SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere autosport gerelateerde topics:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wijzigingen 2017 uitgelegd
Please sir. When moon? When Mustang?
Hij is verplaatst omdat er ruimte op de kalender kwam doordat de race in Duitsland niet doorging. Zijn wat GP's op/doorschoven.quote:Op woensdag 12 april 2017 15:38 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Niet? Ah is de FIA dan toch eens verstandig geworden?
Sowieso doet hij Le Mans niet dit jaar maar ergens in de toekomst.quote:Op woensdag 12 april 2017 15:33 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Mocht hij winnen dan slaat hij Baku ook over dus?
Maar mocht toen niet van Honda, ze wilden niet dat hij bij een andere fabriek zou rijden.quote:Op woensdag 12 april 2017 15:41 schreef franklop het volgende:
Overigens even terug aan het lezen en Alonso had in 2015 (de editie dat Hulkenberg won) al bijna meegedaan aan Le Mans.
Volgend jaar.quote:Op woensdag 12 april 2017 16:02 schreef Sinister-D- het volgende:
Die gaat in de niet al te verre toekomst een poging wagen in een Porsche 919
Wat is hier jammer aan ? Ten eerste, politiek en sport moeten zoveel mogelijk gescheiden blijven. Zoals een aantal jaar terug met de Arabische Lente er ook gewoon geraced werd in Bahrein.quote:Op woensdag 12 april 2017 18:10 schreef Odaiba het volgende:
Beetje jammer dit...
https://frontpage.fok.nl/(...)-mogelijk-terug.html
Tis nu niet zo veilig in Turkije helaas. Ik zal daar niet snel naar toe gaan.quote:Op woensdag 12 april 2017 19:06 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Wat is hier jammer aan ? Ten eerste, politiek en sport moeten zoveel mogelijk gescheiden blijven. Zoals een aantal jaar terug met de Arabische Lente er ook gewoon geraced werd in Bahrein.
Ten tweede is het circuit van Turkije gewoon een heel toffe baan, één van de beste baantjes van Tilke, zo niet de beste !
Helaas wordt sport altijd door dat soort regimes gebruikt als propaganda (zoals in Bahrein) en is die scheiding een illusie.quote:Op woensdag 12 april 2017 19:06 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Wat is hier jammer aan ? Ten eerste, politiek en sport moeten zoveel mogelijk gescheiden blijven. Zoals een aantal jaar terug met de Arabische Lente er ook gewoon geraced werd in Bahrein.
Ten tweede is het circuit van Turkije gewoon een heel toffe baan, één van de beste baantjes van Tilke, zo niet de beste !
Dat is een keuze, en die laat ik ook vrij. Maar ik vind het persoonlijk wel jammer. Zal het circuit ook niet boycotten met kijken ofzo.quote:Op woensdag 12 april 2017 19:06 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Wat is hier jammer aan ? Ten eerste, politiek en sport moeten zoveel mogelijk gescheiden blijven. Zoals een aantal jaar terug met de Arabische Lente er ook gewoon geraced werd in Bahrein.
Ten tweede is het circuit van Turkije gewoon een heel toffe baan, één van de beste baantjes van Tilke, zo niet de beste !
Ze geven er al snel de brui aan daar bij McLaren... Beetje raar dat ze de coureurs op deze manier andere dingen laten doenquote:
twitter:McLarenF1 twitterde op donderdag 13-04-2017 om 15:07:08 Just FYI, @Daily_Express, Stoffel was joking with you... He's not taking part in Le Mans: https://t.co/r8SfDXlSyn 🤣😂 https://t.co/FH6xfSULOa reageer retweet
Oh ik dacht toch echt dat hij serieus was.quote:Op donderdag 13 april 2017 15:10 schreef franklop het volgende:twitter:McLarenF1 twitterde op donderdag 13-04-2017 om 15:07:08 Just FYI, @Daily_Express, Stoffel was joking with you... He's not taking part in Le Mans: https://t.co/r8SfDXlSyn 🤣😂 https://t.co/FH6xfSULOa reageer retweet
dat soort grappen moet je over laten aan Vettel ofzo..quote:Op donderdag 13 april 2017 15:07 schreef heywoodu het volgende:
Vanaf 5:10
Het klinkt als een beetje een mislukt grapje en er wordt ook totaal niet op gereageerd verder
Dat leek me toch wel duidelijk....quote:Op donderdag 13 april 2017 15:07 schreef heywoodu het volgende:
Vanaf 5:10
Het klinkt als een beetje een mislukt grapje en er wordt ook totaal niet op gereageerd verder
Niet voor het immer betrouwbare Express.quote:Op donderdag 13 april 2017 16:36 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dat leek me toch wel duidelijk....
twitter:McLarenF1 twitterde op vrijdag 14-04-2017 om 11:00:03 We're delighted to announce that @JensonButton will race in the #MonacoGP. More on JB’s one-off return to F1 racing… https://t.co/qlVWktYSji reageer retweet
Is ook niet waar, staat een paar posts boven je...quote:
Belgische humorquote:
En als je Schumacher z'n comeback vergelijkt met de gemiddelde Indycar coureur die F1 gaat doen, kan Alonso nog jaren succesvol zijn in America.quote:Op donderdag 13 april 2017 00:01 schreef sasquatsch het volgende:
Er zit meer achter. Het gaat niet alleen om Alonso, maar ook om McLaren. McLaren wil uitbreiden naar de IndyCars in de toekomst en Alonso heeft daar wel oren naar. Dus zou me niet verbazen als ze hem nu de mogelijkheid geven om alvast te proeven (en te behouden voor 2018) om in 2019 samen de overstap te maken naar de VS, waarbij Alonso ook de kans krijgt om te racen op Le Mans (aangezien meerdere IndyCar coureurs dat doen).
Sowieso is het goede reclame voor McLaren, wat de aandacht van Monaco af kan leiden als ze daar slecht presteren.
dacht vanmiddag precies hetzelfdequote:Op dinsdag 18 april 2017 13:59 schreef BroesWillems het volgende:
Zal er iemand in de fabriek al Harakiri hebben uitgevoerd?
Denk dat in 2009 de voltallige directie dat gedaan heeft nadat ze alles aan Brawn verkochten voor 1 dollar en die prompt WC werdquote:Op dinsdag 18 april 2017 15:54 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dacht vanmiddag precies hetzelfde
Zonder de Mercedesmotor waren ze dat niet geworden.quote:Op dinsdag 18 april 2017 16:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Denk dat in 2009 de voltallige directie dat gedaan heeft nadat ze alles aan Brawn verkochten voor 1 dollar en die prompt WC werd
Ja ok, maar hij kocht van Honda natuurlijk die al jaren aan het kloten waren.quote:Op dinsdag 18 april 2017 16:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Zonder de Mercedesmotor waren ze dat niet geworden.
Ik begrijp dat je niet serieus bent, maar ik vind het een hele interessante kwestie om daar over na te denken. Een tijdmachine zal het verleden niet veranderen, want als hij er is en iemand kwam echt uit de toekomst, dan is het dus al veranderd Wat een extreme paradox is het eigenlijk.quote:Op dinsdag 18 april 2017 18:02 schreef Meike26 het volgende:
Hoe zou de F1 er in de zero's eruit gezien hebben als ze bij Honda er NIET de stekker uit hadden getrokken na Harvey's overlijden. Had Jos hier echt potten kunnen breken, had Honda dominant kunnen zijn.. Begin 1999 was zo'n mooi vooruitzicht..
Verdorie wetenschap, schiet eens op met die tijdmachine
Ja dat dus..quote:Op dinsdag 18 april 2017 18:11 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je niet serieus bent, maar ik vind het een hele interessante kwestie om daar over na te denken. Een tijdmachine zal het verleden niet veranderen, want als hij er is en iemand kwam echt uit de toekomst, dan is het dus al veranderd Wat een extreme paradox is het eigenlijk.
Of was Jos daarna 5-voudig wereldkampioen geworden, hadden kartbanen in Nederland als paddenstoelen uit de grond geschoten waardoor ik nu nog steeds op een kartbaan zou werken en zouden er zoveel Nederlandse karttalentjes zijn gekweekt dat in 2020 het halve Formule 1 veld uit Nederlanders zou bestaan... Jeweetutniehe..quote:Op dinsdag 18 april 2017 18:16 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ja dat dus..
Dan was Jos teveel bezig met zijn F1 carriere geweest, geen tijd voor zoon Max en daardoor wilde kleine Max liever bierbrouwer of wafelbakker worden..
Laat maar zitten dus
quote:Op dinsdag 18 april 2017 18:53 schreef Smacked_Actor het volgende:
[..]
Of was Jos daarna 5-voudig wereldkampioen geworden, hadden kartbanen in Nederland als paddenstoelen uit de grond geschoten waardoor ik nu nog steeds op een kartbaan zou werken en zouden er zoveel Nederlandse karttalentjes zijn gekweekt dat in 2020 het halve Formule 1 veld uit Nederlanders zou bestaan... Jeweetutniehe..
Ja zonder de crisis had Honda mooi een titel op zijn naam staan in 2009.quote:Op dinsdag 18 april 2017 16:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Denk dat in 2009 de voltallige directie dat gedaan heeft nadat ze alles aan Brawn verkochten voor 1 dollar en die prompt WC werd
Wie zegt dat dat in een alternatief universum niet al gebeurt is?quote:Op dinsdag 18 april 2017 18:11 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je niet serieus bent, maar ik vind het een hele interessante kwestie om daar over na te denken. Een tijdmachine zal het verleden niet veranderen, want als hij er is en iemand kwam echt uit de toekomst, dan is het dus al veranderd Wat een extreme paradox is het eigenlijk.
Op zich allemaal logische beslissingen, desondanks wel jammer dat grindbakken weg moeten.quote:Op donderdag 20 april 2017 09:55 schreef Geralt het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)re-f1-wagens-895803/
Grindbakken weg en wall of champions komt onder een andere hoek te staan. En SAFER barriers.
En weer een circuit verneuktquote:Op donderdag 20 april 2017 09:55 schreef Geralt het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)re-f1-wagens-895803/
Grindbakken weg en wall of champions komt onder een andere hoek te staan. En SAFER barriers.
Ik ben bang van wel ja.. Verdomme.. Die muur heet niet voor niets zo.. En wat voor een ongelukken zijn daar nu eigenlijk gebeurt de afgelopen 10/20 jaar. Tuurlijk, er zijn aardig wat F1 wagens afgeschreven door dat stuk beton, maar echt grote en heftige klappers met letsel, zijn er nooit geweest. Ze helpen een legendarische muur om zeep..quote:
Dat is een tikkeltje overdreven. Jammer dat die muur iets aangepast wordt (die blijft er dus wel zo te lezen), maar om nou te zeggen dat een heel circuit verneukt is door een muur die onder een iets andere hoek staat en een paar asfaltstroken ipv grind...neuh.quote:
Is niet overdreven. De Wall of Champions is een heilig iets. Daar moet je met je tengels van afblijven.quote:
Ik vind het ook wel jammer, maar dat een heel circuit door zo'n aanpassing verneukt is is wel overdreven. Als je het als circuit moet hebben van de aanwezigheid van die muur onder exact die hoek kun je je afvragen of je überhaupt wel een waardig circuit hebt.quote:Op donderdag 20 april 2017 19:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is niet overdreven. De Wall of Champions is een heilig iets. Daar moet je met je tengels van afblijven.
Sowieso is het circuit meer dan datquote:Op donderdag 20 april 2017 19:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel jammer, maar dat een heel circuit door zo'n aanpassing verneukt is is wel overdreven. Als je het als circuit moet hebben van de aanwezigheid van die muur onder exact die hoek kun je je afvragen of je überhaupt wel een waardig circuit hebt.
Ja, precies.quote:Op donderdag 20 april 2017 19:27 schreef franklop het volgende:
[..]
