En hoe is dat een onderhoudsvraag?quote:Op maandag 4 december 2017 14:52 schreef mrPanerai het volgende:
Ik zou van iemand een Volvo cabrio 2.0D met 150K op de teller willen overnemen.
Is dit nog een beetje acceptable stand? Geen idee hoe deze motors bekend staan.
Waar is het volvo topic?quote:Op maandag 4 december 2017 19:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En hoe is dat een onderhoudsvraag?
Open een topic of zoek het Volvo topic ofzo, dat gaat vast beter werken.
Meestal draai je de peilstokbuis er zo af incl peilstok.. Weet alleen even niet uit mn hoofd of dat ook onder xsara's kap is..quote:Op dinsdag 5 december 2017 12:27 schreef Wim95 het volgende:
Hallo autovrienden,
Ik heb een citroën xsara uit 2001. Motorinhoud : 1.4
Hij gaat morgen voor de apk, alleen ik wou even mijn oliepeil controleren, en kwam erachter dat de indicator aan het einde van de stok afgebroken is. Nu maak ik me daar geen zorgen om, want dat houd het zeefje wel tegen. Maar ik krijg de peilstok niet meer door de buis heen. Een centimeter of 6-7 voor het einde blijft hij steken. Nu denk ik dat de indicator nog vast zit. Zijn er mensen die dit probleem ook wel eens hebben gehad en kan ik dit zelf makkelijk oplossen of maar even de garage ernaar laten kijken.
wil je een lmgtfy linkje of kun je zelfstandig typen?quote:
Euw, das niet zo mooi.. zit de peilbuis niet per ongeluk met 2 boutjes op het blok geschroefd? Dan kun je hem er vanaf sleutelen en doorprikken.quote:Op dinsdag 5 december 2017 12:27 schreef Wim95 het volgende:
Hallo autovrienden,
Ik heb een citroën xsara uit 2001. Motorinhoud : 1.4
Hij gaat morgen voor de apk, alleen ik wou even mijn oliepeil controleren, en kwam erachter dat de indicator aan het einde van de stok afgebroken is. Nu maak ik me daar geen zorgen om, want dat houd het zeefje wel tegen. Maar ik krijg de peilstok niet meer door de buis heen. Een centimeter of 6-7 voor het einde blijft hij steken. Nu denk ik dat de indicator nog vast zit. Zijn er mensen die dit probleem ook wel eens hebben gehad en kan ik dit zelf makkelijk oplossen of maar even de garage ernaar laten kijken.
ja graagquote:Op dinsdag 5 december 2017 12:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
wil je een lmgtfy linkje of kun je zelfstandig typen?
Ja precies, dat is idd een goeie. Ik zal er zo even naar kijken. Ik laat wel even weten wat het geworden is.quote:Op dinsdag 5 december 2017 12:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Euw, das niet zo mooi.. zit de peilbuis niet per ongeluk met 2 boutjes op het blok geschroefd? Dan kun je hem er vanaf sleutelen en doorprikken.
'nieuwe' peilstok fiks je voor een appel en een ei op de sloop/autodemo natuurlijk, want je wilt wel weten of je genoeg 710 in het carter hebt.
Kiss mi hinies broquote:
Omdat je ook niks op google vindt.quote:
Topic reeks met 30+ delen, kom op heejquote:Op dinsdag 5 december 2017 15:38 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Omdat je ook niks op google vindt.
Term PTA's redder in nood blijkt dan ook maar een loze kreet.
draait je startmotor wel?quote:Op dinsdag 12 december 2017 22:59 schreef de_boswachter het volgende:
Vraagje
Heb bij mijn auto af en toe dat hij niet wil starten. In eerste instantie dacht ik dat het de accu was, maar dat zou vreemd zijn aangezien ik een nieuwe er in heb laten plaatsen begin dit jaar.
Wat verder vreemd is dat de auto na aantal keren doorstarten toch weer aanslaat waardoor ik weer kan rijden. Er is ook geen regelmaat te herkennen; dan doet hij het een week niet, dan twee keer per dag dat ik moet ‘doorstarten’.
Nou zag ik al een aantal keren tijdens het doorstarten dat op de boordcomputer het ‘olie lampje’ brandde. Dat ging nadat motor weer aansloeg vanzelf weer uit. Oliepeil is echter gewoon ok.
Iemand een idee waar ik moet zoeken?
Maakt wel herrie. Maakt eigenlijk gewoon dezelfde herrie als dat er problemen zijn met een accu.quote:Op woensdag 13 december 2017 08:17 schreef oldford het volgende:
Dan maakt ie herrie.
Als de startmotor niet draait hoor je niets, misschien hooguit een klik.
Gezien het feit dat de motor uiteindelijk wel aanslaat bij dat "doorstarten", schijnt de startmotor wel te werken.
Over het oliedruk lampje hoef je je geen zorgen te maken.
Het starttoerental is gewoon te laag om voldoende oliedruk te genereren.
Wat voor een auto/motor hebben we het hier over?
Merk, model, bouwjaar, brandstof, inhoud?
dan hoor je een geluid dat klinkt als hengjengjengjengjengquote:Op woensdag 13 december 2017 07:04 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Hoe check ik dat als het aan de hand is ?
Hij start wel, maar hij slaat niet aan.. motor gaat wel rond dus..quote:Op dinsdag 12 december 2017 22:59 schreef de_boswachter het volgende:
Vraagje
Heb bij mijn auto af en toe dat hij niet wil starten. In eerste instantie dacht ik dat het de accu was, maar dat zou vreemd zijn aangezien ik een nieuwe er in heb laten plaatsen begin dit jaar.
Wat verder vreemd is dat de auto na aantal keren doorstarten toch weer aanslaat waardoor ik weer kan rijden. Er is ook geen regelmaat te herkennen; dan doet hij het een week niet, dan twee keer per dag dat ik moet ‘doorstarten’.
Nou zag ik al een aantal keren tijdens het doorstarten dat op de boordcomputer het ‘olie lampje’ brandde. Dat ging nadat motor weer aansloeg vanzelf weer uit. Oliepeil is echter gewoon ok.
Iemand een idee waar ik moet zoeken?
Autosloop of onderdelenlijn.quote:Op zaterdag 23 december 2017 18:14 schreef Yasmin__x het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zoek zo een nieuw zilveren ronde ding, weet iemand waar ik dit kan vinden?
Hoe heet zoiets?quote:Op zaterdag 23 december 2017 18:16 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Autosloop of onderdelenlijn.
Of de dealer als je geld teveel hebt.
Regelknop van de ventilatie ofzoquote:Op zaterdag 23 december 2017 18:43 schreef Yasmin__x het volgende:
Of de dealer als je geld teveel hebt.
Relais dat blijft plakken? of bedrading die rot is?quote:Op zaterdag 23 december 2017 18:41 schreef Miniem het volgende:
Vraagje, ik heb een Mazda 121 bolhoed (1992) Als ik de ruitenwissers aanzet blijven ze soms random hangen. Heel vervelend en gevaarlijk als het hard regent, contact uit en weer aan en ze gaan weer verder. Iemand een idee waar dit in zit / hoe ik dit op kan lossen?
Dat blijft plakken?quote:Op zaterdag 23 december 2017 18:58 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Relais dat blijft plakken? of bedrading die rot is?
Zekering is er meestal voor om te zorgen dat er geen stroom meer kan lopen.quote:Op zaterdag 23 december 2017 19:00 schreef Miniem het volgende:
[..]
Dat blijft plakken?
Zekering kan het niet zijn?
Voel het wel klikken ja.quote:Op zaterdag 23 december 2017 19:08 schreef Hyperdude het volgende:
Of de schakelaar/bediening ruitenwissers aan het stuur is kapot.
Voel je dat ding nog een beetje klikken?
Ik zou ook even naar de simpele weg kijken.. De massakabels van japanners zijn altijd wel corrosiegevoelig.quote:Op zaterdag 23 december 2017 20:45 schreef Miniem het volgende:
[..]
Voel het wel klikken ja.
Waar kan ik het relais vinden? Ergens in de stuurkolom? Of in de buurt van de zekeringenkast?
De massakabels zitten in de motorruimte? Of ook bij de zekeringenkast?quote:Op zondag 24 december 2017 00:47 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik zou ook even naar de simpele weg kijken.. De massakabels van japanners zijn altijd wel corrosiegevoelig.
Vooral op de bevestigingspunten.. even flink aan sjorren.. soms valt het op het eerste gezicht niet op, maar brokkelt ie zo af..
Je kan er de meest vreemde storingen en een punthoofd van krijgen..
En waarom bij Japanners? Om de simpele reden dat de meeste japanners geen olie lekken en er dus roest en corrosie ontstaat.. westerse merken zijn vaak voorzien van de nodige olie aan de onderkant
Even niet precies in beeld waar ze bij een 121 zitten, er is vast wel iemand die het exact kan vertellen, maar meestal zit er een platte gevlochten kabel van versnellingsbak (soms motor) naar carrosserie en eentje van de accu (min) naar carrosserie.. de eerste is vaak rot.. (onderkant vd auto)quote:Op zondag 24 december 2017 12:18 schreef Miniem het volgende:
[..]
De massakabels zitten in de motorruimte? Of ook bij de zekeringenkast?
Als je een complete wielset koopt, koop je complete wielen.. (vandaar ook dat het expliciet genoemd word..) montage zit er bij in..quote:Op zondag 24 december 2017 12:28 schreef xaban06 het volgende:
Hoort misschien niet helemaal in dit topic thuis, maar weet anders ook niet in welk topic wel.
Hebben jullie wel eens velgen + banden bij autobandenmarkt gekocht. Leveren ze het als een set, dus dat je ze direct onder je auto kan monteren of leveren ze de velgen los van je banden?
Zeer waarschijnlijk zijn de grijs/zwarte stripjes links en recht op de radio verwijderbaar.quote:Op donderdag 25 januari 2018 17:40 schreef valentijn7 het volgende:
Paar maanden geleden een Honda Civic II 1987 aangeschaft, nu is de taperecorder defect. Deze zou ik graag verwijderen, maar hoe doe ik dat? Dien ik hiervoor het gehele instrumentenbord te verwijderen?
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |