SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Screenshots:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* De officiele Bioware Mass Effect website
* De officiële Mass Effect Companion App
* De officiële Mass Effect Wiki-site
Reviews:
PC: http://www.metacritic.com/game/pc/mass-effect-andromeda
PS4: http://www.metacritic.com(...)ass-effect-andromeda
Xbox One: http://www.metacritic.com/game/xbox-one/mass-effect-andromedaSPOILER: Mass Effect 3:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.![]()
Mijn dialog wheel geeft geen zinnen meer na de patch.
En dan heb ik de black-screen-on-launch alweer gefixt![]()
![]()
Ben nu weer een stuk verder met de game, maar ik heb toch wel een beetje mixed feelings.
Ik vermaak mij opzich wel met de game, maar de game pakt mij niet zoals de voorgaande drie delen dat deden. Eén van de redenen waarom ik de trilogie zo gaaf vond was dat alle drie de games van begin tot eind interessant bleven, vooral qua verhaal. Bij Andromeda heb ik dat toch een stuk minder, het verhaal "grabt" mij tot nu toe gewoon niet echt. Ik vond dat mysterieuze van de trilogie met de Reapers, Collectors en Geth echt geweldig, ik moest en zal de game uitspelen gewoon om meer daarover te weten te komen. Maar dat mysterieuze gevoel heb ik bij de Kett en de Remnant tot nu toe totaal niet.
Daarnaast is de semi open world van deze game uiteindelijk voor mij het grootste minpunt. In de trilogie was het vooral linear maar dat betekent wel dat de games grotendeels de hele tijd interessant bleven. Nu ben ik veel van punt A naar B aan het rijden met mijn Nomad, knal wat Kett/whatever neer, scan iets en ga weer terug. De meeste quests hebben gelukkig wel wat dialoog, maar dieper dan uiteindelijk "Bedankt voor je hulp!" komt het vaak niet.
Heb nog niet echt de loyalty missies en veel hoofd missies gedaan, dat zijn toch wel de meer uitgewerkte missies. Maar voor mij is het grootste probleem de content die je tussen die missies doet, het is gewoon niet heel boeiend. Ik sla nu iig de meeste tasks over en doe alleen maar de Assignments, maar ook daar zit imo niet heel veel interessants tussen. Ik probeer wel de meeste te doen, op de hoop dat er toch iets tofs tussen zit, maar meestal valt dat toch tegen.
Persoonlijk had ik liever een meer condensed game gezien zonder al dat open wereld gedoe, gewoon zoals de vorige drie games.
Maar slecht is de game zeker niet, game speelt lekker weg (had wel graag wat meer enemy variëteit gezien, vooral bij de Kett...) en het is toch weer Mass EffectSci-Fi trekt mij sowieso heel erg dus dan zijn dat soort minpuntjes wel een stuk dragelijker dan als het bijvoorbeeld een fantasy game was.
[ Bericht 10% gewijzigd door bjorntju op 08-04-2017 02:03:47 ]![]()
Ik zou dan inderdaad gewoon wat meer concentreren op de main-quest en loyalty missies...want tijdens die quests is het mogelijk om best wel wat van die side missies te doen, maar een groot deel kan je net zo goed laten liggen.quote:Op zaterdag 8 april 2017 01:52 schreef bjorntju het volgende:
Ben nu weer een stuk verder met de game, maar ik heb toch wel een beetje mixed feelings.
Ik vermaak mij opzich wel met de game, maar de game pakt mij niet zoals de voorgaande drie delen dat deden. Eén van de redenen waarom ik de trilogie zo gaaf vond was dat alle drie de games van begin tot eind interessant bleven, vooral qua verhaal. Bij Andromeda heb ik dat toch een stuk minder, het verhaal "grabt" mij tot nu toe gewoon niet echt. Ik vond dat mysterieuze van de trilogie met de Reapers, Collectors en Geth echt geweldig, ik moest en zal de game uitspelen gewoon om meer daarover te weten te komen. Maar dat mysterieuze gevoel heb ik bij de Kett en de Remnant tot nu toe totaal niet.
Daarnaast is de semi open world van deze game uiteindelijk voor mij het grootste minpunt. In de trilogie was het vooral linear maar dat betekent wel dat de games grotendeels de hele tijd interessant bleven. Nu ben ik veel van punt A naar B aan het rijden met mijn Nomad, knal wat Kett/whatever neer, scan iets en ga weer terug. De meeste quests hebben gelukkig wel wat dialoog, maar dieper dan uiteindelijk "Bedankt voor je hulp!" komt het vaak niet.
Heb nog niet echt de loyalty missies en veel hoofd missies gedaan, dat zijn toch wel de meer uitgewerkte missies. Maar voor mij is het grootste probleem de content die je tussen die missies doet, het is gewoon niet heel boeiend. Ik sla nu iig de meeste tasks over en doe alleen maar de Assignments, maar ook daar zit imo niet heel veel interessants tussen. Ik probeer wel de meeste te doen, op de hoop dat er toch iets tofs tussen zit, maar meestal valt dat toch tegen.
Persoonlijk had ik liever een meer condensed game gezien zonder al dat open wereld gedoe, gewoon zoals de vorige drie games.
Maar slecht is de game zeker niet, game speelt lekker weg (had wel graag wat meer enemy variëteit gezien, vooral bij de Kett...) en het is toch weer Mass EffectSci-Fi trekt mij sowieso heel erg dus dan zijn dat soort minpuntjes wel een stuk dragelijker dan als het bijvoorbeeld een fantasy game was.
Hoe dan ook, je beschrijft een probleem waar de game-wereld sowieso een beetje last van heeft, alles moet "open world" zijn:
Open wereld en dus "een los verhaallijn" vs een lineair en meer gefocussed verhaallijn. Ik denk dat voor heel veel games dat laatste veel beter zou zijn.
Die hele "open world" hype van tegenwoordig ben ik niet zo heel blij mee...zie wat het deed met Metal Gear bijvoorbeeld (een game die bij uitstek veel beter "functioneert" met een meer lineaire spel ontwerp.
Mass Effect heeft dat ook imho, het is een wereld waar het verhaal en hoe je door het verhaal gaat van groot belang kan zijn. Aan de andere kant, kan het ik het exploren binnen deze game eigenlijk best wel waarderen. Ik ben dan ook maar gestopt om ME:A te vergelijken met de eerste ME-reeks met betrekking tot (de focus van) het verhaal. Ik kijk naar gameplay, combat en dialogen...nou ja dan blijft er een game over die een betere combat en in bepaalde opzichten een betere gameplay heeft en iets wat zwakke dialogen.
Ik zal de loyalty missies en main story uitspelen, maar geen idee of het nog een replay gaat krijgen.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."![]()
Zo, gisteravond op m'n gemakje Voeld uitgespeeld en op het eindeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was wel een lastige keuze, maar uiteindelijk dacht ik "fuck it"
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]![]()
quote:Op zaterdag 8 april 2017 10:04 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Zo, gisteravond op m'n gemakje Voeld uitgespeeld en op het eindeHad hetzelfde gedaanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was wel een lastige keuze, maar uiteindelijk dacht ik "fuck it"
Benieuwd welke gevolgen het heeftWomen with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.![]()
Ik ben net aan de derde planeet begonnen. Doe 't rustig aan.
Ben er wel achter dat je eigenlijk altijd Drack mee moet nemen. Al is het alleen maar om die geweldige one-liners van hem.Maar het is ook een baas in combat.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.![]()
![]()
Rustig aan de galaxy aan het opruimen nu, Voeld is praktisch af. Companion-quests hoef ik niet meer doorheen te scrollen, kan alleen Eladan (oid) niet coloniseren omdat een quest nog bugged is
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"![]()
Voeld is hier 85% gedaan ofzo. Zie wel of ik de sidequests doe of naar die andere Angaraplaneet vlieg om daar die Moshae-shit te starten.[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]![]()
O ik heb elke planeet al op 100%, maar of je kan coloniseren hangt daar niet vanaf gek genoeg
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"![]()
Ja inderdaad, sommige games hebben zeker wel baat bij een open wereld maar de meeste niet. Het is een makkelijke manier om een game veel langer en groter te maken, maar ik heb liever een 30 uur durende Mass Effect maar wel eentje die van begin tot eind interessant blijft, dan een 100 uur durende game waar je de helft van de tijd meer bezig bent met busywork dan daadwerkelijk leuke content aan het doorspelen bent.quote:Op zaterdag 8 april 2017 08:27 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ik zou dan inderdaad gewoon wat meer concentreren op de main-quest en loyalty missies...want tijdens die quests is het mogelijk om best wel wat van die side missies te doen, maar een groot deel kan je net zo goed laten liggen.
Hoe dan ook, je beschrijft een probleem waar de game-wereld sowieso een beetje last van heeft, alles moet "open world" zijn:
Open wereld en dus "een los verhaallijn" vs een lineair en meer gefocussed verhaallijn. Ik denk dat voor heel veel games dat laatste veel beter zou zijn.
Die hele "open world" hype van tegenwoordig ben ik niet zo heel blij mee...zie wat het deed met Metal Gear bijvoorbeeld (een game die bij uitstek veel beter "functioneert" met een meer lineaire spel ontwerp.
Mass Effect heeft dat ook imho, het is een wereld waar het verhaal en hoe je door het verhaal gaat van groot belang kan zijn. Aan de andere kant, kan het ik het exploren binnen deze game eigenlijk best wel waarderen. Ik ben dan ook maar gestopt om ME:A te vergelijken met de eerste ME-reeks met betrekking tot (de focus van) het verhaal. Ik kijk naar gameplay, combat en dialogen...nou ja dan blijft er een game over die een betere combat en in bepaalde opzichten een betere gameplay heeft en iets wat zwakke dialogen.
Ik zal de loyalty missies en main story uitspelen, maar geen idee of het nog een replay gaat krijgen.
Minder linear heb ik geen problemen mee, maar dan heb ik liever dat ze een level wat meer open maken met verschillende manieren om je objectives te voltooien dan meteen open wereld te gaan. Niet helemaal vergelijkbaar maar bijvoorbeeld de eerste Crysis vond ik daarin wel goed, gewoon een linear verhaal maar wel veel vrijheid om je objectives aan te pakken. (hoewel dat in de tweede helft van die game ook wel minder werd...)![]()
I AM PATHFINDER, RAH BAH BAHPatience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.![]()
Iemand nog tips hoe je in de multiplayer wapens kan verzamelen? Ik heb nog steeds het lvl 1 startwapen na diverse potjes.Built for Speed![]()
Klopt ook wel inderdaad. Ben nu even bezig en havarl is veel relaxter om te spelen dan bijvoorbeeld voeldquote:Op zaterdag 8 april 2017 19:24 schreef bjorntju het volgende:
[..]
Ja inderdaad, sommige games hebben zeker wel baat bij een open wereld maar de meeste niet. Het is een makkelijke manier om een game veel langer en groter te maken, maar ik heb liever een 30 uur durende Mass Effect maar wel eentje die van begin tot eind interessant blijft, dan een 100 uur durende game waar je de helft van de tijd meer bezig bent met busywork dan daadwerkelijk leuke content aan het doorspelen bent.
Minder linear heb ik geen problemen mee, maar dan heb ik liever dat ze een level wat meer open maken met verschillende manieren om je objectives te voltooien dan meteen open wereld te gaan. Niet helemaal vergelijkbaar maar bijvoorbeeld de eerste Crysis vond ik daarin wel goed, gewoon een linear verhaal maar wel veel vrijheid om je objectives aan te pakken. (hoewel dat in de tweede helft van die game ook wel minder werd...)Built for Speed![]()
Klopt ja, Havarl is een stuk meer condensed. Hoewel ik op een gegeven moment Havarl ook wel weer beu begon te vindenquote:Op zondag 9 april 2017 19:48 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Klopt ook wel inderdaad. Ben nu even bezig en havarl is veel relaxter om te spelen dan bijvoorbeeld voeld![]()
![]()
Heb een raar probleempje. Soms, als ik op een assault rifle een scope heb, en een enemy een headshot schiet, freezed m'n game voor zo'n 10 seconden. Erg irritant. Als ik de scope eraf haal geen problemen meer. Zit al op de nieuwste patch geloof ik. Nog iemand hier met dit probleem?![]()
Helaas geen tijd meer gehad om verder te spelen en dat houdt ook nog even aan vrees ik (en eigenlijk is het nu ook veels te mooi weer om te gamen).![]()
Ik ben het op zich wel eens met wat hierboven over games met een 'open wereld' werd gezegd. Gek genoeg vallen míj de nadelen daarvan in deze game juist wel mee.Tails tell tales![]()
Maar er zijn genoeg voorbeelden van open world games die wel een super verhaal hebben. Voor een goed verhaal hoeft een game echt niet perse lineair te zijn. Je moet alleen goede schrijvers in huis hebben...quote:Op zaterdag 8 april 2017 08:27 schreef Semisane het volgende:
[..]
Hoe dan ook, je beschrijft een probleem waar de game-wereld sowieso een beetje last van heeft, alles moet "open world" zijn:
Open wereld en dus "een los verhaallijn" vs een lineair en meer gefocussed verhaallijn. Ik denk dat voor heel veel games dat laatste veel beter zou zijn.
Die hele "open world" hype van tegenwoordig ben ik niet zo heel blij mee...![]()
Maar vaak gaat dat 'goede verhaal' ook alleen maar op voor de Main Quest en is de rest van de wereld gevuld met collectables puur om een beetje voor vulling te zorgen.quote:Op maandag 10 april 2017 18:53 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Maar er zijn genoeg voorbeelden van open world games die wel een super verhaal hebben. Voor een goed verhaal hoeft een game echt niet perse lineair te zijn. Je moet alleen goede schrijvers in huis hebben...
De Assassin's Creed manier zeg maar, de meeste sidequests zijn daar ook veel van hetzelfde met af en toe wat echte uitschieters ertussen maar het spel moet het toch echt hebben van z'n mainquest.
The Witcher 3 deed het wel leuk met z'n sidequests (althans in de 10 uur dat ik het heb gespeeld). Horizon ook wel, maar ook bij die 2 spellen merk je dat het in de basis al snel weer op hetzelfde neerkomt bij de sidequests. Ik zie liever gewoon een meer lineaire game met beter uitgewerkte sidequests dan een open-world waarbij de sidequests altijd neerkomen op 'Ga naar plaats X vermoord Y en breng Z terug'."Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"![]()
Heb je voorbeelden? De enige die ik me nu kan bedenken is de Witcher-serie...maar hoor graag over andere titels.quote:Op maandag 10 april 2017 18:53 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Maar er zijn genoeg voorbeelden van open world games die wel een super verhaal hebben. Voor een goed verhaal hoeft een game echt niet perse lineair te zijn. Je moet alleen goede schrijvers in huis hebben...
Hoe dan ook...je kan toch nauwelijks ontkennen dat "open world" maar voor een beperkt aantal genres een positief effect heeft? En dat dat een nadeel aan die hele "open world hype" is, dat games die daar wellicht minder geschikt voor zijn dat "sausje" er nu ook over heen krijgen gegooid. Neem bijvoorbeeld de Metal Gear series....waar iets meer open world bij Metal Gear 3 wel werkte schoot het bij 5 (de laatste) wel heel erg door.Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."![]()
Bij Deus ex (human revolution) is dat bijvoorbeeld wel goed gedaan. Niet zozeer een grote open wereld maar meer een soort van open levels met verschillende side Quest. MGS 5 is naar mijn mening echt een game waar het open wereld stuk de game eerder slechter maakte dan beter.
Het valt en staat vooral bij goede sidequest/verhaal ipv opvulbare collectibels/radiotowers/outpost die veroverd moeten worden.Built for Speed![]()
Inderdaad Witcher 3 heeft naar mijn mening als open world game het beste verhaal ooit in een game. Horizon Zero Dawn heeft ook een goed verhaal. RDR en GTA games hebben ook goede verhalen al zijn het minder mijn soort games.quote:Op maandag 10 april 2017 20:03 schreef Semisane het volgende:
[..]
Heb je voorbeelden? De enige die ik me nu kan bedenken is de Witcher-serie...maar hoor graag over andere titels.
Hoe dan ook...je kan toch nauwelijks ontkennen dat "open world" maar voor een beperkt aantal genres een positief effect heeft? En dat dat een nadeel aan die hele "open world hype" is, dat games die daar wellicht minder geschikt voor zijn dat "sausje" er nu ook over heen krijgen gegooid. Neem bijvoorbeeld de Metal Gear series....waar iets meer open world bij Metal Gear 3 wel werkte schoot het bij 5 (de laatste) wel heel erg door.
Maar ik ben het er wel mee eens dat er door de open world hype studio's die helemaal niet weten hoe ze zo een soort game moeten maken ook een open world gaan maken en falen. Vaak hebben die studio's te weinig tijd/resources om goede sidecontent te maken en voegen dan maar eindeloos grinding en fetching toe, zie Maffia 3 of Andromeda. Dat is jammer.![]()
Maar HZD gebruikt de open world vooral voor mooie plaatjes en om die robots te showcasen. Het is niet dat je daar nu spul tegenkomt wat het verhaal verder uitwerkt, de wereld buiten de quests bestaat uit crafting materials en collectibles. Waarbij de enige collectibles die wat achtergrond toevoegen de 'vantage points' zijn.quote:Op dinsdag 11 april 2017 10:26 schreef studentje7 het volgende:
[..]
Inderdaad Witcher 3 heeft naar mijn mening als open world game het beste verhaal ooit in een game. Horizon Zero Dawn heeft ook een goed verhaal. RDR en GTA games hebben ook goede verhalen al zijn het minder mijn soort games.
Als HZD eenzelfde benadering had gekozen als de nieuwe Deus Ex was het spel er niet slechter op geweest
We dwalen wel wat af, maar mijn mening is is dat story-based games weinig profijt hebben van een open-world en dat de open-world in dat soort games vooral wordt gebruikt om kunstmatig extra gameplay-uren aan het spel toe te voegen met variates op 'verzamel alle X','Doe alle time-trials' etc.
Ik laat de 'hit rocks for science' taks in Mass Effect ook precies om die reden liggen bijv."Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"![]()
Ondertussen bijna alle quests af in het spel (op die Hitting rocks task na)
Kan 2 questlines niet afmaken dankzij een bug, dus het spel gaat even op de virtuele plank totdat dat is opgelost."Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"![]()
Ik heb nu ~4 uurtjes gespeeld en ik vind het heel erg matig allemaal. Het verhaal begint leuk maar dan slaat de gameplay opeens om in een dragon age 3 kloon en lijkt alles wat Mass Effect echt stoer maakte in een keer overboord gegooid. "Open world" is veelal leeg. En vaak is er geen enkele reden of reward om bepaalde dingen te clearen. Combat is houterig, eentonig en veelal veels te eenvoudig.
Dialogen tussen karakters zijn inconsistent. Soms is er iets interessants gaande en wordt de sfeer opeens onderbroken door een cliché grap die erg uit de toon valt. Sowieso vond ik net iets teveel (matige) humor voorbij komen in scenes die vaak juist serieus behoorden te zijn.
En dat oneindige "baken je territorium af, zorg dat je ~100% krijgt en dan kan je een basis neerzetten" komt helemaal mijn neus uit. Een hele vervelende trend binnen games die helaas extreem zelden goed wordt gedaan.
Ik kan voorlopig in ieder geval even geen motivatie vinden om verder te spelen dus ik gooi het spel er tijdelijk vanaf om het op een later tijdstip allicht opnieuw te proberen. Het spel heeft goede momenten maar gaat zo vaak gepaard met slechtheid en onlogische keuzes dat het voor mij even niet meer hoeft. Gemiste kans. Laat de volgende ME alsjeblieft weer lekker semi-lineair zijn en bewaar de open world voor games die daar wel de vruchten van plukken. Of steek er wat meer tijd en geld in.Conscience do cost.![]()
Moet zeggen dat de gameplay beter wordt wanneer je al wat langer bezig bentquote:Op woensdag 12 april 2017 16:45 schreef ems. het volgende:
Ik heb nu ~4 uurtjes gespeeld en ik vind het heel erg matig allemaal. Het verhaal begint leuk maar dan slaat de gameplay opeens om in een dragon age 3 kloon en lijkt alles wat Mass Effect echt stoer maakte in een keer overboord gegooid. "Open world" is veelal leeg. En vaak is er geen enkele reden of reward om bepaalde dingen te clearen. Combat is houterig, eentonig en veelal veels te eenvoudig.
Dialogen tussen karakters zijn inconsistent. Soms is er iets interessants gaande en wordt de sfeer opeens onderbroken door een cliché grap die erg uit de toon valt. Sowieso vond ik net iets teveel (matige) humor voorbij komen in scenes die vaak juist serieus behoorden te zijn.
En dat oneindige "baken je territorium af, zorg dat je ~100% krijgt en dan kan je een basis neerzetten" komt helemaal mijn neus uit. Een hele vervelende trend binnen games die helaas extreem zelden goed wordt gedaan.
Ik kan voorlopig in ieder geval even geen motivatie vinden om verder te spelen dus ik gooi het spel er tijdelijk vanaf om het op een later tijdstip allicht opnieuw te proberen. Het spel heeft goede momenten maar gaat zo vaak gepaard met slechtheid en onlogische keuzes dat het voor mij even niet meer hoeft. Gemiste kans. Laat de volgende ME alsjeblieft weer lekker semi-lineair zijn en bewaar de open world voor games die daar wel de vruchten van plukken. Of steek er wat meer tijd en geld in.
Maar wil idd het meer lineaire terug
Desalniettemin vermaak ik mij er wel meezit nu op 50 uur en net alle planeten op 100%
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.![]()
Combat is beter dan in ME 1-3 en er is vziw meer geld in dit deel gestoken dan in de vorige edities.quote:Op woensdag 12 april 2017 16:45 schreef ems. het volgende:
Ik heb nu ~4 uurtjes gespeeld en ik vind het heel erg matig allemaal. Het verhaal begint leuk maar dan slaat de gameplay opeens om in een dragon age 3 kloon en lijkt alles wat Mass Effect echt stoer maakte in een keer overboord gegooid. "Open world" is veelal leeg. En vaak is er geen enkele reden of reward om bepaalde dingen te clearen. Combat is houterig, eentonig en veelal veels te eenvoudig.
Dialogen tussen karakters zijn inconsistent. Soms is er iets interessants gaande en wordt de sfeer opeens onderbroken door een cliché grap die erg uit de toon valt. Sowieso vond ik net iets teveel (matige) humor voorbij komen in scenes die vaak juist serieus behoorden te zijn.
En dat oneindige "baken je territorium af, zorg dat je ~100% krijgt en dan kan je een basis neerzetten" komt helemaal mijn neus uit. Een hele vervelende trend binnen games die helaas extreem zelden goed wordt gedaan.
Ik kan voorlopig in ieder geval even geen motivatie vinden om verder te spelen dus ik gooi het spel er tijdelijk vanaf om het op een later tijdstip allicht opnieuw te proberen. Het spel heeft goede momenten maar gaat zo vaak gepaard met slechtheid en onlogische keuzes dat het voor mij even niet meer hoeft. Gemiste kans. Laat de volgende ME alsjeblieft weer lekker semi-lineair zijn en bewaar de open world voor games die daar wel de vruchten van plukken. Of steek er wat meer tijd en geld in.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Ongeveer mijn mening na een uur of drie, maar ik ben door blijven spelen en heb het net met in totaal 120 uur op de teller uitgespeeldquote:Op woensdag 12 april 2017 16:45 schreef ems. het volgende:
Ik heb nu ~4 uurtjes gespeeld en ik vind het heel erg matig allemaal. Het verhaal begint leuk maar dan slaat de gameplay opeens om in een dragon age 3 kloon en lijkt alles wat Mass Effect echt stoer maakte in een keer overboord gegooid. "Open world" is veelal leeg. En vaak is er geen enkele reden of reward om bepaalde dingen te clearen. Combat is houterig, eentonig en veelal veels te eenvoudig.
Dialogen tussen karakters zijn inconsistent. Soms is er iets interessants gaande en wordt de sfeer opeens onderbroken door een cliché grap die erg uit de toon valt. Sowieso vond ik net iets teveel (matige) humor voorbij komen in scenes die vaak juist serieus behoorden te zijn.
En dat oneindige "baken je territorium af, zorg dat je ~100% krijgt en dan kan je een basis neerzetten" komt helemaal mijn neus uit. Een hele vervelende trend binnen games die helaas extreem zelden goed wordt gedaan.
Ik kan voorlopig in ieder geval even geen motivatie vinden om verder te spelen dus ik gooi het spel er tijdelijk vanaf om het op een later tijdstip allicht opnieuw te proberen. Het spel heeft goede momenten maar gaat zo vaak gepaard met slechtheid en onlogische keuzes dat het voor mij even niet meer hoeft. Gemiste kans. Laat de volgende ME alsjeblieft weer lekker semi-lineair zijn en bewaar de open world voor games die daar wel de vruchten van plukken. Of steek er wat meer tijd en geld in.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Overigens vond ik de personages in het begin maar matig, maar ik ben wel benieuwd naar meningen van anderen. Over een aantal ben ik wel omgedraaid, vooral Drack vind ik een onwijze eindbaas("Maybe they're trying to bore us to death!" en "I've had better fights in my sleep!" tijdens die seed vault missie vond ik wel geinig
)
Bijna de hele tijd rondgereden met Drack en PeeBee ook omdat de 'banter' dan veel leuker is dan bij de rest
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Zeker. En combat is nog steeds matig.quote:Niet geld genoeg. Of in ieder geval niet tijd genoeg.quote:en er is vziw meer geld in dit deel gestoken dan in de vorige edities.Conscience do cost.![]()
Heb er nu ook een uurtje of wat op zitten, en met name de animaties van de menselijke karakters irriteren me zo dat ik met drack en peebee rond reis.quote:Op donderdag 13 april 2017 12:11 schreef heywoodu het volgende:
Overigens vond ik de personages in het begin maar matig, maar ik ben wel benieuwd naar meningen van anderen. Over een aantal ben ik wel omgedraaid, vooral Drack vind ik een onwijze eindbaas![]()
Bijna de hele tijd rondgereden met Drack en PeeBee ook omdat de 'banter' dan veel leuker is dan bij de rest
En drack is een baas natuurlijk.
Main verhaal is wel weer oké. Al die kleine side quests zijn zwaar irritant. Craften sla ik ook over.
Ga wel een mmo spelen als ik dit soort gameplay wil.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Craften doe ik uiteindelijk wel omdat je dan simpelweg betere wapens/armor hebt, wat ik toch wel handig vindquote:Op donderdag 13 april 2017 12:15 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Heb er nu ook een uurtje of wat op zitten, en met name de animaties van de menselijke karakters irriteren me zo dat ik met drack en peebee rond reis.
En drack is een baas natuurlijk.
Main verhaal is wel weer oké. Al die kleine side quests zijn zwaar irritant. Craften sla ik ook over.
Ga wel een mmo spelen als ik dit soort gameplay wil.
Verder weinig verschillende dingen ofzo, ik heb volgens mij al sinds ik op een uur of 20 zat de Sandstorm assault rifle en Isharay sniper rifle en die upgrade ik steeds als het kan, neem ook nooit een pistool of shotgun mee![]()
Die animaties van vooral de mensen zijn matig ja, en met name Cora vind ik echt irritant met (zeker in het begin) altijd dat gejank over de asari commando's en die rare grijns ook al is er kutnieuws ofzo.
Romances blijf ik wel geinig vinden in zo'n spel ook
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Hier ook hartelijk om gelachen trouwens tijdens weer eens een toertochtje over het ijs met Drack en PeeBee.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
quote:Op donderdag 13 april 2017 12:19 schreef heywoodu het volgende:
Romances blijf ik wel geinig vinden in zo'n spel ook
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Craften vind ik juist vet. Het is inderdaad optioneel dus dat is ook wel mooi.
Die upgrades zijn gewoon tof, mijn sniper rifle kan nu gewoon twee zwakke dudes tegelijk one-shotten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
quote:Op donderdag 13 april 2017 12:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Craften doe ik uiteindelijk wel omdat je dan simpelweg betere wapens/armor hebt, wat ik toch wel handig vind
Verder weinig verschillende dingen ofzo, ik heb volgens mij al sinds ik op een uur of 20 zat de Sandstorm assault rifle en Isharay sniper rifle en die upgrade ik steeds als het kan, neem ook nooit een pistool of shotgun mee![]()
Die animaties van vooral de mensen zijn matig ja, en met name Cora vind ik echt irritant met (zeker in het begin) altijd dat gejank over de asari commando's en die rare grijns ook al is er kutnieuws ofzo.
Romances blijf ik wel geinig vinden in zo'n spel ook
Die N7 Piranha shotgun is wel fucking bruut.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik wel jammer vind is dat je niet echt meer classes hebt. Ja je kan wel respeccen maar dat haalt replayability weg.
En maar drie skills tegelijk kunnen gebruiken is ruk, had op z'n minst vier moeten zijn.Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.![]()
Je kunt switchen tussen die profiles he, dus je kunt in principe 12 skills gebruiken.quote:Op donderdag 13 april 2017 15:24 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Die N7 Piranha shotgun is wel fucking bruut.
Wat ik wel jammer vind is dat je niet echt meer classes hebt. Ja je kan wel respeccen maar dat haalt replayability weg.
En maar drie skills tegelijk kunnen gebruiken is ruk, had op z'n minst vier moeten zijn.And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Oh ja, die heb ik al sinds heel erg vroeg in m'n inventory om eens te proberen (zwaar spul neem ik toch liever niet mee want dan duurt rechargen van powers te lang), maar dat ben ik nog steeds vergetenquote:Op donderdag 13 april 2017 15:24 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Die N7 Piranha shotgun is wel fucking bruut.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Grappig. Ik neem al sinds een tijdje dezelfde guns mee als die van jou. Ik heb beide guns ook nog ge-upgrade met een augmented mod: "Bio-converter: drains 5% health to refill the current ammo clip once it is empty." Kun je aan 1 stuk knallen met de Isharay. Je moet wel goed opletten met je health anders ga je doodquote:Op donderdag 13 april 2017 12:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Craften doe ik uiteindelijk wel omdat je dan simpelweg betere wapens/armor hebt, wat ik toch wel handig vind
Verder weinig verschillende dingen ofzo, ik heb volgens mij al sinds ik op een uur of 20 zat de Sandstorm assault rifle en Isharay sniper rifle en die upgrade ik steeds als het kan, neem ook nooit een pistool of shotgun mee![]()
![]()
![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Verrek, dat klinkt bijzonder handigquote:Op donderdag 13 april 2017 15:57 schreef Paradoxie het volgende:
[..]
Grappig. Ik neem al sinds een tijdje dezelfde guns mee als die van jou. Ik heb beide guns ook nog ge-upgrade met een augmented mod: "Bio-converter: drains 5% health to refill the current ammo clip once it is empty." Kun je aan 1 stuk knallen met de Isharay. Je moet wel goed opletten met je health anders ga je dood![]()
Er is vast ook wel iets wat de health regeneration wat kan bevorderen en met 5% per clip (2 schoten bij mij) kun je dan toch flink wat neermaaien voor je health echt laag is
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Ik neem vaak Vectra en Drack mee, die lullen elkaar de oren van de kop.
Strike Teams app op je telefoon is trouwens ook niet verkeerd.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.![]()
Inmiddels klaar met Voeld en Havarl, maar nadat je in vault op Aya gaat komen er ineens weer 3 planeten bij.
Even een overkill qua stuff to do op het moment.Built for Speed![]()
Ja maar dan gaan ze allemaal op cooldown wat de gameplay niet bevordert. Tegen de tijd dat ze van cooldown af zijn zijn ze allemaal al bijna doodquote:Op donderdag 13 april 2017 15:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je kunt switchen tussen die profiles he, dus je kunt in principe 12 skills gebruiken.Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Die profiles zijn wel geinig, maar eigenlijk heb ik 99% van de tijd gewoon met Soldier gespeeld![]()
Het enige leuke verschil verder vind ik dat je zo'n biotic evade/jump hebt wat wel grappig is of dat je een evade hebt waarbij je even onzichtbaar bent
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Zag bij de achievements dat er eentje is voor zaken die je al hooverend moet doen... volgens mij heb ik de hoover-tutorial gemist, hoe werkt dat?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Tijdens een sprong de rechtermuisknop ingedrukt houdenquote:Op vrijdag 14 april 2017 09:37 schreef Ceased2Be het volgende:
Zag bij de achievements dat er eentje is voor zaken die je al hooverend moet doen... volgens mij heb ik de hoover-tutorial gemist, hoe werkt dat?(of nou ja, die om in te zoomen/te richten, maar dat zal meestal de rechtermuisknop zijn denk ik
).
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Ik heb geen muis op m'n xboxquote:Op vrijdag 14 april 2017 10:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tijdens een sprong de rechtermuisknop ingedrukt houden(of nou ja, die om in te zoomen/te richten, maar dat zal meestal de rechtermuisknop zijn denk ik
).
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Ik neem aan dat je wel gewoon in kunt zoemen/kunt richten?quote:
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Dat wel natuurlijkquote:Op vrijdag 14 april 2017 10:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je wel gewoon in kunt zoemen/kunt richten?
Ik ga het eens proberen, thanks
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Ken je de 'air melee' wel? Als je springt en in de lucht op melee drukt ram je hard op de grondquote:Op vrijdag 14 april 2017 10:06 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Dat wel natuurlijk
Ik ga het eens proberen, thanks
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Ja die dus wel, de ground pound.quote:Op vrijdag 14 april 2017 10:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ken je de 'air melee' wel? Als je springt en in de lucht op melee drukt ram je hard op de grond
Maar die hover helemaal gemist, volgens mij kwam die tutorial op een stuk waar ik 50 man moest afknallen."Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"![]()
Heel het strike team gebeuren nog niet bekeken, wat krijg je er precies uit?quote:Op vrijdag 14 april 2017 01:30 schreef popolon het volgende:
Ik neem vaak Vectra en Drack mee, die lullen elkaar de oren van de kop.
Strike Teams app op je telefoon is trouwens ook niet verkeerd.Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Ik heb twee teams die ik af en toe op pad stuur maar wat het me oplevert, geen idee. "Loot boxes", maar daar schiet je ook niet veel mee op volgens mij en ik heb het idee dat het alleen echt leuk is als je multiplayer online leuk vindt, en dat boeit me juist niksquote:Op vrijdag 14 april 2017 10:24 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Heel het strike team gebeuren nog niet bekeken, wat krijg je er precies uit?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Af en toe wat handige crafting resources uit de silver / gold boxes.quote:Op vrijdag 14 april 2017 10:24 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Heel het strike team gebeuren nog niet bekeken, wat krijg je er precies uit?"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"![]()
Combat is het minst belangrijke in een ME game. Ze hadden beter meer geld en moeite kunnen steken in het aannemen van goede (quest) schrijvers.quote:Op woensdag 12 april 2017 20:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Combat is beter dan in ME 1-3 en er is vziw meer geld in dit deel gestoken dan in de vorige edities.
Maar op zich heeft Mass Effect Andr. best een klein budget. Maar 40 miljoen dollar is vergeleken met andere (wel succesvolle) open world games erg weinig. Zo kostte HZD meer dan 60 miljoen dollar. Witcher 3, kostte 80 miljoen en GTA 5 200+ miljoen.![]()
De quests zijn echt niet minder dan de voorgaande ME quests. Ja, het is veel van hetzelfde met voornamelijk de side quests. Niks nieuws dus.
Tot nu toe, ben bezig op Kandara, vind ik het verhaal prima.Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Ik ben wel benieuwd naar de keuzes die men gemaakt heeftSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
quote:Op vrijdag 14 april 2017 14:43 schreef heywoodu het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de keuzes die men gemaakt heeftSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"![]()
Kadara zo goed als klaar en nu wat loyalty missions doen.
Deze zitten overige goed in elkaar.
De meeste tasks sla in overigens over.Built for Speed![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Het gros van de tasks heb ik wel gedaan, maar een aantal zijn zo irritant (die dingen waarbij je kett devices ofzo moet vinden, of dode Angara, die allemaal willekeurig op de map liggen) dat ik er maar mee gestopt ben.quote:Op dinsdag 18 april 2017 08:13 schreef HansvanOchten het volgende:
Kadara zo goed als klaar en nu wat loyalty missions doen.
Deze zitten overige goed in elkaar.
De meeste tasks sla in overigens over.
Loyalty missions zijn goed inderdaad
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Ja die sla ik over inderdaad.quote:Op dinsdag 18 april 2017 09:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het gros van de tasks heb ik wel gedaan, maar een aantal zijn zo irritant (die dingen waarbij je kett devices ofzo moet vinden, of dode Angara, die allemaal willekeurig op de map liggen) dat ik er maar mee gestopt ben.
2 blijven er echt steken, de eerste quest op Eos naming the dead bijvoorbeeld.
Ook op Havarl is er een quest waarbij je remnant devices moet scannen die over de planeet verspreid liggen, nadeel is dat deze beschikbaar komt als je al ~80% van die planneet hebt gedaan.Built for Speed![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Voor Naming the Dead heb ik uiteindelijk Youtube er maar bij gepakt, want ik had geen zin om eindeloos rond te rijdenquote:Op dinsdag 18 april 2017 12:47 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Ja die sla ik over inderdaad.
2 blijven er echt steken, de eerste quest op Eos naming the dead bijvoorbeeld.
Ook op Havarl is er een quest waarbij je remnant devices moet scannen die over de planeet verspreid liggen, nadeel is dat deze beschikbaar komt als je al ~80% van die planneet hebt gedaan.![]()
Die lichamen zijn schijnbaar niet willekeurig verspreid, dus daar helpt Youtube wel. Met die op Havarl trouwens ook, waar je de remnant devices moet pakken en een andere waar je Roekaar manifesten moet zoeken. Dan vind ik het verhaal toch wat leuker dan eindeloos rondzoeken, dus mij boeit het dan weinig om er even wat hulp bij te gebruiken
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Advanced Black Widow Sniper met de nodige augmentations en mods
Had trouwens ook last van dat gedoe dat de game hangt voor 10 seconden als je zoomt. Opgelost door de MSI Gaming App uit te schakelen
Verder mine ik niks meer sinds ik na 30uur spelen alles wat ik tot dan toe had gemined heb verkocht, als ik nu iets wil craften koop ik 't wel. Credits genoeg
Oja, Uranium mine ik nog wel voor die money money buit buit
[ Bericht 6% gewijzigd door Divje op 18-04-2017 22:35:31 ]oh ah toma toma vem vem vem vem![]()
Tasks doe ik alleen maar als ik er toevallig langs rijdt. Of 2% viability nodig heb.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Ben ik overigens de enige die het wel erg tegenvallend vindt dat je welgeteld twee nieuwe, intelligente levensvormen tegenkomt, één 'friendly' en één vijandelijk?(en dan nog Remnant)
Ik had wel op aanzienlijk meer gehoopt dan angara, kett en een paar uit de kluiten gewassen insecten en rare dinosauriërs.
Uiteindelijk vond ik het een leuk spel hoor, daar niet van, maar de creativiteit is toch vrij ver te zoeken. Ik vraag me ook af of ik zin heb om het nog een keer te gaan spelen op een andere manier
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Wat meer diversiteit in de vijanden zou niet gek geweest zijn, zeker een paar unieke per planeet.
Inmiddels op 50% maar ik zie niet in waarom ik het een tweede keer zal spelen (zeker gezien de paragon/renegade keuzes eruit zijn gehaald).
Eerlijk gezegd is dat met dit soort openworld games niet mijn bedoeling, de 50 tot 100 uur die erin zit als het klaar is besteed ik liever aan een nieuwe game.Built for Speed![]()
Ben nu inmiddels op Elaaden, maar om eerlijk te zijn ben ik wel een beetje klaar met de game. De open wereld trekt mij echt steeds en steeds minder, afgezien van de hoofdmissies en één of twee interessante zijquests per planeet is er gewoon bijna niks interessants te ontdekken. Eos vond ik in het begin nog wel leuk, toen was alles nog nieuw. Maar eigenlijk zijn de rest van de planeten hetzelfde, de meeste zijquests komen neer op scan dit, schiet die vijanden neer en kom terug: "ha ha bedankt Pathfinder, hier heb je 500 credits en wat xp, doei". De meeste zijquests hebben wel wat oppervlakkig dialoog maar nou niks wat het verhaal verder uitwerkt. De enige zijquest die tot nu toe qua verhaal een beetje interessant was,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De planeten zijn gigantisch maar er is gewoon geen enkele reden om te exploren. In het begin op Eos ging ik bij bijna elk wrak of huisje wel even kijken omdat het toen nog nieuw was, maar uiteindelijk kom je erachter dat er geen zak te vinden is bij die wrakken afgezien van misschien een container met wat shitty loot, op andere planeten rij ik er maar voorbij...
De hoogtepunten van de game zijn eigenlijk alleen de lineare missies, dus de hoofdmissies en de loyalty missies, die zijn in het algemeen wel gaaf.
Ik hoop, als er nog ooit een nieuwe Mass Effect komt..., dat ze die open wereld de prullenbak in gooien en er gewoon een grotendeels linear verhaal van maken zoals voorgaande delen. Gewoon een drie/viertal hubs, zoals bijvoorbeeld Illium en de Citadel van de vorige games, en dan gewoon lineare missies op verschillende planeten. Dan hoeft het niet een corridor fest te worden, een beetje open mag wel, gewoon zo af en toe een open level waar je een beetje met je Nomad door kan rijden en objectives een beetje in je eigen volgorde kan doen ofzo, maar niet zoals het nu in Andromeda is.
ME1,2 en 3 vond ik zo goed omdat de games interessant bleven, je werd bijna de hele tijd wel "gevoed" met nieuwe, interessante, verhaalontwikkelingen. Ik had de hele tijd de drang om alleen maar verder te spelen omdat ik zo graag wilde weten hoe het verhaal verder ging verlopen, dat gevoel heb ik in Andromeda hier echt totaal niet. Ook vond ik de characters veel interessanter in de triliogie. In Andromeda vind ik eigenlijk alleen Jaal en Drack leuk. Vetra en Peebee zijn wel aardig maar Liam en Cora vind ik totaal niks. Vooral Cora vind ik echt erg, enige waar ze over kan praten is de Asari, doet mij denken aan deze dude
En zoals heywoodu hierboven al zei, ook jammer dat er afgezien van de Angara en Kett geen intelligente levensvormen hebt, daar hadden ze zo veel leuke dingen mee kunnen doen maar helaas...
Wel moet ik zeggen dat ik mij echt totaal niet stoor aan de animaties. Ja goed het is niet bepaald Uncharted 4 niveau, maar ik heb mij geen moment geergerd aan bijvoorbeeld de gezichtsanimaties.
Een slechte game is het niet, maar vind het (helaas) toch wel tegenvallen. Vooral na het uitspelen van Horizon en Zelda welke de lat toch wel hoog hebben gelegd. Als ik de game tot nu toe een cijfer moet geven zal het denk ik een zesje zijn, hopelijk nog iets hoger als de eindgame erg goed is, maar dat is nog maar afwachten. De enige reden dat ik hem uitspeel is omdat het een ME game is en de endgame schijnbaar erg goed is, maar als ik daar eenmaal klaar mee ben dan is het meteen de eerste en laatste keer dat ik de game zal gaan spelen, misschien wat DLC als die goed zijn.
[ Bericht 1% gewijzigd door bjorntju op 20-04-2017 22:38:55 ]![]()
Hmm, vind het altijd wel geinig, die mensen die een game niet kunnen spelen zonder aan het handje genomen te worden. Maar ieder z'n ding.And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
Ja, je bent altijd de enige die dat denkt.quote:
Maar goed, geth en een paar Reaper vijanden zijn natuurlijk vele malen gevarieerder.And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
quote:Op donderdag 20 april 2017 23:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja, je bent altijd de enige die dat denkt.
Maar goed, geth en een paar Reaper vijanden zijn natuurlijk vele malen gevarieerder.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Ok.quote:Op donderdag 20 april 2017 23:04 schreef Fir3fly het volgende:
Hmm, vind het altijd wel geinig, die mensen die een game niet kunnen spelen zonder aan het handje genomen te worden. Maar ieder z'n ding.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Forum Opties Forumhop: Hop naar: