Staan de randjes een beetje omhoog?quote:Op maandag 24 april 2017 14:37 schreef mpc007 het volgende:
Wat voor spul heb ik nodig om raamrubbers weer vast te zetten aan carrosserie? Gast dus niet om het glas zelf dus weet niet of ik gewoon 3m ruitenkit kan gebruiken.
Nouja de lijm tussen het rubber en het metaal is gewoon verweerd en laat daardoor los. De rubbers zelf zijn nog wel oké en helemaal vervangen vind ik het inderdaad niet waard. Ik heb zojuist even zo'n rolletje Bison Autotape (dubbelzijdig spul) gehaald en dat er op een paar plaatsen tussengestopt. Houdt nu wel weer mooi strak maar even afwachten of dat morgen / na een regenbui nog zo is.quote:Op maandag 24 april 2017 16:36 schreef vannelle het volgende:
[..]
Staan de randjes een beetje omhoog?
Dan zijn de rubbers gewoon uitgelubberd en zou je er beter nieuwe rubbers in kunnen zetten.
Maar ja, is je auto dat nog waard?
Als je gelijmde ruiten hebt misschien niet maar als ze geklemd zitten kun je het in principe zelf wel.
Hm, houdt dus niet aan de kant van het rubber, helaas. Spijtig, dat wordt dan toch lijm of kit. Weten jullie welke ik nodig heb, of kan ik beter 3M mailen?quote:Op maandag 24 april 2017 17:05 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Nouja de lijm tussen het rubber en het metaal is gewoon verweerd en laat daardoor los. De rubbers zelf zijn nog wel oké en helemaal vervangen vind ik het inderdaad niet waard. Ik heb zojuist even zo'n rolletje Bison Autotape (dubbelzijdig spul) gehaald en dat er op een paar plaatsen tussengestopt. Houdt nu wel weer mooi strak maar even afwachten of dat morgen / na een regenbui nog zo is.
Je rubbers zijn vervormd, dat ga je niet goed krijgen met een lijm of een kit.quote:Op dinsdag 25 april 2017 14:56 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Hm, houdt dus niet aan de kant van het rubber, helaas. Spijtig, dat wordt dan toch lijm of kit. Weten jullie welke ik nodig heb, of kan ik beter 3M mailen?
Hoezo vervormd? Ze zijn gewoon recht.. Wel uitgedroogd aan de binnenkant, maar niet vervormd. Lijkt me zonder het gezien te hebben nogal lastig vast te stellen ookquote:Op woensdag 26 april 2017 08:22 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je rubbers zijn vervormd, dat ga je niet goed krijgen met een lijm of een kit.
Vervelend nieuws, dat begrijp ik, maar op deze manier gaat het je niet lukken om de boel goed of netjes te krijgen helaas.
Als ze eerst wel pasten en nu blijkbaar een beetje open staan en niet goed meer aansluiten dan is de vorm toch veranderd?quote:Op woensdag 26 april 2017 22:56 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Hoezo vervormd? Ze zijn gewoon recht.. Wel uitgedroogd aan de binnenkant, maar niet vervormd. Lijkt me zonder het gezien te hebben nogal lastig vast te stellen ook
Ligt aan de speling... niet aan het uiterlijk..quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:44 schreef Carlos93 het volgende:
Wat zeggen jullie, APK afkeur met deze rubbers op de voorste draagarmen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier?quote:Op maandag 24 april 2017 18:57 schreef Oberkullie het volgende:
Iemand enig idee waar ik VW naafdoppen kan kopen met een klemmaat van 50mm? Kom er met Google niet uit.
Top, zal ik dan wel eventjes vervangen . Bedankt.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:48 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ligt aan de speling... niet aan het uiterlijk..
Maar je drukt er toch zo een paar nieuwe in met een bankschroef?
Whats the problem? Klein klusje.. klein prijsje.. groot genot...
Wel ff in de juiste stand monteren he..?
Thanks. In de beschrijving staat weer 56 mmquote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:57 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Hier?
http://www.ebay.com/sch/i(...)vw+50mm&_sacat=43961
Even de verkoper vragen dus..quote:Op donderdag 4 mei 2017 15:24 schreef Oberkullie het volgende:
[..]
Thanks. In de beschrijving staat weer 56 mm
Waar woon je? Misschien dat ik je wel kan helpen, als we even goede afspraken erover maken Zo'n 1.4 TU-blokje heb ik op zich wel vaker gedaan. Zorg wel dat het setje met rekbouten is, en let er ook op dat in ieder geval je distributieriem (en set) vervangen moet worden. Beter ook een pakking voor de uitlaatpijp en uitlaatspruitstuk, ipv het uitlaatspruitstuk van de kop te schroeven. Die bouten willen nog wel eens goed vastzitten en afbreken in de kop, dus beter pak je de kop met uitlaatspruitstuk en al eraf als het even kan (wel zwaar).quote:Op vrijdag 5 mei 2017 00:18 schreef mpc007 het volgende:
Weten jullie of er ook handige Fokkers zijn die zichzelf bij wijze van verhuren voor arbeidsintensieve / lastige montageklussen (aan de auto )? Vermoedelijk is mn koppakking gaar maar de klus is net wat te ingrijpend voor mezelf, maar heb wel al het materiaal al liggen. Als er iemand een avondje of middagje zin heeft en 100 ekkies wil verdienen hoor ik het graag:)
Meestal zit ik in omgeving Leiden of omgeving Gouda maar heb t er best voor over een stukkie te rijden, ook omdat jij waarschijnlijk dat gereedschap allemaal hebt liggen (en ik niet). Ik zou t bij wijze van spreken prima vinden de juiste onderdelen te fixen (d riem en volledige pakkingsset had ik al bedacht inderdaad) die achterin de auto te gooien en naar jou (of iemand anders die interesse heeft) toe te karren. Je mag me wel PM'en wat je wilt hebben voor zo'n klusquote:Op vrijdag 5 mei 2017 10:14 schreef Dingest het volgende:
[..]
Waar woon je? Misschien dat ik je wel kan helpen, als we even goede afspraken erover maken Zo'n 1.4 TU-blokje heb ik op zich wel vaker gedaan. Zorg wel dat het setje met rekbouten is, en let er ook op dat in ieder geval je distributieriem (en set) vervangen moet worden. Beter ook een pakking voor de uitlaatpijp en uitlaatspruitstuk, ipv het uitlaatspruitstuk van de kop te schroeven. Die bouten willen nog wel eens goed vastzitten en afbreken in de kop, dus beter pak je de kop met uitlaatspruitstuk en al eraf als het even kan (wel zwaar).
Het is ook niet overdreven lastig om het zelf te doen, als je een Haynes hebt is het redelijk rechttoe rechtaan. Speciaal gereedschap:
- Vierkant plugje om de spanrol te ontlasten (vierkante dop, of de geleidepen van een huisdeurklink).
- Twee bouten oid van de juiste dikte om de nokkenaspoelie en het vliegwiel vast te zetten.
- Momentsleutel
- Gradenroos (aantrekken van de kop gat eerst op moment, en dan 2x 120 graden uit mijn hoofd)
- Inwendige torxdop voor de kopbouten
- Evt. voelermaat voor kleppenstellen
kijk je airco/kachel eens goed naquote:Op maandag 8 mei 2017 22:56 schreef slangpie het volgende:
Ik heb sinds vanmorgen als ik in de auto stap, dat er een gigantische azijn/siliconenkitgeur hangt, na 2 minuten is het weg. Zet ik auto 5 minuten uit, is de geur weer terug, en na 2 minuten weer weg. Iemand bekend hiermee?
Bedankt.quote:Op maandag 8 mei 2017 14:52 schreef vannelle het volgende:
Ik ben bang dat dat aan je schakelaar zelf ligt, de contactjes lijken elkaar alleen goed te raken als je zelf doorduwt.
Geen idee of die contactjes bereikbaar of evt. iets bij te buigen zijn maar als dat niet zo is vrees ik dat je de schakelaar moet vervangen.
Als je het zelf doet met een schakelaar van de sloop lukt dat wel met zo'n budget.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 07:46 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Bedankt.
Dan maar weer een paar tientjes er tegenaan knallen alles beter dan nu
Niks in kunnen vinden, en airco geeft toch een rotte eieren lucht als die verrot is? Inferieurfilter is onlangs nog vervangen..quote:
Doet het motortje nog wel iets?quote:Op zondag 14 mei 2017 12:55 schreef mpc007 het volgende:
Ik krijg ineens mijn linker elektrische ruit niet meer omhoog (Peugeot 106 3d). Rechter doet nog prima, zekerinQg vervangen maakt niet uit. Is er een manier de ruit handmatig te sluiten totdat ik het probleem gevonden heb?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |