(meer tekst in de link)quote:Groene partijleden: klimaatparagraaf regeerakkoord is klaar
Er komt een variabele wegenbelasting op basis van kilometers en uitstoot, milieudoelen worden in de wet vastgelegd en er wordt een netwerk van aaneengesloten natuur aangelegd. Verder gaan alle kolencentrales dicht, wordt de Groningse gaswinning minimaal en wordt er na 2025 geen fossiel aangedreven voertuig meer verkocht.
en dan zeker lekker elke weggebruiker trackenquote:Op woensdag 26 april 2017 13:16 schreef Gunner het volgende:
een variabele wegenbelasting op basis van kilometers en uitstoot,
Ik wil mijn kwartje terugquote:Op woensdag 26 april 2017 13:20 schreef Gunner het volgende:
En laat me raden; die accijnzen gaan echt niet omlaag natuurlijk......
Het past niet in het (romantische) ideaalbeeld dat zij van een duurzame samenleving hebben. Een van de grondleggers van de Amerikaanse groene beweging, Stewart Brand, heeft daar een Ted Talk en een heel boek over volgeschreven hoe ze op een aantal punten vanwege ideologische redenen de plank mis slaan: https://www.ted.com/talks(...)heresies?language=nlquote:Op woensdag 26 april 2017 13:18 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat ik trouwens van groene partijen nooit begrijp is dat ze niet willen investeren in kernenergie wmb de enige groene energie die rendabel genoeg is om fossiele brandstof te vervangen.
(blame the Volkskrant)quote:Op woensdag 26 april 2017 13:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Trouwens wel een misleidende TT. Het is dus een plannetje van "groene-kamerleden" van zes partijen en niet een regeerakkoord dat al bij de onderhandelingen gebruikt is. Ze willen dat het een leidraad is maar dat is natuurlijk maar de vraag wat hiervan blijft als deze formatie al lukt.
Hangt er natuurlijk maar net vanaf in hoeverre en op wat voor manier het kopen van elektische/hybride auto's gestimuleerd wordt, maar daar zal het in de praktijk jammer genoeg wel op neer komen.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:30 schreef Lothiriel het volgende:
Hoedt u beste mensen, binnenkort wordt autorijden onbetaalbaar
Alleen mensen uit Den Helder zijn de Sjaak. De rest rijdt naar D of B om te tanken.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:30 schreef Lothiriel het volgende:
Hoedt u beste mensen, binnenkort wordt autorijden onbetaalbaar
Hoe gaat Duitse benzine in je tank helpen om je wegenbelasting (die wordt immers variabel, niet de accijns) te ontwijken?quote:Op woensdag 26 april 2017 13:44 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Alleen mensen uit Den Helder zijn de Sjaak. de rest rijdt naar D of B om te tanken.
Was waarschijnlijk geen geheel serieuze post van mij.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:45 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Hoe gaat Duitse benzine in je tank helpen om je wegenbelasting (die wordt immers variabel, niet de accijns) te ontwijken?
Is vaak de angst die er bij speelt. Van kolen worden de meeste mensen niet bang, maar begin over kernsplitsing en de afval die daarbij ontstaat en mensen schrikken terug.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:18 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat ik trouwens van groene partijen nooit begrijp is dat ze niet willen investeren in kernenergie wmb de enige groene energie die rendabel genoeg is om fossiele brandstof te vervangen.
Tesla staat al te juichen, de rest van de fabrikanten zal geen nieuwe volledig elektrische voertuigen ontwikkelen alleen voor Nederland. Met de caravan naar Frankrijk wordt ook gelijk onmogelijk gemaakt omdat je onderweg dan 5 keer moet opladen.quote:en wordt er na 2025 geen fossiel aangedreven voertuig meer verkocht.
Zijn er inmiddels elektrische voertuigen die een caravan kunnen trekken dan?quote:Op woensdag 26 april 2017 15:09 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Tesla staat al te juichen, de rest van de fabrikanten zal geen nieuwe volledig elektrische voertuigen ontwikkelen alleen voor Nederland. Met de caravan naar Frankrijk wordt ook gelijk onmogelijk gemaakt omdat je onderweg dan 5 keer moet opladen.
Hoe ze de 8 miljard aan misgelopen brandstofaccijns gaan compenseren zeggen ze ook niet.
https://www.tankpro.nl/br(...)-brandstofaccijnzen/
Je woont nog niet zo lang in Nederland en bent niet bekend met hoe de politiek werkt zeker? die accijnzen gaan echt niet omlaag hoor. GEwoon ordinair extra belasting heffen.quote:Op woensdag 26 april 2017 15:09 schreef MichaelScott het volgende:
Hoe ze de 8 miljard aan misgelopen brandstofaccijns gaan compenseren zeggen ze ook niet.
https://www.tankpro.nl/br(...)-brandstofaccijnzen/
Autorijden doen alleen de rijken volgens gl. En de rijken kunnen het betalen, volgens gl.quote:Op woensdag 26 april 2017 17:21 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je woont nog niet zo lang in Nederland en bent niet bekend met hoe de politiek werkt zeker? die accijnzen gaan echt niet omlaag hoor. GEwoon ordinair extra belasting heffen.
Gebeurt al bij de apkquote:Op woensdag 26 april 2017 13:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
en dan zeker lekker elke weggebruiker tracken
Nee, we hebben genoeg gascentrales die momenteel stil staan omdat kolenstroom goedkoper is. Gas verbrandt overigens best schoon, dus dat is een prima manier om energie op te wekken.quote:Op woensdag 26 april 2017 18:41 schreef ietjefietje het volgende:
In de praktijk leveren windmolens en zonne-energie nu nog maar 10 procent van het totale stroomverbruik....dus als je die kolencentrales dichtgooit kunnen we internetten en een lampje aan doen al vergeten.
Dan die electrische auto's... hoe zie je die oplaadpunten voor je in de stad? Ik kan 's avonds al niet eens een parkeerplaats vinden voor mijn karretje. Moet ik een snoer uit het raam hangen van mijn flatje van 6 hoog?
Kans lijkt me klein dat het niet duurder wordt. Misschien als je paar een paar km per week rijdt niet.quote:Op woensdag 26 april 2017 18:58 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Nee, we hebben genoeg gascentrales die momenteel stil staan omdat kolenstroom goedkoper is. Gas verbrandt overigens best schoon, dus dat is een prima manier om energie op te wekken.
OT: ik ben in principe voor de kilometerheffing zolang het niet duurder wordt. Autorijden is al belachelijk duur in Nederland, nog duurder maken schaadt enkel de economie.
De tesla model X kan van die enorme amerikaanse exemplaren trekken. Dus ik ga er vanuit dat andere fabrikanten ook auto's bouwen die dat kunnen.quote:Op woensdag 26 april 2017 15:27 schreef Physsic het volgende:
[..]
Zijn er inmiddels elektrische voertuigen die een caravan kunnen trekken dan?
Kan je wel elke 100km laden gok ikquote:Op woensdag 26 april 2017 19:06 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
De tesla model X kan van die enorme amerikaanse exemplaren trekken. Dus ik ga er vanuit dat andere fabrikanten ook auto's bouwen die dat kunnen.
Terwijl het zo simpel is en al bestaat. Rekeningrijden doen we nu ook al met zn allen.quote:Op woensdag 26 april 2017 17:49 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik naast dat dit duurder gaat zijn, gaat het hoogstwaarschijnlijk hand in hand met privacygevoelige meetmethodes.
Ov zou goedkoper worden, zorg zou goedkoper worden, energie zou...quote:Op woensdag 26 april 2017 19:01 schreef Physsic het volgende:
[..]
Kans lijkt me klein dat het niet duurder wordt. Misschien als je paar een paar km per week rijdt niet.
Dus ipv de huidige, en niet meer op gewicht en type? Geen extra belasting meer op lpg? Uitstoot van wat?quote:Er komt een variabele wegenbelasting op basis van kilometers en uitstoot,
8 miljoen auto's? Echt niet! Autorijden/-bezitten wordt straks enkel nog voor de elite (die het kunnen betalen). 😜quote:Op woensdag 26 april 2017 20:17 schreef Nintex het volgende:
Ze denken ook echt geen drie seconde na.
- Er zijn ~100 000 electrische auto's in Nederland en ~100 000 laadpalen.
- Er zijn 8 miljoen auto's in Nederland in totaal en dus straks 8 miljoen laadpalen.
Dat ga je met 3 Windmolens nooit kunnen bijbenen.
Realistisch gezien moet straks iedere Nederlander minimaal 1 windmolen en 1 laadpaal tot zijn beschikking hebben. Daarnaast moeten er 8 miljoen kastjes + GPS aangeschaft en ingebouwd worden. Zij willen belasting heffen dan regelen ze dat maar lekker. Een snelle rekensom:
1 uur arbeidsloon: 80 euro
1 kastje: 100 euro?
x 8 miljoen
800 miljoen
640 miljoen
-----------------
1 miljard 440 miljoen euro
+ alle controle methodieken, uitmetingen etc. kom je met roverheid praktijken al snel met een rekening van 2 miljard euro van een hoogstwaarschijnlijk niet werkend systeem.
Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan doen bij plug-in hybrids.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:16 schreef Gunner het volgende:
Er komt een variabele wegenbelasting op basis van kilometers en uitstoot
Met het gemak waarmee die terug te draaien valt zou dat niet effectief zijn denk ik.quote:Op donderdag 27 april 2017 10:48 schreef Physsic het volgende:
[..]
8 miljoen auto's? Echt niet! Autorijden/-bezitten wordt straks enkel nog voor de elite (die het kunnen betalen). 😜
Ik denk trouwens dat ze het aantal gereden kilometers gewoon willen aflezen van de kilometerteller. Jaarlijks, bijvoorbeeld bij de APK?
Dat hoorde ik gisteravond bij EenVandaag/NOS.
Ik ben al jaaaaaren niet naar de apk geweest (steeds nieuwe auto)quote:Op donderdag 27 april 2017 10:48 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik denk trouwens dat ze het aantal gereden kilometers gewoon willen aflezen van de kilometerteller. Jaarlijks, bijvoorbeeld bij de APK?
Dat hoorde ik gisteravond bij EenVandaag/NOS.
Lijkt mij ook, maar het is in ieder geval wel veel goedkoper. Ik denk dat men toch wel een manier gaat zoeken (en vinden) om er mee te frauderen. Veel mensen zitten ook echt niet te wachten op een 'volgkastje' in de auto, denk ik.quote:Op donderdag 27 april 2017 11:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Met het gemak waarmee die terug te draaien valt zou dat niet effectief zijn denk ik.
Daar verzinnen ze ongetwijfeld iets op.quote:Op donderdag 27 april 2017 11:08 schreef Grielen het volgende:
[..]
Ik ben al jaaaaaren niet naar de apk geweest (steeds nieuwe auto)
En mocht de MRB wegvallen dan gaan de provincies wel op een andere manier extra belasting heffen aangezien een groot gedeelte hiervan de provinciekas instroomt.quote:Op donderdag 27 april 2017 11:12 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Die variabele wegenbelasting komt dus gewoon bovenop de huidige belastingen, daar kan je nu al donder op zeggen.
quote:Op donderdag 27 april 2017 11:12 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Die variabele wegenbelasting komt dus gewoon bovenop de huidige belastingen, daar kan je nu al donder op zeggen.
Ik heb daar Wim Kok eens 's nachts voor opgebeld. Ok het ging om 33 cent die ik terugwilde van hem ipv een kwartje, maar toch.quote:
Dat terugdraaien moet je dan ook simpelweg doen vlak voor je naar de APK gaat. En dan niet verder terugdraaien dan vorig jaar natuurlijk, maar gewoon een beetje. De helft ofzo.quote:Op donderdag 27 april 2017 11:11 schreef Physsic het volgende:
[..]
Bij het terugdraaien van de kilometerteller wordt de auto trouwens vaak wel een stuk minder waard. Bij veel auto's is dat door de dealer gewoon te achterhalen. Dat is dan weer een nadeel als je ervoor kiest om de tellerstand terug te draaien.
Dat begrijp ik, maar zover ik weet (wist) is het terugdraaien van de teller in het dashboard niet zo'n probleem, maar wordt die data ook op andere locaties bijgehouden (zoals ECU) waarbij het manipuleren lastiger is (zonder daar sporen van achter te laten). Dus dan werkt het inderdaad wel voor de kilometerregistratie, maar dan kan de dealer bijvoorbeeld wel achterhalen of er mee gerommeld is.quote:Op donderdag 27 april 2017 23:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat terugdraaien moet je dan ook simpelweg doen vlak voor je naar de APK gaat. En dan niet verder terugdraaien dan vorig jaar natuurlijk, maar gewoon een beetje. De helft ofzo.
OT: wat een kutidee van die linkse kutjes weer
Wie gelooft Mark Rutte? De vleesgeworden Pinoccio?quote:Op woensdag 26 april 2017 19:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ov zou goedkoper worden, zorg zou goedkoper worden, energie zou...
Geloven we het echt?
Uiteraard ook cash afrekenen bij de pomp anders ga je nog nat op aantal liters via de pinpas.quote:Op donderdag 27 april 2017 23:47 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat terugdraaien moet je dan ook simpelweg doen vlak voor je naar de APK gaat. En dan niet verder terugdraaien dan vorig jaar natuurlijk, maar gewoon een beetje. De helft ofzo.
De overheid naait ons keer op keer. Goedkoper worden bestaat niet langer. Keer op keer zijn ze bezig met slinkse manieren om meer geld te vangen en onze privacy af te nemen. Feiten en onderzoek zijn ook totaal niet van belang. Het draait alleen maar om zogenaamde principes.quote:Op woensdag 26 april 2017 19:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ov zou goedkoper worden, zorg zou goedkoper worden, energie zou...
Geloven we het echt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |