abonnement Unibet Coolblue
pi_170156126
In ‘Voor Ik Het Vergeet’ volgt Angela Groothuizen een jaar lang mensen tussen de 31 en 65 jaar, die verschillende vormen van dementie hebben. Een diagnose met veel impact aangezien er geen genezing mogelijk is voor deze ziekte. Vanaf dinsdag 4 april is bij RTL 4 te zien hoe Angela een intiem kijkje krijgt in het leven van mensen die tot voor kort nog volop in het leven stonden. Vaak hebben ze pas na jarenlange onzekerheid de diagnose dementie gekregen. Zij ziet wat voor invloed dit op de levens van hun partners en kinderen heeft. Ze ervaart de onmacht en het verdriet bij de mensen met dementie, die langzaam de grip op hun leven kwijt raken.

Angela: “Iedereen maakt wel iemand met dementie mee in zijn omgeving. Maar er zijn weinig mensen die weten dat dementie ook jongere mensen kan treffen. Ik denk dat ‘Voor Ik Het Vergeet’ meer begrip kan kweken voor deze ziekte bij jonge mensen. Het is een heel mooi programma geworden. Mensen zullen ontroerd raken, maar het is geen tranentrekker.” Angela volgt in zes afleveringen verschillende gezinnen.

‘Voor Ik Het Vergeet’ is in samenwerking met Alzheimer Nederland tot stand gekomen om meer erkenning en begrip te krijgen voor de ingrijpende ziekte.

Vanaf dinsdag 4 april wekelijks bij RTL 4 om 21:30 uur
pi_170156169
Was vorige week voor het eerst. Vond het mooi gemaakt.
pi_170156214
Ik vind het ook best intrigerend
  Moderator dinsdag 11 april 2017 @ 21:46:52 #4
9859 crew  Karina
Woman
pi_170156368
Is al een topic van maar de TT is misschien niet zo goed te vinden (die zal ik meteen aanpassen trouwens, wel zo handig)

TV / Indrukwekkende documentaire over vroege dementie op RTL-4

Daar verder dus :)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')