Sowieso is het circuit meer dan dat
quote:Op donderdag 20 april 2017 19:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel jammer, maar dat een heel circuit door zo'n aanpassing verneukt is is wel overdreven. Als je het als circuit moet hebben van de aanwezigheid van die muur onder exact die hoek kun je je afvragen of je überhaupt wel een waardig circuit hebt.
Als je de hoek aanpast kom je iets makkelijker weg met een foutje. Dat is juist zo mooi aan die muur. Als je erin gaat is het niet met hoge snelheid, maar je wordt wel afgestraftquote:Op donderdag 20 april 2017 19:26 schreef franklop het volgende:
Enkel de hoek wordt aangepast he, wellicht dat ze hem 5 graden meer naar buiten steken ofzo, puur voor mindere impact. Maar een fout zou er nog steeds worden afgestraft lijkt me.
Mja denk dat het wel meevalt. Als je de crashes in het verleden kijkt dan zouden die met een andere hoek niet minder erg zijn geweest. Denk dat de muur naar achteren plaatsen een groter effect zou hebbenquote:Op donderdag 20 april 2017 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
[..]
Als je de hoek aanpast kom je iets makkelijker weg met een foutje. Dat is juist zo mooi aan die muur. Als je erin gaat is het niet met hoge snelheid, maar je wordt wel afgestraft
quote:Formula 1's Strategy Group is set to face calls on whether it should intervene to help Honda make better progress, on the back of the Japanese manufacturer's difficult start to the 2017 season.
Honda has faced troubles with both reliability and performance this year, having failed to make the progress it had hoped to with an all-new concept for this year.
But ahead of the latest Strategy Group meeting that takes place on Tuesday, it has emerged that there will likely be discussions about the possibility of rivals approving a plan for Honda to get some assistance.
Such a move will come from both McLaren and the FIA, which made it clear last year that engine parity was a key aim for 2017.
As part of an agreement reached between F1's car manufacturers and the FIA 12 months ago to keep the current turbo hybrid rules in place until 2020, a plan was put in place to ensure all the current engines were pretty equal on performance.
The FIA said it would analyse the potential of each power unit after the first three races of 2017 and, if the difference between them exceeded 0.3 seconds on a simulation around the Barcelona circuit, then the Strategy Group would be asked to intervene.
The FIA's engine chief Fabrice Lom said at the Spanish GP last year: "We check every car of every lap of the first three races, we take the best of each power unit for each race, and then we do the average. That should give a power unit index of performance for each power unit manufacturer.
"Then we have a translation of this index for the Barcelona track, and this is what we will do. We transform this index to lap time and check the difference in lap time to the Barcelona track."
As well as the FIA work, McLaren racing director Eric Boullier has said that he will bring up the topic of Honda's situation himself, even though he is sceptical about the potential for any help.
"It is something that we have to raise," explained Boullier. "We are in a position today where I am not sure everyone wants us to get more performance from the power unit, but I think it will be fairer for F1 to have a level playing field.
"I am not saying helping someone to beat the best power unit, but to be within this 0.3 seconds ballpark of performance.
"I think it will fairer and good for F1. It will be more attractive for other car and engine manufacturers to join F1, and for the fans it will be much better as you will have closer racing on track.
"So it would tick all the boxes: except we are in a competitive world and I know a lot of people do not want us to deliver on that part."
quote:Sauber is closing on a deal with Honda to use the Japanese manufacturer’s Formula 1 engines next season, Motorsport.com has learned.
The Swiss team has run Ferrari power since 2010 but Sauber has been working on finding a new partner.
Talks with Honda have been ongoing for some time but accelerated in March, and the finishing touches are now being put to what will be a long-term arrangement.
Sauber is bracing itself for a challenging season with year-old Ferrari engines, but a switch to Honda next term will see the team return to using the latest spec.
The deal is the latest step in Sauber's rebuilding plan, after new investors came onboard last July to save the team and solidify its future in F1.
When Honda returned to F1 in 2015 with McLaren, an agreement was made whereby both parties had to approve if Honda took on a second team.
The regulations subsequently changed, with the FIA now able to compel the manufacturer with the fewest customers to supply a team that needs an engine.
Honda was not keen, particularly given its struggles with performance and reliability, but would do so if asked because of its duty to F1.
When the situation on and off track improved last year, Honda turned its attention to the possibility of taking on a second team.
Last summer, it expanded its Milton Keynes base to provide the space to accommodate another supply and talks with interested parties beginning soon after.
Sauber emerged as the frontrunner, particularly given it was growing increasingly frustrated with supplier Ferrari regarding performance and unreliability.
An announcement is expected in the coming days with engine manufacturers required to notify the FIA of who it intends to supply for 2018 by May 6.
McLaren boss Eric Boullier admitted last week that, given Honda's problems this year, the Japanese manufacturer could benefit from having more teams running its engines.
"I think in this specific case it's better," he said of the lack of testing miles. "I think more teams is better and more engine running is better. But there is a price to pay for that, which is deviating more resources into building more engines.
"Whatever happens, we are partners, so at some stage there will be a second team supply question, and I think we'll have to support this. But we want to make sure it's not detrimental to our partnership."
bronquote:Paul Stoddart met tweezitter terug in F1-circus
Paul Stoddart keert vanaf de Grote Prijs van Spanje terug in de paddock. De voormalig teambaas van Minardi zal elf Grands Prix lang een Minardi-tweezitter over het circuit laten razen. Het is de bedoeling dat fans en prominenten plaatsnemen achter een coureur en zo zelf een rondje in een F1-auto kunnen ervaren.
Stoddart had in eerste instantie het idee geopperd bij de nieuwe F1-baas Chase Carey om bij iedere Grand Prix een race te houden met vijf tweezitters. Dat was nog wat te hoog gegrepen, maar vanaf de Spaanse Grand Prix zal zijn tweezitter op de ochtenden voorafgaand aan de F1-sessies in actie komen.
Om het idee te realiseren heeft Stoddart spullen gekocht van Manor, het F1-team dat tot vorig jaar op de grid stond. Onder andere de vrachtwagens en de hospitality van het failliete team zijn overgenomen door de excentrieke Australiër.
De tweezitter komt in een pitbox te staan en zal tijdens Grand Prix-weekenden vroeg in de ochtend verschillende gasten meenemen over het circuit. Dit jaar komt de tweezitter bij in totaal elf Grands Prix de baan op. In 2018 zal Stoddart iedere Grand Prix met zijn tweezitter aanwezig zijn.
Voor wie niet mee kan rijden in de omgebouwde Minardi, maar wel aanwezig is op het circuit is er niettemin goed nieuws. Het ouderwetse Formule 1-geluid keert voor even terug. In de tweezitter zit een Cosworth V10-motor met 750 pk. Goed voor de nodige dosis kippenvel.
Om in de paddock rond te lopen, moet je blauw bloed of een geweldige baan hebbenquote:Op woensdag 26 april 2017 10:09 schreef Sinister-D- het volgende:
Ofwel moet je blauw bloed hebben, ofwel ergens ongeïnteresseerd in de Paddock Club rondlopen om in dat ding te mogen zitten....
Of goede connecties. Zo had ik ooit VIP kaarten voor de GP van Duitsland op de Nurburgring.quote:Op woensdag 26 april 2017 10:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Om in de paddock rond te lopen, moet je blauw bloed of een geweldige baan hebben
Mooi voorbeeld van overregulering wat mij betreft. Al dit soort ongein moet je ook weer gaan lopen controleren of er niet misschien iemand is die zn letters 29mm breed maakt ipv 30.quote:FIA onthult plan voor grotere startnummers en namen op F1-bolides
2017-04-27
Vanaf de Grand Prix van Spanje moeten de namen en startnummers van de F1-coureurs beter zichtbaar zijn op de bolides. De FIA heeft nieuwe richtlijnen uitgevaardigd.
Al jaren streeft de internationale autosportfederatie naar een betere zichtbaarheid van startnummer en naam van de coureur. Tijdens de vergadering van de F1 Strategy Group van afgelopen week werd eindelijk de knoop doorgehakt: vanaf de eerste race op Europese bodem worden nieuwe afmetingen ingevoerd. De FIA heeft de details vrijgegeven.
De nummers op de neus van de wagen moeten minimaal 230 millimeter hoog en 40 millimeter breed worden, voor de naam geldt een grootte van 150 millimeter en een breedte van 30 millimeter per letter. Teams mogen ervoor kiezen om de afkorting te gebruiken die ook zichtbaar is bij de televisie-uitzendingen, zoals VER of HAM.
Wedstrijdleider Charlie Whiting informeerde in de aanloop naar de Grand Prix van Rusland de teams over de wijzigingen. Elk nummer moet vanaf de voorzijde van de auto duidelijk zichtbaar zijn. De naam of afkorting moet op extern bodywork geplaatst worden, met een contrasterende kleur ten opzichte van de achtergrond. Hiermee zou de endplate van de achtervleugel of de motorkap bedoeld worden.
Whiting benadrukte dat deze veranderingen vanaf de Grand Prix van Spanje gelden.
Ik vind het wel een goed idee.quote:Op donderdag 27 april 2017 23:00 schreef Geralt het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld van overregulering wat mij betreft. Al dit soort ongein moet je ook weer gaan lopen controleren of er niet misschien iemand is die zn letters 29mm breed maakt ipv 30.
Man man man
Het idee is wel goed, maar aan de andere kant slaat het ook nergens op. Zet die rooie T cam weer terug erop ipv die zwarte (nog altijd geen idee waarom dat afgeschaft is ) en zet voor mijn part bij alle coureurs een rood en een geel streepje bij zn naam of iets.quote:
Als de ene gewoon helemaal zwart is en de andere helemaal geel zie ik met de beste wil van de wereld niet in hoe je dat niet snel genoeg kunt zien hoorquote:Op donderdag 27 april 2017 23:12 schreef Geralt het volgende:
Waarom is die rode t cam eigenlijk niet meer? Er was de rode en de gele en nu is er alleen nog maar de gele. Ook weer zo een wijziging waar je geen hol van snapt. Rood of geel was sneller te zien wie het was dan zwart of geel. Waarom???
Omdat dat knalfelle rood veel sneller te zien was in 1 oogopslag.quote:Op donderdag 27 april 2017 23:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als de ene gewoon helemaal zwart is en de andere helemaal geel zie ik met de beste wil van de wereld niet in hoe je dat niet snel genoeg kunt zien hoor
En knalgeel ook. Als dat geel er niet is zie je dus net zo snel dat het geen geel is.quote:Op donderdag 27 april 2017 23:17 schreef Geralt het volgende:
[..]
Omdat dat knalfelle rood veel sneller te zien was in 1 oogopslag.
Mogelijk wilden ze het duidelijker maken door dat rare rood weg te halen en gewoon een zwarte en een gele te hebben.quote:Op donderdag 27 april 2017 23:18 schreef Geralt het volgende:
Maar waarom is het afgeschaft? Wat was de reden daarachter?
Als het groot genoeg is kan dat prima, zie NASCAR (ok, daar is aanzienlijk meer ruimte, maar toch)quote:Op donderdag 27 april 2017 23:17 schreef Blik het volgende:
Net alsof je op tv of langs de baan de naam/nummer kan aflezen van de auto. Ik kijk ook altijd naar de camera, en soms ook naar de helm
Ja precies. Dan kijk je. En dan zie je geen geel. En dan moet je dus denken ow ik zie zwart in plaats van geel, dan is het Ricardo bv terwijl als het rood is dan kijk je en dan zie je rood en dan is het dus meteen ricardo.quote:Op donderdag 27 april 2017 23:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En knalgeel ook. Als dat geel er niet is zie je dus net zo snel dat het geen geel is.
Handschoenen is vaak ook een goeie, vooral onboard. Maarja dan moet je van iedereen de handschoenen nog uit de kop leren. Buiten de t cams en de nummers danquote:Op donderdag 27 april 2017 23:17 schreef Blik het volgende:
Net alsof je op tv of langs de baan de naam/nummer kan aflezen van de auto. Ik kijk ook altijd naar de camera, en soms ook naar de helm
Mwa voor fans die alleen de race kijken, blijft het lastig.quote:Op donderdag 27 april 2017 23:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het idee is wel goed, maar aan de andere kant slaat het ook nergens op. Zet die rooie T cam weer terug erop ipv die zwarte (nog altijd geen idee waarom dat afgeschaft is ) en zet voor mijn part bij alle coureurs een rood en een geel streepje bij zn naam of iets.
Coureurs zijn prima uit elkaar te halen. Dat je dat dan beter wil ok, maar waarom nou weer op de mm afbakenen hoe groot dat dan wel niet precies moet zijn? Zeg gewoon het moet minimaal zo groot zijn. Klaar. En wat nu als eentje iets groter of kleiner is? Wat dan? Tegenover elke regel dient een sanctie/straf te staan indien deze overtreden wordt. Anders heeft het maken van die regel geen enkel nut. Krijg je dalijk dat iemand 5 seconden straf krijgt omdat zn sticker 2 millimeter te klein was. Doe godverdomme normaal
Ow en doe maar gewoon die rode tcam terug en een rood of geel streepje bij de coureur. Dan weet iedereen ook binnen no time wie wie is.
Bij RBR lijkt het chassis toch ook relatief slechter dan de Renault. De FIA had aangegeven dat het motor verschil tussen Mercedes, Ferrari en Renault zou maar 0,3 seconden zijn. Een beter chassis zou ze aanzienlijk meer winst opleveren dan.quote:Op zaterdag 29 april 2017 20:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
https://www.f1today.net/n(...)torupdate-canada-uit
NEE
Ze moeten het dus voorlopig doen met de "RBR/chassis/aero"-updates in Spanje. Renault stelt een update weer eens uit..
Ik las ergens anders 3% wat 40 pk zou betekenen. Dat is meer dan de 2% die was afgesproken. Red Bull is het dan ook niet eens met de uitkomst van de FIA.quote:Op zaterdag 29 april 2017 21:06 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
Bij RBR lijkt het chassis toch ook relatief slechter dan de Renault. De FIA had aangegeven dat het motor verschil tussen Mercedes, Ferrari en Renault zou maar 0,3 seconden zijn. Een beter chassis zou ze aanzienlijk meer winst opleveren dan.
15kg strafgewicht is veel in de F1 hoorquote:Op zaterdag 29 april 2017 21:19 schreef Predator38 het volgende:
word eens tijd dat ze met straf gewichten gaan werken net zoals in de WTCC.
bijvoorbeeld de nummer 1, 2 en 3 respectievelijk 15, 10 en 5 kg extra gewicht de volgende qualificatie/races, zo krijg je ook een stuk minder dominantie en krijgen andere teams ook kansen.
Ik denk niet dat er ooit een team is dat zo denkt. Zeker niet met de huidige deelnemers (toen rijke mensen zichzelf in een race konden kopen misschien nog wel).quote:Op zaterdag 29 april 2017 23:44 schreef Meike26 het volgende:
en niet dat een team denkt "mooi, we zijn 8e, dit is voldoende".
Gouden zet.quote:Op zondag 30 april 2017 10:01 schreef Beach het volgende:
Honda confirms Sauber F1 engine deal for 2018
https://www.motorsport.co(...)eal-for-2018-900064/
als Honda bij Mclaren blijft na die bak stront wat Boullier richting de Japanners heeft gegooid.quote:Op zondag 30 april 2017 10:22 schreef Fer het volgende:
Zal wel erg zijn als Sauber binnen 1s van McLaren zal komen.
dat moet niet natuurlijk. Als Ferrari, Renault of Mercedes niet willen kan de FIA Honda alsnog aanwijzen. Dacht dat ze enkel de eerste 3 jaar niet verplicht werden om meerdere teams te leveren.quote:Op zondag 30 april 2017 10:35 schreef Peterselieman het volgende:
Betekent wel dat als Honda de deur dichtgooit bij McLaren de kans groot is dat ze met Ferrari's moeten racen. Als het tenminste zover komt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |