Pterosaurussen van 250 kilogram vlogen ookquote:Op zondag 9 april 2017 13:08 schreef Nattekat het volgende:
Vogels zijn iets lichter, dat is een klein probleempje.
quote:Op zondag 9 april 2017 13:29 schreef Rezania het volgende:
Mensen bewegen al als onvoorspelbare mongolen in 2D, in 3D zou het echt drama worden.
Gaaf, leuke verzameling van snufjesquote:Op zondag 9 april 2017 14:49 schreef User8472 het volgende:
Geen vleugels, niet milieuvriendelijk maar wel 10 minuten max hoogte 3km, max snelheid 150 km/u, dan ben je zo op je werk!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet dat zoiets werkelijkheid zal worden, dan is het idee van een grote drone die een auto oppikt realistischer, zeker als elektra motoren verder ontwikkeld worden en in combinatie met zelfbesturende voertuigen, mini luchthavens die de gewone mens kan gebruiken zonder meteen een vliegbrevet te moeten behalen.
[ afbeelding ]
De hoverbike ziet er ook wel veel belovend uit:
En hadden vleugels van 10m lang.quote:Op zondag 9 april 2017 20:49 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Pterosaurussen van 250 kilogram vlogen ook
Met de nieuwste technieken kunnen wij misschien zelfs lichtere vleugels maken. Hoeveel meter hebben wij dan nodig, 2.5 meter ofzo? Zo erg is dat nietquote:
Die vleugels waren niet zo zwaarquote:Op zondag 9 april 2017 20:57 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Met de nieuwste technieken kunnen wij misschien zelfs lichtere vleugels maken. Hoeveel meter hebben wij dan nodig, 2.5 meter ofzo? Zo erg is dat niet
Als je ziet hoe snel zo'n vette zeemeeuw de lucht in gaat kunnen we het best doen met kleinere vleugels als we iets meer wapperen.quote:
De verhouding tussen gewicht en vleugeloppervlak wordt steeds slechter naarmate het geheel groter is. Daarom zijn kolibri's extreem wendbaar daar waar de albatros een ongelofelijk log beest is.quote:Op zondag 9 april 2017 20:59 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Als je ziet hoe snel zo'n vette zeemeeuw de lucht in gaat kunnen we het best doen met kleinere vleugels als we iets meer wapperen.
Dat zou een uitdaging zijn. Ik zat eerder te denken aan twee vleugels op je rug.quote:Op zondag 9 april 2017 22:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
De verhouding tussen gewicht en vleugeloppervlak wordt steeds slechter naarmate het geheel groter is. Daarom zijn kolibri's extreem wendbaar daar waar de albatros een ongelofelijk log beest is.
En alles groter dan die albatros wordt alleen maar ongeschikter om te vliegen. Het kan, maar verwacht niet het gemak waarmee een zeemeeuw dat doet van voertuigen die groot genoeg zijn om mensen te vervoeren.
Dan zit je al gauw aan een spanwijdte van 10 meter die je nodig hebt om te kunnen vliegen. En dat zal dan zweven worden, want aandrijving voor 'fladderen' heb je dan nog niet. Als je die erbij wil hebben wordt het geheel weer een stuk zwaarder en zul je weer grotere vleugels moeten hebben om het geheel te kunnen dragen.quote:Op maandag 10 april 2017 08:16 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat zou een uitdaging zijn. Ik zat eerder te denken aan twee vleugels op je rug.
Ik denk dat 3 meter max voldoende kan zijn. Fladderen zouden we zelf kunnen doen.quote:Op maandag 10 april 2017 09:15 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dan zit je al gauw aan een spanwijdte van 10 meter die je nodig hebt om te kunnen vliegen. En dat zal dan zweven worden, want aandrijving voor 'fladderen' heb je dan nog niet. Als je die erbij wil hebben wordt het geheel weer een stuk zwaarder en zul je weer grotere vleugels moeten hebben om het geheel te kunnen dragen.
Een condor fladdert zelf, en is maximaal 15KG en die heeft al een spanwijdte van 3 meter.quote:Op maandag 10 april 2017 12:57 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik denk dat 3 meter max voldoende kan zijn. Fladderen zouden we zelf kunnen doen.
[ afbeelding ]
Helaas, maar dit is vrees is echt onjuist.quote:Op maandag 10 april 2017 12:57 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik denk dat 3 meter max voldoende kan zijn.
Vliegen zoals vogels doen is voor de mens onmogelijk, dat gaat namelijk tegen de natuurwetten in.quote:Op zondag 9 april 2017 13:08 schreef Nattekat het volgende:
Vogels zijn iets lichter, dat is een klein probleempje.
Zweefvliegtuigjes kunnen, als ze slim gebruik maken van luchtstromen, in theorie eindeloos vliegen. Vogels maken hier ook gebruik van trouwens.quote:Op maandag 10 april 2017 16:52 schreef firefly3 het volgende:
Bedankt voor jullie posts. Ik heb zelf niet de vergelijking gemaakt met andere grote vogels.
Zijn nanotubes geen oplossing voor sterke maar lichte vleugels? En als we nog beter dan vogels de warme luchtstromen kunnen vinden?
Dat heeft niets te maken met natuurwetten. Het heeft vooral te maken met de grootte van de vleugels die je daarvoor nodig hebt en de aandrijving daarvan. Met je armspieren ga je dat niet redden.quote:Op maandag 10 april 2017 17:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Vliegen zoals vogels doen is voor de mens onmogelijk, dat gaat namelijk tegen de natuurwetten in.
Dat zeg ik dusquote:Op maandag 10 april 2017 17:29 schreef Molurus het volgende:
Met je armspieren ga je dat niet redden.
Wellicht versta jij iets heel anders onder "natuurwetten" dan ik.quote:
Als je armen het niet aankunnen omdat ze niet sterk genoeg kunnen zijn of worden, dan komt dat toch door de natuurwetten?quote:Op maandag 10 april 2017 20:16 schreef Molurus het volgende:
[..]
Wellicht versta jij iets heel anders onder "natuurwetten" dan ik.
Nee.quote:Op maandag 10 april 2017 20:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als je armen het niet aankunnen omdat ze niet sterk genoeg kunnen zijn of worden, dan komt dat toch door de natuurwetten?
Mooi begin.quote:Op maandag 10 april 2017 18:17 schreef qajariaq het volgende:
[ afbeelding ]
Een parapent is ongeveer de lichtste oplossing. Maar het ding is al snel meer dan tien meter breed. Geheel thermiek afhankelijk kwa aandrijving. Als je een motor op je rug knoopt heb je eigen aandrijving maar dan moet je scherm ook weer groter zijn voor het extra gewicht. Wat ik me herinner is de kruissnelheid twintig a dertig km/h zonder rekening te houden met de wind.
Voor woon-werkverkeer is de file een beter optie.
En hoe komen forensen bij die torensquote:Op woensdag 12 april 2017 08:31 schreef Lyrebird het volgende:
dan heb je alleen nog maar een stel torens nodig om op dagen dat het lekker weer is forensen van A naar B te sturen.
Thermiek ga je vrij vlot herkennen aan het landschap waar het kan ontstaan. Juist met lekker weer is er thermiek. Met regen kan je helemaal niet vliegen, als er dan al een verticale beweging is dan gaat ie juist naar beneden. het formaat en de benodigde vrije ruimte maakt dat er niet zo veel schermen bij elkaar in de buurt kunnen komen, zeker in een thermiek bel waar je rondjes wilt draaien is het erg dringen als je met meer mensen tegelijk omhoog wilt. En eh de snelheid is niet super.quote:Op woensdag 12 april 2017 08:31 schreef Lyrebird het volgende:
dan heb je alleen nog maar een stel torens nodig om op dagen dat het lekker weer is forensen van A naar B te sturen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |