abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 12 april 2017 @ 01:20:01 #1
104871 remlof
Europees federalist
pi_170160108
Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom, behalve domme eikels die elke dag blowen.
pi_170160112
quote:
10s.gif Op woensdag 12 april 2017 01:18 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Altijd die lokale mensen zoeken die in de buurt waren toen ergens ver weg iets gebeurde, om het nieuws maar naar de mensen te brengen :') .

Laatst las ik ergens "vrouw uit Nijmegen reed kwartier voor explosie door getroffen metrostation St. Petersburg".

Oké. Fascinerend.
Ja, echt hè? Voor wie schrijven ze dit soort artikelen?

quote:
"Ik stond in de rij voor het stadion en heb niets van de explosies gemerkt", zegt Sparnaaij. Wel zag hij heel veel mensen bellen en gingen er geruchten rond over explosies. Toen hij zijn vrouw probeerde te bellen was het netwerk overbelast.
Nee, no shit dat je niets hebt gemerkt, het was op dik tien kilometer afstand. :')
pi_170160118
Dit is Niels die teleurgesteld is over de afgelaste wedstrijd.

pi_170160129
quote:
10s.gif Op woensdag 12 april 2017 01:22 schreef Tchock het volgende:
Dit is Niels die teleurgesteld is over de afgelaste wedstrijd.

[ afbeelding ]
VANAF NU EEN BEKENDE NEDERLANDER!!!~`11
pi_170160136
Morgenavond bij DWDD vertellen over hoe hij daar in het stadion zat en berichten over een explosie hoorde en wanhopig probeerde zijn vrouw te bellen maar het netwerk overbelast was en hij toen weer eenzaam naar huis moest rijden omdat de wedstrijd ook nog eens afgelast was.
pi_170160142
Als introductietekstje onder in beeld. "Niels, was in stadion toen 10km verderop vuurwerk ontplofte maar dan te dicht bij een bus."
pi_170160154
En dan gaan we nu luisteren naar het verhaal van Henk. Henk gaf in 1974 de man een hand die later de stickers ontwierp die op de bus werden geplakt en vanavond gescheurd zijn door een explosief dat er bij ontplofte. Henk, heb jij iets gemerkt?
  woensdag 12 april 2017 @ 01:27:35 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_170160160
Ik heet ook Niels. Het komt wel heel dichtbij zo ;(
pi_170160161
Maarja, datzelfde heb ik nu een beetje met die Anne-Fleur Dekker. Is kennelijk ook ineens een bekende Nederlander.

"Anne-Fleur Dekker, vond dat iemand stomme dingen zei en zei toen zelf stomme dingen, maar als andere mensen het tegen haar zeggen weet ze natuurlijk niet of het echt gemeend is of niet dus besloot ze onder te duiken ohja en er liepen eens mensen boos naar haar te kijken waar ze naar verwees als "het incident op straat""
pi_170160169
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 01:28 schreef Pokkelmans het volgende:
Maarja, datzelfde heb ik nu een beetje met die Anne-Fleur Dekker. Is kennelijk ook ineens een bekende Nederlander.

"Anne-Fleur Dekker, vond dat iemand stomme dingen zei en zei toen zelf stomme dingen, maar als andere mensen het tegen haar zeggen weet ze natuurlijk niet of het echt gemeend is of niet dus besloot ze onder te duiken ohja en er liepen eens mensen boos naar haar te kijken waar ze naar verwees als "het incident op straat""
Dat zo veel mensen iets om haar geven vind ik verwonderlijk. Lekker boeiend man.
pi_170160173
quote:
9s.gif Op woensdag 12 april 2017 01:27 schreef remlof het volgende:
Ik heet ook Niels. Het komt wel heel dichtbij zo ;(
Bovendien komt Niels uit een dorp net over de Waal bij Nijmegen, net als jij.
pi_170160174
Remspoorlof!
pi_170160176
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 01:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat zo veel mensen iets om haar geven vind ik verwonderlijk. Lekker boeiend man.
Ja ik snap dat dus ook niet. Maar kennelijk wordt ze nu ineens gepubliceerd in het parool, spreekt ze op politieke bijeenkomsten over haar ervaringen, en mag ze aanschuiven bij Pauw.
pi_170160179
quote:
9s.gif Op woensdag 12 april 2017 01:27 schreef remlof het volgende:
Ik heet ook Niels. Het komt wel heel dichtbij zo ;(
Veel sterkte in deze moeilijke periode, Remlof.

Morgen in DWDD: "Remlof, heeft zelfde voornaam als man die in stadion was toen 10km verderop vuurwerk ontplofte maar dan te dicht bij een bus".
pi_170160183
Maar alle gekheid op een stokje, de media lijken volkomen geobsedeerd door sensatiejournalisme. Het enige wat er nog toe doet is zo snel mogelijk zo veel mogelijk vertellen over elk incident dat mogelijk een aanslag zou kunnen zijn. Je begint met BREAKING BREAKING als er nog niets bekend is. Vervolgens artikelen over de dader, het land waar hij vandaan komt, omgevingsschetsen van de plaats waar de al dan niet aanslag heeft plaatsgevonden, nieuwsberichten die enkel posts van social media herhalen en achtergrondartikelen met eerdere situatie die er een beetje op leken waar we ook zo reageerden. Kritisch journalisme komt er niet meer aan te pas, het is alleen maar sensatie en/of angst.
pi_170160186
quote:
15s.gif Op woensdag 12 april 2017 01:29 schreef Tchock het volgende:
dorp
quote:
15s.gif Op woensdag 12 april 2017 01:29 schreef Tchock het volgende:
dorp
pi_170160190
Op welke paper hebben jullie een abbo? Wil wellicht vk/nrc/fd.
pi_170160195
Ik ergerde me ook zo aan hoe de Volkskrant schreef over de aanslag in Stockholm afgelopen vrijdag.

quote:
De Drottninggatan ('Koninginnestraat') loopt van het stadsdeel Norrmalm naar het middeleeuwse centrum van Stockholm, Gamla Stan. Het grootste deel van de straat is een voetgangerszone, met aan weerszijden zware stenen blokken die van boven de vorm hebben van een leeuw, het soort buffers waarvoor werd gepleit na de aanslagen in Nice, Berlijn en Londen.

De leeuwen, gemodelleerd naar het dier in het wapenschild van het Zweedse koningshuis, konden vrijdag niet voorkomen dat er een bloedbad werd aangericht. Met hun gezapig toegeknepen ogen stonden ze niet midden op de weg maar aan de kant, een beetje zoals Zweden in de wereldpolitiek. Een land in de luwte, dat niet zoveel te vrezen heeft, of had.
Alsjeblieft zeg :')
pi_170160201
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 01:33 schreef LA_niner het volgende:
Op welke paper hebben jullie een abbo? Wil wellicht vk/nrc/fd.
je kan beter zelf leren filoseren, dan heb je 9 van de 10 keer geen krant nodig die alles voor je voorkauwt,...
pi_170160203
Pokkel, ik hoopte eigenlijk dat jij zou reageren. Als ik het met poss en LA moet doen dan liever niet.
pi_170160205
quote:
15s.gif Op woensdag 12 april 2017 01:38 schreef Tchock het volgende:
Pokkel, ik hoopte eigenlijk dat jij zou reageren. Als ik het met poss en LA moet doen dan liever niet.
Moet nog even 150 pagina's aansrpakelijkheidsrecht wegkauwen voor overmorgen. Lekker verdeeld die studielast. Vorige week bijna niks. Nu komen alle vakken tegelijkertijd even met halve boekwerken als verplichte literatuur aanzetten.
pi_170160207
quote:
9s.gif Op woensdag 12 april 2017 01:34 schreef Tchock het volgende:
Ik ergerde me ook zo aan hoe de Volkskrant schreef over de aanslag in Stockholm afgelopen vrijdag.

[..]

Alsjeblieft zeg :')
Dit schreeuwt "eigenlijk wilde ik romanschrijver worden".
  woensdag 12 april 2017 @ 01:44:00 #23
104871 remlof
Europees federalist
pi_170160221
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 01:31 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Veel sterkte in deze moeilijke periode, Remlof.

Morgen in DWDD: "Remlof, heeft zelfde voornaam als man die in stadion was toen 10km verderop vuurwerk ontplofte maar dan te dicht bij een bus".
Ja. Ik hoop dat ik dan een filmpje mag laten zien uit mijn geboorteplaats en geboortejaar.

pi_170160225
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 01:31 schreef Tchock het volgende:
Maar alle gekheid op een stokje, de media lijken volkomen geobsedeerd door sensatiejournalisme. Het enige wat er nog toe doet is zo snel mogelijk zo veel mogelijk vertellen over elk incident dat mogelijk een aanslag zou kunnen zijn. Je begint met BREAKING BREAKING als er nog niets bekend is. Vervolgens artikelen over de dader, het land waar hij vandaan komt, omgevingsschetsen van de plaats waar de al dan niet aanslag heeft plaatsgevonden, nieuwsberichten die enkel posts van social media herhalen en achtergrondartikelen met eerdere situatie die er een beetje op leken waar we ook zo reageerden. Kritisch journalisme komt er niet meer aan te pas, het is alleen maar sensatie en/of angst.
Vooral roepen wat we nog niet weten.

"BREAKING: VERDACHTE SITUATIE IN AMSTERDAM!"

JA HALLO ROB TRIP HIER MET EEN EXTRA NIEUWSUITZENDING! ZOJUIST BINNENGEKOMEN: SHIT HAS HIT THE FAN, IK HERHAAL: SHIT! HAS HIT! THE FAN! DE POLITIE HEEFT EEN STRAAT IN AMSTERDAM ZUID-OOST AFGEZET MET LINTEN EN VOERT ONDERZOEK UIT! WAT ER PRECIES AAN DE HAND IS IS OP DIT MOMENT NOG NIET DUIDELIJK. MOGELIJK IS ER EEN VERDACHT PAKKETJE AANGETROFFEN. OVER EEN TERRORISTISCH MOTIEF ZIJN NOG GEEN UITLATINGEN GEDAAN. WE SCHAKELEN OVER NAAR ONZE CORRESPONDENT TER PLAATSE: GERRIE EIJCKHOF. GERRIE, KNUL, HOE HOUD JE HET IN GODSNAAM UIT DAAR?
pi_170160226
quote:
10s.gif Op woensdag 12 april 2017 01:40 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Moet nog even 150 pagina's aansrpakelijkheidsrecht wegkauwen voor overmorgen. Lekker verdeeld die studielast. Vorige week bijna niks. Nu komen alle vakken tegelijkertijd even met halve boekwerken als verplichte literatuur aanzetten.
Heb je niet een studiegids of iets dergelijks waar de stof per week gewoon in staat? Beetje plannen Pokkel.

Al moet ik ook nog een week of 8 inhalen voor een essay dat ik over twee weken in moet leveren dus ik mag niks zeggen.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 01:40 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Dit schreeuwt "eigenlijk wilde ik romanschrijver worden".
Jammer dat het niet gelukt is, dan had ik het niet hoeven lezen in de krant. :{
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')