Ik verwacht dat het individueel autobezit binnen 20 jaar zal afnemen en de auto zelf een beschikbare laadplek gaat opzoeken en daar zonder bestuurder naartoe rijdt en gaat opladen.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 09:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Begrijp me goed, electrisch rijden is geweldig, maar alleen met het verkopen van elektrische autos ben je er niet. In NL is intussen een flink net van laadpalen, maar als de hoeveelheid elektrische autos verdubbeld gaat dat al snel krap worden, als de helft van alle autos elektrisch wordt in de komende 20 jaar is er een enorme uitdaging aan infrastructuur en stroomproductie.
Dat veranderd echter niet veel aan het issue van stroom of laadpunten.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 09:52 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik verwacht dat het individueel autobezit binnen 20 jaar zal afnemen en de auto zelf een beschikbare laadplek gaat opzoeken en daar zonder bestuurder naartoe rijdt en gaat opladen.
Tennet gaat het zwaar krijgen inderdaad.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 09:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Begrijp me goed, electrisch rijden is geweldig, maar alleen met het verkopen van elektrische autos ben je er niet. In NL is intussen een flink net van laadpalen, maar als de hoeveelheid elektrische autos verdubbeld gaat dat al snel krap worden, als de helft van alle autos elektrisch wordt in de komende 20 jaar is er een enorme uitdaging aan infrastructuur en stroomproductie.
Probleem met bv wind is, als je windmolen veel stroom maakt, maken alle windmolens dat en is de prijs laag, mogelijk zelfs negatief.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 09:55 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Tennet gaat het zwaar krijgen inderdaad.
Maar als er een groeiende markt is voor elektriciteit zal dit toch vanzelf worden opgewekt door bedrijven die gaan investeren in PV, wind, gascentrales, etc.
Er zijn heel veel ontwikkelingen gaande op het gebied van slimme aansturing, opslag, smart grids, etc. Alle stroomopwekkende assets worden verbonden, tezamen met grote batterijen en de elektriciteit-vragers. Dit gaat gebeuren, vraag is alleen hoe precies en hoe snel.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 09:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat veranderd echter niet veel aan het issue van stroom of laadpunten.
Normaliter staat een auto het meest van de tijd stil. Na een passagier op bestemming te hebben gebracht kan een auto ook wel ff wachten bij een laadpunt. Intelligente systemen ter optimalisatie die op de achtergrond hun werk doen gaan hier een belangrijke rol in krijgen. Het aantal laadpunten zou dus wel eens geringer kunnen uitvallen dan je zou denken. Stroomvoorziening is een uitdaging maar daarvoor zijn ook nieuwe hoog efficiente technieken beschikbaar zoals het gebruik van een enorm hoge gelijkspanning voor het transport en halfgeleiders ter conversie naar de gebruiker ipv wisselspanning en transformatoren ter conversie. De grootste horde lijkt me het economisch rendabel opvangen van intermittency. Stuwmeren zijn de goedkoopste oplossing maar daarvan hebben we er in europa niet genoeg van.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 09:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat veranderd echter niet veel aan het issue van stroom of laadpunten.
Niet voor de gewone man of vrouw.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 09:57 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Er zijn heel veel ontwikkelingen gaande op het gebied van slimme aansturing, opslag, smart grids, etc. Alle stroomopwekkende assets worden verbonden, tezamen met grote batterijen en de elektriciteit-vragers. Dit gaat gebeuren, vraag is alleen hoe precies en hoe snel.
Hoezo? Volgens mij betaal je bij een Eneco of Essent net zoveel voor 'groene' als voor grijze stroom?quote:Op zaterdag 6 mei 2017 10:29 schreef Elzies het volgende:
[..]
Niet voor de gewone man of vrouw.
Duurzame energie blijft voor de elite met een portemonnee.
Dat blijft het eerlijke verhaal.
Ironisch genoeg zullen de kosten worden weggetrokken bij de onschuldige autobezitter die geen duurzame auto kan permitteren. Zeker als de plannen van GL doorgaan. Vergelijk het een beetje met de bankencrisis toen de burger ook geld kon ophoesten om die lege banken weer te spekken.
Elzies leest alternatieve feiten. Leugens van de msm dat die prijzen gelijk zijn.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 12:16 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hoezo? Volgens mij betaal je bij een Eneco of Essent net zoveel voor 'groene' als voor grijze stroom?
Die uitdaging is er. Niet voor niets is Musk dan ook bezig met die infrastructuur.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 09:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Begrijp me goed, electrisch rijden is geweldig, maar alleen met het verkopen van elektrische autos ben je er niet. In NL is intussen een flink net van laadpalen, maar als de hoeveelheid elektrische autos verdubbeld gaat dat al snel krap worden, als de helft van alle autos elektrisch wordt in de komende 20 jaar is er een enorme uitdaging aan infrastructuur en stroomproductie.
Een goede beschikbaarheid van laadpunten is van belang om elektromobiliteit mogelijk te maken. Het is bevorderlijk dat nu ook bij tankstations snellaadpalen komenquote:Straks ook groene stroom tanken bij Shell
Bij een stop langs de snelweg kun je binnenkort je auto niet alleen meer 'volgooien' met diesel, benzine of lpg, maar ook met stroom. Nog dit jaar komen laadpunten voor elektrische auto's op twintig Shell-stations in de Randstad.
Shells laadpalen worden snelladers, alleen geschikt voor volledig elektrische auto's en gevoed met groene stroom. In 15 tot 20 minuten is de accu voor driekwart vol. Genoeg tijd voor het andere verdienmodel van Shell. ,,Vers belegde broodjes, koffie, frisse sanitaire voorzieningen en gratis wifi om te kunnen werken,'' zegt Machteld de Haan, verantwoordelijk voor de Shell-stations in de Benelux en Frankrijk.
Ik vind het al lastig om mijn auto op een parkeerplaats achter te laten omdat je er zo een kras bij hebt op een deur of bumper zonder briefje, laat staan dat ik de auto zonder mij 20 km door de stad laat rijden. (En wie is dan verantwoordelijk als mijn auto een fout maakt?)quote:Op zaterdag 6 mei 2017 09:52 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik verwacht dat het individueel autobezit binnen 20 jaar zal afnemen en de auto zelf een beschikbare laadplek gaat opzoeken en daar zonder bestuurder naartoe rijdt en gaat opladen.
En stroom gaat alleen maar duurder wordenquote:Op vrijdag 26 mei 2017 10:46 schreef Digi2 het volgende:
Frontpage: Elektrisch straks goedkoper dan benzine
Frontpage: Volvo ziet geen brood meer in diesel
Elektrische autos worden goedkoper dan brandstofautos indien de kosten van de batterijen sterk dalen komende jaren. Of die kostendaling ook daadwerkelijk gaat plaatsvinden valt nog te bezien.
Dat vrees ik ook. Met name door de hogere kosten van hernieuwbare stroom. Bedrijven betalen internationale prijzen voor gas en stroom. De hogere kosten worden vrijwel geheel op Jan Modaal verhaald.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 11:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En stroom gaat alleen maar duurder worden
Plus dat vrijwel iedereen tussen 7 en 9 en tussen 16 en 18 uur een auto nodig heeft. Ofwel wordt het gebruik (in elk geval tijdens de spits) dan bijna net zo duur als bezit van een eigen auto, ofwel staan we niet onderweg in de file maar moeten we thuis lang wachten op de auto die we om 8 uur besteld hadden, omdat er niet genoeg auto's beschikbaar zijn om iedereen voor 8u30 op het werk en/of naar school te brengen. De 'file' bestaat dan digitaal met als enige voordeel dat je thuis nog wat klusjes kunt doen. Maar met als grote nadeel dat het elke ochtend weer een loterij is wie als eerste een beschikbare auto toegewezen krijgt.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 11:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Gemeenschappelijke auto's gaat nooit werken, mensen zitten zo niet in elkaar. Wat van iedereen is, daar voelt niemand zich verantwoordelijk voor.
Overdrijven is ook een vak, een elektrische fiets kent drie standen, bejaarden zie ik altijd op de middelste stand rijden en daarmee fiets ik met een gewone fiets makkelijk voorbij de elektrische fiets. Bovendien kun je zelfs elektrische fietsen die 25km/uur gaan makkelijk bijhouden als je stevig door fietst.quote:Op maandag 3 april 2017 11:08 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Graag voor de elektrische fiets verplicht! een jaarlijkse test invoeren op reactiesnelheid en anticipatie op andere verkeersdeelnemers!
* Ja bejaarden kopen vaak zo'n ding en gaan als ongeleide projectielen door het verkeer ....
De overheid zal de auto als melkkoe nooit laten schieten.quote:Op vrijdag 26 mei 2017 11:11 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat vrees ik ook. Met name door de hogere kosten van hernieuwbare stroom. Bedrijven betalen internationale prijzen voor gas en stroom. De hogere kosten worden vrijwel geheel op Jan Modaal verhaald.
paar zonnepanelen op dak van je huis en op de auto en je kan gratis rijden , en zelf als je het slim aanpakt word je nog betaald voor het rijden omdat te veel verkregen stroom die je opwekt weer kunt verkopenquote:Op vrijdag 26 mei 2017 13:36 schreef the-eye het volgende:
[..]
De overheid zal de auto als melkkoe nooit laten schieten.
mhah het hangt er vanaf wat je definitie is van een "paar".?quote:Op vrijdag 26 mei 2017 21:46 schreef RAVW het volgende:
[..]
paar zonnepanelen op dak van je huis en op de auto en je kan gratis rijden , en zelf als je het slim aanpakt word je nog betaald voor het rijden omdat te veel verkregen stroom die je opwekt weer kunt verkopen
Dit inderdaad. Gerekend wordt er nooit. En op de auto is gewoon een slecht plan. En "gratis" wordt het natuurlijk nooit.quote:Op zaterdag 27 mei 2017 08:05 schreef kree het volgende:
[..]
mhah het hangt er vanaf wat je definitie is van een "paar".?
Besef wel het laden van een auto en zeker een volledig elektrische, kost redelijk wat energie.
Nou ben het opzich niet met je eens dat het een slecht plan is om zonnepanelen op de auto te zetten.quote:Op zaterdag 27 mei 2017 08:07 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Gerekend wordt er nooit. En op de auto is gewoon een slecht plan. En "gratis" wordt het natuurlijk nooit.
Je zult altijd de aanschaf van panelen, opslag en een auto hebben lijkt me. Maar dat wordt steeds goedkoper. Bovendien lijkt het me gewoon heerlijk om onafhankelijk te zijn van de Nuon's e.d.quote:Op zaterdag 27 mei 2017 08:07 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Gerekend wordt er nooit. En op de auto is gewoon een slecht plan. En "gratis" wordt het natuurlijk nooit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |