abonnement Unibet Coolblue
pi_170146378
quote:
Passagier met geweld uit overboekt vliegtuig gezet
Een passagier is in Chicago met geweld uit een vliegtuig gezet. Het toestel van United Airlines was gisteren overboekt en de man weigerde vrijwillig zijn stoel op te geven.

Een passagier filmde hoe agenten de man uit het vliegtuig zetten. Ze trokken hem uit zijn stoel en sleepten hem door het gangpad naar de uitgang. Medepassagiers reageren geschokt: "Wat doet u? Dit is verkeerd", zegt een vrouw in het filmpje. De man was van Chicago op weg naar Louisville in Kentucky, een afstand met de auto van een kleine 500 kilometer.

Volgens de maker van de opname vroeg het vliegtuigpersoneel eerst om vrijwilligers die een andere vlucht wilden nemen. Ze kregen een gratis hotelovernachting en een vergoeding aangeboden. Die was eerst bijna 400 euro en werd later verdubbeld.

Omdat geen van de passagiers op het aanbod inging, zei een medewerker van de luchtvaartmaatschappij dat een computer zou bepalen welke passagiers van boord moesten. Een koppel dat geloot was, verliet het vliegtuig zonder verzet. Maar de man die uiteindelijk met geweld het toestel uit gesleurd werd, bleef zitten. Hij zei dat hij een dokter was en dat hij in een ziekenhuis afspraken had met patiënten, aldus de filmer tegen de Amerikaanse krant Courier Journal.

United Airlines bevestigt dat de vlucht overboekt was. "Een passagier weigerde het vliegtuig vrijwillig te verlaten, waarna we de politie naar de gate hebben geroepen", staat in de verklaring. De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij biedt excuses aan voor de overboekte vlucht en stelt een intern onderzoek in. Topman Oscar Munoz zegt ook dat de passagier benaderd zal worden om "de kwestie op te lossen".

KLM laat weten dat het bij de Nederlandse luchtvaartmaatschappij zo ver niet zal komen. "Overboeking komt bij ons heel incidenteel voor", zegt een woordvoerder.

Als het gebeurt, worden reizigers bij het instappen al geweigerd en kunnen ze een vergoeding krijgen.

http://nos.nl/artikel/216(...)vliegtuig-gezet.html
Passagier wordt schandalig met geweld uit een vliegtuig van United Airlines gehaald, doordat United Airlines 4 medewerkers nodig had. CEO van United Airlines gooide nog wat olie door te zeggen in een mail dat hij achter het besluit staat

pi_170146494
Ik snap echt niet dat ze dit niet gewoon aan de gate opgelost hebben. Dit soort situaties zullen best vaak voorkomen, maar om het zo uit de klauwen te laten lopen... om dan vervolgens met de slechtse 'excuses' ooit te komen... gaat lekker, United!

pi_170146517
Moet je de beurskoers van United eens zien
pi_170146521
mag hopen dat hij ze aanklaagt voor vele miljoenen....
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_170146579
'Passagiers moeten de instructies opvolgen van het personeel'

Yeah, right, united heeft met winstbejag een kist overboekt. En nu moet een passagier daarvan de dupe worden en krijgt hij nog de schuld ook?

Rot lekker op. Idioot.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_170146618
De computer zou bepalen wie van boord moest. Het lijkt mij sterk dat ze een computerprogramma hebben speciaal voor deze ene keer dat mensen niet bij de gate al zijn tegengehouden en de inmiddels ingestapte mensen niet vrijwillig wilden vertrekken.

Ook handig dat zo'n programma nu net de chinees selecteert. Een bevolkingsgroep die normaal gesproken redelijk volgzaam is en niet teveel tegenspreekt.
pi_170146660
Dat je mensen niet meeneemt omdat je personeel moet vervoeren is al bizar, maar dat je dat dan ook nog eens pas doet als iedereen al in het vliegtuig zit is gewoon stupide. Los dat soort zaken op voordat mensen in het vliegtuig gaan zitten, of de medewerkers hebben gewoon pech.
pi_170146753
Ik ben verbaasd dat ze dachten er mee weg te komen. Dat soort dingen staan tegenwoordig meteen op het internet.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  dinsdag 11 april 2017 @ 14:32:15 #9
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_170146808
Hoe kan het eigenlijk dat die mensen dan al in het vliegtuig zaten :? Je krijgt toch een ticket met een stoelnummer en dat kan toch maar 1x voorkomen :? Daarbij kun je toch nooit meer boarding passen afgeven dan plaatsen in het vliegtuig? Hoe kan dit in godsnaam?
Don't let my username fool you...
pi_170146855
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 14:32 schreef Metalfreak het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat die mensen dan al in het vliegtuig zaten :? Je krijgt toch een ticket met een stoelnummer en dat kan toch maar 1x voorkomen :? Daarbij kun je toch nooit meer boarding passen afgeven dan plaatsen in het vliegtuig? Hoe kan dit in godsnaam?
United Airlines had besloten 4 extra medewerkers te vervoeren, maar het vliegtuig is vol dus moesten er 4 passagiers uit
  dinsdag 11 april 2017 @ 14:35:57 #11
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_170146862
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 14:35 schreef Sunst0rm het volgende:

[..]

United Airlines had besloten 4 extra medewerkers te vervoeren, maar het vliegtuig is vol dus moesten er 4 passagiers uit
Waarom zijn die medewerkers dan belangrijker dan die passagiers en waarom werd die beslissing niet genomen alvorens de boarding passen te verdelen :?
Don't let my username fool you...
pi_170146864
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 14:32 schreef Metalfreak het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat die mensen dan al in het vliegtuig zaten :? Je krijgt toch een ticket met een stoelnummer en dat kan toch maar 1x voorkomen :? Daarbij kun je toch nooit meer boarding passen afgeven dan plaatsen in het vliegtuig? Hoe kan dit in godsnaam?
Gewoon de passagier inchecken zoals het hoort en dan van mening zijn dat er ook nog een x-aantal personeelsleden moeten meevliegen.
  dinsdag 11 april 2017 @ 14:37:05 #13
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170146884
Gejank om niets. Kneuzenkermis.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_170146907
En de andere 3 passagiers die van boord moesten? Of was meneer de 1e en hebben ze na dit gebeuren besloten dat dit toch teveel negatieve publiciteit opleverde? Of hadden de personeelsleden leggings aan en mochten ze uiteindelijk toch niet mee? Lekkere maatschappij!
pi_170146935
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 14:38 schreef Polenbatser het volgende:
ten? Of was meneer de 1e en hebben ze na dit gebeuren besloten dat dit toch teveel negatieve publiciteit opleverde?
Wat ik begrepen heb, had een ouder echtpaar het toestel al verlaten.
pi_170146959
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 14:37 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Gejank om niets. Kneuzenkermis.
Totdat het je zelf overkomt, zolderkamerautist.
pi_170146962
Die hotelovernachting en vergoeding he.. Is dat cash of een soort van voucher?
Gewoon voor als het me een keer overkomt.
pi_170146978
Waarom als United Airlines niet gewoon geld bieden voor een vrijwilliger? Verhoog prijs tot de eerste die zegt bereid te zijn. Nieuw ticket + $500 zou waarschijnlijk al genoeg zijn.
pi_170147009
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 14:42 schreef KrappeAuto het volgende:
Nieuw ticket + $500 zou waarschijnlijk al genoeg zijn.
Niet dus:
quote:
Ze kregen een gratis hotelovernachting en een vergoeding aangeboden. Die was eerst bijna 400 euro en werd later verdubbeld.
pi_170147012
De beste man was overigens dokter. Weigerde om zijn seat op te geven omdat hij in de ochtend afspraken met zijn patiënten had staan.

quote:
Two gave up their seats willingly, but another passenger, a man who said he was a doctor, would not give up his seat when asked to leave the flight. The video shows him being approached by security, tossed against a metal armrest and then pulled from his seat and and dragged down the aisle as he screamed and other passengers looked on in horror.

The bloodied, disoriented man was eventually allowed to re-board flight 3411, which took off O'Hare International Airport two hours behind schedule.

The man was unwilling to give up his seat because he had patients to see in the Louisville-area early Monday.
http://www.nj.com/news/in(...)d_united_flight.html
pi_170147054
https://mobile.twitter.co(...)s/851228695360663552

Filmpje. Man komt terug in de cabine, bebloed en verward.
Heel erg vaag en te gek voor woorden om zo met je klanten om te gaan.
pi_170147059
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 14:41 schreef Stranger het volgende:
Die hotelovernachting en vergoeding he.. Is dat cash of een soort van voucher?
Gewoon voor als het me een keer overkomt.
Voucher. Geen cash.
pi_170147108
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 14:41 schreef Stranger het volgende:
Die hotelovernachting en vergoeding he.. Is dat cash of een soort van voucher?
Gewoon voor als het me een keer overkomt.
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 14:47 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Voucher. Geen cash.
In Amerika weet ik niet. Binnen de EU moet men een vergoeding gewoon in Euro's uitbetalen bij een instapweigering.
  dinsdag 11 april 2017 @ 14:52:29 #24
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_170147135
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 14:32 schreef Metalfreak het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat die mensen dan al in het vliegtuig zaten :? Je krijgt toch een ticket met een stoelnummer en dat kan toch maar 1x voorkomen :? Daarbij kun je toch nooit meer boarding passen afgeven dan plaatsen in het vliegtuig? Hoe kan dit in godsnaam?
Dit keer is het anders omdat personeel opeens mee moest, maar ik heb wel eens niet kunnen boarden op Schiphol omdat de vlucht overboekt was. Met nog 10 andere mensen. Best bizar. Gewoon opeens zo van 'oh het vliegtuig is vol'. Kregen we wel een nacht bij het Hilton aangeboden, maar alleen als je ver weg woonde ( :') ) Toen maar gezegd dat we uit Groningen kwamen oid. Soms zijn ze echt zo cheap ass.

edit: wel 15 jaar geleden dit. Dus ik weet niet hoe het nu is.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 11 april 2017 @ 14:55:10 #25
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_170147173
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 14:41 schreef Stranger het volgende:
Die hotelovernachting en vergoeding he.. Is dat cash of een soort van voucher?
Gewoon voor als het me een keer overkomt.
Bij United proberen ze je af te schepen met vouchers van 50 usd per stuk die je niet mag combineren, een vervaldatum hebben en beperkingen hebben qua vluchten. Hotels zeggen ze toe totdat je buiten staat en dan zit alles ineens vol.

Je mag gewoon cash eisen ipv vouchers.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  dinsdag 11 april 2017 @ 14:55:13 #26
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_170147174
Ze hadden gewoon de prijs moeten verhogen totdat iemand er vrijwillig af wou. Bij 2000 dollar had waarschijnlijk wel iemand ja gezegd. Dit gaat ze miljoenen kosten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 11 april 2017 @ 14:56:10 #27
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170147190
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 14:47 schreef myShizzle het volgende:
https://mobile.twitter.co(...)s/851228695360663552

Filmpje. Man komt terug in de cabine, bebloed en verward.
Heel erg vaag en te gek voor woorden om zo met je klanten om te gaan.
Ze hebben 'm dus zo hard geslagen dat de man amper lijkt te weten waar hij is.
wooblabalurg
pi_170147192
Dit kan nogal pijnlijk uitpakken voor United.

- United zegt dat er sprake was van overbooking, dit is niet waar. Het vliegtuig zat vol. Toen bleek echter dat er 4 stoelen nodig waren voor medewerkers van United zelf, en moesten dus 4 personen weg.

- Normaal gesproken wordt overbooking geregeld voordat de klant in het vliegtuig is gestapt, bij de gate al. Nu had de klant zijn stoel al gekregen.

- Er is sprake van 'vrijwillig' je stoel opgeven: je krijgt een bedrag + hotelovernachting aangeboden. Van wat ik heb gelezen zijn het vouchers, die je ook nog eens niet allemaal tegelijk kunt gebruiken (bijv: 8x50USD). Je kan het geld terugkrijgen (cash) volgens afgesproken regels die in de luchtvaart gelden, maar daar moet je echt specifiek om vragen en moeite voor doen.

- Drie personen gingen akkoord - vrijwillig. Deze man echter niet. Reden is op zich niet eens belangrijk, want het zou vrijwillig moeten zijn. De man ging niet akkoord met wat er werd aangeboden (eerst 400USD + overnachting, toen 800USD + overnachting). Zijn reden was dat hij dokter is en patiënten moest zien.

- United schakelt de luchthavenpolitie in, die de man met brute kracht naar buiten werken. De man raakt hierbij gewond, hij stoot zijn hoofd tegen de armleuning.

- De arme man is gedesorienteerd en verward het vliegtuig weer ingekomen. Verschrikkelijk om te zien:
1) https://twitter.com/Tyler_Bridges/status/851228695360663552
2) https://twitter.com/kaylyn_davis/status/851480498186485760

Foto van de aftermath:
pi_170147216
Lijkt me dat als een stoel al bezet is, het een probleem is geworden van degene die later aankomt voor die stoel, om het maar zo te zeggen.

Dit hadden ze moeten oplossen met degene die daar uiteindelijk in kwam te zitten en niet met degene die er al zat.
  dinsdag 11 april 2017 @ 14:59:10 #30
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_170147227
Murca fuck yeah.

Ik heb nog nooit een binnenlandse vlucht gehad die niet overboekt was. Altijd gezeik daar.
pi_170147232
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 april 2017 14:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ze hadden gewoon de prijs moeten verhogen totdat iemand er vrijwillig af wou. Bij 2000 dollar had waarschijnlijk wel iemand ja gezegd. Dit gaat ze miljoenen kosten.
  dinsdag 11 april 2017 @ 15:00:40 #32
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_170147252
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 14:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Lijkt me dat als een stoel al bezet is, het een probleem is geworden van degene die later aankomt voor die stoel, om het maar zo te zeggen.

Dit hadden ze moeten oplossen met degene die daar uiteindelijk in kwam te zitten en niet met degene die er al zat.
Dat was niet het probleem. Alles zat gewoon vol en opeens moesten er 4 personeelsleden mee. Blijkbaar hebben die volgens een contract (zoiets las ik op reddit) altijd recht op een stoel, terwijl betaalde passagiers dat niet hebben. Ze lieten de computer toen iemand kiezen. Er was dus geen sprake van een stoel die 2 keer aan iemand toegewezen was bij het boeken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_170147259
Om de shitshow af te maken....

- De CEO van United stuurt een interne mail, waarin hij de schuld bij de klant neerlegt en achter de acties staat van United:
https://twitter.com/RyanRuggiero/status/851577150117425154

- De man is een Chinees/Aziaat. Dit nieuwsbericht wordt opgepakt in China, een locatie waar United heel veel klanten kwijt kan raken, en dus financieel geraakt kan worden.

- Ooggetuige op Reddit (https://np.reddit.com/r/v(...)j1cbxsst&sh=2d5daf4b):
quote:
my comment reposted from a previously deleted thread:
I was on this flight and want to add a few things to give some extra context. This was extremely hard to watch and children were crying during and after the event.
When the manager came on the plane to start telling people to get off someone said they would take another flight (the next day at 2:55 in the afternoon) for $1600 and she laughed in their face.
The security part is accurate, but what you did not see is that after this initial incident they lost the man in the terminal. He ran back on to the plane covered in blood shaking and saying that he had to get home over and over. I wonder if he did not have a concussion at this point. They then kicked everybody off the plane to get him off a second time and clean the blood out of the plane. This took over an hour.
All in all the incident took about two and a half hours. The united employees who were on the plane to bump the gentleman were two hostesses and two pilots of some sort.
This was very poorly handled by United and I will definitely never be flying with them again.
Edit 1:
I will not answer questions during the day as I have to go to work, this is becoming a little overwhelming
pi_170147273
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 april 2017 15:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat was niet het probleem. Alles zat gewoon vol en opeens moesten er 4 personeelsleden mee. Blijkbaar hebben die volgens een contract (zoiets las ik op reddit) altijd recht op een stoel, terwijl betaalde passagiers dat niet hebben.
Denk dat ze in de rechtszaal dat contract als wc papier kunnen gebruiken.
pi_170147304
Op internet wordt United nu keihard aangepakt. Mensen boeken hun vluchten om, geven aan dat ze United boycotten en nooit meer zullen gebruiken, ALLE EERDERE ONAANGENAME ZAKEN van United komen nu weer één voor één naar boven...
  dinsdag 11 april 2017 @ 15:04:11 #36
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_170147325
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 15:03 schreef kmkmmr het volgende:
Op internet wordt United nu keihard aangepakt. Mensen boeken hun vluchten om, geven aan dat ze United boycotten en nooit meer zullen gebruiken, ALLE EERDERE ONAANGENAME ZAKEN van United komen nu weer één voor één naar boven...
Mooi om te zien maar ik ben wel nog cynisch erover hoeveel last United er echt van gaat hebben. Mensen zijn snel outraged vandaag de dag, maar nog sneller zijn ze alles weer vergeten....
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_170147347
Chicago Police Department geeft in een statement aan dat de man is gevallen... :/

pi_170147391
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 april 2017 15:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Mooi om te zien maar ik ben wel nog cynisch erover hoeveel last United er echt van gaat hebben. Mensen zijn snel outraged vandaag de dag, maar nog sneller zijn ze alles weer vergeten....
Ik hoop dat ze het goed gaan voelen in China...

quote:
The incident, which unfolded on Sunday, was the number one trending topic Tuesday on Weibo, China's answer to Twitter, attracting more than 100 million views.

...

China is the second largest aviation market in the world and a key focus for United, which claims it "operates more nonstop US-China flights, and to more cities in China, than any other airline."
http://edition.cnn.com/20(...)-off-china-reaction/
  dinsdag 11 april 2017 @ 15:07:38 #39
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_170147401
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 april 2017 15:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Mooi om te zien maar ik ben wel nog cynisch erover hoeveel last United er echt van gaat hebben. Mensen zijn snel outraged vandaag de dag, maar nog sneller zijn ze alles weer vergeten....
Waait wel over. Op veel lijnen kan je simpelweg niet om United heen. Daarnaast zal de prijs bij de concurrentie omhoog gaan als mensen United links laten liggen.
  dinsdag 11 april 2017 @ 15:08:58 #40
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_170147429
Ik ben benieuwd wat er tegen die beveiligers is gezegd.

Zo van 'er is een lastige passagier aan boord, haal hem er desnoods met geweld af' of 'iemand moet het vliegtuig verlaten door een overboeking is en is daar niet blij mee, probeer hem met een discussie over te halen'. Heb het idee dat dit weer typisch Amerikaanse toestanden zijn waarbij meteen naar geweld gegrepen wordt. Altijd uitgaan van dat iemand meteen een crimineel is.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_170147459
Jezus wat een belachelijke gang van zaken. Overigens waarom moest dat personeel opeens mee.

Andere vraag ik kreeg de laatste keer cash.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_170147519
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 april 2017 15:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik ben benieuwd wat er tegen die beveiligers is gezegd.

Zo van 'er is een lastige passagier aan boord, haal hem er desnoods met geweld af' of 'iemand moet het vliegtuig verlaten door een overboeking is en is daar niet blij mee, probeer hem met een discussie over te halen'. Heb het idee dat dit weer typisch Amerikaanse toestanden zijn waarbij meteen naar geweld gegrepen wordt. Altijd uitgaan van dat iemand meteen een crimineel is.
Het is sowieso vreemd dat de politie op deze manier ingrijpt (voor onze begrippen)... Wat nog frappanter is is dat grote bedrijven de politie gebruiken met geweld hun zin te krijgen. De politie is er om orde te handhaven...

De politie die het zo heeft uitgevoerd is ook echt niet goed bij hun hoofd... Bedenk dan hoe uberhaupt het vliegtuig is ingekomen als-ie daar niet hoort...Gewoon, verstand op nul en trekken met dat lichaam
  dinsdag 11 april 2017 @ 15:20:35 #43
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170147641
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 15:13 schreef kmkmmr het volgende:

[..]

Het is sowieso vreemd dat de politie op deze manier ingrijpt (voor onze begrippen)... Wat nog frappanter is is dat grote bedrijven de politie gebruiken met geweld hun zin te krijgen. De politie is er om orde te handhaven...

De politie die het zo heeft uitgevoerd is ook echt niet goed bij hun hoofd... Bedenk dan hoe uberhaupt het vliegtuig is ingekomen als-ie daar niet hoort...Gewoon, verstand op nul en trekken met dat lichaam
Beveiliging of politie gaan daar meestal wel in met een bepaalde instelling.
Dan kun je je afvragen of er niet een instantie tussen de politie/beveiliging en bedrijven moet zitten.
Die kan dan nagaan in hoeverre de vraag redelijk is.
wooblabalurg
pi_170147802
Het ging ook nog eens om een klein stukje, iets van 4 uur rijden. Had lekker als organisatie een taxi gebeld voor je personeel, dan waren ze ook nog wel op tijd op het andere vliegveld geweest.
  dinsdag 11 april 2017 @ 15:33:25 #45
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170147844
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 15:30 schreef kipknots het volgende:
Het ging ook nog eens om een klein stukje, iets van 4 uur rijden. Had lekker als organisatie een taxi gebeld voor je personeel, dan waren ze ook nog wel op tijd op het andere vliegveld geweest.
Zal wel belangrijk personeel zijn geweest voor United Airlines dat ze de slechte publiciteit en waarschijnlijke rechtszaak op de koop toe nemen. Ik wil namen en rugnummers, dit zijn de toppers van de avation branche.
wooblabalurg
pi_170148034
Ik zat eens op een vlucht naar NY moesten er opeens 40 (!) mensen uit. Was mijn eerste reis dus ik dacht what the fuck.

Naast mij sympathieke italiaan die ik al kort gesproken had en al in zijn handjes wreef en mij vroeg mee te gaan, zonder nadenken.

Dus ik overrompeld meegegaan met hem en ja hoor als nummer 2 en 3 van boord binnen 30 minuten waren we met een voucher van $400 in de hand overgeboekt op een vlucht van KLM.

Vlucht vertrok 4 uur later en toen stond dat United vliegtuig nog aan de grond :')

Maar ik zag het op filmpje die aziaat helemaal flippen voor hij eruit gehaald werd, leek meer een autist dan een dokter.

En voor 4 mensen eruit, hadden ze ook die dikke voor hem eruit kunnen halen en waren ze er met 3 mensen qua gewicht wel geweest :').
Hell To The Liars
  Moderator dinsdag 11 april 2017 @ 15:49:18 #47
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_170148174
Ik snap nog steeds niet hoe overboeken normaal gebeurd, zeker als het om meerdere stoelen gaat. Als twee mensen beide stoel 5B selecteren dan moet hij bij de tweede die boekt toch zeggen dat de stoel al bezet is? Die zullen beide echt niet in dezelfde tiende seconde boeken. Als ik vlieg en ik moet er die dag echt zijn voor begin rondreis/concert dan zou ik ook super pissig worden als ik niet meer mee kan.
  dinsdag 11 april 2017 @ 15:51:15 #48
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_170148213
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 april 2017 15:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik ben benieuwd wat er tegen die beveiligers is gezegd.

Die stellen geen vragen, die krijgen orders.
pi_170148467
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 15:49 schreef Momo... het volgende:
Ik snap nog steeds niet hoe overboeken normaal gebeurd, zeker als het om meerdere stoelen gaat. Als twee mensen beide stoel 5B selecteren dan moet hij bij de tweede die boekt toch zeggen dat de stoel al bezet is? Die zullen beide echt niet in dezelfde tiende seconde boeken. Als ik vlieg en ik moet er die dag echt zijn voor begin rondreis/concert dan zou ik ook super pissig worden als ik niet meer mee kan.
Dat een vliegtuig overboek raakt, kan op twee manieren gebeuren:

• Opzettelijk, normaal komen x% van de passagiers niet opdagen, dus pas nadat 100% van de stoelen +x% is geboekt, kan men niet meer boeken. De keer dat er meer passagiers dan stoelen zijn, neemt de maatschappij de kosten die dit met zich meebrengt voor lief.

• Maanden van tevoren wordt een planning gemaakt, maar op het moment dat gevlogen moet worden is het ingeplande toestel niet beschikbaar. Dan zet men een ander toestel in met minder zitplaatsen.

En in dit geval was het vliegtuig niet echt overboekt, maar wilde men ineens personeel laten meevliegen.
pi_170148590
Stelletje rotschoften bij United Airlines.
Bij de KLM boeken ze trouwens ook regelmatig over. Als je geboekt hebt heb je gewoon recht op een stoel in het vliegtuig. Klaar. Moeten ze maar niet overboeken.

Maar goed: even terzijde, ik was er wel op in gegaan. 800 dollar is toch een leuk zakcentje, hotelletje erbij en dan 's avonds even in de hotelbar lekker bier drinken met bitterballen.
Op rekening van United Airlines. Lekker met de benen wijd in het hotelbed, etc.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_170149083
Sorry hoor dat ik het vraag, maar ik snap niet dat er mensen verbaasd zijn? Wat de reden ook is om mensen op het laatste moment niet mee te laten vliegen, dit soort zaken gebeuren best vaak. De vliegtuigmaatschappij staat volgens mij volledig in zijn recht hier en zijn enkel verplicht om een vergoeding aan te bieden.

Dit is hoe de wereld altijd al gewerkt heeft, mensen. Alleen weigerde de passagier dit keer vrijwillig mee te werken en zijn er mooie filmpjes gemaakt.
pi_170149102
pi_170149275
Lack of available seating? Prepare for a beating.
pi_170149287
pi_170149309
De concurrentie van United.

pi_170149476
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 16:41 schreef JaJammerJan het volgende:
Sorry hoor dat ik het vraag, maar ik snap niet dat er mensen verbaasd zijn?
Een mens wordt onmenselijk behandeld.

quote:
Wat de reden ook is om mensen op het laatste moment niet mee te laten vliegen, dit soort zaken gebeuren best vaak.
Laat eens een andere voorbeeld zien van iemand die hardhandig uit het vliegtuig wordt gehaald door overbooking... Let wel: overbooking is pas van toepassing nadat de persoon al in het vliegtuig zit.

quote:
De vliegtuigmaatschappij staat volgens mij volledig in zijn recht hier en zijn enkel verplicht om een vergoeding aan te bieden.
Er gelden andere regels wanneer de persoon al in het voertuig zit.

quote:
Dit is hoe de wereld altijd al gewerkt heeft, mensen.
Laat nog een paar voorbeelden zien, dan.

quote:
Alleen weigerde de passagier dit keer vrijwillig mee te werken en zijn er mooie filmpjes gemaakt.
Exact, vrijwillig.

...
pi_170150643
Ben benieuwd hoeveel miljoen United gaat betalen om die van een interview met de grote Amerikaanse of Chinese tv zenders af te houden.
.
  dinsdag 11 april 2017 @ 18:31:36 #59
321876 Cherna
Fuck the System
pi_170150874
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 april 2017 16:57 schreef Stabiel het volgende:
De concurrentie van United.

[ afbeelding ]
😁
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_170152102
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 april 2017 16:57 schreef Stabiel het volgende:
De concurrentie van United.

[ afbeelding ]
_O- _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 11 april 2017 @ 19:47:44 #61
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_170152549
Overboeking is sowieso een rare gewoonte van de luchtvaartbranch (en ja ik snap de reden erachter) maar dit is echt bizar. Als ze bij United verstandig zijn gaan ze diep, diep door het stof voor deze situatie want dit gaat nog wel een staartje krijgen. Ik zou totaal geen vertrouwens meer hebben in het vliegen bij deze maatschappij: ik zit er niet op te wachten om met geweld geconfronteerd te worden als ik als betalende en algeboarde klant ineens "overtallig" blijk te zijn.

Tijd trouwens om het business model van luchtvaarmaatschappijen eens op z'n kop te zetten m.b.t. het punt van overboeking. Er moeten toch wel veel betere oplossingen te bedenken zijn om de bezettingsgraad te maximaliseren?
pi_170153213
Slecht voor de aandelen United dit _O-
http://money.cnn.com/2017(...)d=surge-toplead-intl
quote:
Earlier in the day, the stock was even lower, knocking off close to $1 billion off the company's market value. By the afternoon, the stock had recovered from the worst losses -- but its market value was still off by $600 million.
pi_170153426
Ik heb met open mond dat filmpje bekeken. Wat een schofterige behandeling.
pi_170155155
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 17:09 schreef kmkmmr het volgende:
[..]

Er gelden andere regels wanneer de persoon al in het voertuig zit.
Welke dan?
  dinsdag 11 april 2017 @ 21:15:38 #65
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_170155234
quote:
Why Air Travel in America Is Such a Disaster

Do you hate how airlines treat you? Blame decades of deregulation and consolidation.
quote:
What damage does this do? According to a Department of Justice complaint cited by ProPublica, a lack of competition allows major airlines to raise fees, limit services like meals, and eliminate some routes. United's treatment of the passenger, and its resulting mishandling of the PR nightmare, were appalling. But the larger issue is that airlines have too much power. In the short term, boycott United, yes. For the long term, however, have you considered socialism?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_170155437
UA is ook gewoon kut
pi_170155861
Reddit heeft Trump in het Witte Huis gekregen dus United krijgen ze wel failliet

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2017 21:31:10 ]
  dinsdag 11 april 2017 @ 21:58:09 #68
62913 Blik
The one and Only!
pi_170156740
Wat misschien nog het wel het meest frappant is, is dat ze gewoon voor 1.000 dollar een ruime taxi hadden kunnen bestellen voor het personeel. Het was slechts 4 uur rijden :') of een huurauto voor een fractie daarvan (al weet ik niet of dat mocht in verband met de rusttijden).

Maar nee, het leek ze een goed idee om mensen onvrijwillig en met geweld een vliegtuig uit te krijgen, met een wereldvreemde CEO aan het roer die het nog goed gaat praten. Met als gevolg dat je een miljard aan beurswaarde verliest. En dan heb ik het nog niet eens over het verlies aan klanten en de onvermijdelijke lawsuit die er ook nog aan gaat komen.

Well played, United
pi_170156797
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 20:16 schreef bluemoon23 het volgende:
Slecht voor de aandelen United dit _O-
http://money.cnn.com/2017(...)d=surge-toplead-intl

Voor dat geld hadden ze die arts met een privejet naar zijn bestemming kunnen vliegen en vele malen goedkoper uit geweest :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_170156885
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 19:47 schreef beantherio het volgende:
Overboeking is sowieso een rare gewoonte van de luchtvaartbranch (en ja ik snap de reden erachter) maar dit is echt bizar. Als ze bij United verstandig zijn gaan ze diep, diep door het stof voor deze situatie want dit gaat nog wel een staartje krijgen. Ik zou totaal geen vertrouwens meer hebben in het vliegen bij deze maatschappij: ik zit er niet op te wachten om met geweld geconfronteerd te worden als ik als betalende en algeboarde klant ineens "overtallig" blijk te zijn.

Tijd trouwens om het business model van luchtvaarmaatschappijen eens op z'n kop te zetten m.b.t. het punt van overboeking. Er moeten toch wel veel betere oplossingen te bedenken zijn om de bezettingsgraad te maximaliseren?
Er was niet eens een officiële 'overbooking' situatie:

quote:
From a lawyer: This myth that passengers don't have rights needs to go away, ASAP. You are dead wrong when saying that United legally kicked him off the plane.

1. First of all, it's airline spin to call this an overbooking. The statutory provision granting them the ability to deny boarding is about "OVERSALES", specifically defines as booking more reserved confirmed seats than there are available. This is not what happened. They did not overbook the flight; they had a fully booked flight, and not only did everyone already have a reserved confirmed seat, they were all sitting in them. The law allowing them to denying boarding in the event of an oversale does not apply.

2. Even if it did apply, the law is unambiguously clear that airlines have to give preference to everyone with reserved confirmed seats when choosing to involuntarily deny boarding. They have to always choose the solution that will affect the least amount of reserved confirmed seats. This rule is straightforward, and United makes very clear in their own contract of carriage that employees of their own or of other carriers may be denied boarding without compensation because they do not have reserved confirmed seats. On its face, it's clear that what they did was illegal-- they gave preference to their employees over people who had reserved confirmed seats, in violation of 14 CFR 250.2a.

3. Furthermore, even if you try and twist this into a legal application of 250.2a and say that United had the right to deny him boarding in the event of an overbooking; they did NOT have the right to kick him off the plane. Their contract of carriage highlights there is a complete difference in rights after you've boarded and sat on the plane, and Rule 21 goes over the specific scenarios where you could get kicked off. NONE of them apply here. He did absolutely nothing wrong and shouldn't have been targeted. He's going to leave with a hefty settlement after this fiasco."

Sourced from Reddit
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_170156921
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 21:58 schreef Blik het volgende:
Wat misschien nog het wel het meest frappant is, is dat ze gewoon voor 1.000 dollar een ruime taxi hadden kunnen bestellen voor het personeel. Het was slechts 4 uur rijden :') of een huurauto voor een fractie daarvan (al weet ik niet of dat mocht in verband met de rusttijden).

Maar nee, het leek ze een goed idee om mensen onvrijwillig en met geweld een vliegtuig uit te krijgen, met een wereldvreemde CEO aan het roer die het nog goed gaat praten. Met als gevolg dat je een miljard aan beurswaarde verliest. En dan heb ik het nog niet eens over het verlies aan klanten en de onvermijdelijke lawsuit die er ook nog aan gaat komen.

Well played, United
Een maand geleden stonden ze veel lager, dus dat 'verlies' valt wel mee.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 11 april 2017 @ 22:26:38 #72
62913 Blik
The one and Only!
pi_170157806
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 april 2017 22:03 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Een maand geleden stonden ze veel lager, dus dat 'verlies' valt wel mee.
Dus ze konden dat miljardje wel lijden... right

Gelukkig was het uiteindelijk maar 250 miljoen, maar desondanks is dit voor geen enkel bedrijf een lekker dagje
pi_170157823
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 april 2017 22:03 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Een maand geleden stonden ze veel lager, dus dat 'verlies' valt wel mee.
Dit moet wel de domste post van vandaag zijn. Gefeliciteerd.
  dinsdag 11 april 2017 @ 23:17:35 #74
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170159085
quote:
The passenger who was savagely removed from United flight 3411 is a medical doctor with a sordid history.
Dr. David Dao was charged in 2005 with 98 felony drug counts for illegally prescribing and trafficking painkillers. Prosecutors claimed Dao fraudulently filled prescriptions for hydrocodone, Oxycontin and Percocet.
Dr. Dao was also convicted on 6 felony counts of obtaining drugs by fraud and deceit and in 2005 was given 5 years probation.

Dao was also convicted for writing prescriptions and checks to a patient in exchange for sex.
In medical board documents ... Dao denied paying for sex, but indicated he accepted sexual favors from an associate in exchange for reducing a debt that associate owed him.
http://www.tmz.com/2017/0(...)convicted-drugs-sex/
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 11 april 2017 @ 23:23:30 #75
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170159167
quote:
Sappig verhaal.
Maar hij dealde dus een beetje.
:D
wooblabalurg
pi_170159207
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 april 2017 16:57 schreef Stabiel het volgende:
De concurrentie van United.

[ afbeelding ]
_O-
pi_170159809
Erg weer, dat de Telegraaf blijft volhouden dat het een Chinees is.
.
pi_170160274
Echt schandalig dit van United Airlines.
Ik probeer ze ook zoveel mogelijk te mijden.

Heb ook eens iets soortgelijks mee gemaakt met een Amerikaanse airliner in september 2011.
Er was toen net een aswolk op IJsland ofzo geweest en veel Amerikanen zaten al dagen vast op Schiphol. Het was erg spannend en onze vlucht ging echt last-minute door.
Mijn partner en ik zijn toen aan de gate al gesmeekt om onze stoelen af te staan aan Amerikanen die erg graag naar huis wilde.
Er werd ons een cash, hotel vouchers en een nieuwe vlucht op de andere dag aangeboden.

Toen we dit weigerden werd het bedrag verdubbeld naar ¤800,- p.p. incl. de vlucht en vouchers. Ik moet zeggen dat ze dat erg intimiderend deden en op ons geweten probeerden in te spelen.
Ook het tweede aanbod geweigerd en gewoon geboard en naar Newark in NYC gevlogen.
We werden echt met de nek aangekeken door het personeel. Dat was een vervelend vluchtje van 8 uur.
Later wel een klacht ingediend bij mijn reisbureau maar die zeiden dat ze het recht hadden om ons te vragen en dat het typisch Amerikaans was.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  woensdag 12 april 2017 @ 02:19:40 #79
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_170160353
Kort verhaal lang dus.

Personen komen aan boord.
Te veel personen aan boord.
Er wordt uiteindelijk $1000 per persoon (inclusief vervangend vervoer) aangeboden voor mensen die achterblijven. Niemand gaat daar op in. (op 2 na, die uiteindelijk zwichten voor bedreigingen)
Er komt een loterij, gebaseerd op vage redenen.
Persoon komt in aanmerking. Gaat hiermee akkoord via inschrijving ticket.
Persoon wordt, hardhandig, verwijderd.
Persoon komt alsnog terug aan boord (the fuck, hoe?!)
Persoon wordt alsnog, hardhandiger, verwijderd.
Master Steward is voor onbekende tijd geschorst.
Alle agenten die aanwezig waren zijn voor onbekende tijd geschorst en wacht een federaal strafhof. (de agenten hadden geen jurisdictie en alle schade aan personen is bewust en opzettelijk toebrengen van letsel, mogelijk wordt dit opgeschaald naar poging tot moord.

Wel heel veel rommel voor iets dat opgelost had kunnen worden door gewoon ''Ok, geen probleem, ik neem de vlucht die over 20 minuten gaat en accepteer de $1000 als gift.''
pi_170160360
quote:
14s.gif Op woensdag 12 april 2017 02:19 schreef TheThirdMark het volgende:
Kort verhaal lang dus.

Wel heel veel rommel voor iets dat opgelost had kunnen worden door gewoon ''Ok, geen probleem, ik neem de vlucht die over 20 minuten gaat en accepteer de $1000 als gift.''
Vergeet de 4% aandelen drop van United sinds het "incident" niet (meer dan 1 miljard dollar verdampt :') )

En probeer je de schuld nou bij die passagier te leggen?

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2017 02:24:20 ]
  woensdag 12 april 2017 @ 02:27:15 #81
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_170160373
quote:
99s.gif Op woensdag 12 april 2017 02:23 schreef CrashO het volgende:

[..]

Vergeet de 4% aandelen drop van United sinds het "incident" niet (meer dan 1 miljard dollar verdampt :') )
Peanuts dus. 12.9% wordt algemeen gezien als acceptabel. Enkel wanneer dat langer dan 1 week doorzet ga je spreken over een probleem.
Het extreme voordeel van deze situatie is dat de mensen die ''wankel'' handelen nu hun aandelen dumpen. Waardoor het bedrijf ze voor ''Peanuts'' kan opkopen.
En nee, dit is geen aluhoedje gedachte, het is gewoon simpel kuddegedrag in aandelen.
United geeft volgende week 2x gratis drankje. Kost nog geen 10miljoen. Aandelen stijgen met 7%.
En dankzij die 4% die nu ''verdampt'' is pakken zij over 3 weken al weer 1miljard zuivere winst per week.
pi_170160438
quote:
14s.gif Op woensdag 12 april 2017 02:27 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Peanuts dus. 12.9% wordt algemeen gezien als acceptabel. Enkel wanneer dat langer dan 1 week doorzet ga je spreken over een probleem.
Het extreme voordeel van deze situatie is dat de mensen die ''wankel'' handelen nu hun aandelen dumpen. Waardoor het bedrijf ze voor ''Peanuts'' kan opkopen.
En nee, dit is geen aluhoedje gedachte, het is gewoon simpel kuddegedrag in aandelen.
United geeft volgende week 2x gratis drankje. Kost nog geen 10miljoen. Aandelen stijgen met 7%.
En dankzij die 4% die nu ''verdampt'' is pakken zij over 3 weken al weer 1miljard zuivere winst per week.
Moet dankzij in deze post niet ondanks zijn? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_170160471
De vier man personeel die op het laatste moment mee moesten waren de crew van een vlucht die in Louisville stond te wachten. Dat was het voor United belangrijk genoeg om random passagiers uit het vliegtuig te kicken.

Ik ben benieuwd of die Reddit user gelijk heeft dat een maatschappij een zittende passagier niet mag verwijderen. Zo ja dan wordt dit een duur grapje, zeker door die bizarre eerste "not our fault not our problem" response van de CEO.
Jesus saves but death prevails.
pi_170160479
United probeert nog wat damage control te doen, maar too little too late

quote:
Statement from United Airlines CEO Oscar Munoz on United Express Flight 3411

April 11, 2017

The truly horrific event that occurred on this flight has elicited many responses from all of us: outrage, anger, disappointment. I share all of those sentiments, and one above all: my deepest apologies for what happened. Like you, I continue to be disturbed by what happened on this flight and I deeply apologize to the customer forcibly removed and to all the customers aboard. No one should ever be mistreated this way.

I want you to know that we take full responsibility and we will work to make it right.

It’s never too late to do the right thing. I have committed to our customers and our employees that we are going to fix what’s broken so this never happens again. This will include a thorough review of crew movement, our policies for incentivizing volunteers in these situations, how we handle oversold situations and an examination of how we partner with airport authorities and local law enforcement. We’ll communicate the results of our review by April 30th.

I promise you we will do better.

Sincerely,

Oscar

Jesus saves but death prevails.
pi_170160500
Filmpje heeft in China 330 miljoen views gekregen...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_170160533
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 21:58 schreef Blik het volgende:
Wat misschien nog het wel het meest frappant is, is dat ze gewoon voor 1.000 dollar een ruime taxi hadden kunnen bestellen voor het personeel. Het was slechts 4 uur rijden :') of een huurauto voor een fractie daarvan (al weet ik niet of dat mocht in verband met de rusttijden).
5 uur, als je niet in de file staat.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_170160545
De laatste keer dat ik met United vloog, en dat is al weer een paar jaar geleden, zat er een hond in het laadruim. In hetzelfde ruim was een pakket met CO2 blokken ('dry ice') om iets te koelen. Schijnbaar was men bang dat die hond een CO2-vergiftiging op zou lopen. Een passagier die klappen krijgt is slechte publiciteit, maar a dead puppy is ook niet goed voor je reputatie.

Het vervelende was dat we al lang in de lucht hingen, voordat ze dit doorkregen. En niet dat ze even doorrekenen of er daadwerkelijk gevaar was voor die hond, nee, tonnen aan kerosine lozen en landen. Lekker was dat, voor de mensen in Ohio, die kerosine, want het ging om een 777. Maar toen mocht de crew niet verder, regeltjes je kent het wel, en konden ze niet aan een andere crew komen. Op z'n elfendertigst werden we toen omgeboekt en in een aftands hotel gedumpt.

Nu ik er over nadenk... Dat laadruim is echt niet hermetisch afgesloten van het passagiersdeel. Als die hond een probleem heeft, dan hebben de passagiers dat ook. Of niet?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_170160569
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 03:36 schreef crystal_meth het volgende:
Filmpje heeft in China 330 miljoen views gekregen...
Dat zijn een heleboel potentiële klanten, directie zal zich nu wel achter de oren krabben. Duur foutje een passagier van 900 miljoen euro uit het vliegtuig kicken _O-
pi_170160693
quote:
Chinezen ziedend op United Airlines

De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij United Airlines ligt zwaar onder vuur in de sociale media. Vooral vanuit China wordt nu massaal opgeroepen tot een boycot van de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij. Medewerkers van United Airlines sleepten zondag op weinig subtiele wijze een Chinese passagier uit een vliegtuig nadat de vlucht overboekt bleek.

United Airlines-baas Oscar Munuz gaat diep door het stof. Hij biedt nu publiekelijk zijn excuses aan en noemt het voorval 'bedroevend'. In samenwerken met de Amerikaanse luchtvaartautoriteiten doet United Airlines met spoed onderzoek naar wat er is gebeurd. ,,We willen met deze passagier praten en deze situatie oplossen.” Tegelijk bood de maatschappij aan alle passagiers excuses aan voor de overboekingen die tot het pijnlijke incident leidden.

Volgens United Airlines ontstond het probleem omdat er plots vier extra bemanningsleden mee moesten voor een andere vlucht die vanuit Louisville zou vertrekken. Aan alle passagiers werd gevraagd hun stoel op te geven, in ruil voor een plek op een volgende vlucht, een hotelovernachting en een voucher ter waarde van 1000 dollar. Niemand ging daar aanvankelijk op in. Nadat een aantal passagiers nog eens persoonlijk was benaderd en een jong Amerikaans echtpaar uiteindelijk met tegenzin had ingestemd werd de passagier op rij vijf benaderd. Hij weigerde zijn plaats op te geven met het argument dat hij arts was en in Louisville afspraken had met patiënten. Volgens getuigen werd de man daarna al schreeuwend afgevoerd.

Bloed
Andere passagiers mengden zich in het geruzie en riepen dat United Airlines zich moest schamen. Bij het ruwe wegslepen bloedde de passagier uit zijn mond. In de Chinese sociale media wordt druk gespeculeerd over de - volgens hen - racistische motieven van de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij. De weggesleepte man zou van Chinese afkomst zijn. Ook verschijnen er allerlei parodieën op sociale media, waarin de vliegmaatschappij flink op de hak wordt genomen. Andere vliegmaatschappijen spelen slim op het incident in door duidelijk te maken dat zij altijd van hun passagiers afblijven.

Witte Huis
Ook de perswoordvoerder van het Witte Huis, Sean Spicer, heeft vol afschuw gereageerd op het voorval. ,,Als iemand door het gangpad van een vliegtuig wordt gesleept met bloed op z'n gezicht, kun je niet volstaan met te zeggen: dat had een beetje beter gekund." Fout van de maatschappij

Niet netjes en onflatteus, zo noemen Nederlandse luchtvaartkenners de manier waarop de Amerikaanse chartermaatschappij de passagier op de vlucht tussen Chicago en Louisville bewerkten. ,,Deze man had voor zijn ticket betaald. De maatschappij maakt een fout en daar moet hij voor boeten. Dat is natuurlijk niet zoals het hoort'', vindt Hans Heerkens, luchtvaartexpert.

Nederland normaal is dat, in geval van overboeken, voor het boarden al wordt geregeld dat er een paar mensen achterblijven. ,,Je wilt natuurlijk niet dat je mensen uit een vliegtuig moet zetten.'' Er staat ook altijd geld ter compensatie tegenover. ,,Dat maakt in de meeste gevallen veel goed.''
http://www.ad.nl/buitenla(...)d-airlines~ab3856ed/

[ Bericht 3% gewijzigd door Canidea op 12-04-2017 08:46:06 ]
pi_170160715
quote:
United Airlines blundert verder

United Airlines sleepte een passagier met geweld uit een overboekt toestel. Dat is uitzonderlijk, maar overboeking gebeurt bij alle luchtvaartmaatschappijen. "Nee jongens. Mijn god, wat doen jullie?", roept een vrouw als een passagier van United Airlines hardhandig uit zijn stoel wordt getrokken. "Goed werk jongens. Goed bezig", roept een man cynisch terwijl de passagier aan zijn handen door het gangpad wordt gesleept. In het internetfilmpje is te zien hoe de luchtvaartmaatschappij afgelopen zondag een overboeking oploste.

De vlucht van Chicago naar Louisville zat te vol, vier mensen moesten eruit, maar niemand wilde vrijwillig uitstappen. Dan maar loten, dacht United Airlines. Vier passagiers waren de klos. Een van hen weigerde op te staan. Een korte worsteling later stond de man beduusd buiten. Het bloed sijpelde van zijn kin. En dus heeft United Airlines wat uit te leggen, alweer. Want vorige maand werden twee tienermeisjes geweigerd op een vlucht vanwege het dragen van 'onbetamelijke' kleding. De meisjes reisden met een werknemerspas en droegen beiden een legging. Leggings voldoen niet aan de kledingvoorschriften, verdedigde de maatschappij zich toen.

Overboeken financieel interessant
Nu zijn overboekingen het euvel. Toch is dat overboeken van United Airlines helemaal niet zo uitzonderlijk. Maatschappijen begonnen er al in de jaren vijftig mee. De reden is simpel: het is financieel aantrekkelijk. Mensen verslapen zich. Of ze bedenken zich op het laatste moment. Sommigen missen hun aansluiting. De lege stoelen die daar mogelijk het gevolg van zijn, willen luchtvaartmaatschappijen koste wat kost voorkomen. En dus verkopen ze meer vliegtickets dan een vliegtuig stoelen heeft. De gok is dat een aantal passagiers niet komt opdagen.

Ook in Europa zijn overboekingen de normaalste zaak van de wereld, laat claimbureau EUclaim weten: "We zien dit voornamelijk terug bij netwerkoperators zoals de KLM, Lufthansa en United." KLM zegt het aantal overboekingen tot een minimum te beperken. Europese maatschappijen zijn verplicht een vergoeding tot 600 euro te bieden aan achterblijvers. De onfortuinlijke man uit het filmpje werd gepaaid met 800 dollar. Dat vond hij niet genoeg. Hij zei dat hij een dokter is en dat hij belangrijke afspraken had met patiënten.

De baas van United Airlines is inmiddels publiekelijk door het stof gegaan. "We zoeken contact met het slachtoffer om de situatie op te lossen", twitterde Oscar Munoz. Gek genoeg liet Munoz tegelijkertijd in een brief aan zijn personeel weten dat de man zich 'storend en agressief gedroeg'. Ook schreef hij achter het besluit tot verwijdering te staan. De dokter mocht overigens uiteindelijk toch terug aan boord. De vlucht vertrok met twee uur vertraging. Wie zijn plekje heeft afgestaan voor de arts is onduidelijk. Een troost: United Airlines zal van overboekingen de komende tijd waarschijnlijk weinig last hebben.

Publicitaire schade in China
Dat de gedupeerde arts van Chinese origine is, maakt de situatie nog pijnlijker. United Airlines strijdt met andere Amerikaanse maatschappijen om de gunst van de explosief groeiende Chinese middenstand. Woeste reacties op het Chinese sociale netwerk Weibo suggereren dat de man vanwege zijn afkomst eruit is gepikt. Het filmpje was dinsdagmiddag al meer dan 150 miljoen keer bekeken via Weibo.
https://www.trouw.nl/home(...)ert-verder~aa6a4616/

quote:
Het filmpje waarop is te zien hoe de man van Chinese afkomst letterlijk wordt weggesleept en gewond raakt aan zijn hoofd is alleen al op Chinese social media 360 miljoen keer bekeken. Eerder vandaag had Munoz juist de handelswijze van het personeel verdedigd in een e-mail aan alle werknemers. "De man gedroeg zich agressief, de juiste procedures zijn gevolgd, maar er is wel een les te trekken." Die opmerking leidde tot nog meer kritiek.

https://www.trouw.nl/home(...)ert-verder~aa6a4616/
quote:
Het filmpje roept woedende reacties op, vooral toen bleek dat de United de stoel van de dokter en drie medepassagiers nodig had om vier extra crewleden te vervoeren. Omdat het slachtoffer Chinees is, heeft de rel bovendien een racistische component gekregen, die voor United verstrekkende gevolgen kan hebben. Een medepassagier vertelt CNN dat de dokter vermoedde dat hij eruit werd gepikt vanwege zijn Chinese afkomst.

'Dit is niets minder dan discriminatie', aldus een veelgedeelde post op het Chinese sociale netwerk Weibo, waar de video dinsdagmiddag meer dan 110 miljoen keer was bekeken. Bij de Amerikaanse vliegtuigmaatschappij, die naar eigen zeggen vaker vliegt naar China dan welke andere maatschappij dan ook, zal men de vele Chinese berichten over 'nooit meer met United vliegen' met lede ogen aanzien.
http://www.volkskrant.nl/(...)criminatie~a4485728/

[ Bericht 14% gewijzigd door Canidea op 12-04-2017 08:57:57 ]
  woensdag 12 april 2017 @ 08:58:44 #91
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_170161393
quote:
Maar hoe is dat nu relevant?

Het is een smerige poging om die vent zwart te maken dmv absoluut ongerelateerde informative.
pi_170161463
quote:
Racism allegations
Munoz said Tuesday that the company will conduct a "thorough review" of its procedures, including "how we handle oversold situations" and how the airline partners with airport authorities and law enforcement. But the public relations damage was done, with calls for boycotts and the US Department of Transportation promising a review of the airline's actions.

The fact that Dr Dao, an American citizen, was of Asian origin has raised questions of racism, not least in China, a major destination for United. Calls for a boycott of the airline have appeared on Weibo, China's version of Twitter.

"United Airlines forced passenger off the plane" quickly became the most talked about topic with 580 million posts. A lot of Weibo users said they felt such an incident happened because the victim happened to be an Asian. In the US, the head of the Chinese American Citizens' Alliance, an advocacy group, said he may ask members not to fly United to the group's upcoming convention in Chicago. An attorney for Dao's family said he is in a Chicago hospital getting treated for his injuries.

"The family of Dr Dao wants the world to know that they are very appreciative of the outpouring of prayers, concern and support they have received. Currently, they are focused only on Dr Dao's medical care and treatment," said Chicago attorney Stephen Golan. It was the second time in about two weeks that the airline found itself in the middle of a firestorm. In late March, two teenagers were prevented from boarding a flight in Denver because they were wearing leggings. The airline defended its action at the time by saying the girls were flying on passes that required them to abide by a dress code in return for free or discounted travel for family members of staff.
http://www.aljazeera.com/(...)170412012733328.html

quote:
United Airlines has big trouble in China's social network

Social Cues: After video of an Asian passenger being dragged off a United flight goes viral, millions on Weibo are pushing back. Congratulations, United Airlines, your social media nightmare has gone global. The airliner was at the center of a social media firestorm on Monday after videos posted on Facebook and Twitter showed one of its passengers being dragged off a flight. They each garnered millions of views, going viral and giving the internet a convenient target for directing its rage.

Tuesday, it's gotten even more legs in China, where it's the top trending topic on Weibo, the country's most popular social network. Weibo has nearly 500 million active users, with more than 180 million users on the social network discussing United's fiasco, largely driven by the fact that the passenger is Asian. The clip has been viewed more than 210 million times on Weibo. Social media has become a tool for the public to express their issues with companies, with millions of voices joining together to shame businesses for poor decisions. United is all too familiar with that backlash. This incident comes just two weeks after its "leggings" public image disaster. Pepsi found itself in a similar situation last week after releasing a commercial where it tried to insert its drink into a civil rights protest. And ride-hailing company Uber has been another frequent target of online anger.

A 2013 study on Weibo showed that its users are more likely to comment on posts they're upset about than news they're happy about. And when it comes to United, boy, are they pissed.

Chinese users on Weibo are banding together against United, in support of the battered passenger. A comment from a witness in The Washington Post suggesting the passenger was removed because of his Chinese background is getting a lot of attention on Weibo. CNET couldn't independently verify the man's ethnicity.

People in China are calling for a United boycott, showing photos of their cut-up membership cards as proof. United's market in China is huge, as the company brags about having the most nonstop US-China flights of any airliner. It's already affected its business: The company's stock lost nearly $600 million in market value in a single day.

United has since apologized, and promised to make sure a similar situation never happens again. CEO Oscar Munoz said the company will announce its investigation's results by April 30.
https://www.cnet.com/news(...)inas-social-network/

[ Bericht 39% gewijzigd door Canidea op 12-04-2017 09:33:55 ]
pi_170161997
quote:
House is op hem gebaseerd.
  woensdag 12 april 2017 @ 09:45:38 #94
62913 Blik
The one and Only!
pi_170162079
quote:
14s.gif Op woensdag 12 april 2017 02:27 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Peanuts dus. 12.9% wordt algemeen gezien als acceptabel. Enkel wanneer dat langer dan 1 week doorzet ga je spreken over een probleem.
Het extreme voordeel van deze situatie is dat de mensen die ''wankel'' handelen nu hun aandelen dumpen. Waardoor het bedrijf ze voor ''Peanuts'' kan opkopen.
En nee, dit is geen aluhoedje gedachte, het is gewoon simpel kuddegedrag in aandelen.
United geeft volgende week 2x gratis drankje. Kost nog geen 10miljoen. Aandelen stijgen met 7%.
En dankzij die 4% die nu ''verdampt'' is pakken zij over 3 weken al weer 1miljard zuivere winst per week.
En jij denkt dat dit geen verdergaande gevolgen gaat hebben qua omzet e.d.? Geen enkele aandeelhouder en/of werknemer zou hier blij mee moeten zijn. Dit is gewoon een grote clusterfuck
pi_170162092
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 14:41 schreef Stabiel het volgende:
Totdat het je zelf overkomt, zolderkamerautist.
Kun je eens kappen met aandoeningen aanhalen en autisten is de hoek zetten? Dat je iemand niet moet, kun je prima anders aangeven. Autisme erbij halen is verwerpelijk!
pi_170162134
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:45 schreef Blik het volgende:

[..]

En jij denkt dat dit geen verdergaande gevolgen gaat hebben qua omzet e.d.? Geen enkele aandeelhouder en/of werknemer zou hier blij mee moeten zijn. Dit is gewoon een grote clusterfuck
De gemiddelde Aziatische beurshandelaar laat het ook wel na om de komende periode aandelen Unites te kopen.
Hell To The Liars
pi_170162212
quote:
Ophef United Airlines: Wat kan Nederlandse reiziger doen bij overboeking?

Duizenden mensen zijn woedend en roepen op tot een boycot van de Amerikaanse maatschappij United Airlines nadat een video opdook waarin te zien is dat een overboekte passagier hardhandig wordt verwijderd uit een vliegtuig. Hoe zit het in Nederland als je als reiziger wordt overboekt en wat zijn je rechten? Dat iemand terwijl hij al in het vliegtuig zit nog wordt geweigerd komt zelden voor, zegt Paul Vaneker van Stichting EUclaim tegen NU.nl. In de Europese verordening voor de rechten van luchtvaartpassagiers zijn regels opgesteld waar luchtvaartmaatschappijen zich aan moeten houden. Zo moeten eerst vrijwilligers worden gevraagd.

"Je moet als luchtvaartmaatschappij steeds hoger gaan met je bieding tot iemand het accepteert. Uiteindelijk heeft iedereen een prijs. De zakenreizigers en mensen die bijvoorbeeld naar een bruiloft moeten zullen lastig worden, maar er zijn altijd toeristen of rugzaktoeristen die genoeg tijd hebben en denken: 'Doe mij dat bedrag maar en ik vlieg morgen.'"

Blijven weigeren
United Airlines moest naar Louisville extra personeel vliegen, maar de vlucht van Chicago naar de stad in Kentucky zat vol. Toen niemand zich vrijwillig meldde om tegen een vergoeding van enkele honderden dollars een latere vlucht te nemen, werden vier mensen willekeurig door een computer uitgekozen. De man, die met zijn vrouw een van de ongelukkige passagiers was, weigerde dit meermaals omdat hij beweerde dat hij voor zijn werk als arts naar zijn patiënten moest. Er wordt echter getwijfeld of de man wel de waarheid over zijn beroep sprak, meldt TMZ.

Beveiligingsmedewerkers moesten erbij komen toen de man bleef weigeren. Uiteindelijk werd hij hardhandig over de grond het vliegtuig uitgesleept. Medepassagiers filmden het voorval en plaatsten het op sociale media. Een van de beveiligers is inmiddels op non-actief gezet omdat hij niet de juiste protocollen volgde. Op sociale media wordt woedend gereageerd, maar de CEO van United Airlines blijft achter zijn personeel staan. De luchtvaartmaatschappij onderzoekt nog het incident.

'Krom'
In het geval van United Airlines moest de passagier plaatsmaken voor personeel van de luchtvaartmaatschappij. "Dat maakt het natuurlijk wel heel krom", vervolgt Vaneker. "Je weigert een betalende klant om je eigen personeel mee te nemen. Het is heel bijzonder dat de overboeking pas komt bovendrijven ná het boarden, want daar heeft iedereen zijn boardingpass gekregen. Waarschijnlijk is de beslissing van United Airlines pas laat gemaakt."

In de verordening zijn vaste vergoedingen vastgesteld bij een omboeking. Een bedrag van 25 euro bij een vlucht korter dan 1.500 kilometer, 400 euro bij een vlucht langer dan 1.500 maar korter dan 3.500 kilometer en 600 euro voor een vlucht daarbuiten. Vaneker zegt dat luchtvaartmaatschappijen echter vaak afwijken van deze bedragen en het onderling met passagiers proberen te regelen. Zo wordt soms ook - in het geval van een vlucht de volgende dag - een hotel geregeld.

Ook KLM werkt zo, meldt een woordvoerder aan NU.nl. "Indien KLM passagiers wegens een overboeking niet kan accommoderen op de geboekte vlucht, biedt KLM de zogeheten 'denied boarding compensation' aan. Dit is een financiële compensatie. Daarnaast stelt KLM uiteraard alles in het werk om een zo goed mogelijk alternatief voor de betrokken passagiers te verzorgen."

Overboeken
Maar waar komt het overboeken vandaan? Het is voor luchtvaartmaatschappijen heel gebruikelijk om meer vliegtickets te verkopen voor een vlucht dan er plaatsen zijn. Volgens Vaneker doen ze dat altijd op basis van eerdere statistieken. "Als je weet dat 12 procent van de passagiers op een vlucht naar New York niet komt opdagen, dan kun je wel 10 procent meer stoelen verkopen dan er in het vliegtuig zijn. Maar als dan vervolgens 9 procent, dus meer passagiers dan stoelen, wél komt opdagen, heb je als maatschappij een overboeking."

KLM probeert het overboeken van vluchten tot een minimum te beperken. "KLM berekent onder andere op basis van gegevens uit het verleden over passagiersstromen van de desbetreffende vlucht of KLM overboekt en zo ja, in welke mate. Op deze manier bewerkstelligen we dat passagiers doorgaans niets van de overboeking merken", aldus een woordvoerder. "Het komt helaas voor dat er zich onverwacht toch meer mensen voor een vlucht melden dan er stoelen beschikbaar zijn."

Volgens Vaneker zit er inderdaad een systeem achter in hoeverre luchtvaartmaatschappijen een vlucht overboeken, om zo een maximaal rendement te krijgen. Een reden dat passagiers soms niet opdagen voor een vlucht heeft te maken met het verschil in prijs tussen een retourvlucht en een enkeltje. Een retourvlucht is in sommige gevallen goedkoper dan een enkeltje, waardoor de reiziger niet komt opdagen voor de terugvlucht en de stoel dus leeg is. "Luchtvaartmaatschappijen zijn wel steeds meer aan het veranderen naar het vragen van vaste prijzen voor zowel een enkeltje en een retour."

Aanbod
United Airlines heeft dinsdag toegezegd persoonlijk contact te gaan zoeken met de passagier. Vaneker van Stichting EUclaim verwacht dat ze met een zeer goed aanbod gaan komen. "Zeker naar Amerikaanse maatstaven. Ik ken voorbeelden van een maatschappij die iemand gratis reizen voor de rest van zijn leven aanbood."

De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij heeft voor zover bekend nog geen excuses aangeboden aan de passagier, wel aan de overige inzittenden voor de ontstane vertraging.
http://www.nu.nl/reizen/4(...)bij-overboeking.html

[ Bericht 67% gewijzigd door Canidea op 12-04-2017 10:04:56 ]
pi_170162234
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 01:57 schreef CoExist het volgende:
Echt schandalig dit van United Airlines.
Ik probeer ze ook zoveel mogelijk te mijden.

Heb ook eens iets soortgelijks mee gemaakt met een Amerikaanse airliner in september 2011.
Er was toen net een aswolk op IJsland ofzo geweest en veel Amerikanen zaten al dagen vast op Schiphol. Het was erg spannend en onze vlucht ging echt last-minute door.
Mijn partner en ik zijn toen aan de gate al gesmeekt om onze stoelen af te staan aan Amerikanen die erg graag naar huis wilde.
Er werd ons een cash, hotel vouchers en een nieuwe vlucht op de andere dag aangeboden.

Toen we dit weigerden werd het bedrag verdubbeld naar ¤800,- p.p. incl. de vlucht en vouchers. Ik moet zeggen dat ze dat erg intimiderend deden en op ons geweten probeerden in te spelen.
Ook het tweede aanbod geweigerd en gewoon geboard en naar Newark in NYC gevlogen.
We werden echt met de nek aangekeken door het personeel. Dat was een vervelend vluchtje van 8 uur.
Later wel een klacht ingediend bij mijn reisbureau maar die zeiden dat ze het recht hadden om ons te vragen en dat het typisch Amerikaans was.
Om heel eerlijk te zijn kan ik me dit ergens wel voorstellen. Zolang ze je geen schade toebrengen staan ze volledig in hun recht met hun gedrag in dit geval (niet zoals ze met die Aziaat hebben gedaan).

Aan jou dan de zaak om het onvriendelijke gedrag van het personeel dan maar te negeren ofzo. Als je zo graag daarheen wil vliegen. Ik was gaan tukken op die vlucht en had me nergens druk om gemaakt
  woensdag 12 april 2017 @ 10:18:17 #99
3542 Gia
User under construction
pi_170162587
Bizar. Verhoog dan het geboden bedrag tot iemand dit wel accepteert.
pi_170163541
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 08:58 schreef Jan_Lul het volgende:

Maar hoe is dat nu relevant?

Het is een smerige poging om die vent zwart te maken dmv absoluut ongerelateerde informative.
Dat dus! Totaaaal niet relevant.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')