abonnement Unibet Coolblue
pi_170122509
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 09:26 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nee hoor. De hoofdprijs is een vallend kabinet waar de combinatie Rutte-Klaver in moeilijke momenten toch niet zo goed uitpakte. Dan wordt het feest bij de PVV. *O*
75 zetels zal de PVV toch niet halen, lijkt me.
Dus PVV zou andere partijen nodig hebben en geert heeft zelf toch al een aantal partijen uitgesloten, dan wordt het toch een kutfeestje vrees ik
pi_170122545
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 09:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

75 zetels zal de PVV toch niet halen, lijkt me.
Dus PVV zou andere partijen nodig hebben en geert heeft zelf toch al een aantal partijen uitgesloten, dan wordt het toch een kutfeestje vrees ik
Natuurlijk halen ze nooit de 75 zetels. Hoeft ook niet.

Maar winst en meer zetels ten opzichte van de coalitiepartijen die steeds meer zetels verliezen maakt het handhaven van een cordon sanitair onhoudbaar.

Ik noem dat het terug veroveren van de democratie.

Bovendien is Rutte na de volgende kabinetsval politiek uitgespeeld.
pi_170122580
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 09:34 schreef Elzies het volgende:

[..]

Natuurlijk halen ze nooit de 75 zetels. Hoeft ook niet.

Maar winst en meer zetels ten opzichte van de coalitiepartijen die steeds meer zetels verliezen maakt het handhaven van een cordon sanitair onhoudbaar.

Ik noem dat het terug veroveren van de democratie.

Bovendien is Rutte na de volgende kabinetsval politiek uitgespeeld.
Wilders weet al hoe dit voelt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_170122598
Wilders is actiever in het maken van een cordon sanitair dan zijn tegenstanders. Waarom zou hij daar dan mee stoppen?
pi_170122607
Las trouwens ergens dat de GBL eeeeeeindelijk "Shitna 2: Triumph des Wilders" gaat Windows Movie makeren. :B *O*
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_170122613
quote:
14s.gif Op maandag 10 april 2017 09:38 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Wilders weet al hoe dit voelt.
Als je jezelf uitgespeelt voelt ga je niet in 60 gemeentes meedoen met de gemeenteraadsverkiezingen.

Zeker als tweede partij van Nederland. (zijn we inmiddels ook tevreden mee, hoor :) )
pi_170122633
quote:
2s.gif Op maandag 10 april 2017 09:40 schreef xpompompomx het volgende:
Las trouwens ergens dat de GBL eeeeeeindelijk "Shitna 2: Triumph des Wilders" gaat Windows Movie makeren. :B *O*
Van mij hoeft het niet zo nodig.

Het IS kanaal zendt 24 uur per dag Fitna uit.
pi_170122664
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 09:42 schreef Elzies het volgende:

[..]

Van mij hoeft het niet zo nodig.


Het IS kanaal zendt 24 uur per dag Fitna uit.
Wilders' broddelwerkjes zijn wel een goed argument tegen het afschaffen van subsidie op alles wat met cultuur te maken heeft ja.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_170122672
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 09:34 schreef Elzies het volgende:

[..]

Natuurlijk halen ze nooit de 75 zetels. Hoeft ook niet.

Maar winst en meer zetels ten opzichte van de coalitiepartijen die steeds meer zetels verliezen maakt het handhaven van een cordon sanitair onhoudbaar.

Ik noem dat het terug veroveren van de democratie.

Bovendien is Rutte na de volgende kabinetsval politiek uitgespeeld.
Aggut, het riedeltje dat we al 5 jaar horen.

"Binnenkort gaat het kabinet echt vallen jongons en dan krijgen we eindelijk Generaal Greet aan het roer!"

Het doet echt heel treurig aan inmiddels.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_170122702
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 09:34 schreef Elzies het volgende:

[..]

Natuurlijk halen ze nooit de 75 zetels. Hoeft ook niet.

Maar winst en meer zetels ten opzichte van de coalitiepartijen die steeds meer zetels verliezen maakt het handhaven van een cordon sanitair onhoudbaar.

Ik noem dat het terug veroveren van de democratie.

Bovendien is Rutte na de volgende kabinetsval politiek uitgespeeld.
PVV heeft bijvoorbeeld de VVD vorig jaar al uitgesloten. Dus als ik daarna PVVers hoor huilen, moet ik hard lachen
pi_170122707
quote:
15s.gif Op maandag 10 april 2017 09:44 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Wilders' broddelwerkjes zijn wel een goed argument tegen het afschaffen van subsidie op alles wat met cultuur te maken heeft ja.
Fitna was toch uit eigen zak bekostigd?
pi_170123197
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 09:45 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Aggut, het riedeltje dat we al 5 jaar horen.

"Binnenkort gaat het kabinet echt vallen jongons en dan krijgen we eindelijk Generaal Greet aan het roer!"

Het doet echt heel treurig aan inmiddels.
Tsja, de trouwe achterban van Wilders blijft de doelpalen maar verschuiven. Het begint inderdaad wat triest te worden.

De afgelopen jaren werd al meerdere malen het einde voorspeld van Rutte II door de PVV-aanhang. Toen duidelijk werd dat het kabinet de rit uit ging zitten voorspelde men een gigantische overwinning voor Wilders. Zou dat niet leiden tot regeringsdeelname, dan zou 'het volk' in opstand komen.

Nu de verkiezingen uit zijn gedraaid op een deceptie, wordt maar weer een nieuwe stip aan de horizon geplaatst.

Ik wens Elzies en zijn medestanders veel succes met hopen op een toekomst die nooit gaat komen. Gaan we intussen verder met ons zeer plezante leven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 10 april 2017 @ 11:32:00 #188
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170124215
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 10:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, de trouwe achterban van Wilders blijft de doelpalen maar verschuiven. Het begint inderdaad wat triest te worden.

De afgelopen jaren werd al meerdere malen het einde voorspeld van Rutte II door de PVV-aanhang. Toen duidelijk werd dat het kabinet de rit uit ging zitten voorspelde men een gigantische overwinning voor Wilders. Zou dat niet leiden tot regeringsdeelname, dan zou 'het volk' in opstand komen.

Nu de verkiezingen uit zijn gedraaid op een deceptie, wordt maar weer een nieuwe stip aan de horizon geplaatst.

Ik wens Elzies en zijn medestanders veel succes met hopen op een toekomst die nooit gaat komen. Gaan we intussen verder met ons zeer plezante leven.
Ze beginnen te lijken op de NCPN of de libertarische partij.

Blijven wachten op de grote kladderadatsch die er maar niet komt
pi_170124340
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 19:51 schreef KrappeAuto het volgende:

[..]

Waarom wil 55% van Europeanen dan immigratie uit islamitische landen stopzetten? Vergelijkbare cijfers in Amerika.
Stel jij nou het wel of niet immigratie uit moslimlanden willen toelaten gelijk aan het afwentelen van aanslagen op de Islam in z'n geheel? Zelfs Maurice de Hond zijn methodologie en analyse is doorgaans nog beter..

quote:
De persoonlijke ervaring dat waar jij regelmatig komt of familie/vrienden hebt die daar regelmatig komen, dat daar een aanslag gepleegd wordt. Of dat jij als vrouw of als ouder van een dochter last ondervindt van islamitische jongens die zich misdragen. Of als homo in elkaar geslagen wordt door moslims. Dan gaat het stemgedrag pas echt veranderen.
Ah, dat soort persoonlijke ervaringen. Heeft verder natuurlijk weinig met persoonlijke ervaringen met moslims te maken, want jullie lezen doorgaans meer over de Islam op Internet dan dat je er zelf mee over in gesprek gaat met moslims.

quote:
Als jij nu in Noord-Nederland woont merk je nu persoonlijk niet zoveel van islam/multiculti, behalve de welbekende groepjes islamitische hangjongeren in het centrum die de straten terroriseren, dus de neiging om PVV te stemmen is er gewoon niet.
Dit is een enorme misvatting. Ongeveer net zo groot als de jarenlange misvatting dat er alleen tokkies op de PVV zouden stemmen. Beiden zijn een voorbeeld van te weinig empathie richting de andere groep.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_170124387
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 09:26 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nee hoor. De hoofdprijs is een vallend kabinet waar de combinatie Rutte-Klaver in moeilijke momenten toch niet zo goed uitpakte. Dan wordt het feest bij de PVV. *O*
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 09:34 schreef Elzies het volgende:

[..]

Natuurlijk halen ze nooit de 75 zetels. Hoeft ook niet.

Maar winst en meer zetels ten opzichte van de coalitiepartijen die steeds meer zetels verliezen maakt het handhaven van een cordon sanitair onhoudbaar.

Ik noem dat het terug veroveren van de democratie.

Bovendien is Rutte na de volgende kabinetsval politiek uitgespeeld.
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 09:40 schreef Elzies het volgende:

[..]

Als je jezelf uitgespeelt voelt ga je niet in 60 gemeentes meedoen met de gemeenteraadsverkiezingen.

Zeker als tweede partij van Nederland. (zijn we inmiddels ook tevreden mee, hoor :) )
Ik zie dat je dus vooral tevreden bent als de boel ten onder gaat en Wilders langs de lijn blijft staan. Het tekent het gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel bij de gemiddelde PVV'er..
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_170141762
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 11:43 schreef keste010 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik zie dat je dus vooral tevreden bent als de boel ten onder gaat en Wilders langs de lijn blijft staan. Het tekent het gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel bij de gemiddelde PVV'er..
Dat zijn jouw woorden. Ik herken me daar totaal niet in.

Ik schrijf op dat een ondemocratisch ingesteld cordon sanitair jegens de tweede partij van Nederland zorgt voor onmogelijke coalities, waarmee de kans voor vallende kabinetten wordt vergroot.

Het afgelopen kabinet mag dan weliswaar het eerste kabinet zijn sinds 1998 die de rit heeft volgemaakt. De wijze waarop was natuurlijk volkomen ongeloofwaardig en het heeft beide partijen veel zetels gekost. De PvdA werd zelfs gereduceerd tot een kleine partij. Die stunt kun je niet blijven herhalen.
pi_170141882
Ik begrijp niet waarom sommige PVV'ers in navolging van de Grote Leider zelf nu zo zielig doen. De "uitsluiting" van Wilders is allesbehalve ondemocratisch: wanneer ~120 van de 150 Kamerleden daartoe besluit is er niets ondemocratisch aan. Bovendien is er niets bijzonders aan, de voorbeelden van een tweede partij die niet mee regeert zijn in de Nederlandse parlementaire geschiedenis legio. Zelfs wanneer je besluit deze feiten te negeren, blijft overeind dat de huidige situatie simpelweg Wilders' eigen schuld is, door zulke extreme standpunten in te nemen. Als je het belangrijk vindt dat de partij waar je op stemt in de regering komt, dan moet je niet op de meest extreme partij van allemaal stemmen. Dat is toch logisch? Dus waarom die zieligdoenerij? Dit had je als PVV'er toch aan zien komen?
pi_170142784
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 10:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, de trouwe achterban van Wilders blijft de doelpalen maar verschuiven. Het begint inderdaad wat triest te worden.

De afgelopen jaren werd al meerdere malen het einde voorspeld van Rutte II door de PVV-aanhang. Toen duidelijk werd dat het kabinet de rit uit ging zitten voorspelde men een gigantische overwinning voor Wilders. Zou dat niet leiden tot regeringsdeelname, dan zou 'het volk' in opstand komen.

Nu de verkiezingen uit zijn gedraaid op een deceptie, wordt maar weer een nieuwe stip aan de horizon geplaatst.

Ik wens Elzies en zijn medestanders veel succes met hopen op een toekomst die nooit gaat komen. Gaan we intussen verder met ons zeer plezante leven.
Ik blijf lachen om die onzinpraat. De media was bovendien degene die de PVV winst groter maakte dan die aanvankelijk was. Hetzelfde trucje wat ze bij iedere verkiezing uithalen. Een partij virtueel groter maken dan die is en dan vlak voor de verkiezingsdag ze miraculeus laten zakken.

Neemt niet weg dat het afgelopen kabinet noodgedwongen is blijven zitten vanwege de hete adem van Wilders in de nek. Terecht, want beide partijen hebben flink in zetelaantallen verloren. Vooral de PvdA.

Twee aftredende corrupte ministers en een staatssecretaris, een niet functionerende VVD Kamervoorzitter die moest opstappen, een PvdA partijleider die werd weggestemd uit zijn eigen partij, veel PvdA partijgenoten die wegliepen en een eigen partij oprichtte, etc, etc.

Voormalige kabinetten zijn voor minder gevallen. Een doorzichtige rechtszaak met partijdige rechters en een ondemocratisch cordon sanitair werd ingezet om de PVV op afstand te houden. Toen dat niet werkte gedroeg Rutte zich inzake de Turkijerel zich even als een PVV minister-president. Gingen alle middenpartijen krampachtig Wilders napraten met Rutte en Buma voorop. Laten we hier wel het eerlijke verhaal blijven vertellen.

Maar de grootste giller vind ik wel de claim dat de PVV verloren zou hebben terwijl verifieerbaar is aangetoond dat de PVV na GL de meeste zetels hebben gewonnen. Uitgestegen zijn boven middenpartijen als het CDA en D66. De tweede partij van Nederland is geworden. Ondanks de nieuwe concurrentie van VNL en FvD die ook nog eens PVV zeteltjes hebben afgesnoept.

Ik word daar niet verdrietig om. Integendeel, de groei zet zich onverminderd door. ^O^
  dinsdag 11 april 2017 @ 10:15:00 #194
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_170143002
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:53 schreef westwoodblvd het volgende:
Ik begrijp niet waarom sommige PVV'ers in navolging van de Grote Leider zelf nu zo zielig doen. De "uitsluiting" van Wilders is allesbehalve ondemocratisch: wanneer ~120 van de 150 Kamerleden daartoe besluit is er niets ondemocratisch aan. Bovendien is er niets bijzonders aan, de voorbeelden van een tweede partij die niet mee regeert zijn in de Nederlandse parlementaire geschiedenis legio. Zelfs wanneer je besluit deze feiten te negeren, blijft overeind dat de huidige situatie simpelweg Wilders' eigen schuld is, door zulke extreme standpunten in te nemen. Als je het belangrijk vindt dat de partij waar je op stemt in de regering komt, dan moet je niet op de meest extreme partij van allemaal stemmen. Dat is toch logisch? Dus waarom die zieligdoenerij? Dit had je als PVV'er toch aan zien komen?
Welnee, de PVV'er vind dat zijn mening blijkbaar die van het hele volk is en dat de politiek die integraal moet overnemen. Ongeacht dat de meerderheid voor iets anders heft gestemd
pi_170143088
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 09:57 schreef Elzies het volgende:

Maar de grootste giller vind ik wel de claim dat de PVV verloren zou hebben terwijl verifieerbaar is aangetoond dat de PVV na GL de meeste zetels hebben gewonnen. Uitgestegen zijn boven middenpartijen als het CDA en D66. De tweede partij van Nederland is geworden. Ondanks de nieuwe concurrentie van VNL en FvD die ook nog eens PVV zeteltjes hebben afgesnoept.

waar is dat precies verifieerbaar?

Jouw clubje won 5 zetels namelijk van 15 naar 20,van 14 uitgaan is wel een beetje je eigen werkelijkheid creëren maar daar zijn alt-right idioten wel goed in. Dat er iemand tussen 2012 en 2015 weggelopen is bij je clubje maakt het niet dat ze opeens 6 zetels hebben gewonnen.

GL won er 10, D66 7 en CDA 6

dus hoe je bij die onzin komt dat je clubje na GL de grootste winnaar is is mij een raadsel maar wellicht kun jij die alternatieve feiten boven tafel krijgen
pi_170143203
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 april 2017 10:21 schreef Chewie het volgende:

[..]

waar is dat precies verifieerbaar?

Jouw clubje won 5 zetels namelijk van 15 naar 20,van 14 uitgaan is wel een beetje je eigen werkelijkheid creëren maar daar zijn alt-right idioten wel goed in. Dat er iemand tussen 2012 en 2015 weggelopen is bij je clubje maakt het niet dat ze opeens 6 zetels hebben gewonnen.

GL won er 10, D66 7 en CDA 6

dus hoe je bij die onzin komt dat je clubje na GL de grootste winnaar is is mij een raadsel maar wellicht kun jij die alternatieve feiten boven tafel krijgen
De PVV stond op 14 zetels en is naar 20 zetels gegaan, boven de partijen CDA en D66 die bleven steken op 19 zetels.

Als D66 inderdaad zeven zetels heeft gewonnen, moet ik mijn conclusie bijstellen (want dat zou 1 zetelwinst meer betekenen dan 6) maar dat neemt niet weg dat de PVV gewonnen heeft in plaats van verloren.

Ik word een beetje moe van het argument dat Wilders zou hebben verloren, terwijl verifieerbaar is aangetoond dat de PVV is gegroeid naar de tweede politieke partij van Nederland.

Degene die eerst het hardst riepen dat het maar om virtuele peilingen zou gaan, roepen nu het hardst om het verlies van de PVV namens die eerdere virtuele peilingen. Een beetje hypocriet en wat simplistisch, vindt je niet? :')
pi_170143236
Uiteindelijk is het geluid van de PVV, het extreemrechtse geluid, gewoon marginaal in Nederland, met ~13% van de zetels. Het zijn wel de hardste schreeuwers, met als gevolg een onevenredig grote hoeveelheid media aandacht. Als PVV'er kun je je overigens rijk rekenen met het feit dat twee van de traditionele middenpartijen een deel van de retoriek hebben overgenomen. Maar als je meer dan dat had verwacht en nu teleurgesteld bent, heb je niet verder gekeken dan je neus lang is.
pi_170143262
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 10:32 schreef Elzies het volgende:

[..]

De PVV stond op 14 zetels en is naar 20 zetels gegaan, boven de partijen CDA en D66 die bleven steken op 19 zetels.

Als D66 inderdaad zeven zetels heeft gewonnen, moet ik mijn conclusie bijstellen (want dat zou 1 zetelwinst meer betekenen dan 6) maar dat neemt niet weg dat de PVV gewonnen heeft in plaats van verloren.

Ik word een beetje moe van het argument dat Wilders zou hebben verloren, terwijl verifieerbaar is aangetoond dat de PVV is gegroeid naar de tweede politieke partij van Nederland.

Degene die eerst het hardst riepen dat het maar om virtuele peilingen zou gaan, roepen nu het hardst om het verlies van de PVV namens die eerdere virtuele peilingen. Een beetje hypocriet en wat simplistisch, vindt je niet? :')
Feitelijk onjuist, de PVV won in 2012 15 zetels. Check de uitslag van de kiesraad maar. Daarmee zijn ze met 5 zetels winst dus inderdaad, net als bijna alle partijen, een winnende partij, maar wel de op drie na meest winnende.
  Overall beste user 2022 dinsdag 11 april 2017 @ 10:40:44 #199
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_170143296
Dus omdat Wilders heeft gezegd dat Rutte moet oprotten en Rutte dat niet doet is een cordon om de PVV?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_170143309
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 10:32 schreef Elzies het volgende:

[..]

De PVV stond op 14 zetels en is naar 20 zetels gegaan, boven de partijen CDA en D66 die bleven steken op 19 zetels.
PVV had in 2012 15 zetels, dat weet jij ook wel en dat ze tussen 2012 en 2017 er 1 kwijt zijn geraakt betekend niet dat ze 6 zetels gewonnen hebben.

quote:
Als D66 inderdaad zeven zetels heeft gewonnen, moet ik mijn conclusie bijstellen (want dat zou 1 zetelwinst meer betekenen dan 6) maar dat neemt niet weg dat de PVV gewonnen heeft in plaats van verloren.
D66 ging van 12 naar 19 dat is dus 7 winst.

quote:
Ik word een beetje moe van het argument dat Wilders zou hebben verloren, terwijl verifieerbaar is aangetoond dat de PVV is gegroeid naar de tweede politieke partij van Nederland.
Ja daar mag je best moe van worden, ik word nogal moe van boze blanke mannetjes zoals jij die elke keer de doelpalen verplaatsen maar goed.

quote:
Degene die eerst het hardst riepen dat het maar om virtuele peilingen zou gaan, roepen nu het hardst om het verlies van de PVV namens die eerdere virtuele peilingen. Een beetje hypocriet en wat simplistisch, vindt je niet? :')
En niet in willen zien dat je zelf dit gedrag het ergste vertoont :')

Overigens ging je held ook uit van een grotere winst dus dit argument van je kan ook gelijk weer de prullenbak in.

En voordat je je onzin hier wil spuien zou je natuurlijk eerst een kunnen uitzoeken of je onzin nog ergens op gebaseerd is zoals bijvoorbeeld de uitslag er eens bij te pakken.

bijvoorbeeld van wiki

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tweede_Kamerverkiezingen_2017

of van de kiesraad

https://www.kiesraad.nl/a(...)iezing-15-maart-2017
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')