 #260
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_170507166
Wat dat betreft mag de hardheid wel wat meer terug hier.
Sinds rond de verkiezingen is het hier bittere elkende qua aanwas vind ik.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 26 april 2017 @ 20:35:07 #261
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170507181
quote:
15s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:32 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

De stellingname van de regerende politiek zegt genoeg. Dat stukje met de kamervragen van Baudet niet gezien? Elke poging tot onderzoek met de vraag; is het nog wel verstandig om door te gaan met het huidige beleid (afzwakken van de macht/verwijderen van Assad) wordt omgedraaid tot een poging Baudet te framen als 'iemand die achter een dictator staat'.
Het is vrij helder dat Assad blijft zo lang hij steun van Rusland en Iran geniet. Turkije en de Golflanden willen hem weghebben dus steunen anderen, en bepaalde andere landen willen dat iedereen in de regio verliest dus die steunen iedereen of niemand.

Doen wij als Nederland helemaal niets aan.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_170507187
quote:
15s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:33 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Maar los daarvan, ook bij weinig Marokkaanse inmenging wil je dus meer vluchtelingen opvangen uit Sub-Sahara, vanwege de opvangcapaciteit?
Zeker, als Marokko in staat is om die mensen op te vangen dan moet dat gebeuren. Dat is nu al aan de orde. Om de zoveel tijd is er een verblijfsvergunning-hoos voor (economische) vluchtelingen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_170507190
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom gekoppeld aan economische capaciteit? Nooit gehoord van een domino-effect? Als er geen economische capaciteit is, is er geen opvangcapaciteit. Zo simpel is het. Vluchtelingen helpen is niet gratis. Als Marokko zich enigsins heeft bemoeit met het conflict, vind ik dat die verantwoordelijkheid er wel is, zoals ik daarnet ook al aangaf.
Duitsland heeft uitgerekend dat de integratie van de laatste aanwas de komenden jaren zo'n 75 tot 100 miljard gaat kosten. Dat is geld wat dus niet besteed wordt aan de opvang van (overige) vluchtelingen. Als opvang van een vluchteling in S-A (ondertussen deel van de voerhoede van de mensenrechtenpartij @ VN) bijvoorbeeld 1.200. per maand zou kosten, dan is het nogal raar om te kiezen om ze hier voor het tienvoudige op te vangen (en te integreren). Dat wijst erop dat er een alternatief en/of secundair motief achter schuilt; een die niet zoveel van doen heeft met de poging 'zoveel mogelijk vluchtelingen te redden van oorlog.'

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2017 20:37:31 ]
pi_170507228
quote:
1s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Of hij gaat gewoon lekker terug naar waar zijn haat wel gewaardeerd wordt ^O^
Of hij laat het hier lekker achterwege ^O^
Douw er ff een tampon in.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2017 20:37:11 ]
  woensdag 26 april 2017 @ 20:37:57 #265
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170507266
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:35 schreef LelijKnap het volgende:

[..]
Dat wijst erop dat er een alternatief en/of secundair motief achter schuilt; een die niet zoveel van doen heeft met de poging 'zoveel mogelijk vluchtelingen te redden van oorlog.'
Dat motief is 'niemand kan honderdduizenden vluchtelingen terugsturen naar een oorlogsgebied en Duitsland zit aan het einde van de rij'.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_170507295
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:35 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Dat wijst erop dat er een alternatief en/of secundair motief achter schuilt; een die niet zoveel van doen heeft met de poging 'zoveel mogelijk vluchtelingen te redden van oorlog.'
Ik denk dat ik moet gaan kijken of ik nog een rol aluminiumfolie in de kast heb liggen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 26 april 2017 @ 20:39:22 #267
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_170507301
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Gretta Duisenberg is een persoonlijkheid, een activiste. Je vergelijking gaat een beetje mank. 'We' als onderdeel van een Europees blok hebben wapens geleverd aan rebellen. Ligt er niet ook een Franse vloot daar voor de kust?
Als "we" dat doen, dan zou ieder land dus naar rato van hun militaire bijdrage mensen moeten opvangen. Dus meer in Engeland, de VS en Frankrijk en minder in Scandinavië, Duitsland en Nederland.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_170507318
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:35 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Het is vrij helder dat Assad blijft zo lang hij steun van Rusland en Iran geniet. Turkije en de Golflanden willen hem weghebben dus steunen anderen, en bepaalde andere landen willen dat iedereen in de regio verliest dus die steunen iedereen of niemand.

Doen wij als Nederland helemaal niets aan.
Zeker, en ik snap ook wel dat ze in de kamer de realpolitik niet gaan uitleggen aan het volk, maar met de aangemeten houden delen we wel in de verantwoordelijkheid. Een soeverein land zou zich ook kunnen afsplitsen van de gedicteerde koers. Maar dat kost wrs teveel politiek kapitaal.
pi_170507373
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:35 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Duitsland heeft uitgerekend dat de integratie van de laatste aanwas de komenden jaren zo'n 75 tot 100 miljard gaat kosten. Dat is geld wat dus niet besteed wordt aan de opvang van (overige) vluchtelingen. Als opvang van een vluchteling in S-A (ondertussen deel van de voerhoede van de mensenrechtenpartij @ VN) bijvoorbeeld 1.200. per maand zou kosten, dan is het nogal raar om te kiezen om ze hier voor het tienvoudige op te vangen (en te integreren). Dat wijst erop dat er een alternatief en/of secundair motief achter schuilt; een die niet zoveel van doen heeft met de poging 'zoveel mogelijk vluchtelingen te redden van oorlog.'
Waarom zou je vluchten naar S-A? Dan kan je net zo goed onder IS leven.
Allah Al Watan Al Malik
pi_170507413
quote:
15s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:39 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Als "we" dat doen, dan zou ieder land dus naar rato van hun militaire bijdrage mensen moeten opvangen. Dus meer in Engeland, de VS en Frankrijk en minder in Scandinavië, Duitsland en Nederland.
Dat zou ideaal zijn. In de praktijk bijna onhaalbaar, maar wel ideaal.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 26 april 2017 @ 20:45:15 #271
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_170507485
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:35 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zeker, als Marokko in staat is om die mensen op te vangen dan moet dat gebeuren. Dat is nu al aan de orde. Om de zoveel tijd is er een verblijfsvergunning-hoos voor (economische) vluchtelingen.
Het zijn er 5000 per jaar, als dat een hoos is, dan heeft Nederland een tsunami. Voor beide landen geen juiste omschrijving.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_170507515
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:37 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Dat motief is 'niemand kan honderdduizenden vluchtelingen terugsturen naar een oorlogsgebied en Duitsland zit aan het einde van de rij'.
Men heeft het actief aangemoedigd, die stroom. Een stroom waarvan een flink deel geen oorlogvluchteling (Syriër) is. Waarvan weer het merendeel jong en mannelijk is. Hoe ethisch is zo een beleid? Gelijktijdig weet men dat de ruimte tot opvang beperkt is vanwege 1) feitelijke (economische) ruimte en 2) vanwege de beperkte politieke ruimte (de onvermijdelijk groeiende weerzin als gevolg van het toelaten van jonge islamitische mannen). Het netto-resultaat is dat er heel veel (ouderen, vrouwen en kinderen) mensen geen kans hebben gehad om in Europa opgevangen te worden. Het was een beleid van 'first come, first serve'; degene met middelen (geld voor de boottocht) en fysieke kracht (jonge mannen) zijn opgevangen, de zwakkeren mochten het uitzoeken. Als je daaraan toevoegt dat men een enorm kapitaal gebruikt om deze mannen te integreren, kun je zelfs stellen dat men hun thuislanden beroofd heeft van potentieel (dat is immers het argument om ze hier het burgerschap te verschaffen).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2017 21:26:57 ]
pi_170507566
quote:
15s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:45 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het zijn er 5000 per jaar, als dat een hoos is, dan heeft Nederland een tsunami. Voor beide landen geen juiste omschrijving.
Ik weet niet waar jij je getallen vandaan haalt maar er zijn twee rondes geweest. De eerste in 2014 - het betrof meteen 25.000 man. Waarvan een groot deel uit Senegal, Syrie en Nigeria.

Dit jaar zal het ook 25.000 man betreffen. Eind 2013 is er pas wetgeving rondom asielzoekers en naturalisatie / verblijfsvergunningen vastgesteld. Na de revolutie in 2011 en de wijziging van de grondwet.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 26 april 2017 @ 20:50:39 #274
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_170507632
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij je getallen vandaan haalt maar er zijn twee rondes geweest. De eerste in 2014 - het betrof meteen 25.000 man. Waarvan een groot deel uit Senegal, Syrie en Nigeria.

Dit jaar zal het ook 25.000 man betreffen. Eind 2013 is er pas wetgeving rondom asielzoekers en naturalisatie / verblijfsvergunningen vastgesteld. Na de revolutie in 2011 en de wijziging van de grondwet.
UNHCR:

http://reporting.unhcr.org/node/10331
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_170507641
quote:
15s.gif Op woensdag 26 april 2017 20:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom zou je vluchten naar S-A? Dan kan je net zo goed onder IS leven.
Ze hoeven niet in S-A geïntegreerd te worden. Er is toch geen oorlog in SA? Dát is toch het argument; 'ze vluchten voor oorlog'? Nee, een kampbestaan is geen pretje, maar als je klaarblijkelijk tientallen miljarden over hebt, kan je het wel aangenaam genoeg maken. Desnoods anders in Syrië zelf. Of nog beter; investeer dat geld in een poging het conflict sneller op te lossen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-04-2017 21:41:38 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')