abonnementen ibood.com bol.com
pi_170308955
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:12 schreef Patroon het volgende:

[..]

Precies. Ik verwacht misschien wel solderen tot max je eigen verbruik en wat je extra opwekt krijg je niets meer voor ofzo.
En als je dan zelf je dag en nacht verbruik kan vereffenen met een accu van 4kwh of zo dan komen de meeste mensen een heel eind.
Klier? Ik? Kijk lekker naar je zelf !
pi_170311807
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:12 schreef Patroon het volgende:

[..]

Precies. Ik verwacht misschien wel solderen tot max je eigen verbruik en wat je extra opwekt krijg je niets meer voor ofzo.
Ik verwacht dat er helemaal niks gebeurd en dat salderen gewoon blijft bestaan.
pi_170316058
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 18:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ze willen ook iets van accu's promoten dus in dat kader kan ik me wat wijzigingen voorstellen. Hoe ze dat gaan invullen weet ik ook niet maar ik kan me daar iets van bedenken.

De nieuwe slimme meters hebben op dat vlak veel mogelijkheden.
pi_170318854
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 18:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
Waarom willen zowel productie- als transportbedrijven (van elektrisch) dan die slimme meter massaal erdoor drukken?
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
pi_170319576
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 22:14 schreef blomke het volgende:

[..]

Waarom willen zowel productie- als transportbedrijven (van elektrisch) dan die slimme meter massaal erdoor drukken?
Wat hebben die met de belastingregels te maken?

Een digitale meter die zowel afname als teruglevering meet is voor de energiebedrijven voldoende informatie met betrekking tot het eventueel afschaffen van de salderingsregeling. 1X per jaar de cijfers van 2 telwerken (of 4 telwerken bij dag/nacht tarief) is voldoende bij afschaffen van de salderingsregeling.

De slimme meter willen ze voornamelijk doordrukken om variabele tarieven toe te kunnen passen. En dan dus variabel naar gelang het aanbod duurzame energie. Dus bij groot aanbod 1 cent per kWh (exclusief belastingen/heffingen) en tijdens een windstille nacht misschien wel 10 cent per kWh (exclusief belastingen/heffingen).
pi_170320964
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 22:29 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Blomke heeft het toch over salderen: hetzelfde tarief voor terugleveren van elektriciteit als voor opname elektriciteit. Een analoge meter kan terug lopen, die kent het verschil niet tussen elektriciteit teruggegeven of elektriciteit opnemen. Een digitale meter kent dat verschil wel, met de gevolgen van dien + dat het apparaat meer stroom vreet dan de analoge, wat voor rekening komt voor de consument.

Voor de hobbyist is het wel geinig spul, fullblown processor, IPv4 TCP/IP stack, ethernet GPRS etc. Jammer dat het niet mag worden opengemaakt. ;)
pi_170321073
quote:

De slimme meter willen ze voornamelijk doordrukken om variabele tarieven toe te kunnen passen. En dan dus variabel naar gelang het aanbod duurzame energie. Dus bij groot aanbod 1 cent per kWh (exclusief belastingen/heffingen) en tijdens een windstille nacht misschien wel 10 cent per kWh (exclusief belastingen/heffingen).
Klopt, en in dat kader verwacht ik dat de kwh die je in de zomer 1ct hebt opgewekt je in de winter 10ct betaald. Maar aan de 15ct belasting zal niet veel veranderen. Het is nu natuurlijk krom dat ik een goedkope periode (zomer in de middag) stroom kan terugleveren die ik een een dure tijd weer ophaal.

Een eventuele accu kan je dan in het lage tarief opladen om in het dure tarief te gebruiken.

[ Bericht 6% gewijzigd door Speekselklier op 18-04-2017 23:34:32 ]
pi_170321427
-

[ Bericht 100% gewijzigd door batb op 18-04-2017 23:18:57 ]
pi_170324457
quote:
Niets, maar wel alles met tarieven die afhankelijk zijn van teruglevering vs. afname en het tijdstip waarop dat gebeurt.,
"Willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder managers".......dan gaan we dat regelen.....
pi_170325013
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 08:55 schreef blomke het volgende:

[..]

Niets, maar wel alles met tarieven die afhankelijk zijn van teruglevering vs. afname en het tijdstip waarop dat gebeurt.,
In de tuinbouw doen ze dat met gas al jaren, piekbelasting.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')