abonnementen ibood.com bol.com
  Moderator dinsdag 11 april 2017 @ 06:35:10 #26
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170141354
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 21:10 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ford focus of Mondeo met 2 liter motor?
Zoiets:
Ford Mondeo 2.0-16V Futura Automaat Clima/NAP/Cruise/Trekhaa
4.250,00
http://link.marktplaats.n(...)mpaign=socialbuttons

Die 250 teveel natuurlijk eraf lullen

Of dit:
Ford MONDEO 2.0 16V Ghia Executive, Clima, Navigatie,Cruise
3.650,00
Zou ik liever voor die Ghia gaan. Voorruitverwarming is echt ideaal _O_

Die Mondeo's zijn trouwens wel serieus fijne auto's om in te rijden :)
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_170141374
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 06:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zou ik liever voor die Ghia gaan. Voorruitverwarming is echt ideaal _O_

Die Mondeo's zijn trouwens wel serieus fijne auto's om in te rijden :)
Die Futura heeft ook vooruitverwarming hoor.

Tussen Futura en Ghia zit niet zoveel verschil..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  dinsdag 11 april 2017 @ 12:42:05 #28
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_170144933
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 21:10 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ford focus of Mondeo met 2 liter motor?
Zoiets:
Ford Mondeo 2.0-16V Futura Automaat Clima/NAP/Cruise/Trekhaa
4.250,00

Die 250 teveel natuurlijk eraf lullen

Of dit:
Ford MONDEO 2.0 16V Ghia Executive, Clima, Navigatie,Cruise
3.650,00
Natuurlijk lul ik nog wel wat van de prijs af hoor. En als hij het echt waard is dan kan ik het budget ook wel oprekken hoor.

Mooie voorbeelden! Thanks :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 11 april 2017 @ 12:42:44 #29
65960 sanger
pi_170144943
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 20:59 schreef Fer het volgende:
Mazda 6 of Skoda Octavia
Mazda 6 is volgens mij best prijzig voor de leeftijd en km's? In verhouding dan he.
pi_170150390
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 12:42 schreef sanger het volgende:

[..]

Mazda 6 is volgens mij best prijzig voor de leeftijd en km's? In verhouding dan he.
Ja zijn schaarser he, over de modellen die popi in de lease waren val je zowat. Meganes, Focussen en Peugeots.
.
  dinsdag 18 april 2017 @ 09:10:08 #31
65960 sanger
pi_170300596
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 17:56 schreef Fer het volgende:

[..]

Ja zijn schaarser he, over de modellen die popi in de lease waren val je zowat. Meganes, Focussen en Peugeots.
Dus zou je feitelijk beter voor een popi lease model kunnen gaan? Goedkoper is aanschaf, onderdelen meer en beter verkrijgbaar, onderhoud vaak wat goedkoper, meer info te vinden op bv. problemcar etc.
  donderdag 20 april 2017 @ 13:38:05 #32
65960 sanger
pi_170352837
Het lijkt er op dat een nieuwe baan vooral zo rond de 30 km enkele reis van huis zal zijn. Daar is simpelweg het meeste aanbod.

Wat is het omslagpunt voor benzine/diesel? Lees verschillende dingen eigenlijk. Als ik per dag 60 km woon/werk zal rijden komt dat op ruim 13k per jaar. Tel daarbij mijn prive km's op en dan zit ik rond de 20-25k per jaar.

Ik besefte me gister ook nog iets anders. Ik heb ook nog een motor, en kan ook op de motor en voor daarnaast een benzine auto nemen die de caravan mag trekken. En dan benzine omdat daarmee de vaste lasten lager zijn. Of ik koop een diesel zodat mijn vriendin daarmee kan gaan rijden, en ik zal dan sporadisch in haar benzine autootje gaan rijden (en vooruit lopend of evt samenwonen that is, zij krijgt dan 45 km enkele reis aan woon/werkverkeer).
pi_170360576
De MRB van een middenklasser van 1200kg is 544 op benzine. Een diesel van 1300kg kost 1168 per jaar een belasting. Verschil 624.

Stel de benzineauto verbruikt 7l/100km a 1,55/l is 10,85
Diesel 5l/100km a 1,25/l is 6,25

Verschil is benzine is 4,60 duurder per 100km.

Het omslagpunt zal op 13500km/jr liggen.

Maar houdt er rekening mee, dat verzekering iets duurder is en daarnaast een 10 jaar oude diesel minstens 250000km gereden heeft en de onderhoudskosten daardoor hoger zijn. Denk daarbij aan dat we tegenwoordig roetfilters, turbo's en cr-injectors hebben die geen autoleven lang meegaan. Tenslotte mag hij na 15 jaar bepaalde steden niet meer in en zal de waarde helemaal inzakken.
.
pi_170362980
Ik kijk naar wat ik lekker en leuk vind om te rijden, en dan verzin ik of ik dat het geld waard vind..

Autorijden moet ook nog een beetje leuk zijn vind ik.. je doet het tenslotte elke dag, en als ik na een kloterigekutdag beulen in de regen lekker in mijn luxe bak stap, vind ik dat een soort van fijn, en is die klotedag weer snel vergeten..

Je kunt ook in een vlaag van Hollandsche verstandverbijstering domweg gaan uitknibbelen wat de allergoedkoopste optie is om van A naar B te komen, dan maak je de agony van je dag nog een half uurtje langer door in je hobbelkarretje naar huis te tokkelen in de hoop dat je thuis dan kunt relaxen.
Tis maar wat je interessant vindt. Ik heb er wel een paar honderd per jaar voor over om elke dag in een lekkere 'dikke' bak te kunnen rijden.
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_170367725
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:54 schreef Sounddragon het volgende:
Ik kijk naar wat ik lekker en leuk vind om te rijden, en dan verzin ik of ik dat het geld waard vind..

Autorijden moet ook nog een beetje leuk zijn vind ik.. je doet het tenslotte elke dag, en als ik na een kloterigekutdag beulen in de regen lekker in mijn luxe bak stap, vind ik dat een soort van fijn, en is die klotedag weer snel vergeten..

Je kunt ook in een vlaag van Hollandsche verstandverbijstering domweg gaan uitknibbelen wat de allergoedkoopste optie is om van A naar B te komen, dan maak je de agony van je dag nog een half uurtje langer door in je hobbelkarretje naar huis te tokkelen in de hoop dat je thuis dan kunt relaxen.
Tis maar wat je interessant vindt. Ik heb er wel een paar honderd per jaar voor over om elke dag in een lekkere 'dikke' bak te kunnen rijden.
_O_

Eigenlijk daarom ook, geef iets meer geld uit want je budget is vrij karig. Ga voor een luxe aangeklede Mondeo wagon (wel netjes onderhouden uiteraard) en ik denk dat je dan wel zo'n dikke bak hebt dat je er a-la Sounddragon van kan genieten + dat je wagen praktisch is etc etc..

http://www.speurders.nl/o(...)6-bak-162310859.html

Dit lijkt me een eerlijke advertentie. Mondeo wagon, nieuw model, bouwjaar 2008, km stand van van ca 221.000km wat geen schande is, je komt ze in Duitsland en omringende landen tegen van over de 5 ton. 125pk is niet veel, maar kan met een chipje van ca 200 tot 300,- naar de 150 gaan en daar worden ze een stuk levendiger van ^O^
pi_170372640
2010-2014 Megane Station op diesel moet je wel voor 4-5k kunnen krijgen met 150-200.000 km op de teller. Ze staan iets hoger geprijsd in de markt, maar je lult er nog wat vanaf en ik ga er gemakshalve vanuit dat je een mogelijke kandidaat niet meteen afschiet als deze je 4100 in aanschaf zou kosten. Trekt 1500 kg en zou 3 tot 4 liter per 100km moeten doen, volgens de papieren. De nieuwe Megane is pas uit, maar de oude, zoals hier bedoelt, is niet voor niets een voertuig dat lang in de verhuur blijft zitten, compleet met trekhaak. Gaan er pas na 1 of 2 jaar uit, in plaats van enkele maanden.

308 SW op diesel zit in hetzelfde schuitje, maar ik vraag mij af of er daar al zoveel van verkrijgbaar zijn. Renault doet het goed in de lease.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_170372746
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:29 schreef Meike26 het volgende:

[..]

_O_

Eigenlijk daarom ook, geef iets meer geld uit want je budget is vrij karig. Ga voor een luxe aangeklede Mondeo wagon (wel netjes onderhouden uiteraard) en ik denk dat je dan wel zo'n dikke bak hebt dat je er a-la Sounddragon van kan genieten + dat je wagen praktisch is etc etc..

http://www.speurders.nl/o(...)6-bak-162310859.html

Dit lijkt me een eerlijke advertentie. Mondeo wagon, nieuw model, bouwjaar 2008, km stand van van ca 221.000km wat geen schande is, je komt ze in Duitsland en omringende landen tegen van over de 5 ton. 125pk is niet veel, maar kan met een chipje van ca 200 tot 300,- naar de 150 gaan en daar worden ze een stuk levendiger van ^O^
Ik vraag mij alleen af in hoeverre deze goed verzorgd is. Als je voor een verkoopadvertentie al niet eens de moeite neemt een gebruikte papieren zakdoek uit het deurvak te halen of een paar grote blaadjes uit je matje te halen, hoe staat het dan met de rest van het onderhoud. De auto is nat, bevalt mij ook niet echt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 21 april 2017 @ 08:57:12 #38
65960 sanger
pi_170375595
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
2010-2014 Megane Station op diesel moet je wel voor 4-5k kunnen krijgen met 150-200.000 km op de teller. Ze staan iets hoger geprijsd in de markt, maar je lult er nog wat vanaf en ik ga er gemakshalve vanuit dat je een mogelijke kandidaat niet meteen afschiet als deze je 4100 in aanschaf zou kosten. Trekt 1500 kg en zou 3 tot 4 liter per 100km moeten doen, volgens de papieren. De nieuwe Megane is pas uit, maar de oude, zoals hier bedoelt, is niet voor niets een voertuig dat lang in de verhuur blijft zitten, compleet met trekhaak. Gaan er pas na 1 of 2 jaar uit, in plaats van enkele maanden.

308 SW op diesel zit in hetzelfde schuitje, maar ik vraag mij af of er daar al zoveel van verkrijgbaar zijn. Renault doet het goed in de lease.
Ik had een Megane van 2011 als vorige leasebak. Fijne auto inderdaad en staat ook zeker op de shortlist. Verbruik was in praktijk stuk hoger dan op papier overigens.

De 308 SW is mijn huidige leasebak en dat ik ook een heel fijne bak. Maar die is nog te nieuw om voor mijn budget te krijgen.
pi_170383112
Die leasebakken rijden goed inderdaad. Maar ik heb wel het gevoel dat tegen 200000km zo'n klein opgefokt dieselblokje wel klaar is. Mijn 1.5 had na 120000 al een nieuwe krukas nodig en die 1.6 HDiF was ook niet gelijk geweldig na introductie.
.
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')