abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_170048464
registreer om deze reclame te verbergen
mass-effect-andromeda-1140x500.jpg

Naam: Mass Effect: Andromeda
Platform(s): PS4/Xbox One/PC
Releasedate: 23 Maart 2017

A new adventure awaits in the universe with Mass Effect: Andromeda, the first next-generation game in the expansive sci-fi RPG franchise Mass Effect created by acclaimed studio Bioware. Mass Effect Andromeda takes place far away from and long after the events of the original trilogy. With stunning visuals and a new galaxy to discover, BioWare delivers the next generation of space exploration.

Mass Effect: Andromeda takes players far beyond the boundaries of the Milky Way into the depths of the Andromeda galaxy. Become the Pathfinder and lead humanity's search for a new home in this uncharted and unforgiving region of space. Discover the secrets of a vast galaxy, battle hostile alien threats, build your crew and tap into deep progression and customization systems to make them your own. This is the story of humanity's next chapter, and your choices throughout the game will ultimately determine our survival and place in the Andromeda Galaxy. As you unravel the mysteries of Andromeda -- with the future of our species resting on your shoulders - you must ask yourself ... How far will you go?

Trailers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Screenshots:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* De officiele Bioware Mass Effect website
* De officiële Mass Effect Companion App
* De officiële Mass Effect Wiki-site

Reviews:
PC: http://www.metacritic.com/game/pc/mass-effect-andromeda
PS4: http://www.metacritic.com(...)ass-effect-andromeda
Xbox One: http://www.metacritic.com/game/xbox-one/mass-effect-andromeda

SPOILER: Mass Effect 3:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
hue
pi_170048474
ugxw29fcdypy.png stukken beter
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
hue
pi_170048530
73xZHSG.jpg
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
hue
pi_170048547
registreer om deze reclame te verbergen
^O^
  donderdag 6 april 2017 @ 22:20:17 #5
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_170053392
Mijn dialog wheel geeft geen zinnen meer na de patch.
En dan heb ik de black-screen-on-launch alweer gefixt :(
pi_170079815
Ben nu weer een stuk verder met de game, maar ik heb toch wel een beetje mixed feelings.

Ik vermaak mij opzich wel met de game, maar de game pakt mij niet zoals de voorgaande drie delen dat deden. Eén van de redenen waarom ik de trilogie zo gaaf vond was dat alle drie de games van begin tot eind interessant bleven, vooral qua verhaal. Bij Andromeda heb ik dat toch een stuk minder, het verhaal "grabt" mij tot nu toe gewoon niet echt. Ik vond dat mysterieuze van de trilogie met de Reapers, Collectors en Geth echt geweldig, ik moest en zal de game uitspelen gewoon om meer daarover te weten te komen. Maar dat mysterieuze gevoel heb ik bij de Kett en de Remnant tot nu toe totaal niet.

Daarnaast is de semi open world van deze game uiteindelijk voor mij het grootste minpunt. In de trilogie was het vooral linear maar dat betekent wel dat de games grotendeels de hele tijd interessant bleven. Nu ben ik veel van punt A naar B aan het rijden met mijn Nomad, knal wat Kett/whatever neer, scan iets en ga weer terug. De meeste quests hebben gelukkig wel wat dialoog, maar dieper dan uiteindelijk "Bedankt voor je hulp!" komt het vaak niet.

Heb nog niet echt de loyalty missies en veel hoofd missies gedaan, dat zijn toch wel de meer uitgewerkte missies. Maar voor mij is het grootste probleem de content die je tussen die missies doet, het is gewoon niet heel boeiend. Ik sla nu iig de meeste tasks over en doe alleen maar de Assignments, maar ook daar zit imo niet heel veel interessants tussen. Ik probeer wel de meeste te doen, op de hoop dat er toch iets tofs tussen zit, maar meestal valt dat toch tegen.

Persoonlijk had ik liever een meer condensed game gezien zonder al dat open wereld gedoe, gewoon zoals de vorige drie games.

Maar slecht is de game zeker niet, game speelt lekker weg (had wel graag wat meer enemy variëteit gezien, vooral bij de Kett...) en het is toch weer Mass Effect :) Sci-Fi trekt mij sowieso heel erg dus dan zijn dat soort minpuntjes wel een stuk dragelijker dan als het bijvoorbeeld een fantasy game was.

[ Bericht 10% gewijzigd door bjorntju op 08-04-2017 02:03:47 ]
  zaterdag 8 april 2017 @ 08:27:57 #7
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_170081130
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 april 2017 01:52 schreef bjorntju het volgende:
Ben nu weer een stuk verder met de game, maar ik heb toch wel een beetje mixed feelings.

Ik vermaak mij opzich wel met de game, maar de game pakt mij niet zoals de voorgaande drie delen dat deden. Eén van de redenen waarom ik de trilogie zo gaaf vond was dat alle drie de games van begin tot eind interessant bleven, vooral qua verhaal. Bij Andromeda heb ik dat toch een stuk minder, het verhaal "grabt" mij tot nu toe gewoon niet echt. Ik vond dat mysterieuze van de trilogie met de Reapers, Collectors en Geth echt geweldig, ik moest en zal de game uitspelen gewoon om meer daarover te weten te komen. Maar dat mysterieuze gevoel heb ik bij de Kett en de Remnant tot nu toe totaal niet.

Daarnaast is de semi open world van deze game uiteindelijk voor mij het grootste minpunt. In de trilogie was het vooral linear maar dat betekent wel dat de games grotendeels de hele tijd interessant bleven. Nu ben ik veel van punt A naar B aan het rijden met mijn Nomad, knal wat Kett/whatever neer, scan iets en ga weer terug. De meeste quests hebben gelukkig wel wat dialoog, maar dieper dan uiteindelijk "Bedankt voor je hulp!" komt het vaak niet.

Heb nog niet echt de loyalty missies en veel hoofd missies gedaan, dat zijn toch wel de meer uitgewerkte missies. Maar voor mij is het grootste probleem de content die je tussen die missies doet, het is gewoon niet heel boeiend. Ik sla nu iig de meeste tasks over en doe alleen maar de Assignments, maar ook daar zit imo niet heel veel interessants tussen. Ik probeer wel de meeste te doen, op de hoop dat er toch iets tofs tussen zit, maar meestal valt dat toch tegen.

Persoonlijk had ik liever een meer condensed game gezien zonder al dat open wereld gedoe, gewoon zoals de vorige drie games.

Maar slecht is de game zeker niet, game speelt lekker weg (had wel graag wat meer enemy variëteit gezien, vooral bij de Kett...) en het is toch weer Mass Effect :) Sci-Fi trekt mij sowieso heel erg dus dan zijn dat soort minpuntjes wel een stuk dragelijker dan als het bijvoorbeeld een fantasy game was.
Ik zou dan inderdaad gewoon wat meer concentreren op de main-quest en loyalty missies...want tijdens die quests is het mogelijk om best wel wat van die side missies te doen, maar een groot deel kan je net zo goed laten liggen. :)

Hoe dan ook, je beschrijft een probleem waar de game-wereld sowieso een beetje last van heeft, alles moet "open world" zijn:

Open wereld en dus "een los verhaallijn" vs een lineair en meer gefocussed verhaallijn. Ik denk dat voor heel veel games dat laatste veel beter zou zijn.

Die hele "open world" hype van tegenwoordig ben ik niet zo heel blij mee...zie wat het deed met Metal Gear bijvoorbeeld (een game die bij uitstek veel beter "functioneert" met een meer lineaire spel ontwerp.

Mass Effect heeft dat ook imho, het is een wereld waar het verhaal en hoe je door het verhaal gaat van groot belang kan zijn. Aan de andere kant, kan het ik het exploren binnen deze game eigenlijk best wel waarderen. Ik ben dan ook maar gestopt om ME:A te vergelijken met de eerste ME-reeks met betrekking tot (de focus van) het verhaal. Ik kijk naar gameplay, combat en dialogen...nou ja dan blijft er een game over die een betere combat en in bepaalde opzichten een betere gameplay heeft en iets wat zwakke dialogen.

Ik zal de loyalty missies en main story uitspelen, maar geen idee of het nog een replay gaat krijgen. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_170082377
Zo, gisteravond op m'n gemakje Voeld uitgespeeld en op het einde

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was wel een lastige keuze, maar uiteindelijk dacht ik "fuck it" :')
Er is een gehaktbal naar me vernoemd O+
pi_170082396
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 10:04 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Zo, gisteravond op m'n gemakje Voeld uitgespeeld en op het einde

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was wel een lastige keuze, maar uiteindelijk dacht ik "fuck it" :')
Had hetzelfde gedaan :D
Benieuwd welke gevolgen het heeft
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
hue
  zaterdag 8 april 2017 @ 15:17:19 #10
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_170086373
Ik ben net aan de derde planeet begonnen. Doe 't rustig aan. :P

Ben er wel achter dat je eigenlijk altijd Drack mee moet nemen. Al is het alleen maar om die geweldige one-liners van hem. :D Maar het is ook een baas in combat.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_170087136
i-7gjxR4j-2100x20000.jpg

Rustig aan de galaxy aan het opruimen nu, Voeld is praktisch af. Companion-quests hoef ik niet meer doorheen te scrollen, kan alleen Eladan (oid) niet coloniseren omdat een quest nog bugged is :(
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_170087248
Voeld is hier 85% gedaan ofzo. Zie wel of ik de sidequests doe of naar die andere Angaraplaneet vlieg om daar die Moshae-shit te starten.
Er is een gehaktbal naar me vernoemd O+
pi_170087299
O ik heb elke planeet al op 100%, maar of je kan coloniseren hangt daar niet vanaf gek genoeg :D
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_170089934
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 april 2017 08:27 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ik zou dan inderdaad gewoon wat meer concentreren op de main-quest en loyalty missies...want tijdens die quests is het mogelijk om best wel wat van die side missies te doen, maar een groot deel kan je net zo goed laten liggen. :)

Hoe dan ook, je beschrijft een probleem waar de game-wereld sowieso een beetje last van heeft, alles moet "open world" zijn:

Open wereld en dus "een los verhaallijn" vs een lineair en meer gefocussed verhaallijn. Ik denk dat voor heel veel games dat laatste veel beter zou zijn.

Die hele "open world" hype van tegenwoordig ben ik niet zo heel blij mee...zie wat het deed met Metal Gear bijvoorbeeld (een game die bij uitstek veel beter "functioneert" met een meer lineaire spel ontwerp.

Mass Effect heeft dat ook imho, het is een wereld waar het verhaal en hoe je door het verhaal gaat van groot belang kan zijn. Aan de andere kant, kan het ik het exploren binnen deze game eigenlijk best wel waarderen. Ik ben dan ook maar gestopt om ME:A te vergelijken met de eerste ME-reeks met betrekking tot (de focus van) het verhaal. Ik kijk naar gameplay, combat en dialogen...nou ja dan blijft er een game over die een betere combat en in bepaalde opzichten een betere gameplay heeft en iets wat zwakke dialogen.

Ik zal de loyalty missies en main story uitspelen, maar geen idee of het nog een replay gaat krijgen. :)
Ja inderdaad, sommige games hebben zeker wel baat bij een open wereld maar de meeste niet. Het is een makkelijke manier om een game veel langer en groter te maken, maar ik heb liever een 30 uur durende Mass Effect maar wel eentje die van begin tot eind interessant blijft, dan een 100 uur durende game waar je de helft van de tijd meer bezig bent met busywork dan daadwerkelijk leuke content aan het doorspelen bent.

Minder linear heb ik geen problemen mee, maar dan heb ik liever dat ze een level wat meer open maken met verschillende manieren om je objectives te voltooien dan meteen open wereld te gaan. Niet helemaal vergelijkbaar maar bijvoorbeeld de eerste Crysis vond ik daarin wel goed, gewoon een linear verhaal maar wel veel vrijheid om je objectives aan te pakken. (hoewel dat in de tweede helft van die game ook wel minder werd...)
  zondag 9 april 2017 @ 02:46:42 #15
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_170098525
I AM PATHFINDER, RAH BAH BAH
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_170113058
Iemand nog tips hoe je in de multiplayer wapens kan verzamelen? Ik heb nog steeds het lvl 1 startwapen na diverse potjes.
Built for Speed
pi_170113095
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 19:24 schreef bjorntju het volgende:

[..]

Ja inderdaad, sommige games hebben zeker wel baat bij een open wereld maar de meeste niet. Het is een makkelijke manier om een game veel langer en groter te maken, maar ik heb liever een 30 uur durende Mass Effect maar wel eentje die van begin tot eind interessant blijft, dan een 100 uur durende game waar je de helft van de tijd meer bezig bent met busywork dan daadwerkelijk leuke content aan het doorspelen bent.

Minder linear heb ik geen problemen mee, maar dan heb ik liever dat ze een level wat meer open maken met verschillende manieren om je objectives te voltooien dan meteen open wereld te gaan. Niet helemaal vergelijkbaar maar bijvoorbeeld de eerste Crysis vond ik daarin wel goed, gewoon een linear verhaal maar wel veel vrijheid om je objectives aan te pakken. (hoewel dat in de tweede helft van die game ook wel minder werd...)
Klopt ook wel inderdaad. Ben nu even bezig en havarl is veel relaxter om te spelen dan bijvoorbeeld voeld
Built for Speed
pi_170113510
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 19:48 schreef HansvanOchten het volgende:

[..]

Klopt ook wel inderdaad. Ben nu even bezig en havarl is veel relaxter om te spelen dan bijvoorbeeld voeld
Klopt ja, Havarl is een stuk meer condensed. Hoewel ik op een gegeven moment Havarl ook wel weer beu begon te vinden :P
pi_170117776
Heb een raar probleempje. Soms, als ik op een assault rifle een scope heb, en een enemy een headshot schiet, freezed m'n game voor zo'n 10 seconden. Erg irritant. Als ik de scope eraf haal geen problemen meer. Zit al op de nieuwste patch geloof ik. Nog iemand hier met dit probleem?
pi_170131537
Helaas geen tijd meer gehad om verder te spelen en dat houdt ook nog even aan vrees ik (en eigenlijk is het nu ook veels te mooi weer om te gamen). ;(

Ik ben het op zich wel eens met wat hierboven over games met een 'open wereld' werd gezegd. Gek genoeg vallen míj de nadelen daarvan in deze game juist wel mee.
pi_170131717
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 april 2017 08:27 schreef Semisane het volgende:

[..]


Hoe dan ook, je beschrijft een probleem waar de game-wereld sowieso een beetje last van heeft, alles moet "open world" zijn:

Open wereld en dus "een los verhaallijn" vs een lineair en meer gefocussed verhaallijn. Ik denk dat voor heel veel games dat laatste veel beter zou zijn.

Die hele "open world" hype van tegenwoordig ben ik niet zo heel blij mee...
Maar er zijn genoeg voorbeelden van open world games die wel een super verhaal hebben. Voor een goed verhaal hoeft een game echt niet perse lineair te zijn. Je moet alleen goede schrijvers in huis hebben...
pi_170132114
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 18:53 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Maar er zijn genoeg voorbeelden van open world games die wel een super verhaal hebben. Voor een goed verhaal hoeft een game echt niet perse lineair te zijn. Je moet alleen goede schrijvers in huis hebben...
Maar vaak gaat dat 'goede verhaal' ook alleen maar op voor de Main Quest en is de rest van de wereld gevuld met collectables puur om een beetje voor vulling te zorgen.
De Assassin's Creed manier zeg maar, de meeste sidequests zijn daar ook veel van hetzelfde met af en toe wat echte uitschieters ertussen maar het spel moet het toch echt hebben van z'n mainquest.

The Witcher 3 deed het wel leuk met z'n sidequests (althans in de 10 uur dat ik het heb gespeeld). Horizon ook wel, maar ook bij die 2 spellen merk je dat het in de basis al snel weer op hetzelfde neerkomt bij de sidequests. Ik zie liever gewoon een meer lineaire game met beter uitgewerkte sidequests dan een open-world waarbij de sidequests altijd neerkomen op 'Ga naar plaats X vermoord Y en breng Z terug'.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 10 april 2017 @ 20:03:55 #23
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_170133320
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 18:53 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Maar er zijn genoeg voorbeelden van open world games die wel een super verhaal hebben. Voor een goed verhaal hoeft een game echt niet perse lineair te zijn. Je moet alleen goede schrijvers in huis hebben...
Heb je voorbeelden? De enige die ik me nu kan bedenken is de Witcher-serie...maar hoor graag over andere titels.

Hoe dan ook...je kan toch nauwelijks ontkennen dat "open world" maar voor een beperkt aantal genres een positief effect heeft? En dat dat een nadeel aan die hele "open world hype" is, dat games die daar wellicht minder geschikt voor zijn dat "sausje" er nu ook over heen krijgen gegooid. Neem bijvoorbeeld de Metal Gear series....waar iets meer open world bij Metal Gear 3 wel werkte schoot het bij 5 (de laatste) wel heel erg door.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_170137812
Bij Deus ex (human revolution) is dat bijvoorbeeld wel goed gedaan. Niet zozeer een grote open wereld maar meer een soort van open levels met verschillende side Quest. MGS 5 is naar mijn mening echt een game waar het open wereld stuk de game eerder slechter maakte dan beter.

Het valt en staat vooral bij goede sidequest/verhaal ipv opvulbare collectibels/radiotowers/outpost die veroverd moeten worden.
Built for Speed
pi_170143160
quote:
2s.gif Op maandag 10 april 2017 20:03 schreef Semisane het volgende:

[..]

Heb je voorbeelden? De enige die ik me nu kan bedenken is de Witcher-serie...maar hoor graag over andere titels.

Hoe dan ook...je kan toch nauwelijks ontkennen dat "open world" maar voor een beperkt aantal genres een positief effect heeft? En dat dat een nadeel aan die hele "open world hype" is, dat games die daar wellicht minder geschikt voor zijn dat "sausje" er nu ook over heen krijgen gegooid. Neem bijvoorbeeld de Metal Gear series....waar iets meer open world bij Metal Gear 3 wel werkte schoot het bij 5 (de laatste) wel heel erg door.
Inderdaad Witcher 3 heeft naar mijn mening als open world game het beste verhaal ooit in een game. Horizon Zero Dawn heeft ook een goed verhaal. RDR en GTA games hebben ook goede verhalen al zijn het minder mijn soort games.

Maar ik ben het er wel mee eens dat er door de open world hype studio's die helemaal niet weten hoe ze zo een soort game moeten maken ook een open world gaan maken en falen. Vaak hebben die studio's te weinig tijd/resources om goede sidecontent te maken en voegen dan maar eindeloos grinding en fetching toe, zie Maffia 3 of Andromeda. Dat is jammer.
pi_170143718
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 10:26 schreef studentje7 het volgende:

[..]

Inderdaad Witcher 3 heeft naar mijn mening als open world game het beste verhaal ooit in een game. Horizon Zero Dawn heeft ook een goed verhaal. RDR en GTA games hebben ook goede verhalen al zijn het minder mijn soort games.

Maar HZD gebruikt de open world vooral voor mooie plaatjes en om die robots te showcasen. Het is niet dat je daar nu spul tegenkomt wat het verhaal verder uitwerkt, de wereld buiten de quests bestaat uit crafting materials en collectibles. Waarbij de enige collectibles die wat achtergrond toevoegen de 'vantage points' zijn.
Als HZD eenzelfde benadering had gekozen als de nieuwe Deus Ex was het spel er niet slechter op geweest

We dwalen wel wat af, maar mijn mening is is dat story-based games weinig profijt hebben van een open-world en dat de open-world in dat soort games vooral wordt gebruikt om kunstmatig extra gameplay-uren aan het spel toe te voegen met variates op 'verzamel alle X','Doe alle time-trials' etc.

Ik laat de 'hit rocks for science' taks in Mass Effect ook precies om die reden liggen bijv.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_170146177
Ondertussen bijna alle quests af in het spel (op die Hitting rocks task na)

Kan 2 questlines niet afmaken dankzij een bug, dus het spel gaat even op de virtuele plank totdat dat is opgelost.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_170169158
Ik heb nu ~4 uurtjes gespeeld en ik vind het heel erg matig allemaal. Het verhaal begint leuk maar dan slaat de gameplay opeens om in een dragon age 3 kloon en lijkt alles wat Mass Effect echt stoer maakte in een keer overboord gegooid. "Open world" is veelal leeg. En vaak is er geen enkele reden of reward om bepaalde dingen te clearen. Combat is houterig, eentonig en veelal veels te eenvoudig.

Dialogen tussen karakters zijn inconsistent. Soms is er iets interessants gaande en wordt de sfeer opeens onderbroken door een cliché grap die erg uit de toon valt. Sowieso vond ik net iets teveel (matige) humor voorbij komen in scenes die vaak juist serieus behoorden te zijn.

En dat oneindige "baken je territorium af, zorg dat je ~100% krijgt en dan kan je een basis neerzetten" komt helemaal mijn neus uit. Een hele vervelende trend binnen games die helaas extreem zelden goed wordt gedaan.

Ik kan voorlopig in ieder geval even geen motivatie vinden om verder te spelen dus ik gooi het spel er tijdelijk vanaf om het op een later tijdstip allicht opnieuw te proberen. Het spel heeft goede momenten maar gaat zo vaak gepaard met slechtheid en onlogische keuzes dat het voor mij even niet meer hoeft. Gemiste kans. Laat de volgende ME alsjeblieft weer lekker semi-lineair zijn en bewaar de open world voor games die daar wel de vruchten van plukken. Of steek er wat meer tijd en geld in.
Quod licet Iovi, non licet bovi
pi_170170407
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 16:45 schreef ems. het volgende:
Ik heb nu ~4 uurtjes gespeeld en ik vind het heel erg matig allemaal. Het verhaal begint leuk maar dan slaat de gameplay opeens om in een dragon age 3 kloon en lijkt alles wat Mass Effect echt stoer maakte in een keer overboord gegooid. "Open world" is veelal leeg. En vaak is er geen enkele reden of reward om bepaalde dingen te clearen. Combat is houterig, eentonig en veelal veels te eenvoudig.

Dialogen tussen karakters zijn inconsistent. Soms is er iets interessants gaande en wordt de sfeer opeens onderbroken door een cliché grap die erg uit de toon valt. Sowieso vond ik net iets teveel (matige) humor voorbij komen in scenes die vaak juist serieus behoorden te zijn.

En dat oneindige "baken je territorium af, zorg dat je ~100% krijgt en dan kan je een basis neerzetten" komt helemaal mijn neus uit. Een hele vervelende trend binnen games die helaas extreem zelden goed wordt gedaan.

Ik kan voorlopig in ieder geval even geen motivatie vinden om verder te spelen dus ik gooi het spel er tijdelijk vanaf om het op een later tijdstip allicht opnieuw te proberen. Het spel heeft goede momenten maar gaat zo vaak gepaard met slechtheid en onlogische keuzes dat het voor mij even niet meer hoeft. Gemiste kans. Laat de volgende ME alsjeblieft weer lekker semi-lineair zijn en bewaar de open world voor games die daar wel de vruchten van plukken. Of steek er wat meer tijd en geld in.
Moet zeggen dat de gameplay beter wordt wanneer je al wat langer bezig bent
Maar wil idd het meer lineaire terug
Desalniettemin vermaak ik mij er wel mee :D zit nu op 50 uur en net alle planeten op 100%
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
hue
pi_170175702
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 16:45 schreef ems. het volgende:
Ik heb nu ~4 uurtjes gespeeld en ik vind het heel erg matig allemaal. Het verhaal begint leuk maar dan slaat de gameplay opeens om in een dragon age 3 kloon en lijkt alles wat Mass Effect echt stoer maakte in een keer overboord gegooid. "Open world" is veelal leeg. En vaak is er geen enkele reden of reward om bepaalde dingen te clearen. Combat is houterig, eentonig en veelal veels te eenvoudig.

Dialogen tussen karakters zijn inconsistent. Soms is er iets interessants gaande en wordt de sfeer opeens onderbroken door een cliché grap die erg uit de toon valt. Sowieso vond ik net iets teveel (matige) humor voorbij komen in scenes die vaak juist serieus behoorden te zijn.

En dat oneindige "baken je territorium af, zorg dat je ~100% krijgt en dan kan je een basis neerzetten" komt helemaal mijn neus uit. Een hele vervelende trend binnen games die helaas extreem zelden goed wordt gedaan.

Ik kan voorlopig in ieder geval even geen motivatie vinden om verder te spelen dus ik gooi het spel er tijdelijk vanaf om het op een later tijdstip allicht opnieuw te proberen. Het spel heeft goede momenten maar gaat zo vaak gepaard met slechtheid en onlogische keuzes dat het voor mij even niet meer hoeft. Gemiste kans. Laat de volgende ME alsjeblieft weer lekker semi-lineair zijn en bewaar de open world voor games die daar wel de vruchten van plukken. Of steek er wat meer tijd en geld in.
Combat is beter dan in ME 1-3 en er is vziw meer geld in dit deel gestoken dan in de vorige edities.
"Books must be treated with respect, we feel that in our bones, because words have power. Bring enough words together they can bend space and time." - Sir Terry Pratchett.
pi_170188104
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 16:45 schreef ems. het volgende:
Ik heb nu ~4 uurtjes gespeeld en ik vind het heel erg matig allemaal. Het verhaal begint leuk maar dan slaat de gameplay opeens om in een dragon age 3 kloon en lijkt alles wat Mass Effect echt stoer maakte in een keer overboord gegooid. "Open world" is veelal leeg. En vaak is er geen enkele reden of reward om bepaalde dingen te clearen. Combat is houterig, eentonig en veelal veels te eenvoudig.

Dialogen tussen karakters zijn inconsistent. Soms is er iets interessants gaande en wordt de sfeer opeens onderbroken door een cliché grap die erg uit de toon valt. Sowieso vond ik net iets teveel (matige) humor voorbij komen in scenes die vaak juist serieus behoorden te zijn.

En dat oneindige "baken je territorium af, zorg dat je ~100% krijgt en dan kan je een basis neerzetten" komt helemaal mijn neus uit. Een hele vervelende trend binnen games die helaas extreem zelden goed wordt gedaan.

Ik kan voorlopig in ieder geval even geen motivatie vinden om verder te spelen dus ik gooi het spel er tijdelijk vanaf om het op een later tijdstip allicht opnieuw te proberen. Het spel heeft goede momenten maar gaat zo vaak gepaard met slechtheid en onlogische keuzes dat het voor mij even niet meer hoeft. Gemiste kans. Laat de volgende ME alsjeblieft weer lekker semi-lineair zijn en bewaar de open world voor games die daar wel de vruchten van plukken. Of steek er wat meer tijd en geld in.
Ongeveer mijn mening na een uur of drie, maar ik ben door blijven spelen en heb het net met in totaal 120 uur op de teller uitgespeeld :D
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_170188126
Overigens vond ik de personages in het begin maar matig, maar ik ben wel benieuwd naar meningen van anderen. Over een aantal ben ik wel omgedraaid, vooral Drack vind ik een onwijze eindbaas _O_ ("Maybe they're trying to bore us to death!" en "I've had better fights in my sleep!" tijdens die seed vault missie vond ik wel geinig :D)

Bijna de hele tijd rondgereden met Drack en PeeBee ook omdat de 'banter' dan veel leuker is dan bij de rest :+
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_170188167
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 20:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Combat is beter dan in ME 1-3
Zeker. En combat is nog steeds matig.
quote:
en er is vziw meer geld in dit deel gestoken dan in de vorige edities.
Niet geld genoeg. Of in ieder geval niet tijd genoeg.
Quod licet Iovi, non licet bovi
pi_170188174
quote:
10s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:11 schreef heywoodu het volgende:
Overigens vond ik de personages in het begin maar matig, maar ik ben wel benieuwd naar meningen van anderen. Over een aantal ben ik wel omgedraaid, vooral Drack vind ik een onwijze eindbaas _O_

Bijna de hele tijd rondgereden met Drack en PeeBee ook omdat de 'banter' dan veel leuker is dan bij de rest :+
Heb er nu ook een uurtje of wat op zitten, en met name de animaties van de menselijke karakters irriteren me zo dat ik met drack en peebee rond reis.
En drack is een baas natuurlijk.

Main verhaal is wel weer oké. Al die kleine side quests zijn zwaar irritant. Craften sla ik ook over.
Ga wel een mmo spelen als ik dit soort gameplay wil.
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_170188232
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:15 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Heb er nu ook een uurtje of wat op zitten, en met name de animaties van de menselijke karakters irriteren me zo dat ik met drack en peebee rond reis.
En drack is een baas natuurlijk.

Main verhaal is wel weer oké. Al die kleine side quests zijn zwaar irritant. Craften sla ik ook over.
Ga wel een mmo spelen als ik dit soort gameplay wil.
Craften doe ik uiteindelijk wel omdat je dan simpelweg betere wapens/armor hebt, wat ik toch wel handig vind :+

Verder weinig verschillende dingen ofzo, ik heb volgens mij al sinds ik op een uur of 20 zat de Sandstorm assault rifle en Isharay sniper rifle en die upgrade ik steeds als het kan, neem ook nooit een pistool of shotgun mee :P

Die animaties van vooral de mensen zijn matig ja, en met name Cora vind ik echt irritant met (zeker in het begin) altijd dat gejank over de asari commando's en die rare grijns ook al is er kutnieuws ofzo.

Romances blijf ik wel geinig vinden in zo'n spel ook :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_170188483
Hier ook hartelijk om gelachen trouwens tijdens weer eens een toertochtje over het ijs met Drack en PeeBee.

Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
  donderdag 13 april 2017 @ 14:49:16 #37
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_170190980
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:19 schreef heywoodu het volgende:
Romances blijf ik wel geinig vinden in zo'n spel ook :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 13 april 2017 @ 15:24:36 #38
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170191737
Craften vind ik juist vet. Het is inderdaad optioneel dus dat is ook wel mooi.

Die upgrades zijn gewoon tof, mijn sniper rifle kan nu gewoon twee zwakke dudes tegelijk one-shotten :9.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170191739
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Craften doe ik uiteindelijk wel omdat je dan simpelweg betere wapens/armor hebt, wat ik toch wel handig vind :+

Verder weinig verschillende dingen ofzo, ik heb volgens mij al sinds ik op een uur of 20 zat de Sandstorm assault rifle en Isharay sniper rifle en die upgrade ik steeds als het kan, neem ook nooit een pistool of shotgun mee :P

Die animaties van vooral de mensen zijn matig ja, en met name Cora vind ik echt irritant met (zeker in het begin) altijd dat gejank over de asari commando's en die rare grijns ook al is er kutnieuws ofzo.

Romances blijf ik wel geinig vinden in zo'n spel ook :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die N7 Piranha shotgun is wel fucking bruut.

Wat ik wel jammer vind is dat je niet echt meer classes hebt. Ja je kan wel respeccen maar dat haalt replayability weg.
En maar drie skills tegelijk kunnen gebruiken is ruk, had op z'n minst vier moeten zijn.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
hue
  donderdag 13 april 2017 @ 15:26:31 #40
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170191787
quote:
11s.gif Op donderdag 13 april 2017 15:24 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Die N7 Piranha shotgun is wel fucking bruut.

Wat ik wel jammer vind is dat je niet echt meer classes hebt. Ja je kan wel respeccen maar dat haalt replayability weg.
En maar drie skills tegelijk kunnen gebruiken is ruk, had op z'n minst vier moeten zijn.
Je kunt switchen tussen die profiles he, dus je kunt in principe 12 skills gebruiken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170191819
quote:
11s.gif Op donderdag 13 april 2017 15:24 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Die N7 Piranha shotgun is wel fucking bruut.

Oh ja, die heb ik al sinds heel erg vroeg in m'n inventory om eens te proberen (zwaar spul neem ik toch liever niet mee want dan duurt rechargen van powers te lang), maar dat ben ik nog steeds vergeten :@
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_170192396
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 12:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Craften doe ik uiteindelijk wel omdat je dan simpelweg betere wapens/armor hebt, wat ik toch wel handig vind :+

Verder weinig verschillende dingen ofzo, ik heb volgens mij al sinds ik op een uur of 20 zat de Sandstorm assault rifle en Isharay sniper rifle en die upgrade ik steeds als het kan, neem ook nooit een pistool of shotgun mee :P

Grappig. Ik neem al sinds een tijdje dezelfde guns mee als die van jou. Ik heb beide guns ook nog ge-upgrade met een augmented mod: "Bio-converter: drains 5% health to refill the current ammo clip once it is empty." Kun je aan 1 stuk knallen met de Isharay. Je moet wel goed opletten met je health anders ga je dood :')
pi_170192972
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 15:57 schreef Paradoxie het volgende:

[..]

Grappig. Ik neem al sinds een tijdje dezelfde guns mee als die van jou. Ik heb beide guns ook nog ge-upgrade met een augmented mod: "Bio-converter: drains 5% health to refill the current ammo clip once it is empty." Kun je aan 1 stuk knallen met de Isharay. Je moet wel goed opletten met je health anders ga je dood :')
Verrek, dat klinkt bijzonder handig :D

Er is vast ook wel iets wat de health regeneration wat kan bevorderen en met 5% per clip (2 schoten bij mij) kun je dan toch flink wat neermaaien voor je health echt laag is :9
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
  vrijdag 14 april 2017 @ 01:30:25 #44
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_170207286
Ik neem vaak Vectra en Drack mee, die lullen elkaar de oren van de kop.

Strike Teams app op je telefoon is trouwens ook niet verkeerd. :P
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_170208317
Inmiddels klaar met Voeld en Havarl, maar nadat je in vault op Aya gaat komen er ineens weer 3 planeten bij.

Even een overkill qua stuff to do op het moment.
Built for Speed
pi_170209060
quote:
14s.gif Op donderdag 13 april 2017 15:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je kunt switchen tussen die profiles he, dus je kunt in principe 12 skills gebruiken.
Ja maar dan gaan ze allemaal op cooldown wat de gameplay niet bevordert. Tegen de tijd dat ze van cooldown af zijn zijn ze allemaal al bijna dood
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
hue
pi_170209073
Die profiles zijn wel geinig, maar eigenlijk heb ik 99% van de tijd gewoon met Soldier gespeeld :P

Het enige leuke verschil verder vind ik dat je zo'n biotic evade/jump hebt wat wel grappig is of dat je een evade hebt waarbij je even onzichtbaar bent :+
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_170209201
Zag bij de achievements dat er eentje is voor zaken die je al hooverend moet doen... volgens mij heb ik de hoover-tutorial gemist, hoe werkt dat? :D
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_170209637
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 09:37 schreef Ceased2Be het volgende:
Zag bij de achievements dat er eentje is voor zaken die je al hooverend moet doen... volgens mij heb ik de hoover-tutorial gemist, hoe werkt dat? :D
Tijdens een sprong de rechtermuisknop ingedrukt houden :Y (of nou ja, die om in te zoomen/te richten, maar dat zal meestal de rechtermuisknop zijn denk ik :P ).
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_170209660
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 10:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Tijdens een sprong de rechtermuisknop ingedrukt houden :Y (of nou ja, die om in te zoomen/te richten, maar dat zal meestal de rechtermuisknop zijn denk ik :P ).
Ik heb geen muis op m'n xbox ;(
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_170209699
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 10:03 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik heb geen muis op m'n xbox ;(
Ik neem aan dat je wel gewoon in kunt zoemen/kunt richten? :+
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_170209730
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 10:05 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je wel gewoon in kunt zoemen/kunt richten? :+
Dat wel natuurlijk :P

Ik ga het eens proberen, thanks :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_170209761
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 10:06 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Dat wel natuurlijk :P

Ik ga het eens proberen, thanks :)
Ken je de 'air melee' wel? Als je springt en in de lucht op melee drukt ram je hard op de grond :Y
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_170209775
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 10:08 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ken je de 'air melee' wel? Als je springt en in de lucht op melee drukt ram je hard op de grond :Y
Ja die dus wel, de ground pound.
Maar die hover helemaal gemist, volgens mij kwam die tutorial op een stuk waar ik 50 man moest afknallen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_170210023
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 01:30 schreef popolon het volgende:
Ik neem vaak Vectra en Drack mee, die lullen elkaar de oren van de kop.

Strike Teams app op je telefoon is trouwens ook niet verkeerd. :P
Heel het strike team gebeuren nog niet bekeken, wat krijg je er precies uit?
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_170210064
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 10:24 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Heel het strike team gebeuren nog niet bekeken, wat krijg je er precies uit?
Ik heb twee teams die ik af en toe op pad stuur maar wat het me oplevert, geen idee. "Loot boxes", maar daar schiet je ook niet veel mee op volgens mij en ik heb het idee dat het alleen echt leuk is als je multiplayer online leuk vindt, en dat boeit me juist niks :+
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_170210096
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 10:24 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Heel het strike team gebeuren nog niet bekeken, wat krijg je er precies uit?
Af en toe wat handige crafting resources uit de silver / gold boxes.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_170211036
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 20:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Combat is beter dan in ME 1-3 en er is vziw meer geld in dit deel gestoken dan in de vorige edities.
Combat is het minst belangrijke in een ME game. Ze hadden beter meer geld en moeite kunnen steken in het aannemen van goede (quest) schrijvers.

Maar op zich heeft Mass Effect Andr. best een klein budget. Maar 40 miljoen dollar is vergeleken met andere (wel succesvolle) open world games erg weinig. Zo kostte HZD meer dan 60 miljoen dollar. Witcher 3, kostte 80 miljoen en GTA 5 200+ miljoen.
  vrijdag 14 april 2017 @ 14:37:29 #59
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_170214825
De quests zijn echt niet minder dan de voorgaande ME quests. Ja, het is veel van hetzelfde met voornamelijk de side quests. Niks nieuws dus.

Tot nu toe, ben bezig op Kandara, vind ik het verhaal prima.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_170214912
Ik ben wel benieuwd naar de keuzes die men gemaakt heeft :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_170214991
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 14:43 schreef heywoodu het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de keuzes die men gemaakt heeft :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 14 april 2017 @ 19:07:07 #62
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_170300131
Kadara zo goed als klaar en nu wat loyalty missions doen.
Deze zitten overige goed in elkaar.

De meeste tasks sla in overigens over.
Built for Speed
pi_170300971
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 08:13 schreef HansvanOchten het volgende:
Kadara zo goed als klaar en nu wat loyalty missions doen.
Deze zitten overige goed in elkaar.

De meeste tasks sla in overigens over.
Het gros van de tasks heb ik wel gedaan, maar een aantal zijn zo irritant (die dingen waarbij je kett devices ofzo moet vinden, of dode Angara, die allemaal willekeurig op de map liggen) dat ik er maar mee gestopt ben.

Loyalty missions zijn goed inderdaad ^O^
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_170304382
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 09:40 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Het gros van de tasks heb ik wel gedaan, maar een aantal zijn zo irritant (die dingen waarbij je kett devices ofzo moet vinden, of dode Angara, die allemaal willekeurig op de map liggen) dat ik er maar mee gestopt ben.

Ja die sla ik over inderdaad.
2 blijven er echt steken, de eerste quest op Eos naming the dead bijvoorbeeld.
Ook op Havarl is er een quest waarbij je remnant devices moet scannen die over de planeet verspreid liggen, nadeel is dat deze beschikbaar komt als je al ~80% van die planneet hebt gedaan.
Built for Speed
pi_170304926
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:47 schreef HansvanOchten het volgende:

[..]

Ja die sla ik over inderdaad.
2 blijven er echt steken, de eerste quest op Eos naming the dead bijvoorbeeld.
Ook op Havarl is er een quest waarbij je remnant devices moet scannen die over de planeet verspreid liggen, nadeel is dat deze beschikbaar komt als je al ~80% van die planneet hebt gedaan.
Voor Naming the Dead heb ik uiteindelijk Youtube er maar bij gepakt, want ik had geen zin om eindeloos rond te rijden :@

Die lichamen zijn schijnbaar niet willekeurig verspreid, dus daar helpt Youtube wel. Met die op Havarl trouwens ook, waar je de remnant devices moet pakken en een andere waar je Roekaar manifesten moet zoeken. Dan vind ik het verhaal toch wat leuker dan eindeloos rondzoeken, dus mij boeit het dan weinig om er even wat hulp bij te gebruiken :+
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
  dinsdag 18 april 2017 @ 22:30:20 #67
269692 Divje
Feyenoord
pi_170319609
Advanced Black Widow Sniper met de nodige augmentations en mods O+

Had trouwens ook last van dat gedoe dat de game hangt voor 10 seconden als je zoomt. Opgelost door de MSI Gaming App uit te schakelen :')

Verder mine ik niks meer sinds ik na 30uur spelen alles wat ik tot dan toe had gemined heb verkocht, als ik nu iets wil craften koop ik 't wel. Credits genoeg _O-

Oja, Uranium mine ik nog wel voor die money money buit buit

[ Bericht 6% gewijzigd door Divje op 18-04-2017 22:35:31 ]
Nait soezn moar broezn
  dinsdag 18 april 2017 @ 22:31:43 #68
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170319656
Tasks doe ik alleen maar als ik er toevallig langs rijdt. Of 2% viability nodig heb :P.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170320093
Ben ik overigens de enige die het wel erg tegenvallend vindt dat je welgeteld twee nieuwe, intelligente levensvormen tegenkomt, één 'friendly' en één vijandelijk? :@ (en dan nog Remnant)

Ik had wel op aanzienlijk meer gehoopt dan angara, kett en een paar uit de kluiten gewassen insecten en rare dinosauriërs.

Uiteindelijk vond ik het een leuk spel hoor, daar niet van, maar de creativiteit is toch vrij ver te zoeken. Ik vraag me ook af of ik zin heb om het nog een keer te gaan spelen op een andere manier :P
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_170324245
Wat meer diversiteit in de vijanden zou niet gek geweest zijn, zeker een paar unieke per planeet.

Inmiddels op 50% maar ik zie niet in waarom ik het een tweede keer zal spelen (zeker gezien de paragon/renegade keuzes eruit zijn gehaald).

Eerlijk gezegd is dat met dit soort openworld games niet mijn bedoeling, de 50 tot 100 uur die erin zit als het klaar is besteed ik liever aan een nieuwe game.
Built for Speed
pi_170367876
Ben nu inmiddels op Elaaden, maar om eerlijk te zijn ben ik wel een beetje klaar met de game. De open wereld trekt mij echt steeds en steeds minder, afgezien van de hoofdmissies en één of twee interessante zijquests per planeet is er gewoon bijna niks interessants te ontdekken. Eos vond ik in het begin nog wel leuk, toen was alles nog nieuw. Maar eigenlijk zijn de rest van de planeten hetzelfde, de meeste zijquests komen neer op scan dit, schiet die vijanden neer en kom terug: "ha ha bedankt Pathfinder, hier heb je 500 credits en wat xp, doei". De meeste zijquests hebben wel wat oppervlakkig dialoog maar nou niks wat het verhaal verder uitwerkt. De enige zijquest die tot nu toe qua verhaal een beetje interessant was,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De planeten zijn gigantisch maar er is gewoon geen enkele reden om te exploren. In het begin op Eos ging ik bij bijna elk wrak of huisje wel even kijken omdat het toen nog nieuw was, maar uiteindelijk kom je erachter dat er geen zak te vinden is bij die wrakken afgezien van misschien een container met wat shitty loot, op andere planeten rij ik er maar voorbij...

De hoogtepunten van de game zijn eigenlijk alleen de lineare missies, dus de hoofdmissies en de loyalty missies, die zijn in het algemeen wel gaaf.

Ik hoop, als er nog ooit een nieuwe Mass Effect komt..., dat ze die open wereld de prullenbak in gooien en er gewoon een grotendeels linear verhaal van maken zoals voorgaande delen. Gewoon een drie/viertal hubs, zoals bijvoorbeeld Illium en de Citadel van de vorige games, en dan gewoon lineare missies op verschillende planeten. Dan hoeft het niet een corridor fest te worden, een beetje open mag wel, gewoon zo af en toe een open level waar je een beetje met je Nomad door kan rijden en objectives een beetje in je eigen volgorde kan doen ofzo, maar niet zoals het nu in Andromeda is.

ME1,2 en 3 vond ik zo goed omdat de games interessant bleven, je werd bijna de hele tijd wel "gevoed" met nieuwe, interessante, verhaalontwikkelingen. Ik had de hele tijd de drang om alleen maar verder te spelen omdat ik zo graag wilde weten hoe het verhaal verder ging verlopen, dat gevoel heb ik in Andromeda hier echt totaal niet. Ook vond ik de characters veel interessanter in de triliogie. In Andromeda vind ik eigenlijk alleen Jaal en Drack leuk. Vetra en Peebee zijn wel aardig maar Liam en Cora vind ik totaal niks. Vooral Cora vind ik echt erg, enige waar ze over kan praten is de Asari, doet mij denken aan deze dude

En zoals heywoodu hierboven al zei, ook jammer dat er afgezien van de Angara en Kett geen intelligente levensvormen hebt, daar hadden ze zo veel leuke dingen mee kunnen doen maar helaas...

Wel moet ik zeggen dat ik mij echt totaal niet stoor aan de animaties. Ja goed het is niet bepaald Uncharted 4 niveau, maar ik heb mij geen moment geergerd aan bijvoorbeeld de gezichtsanimaties.

Een slechte game is het niet, maar vind het (helaas ;( ) toch wel tegenvallen. Vooral na het uitspelen van Horizon en Zelda welke de lat toch wel hoog hebben gelegd. Als ik de game tot nu toe een cijfer moet geven zal het denk ik een zesje zijn, hopelijk nog iets hoger als de eindgame erg goed is, maar dat is nog maar afwachten. De enige reden dat ik hem uitspeel is omdat het een ME game is en de endgame schijnbaar erg goed is, maar als ik daar eenmaal klaar mee ben dan is het meteen de eerste en laatste keer dat ik de game zal gaan spelen, misschien wat DLC als die goed zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door bjorntju op 20-04-2017 22:38:55 ]
  donderdag 20 april 2017 @ 23:04:23 #72
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170369397
Hmm, vind het altijd wel geinig, die mensen die een game niet kunnen spelen zonder aan het handje genomen te worden. Maar ieder z'n ding.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 20 april 2017 @ 23:06:20 #73
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170369473
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 22:43 schreef heywoodu het volgende:
Ben ik overigens de enige
Ja, je bent altijd de enige die dat denkt.

Maar goed, geth en een paar Reaper vijanden zijn natuurlijk vele malen gevarieerder.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170369877
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:06 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ja, je bent altijd de enige die dat denkt.

Maar goed, geth en een paar Reaper vijanden zijn natuurlijk vele malen gevarieerder.
_O-
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_170369932
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:04 schreef Fir3fly het volgende:
Hmm, vind het altijd wel geinig, die mensen die een game niet kunnen spelen zonder aan het handje genomen te worden. Maar ieder z'n ding.
Ok.
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_170371914
Oh, waar ik mij ook zo erg aan stoor is dat als je in je Nomad zit en je squadmates een gesprek hebben, dat die gesprekken heel vaak onderbroken worden omdat je toevallig langs een POI rijdt. "Hey Jaal, you know that time whe.." "HEY LOOK IT'S AN SCAVENGER CAMP, LETS CHECK IT OUT!!!"

Ik blijf voortaan maar stilstaan als ze praten :')
  zondag 23 april 2017 @ 12:03:56 #77
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_170422653
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:04 schreef Fir3fly het volgende:
Hmm, vind het altijd wel geinig, die mensen die een game niet kunnen spelen zonder aan het handje genomen te worden. Maar ieder z'n ding.
Mja of het is toch een saaie open world game. Mensen hebben niet als enige complaint dat het niet lineair genoeg is. Een muur met tekst en dat is hetgene wat je eruit haalt? Had die t bijna net zo goed niet kunnen typen.

Volgens mij heeft die niks gezegd over dat hij aan het handje genomen wil worden. Hij had wel liever betere content gezien die het exploren waard maakte.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_170423171
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 12:03 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Mja of het is toch een saaie open world game. Mensen hebben niet als enige complaint dat het niet lineair genoeg is. Een muur met tekst en dat is hetgene wat je eruit haalt? Had die t bijna net zo goed niet kunnen typen.

Volgens mij heeft die niks gezegd over dat hij aan het handje genomen wil worden. Hij had wel liever betere content gezien die het exploren waard maakte.
Het ging sowieso nergens over 'een game niet kunnen spelen zonder aan het handje genomen te worden', maar dat moet je gewoon lekker laten gaan joh :+
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
  zondag 23 april 2017 @ 12:32:17 #79
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_170423287
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:04 schreef Fir3fly het volgende:
Hmm, vind het altijd wel geinig, die mensen die een game niet kunnen spelen zonder aan het handje genomen te worden. Maar ieder z'n ding.
Huh maar wat bedoeld hij/zij hier dan mee? Dit was toch in reactie op bjorn
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 23 april 2017 @ 14:29:06 #80
52557 Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_170426369
Ik zit die ME:Andromeda soundtrackte luisteren op Spotify, maar ik vind em toch minder Episch als de eerdere delen.
Maar misschien ben ik een uitzondering die nog apart de game-soundtracks luistert.. :')
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_170426416
quote:
7s.gif Op zondag 23 april 2017 14:29 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik zit die [url=spotify:album:6fDWLEP4FQYSPqLR4inHmP]ME:Andromeda soundtrack[/url] te luisteren op Spotify, maar ik vind em toch minder Episch als de eerdere delen.
Maar misschien ben ik een uitzondering die nog apart de game-soundtracks luistert.. :')
Ik zet de muziek in zulke spelletjes altijd uit, dus dan heb ik met een soundtrack sowieso al niet heel veel :P
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
  zondag 23 april 2017 @ 14:34:17 #82
52557 Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_170426544
Echt!!!? Ik vond de soundtracks van ME 1/2/3 toch echt wel een goede toevoeging in de games. Vooral de Suicide Mission track in ME 2 dat was echt episch voordat je de eindmissie speelde _O_
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_170426988
quote:
11s.gif Op zondag 23 april 2017 14:34 schreef Mr.Noodle het volgende:
Echt!!!? Ik vond de soundtracks van ME 1/2/3 toch echt wel een goede toevoeging in de games. Vooral de Suicide Mission track in ME 2 dat was echt episch voordat je de eindmissie speelde _O_
Dat doe ik eigenlijk in bijna alle spellen wel, ik wil juist zoveel mogelijk van de omgevingsgeluiden horen en de wapens en het gepraat en alles, door muziek word ik daarvan afgeleid :P

Ik vind het bijvoorbeeld mooi als je dan ergens in een grottenstelsel wat aan het vechten bent en je ineens een doodse stilte hebt terwijl je daar rondloopt :+
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
  zondag 23 april 2017 @ 15:42:19 #84
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_170428920
Maar de makers van de games hebben de muziek erbij gedaan voor de sfeer ya know.

Kijk als t popmuziek was zou ik zeggen je hebt een punt maar goede ambiance muziek voegt toch alleen maar sfeer toe?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_170428969
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 15:42 schreef MMaRsu het volgende:
Maar de makers van de games hebben de muziek erbij gedaan voor de sfeer ya know.

Kijk als t popmuziek was zou ik zeggen je hebt een punt maar goede ambiance muziek voegt toch alleen maar sfeer toe?
Ik kan me goed voorstellen dat anderen dat vinden hoor, maar zelf vind ik het gewoon leuker om het met zo 'echt' mogelijk geluid te spelen, dan leef ik me veel meer in het spel in en dat vind ik leuk, net zoals ik ook het liefst keuzes maak die ik 'in het echt' zou maken etc :)
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
  zondag 23 april 2017 @ 16:01:57 #86
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_170429555
Ja dat snap ik volledig. Maar een goede ambiance "muziek" draagt toch enorm veel bij aan de sfeer vd game? Ik zit er juist veel meer in op die manier. Kijk bij games waar het niet past zou het kut zijn. Ik wil bv geen Alien Isolation spelen dat er popmuziek wordt gebleeert :P.

Maar pak een game ala Dying Light, waar heel minimale "muziek" in zit, dat voegt toch veel meer toe aan het spel? Weet niet of je die gespeeld hebt..

Maar ook bv een Dead Rising waar je die heerlijke mall music uit de speakers hoort komen.. tja dat hoort er wat mij betreft gewoon bij :P.

Zoiets als dit!


( geheel offtopic sorry daarvoor :') )
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_170429893
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 16:01 schreef MMaRsu het volgende:
Ja dat snap ik volledig. Maar een goede ambiance "muziek" draagt toch enorm veel bij aan de sfeer vd game? Ik zit er juist veel meer in op die manier. Kijk bij games waar het niet past zou het kut zijn. Ik wil bv geen Alien Isolation spelen dat er popmuziek wordt gebleeert :P.

Maar pak een game ala Dying Light, waar heel minimale "muziek" in zit, dat voegt toch veel meer toe aan het spel? Weet niet of je die gespeeld hebt..

Maar ook bv een Dead Rising waar je die heerlijke mall music uit de speakers hoort komen.. tja dat hoort er wat mij betreft gewoon bij :P.

Zoiets als dit!


( geheel offtopic sorry daarvoor :') )
Maar dat heb ik dus gewoon niet, ik wil juist alleen dingen horen die je 'in het echt' zou horen en je zou niet zomaar uit de lucht muziek horen komen :P
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_170446483
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 12:32 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Huh maar wat bedoeld hij/zij hier dan mee? Dit was toch in reactie op bjorn
Ja ik zat ook te twijfelen of hij het nou tegen mij had of niet, want volgens mij kon je nou niet echt uit mijn tekst ophalen dat ik liever een game heb waar ik aan het handje gehouden wordt, maar waarschijnlijk doelde hij op het feit "dat ik liever een meer lineare game wil hebben" en dat moet dan door hem meteen negatief geïnterpreteerd worden met "aan het handje vasthouden". Ach, ik ga er niet op in :')

Anyway, net de game uitgespeeld.

Lijkt net of het halve budget van de game aan de laatste twee missies is opgegaan, want die was echt super goed uitgewerkt, kreeg hier eigenlijk voor het eerst de echte "Mass Effect vibe" mee, en hoewel ik niet dat "holy fucking shit" gevoel kreeg zoals bij de Citadel attack in ME1 en al helemaal niet de Suicide mission in ME2, komt het toch wel erg dichtbij.

Wat spoilers over de laatste missie, maar geen echte verhaalspoilers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoiler met wat verhaalspoilers over de laatste twee main missies
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook een aantal loyalty missies bewaarde ik een beetje tot het laatst dus de laatste 5-10 uur waren wel leuk. Volgens de stats heb ik iets meer dan 60 uur gespeeld met een completion van 91%. Heb elke planeet op 100% viability gekregen, maar heb niet alle zijquests gedaan (vooral de tasks heb ik op een gegeven moment maar overgeslagen). Maar als je de Vault missies doet, een colony found en de grote zijquests op een planeet doet ben je al een heel eind tot 100%.

Uiteindelijk heeft de endgame mij wel een wat betere impressie van de game gegeven, en als ik de game nu een cijfer zal moeten geven zal het een krappe zeven worden denk ik. De grote minpunten van de game zijn gewoon de open wereld waar niet veel interessants in te beleven valt, de grotendeels niet interessante zijquests en het de hele tijd van planeet naar planeet hoppen. Vooral dat laatste ergerde ik mij echt heel erg aan.

Dan ben je dus op de tempest, wil je een volgende quest gaan doen of krijg je weer zo'n mailtje met "meet me on kadara pl0x gr gr Jaal xdDd", dan moet je dus: Galaxy map -> juiste system selecteren -> laadscherm -> planeet selecteren -> die transitie weer doorheen (hoewel je die sinds de patch gedeeltelijk kan skippen) -> landen op planeet -> weer een laadscherm -> in het geval van Kadara moet je nóg een laadscherm doorheen als je niet in de hub moet zijn -> en dan naar je questlocatie rijden.

Nu kan je dat wel een beetje voorkomen door meerdere questen in 1 ruk te completen op een planeet, maar het komt ook veel te veel voor dat je op een planeet bent (bijvoorbeeld Eos), je de planeet verlaat, en dan een of ander mailtje krijgt met "yo ik heb iets voor je meet me on Eos". Ugh...

In de vorige games was dit niet echt een probleem, omdat je zelden tot nooit een tweede keer terug naar een planeet moest (tenzij je de Citadel meetelt). Je kon bijna alles gewoon in 1x doen.

Maar de hoofdmissies en de loyalty missies waren grotendeels wel gaaf. Uiteindelijk is het meer een 20-25 uur durende game verpakt in een 60 uur durende wereld. Met de laatste twee missies hebben ze mij in ieder geval wel aangetoond dat "ze" het opzich wel kunnen, dus hopen dat ze dat goede meenemen in de volgende ME game/DLC.

Zo weer een heel verhaal... Achja moest even mijn ei kwijt over de game :P

Oh en zoals hierboven al gezegd wordt over de muziek, die vond ik ook erg tegenvallen. Alleen de laatste missie had wel een gave soundtrack, maar voor de rest zit er niet echt iets memorabel bij zoals de vorige games wel hadden (zoals de suicide mission soundtrack, ga hem weer even opzetten, wat een games waren het toch ook _O_ )

[ Bericht 2% gewijzigd door bjorntju op 24-04-2017 00:54:49 ]
pi_170446802
quote:
10s.gif Op maandag 24 april 2017 00:31 schreef bjorntju het volgende:

[..]

wat een games waren het toch ook _O_ )
Dat sowieso _O_

Toen ME2 eind februari (denk ik?) tijdelijk gratis was als een soort promotie met het oog op Andromeda heb ik 1, 2 en 3 gekocht en allemaal in maart uitgespeeld, maar aan het eind had ik echt het idee dat ik gewoon een 2-3-4 weken durende film had zitten kijken ipv een spelletje had zitten spelen :@ _O_
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_170446857
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 01:06 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat sowieso _O_

Toen ME2 eind februari (denk ik?) tijdelijk gratis was als een soort promotie met het oog op Andromeda heb ik 1, 2 en 3 gekocht en allemaal in maart uitgespeeld, maar aan het eind had ik echt het idee dat ik gewoon een 2-3-4 weken durende film had zitten kijken ipv een spelletje had zitten spelen :@ _O_
Wilde voordat Andromeda uitkwam eigenlijk de trilogie ook weer opnieuw uitspelen maar uiteindelijk is dat er toch niet van gekomen. Hoewel ME:1 echt een onwijs goede game is, vooral qua verhaal, vind ik de gameplay nu toch echt te verouderd om nog leuk te zijn. In 2007 was het al niet het neusje van de zalm, laat staan nu in 2017 :P

Als ik ME1 nou nog nooit eerder heb gespeeld kwam ik er misschien wel doorheen, maarja heb die game al een stuk of 4/5x uitgespeeld en dan heeft het verhaal je ook niet echt meer veel te bieden.

Zelf heb ik de Collectors Edition van zowel deel 1, 2 en drie op de Xbox 360, en hoewel het al jaren geleden is dat ik mijn 360 voor het laatst heb aangezet, zal ik die games en mijn 360 nooit verkopen, al is het alleen maar om over een jaar of 10 nog een keer die trilogie te spelen.

Nog wat nummers _O_ :






pi_170446927
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 01:17 schreef bjorntju het volgende:

[..]

Wilde voordat Andromeda uitkwam eigenlijk de trilogie ook weer opnieuw uitspelen maar uiteindelijk is dat er toch niet van gekomen. Hoewel ME:1 echt een onwijs goede game is, vooral qua verhaal, vind ik de gameplay nu toch echt te verouderd om nog leuk te zijn. In 2007 was het al niet het neusje van de zalm, laat staan nu in 2017 :P

Als ik ME1 nou nog nooit eerder heb gespeeld kwam ik er misschien wel doorheen, maarja heb die game al een stuk of 4/5x uitgespeeld en dan heeft het verhaal je ook niet echt meer veel te bieden.

Zelf heb ik de Collectors Edition van zowel deel 1, 2 en drie op de Xbox 360, en hoewel het al jaren geleden is dat ik mijn 360 voor het laatst heb aangezet, zal ik die games en mijn 360 nooit verkopen, al is het alleen maar om over een jaar of 10 nog een keer die trilogie te spelen.

Nog wat nummers _O_ :






Ik had nog nooit iets van ME gespeeld, nog nooit een spel gespeeld waarbij keuzes zo'n rol spelen en ik kende het verhaal ook totaal niet, dus dan was ME1 ook uitstekend te pruimen :+

Bij die Suicide Mission had ik overigens wat meer Collectors verwacht, het was een beetje kalmpjes voor het grote boze 'thuisstation' van de Collectors :@
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
  maandag 24 april 2017 @ 01:39:21 #92
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_170446956
Heywoodu heb je ooit Fallout 3/New Vegas of Skyrim gespeeld? Dat lijkt me dan wel iets voor jou
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_170447003
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 01:39 schreef MMaRsu het volgende:
Heywoodu heb je ooit Fallout 3/New Vegas of Skyrim gespeeld? Dat lijkt me dan wel iets voor jou
Nog nooit :P

ME kreeg ik als tip van de gamesredactie omdat ik ook iets zocht met een goed verhaal enzo :Y
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
  maandag 24 april 2017 @ 08:06:32 #94
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_170447594
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 01:39 schreef MMaRsu het volgende:
Heywoodu heb je ooit Fallout 3/New Vegas of Skyrim gespeeld? Dat lijkt me dan wel iets voor jou
Ik heb ME1-3 alledrie drie keer uitgespeeld. Maar de games die jij nu noemt, daar was ik na een uurtje of twee spelen echt op uitgekeken. Witcher 3 is veel beter.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_170449609
Ik heb de game sinds vrijdag. Inmiddels een paar uurtjes gespeeld. Best vermakelijk, maar ik mis wel iets. De dialogen enzo, het is allemaal 'net niet af', of zo. Ik kan niet zo goed benoemen wat ik precies mis, maar het voelt niet als de overige delen.

Verder is het wel oké, toch? Ik ben pas net op Eos geland. Pas klein stukje gespeeld, dus.
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_170451434
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 01:31 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ik had nog nooit iets van ME gespeeld, nog nooit een spel gespeeld waarbij keuzes zo'n rol spelen en ik kende het verhaal ook totaal niet, dus dan was ME1 ook uitstekend te pruimen :+

Bij die Suicide Mission had ik overigens wat meer Collectors verwacht, het was een beetje kalmpjes voor het grote boze 'thuisstation' van de Collectors :@
Ja zeker, het verhaal is toch wel de selling point van de game. Gameplay kan nog zo slecht zijn, maar zolang het verhaal goed is kan ik daar makkelijk overheen kijken :P Maar omdat ik het verhaal van ME:1 onderhand nu wel ken heb ik niet echt zin om de game opnieuw te spelen.

Fallout New Vegas is ook zeker wel een aanrader, ook een van mijn favoriete games ever. Hoewel ik dan wel aan zal raden om hem op PC te spelen met wat mods.
pi_170452087
Alpha Protocol _O_

Daar doen je keuzes er pas echt toe :D
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
hue
pi_170452476
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 08:06 schreef Bart het volgende:

[..]

Ik heb ME1-3 alledrie drie keer uitgespeeld. Maar de games die jij nu noemt, daar was ik na een uurtje of twee spelen echt op uitgekeken. Witcher 3 is veel beter.
Ik vond de besturing in Witcher zo irritant, dat ik na een uurtje spelen hem weer verwijderd heb :@
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
  maandag 24 april 2017 @ 14:05:31 #99
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_170453698
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 08:06 schreef Bart het volgende:

[..]

Ik heb ME1-3 alledrie drie keer uitgespeeld. Maar de games die jij nu noemt, daar was ik na een uurtje of twee spelen echt op uitgekeken. Witcher 3 is veel beter.
Ja The Witcher 3 kwam ook 4/5 jaar na de games die ik opnoem uit.

En in the Witcher 3 heb je een voorgemaakte character, echt roleplayen zit daar niet bij.

Daarom is The Witcher 3 ook niet beter, het is een totaal andere soort game als Skyrim/Fallout New Vegas. Niet te vergelijken.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 24 april 2017 @ 14:06:58 #100
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_170453741
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 01:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nog nooit :P

ME kreeg ik als tip van de gamesredactie omdat ik ook iets zocht met een goed verhaal enzo :Y
Hmm.. hmm hmja wat vindt je nou toffer een goed verhaal of goede keuzes :D

Probeer Fallout:New Vegas met wat graphic mods.. enorm veel keuzes tijdens quests enz die enorm veel invloed hebben!
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_170520979
Zojuist andromeda uitgespeeld. Zoals bjorntju het verwoord ben ik het wel grotendeels met hem eens.

De latere story missions zijn leuk/goed om te spelen en een hoop keuze's vanuit de game komen er ook samen.

Ondanks dat niet alle sidequest even interessant zijn ben ik wel blij dat er overal wel een soort van verhaal uit komt, maar ook bijvoorbeeld de kleine details zoals emails na het spelen ervan.

Het open world gedeelte geeft een wat gemengd gevoel, het was denk ik beter geweest als er 1 planeet minder was.

Uiteindelijk een positief gevoel aan over gehouden en benieuwd naar de volgende game uit de serie. *O* *O*
Built for Speed
  donderdag 27 april 2017 @ 16:21:21 #102
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_170522787
Vorige week uitgespeeld. Veel content maar veel is ook echt geen hol aan. Main quests zijn ok, maar niet meer dan dat, de Kett voelen nooit als een echte bedreiging zoals Saren/Sovereign en zijn geth. Ik snap dat ze met Ryder een hoofdpersonage een eigen persoonlijkheid wilde geven ipv een blank slate zoals Shepard maar dat heeft voor mij de verhalende spelervaring toch wel zwaar verkloot, totaal geen binding met die gast. Dialoog heeft ook vrij weinig aantrekkingskracht zonder enige vorm van Renegade/Paragon, merkte dat ik toch wel vaak aan het skippen was.

De loyalty missions vond ik wel goed, sommige assignments ook, maar daar zit ook genoeg onzin tussen. Vooral fetch quests tussen meerdere systemen zijn totale bullshit, dan ben je meer naar laadschermen aan het kijken dan wat anders.

Tasks ben ik niet eens aan begonnen, dat was vooral filler zooi.

Maar goed, als ze het in het tweede deel zo verbeteren als ME2 met ME1 deed dan ben ik wel tevreden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Twiitch op 27-04-2017 16:26:36 ]
pi_170603359
Ik heb niet heel goed gezocht nog, maar je kunt zeker niet het uiterlijk van je char aanpassen nadat je bent begonnen? Mijn personage ziet er ingame toch iets beroerder uit dan in de creation fase. :')
woensdag 21 juni 2017 10:25 schreef Harmankardon het volgende:
Als aeque niet meedoet krijgt het onderling bitchen nooit de echte goeie schwung
pi_170604135
Volgens mij niet nee.
Built for Speed
pi_170604239
Nee, net als in ME1-3 volgens mij. Daar baalde ik goed van, want degene die ik in 1 had gecreeërd zag er daar en in 2 prima uit, maar in 3 was 'ie totaal anders en had hij van die verschrikkelijk grote opgespoten celebritylippen :')

Andromeda dan ook maar gewoon met de standaard Scott (en nu Sara) gespeeld/aan het spelen :+
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
pi_170605480
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 11:47 schreef heywoodu het volgende:
Nee, net als in ME1-3 volgens mij. Daar baalde ik goed van, want degene die ik in 1 had gecreeërd zag er daar en in 2 prima uit, maar in 3 was 'ie totaal anders en had hij van die verschrikkelijk grote opgespoten celebritylippen :')

Andromeda dan ook maar gewoon met de standaard Scott (en nu Sara) gespeeld/aan het spelen :+
Dat had ik beter ook kunnen doen ja. ;(
woensdag 21 juni 2017 10:25 schreef Harmankardon het volgende:
Als aeque niet meedoet krijgt het onderling bitchen nooit de echte goeie schwung
  maandag 1 mei 2017 @ 15:13:59 #107
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_170609417
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 10:58 schreef aeque het volgende:
Ik heb niet heel goed gezocht nog, maar je kunt zeker niet het uiterlijk van je char aanpassen nadat je bent begonnen? Mijn personage ziet er ingame toch iets beroerder uit dan in de creation fase. :')
Mijne had in bepaalde hoeken/belichting nogal ernstige heroïne-wangetjes :')
  maandag 1 mei 2017 @ 15:20:14 #108
269692 Divje
Feyenoord
pi_170609548
quote:
10s.gif Op maandag 1 mei 2017 15:13 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Mijne had in bepaalde hoeken/belichting nogal ernstige heroïne-wangetjes :')
_O-

Mijne hamsterwangetjes.
Nait soezn moar broezn
pi_170610271
quote:
10s.gif Op maandag 1 mei 2017 15:13 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Mijne had in bepaalde hoeken/belichting nogal ernstige heroïne-wangetjes :')
Bij mij zijn het vooral de ogen, in de meeste gesprekken lijkt mijn personage op een of andere goedkope crackhoer. _O-
woensdag 21 juni 2017 10:25 schreef Harmankardon het volgende:
Als aeque niet meedoet krijgt het onderling bitchen nooit de echte goeie schwung
  dinsdag 2 mei 2017 @ 13:58:58 #110
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_170631505
Bol.com dagaanbieding, dus ondanks de kritieken toch maar aangeschaft.
Vond ME3 best leuk nl.
L'Amour menaçant
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
O+ Ang3l fantopic O+
  dinsdag 2 mei 2017 @ 18:00:56 #111
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_170636524
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 11:47 schreef heywoodu het volgende:
Nee, net als in ME1-3 volgens mij. Daar baalde ik goed van, want degene die ik in 1 had gecreeërd zag er daar en in 2 prima uit, maar in 3 was 'ie totaal anders en had hij van die verschrikkelijk grote opgespoten celebritylippen :')

Andromeda dan ook maar gewoon met de standaard Scott (en nu Sara) gespeeld/aan het spelen :+
quote:
10s.gif Op maandag 1 mei 2017 15:13 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Mijne had in bepaalde hoeken/belichting nogal ernstige heroïne-wangetjes :')
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 15:20 schreef Divje het volgende:

[..]

_O-

Mijne hamsterwangetjes.
Maar dat is juist de bedoeling, de meest belachelijke/lelijke Shepard/Ryder maken :P
pi_170693269
5Figfff.jpg

67QoOq7.jpg

_O_
Er is een gehaktbal naar me vernoemd O+
pi_170693323
:D _O-
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
  donderdag 4 mei 2017 @ 22:45:18 #114
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170694381
:'). Nice.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 5 mei 2017 @ 09:22:14 #115
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_170698842
quote:
T viel bij mij eigenlijk wel mee met die 2 gezichten :D
Was t de patch, of heb ik gewoon geluk gehad met random rendering? ;)
L'Amour menaçant
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
O+ Ang3l fantopic O+
  vrijdag 5 mei 2017 @ 09:25:56 #116
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_170698909
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 11:47 schreef heywoodu het volgende:
Nee, net als in ME1-3 volgens mij. Daar baalde ik goed van, want degene die ik in 1 had gecreeërd zag er daar en in 2 prima uit, maar in 3 was 'ie totaal anders en had hij van die verschrikkelijk grote opgespoten celebritylippen :')

Andromeda dan ook maar gewoon met de standaard Scott (en nu Sara) gespeeld/aan het spelen :+
De mijne is best knap, alleen had ik 'm super emo grungy een skull tattoo gegeven over z'n gezicht heen en die is bij sommige scenes ZO donker dat ik net zwarte piet lijk :o

Het lijkt er ook op alsof bij main quests m'n gezicht mooier is dan bij side quests :')
L'Amour menaçant
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
O+ Ang3l fantopic O+
pi_170738331
Gisteren (na Horizon Zero Dawn en Ghost Recon Wildlands te hebben uitgespeeld) Andromeda gekocht (momenteel 44 euro nieuw voor de PS4 bij Nedgame).

Straks maar eens aan beginnen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
-----
Now only embers remain...
  dinsdag 9 mei 2017 @ 09:49:49 #118
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_170793057
Shit. Ik heb bewust niet valsgespeeld bij t potje poker met Gil, maar omdat ik nu verloren heb staat er in de bio niet meer "mutual interests/attraction" maar friendship :o

Heb ik nou een blauwtje gelopen? :')
L'Amour menaçant
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
O+ Ang3l fantopic O+
pi_170842359
Mass Effect Reportedly On "Hiatus," Changes Made At BioWare Montreal

:( Was te verwachten...

https://www.gamespot.com/(...)e-at-b/1100-6449945/

[ Bericht 8% gewijzigd door bjorntju op 11-05-2017 00:38:04 ]
  donderdag 11 mei 2017 @ 00:37:30 #120
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170842436
quote:
9s.gif Op donderdag 11 mei 2017 00:26 schreef bjorntju het volgende:
Mass Effect Reportedly On "Hiatus," Changes Made At BioWare Montreal

:( Was te verwachten...

https://www.gamespot.com/(...)e-at-b/1100-6449945/
Hoezo te verwacht?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170842651
Dus Mass Effect is dood. Ach was te verwachten wat ze met Andromeda hebben gedaan. Ik wilde hem eerst wel een keertje kopen, maar denk dat ik het maar laat gaan en gewoon nog een keertje de trilogy ga spelen.

Jammer hoor weer een serie dood.
pi_170842720
Mass Efect zonder Shepard is geen Mass Effect.
Er is een gehaktbal naar me vernoemd O+
  donderdag 11 mei 2017 @ 13:24:31 #123
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_170849979
:{

't Is gewoon een prima game. Maar goed, dat was het dus.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_170850159
Mja, heb er iets van 10-15 uur in gestoken en toen ging ik maar wat anders doen. Heb het spel daarna nog wel een paar keer bijna opgestart, maar uiteindelijk had ik er geen zin in en ging weer Morrowind of Football Manager spelen :')
Er is een gehaktbal naar me vernoemd O+
  donderdag 11 mei 2017 @ 13:35:39 #125
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_170850215
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 01:19 schreef Vault-Boy het volgende:
Dus Mass Effect is dood. Ach was te verwachten wat ze met Andromeda hebben gedaan. Ik wilde hem eerst wel een keertje kopen, maar denk dat ik het maar laat gaan en gewoon nog een keertje de trilogy ga spelen.

Jammer hoor weer een serie dood.
Het speelt voor mij precies hetzelfde als Mass Effect 3 eigenlijk. Weinig verschil.
En da's eigenlijk het slechte: heel weinig verschil.
L'Amour menaçant
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
O+ Ang3l fantopic O+
pi_170850289
Volgens de teller heb ik er 164 uur in gestoken (daar zit wel een hoop stil staan bij waar ik de game niet op pauze had staan), maar heb me er prima mee vermaakt. Leuke werelden, toffe personages, en net zoals popolon vond ik het ook een prima game. Jammer van de hiatus, want er zat genoeg potentie in voor nieuwe delen en / of DLC.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_170850448
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 13:35 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Het speelt voor mij precies hetzelfde als Mass Effect 3 eigenlijk. Weinig verschil.
En da's eigenlijk het slechte: heel weinig verschil.
Vreemd hoe de ervaringen dan zo verschillen. Voor mij is er juist veel te veel verschil. Ze hadden een heel tof en uitgebreid universum gebouwd met allerlei politieke en persoonlijke connecties en voor Andromeda gooiden ze dat vrijwel allemaal uit het raam en maakten er een vrij tamme open world game van.

De lineariteit van de eerste 3 delen met een nadruk op de storytelling was -juist- hetgeen wat ik heel tof vond en wat voor mij Mass Effect maakte. Dat inruilen voor open world hoeft niet per se slecht uit te pakken maar in het geval van Andromeda vond ik het persoonlijk heel matig gedaan.

Ik vind Andromeda een dappere poging die voor mij helaas te weinig connectie met de oude serie heeft. In de oude delen was actie een manier om het spel voort te zetten zodat het verhaal verder gaat. In Andromeda lijkt het eerder andersom te zijn en is het verhaal voornamelijk aanwezig om je door te sturen naar de volgende (repetitieve) battle.

Of het een 'slechte' game is wil ik niet zeggen. Wel was ik vantevoren heel erg hyped om eindelijk weer aan de Mass Effect te kunnen gaan maar heb ik ergens na een tiental uurtjes de game uitgezet om vervolgens niet meer de motivatie te kunnen vinden om verder te gaan.
Quod licet Iovi, non licet bovi
pi_170851247
Ik vind zowel het lineaire van 1-3 als de open wereld van Andromeda leuk. Dat gezegd, er zijn wel war dingetjes die ik minder vond of waarvan ik vond dat ze beter / anders hadden gekund; de fetch quests die soms letterlijk niks anders dan een datapad vind zijn op een andere planeet, royalty quests hadden van mij wel meer en / of langer mogen zijn, die "sudokus" bij remnant pillars vond ik leuk, maar waren maar een handje vol. Het vervelendste vond ik quests die zomaar leken te stoppen of waarvan ik niet wist dat ik ze kon starten omdat er nergens een icoontje verscheen, maar ik per se eerst met een crew member door een gesprek moest (zonder dat die persoon een icoontje had als in nieuwe / beschikbare missie).
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_170856024
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 13:39 schreef OMG het volgende:
Volgens de teller heb ik er 164 uur in gestoken (daar zit wel een hoop stil staan bij waar ik de game niet op pauze had staan), maar heb me er prima mee vermaakt. Leuke werelden, toffe personages, en net zoals popolon vond ik het ook een prima game. Jammer van de hiatus, want er zat genoeg potentie in voor nieuwe delen en / of DLC.
164 uur! Ik denk dat ik de 100 wel ga aantikken, ik speel ongeveer een procent per uur en zit nu op 43 uur en 43%. Verder vind ik het ook een prima game! Niet zo goed als 1-3, maar deze is ook zeker vermakelijk.
That dude there. I need his prosthetic leg.
  donderdag 11 mei 2017 @ 22:45:53 #130
52557 Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_170868706
Nu alweer in de sale van de Origin-store. Ze droppen de game echt wel diep...
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_170874830
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 17:40 schreef Broodjekipkorn het volgende:

[..]

164 uur! Ik denk dat ik de 100 wel ga aantikken, ik speel ongeveer een procent per uur en zit nu op 43 uur en 43%. Verder vind ik het ook een prima game! Niet zo goed als 1-3, maar deze is ook zeker vermakelijk.
Waar kun je zien hoeveel uur je gespeeld hebt eigenlijk? (PS4)

Ik ben het verder met je eens.
Niet zo episch als de trilogie, maar verder gewoon een toffe game.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
-----
Now only embers remain...
pi_170889406
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 05:56 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Waar kun je zien hoeveel uur je gespeeld hebt eigenlijk? (PS4)

Ik ben het verder met je eens.
Niet zo episch als de trilogie, maar verder gewoon een toffe game.
Savegames optellen :P
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
hue
pi_170942174
Ik had op Eos alles gedaan (behalve die Tasks) wat ik kon doen tot nu toe (er zijn nog gebieden waar ik nog niet naar toe kan door de te hoge straling) en ben toen maar verder gegaan met de story line.

Toen ik op een gegeven moment een Kett-vloot met de Kett Archon tegenkwam, en daardoor moest vluchten door de Scourge heen en onderschept werd door de Angara, dat gaf mij wel weer het Mass Effect gevoel :Y

Ik blijf hopen dat EA ooit toch nog de trilogie uitbrengt voor de PS4.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
-----
Now only embers remain...
pi_171023344
18451648_1366463030098445_1367199682289990783_o.jpg?oh=8f47dea710a1fea716460b9f1ceb27e2&oe=59B8FC63
Er is een gehaktbal naar me vernoemd O+
pi_172082630
Het lijkt er sterk op dat Mass Effect na de teleurstelling van Andromeda niet alleen de ijskast in gaat, maar de vriezer.

http://kotaku.com/sources(...)ingle-pla-1796548159

Geen DLC, geen future plans. Ik ben bang dat we er heel, heel lang niets meer van gaan zien ;(
pi_172089261
Well dat was het dan voor Mass Effect Andromeda. Ik werd een tijd geleden hier dom genoemd, maar je ziet toch na al het nieuws dat de serie gewoon dood is nu. Anders zouden ze nog wel proberen iets te herstellen met DLC lijkt me.

Ik moet hem trouwens nog steeds een keer kopen, maar ik twijfel serieus of ik wel m'n tijd hieraan ga spenderen. Zijn nog zat andere games die ik wil spelen en na alle verhalen en nu dit nieuws heb ik er eigenlijk geen eens zin meer in. De trilogy was fantastisch en staat nog steeds in mijn top 5 van beste games die ik gespeeld heb.
  zaterdag 1 juli 2017 @ 17:34:57 #137
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_172093758
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 07:44 schreef Mystikvm het volgende:
Het lijkt er sterk op dat Mass Effect na de teleurstelling van Andromeda niet alleen de ijskast in gaat, maar de vriezer.

http://kotaku.com/sources(...)ingle-pla-1796548159

Geen DLC, geen future plans. Ik ben bang dat we er heel, heel lang niets meer van gaan zien ;(
En vanuit Bioware willen ze verder niets bevestigen of ontkennen behalve dan dat ze met betreffende partij nooit geen zaken hebben gedaan.

We zullen het zien. De patches die zijn uitgebracht hebben het spel wel verbeterd en er waren nog een zooi mooie losse eindjes voor wat story-dlc.
Maar al het gezeik nog voordat het spel uit was hebben de verkopen geen goed gedaan :'(
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zaterdag 1 juli 2017 @ 18:21:19 #138
346137 MAHL
To Bert or not to Bert
pi_172094953
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 17:34 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

En vanuit Bioware willen ze verder niets bevestigen of ontkennen behalve dan dat ze met betreffende partij nooit geen zaken hebben gedaan.

We zullen het zien. De patches die zijn uitgebracht hebben het spel wel verbeterd en er waren nog een zooi mooie losse eindjes voor wat story-dlc.
Maar al het gezeik nog voordat het spel uit was hebben de verkopen geen goed gedaan :'(
Terecht toch? Is gewoon een matige game geworden. Hopelijk een les voor de volgende keer...
Op woensdag 25 november 2015 23:29 schreef xcachet het volgende:
ik sta in MAHL zijn sig _O_
  donderdag 6 juli 2017 @ 20:49:52 #139
72894 InFrA-WiZ
Confidence in motion
pi_172421006
Voor geïnteresseerden:

Mass Effect: Andromeda 10 uur gratis
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')