Staan de randjes een beetje omhoog?quote:Op maandag 24 april 2017 14:37 schreef mpc007 het volgende:
Wat voor spul heb ik nodig om raamrubbers weer vast te zetten aan carrosserie? Gast dus niet om het glas zelf dus weet niet of ik gewoon 3m ruitenkit kan gebruiken.
Nouja de lijm tussen het rubber en het metaal is gewoon verweerd en laat daardoor los. De rubbers zelf zijn nog wel oké en helemaal vervangen vind ik het inderdaad niet waard. Ik heb zojuist even zo'n rolletje Bison Autotape (dubbelzijdig spul) gehaald en dat er op een paar plaatsen tussengestopt. Houdt nu wel weer mooi strak maar even afwachten of dat morgen / na een regenbui nog zo is.quote:Op maandag 24 april 2017 16:36 schreef vannelle het volgende:
[..]
Staan de randjes een beetje omhoog?
Dan zijn de rubbers gewoon uitgelubberd en zou je er beter nieuwe rubbers in kunnen zetten.
Maar ja, is je auto dat nog waard?
Als je gelijmde ruiten hebt misschien niet maar als ze geklemd zitten kun je het in principe zelf wel.
Hm, houdt dus niet aan de kant van het rubber, helaas. Spijtig, dat wordt dan toch lijm of kit. Weten jullie welke ik nodig heb, of kan ik beter 3M mailen?quote:Op maandag 24 april 2017 17:05 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Nouja de lijm tussen het rubber en het metaal is gewoon verweerd en laat daardoor los. De rubbers zelf zijn nog wel oké en helemaal vervangen vind ik het inderdaad niet waard. Ik heb zojuist even zo'n rolletje Bison Autotape (dubbelzijdig spul) gehaald en dat er op een paar plaatsen tussengestopt. Houdt nu wel weer mooi strak maar even afwachten of dat morgen / na een regenbui nog zo is.
Je rubbers zijn vervormd, dat ga je niet goed krijgen met een lijm of een kit.quote:Op dinsdag 25 april 2017 14:56 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Hm, houdt dus niet aan de kant van het rubber, helaas. Spijtig, dat wordt dan toch lijm of kit. Weten jullie welke ik nodig heb, of kan ik beter 3M mailen?
Hoezo vervormd? Ze zijn gewoon recht.. Wel uitgedroogd aan de binnenkant, maar niet vervormd. Lijkt me zonder het gezien te hebben nogal lastig vast te stellen ookquote:Op woensdag 26 april 2017 08:22 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je rubbers zijn vervormd, dat ga je niet goed krijgen met een lijm of een kit.
Vervelend nieuws, dat begrijp ik, maar op deze manier gaat het je niet lukken om de boel goed of netjes te krijgen helaas.
Als ze eerst wel pasten en nu blijkbaar een beetje open staan en niet goed meer aansluiten dan is de vorm toch veranderd?quote:Op woensdag 26 april 2017 22:56 schreef mpc007 het volgende:
[..]
Hoezo vervormd? Ze zijn gewoon recht.. Wel uitgedroogd aan de binnenkant, maar niet vervormd. Lijkt me zonder het gezien te hebben nogal lastig vast te stellen ook
Ligt aan de speling... niet aan het uiterlijk..quote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:44 schreef Carlos93 het volgende:
Wat zeggen jullie, APK afkeur met deze rubbers op de voorste draagarmen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier?quote:Op maandag 24 april 2017 18:57 schreef Oberkullie het volgende:
Iemand enig idee waar ik VW naafdoppen kan kopen met een klemmaat van 50mm? Kom er met Google niet uit.
Top, zal ik dan wel eventjes vervangenquote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:48 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ligt aan de speling... niet aan het uiterlijk..
Maar je drukt er toch zo een paar nieuwe in met een bankschroef?
Whats the problem? Klein klusje.. klein prijsje.. groot genot...
Wel ff in de juiste stand monteren he..?
Thanks. In de beschrijving staat weer 56 mmquote:Op dinsdag 2 mei 2017 15:57 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Hier?
http://www.ebay.com/sch/i(...)vw+50mm&_sacat=43961
Even de verkoper vragen dus..quote:Op donderdag 4 mei 2017 15:24 schreef Oberkullie het volgende:
[..]
Thanks. In de beschrijving staat weer 56 mm
Waar woon je? Misschien dat ik je wel kan helpen, als we even goede afspraken erover makenquote:Op vrijdag 5 mei 2017 00:18 schreef mpc007 het volgende:
Weten jullie of er ook handige Fokkers zijn die zichzelf bij wijze van verhuren voor arbeidsintensieve / lastige montageklussen (aan de auto)? Vermoedelijk is mn koppakking gaar maar de klus is net wat te ingrijpend voor mezelf, maar heb wel al het materiaal al liggen. Als er iemand een avondje of middagje zin heeft en 100 ekkies wil verdienen hoor ik het graag:)
Meestal zit ik in omgeving Leiden of omgeving Gouda maar heb t er best voor over een stukkie te rijden, ook omdat jij waarschijnlijk dat gereedschap allemaal hebt liggen (en ik niet). Ik zou t bij wijze van spreken prima vinden de juiste onderdelen te fixen (d riem en volledige pakkingsset had ik al bedacht inderdaad) die achterin de auto te gooien en naar jou (of iemand anders die interesse heeft) toe te karren. Je mag me wel PM'en wat je wilt hebben voor zo'n klusquote:Op vrijdag 5 mei 2017 10:14 schreef Dingest het volgende:
[..]
Waar woon je? Misschien dat ik je wel kan helpen, als we even goede afspraken erover makenZo'n 1.4 TU-blokje heb ik op zich wel vaker gedaan. Zorg wel dat het setje met rekbouten is, en let er ook op dat in ieder geval je distributieriem (en set) vervangen moet worden. Beter ook een pakking voor de uitlaatpijp en uitlaatspruitstuk, ipv het uitlaatspruitstuk van de kop te schroeven. Die bouten willen nog wel eens goed vastzitten en afbreken in de kop, dus beter pak je de kop met uitlaatspruitstuk en al eraf als het even kan (wel zwaar).
Het is ook niet overdreven lastig om het zelf te doen, als je een Haynes hebt is het redelijk rechttoe rechtaan. Speciaal gereedschap:
- Vierkant plugje om de spanrol te ontlasten (vierkante dop, of de geleidepen van een huisdeurklink).
- Twee bouten oid van de juiste dikte om de nokkenaspoelie en het vliegwiel vast te zetten.
- Momentsleutel
- Gradenroos (aantrekken van de kop gat eerst op moment, en dan 2x 120 graden uit mijn hoofd)
- Inwendige torxdop voor de kopbouten
- Evt. voelermaat voor kleppenstellen
kijk je airco/kachel eens goed naquote:Op maandag 8 mei 2017 22:56 schreef slangpie het volgende:
Ik heb sinds vanmorgen als ik in de auto stap, dat er een gigantische azijn/siliconenkitgeur hangt, na 2 minuten is het weg. Zet ik auto 5 minuten uit, is de geur weer terug, en na 2 minuten weer weg. Iemand bekend hiermee?
Bedankt.quote:Op maandag 8 mei 2017 14:52 schreef vannelle het volgende:
Ik ben bang dat dat aan je schakelaar zelf ligt, de contactjes lijken elkaar alleen goed te raken als je zelf doorduwt.
Geen idee of die contactjes bereikbaar of evt. iets bij te buigen zijn maar als dat niet zo is vrees ik dat je de schakelaar moet vervangen.
Als je het zelf doet met een schakelaar van de sloop lukt dat wel met zo'n budget.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 07:46 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Bedankt.
Dan maar weer een paar tientjes er tegenaan knallen alles beter dan nu
Niks in kunnen vinden, en airco geeft toch een rotte eieren lucht als die verrot is? Inferieurfilter is onlangs nog vervangen..quote:
Doet het motortje nog wel iets?quote:Op zondag 14 mei 2017 12:55 schreef mpc007 het volgende:
Ik krijg ineens mijn linker elektrische ruit niet meer omhoog (Peugeot 106 3d). Rechter doet nog prima, zekerinQg vervangen maakt niet uit. Is er een manier de ruit handmatig te sluiten totdat ik het probleem gevonden heb?
quote:Op maandag 15 mei 2017 22:27 schreef Notorious_Roy het volgende:
n00b vraag, kan iemand de remlichten aanwijzen?
[ afbeelding ]
Heb vandaag mijn auto opgehaald van de APK maar hoorde iemand bij het stoplicht zeggen dat m'n linker remlicht achter niet werkt. Nu lukt het me niet om dit in m'n eentje na te kijken (heb geen baksteen in de auto helaas) maar ik zou ook niet weten welke lamp het precies is
ps. dit is gewoon een foto van internet, niet mijn auto.
Hm, vreemd.. Had lange rit voor de boeg en ruim 80 kilometer gereden met een volledig open raam (klemmen gaat dan niet, raam zakt helemaal weg in de deur bij een 106) en na regelmatig op het knopje duwen ging 'ie na de Brienenoord ineens dicht! Blijkbaar niet de motor dus.. Verbaasde mij ook al want die ruit (best. zijde) gaat een stuk vlotter dicht dan de passagierszijde, dus zou eerder verwachten dat juist die er een keer mee zou kappen. Maar goed, thuis op de parkeerplaats wat zitten rommelen en het lukte het probleem te reproduceren. Naar beneden gaat altijd goed, maar op omhoog reageert de schakelaar dus gewoon niet altijd.. Wellicht dat er ergens een draadbreuk inzit oid? Bij een 106 zitten de schakelaars voor de elektr. ramen in de middentunnel achter de bak, net als bij veel cabrio's. Wellicht dat ik onder het plastic zie wat er aan de hand is. Kan ik verder nog dingen doen als ik daar niks zie? De auto gaat wss deze zomer weg en het zou toch wel een strop zijn als ik voor die tijd nog een raammechanisme moet gaan vervangen.. :/quote:Op zondag 14 mei 2017 19:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Doet het motortje nog wel iets?
Zo ja: 1 persoon bedient de schakelaar en een andere klemt de ruit tussen 2 handen en duwt het raam omhoog.
Anders zou ik het ook niet weten.
Iemand?quote:Op donderdag 11 mei 2017 11:59 schreef MartiniNL het volgende:
Ik rij een polo 1.2tsi uit 2011, nu werkt de achteruitrijverlichting niet. Andere sensor op de bak geprobeerd, lampje bekeken maar lijkt het beide niet te zijn. Als ik de bak in zn achteruit zet doen de parkeersensoren het wel gewoon. Iemand enig idee waar ik moet zoeken? Is er wellicht een aparte zekering voor, of is dit niet logisch omdat de sensoren bijvoorbeeld wel werken? Kon zo snel geen overzicht van de zekeringen in de auto vinden.
Bedankt alvast
Je kan zelf ook ff googelen naar een zekeringoverzicht... of je checkt ze stuk voor stuk even...quote:
Bij mij is die verlichting ook half uitgevallen. Is het lastig dat te vervangen?quote:Op woensdag 17 mei 2017 00:39 schreef Diqiu-Long het volgende:
Potverdorie mijn dashboard verlichting is weer stuk, althans het brand niet meerDus ga ervanuit dat het stuk is.
Daarom heb ik besloten om leds te bestellen, die gaan in algemene zin langer mee dan traditionele lampjes. Want ik had die lampjes net 1 maand geleden vervangen, en nu mag ik dus weer aan de slag.
Daarom heb ik deze led besteld, maar nu wel eerst een maandje wachten ofzo dat het vanuit China bezorgd is.
http://www.ebay.com/itm/141996699054
Als die binnen een maand stuk zijn dan is er meer aan de hand natuurlijk. Bij een levertijd van steeds een maand heb je dus nu eens per twee maanden werk in plaats van eens per maand. Maar of het voordeliger is....quote:Op woensdag 17 mei 2017 00:39 schreef Diqiu-Long het volgende:
Want ik had die lampjes net 1 maand geleden vervangen, en nu mag ik dus weer aan de slag.
Nou online heeft mij iemand vertelt dat ze sneller doorbranden als je ze met vette vingers erin zet... en de lampjes kwamen van een Turk, waren geen Philips ofzo.quote:Op woensdag 17 mei 2017 09:11 schreef nanuk het volgende:
[..]
Als die binnen een maand stuk zijn dan is er meer aan de hand natuurlijk. Bij een levertijd van steeds een maand heb je dus nu eens per twee maanden werk in plaats van eens per maand. Maar of het voordeliger is....
Bij mijn 205 valt het nog wel mee: is puur veel schroefjes los halen, maar wel best een pokke klusje. Dus dat ga ik ook niet op stel en sprong doen, maar ze kunnen de auto erop afkeuren.quote:Op woensdag 17 mei 2017 06:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Bij mij is die verlichting ook half uitgevallen. Is het lastig dat te vervangen?
Halogeen verlichting mag je niet aankomen, dan springt het glas. Dashbord verlichting lijkt me geen halogeen. Gingen de lampjes gelijktijdig stuk of kort na elkaar?quote:Op woensdag 17 mei 2017 09:55 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nou online heeft mij iemand vertelt dat ze sneller doorbranden als je ze met vette vingers erin zet... en de lampjes kwamen van een Turk, waren geen Philips ofzo.
Hoopte zelf dat het wat anders was, misschien een zekering. Maar dan zou de rest van de dashboard verlichting, radio enzo ook niet aan gaan.
Dus ja ik weet niet, al die tijd hebben ze gewerkt. Waarschijnlijk heb ik gewoon pech en als ik het toch weer open moet halen, dan kan ik net zo led erin zetten.
[..]
Bij mijn 205 valt het nog wel mee: is puur veel schroefjes los halen, maar wel best een pokke klusje. Dus dat ga ik ook niet op stel en sprong doen, maar ze kunnen de auto erop afkeuren.
Althans als ze het controleren, want dat schijnen ze niet echt te doen.
Nou dat laatste weet ik niet precies, want zolang het niet echt donker is zie je niet of ze stil zijn ja of nee. Maar blijkbaar werken ze beide niet, en ik vroeg mij eigenlijk af of het niet een zekering kan zijn?!quote:Op woensdag 17 mei 2017 11:15 schreef nanuk het volgende:
[..]
Halogeen verlichting mag je niet aankomen, dan springt het glas. Dashbord verlichting lijkt me geen halogeen. Gingen de lampjes gelijktijdig stuk of kort na elkaar?
Kinderslot erop gedaan?quote:Op vrijdag 26 mei 2017 20:11 schreef Carlos93 het volgende:
Even een vraag tussendoor. Heb een vw bora waarvan de linker achterdeur niet meer van het slot gaat.
Achterdeuren worden dmv centrale deurvergrendeling geregeld. Normaal gesproken kun je van binnenuit de deur dan openmaken als het niet meer automatisch gaat. Nu krijg ik hem echter niet meer open. Ook niet van binnenuit. Hoe kan ik hem weer open krijgen ?
denk eerder een stang losgeschotenquote:
Vanuit het slot was inderdaad een draad los geschoten waardoor het systeem de deur op slot hield. Zelfde geval dus als je een auto van buitenaf sluit en van binnenuit er uit probeert te komen. Lukt je ook nietquote:
Je verwarming draait niet... je bedoeld de aanjager/blower denk ik..quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:13 schreef Spooky4u het volgende:
Hoi,
heb sinds gisteren een Daewoo Nubira in bezit. Het was een koopje mag het ziet er goed uti en rijdt (vooralsnog) zonder problemen.
Ik heb alleen 1 ding gevonden wat me niet zint en volgens mij makkelijk op te lossen moet zijn.
Ik moet mijn verwarming echt op 0 zetten, anders blijft deze draaien zonder sleutel in het contact.
Geheid dat ik een keer vergeet deze uit te zetten en dan kan gaan duwen.
Iemand een idee hoe ik de stroomvoorziening via het contact kan laten lopen?
Ja klopt.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:33 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Je verwarming draait niet... je bedoeld de aanjager/blower denk ik..
Die zal wel eens stuk geweest zijn (is een apk eis) en rechtstreeks doorverbonden zijn.. kwestie van de draden volgen en je ziet vanzelf een bypass..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |