Rossdale | woensdag 12 april 2017 @ 15:39 |
TEAMS en COUREURS: Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes F1 W08 EQ Power+ (Mercedes M08 EQ Power+) #44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas Red Bull Racing Red Bull Racing RB13 (Tag Heuer) #3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen Scuderia Ferrari Ferrari SF70H (Ferrari 062) #5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen Sahara Force India F1 Team Force India VJM10 (Mercedes M08 EQ Power+) #11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon Williams Martini Racing Williams FW40 (Mercedes M08 EQ Power+) #19 Felipe Massa en #18 Lance Stroll McLaren Honda Formula 1 Team McLaren MCL32 (Honda RA617H) #14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne Scuderia Toro Rosso Toro Rosso (Renault R.E.17) #55 Carlos Sainz en #26 Daniil Kvyat Haas F1 Team Haas VF-17 (Ferrari 062) #8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen Renault Sport Formula One Team Renault R.S.17 (Renault R.E.17) #27 Nico Hulkenberg en #30 Jolyon Palmer Sauber F1 Team Sauber C36 (Ferrari 061) #9 Marcus Ericsson en #94 Pascal Wehrlein KALENDER 2017: Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) - Regulations pagina van FIA F1 nieuws portals: Andere autosport gerelateerde topics: Wijzigingen 2017 uitgelegd | |
franklop | woensdag 12 april 2017 @ 15:40 |
Hij is verplaatst omdat er ruimte op de kalender kwam doordat de race in Duitsland niet doorging. Zijn wat GP's op/doorschoven. | |
franklop | woensdag 12 april 2017 @ 15:41 |
Overigens even terug aan het lezen en Alonso had in 2015 (de editie dat Hulkenberg won) al bijna meegedaan aan Le Mans. | |
sasquatsch | woensdag 12 april 2017 @ 15:43 |
Sowieso doet hij Le Mans niet dit jaar maar ergens in de toekomst. | |
Sinister-D- | woensdag 12 april 2017 @ 16:02 |
Die gaat in de niet al te verre toekomst een poging wagen in een Porsche 919 | |
Fir3fly | woensdag 12 april 2017 @ 16:15 |
Maar mocht toen niet van Honda, ze wilden niet dat hij bij een andere fabriek zou rijden. | |
Fir3fly | woensdag 12 april 2017 @ 16:16 |
Volgend jaar. | |
franklop | woensdag 12 april 2017 @ 17:16 |
Uiteraard gaat het Button worden om Alonso te vervangen, maar als je naar de junior rijders kijkt is het volgens mij enkel De Vries die voor een Super licentie in aanmerking komt of niet? | |
Odaiba | woensdag 12 april 2017 @ 18:10 |
Beetje jammer dit... https://frontpage.fok.nl/(...)-mogelijk-terug.html | |
Meike26 | woensdag 12 april 2017 @ 19:06 |
Wat is hier jammer aan ? Ten eerste, politiek en sport moeten zoveel mogelijk gescheiden blijven. Zoals een aantal jaar terug met de Arabische Lente er ook gewoon geraced werd in Bahrein. Ten tweede is het circuit van Turkije gewoon een heel toffe baan, één van de beste baantjes van Tilke, zo niet de beste ! | |
potjecreme | woensdag 12 april 2017 @ 19:42 |
Tis nu niet zo veilig in Turkije helaas. Ik zal daar niet snel naar toe gaan. | |
sasquatsch | woensdag 12 april 2017 @ 19:46 |
Helaas wordt sport altijd door dat soort regimes gebruikt als propaganda (zoals in Bahrein) en is die scheiding een illusie. Beter kun je dus niet rijden. Ook dan maak je misschien een onbedoeld politiek statement maar dat is imho altijd nog beter dan je door dat soort regimes te laten misbruiken. Geldt overigens ook voor Bahrein en Sochi, waar bijvoorbeeld Poetin vorig jaar behoorlijk gebruik van heeft gemaakt. | |
Odaiba | woensdag 12 april 2017 @ 19:50 |
Dat is een keuze, en die laat ik ook vrij. Maar ik vind het persoonlijk wel jammer. Zal het circuit ook niet boycotten met kijken ofzo. | |
sasquatsch | woensdag 12 april 2017 @ 20:02 |
Alonso naar de Indy 500 begon als een grap van Zak Brown voor de GP van Australië maar werd al snel serieus tijdens de GP van China. http://www.espn.co.uk/f1/(...)terest-2017-indy-500 | |
Wertha | woensdag 12 april 2017 @ 22:16 |
Een geste van Honda/McLaren aan Alonso om hem een beetje koest te houden. Anders biedt een F1-team deze mogelijkheid niet. | |
sasquatsch | donderdag 13 april 2017 @ 00:01 |
Er zit meer achter. Het gaat niet alleen om Alonso, maar ook om McLaren. McLaren wil uitbreiden naar de IndyCars in de toekomst en Alonso heeft daar wel oren naar. Dus zou me niet verbazen als ze hem nu de mogelijkheid geven om alvast te proeven (en te behouden voor 2018) om in 2019 samen de overstap te maken naar de VS, waarbij Alonso ook de kans krijgt om te racen op Le Mans (aangezien meerdere IndyCar coureurs dat doen). Sowieso is het goede reclame voor McLaren, wat de aandacht van Monaco af kan leiden als ze daar slecht presteren. | |
Beach | donderdag 13 april 2017 @ 15:00 |
Stoffel doet de Spa 24u ipv Hongarije. | |
franklop | donderdag 13 april 2017 @ 15:02 |
Dat is nou niet echt een evenement waarvoor ik een F1 race zou missen.. | |
Blik | donderdag 13 april 2017 @ 15:05 |
Ze geven er al snel de brui aan daar bij McLaren... Beetje raar dat ze de coureurs op deze manier andere dingen laten doen | |
heywoodu | donderdag 13 april 2017 @ 15:07 |
Vanaf 5:10 Het klinkt als een beetje een mislukt grapje en er wordt ook totaal niet op gereageerd verder | |
franklop | donderdag 13 april 2017 @ 15:10 |
| |
heywoodu | donderdag 13 april 2017 @ 15:11 |
Oh ik dacht toch echt dat hij serieus was. | |
King_Merc | donderdag 13 april 2017 @ 16:19 |
dat soort grappen moet je over laten aan Vettel ofzo.. | |
Rossdale | donderdag 13 april 2017 @ 16:36 |
Dat leek me toch wel duidelijk.... | |
heywoodu | donderdag 13 april 2017 @ 16:43 |
Niet voor het immer betrouwbare Express. | |
ChatGirl | vrijdag 14 april 2017 @ 11:09 |
| |
Nattekat | vrijdag 14 april 2017 @ 11:11 |
Vreemde keuze. | |
Rossdale | vrijdag 14 april 2017 @ 11:25 |
Is ook niet waar, staat een paar posts boven je... | |
flipsen | vrijdag 14 april 2017 @ 12:31 |
Belgische humor | |
Bluurgh | zaterdag 15 april 2017 @ 08:06 |
En als je Schumacher z'n comeback vergelijkt met de gemiddelde Indycar coureur die F1 gaat doen, kan Alonso nog jaren succesvol zijn in America. | |
Tarado | dinsdag 18 april 2017 @ 12:27 |
Mallya arrested? https://joesaward.wordpress.com/2017/04/18/mallya-arrested/ | |
Spooky4u | dinsdag 18 april 2017 @ 13:21 |
https://www.autobahn.eu/3(...)p-van-turkije-komen/ Erdogan lult er weer op los dus. | |
WheeledWarrior | dinsdag 18 april 2017 @ 13:56 |
Honda schijnt bij de test alweer in de problemen te zijn | |
#ANONIEM | dinsdag 18 april 2017 @ 13:59 |
Zal er iemand in de fabriek al Harakiri hebben uitgevoerd? [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2017 15:20:27 ] | |
Sinister-D- | dinsdag 18 april 2017 @ 15:54 |
dacht vanmiddag precies hetzelfde | |
Geralt | dinsdag 18 april 2017 @ 16:18 |
Denk dat in 2009 de voltallige directie dat gedaan heeft nadat ze alles aan Brawn verkochten voor 1 dollar en die prompt WC werd | |
sasquatsch | dinsdag 18 april 2017 @ 16:50 |
Zonder de Mercedesmotor waren ze dat niet geworden. | |
Geralt | dinsdag 18 april 2017 @ 17:07 |
Ja ok, maar hij kocht van Honda natuurlijk die al jaren aan het kloten waren. | |
Meike26 | dinsdag 18 april 2017 @ 18:02 |
Hoe zou de F1 er in de zero's eruit gezien hebben als ze bij Honda er NIET de stekker uit hadden getrokken na Harvey's overlijden. Had Jos hier echt potten kunnen breken, had Honda dominant kunnen zijn.. Begin 1999 was zo'n mooi vooruitzicht.. Verdorie wetenschap, schiet eens op met die tijdmachine | |
Afhaalchinees | dinsdag 18 april 2017 @ 18:11 |
Ik begrijp dat je niet serieus bent, maar ik vind het een hele interessante kwestie om daar over na te denken. Een tijdmachine zal het verleden niet veranderen, want als hij er is en iemand kwam echt uit de toekomst, dan is het dus al veranderd Wat een extreme paradox is het eigenlijk. | |
Meike26 | dinsdag 18 april 2017 @ 18:16 |
Ja dat dus.. Dan was Jos teveel bezig met zijn F1 carriere geweest, geen tijd voor zoon Max en daardoor wilde kleine Max liever bierbrouwer of wafelbakker worden.. Laat maar zitten dus | |
Smacked_Actor | dinsdag 18 april 2017 @ 18:53 |
Of was Jos daarna 5-voudig wereldkampioen geworden, hadden kartbanen in Nederland als paddenstoelen uit de grond geschoten waardoor ik nu nog steeds op een kartbaan zou werken en zouden er zoveel Nederlandse karttalentjes zijn gekweekt dat in 2020 het halve Formule 1 veld uit Nederlanders zou bestaan... Jeweetutniehe.. | |
Meike26 | dinsdag 18 april 2017 @ 19:00 |
| |
M.Melandri | dinsdag 18 april 2017 @ 20:09 |
Ja zonder de crisis had Honda mooi een titel op zijn naam staan in 2009. | |
sasquatsch | woensdag 19 april 2017 @ 00:10 |
Wie zegt dat dat in een alternatief universum niet al gebeurt is? | |
#ANONIEM | woensdag 19 april 2017 @ 08:10 |
Kan een mod dit topic verplaatsen naar BNW? | |
nils7 | woensdag 19 april 2017 @ 08:56 |
Het zou wat zijn als Alonso toch de Indy wint... | |
Geralt | donderdag 20 april 2017 @ 09:55 |
https://nl.motorsport.com(...)re-f1-wagens-895803/ Grindbakken weg en wall of champions komt onder een andere hoek te staan. En SAFER barriers. | |
franklop | donderdag 20 april 2017 @ 09:58 |
Op zich allemaal logische beslissingen, desondanks wel jammer dat grindbakken weg moeten. | |
Nattekat | donderdag 20 april 2017 @ 10:02 |
En weer een circuit verneukt | |
Geralt | donderdag 20 april 2017 @ 10:11 |
Meike26 | donderdag 20 april 2017 @ 10:34 |
Ik ben bang van wel ja.. Verdomme.. Die muur heet niet voor niets zo.. En wat voor een ongelukken zijn daar nu eigenlijk gebeurt de afgelopen 10/20 jaar. Tuurlijk, er zijn aardig wat F1 wagens afgeschreven door dat stuk beton, maar echt grote en heftige klappers met letsel, zijn er nooit geweest. Ze helpen een legendarische muur om zeep.. | |
sasquatsch | donderdag 20 april 2017 @ 10:45 |
heywoodu | donderdag 20 april 2017 @ 19:24 |
Dat is een tikkeltje overdreven. Jammer dat die muur iets aangepast wordt (die blijft er dus wel zo te lezen), maar om nou te zeggen dat een heel circuit verneukt is door een muur die onder een iets andere hoek staat en een paar asfaltstroken ipv grind...neuh. | |
Peterselieman | donderdag 20 april 2017 @ 19:25 |
Is niet overdreven. De Wall of Champions is een heilig iets. Daar moet je met je tengels van afblijven. | |
heywoodu | donderdag 20 april 2017 @ 19:26 |
Ik vind het ook wel jammer, maar dat een heel circuit door zo'n aanpassing verneukt is is wel overdreven. Als je het als circuit moet hebben van de aanwezigheid van die muur onder exact die hoek kun je je afvragen of je überhaupt wel een waardig circuit hebt. | |
franklop | donderdag 20 april 2017 @ 19:26 |
Enkel de hoek wordt aangepast he, wellicht dat ze hem 5 graden meer naar buiten steken ofzo, puur voor mindere impact. Maar een fout zou er nog steeds worden afgestraft lijkt me. | |
franklop | donderdag 20 april 2017 @ 19:27 |
Sowieso is het circuit meer dan dat | |
heywoodu | donderdag 20 april 2017 @ 19:27 |
Ja, precies. | |
Gezicht | donderdag 20 april 2017 @ 19:31 |
Wat is dit grijze subforum Ik was dat rode/oranje gewend man | |
Peterselieman | donderdag 20 april 2017 @ 19:31 |
Als je de hoek aanpast kom je iets makkelijker weg met een foutje. Dat is juist zo mooi aan die muur. Als je erin gaat is het niet met hoge snelheid, maar je wordt wel afgestraft | |
franklop | donderdag 20 april 2017 @ 19:35 |
Mja denk dat het wel meevalt. Als je de crashes in het verleden kijkt dan zouden die met een andere hoek niet minder erg zijn geweest. Denk dat de muur naar achteren plaatsen een groter effect zou hebben | |
Nattekat | donderdag 20 april 2017 @ 20:34 |
F1 / Vrijdag overleg over omstreden T-wing | |
sasquatsch | maandag 24 april 2017 @ 18:30 |
Strategy Group praat over plannen om Honda te helpen
| |
sasquatsch | maandag 24 april 2017 @ 18:30 |
Sauber dichtbij overeenkomst voor Honda motoren in 2018
| |
Fir3fly | maandag 24 april 2017 @ 18:37 |
Zodra er een andere bron komt wordt het geloofwaardig. | |
4-elements | dinsdag 25 april 2017 @ 23:06 |
bron | |
Peterselieman | dinsdag 25 april 2017 @ 23:08 |
flipsen | woensdag 26 april 2017 @ 01:51 |
Mooi, in sao paolo dus erin | |
Sinister-D- | woensdag 26 april 2017 @ 10:09 |
Ofwel moet je blauw bloed hebben, ofwel ergens ongeïnteresseerd in de Paddock Club rondlopen om in dat ding te mogen zitten.... | |
Nattekat | woensdag 26 april 2017 @ 10:12 |
Om in de paddock rond te lopen, moet je blauw bloed of een geweldige baan hebben | |
sasquatsch | woensdag 26 april 2017 @ 10:48 |
Of goede connecties. Zo had ik ooit VIP kaarten voor de GP van Duitsland op de Nurburgring. Helaas helpen die connecties niet meer | |
Geralt | donderdag 27 april 2017 @ 23:00 |
Mooi voorbeeld van overregulering wat mij betreft. Al dit soort ongein moet je ook weer gaan lopen controleren of er niet misschien iemand is die zn letters 29mm breed maakt ipv 30. Man man man | |
potjecreme | donderdag 27 april 2017 @ 23:06 |
Ik vind het wel een goed idee. | |
Geralt | donderdag 27 april 2017 @ 23:10 |
Het idee is wel goed, maar aan de andere kant slaat het ook nergens op. Zet die rooie T cam weer terug erop ipv die zwarte (nog altijd geen idee waarom dat afgeschaft is ) en zet voor mijn part bij alle coureurs een rood en een geel streepje bij zn naam of iets. Coureurs zijn prima uit elkaar te halen. Dat je dat dan beter wil ok, maar waarom nou weer op de mm afbakenen hoe groot dat dan wel niet precies moet zijn? Zeg gewoon het moet minimaal zo groot zijn. Klaar. En wat nu als eentje iets groter of kleiner is? Wat dan? Tegenover elke regel dient een sanctie/straf te staan indien deze overtreden wordt. Anders heeft het maken van die regel geen enkel nut. Krijg je dalijk dat iemand 5 seconden straf krijgt omdat zn sticker 2 millimeter te klein was. Doe godverdomme normaal Ow en doe maar gewoon die rode tcam terug en een rood of geel streepje bij de coureur. Dan weet iedereen ook binnen no time wie wie is. | |
Geralt | donderdag 27 april 2017 @ 23:12 |
Waarom is die rode t cam eigenlijk niet meer? Er was de rode en de gele en nu is er alleen nog maar de gele. Ook weer zo een wijziging waar je geen hol van snapt. Rood of geel was sneller te zien wie het was dan zwart of geel. Waarom??? | |
Blik | donderdag 27 april 2017 @ 23:17 |
Net alsof je op tv of langs de baan de naam/nummer kan aflezen van de auto. Ik kijk ook altijd naar de camera, en soms ook naar de helm | |
heywoodu | donderdag 27 april 2017 @ 23:17 |
Als de ene gewoon helemaal zwart is en de andere helemaal geel zie ik met de beste wil van de wereld niet in hoe je dat niet snel genoeg kunt zien hoor Ik ben er vrij zeker van dat het verschil tussen rood en geel geen significante tijdswinst oplevert tov geel/zwart. | |
Geralt | donderdag 27 april 2017 @ 23:17 |
Omdat dat knalfelle rood veel sneller te zien was in 1 oogopslag. | |
Geralt | donderdag 27 april 2017 @ 23:18 |
Maar waarom is het afgeschaft? Wat was de reden daarachter? | |
heywoodu | donderdag 27 april 2017 @ 23:18 |
En knalgeel ook. Als dat geel er niet is zie je dus net zo snel dat het geen geel is. | |
heywoodu | donderdag 27 april 2017 @ 23:19 |
Mogelijk wilden ze het duidelijker maken door dat rare rood weg te halen en gewoon een zwarte en een gele te hebben. | |
heywoodu | donderdag 27 april 2017 @ 23:19 |
Als het groot genoeg is kan dat prima, zie NASCAR (ok, daar is aanzienlijk meer ruimte, maar toch) | |
Geralt | donderdag 27 april 2017 @ 23:20 |
Ja precies. Dan kijk je. En dan zie je geen geel. En dan moet je dus denken ow ik zie zwart in plaats van geel, dan is het Ricardo bv terwijl als het rood is dan kijk je en dan zie je rood en dan is het dus meteen ricardo. Dat is toch sneller? Of werken alleen mijn hersens zo | |
Geralt | donderdag 27 april 2017 @ 23:21 |
Handschoenen is vaak ook een goeie, vooral onboard. Maarja dan moet je van iedereen de handschoenen nog uit de kop leren. Buiten de t cams en de nummers dan | |
potjecreme | donderdag 27 april 2017 @ 23:28 |
Mwa voor fans die alleen de race kijken, blijft het lastig. | |
opreis | vrijdag 28 april 2017 @ 06:27 |
of geel, zwart of rood opvalt hangt natuurlijk af van de livery van de auto, bij een ferrari is een rode t cam natuurlijk onopvallend en bij de renault van nu zou de rode het natuurlijk goed doen terwijl de gele en zwarte weer lastiger te zien zijn. | |
Whiskers2009 | zaterdag 29 april 2017 @ 20:02 |
https://www.f1today.net/n(...)torupdate-canada-uit NEE Ze moeten het dus voorlopig doen met de "RBR/chassis/aero"-updates in Spanje. Renault stelt een update weer eens uit.. | |
Humberto-T | zaterdag 29 april 2017 @ 21:06 |
Bij RBR lijkt het chassis toch ook relatief slechter dan de Renault. De FIA had aangegeven dat het motor verschil tussen Mercedes, Ferrari en Renault zou maar 0,3 seconden zijn. Een beter chassis zou ze aanzienlijk meer winst opleveren dan. | |
sasquatsch | zaterdag 29 april 2017 @ 21:11 |
Ik las ergens anders 3% wat 40 pk zou betekenen. Dat is meer dan de 2% die was afgesproken. Red Bull is het dan ook niet eens met de uitkomst van de FIA. | |
Predator38 | zaterdag 29 april 2017 @ 21:19 |
word eens tijd dat ze met straf gewichten gaan werken net zoals in de WTCC. bijvoorbeeld de nummer 1, 2 en 3 respectievelijk 15, 10 en 5 kg extra gewicht de volgende qualificatie/races, zo krijg je ook een stuk minder dominantie en krijgen andere teams ook kansen. | |
Meike26 | zaterdag 29 april 2017 @ 23:44 |
15kg strafgewicht is veel in de F1 hoor Sowieso ben ik niet voor strafgewicht, ik ben er voorstander van in cup/toerwagen verband, maar in de F1? Nee. Net als dat BOP (Balance of Performance) niet zou werken in de F1, daar is het de F1 voor, om de snelste te willen en kunnen zijn, niet om naderhand afgeknepen te worden. Het enige wat in de F1 aangepakt moet worden is de verdeling van de buit na het kampioenschap. Dat is een lastige kwestie omdat je van Team 1 tot Team 10 een strijd wil zien en niet dat een team denkt "mooi, we zijn 8e, dit is voldoende". Maar wel dus een soort extra bonus voor de kleinere teams om ze te prijzen voor een mooi seizoen en aanwezigheid. Het verlies van Manor is daar het meest recente voorbeeld van.. Ook dat de grotere teams niet mee hebben geholpen Manor te behouden vind ik ergens wel kwalijk. Als de 4 top teams (en/of sponsors van die teams) nu elk 5 ton hadden geschonken, hadden we mogelijk Manor nog op de grid gehad. Zo simpel ligt het niet, dat begrijp ik ook wel, maar als leek heeft het er vanaf de buitenkant geen een keer op geleken dat er een poging is geweest het team te redden. | |
twiFight | zondag 30 april 2017 @ 02:13 |
Ik denk niet dat er ooit een team is dat zo denkt. Zeker niet met de huidige deelnemers (toen rijke mensen zichzelf in een race konden kopen misschien nog wel). Van mij mag de verdeling tussen winnaars en verliezers wel een stuk kleiner. Met het grote verschil in prijzengeld ga je achterstand ook nooit inhalen natuurlijk. Elk team een flinke zak geld uit de tv rechten van de FOM en een kleiner verschil bij het prijzengeld. Goede teams hebben alsnog voordeel van meer sponsors en het kunnen aantrekken van betere rijders, dus dat voordeel is er echt wel. Terwijl de slechte teams nog wel een fighting chance houden. | |
opreis | zondag 30 april 2017 @ 09:36 |
De verschillen zijn dit jaar al een stuk kleiner dan de afgelopen 3 jaar en het seizoen is nog maar net onderweg, het gaat de goede kant op, waar maken jullie je druk om | |
Beach | zondag 30 april 2017 @ 10:01 |
Honda confirms Sauber F1 engine deal for 2018 https://www.motorsport.co(...)eal-for-2018-900064/ https://www.sauberf1team.(...)es-from-2018-onwards [ Bericht 29% gewijzigd door Beach op 30-04-2017 10:09:38 ] | |
heywoodu | zondag 30 april 2017 @ 10:02 |
Gouden zet. | |
Fer | zondag 30 april 2017 @ 10:22 |
Zal wel erg zijn als Sauber binnen 1s van McLaren zal komen. | |
Sinister-D- | zondag 30 april 2017 @ 10:26 |
als Honda bij Mclaren blijft na die bak stront wat Boullier richting de Japanners heeft gegooid. Er gaan geruchten dat Honda ism Castrol aandelen heeft, of wilt kopen, bij Sauber. | |
Peterselieman | zondag 30 april 2017 @ 10:35 |
Betekent wel dat als Honda de deur dichtgooit bij McLaren de kans groot is dat ze met Ferrari's moeten racen. Als het tenminste zover komt | |
Sinister-D- | zondag 30 april 2017 @ 10:45 |
dat moet niet natuurlijk. Als Ferrari, Renault of Mercedes niet willen kan de FIA Honda alsnog aanwijzen. Dacht dat ze enkel de eerste 3 jaar niet verplicht werden om meerdere teams te leveren. | |
Geralt | zondag 30 april 2017 @ 11:10 |
Ik denk dat ze eerder met Mercedes gaan rijden dan met Ferrari. | |
sasquatsch | zondag 30 april 2017 @ 11:13 |
Moet de FIA wel toestemming geven. En met Honda 1 en Ferrari 2 teams zie ik dat niet snel gebeuren. Dus of Ferrari of Honda volgend jaar. Edit: Gewoon Honda dus
[ Bericht 11% gewijzigd door sasquatsch op 30-04-2017 13:45:27 ] | |
franklop | zondag 30 april 2017 @ 13:39 |
Honda levert dus gratis ook aan Sauber? | |
Predator38 | maandag 1 mei 2017 @ 10:49 |
gister hoorde ik nog een andere optie van volgens mij Olav: ze meer of minder brandstof meegeven als Balance of performance. het zou het in ieder geval een heel stuk spannender maken. die race van gister was echt niet om aan te zien de RB's 1 minuut achter de winnaar, en daarachter ook weer een halve minuut, er zijn welgeteld 0 inhaal acties geweest. en dan ook nog een circuit als Maleisië van de kalender laten verdwijnen en dat gare sotchi houden. it's all about the ¤¤¤¤¤¤
| |
Predator38 | maandag 1 mei 2017 @ 11:20 |
Mclaren heeft een nieuwe turbo: | |
Tarado | maandag 1 mei 2017 @ 11:34 |
dat vind ik best wel een aardige optie die hij opperde en relatief eenvoudig op te lossen lijkt me | |
sasquatsch | maandag 1 mei 2017 @ 11:48 |
Bah! Weer een kunstmatig iets om het spannend te houden. De andere teams moeten beter hun best doen en de topteams moeten daar niet voor gestraft worden. Liever zie ik een betere verdeling van het prijzengeld waardoor de mindere teams dichterbij kunnen komen. | |
Rossdale | maandag 1 mei 2017 @ 12:20 |
Volgens mij hebben Bottas en Verstappen toch beide twee auto's ingehaald bij de start Maar het bestraffen van teams die het beter voor elkaar hebben vind ik ook geniet niet kunnen en competitievervalsing. Je moet teams niet bestraffen, je moet kleinere teams helpen door ze meer mogelijkheden te geven. Het grote verschil tussen de teams is budget, daarom ben ik ook wel voorstander van een budgetcap en herverdeling van het prijzengeld. Dan gaat het niet om wie de dikste portemonnee heeft, maar wie het slimste met zijn resources kan omspringen. Iets wat bijvoorbeeld een Force India heel goed kan. | |
Predator38 | maandag 1 mei 2017 @ 12:51 |
daar vinden de teams met het meeste geld toch wel weer wat op, je weet hoe dat gaat in een miljardensport, ook al hebben/krijgen ze een budgetcap dus moet het met andere manieren, zoals de snelste teams ( als ze hebben gewonnen ) minder brandstof of meer gewicht mee te geven. op een gegeven moment zal het veld veel dichter bij elkaar komen te liggen en de topteams zullen toch nog wel gaan winnen.
| |
Bonobo11 | maandag 1 mei 2017 @ 16:46 |
Dus omdat je een prutser bent moet je geholpen worden? Wat een onzin. Pure competitievervalsing. | |
Re | maandag 1 mei 2017 @ 16:51 |
ja maar het oog wil ook wel iets hoor anders staan ze straks voor 1 verdwaalde schizofreen te racen. Ik wil de beste coureur zien, niet de beste auto | |
Beach | maandag 1 mei 2017 @ 17:24 |
Moet je F2 gaan kijken. | |
Fer | maandag 1 mei 2017 @ 18:28 |
Hogere fuel flow betekent ook meer kg aan boord nemen. Ben je weer in het nadeel. Het is hooguit handig tijdens inhalen. | |
Lokale_Notabele | maandag 1 mei 2017 @ 18:38 |
Succes bestraffen is kunstmatige Renault Clio Cup bullshit. Heeft niks met F1 te maken. Het verbaasd me niks dat nitwit Olav Mol er voorstander van is. | |
Peterselieman | maandag 1 mei 2017 @ 18:55 |
Precies. Het verschil tussen de nummer een en de nummer laatst is veel te groot. Dat verkleinen kan ervoor zorgen dat een goed georganiseerd team langzaam maar zeker op de grid naar voren kan komen. Zoals Force India onder de huidige verdeling al lukt | |
Tarado | woensdag 3 mei 2017 @ 11:58 |
| |
Sinister-D- | woensdag 3 mei 2017 @ 12:21 |
ach, die heeft 20 jaar geleden al een decennium lang over strafgewicht per race win zitten bazelen. Toen al erg cringe-worthy, nu nog steeds. Net zoiets als omgekeerde grid, alle kunstmatig. | |
Hanschje | woensdag 3 mei 2017 @ 13:41 |
Ben benieuwd wat voor surprises ze in petto hebben | |
twiFight | woensdag 3 mei 2017 @ 13:46 |
Tot nu toe vind ik het allemaal redelijk de goede kant op gaan. | |
nils7 | woensdag 3 mei 2017 @ 14:21 |
Inderdaad, ze verrassen me positief. Maar hoe groter de fanbase hoe meer het waard is dus op de langetermijn interessant. Bernie keek, vanwege zn leeftijd en affaire met zn ex, vast alleen naar de korte termijn. Die regios vind ik interessant. Dan kan je ook iemand kampioen maken van Azie of EU bijvoorbeeld. | |
sasquatsch | woensdag 3 mei 2017 @ 14:27 |
Die regionale indeling wordt al jaren geopperd, maar is altijd door Bernie tegengehouden om de teams langzaam te dwingen meer races op de kalender te accepteren. Bij elke additionele race zorgen dat de teams niet langer onderweg zijn door meer te bundelen geeft de teams weinig houvast om een extra race tegen te houden. En leverde Bernie meer geld op. | |
twiFight | woensdag 3 mei 2017 @ 14:53 |
Hopelijk kunnen de kleinere teams er wat leuke sponsoren mee trekken. Sponsoren voor 5 maanden tijdens de Europa races bv. Zonder teveel gedoe. | |
Spooky4u | woensdag 3 mei 2017 @ 16:52 |
Alonso bijna onderweg | |
Bonobo11 | woensdag 3 mei 2017 @ 17:12 |
https://t.co/uEuGNoNpkT | |
sasquatsch | woensdag 3 mei 2017 @ 17:13 |
SPT / [IndyCar] #24 Watkins Glen | |
Geralt | woensdag 3 mei 2017 @ 17:13 |
Bedankt voor de link. Lekker wakker worden zo | |
Geralt | woensdag 3 mei 2017 @ 17:16 |
Topic gevonden. Dankje | |
franklop | maandag 8 mei 2017 @ 09:49 |
| |
twiFight | maandag 8 mei 2017 @ 11:33 |
Ik vraag me alsnog af wat er zo moeilijk is. 9 andere teams lukt het wel. Of het koeling is kun je makkelijk testen door er op een vrijdag belachelijk veel koeling bij te zetten. Dan gaat misschien je aero door het putje, maar dan weet je in ieder geval of dat het probleem is en kun je daarna werken aan het aerodynamisch verbeteren van je extra koeling. Nu is het echt zo'n gebed zonder eind wat sowieso niks oplost. Ik twijfel er niet aan dat de heren bij Haas een miljoen keer slimmer zijn dan ik, maar doe dan ook iets. | |
Meike26 | maandag 8 mei 2017 @ 13:01 |
Hmm, heb je aan de ene kant wel gelijk in, maar ook bij Ferrari, Renault en Williams heb ik al een paar keer dikke wolken gezien van het remstof. Iets zegt mij dat Pirelli beter zijn werk heeft gedaan met de 2017 regels dan Brembo & Carbon Ind dat gedaan hebben. | |
franklop | maandag 8 mei 2017 @ 13:03 |
Niet te vergeten dat Red Bull al 2 uitvalbeurten heeft door de remmen.. | |
Meike26 | maandag 8 mei 2017 @ 13:10 |
Ik zatnog in mijn hoofd met 11 teams op de grid en dat er met 9 teams die het wel voor elkaarhebben, automatisch verwezen werd naar de 2 teams die falen, Haas en RBR | |
Fer | maandag 8 mei 2017 @ 13:44 |
Het is niet eenvoudig. Een bak meer koeling en ze halen hun werktemperatuur niet. Daarnaast kun je ze ook dikker maken of de bbw anders programeren maar allemaal ten koste van rondetijd. | |
twiFight | maandag 8 mei 2017 @ 14:29 |
Remschijven hebben overigens een maximum dikte van 32 mm zo uit mijn hoofd. Mijn punt is meer dat rigoreuze maatregelen tenminste zoden aan de dijk zetten om de boel uiteindelijk opgelost te krijgen. Ik krijg erg het gevoel dat ze 'dingetjes proberen', maar zo alleen maar de sores onnodig lang in stand houden (een beetje het zachte heelmeesters-idee). Maar goed, dat is altijd makkelijk praten van mijn kant. | |
Nymphetic13 | maandag 8 mei 2017 @ 20:03 |
Toch wel belangrijk nieuws: Timo Glock(Ja die ja) heeft vandaag bij een F1 team een seatfitting gehad, zou Renault of Haas kunnen zijn, of gewoon voor Goodwood of wat dan ook maar toch kan dit wel eens zeer belangrijk zijn [ Bericht 30% gewijzigd door Nymphetic13 op 08-05-2017 20:12:48 ] | |
Spooky4u | maandag 8 mei 2017 @ 20:29 |
Tsja, Palmer of Magnussen als het om een swap gaat. Ik gok op Palmer. | |
Beach | maandag 8 mei 2017 @ 20:31 |
Maar de auto is rood op de foto?? Ik gok Kimi dan | |
Spooky4u | maandag 8 mei 2017 @ 20:35 |
Bwoah, eg nie. Kimi begint pas net warm te worden. | |
4-elements | maandag 8 mei 2017 @ 20:36 |
Ik gok dat dit voor iets anders is. Ik zie Glock geen bestaande coureur vervangen. Heeft hij überhaupt de juiste licentie daarvoor? | |
Peterselieman | maandag 8 mei 2017 @ 20:37 |
McLaren om Alonso te vervangen en dat Alonso de rest van het jaar voor McLaren in de IndyCars rijdt? | |
Nymphetic13 | maandag 8 mei 2017 @ 20:40 |
Als ex F1 coureur ga ik er wel vanuit... Maar denk zelf, kijkend naar het microfoontje dat het eerder om een PR rit gaat ofzo al kan de mic er ook voor zijn om te kunnen communiceren tijdens de seat fitting | |
sasquatsch | maandag 8 mei 2017 @ 20:40 |
Ex F1 coureur, dus ik denk niet dat daar zo moeilijk over gedaan wordt. Haryanto had ook niet genoeg punten maar door testen wel een superlicentie. Dit is wat Timo er zelf van zegt:
| |
Meike26 | maandag 8 mei 2017 @ 20:40 |
Waarom zou je een coureur laten rijden die meer dan 4 jaar niet in een F1 auto gereden heeft. Die gaat echt geen F1 race meer rijden. Het enige wat ik kan bedenken is dat ze misschien Glock testrijder bij een team willen maken om zo de reserverijder in te laten vallen bij een bepaalde renstal. In het geval van Magnussen zou dat Giovinazzi kunnen zijn. Als het wel zo is, hoe zuur zou hetvoor Massa zijn als hij Stroll gaat vervangen.. die komt dan een week zijn bed niet uit | |
Blik | maandag 8 mei 2017 @ 20:44 |
Kleuren hebben wel wat weg van de oude Marussia, weten we zeker dat deze foto van de fitting is? | |
Spooky4u | maandag 8 mei 2017 @ 20:45 |
https://www.instagram.com/p/BT1lVtKDJYY/ | |
4-elements | maandag 8 mei 2017 @ 20:47 |
Stroll gaan ze echt niet vervangen vanwege de centjes van zijn papa. De positie van Magnussen staat niet ter discussie, heeft immers al punten gescoord. Kimi presteert de laatste twee races weer naar behoren. Palmer staat er het slechtste voor, maar ik kan niet bedenken waarom hij door Glock vervangen zou worden. Bovendien zou een coureurswissel normaal gezien niet op deze manier bekend worden gemaakt. Of gaat hij misschien de tweezitters van Minardi besturen? Die zouden een comeback maken. Alleen is het geen tweezitter op de foto. | |
franklop | maandag 8 mei 2017 @ 20:48 |
Ik denk niet dat als het voor een racestoeltje is dat Glock het op deze manier bekend zou (mogen) maken. Zal wel voor 1 of andere demo zijn, of test voor Pirelli banden | |
sasquatsch | maandag 8 mei 2017 @ 20:49 |
Het lijkt een simulator te zijn. En je hebt de tweezitter niet nodig om een seatfitting te doen, alleen de juiste zithouding.
| |
Fer | maandag 8 mei 2017 @ 21:27 |
Dat ronde lichtgat is wel erg Ferrari achtig | |
opgebaarde | maandag 8 mei 2017 @ 21:32 |
Ik begrijp je even niet, waarom zou dat voor Massa zuur zijn? | |
franklop | maandag 8 mei 2017 @ 21:34 |
Brazilie 2008.. Hamilton gaat in slotronde Glock voorbij, waardoor Massa geen WDC werd. | |
opgebaarde | maandag 8 mei 2017 @ 21:35 |
Dat was Glock die kapot ging, oooooops | |
franklop | maandag 8 mei 2017 @ 21:37 |
Die vooral aan het glibberen was op verkeerde banden. | |
Mexicanobakker | maandag 8 mei 2017 @ 21:46 |
Toch vind ik Glock goedkoop afgeserveerd in de F1 Was een degelijke coureur in zijn 2 jaren bij toyota | |
Rossdale | dinsdag 9 mei 2017 @ 07:23 |
Zal inderdaad die Minardi tweezitter zijn die vanaf dit circuit zal gaan rijden | |
franklop | dinsdag 9 mei 2017 @ 08:42 |
Voor diegenen die dachten/hoopten op een racestoeltje voor hem. Jammer, want hij had al wat foto's klaarliggen. | |
Meike26 | dinsdag 9 mei 2017 @ 08:45 |
Beach | dinsdag 9 mei 2017 @ 11:32 |
http://en.f1i.com/news/26(...)ed-says-insider.html | |
potjecreme | dinsdag 9 mei 2017 @ 11:50 |
| |
Rossdale | dinsdag 9 mei 2017 @ 12:09 |
Dan moet Ferrari haast nog wel een jaar verder met Kimi als Vettel besluit te vertrekken Maar ik geloof er niets van, Bottas doet het prima als tweede viool. Hij wint wanneer Lewis faalt, meer moet hij op dit moment niet doen. | |
Floriz87 | dinsdag 9 mei 2017 @ 12:15 |
http://www.sportsmole.co.(...)-in-2017_297665.html Martin Brundle: 'Max Verstappen disappointed in 2017' Concurrentie RB zit ook niet stil: http://www.autosport.com/(...)ed-bull-with-upgrade | |
4-elements | dinsdag 9 mei 2017 @ 12:38 |
Webber: Button neemt comeback in Monaco niet serieusbron | |
daNpy | dinsdag 9 mei 2017 @ 12:48 |
Ja goed advies hoor | |
opreis | dinsdag 9 mei 2017 @ 13:05 |
Brundle denkt iets te zien bij max wat niemand anders ziet of waar max met geen woord over gepraat heeft. En datgene waar max het nooit over heeft en niemand anders ziet moet max verborgen houden ofzo? | |
opreis | dinsdag 9 mei 2017 @ 13:07 |
Leuk, alleen samen bij ferarri had ik nog mooier gevonden maar ik hoop al tijden op Vettel naast Hamilton of Alonso | |
Floriz87 | dinsdag 9 mei 2017 @ 13:47 |
Ja, dat idee kreeg ik ook. Tenzij Brundle inside information heeft. | |
flipsen | dinsdag 9 mei 2017 @ 16:06 |
Wie doet de podium interviews in Monaco straks? Webber? Dan ga ik nu alvast even duimen dat het halve veld uitvalt en Button een podiumplek pakt | |
Geralt | dinsdag 9 mei 2017 @ 16:27 |
Het is waarschijnlijk gewoon een antwoord op een vraag van de Telegraaf. Allemaal niet zo zwaar aan tillen. Denk je dat Max gefrustreert/teleurgesteld is dat de RB13 niet is wat hij er van hoopte? -Ja, ik denk het wel, maar hij moet zijn frustratie/teleurstelling gewoon de baas blijven en dan komt alles goed. En dat wordt dan vertaald in Max moet niet zo negatief doen. Zo werkt dat gewoon. Geen aandacht aan schenken verder. Max zal vast balen dat ie niet mee kan doen om het podium momenteel, net zoals Alonso ook baalt dat ie achteraan mee hobbelt. Alonso moet niet zo gefrustreeerd zijn. | |
Geralt | dinsdag 9 mei 2017 @ 16:30 |
En ook hier weer. Allemaal riooljournalistiek, al zeggen ze hier er nog wel eerlijk bij dat het waarschijnlijk is dat er wat gesprekken hebben plaatsgevonden en dat er waarschijnlijk nog niks definitief is. Water is nat. Gras is groen. Geen paniek, silly season start pas wat later dit jaar hoor | |
Rossdale | dinsdag 9 mei 2017 @ 16:33 |
Natuurlijk is elke topcoureur met andere teams in gesprek, lijkt me niet meer dan logisch om te weten hoe je in de markt ligt en wat voor mogelijkheden er wellicht in de toekomst zijn. | |
twiFight | woensdag 10 mei 2017 @ 14:38 |
Dit. Gewoon goedkoop clicks scoren met een uit de lucht gegrepen verhaal. | |
Geralt | woensdag 10 mei 2017 @ 15:32 |
Volgens die gedachtegang zou een blonde adonis als ik ook continu de markt afpeilen. Feit is dat zolang je gelukkig bent je dat gewoon niet doet. | |
Tarado | maandag 22 mei 2017 @ 14:22 |
| |
sasquatsch | dinsdag 30 mei 2017 @ 20:31 |
Even wat nieuwtjes van afgelopen weekend: Renault probeert Perez vast te leggen voor 2018 (en misschien wel eerder), nadat Perez eerder nee zei tegen een stoeltje voor 2017. Gustav Mallja gaat testen voor Sauber tijdens de in-season testen op de Hungaroring op 1 en 2 augustus. Antonio Giovizazzi gaat de Pirelli regenbanden testen voor Ferrari (Duits) op 2 juni en FP1's rijden voor Haas, te beginnen tijdens de GP van Groot Brittannië. | |
Funzel | woensdag 31 mei 2017 @ 21:08 |
Volgend jaar voor K-Mag in de wagen? | |
Beach | dinsdag 6 juni 2017 @ 14:37 |
https://www.motorsport.co(...)en-deal-2018-914860/ Zullen de meeste mensen hier wel blij mee zijn. | |
zoem | zondag 11 juni 2017 @ 15:29 |
Renault rule out major engine upgrade for Baku | |
Nattekat | zondag 11 juni 2017 @ 15:31 |
| |
Wertha | zondag 11 juni 2017 @ 17:57 |
Ja, Baku and beyond eigenlijk. | |
opgebaarde | zondag 11 juni 2017 @ 18:14 |
Dus al het hele seizoen wordt geroepen "ja maar dan x komt een motorupgrade". "ownee wacht de upgrade komt later". "Nogmaals wacht die upgrade komt nog later" ""Die upgrade, komt later". Dan dit weekend Horner nog: "Baku verwachten een tiende en dan Oostenrijk twee tienden". En dan nu: "We upgraden de hele tijd. Die grote update dat roept RedBull de hele tijd maar wij niet en die upgrade komt pas 2018". Klinkt echt een beetje gek | |
Geralt | zondag 11 juni 2017 @ 18:55 |
2018 pas?! WTF man ik ga meteen de Renault van Brennie een deuk in trappen van gif | |
Geralt | zondag 11 juni 2017 @ 18:56 |
Ow wacht even. Die heeft een Peugeot. | |
Geralt | zondag 11 juni 2017 @ 18:56 |
Fiew, net op tijd aan gedacht; ik had mn schoenen al aan | |
Nattekat | zondag 11 juni 2017 @ 18:56 |
| |
Peterselieman | zondag 11 juni 2017 @ 19:19 |
Ook Franse rommel | |
ShaoliN | maandag 12 juni 2017 @ 08:36 |
Dat je als Red Bull nog verder wil met die Franse asbakken. Het is ook niet vreemd. Fransen staken gemiddeld 7 maanden per jaar. 2018 zal wel 2024 worden. | |
sasquatsch | maandag 12 juni 2017 @ 08:38 |
Ze hebben geen andere keus. Mercedes en Ferrari willen niet leveren en een Honda wil je ook niet. Ze roepen niet voor niets om een onafhankelijke motorenleverancier. Al vraag ik me af of je daar wat mee opschiet. | |
ShaoliN | maandag 12 juni 2017 @ 08:49 |
Zo frustrerend. Een Duitse leverancier zou zoveel ellende schelen denk ik. (BMW ofzo) | |
THEFXR | maandag 12 juni 2017 @ 10:50 |
Max moet gewoon wegwezen bij die gasten en naar Ferrari gaan | |
ShaoliN | maandag 12 juni 2017 @ 10:53 |
Toch lijkt een degelijke Duitser in een Duitse auto mij niet heel vreemd. Misschien heeft Hamilton stiekem ook wel aangegeven aan pensioen te denken | |
Rossdale | maandag 12 juni 2017 @ 10:56 |
Allemaal onzin, Max moet gewoon bij Red Bull blijven. Het hele team doet alles voor hem, goede sfeer en een goede teammate die hem tot uitersten pusht. De auto is dit seizoen niet geweldig, maar dat komt wel weer. Als Renault met de krachtbron in 2018 het gat met de andere leveraciers heeft gedicht dan kunnen ze zo weer meedoen om de titel. Als je ziet hoe de Hulk met de Renault rijdt, kun je wel zien dat die motor helemaal zo slecht nog niet is. Als die te zware MGU-K straks eindelijk is vervangen dan scheelt het allemaal niet zo veel meer, alleen die turboboost in quali van de mercedes missen ze dan. | |
SnowOokami | maandag 12 juni 2017 @ 11:18 |
dat zeiden ze vorig jaar ook. | |
Tarado | maandag 12 juni 2017 @ 11:20 |
het punt is ook met Renault dat ze een eigen team hebben, als ze in de situatie zitten dat ze zelf ook meedoen om een kampioenschap zullen ze dan RBR de gelijke behandeling geven? | |
SnowOokami | maandag 12 juni 2017 @ 11:23 |
Dat zijn ze verplicht meen ik? | |
Tarado | maandag 12 juni 2017 @ 11:26 |
Mercedes en Ferrari doen het ook niet | |
Rossdale | maandag 12 juni 2017 @ 11:29 |
Staat in het door Red Bull afgedwongen contract voor dit jaar. Geen idee of dat volgend jaar ook nog geldt. | |
Tarado | maandag 12 juni 2017 @ 11:32 |
ja maar als Renault "experimenteert" met iets nieuws hoeven ze dat niet meteen te delen lijkt me. | |
SnowOokami | maandag 12 juni 2017 @ 11:33 |
Alleen Bottas had de nieuwe motor toch in Monaco? Hamilton en de rest kreeg hem pas deze race. | |
Sunri5e | maandag 12 juni 2017 @ 12:44 |
Ze roepen al 3 jaar dat ze het gat gaan dichten. | |
Rossdale | maandag 12 juni 2017 @ 13:21 |
Daarvoor hebben ze 4 jaar samen met Red Bull kampioenschappen gewonnen. | |
sasquatsch | maandag 12 juni 2017 @ 13:29 |
Ja, toen ze het fabrieksteam van Renault waren en ze specifiek het geblazen diffuser mechanisme voor Red Bull hebben geïntroduceerd. Sowieso was de ontwikkeling aan de motoren toen bevroren. Nu zijn ze geen fabrieksteam meer en doet Renault niet meer wat RB zegt, maar wat ze zelf willen. Is wel een heel verschil. | |
Sunri5e | maandag 12 juni 2017 @ 15:31 |
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst | |
SnowOokami | maandag 12 juni 2017 @ 15:41 |
Zoals McLaren en Mercedes in een bepaalde periode | |
zoem | dinsdag 13 juni 2017 @ 18:11 |
Vreemd dat het hier nog niet staat: McLaren-Honda split is a done deal. Bron is wel Daily Mail, maar waar rook is is vuur? | |
Niox | dinsdag 13 juni 2017 @ 18:27 |
Het zou goed kunnen en juist daarom hecht ik geen enkele waarde aan een artikel in een flutkrantje. Waarheid is een flexibel begrip voor de DM en in een geval als dit durven die eigen speculatie best als waarheid te verkopen. Als F1 liefhebber hoop ik van harte dat McLaren volgend seizoen motoren heeft die wel voldoen maar, dit artikel bewijst echt niks. [ Bericht 0% gewijzigd door Niox op 13-06-2017 18:50:39 ] | |
Klummie | dinsdag 13 juni 2017 @ 18:28 |
Wel lachen, al die domme reacties op social media op dit soort geruchten. Afwachten maar hoor. | |
SnowOokami | dinsdag 13 juni 2017 @ 19:10 |
Lijkt me sterk, vooral halverwege het seizoen. Maar die update moet wel snel komen ja. | |
Meike26 | dinsdag 13 juni 2017 @ 21:21 |
Edit: Verkeerde topic.. [ Bericht 90% gewijzigd door Meike26 op 13-06-2017 21:46:23 ] | |
Fir3fly | dinsdag 13 juni 2017 @ 21:47 |
Gaat goed tot nu toe! | |
SnowOokami | dinsdag 13 juni 2017 @ 22:30 |
Gewoon RBR Honda opzouten met die Renault. | |
Peterselieman | dinsdag 13 juni 2017 @ 22:32 |
Formula 4 engine | |
SnowOokami | dinsdag 13 juni 2017 @ 22:35 |
Gewoon stiekem de Honda RA004E erin hangen, hoort toch niemand bijtanken en net doen alsof 1 wiel er niet meer op gaat voor 7s en gaan met die banaan. | |
Meike26 | dinsdag 13 juni 2017 @ 22:40 |
Dat denk en hoop ik dus ook.. Wat een middelvinger zal dat naar Renault zijn | |
SnowOokami | dinsdag 13 juni 2017 @ 22:52 |
Oof... ik weet niet hoor, ik hoop dat Honda z'n problemen op lost en dat het dan voor RBR een optie wordt... maar op dit moment? | |
Peterselieman | dinsdag 13 juni 2017 @ 22:56 |
Zou het kunnen dat ze Mario Illien bewust naar Honda gestuurd hebben om vanaf volgend jaar te kunnen schroeien? | |
Meike26 | dinsdag 13 juni 2017 @ 23:15 |
Het voordeel voor RBR is dat zij komend jaar een bondgenoot hebben met Sauber. Samen kunnen ze zoveel meer data vergaren.. Het huwelijk van deze twee teams met hun leveranciers zijn beide koel en staan op punt van scheiding. - Renault wil een eigen fabrieksteam dat kan meedoen om de podiumplekken. De deur met RB lijkt behoorlijk dicht te zitten. En word er over en weer geschreeuwd door het keukenluikje. - RBR heeft dus niets te winnen met Renault, terwijl McLaren dat misschien wel heeft, Renault lijkt me voor hen de meest logische keuze als ze met Honda gaan breken, terwijl het voor RBR weer DE kans is (en niet vies zijn van een gokje wagen) om weer vooraan te komen staan met Honda. Het lijkt me echt prachtig als Honda opeens het lek boven heeft en ze met zowel Sauber als RBR consistent in de punten finishen volgend jaar | |
Meike26 | dinsdag 13 juni 2017 @ 23:17 |
Dat nieuws heb ik gemist, maar het zal wel baas zijn als dat inderdaad hun insteek is geweest | |
THEFXR | dinsdag 13 juni 2017 @ 23:24 |
de tijdsframe voor een nieuwe motorendeal is al een tijdje gesloten. dus wat gaan ze er dan inhangen? lijkt mij gewoon stoom afblazen | |
Fir3fly | dinsdag 13 juni 2017 @ 23:26 |
Is dat zo? Ze kunnen toch gewoon alsnog wisselen voor 2018? | |
THEFXR | dinsdag 13 juni 2017 @ 23:36 |
hier staat dat Honda deals heeft voor Mclaren en Sauber voor 2018 http://www.thedrive.com/s(...)-one-engines-in-2018 | |
Fir3fly | dinsdag 13 juni 2017 @ 23:37 |
Ah, goed gevonden. Maar papier is maar papier. Er is altijd een mogelijkheid om er onder uit te komen natuurlijk. | |
THEFXR | dinsdag 13 juni 2017 @ 23:39 |
niet echt, kijk maar naar RB, die hadden 2 jaar geleden mondelinge deal met merc, zeggen de renaults op en toen gingen die mercs niet door. Moesten ze opnieuw ene deal sluiten met Renault | |
Fir3fly | dinsdag 13 juni 2017 @ 23:42 |
Dat spreekt mijn punt niet tegen? Integendeel juist. Als McLaren echt af wil van Honda kan dat. | |
THEFXR | woensdag 14 juni 2017 @ 03:31 |
hoe dan? | |
Jolyon | woensdag 14 juni 2017 @ 04:26 |
Niet, hij is aan het luchtfietsen. Alle teams moeten volgens het reglement toestemming geven als een team alsnog van motorleverancier wisselt voor volgend seizoen na 15 mei als de motorleverancier zelf niet F1 verlaat. Denken mensen zou echt dat Ferrari en Red-Bull zichzelf het moeilijker gaan maken wanneer ze al moeite hebben met Mercedes zelf? Laat staan FI die uit de Strategy Group gegooid gaan worden als Renault ze verslaat als team. Stel McLaren stopt sowieso met Honda. En Honda blijft Sauber leveren (niet realistisch want McLaren zou veel onderdelen om de motor heen leveren) en McLaren kan helemaal geen nieuwe motor krijgen, dan zal door het nieuwe reglement dat leveranciers verplicht te leveren McLaren eindigen bij..... Honda. Wat ik denk eerlijk is dat ze gewoon proberen nu via de pers de vrij stugge Japanners onder druk zetten aangezien ze daar volgens werknemers die werken in Japan aan de motor gewoon koppig zijn. F1Technical heeft een paar werknemers als je bronnen wilt. | |
SnowOokami | woensdag 14 juni 2017 @ 07:27 |
Schroeien als in vlammen in positieve zin? | |
Meike26 | woensdag 14 juni 2017 @ 08:31 |
Tenzij.. Als McLaren Honda nu helemaal zat is, en RBR is Renault helemaal zat, dan zou het toch kunnen dat de hoge heren van RedBull en McLaren ergens op een mooie locatie (of golfbaan) handjes gaan schudden, symbolisch bedrag van één enkele dollar en de deal is beklonken ?! Nee, ik denk dat het niet zo gaat lopen, zeer kleine kans daarop, maar het zal de grid voor 2018 wel retespannend maken | |
SnowOokami | woensdag 14 juni 2017 @ 08:39 |
Deze thread is ook interessant om te volgen trouwens mbt. ontwikkeling van de Honda motor: https://www.f1technical.n(...)4&t=18874&start=9225 | |
Peterselieman | woensdag 14 juni 2017 @ 09:51 |
| |
SnowOokami | woensdag 14 juni 2017 @ 09:59 |
Heb even gegoogled op Honda en Illien en dan krijg je wat interessante discussies; -Honda heeft Mario als consultant bij de ontwikkeling. -Renault wilde zijn ICE ontwerp niet gebruiken, dus is er een kans dat Honda het ICE ontwerp wel overneemt, maar toch vreemd dat Renault zijn concept niet meer wil... -Honda verslaat Illmor (Chevy) in de Indy op vermogen, maar niet op betrouwbaarheid. | |
sasquatsch | woensdag 14 juni 2017 @ 10:14 |
Er wordt gezegd dat zijn concept niet werkte en daardoor door Renault aan de kant is gezet. En Honda heeft (met instemming van de teams) voor de Indy 500 bewust gekozen voor meer vermogen ten koste van de betrouwbaarheid. | |
nils7 | woensdag 14 juni 2017 @ 10:17 |
Dan zou ik eerst STR aan een Honda hangen. | |
SnowOokami | woensdag 14 juni 2017 @ 10:28 |
STR kan prima bij Renault blijven. | |
THEFXR | woensdag 14 juni 2017 @ 13:11 |
tnx voor deze heldere uitleg. | |
SnowOokami | donderdag 15 juni 2017 @ 10:28 |
Waarschijnlijk toch de 2.5 motor van Honda voor Baku: http://f1sokuho.mopita.co(...)dy&no=110160&tt=1170 en misschien nog meer als ze het redden | |
WheeledWarrior | vrijdag 16 juni 2017 @ 09:19 |
Loopt er al een weddenschap in welke ronde Alonso de Mac in Baku gaat parkeren? | |
Meike26 | vrijdag 16 juni 2017 @ 09:57 |
Nog even afwachten wat nieuwe motor gaat doen. Maar vooruit, ronde 14.. Wilde gok. Past leuk bij zijn startnummer. | |
jpjedi | vrijdag 16 juni 2017 @ 10:41 |
Ah ja, inderdaad dat haal ik er zo uit. 😂 | |
sasquatsch | vrijdag 16 juni 2017 @ 11:20 |
Google translate? Maar van reddit de volgende vertaling geplukt:
| |
SnowOokami | maandag 19 juni 2017 @ 10:34 |
McLaren Alfa Romeo https://www.motorsport.co(...)n-alfa-romeo-919226/ | |
Tarado | maandag 19 juni 2017 @ 12:48 |
| |
Geralt | maandag 19 juni 2017 @ 12:49 |
Totdat Palmer de komende 3 GP's gewoon weer kansloos puntloos blijft. | |
beantherio | maandag 19 juni 2017 @ 17:07 |
| |
Rossdale | maandag 19 juni 2017 @ 23:12 |
Zegt niets over 2017 Artikel zegt ook momenteel niet, maar als hij zich verder kan bewijzen zou het alsnog best kunnen. | |
sasquatsch | maandag 19 juni 2017 @ 23:14 |
Sterker nog, hij stapt binnenkort weer in een F1 Renault, dit keer op Goodwood, tijdens het Festival of Speed. | |
sasquatsch | maandag 19 juni 2017 @ 23:42 |
En dan nog wat geruchten: 'Williams gaat in 2018 met Honda motoren rijden' Blick | |
sasquatsch | maandag 19 juni 2017 @ 23:51 |
En dan zou er nog een Chinees F1 team in aantocht zijn. Er is al aan diverse medewerkers van F1 teams gevraagd of ze voor een nieuw team zouden willen werken. Dit is door Christian Horner bevestigd. Geruchten zijn dat dit Chinese investeerders zijn die de overblijfselen van Manor gekocht hebben. Gezien de procedures van de FIA komt 2018 te vroeg dus zou dit voor 2019 zijn, al kun je je afvragen waarom een nieuw team nog voor 2021 wil instappen onder de huidige voorwaarden (en verdeling van prijzengeld). Vanaf 2021 gaat er waarschijnlijk veel veranderen aan de structuur van de F1.
| |
SnowOokami | dinsdag 20 juni 2017 @ 07:38 |
Wtf! | |
sasquatsch | dinsdag 20 juni 2017 @ 18:56 |
Blijkbaar toch niet
| |
SnowOokami | dinsdag 20 juni 2017 @ 19:08 |
Vond het ook al sterk Die Honda motor moet gewoon volgende race heel blijven en dan als een malle een performance update ontwerpen. | |
Geralt | dinsdag 20 juni 2017 @ 19:10 |
Wat? | |
Geralt | dinsdag 20 juni 2017 @ 19:12 |
9de was in 2013 toen ze nog met Renault reden. Het jaar erop waren ze derde met MErcedes. Hoe oud is dit bericht? Vorig jaar waren ze gewoon 5de hoor. | |
sasquatsch | dinsdag 20 juni 2017 @ 19:37 |
Het klopt gewoon wat ze zegt. Naar 3 van 9 het jaar er voor. Niet vorig jaar zoals jij het leest. | |
Geralt | dinsdag 20 juni 2017 @ 19:40 |
Ja dat weet ik, maar waarom refereren naar jaren terug? | |
sasquatsch | dinsdag 20 juni 2017 @ 19:44 |
Omdat ze niet meer terug wil naar 9, dus blijven ze bij Mercedes waarmee ze derde (en vijfde) zijn geworden. En mikken ze nu op P4 | |
Geralt | dinsdag 20 juni 2017 @ 23:31 |
Ik lees net dat Opa Frans kanker heeft en graag weer vriendjes wil worden met Jos. | |
THEFXR | woensdag 21 juni 2017 @ 01:27 |
het ging toch om Max? | |
Geralt | woensdag 21 juni 2017 @ 01:29 |
Om Jos had ik begrepen. Nouja boeit ook niet. Die 2 zijn kennelijk niet on speaking terms met elkaar. Ik heb geen idee wat voor kanker Opa heeft en hoe zijn kansen eruit zien, maar hopelijk kan een en ander gladgestreken worden voordat ie de pijp aan Maarten geeft. | |
Meike26 | woensdag 21 juni 2017 @ 09:59 |
Hij komt bij mij steeds meer over als de minst betrouwbare Verstappen. Die ruzie die boeit mij vrij weinig, maar dat Opa constant de meest uiteenlopende berichten de media in helpt zegt mij wel voldoende. Wat Jos betreft (en niet deze ruzie) ; Hopen dat Racing Team Nederland volgend jaar met 2 auto's gaat rijden, was een mooie race die Jan, Frits en Rubens hebben gereden | |
Tarado | woensdag 21 juni 2017 @ 11:12 |
| |
Rossdale | woensdag 21 juni 2017 @ 11:37 |
Prachtig nieuws op zo'n mooie dag als vandaag | |
Geralt | woensdag 21 juni 2017 @ 12:13 |
| |
Geralt | woensdag 21 juni 2017 @ 12:14 |
Iemand de tweet al doorgestuurd naar Giedo? | |
ChatGirl | woensdag 21 juni 2017 @ 12:15 |
| |
Tarado | woensdag 21 juni 2017 @ 12:17 |
ja hij heeft al geregeerd
| |
Fopje | woensdag 21 juni 2017 @ 12:19 |
Nou, hopelijk dat Sauber de puinhoop een beetje kan opruimen. | |
Geralt | woensdag 21 juni 2017 @ 12:20 |
Hahahaha | |
Geralt | woensdag 21 juni 2017 @ 12:24 |
Tel er maar niet op | |
nils7 | woensdag 21 juni 2017 @ 13:04 |
| |
Peterselieman | woensdag 21 juni 2017 @ 13:11 |
Met Kolles erbij komt het helemaal goed bij Sauber | |
THEFXR | woensdag 21 juni 2017 @ 13:12 |
| |
Peterselieman | woensdag 21 juni 2017 @ 15:16 |
Lees nu dat volgens Motorsport eigenaar Longbow wilde dat Ericsson bevoordeeld werd ten opzichte van Wehrlein en dat Monisha weigerde. Als dat waar is, dan is dat geen lekker team om aan de slag te gaan als nieuwe teambaas ... | |
Rossdale | woensdag 21 juni 2017 @ 15:17 |
Wel leuk voor Jack! Twee tandartsen die prutswerk leveren in de F1 paddock | |
Geralt | woensdag 21 juni 2017 @ 16:17 |
Als het waar is dan zijn het an sich wel pluspunten voor dat mens. | |
Tarado | woensdag 21 juni 2017 @ 16:29 |
ze heeft wel meer goede dingen gedaan voor Sauber al zal Guido het daar niet mee eens zijn. | |
SnowOokami | woensdag 21 juni 2017 @ 21:46 |
Cyril Abiteboul is wel vaak aan het woord tegenwoordig, maar toch wel enigszins interessant wat hij nu zegt: https://www.motorsport.co(...)ult-red-bull-919118/ (er staan meerdere punten in ...) | |
Rossdale | woensdag 21 juni 2017 @ 22:38 |
Klinkt wel prima, het gat met Mercedes zit hem niet zozeer in de maximum output meer maar wel hoe lang er op de max gereden kan worden. Hoe betrouwbaarder de motor , hoe verder ze hem open kunnen schroeven en hoe langer ze in die engine mode kunnen rijden | |
Geralt | donderdag 22 juni 2017 @ 01:24 |
Betreffende dat mogelijke nieuwe team, de naam China F1 Racing Team Limited gaat rond. | |
De_cameraman_uit_Colombia | donderdag 22 juni 2017 @ 01:48 |
Iemand hier al es naar een wedstrijd live geweest? Over een ruime maand ga ik mijn eerste race bezoeken, moet gaaf worden... | |
Geralt | donderdag 22 juni 2017 @ 01:49 |
Het gros. Overigens kan je dat beter in het GP topic posten | |
Geralt | donderdag 22 juni 2017 @ 01:50 |
F1 / [F1 Algemeen] 2017 Formula 1 GP's #505 Well done Baku Die dus | |
De_cameraman_uit_Colombia | donderdag 22 juni 2017 @ 01:50 |
Ah sorry, heb je een linkje? En cool. | |
SnowOokami | donderdag 22 juni 2017 @ 09:12 |
Idd, want sowieso heb ik sinds Spanje het idee dat de Renault motor minder langzaam is dan RBR blijft roepen. | |
SnowOokami | donderdag 22 juni 2017 @ 10:50 |
Werd tijd: https://www.motorsport.co(...)ion-troubles-919132/ | |
Geralt | donderdag 22 juni 2017 @ 11:03 |
GELUKKIG NET OP TIJD KAN MAX TOCH NOG GEWOON WERELDKAMPIOEN WORDEN DIT JAAR GO MAXXIE!!!!! | |
SnowOokami | donderdag 22 juni 2017 @ 11:16 |
Ja zou wat zijn als Max gewoon pole pakt in Baku | |
#ANONIEM | donderdag 22 juni 2017 @ 11:17 |
Wakker worden, je bent weer aan het dromen.... | |
SnowOokami | donderdag 22 juni 2017 @ 11:17 |
Kut | |
Geralt | donderdag 22 juni 2017 @ 11:20 |
Zou wat zijn ja, maar dat gaat niet gebueren. | |
SnowOokami | donderdag 22 juni 2017 @ 11:21 |
Wil die bakkes van Toto weleens zien dan | |
Rossdale | donderdag 22 juni 2017 @ 11:23 |
Misschien rijdt Bottas dit jaar wel voor de Ferrari's en Lewis in de weg ipv voor Max | |
Geralt | donderdag 22 juni 2017 @ 11:23 |
| |
Rossdale | donderdag 22 juni 2017 @ 11:24 |
Rossdale | donderdag 22 juni 2017 @ 16:06 |
Nieuw bargeboard op de Renault, mooi design | |
ChatGirl | donderdag 22 juni 2017 @ 17:01 |
https://www.motorsport.co(...)edule-change-921470/ Quali in Austin wordt 4 uur later verreden omdat Justin Timberlake 's avonds optreed. Liberty media heeft dit gedaan zodat mensen die voor de F1 komen dan zullen blijven voor het concert (wat kort daarna begint) en andersom, mensen die komen voor JT een paar uur eerder zullen komen zodat ze F1 meepakken. Teams zijn hier niet blij over omdat de zaterdagavond de enige tijd is voor de crew is dat ze nog enige vorm van vrije tijd hebben. | |
Sked | donderdag 22 juni 2017 @ 17:02 |
Laat die Justin Timberlake het lekker uitzoeken met zijn concert joh | |
Fir3fly | donderdag 22 juni 2017 @ 17:03 |
We won't get fooled again... | |
flipsen | donderdag 22 juni 2017 @ 17:06 |
Er is zelfs een apart topic voor: F1 / Naar welke races gaat d'n FOK!ker? | |
#ANONIEM | donderdag 22 juni 2017 @ 17:11 |
Wat een onzin dat verzetten van de kwali voor dat concert Lekker je race publiek (en crew) 2 uur extra laten roosteren in de Texas heat, omdat s'avonds een pop prinses een playback showtje doet. Als het nou nog ACDC ofzo was, maar nee, Justin Liberty [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2017 17:13:35 ] | |
Geralt | donderdag 22 juni 2017 @ 17:47 |
Ja dit soort strapatsen kon je natuurlijk stiekem wel een beetje verwachten van die kutyanks toen ze de F1 overnamen. Ze hebben goeie ideeën en kutideeën. Dit is een kutidee. | |
SnowOokami | donderdag 22 juni 2017 @ 18:00 |
Ja maar tis Timberlake mensen! |