abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 6 mei 2017 @ 09:30:49 #201
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170721661
Begrijp me goed, electrisch rijden is geweldig, maar alleen met het verkopen van elektrische autos ben je er niet. In NL is intussen een flink net van laadpalen, maar als de hoeveelheid elektrische autos verdubbeld gaat dat al snel krap worden, als de helft van alle autos elektrisch wordt in de komende 20 jaar is er een enorme uitdaging aan infrastructuur en stroomproductie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_170721910
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 09:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Begrijp me goed, electrisch rijden is geweldig, maar alleen met het verkopen van elektrische autos ben je er niet. In NL is intussen een flink net van laadpalen, maar als de hoeveelheid elektrische autos verdubbeld gaat dat al snel krap worden, als de helft van alle autos elektrisch wordt in de komende 20 jaar is er een enorme uitdaging aan infrastructuur en stroomproductie.
Ik verwacht dat het individueel autobezit binnen 20 jaar zal afnemen en de auto zelf een beschikbare laadplek gaat opzoeken en daar zonder bestuurder naartoe rijdt en gaat opladen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 6 mei 2017 @ 09:55:16 #203
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170721938
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 09:52 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik verwacht dat het individueel autobezit binnen 20 jaar zal afnemen en de auto zelf een beschikbare laadplek gaat opzoeken en daar zonder bestuurder naartoe rijdt en gaat opladen.
Dat veranderd echter niet veel aan het issue van stroom of laadpunten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 09:55:30 #204
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_170721943
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 09:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Begrijp me goed, electrisch rijden is geweldig, maar alleen met het verkopen van elektrische autos ben je er niet. In NL is intussen een flink net van laadpalen, maar als de hoeveelheid elektrische autos verdubbeld gaat dat al snel krap worden, als de helft van alle autos elektrisch wordt in de komende 20 jaar is er een enorme uitdaging aan infrastructuur en stroomproductie.
Tennet gaat het zwaar krijgen inderdaad.

Maar als er een groeiende markt is voor elektriciteit zal dit toch vanzelf worden opgewekt door bedrijven die gaan investeren in PV, wind, gascentrales, etc.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 09:57:12 #205
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170721958
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 09:55 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Tennet gaat het zwaar krijgen inderdaad.

Maar als er een groeiende markt is voor elektriciteit zal dit toch vanzelf worden opgewekt door bedrijven die gaan investeren in PV, wind, gascentrales, etc.
Probleem met bv wind is, als je windmolen veel stroom maakt, maken alle windmolens dat en is de prijs laag, mogelijk zelfs negatief.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 09:57:37 #206
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_170721960
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 09:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat veranderd echter niet veel aan het issue van stroom of laadpunten.
Er zijn heel veel ontwikkelingen gaande op het gebied van slimme aansturing, opslag, smart grids, etc. Alle stroomopwekkende assets worden verbonden, tezamen met grote batterijen en de elektriciteit-vragers. Dit gaat gebeuren, vraag is alleen hoe precies en hoe snel.
pi_170722117
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 09:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat veranderd echter niet veel aan het issue van stroom of laadpunten.
Normaliter staat een auto het meest van de tijd stil. Na een passagier op bestemming te hebben gebracht kan een auto ook wel ff wachten bij een laadpunt. Intelligente systemen ter optimalisatie die op de achtergrond hun werk doen gaan hier een belangrijke rol in krijgen. Het aantal laadpunten zou dus wel eens geringer kunnen uitvallen dan je zou denken. Stroomvoorziening is een uitdaging maar daarvoor zijn ook nieuwe hoog efficiente technieken beschikbaar zoals het gebruik van een enorm hoge gelijkspanning voor het transport en halfgeleiders ter conversie naar de gebruiker ipv wisselspanning en transformatoren ter conversie. De grootste horde lijkt me het economisch rendabel opvangen van intermittency. Stuwmeren zijn de goedkoopste oplossing maar daarvan hebben we er in europa niet genoeg van.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_170722262
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 09:57 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Er zijn heel veel ontwikkelingen gaande op het gebied van slimme aansturing, opslag, smart grids, etc. Alle stroomopwekkende assets worden verbonden, tezamen met grote batterijen en de elektriciteit-vragers. Dit gaat gebeuren, vraag is alleen hoe precies en hoe snel.
Niet voor de gewone man of vrouw.

Duurzame energie blijft voor de elite met een portemonnee.
Dat blijft het eerlijke verhaal.

Ironisch genoeg zullen de kosten worden weggetrokken bij de onschuldige autobezitter die geen duurzame auto kan permitteren. Zeker als de plannen van GL doorgaan. Vergelijk het een beetje met de bankencrisis toen de burger ook geld kon ophoesten om die lege banken weer te spekken.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 12:16:30 #209
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_170723796
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 10:29 schreef Elzies het volgende:

[..]

Niet voor de gewone man of vrouw.

Duurzame energie blijft voor de elite met een portemonnee.
Dat blijft het eerlijke verhaal.

Ironisch genoeg zullen de kosten worden weggetrokken bij de onschuldige autobezitter die geen duurzame auto kan permitteren. Zeker als de plannen van GL doorgaan. Vergelijk het een beetje met de bankencrisis toen de burger ook geld kon ophoesten om die lege banken weer te spekken.
Hoezo? Volgens mij betaal je bij een Eneco of Essent net zoveel voor 'groene' als voor grijze stroom?
pi_170723975
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 12:16 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Hoezo? Volgens mij betaal je bij een Eneco of Essent net zoveel voor 'groene' als voor grijze stroom?
Elzies leest alternatieve feiten. Leugens van de msm dat die prijzen gelijk zijn. ;)
pi_170724010
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 09:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Begrijp me goed, electrisch rijden is geweldig, maar alleen met het verkopen van elektrische autos ben je er niet. In NL is intussen een flink net van laadpalen, maar als de hoeveelheid elektrische autos verdubbeld gaat dat al snel krap worden, als de helft van alle autos elektrisch wordt in de komende 20 jaar is er een enorme uitdaging aan infrastructuur en stroomproductie.
Die uitdaging is er. Niet voor niets is Musk dan ook bezig met die infrastructuur.
pi_170875637
quote:
Straks ook groene stroom tanken bij Shell

Bij een stop langs de snelweg kun je binnenkort je auto niet alleen meer 'volgooien' met diesel, benzine of lpg, maar ook met stroom. Nog dit jaar komen laadpunten voor elektrische auto's op twintig Shell-stations in de Randstad.

Shells laadpalen worden snelladers, alleen geschikt voor volledig elektrische auto's en gevoed met groene stroom. In 15 tot 20 minuten is de accu voor driekwart vol. Genoeg tijd voor het andere verdienmodel van Shell. ,,Vers belegde broodjes, koffie, frisse sanitaire voorzieningen en gratis wifi om te kunnen werken,'' zegt Machteld de Haan, verantwoordelijk voor de Shell-stations in de Benelux en Frankrijk.
Een goede beschikbaarheid van laadpunten is van belang om elektromobiliteit mogelijk te maken. Het is bevorderlijk dat nu ook bij tankstations snellaadpalen komen ^O^
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_171216218
Frontpage: Elektrisch straks goedkoper dan benzine

Frontpage: Volvo ziet geen brood meer in diesel

Elektrische autos worden goedkoper dan brandstofautos indien de kosten van de batterijen sterk dalen komende jaren. Of die kostendaling ook daadwerkelijk gaat plaatsvinden valt nog te bezien.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_171216350
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 09:52 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik verwacht dat het individueel autobezit binnen 20 jaar zal afnemen en de auto zelf een beschikbare laadplek gaat opzoeken en daar zonder bestuurder naartoe rijdt en gaat opladen.
Ik vind het al lastig om mijn auto op een parkeerplaats achter te laten omdat je er zo een kras bij hebt op een deur of bumper zonder briefje, laat staan dat ik de auto zonder mij 20 km door de stad laat rijden. (En wie is dan verantwoordelijk als mijn auto een fout maakt?)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  vrijdag 26 mei 2017 @ 11:03:16 #215
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171216526
Gemeenschappelijke auto's gaat nooit werken, mensen zitten zo niet in elkaar. Wat van iedereen is, daar voelt niemand zich verantwoordelijk voor.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 11:03:36 #216
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171216532
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 10:46 schreef Digi2 het volgende:
Frontpage: Elektrisch straks goedkoper dan benzine

Frontpage: Volvo ziet geen brood meer in diesel

Elektrische autos worden goedkoper dan brandstofautos indien de kosten van de batterijen sterk dalen komende jaren. Of die kostendaling ook daadwerkelijk gaat plaatsvinden valt nog te bezien.
En stroom gaat alleen maar duurder worden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171216714
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 11:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En stroom gaat alleen maar duurder worden
Dat vrees ik ook. Met name door de hogere kosten van hernieuwbare stroom. Bedrijven betalen internationale prijzen voor gas en stroom. De hogere kosten worden vrijwel geheel op Jan Modaal verhaald.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_171219136
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 11:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Gemeenschappelijke auto's gaat nooit werken, mensen zitten zo niet in elkaar. Wat van iedereen is, daar voelt niemand zich verantwoordelijk voor.
Plus dat vrijwel iedereen tussen 7 en 9 en tussen 16 en 18 uur een auto nodig heeft. Ofwel wordt het gebruik (in elk geval tijdens de spits) dan bijna net zo duur als bezit van een eigen auto, ofwel staan we niet onderweg in de file maar moeten we thuis lang wachten op de auto die we om 8 uur besteld hadden, omdat er niet genoeg auto's beschikbaar zijn om iedereen voor 8u30 op het werk en/of naar school te brengen. De 'file' bestaat dan digitaal met als enige voordeel dat je thuis nog wat klusjes kunt doen. Maar met als grote nadeel dat het elke ochtend weer een loterij is wie als eerste een beschikbare auto toegewezen krijgt.

Met als gevolg dat iedereen toch een eigen auto wil. Want als het voor de kosten weinig uit maakt, dan lekker iets voor jezelf. En als de betrouwbaarheid van aankomsttijd te wensen over laat dan ook maar iets voor jezelf, ook als dat hogere kosten met zich meebrengt.

En nog los daarvan: de auto is een tweede huiskamer met allerlei persoonlijke spulletjes. Bij een deelauto kan dat niet. Snoepgoed, fles water en deken voor 'noodgevallen', altijd een setje schone kleren in de kofferbak voor als 1 van de kinderen een ongelukje heeft gehad terwijl je bij iemand op visite bent, handdoek voor als de hond besloten heeft tijdens een wandeling in het water te springen, doekjes etc.. Bij de gemiddelde automobilist komt er al snel een vouwkratje vol spullen uit de auto als je alles eens echt leeg haalt (bijvoorbeeld bij verkoop van de auto).

En dan nog het feit dat wanneer het van 'iedereen' is, er altijd lieden zijn die er niet zorgvuldig mee omgaan. Kijk maar naar het OV. Zit je toch mooi met je gezin in de puinhoop en stank die een ander heeft achter gelaten. Leuk als je vanuit Amersfoort naar oma in Groningen gaat.
pi_171219201
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 11:08 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Graag voor de elektrische fiets verplicht! een jaarlijkse test invoeren op reactiesnelheid en anticipatie op andere verkeersdeelnemers!

* Ja bejaarden kopen vaak zo'n ding en gaan als ongeleide projectielen door het verkeer ....
Overdrijven is ook een vak, een elektrische fiets kent drie standen, bejaarden zie ik altijd op de middelste stand rijden en daarmee fiets ik met een gewone fiets makkelijk voorbij de elektrische fiets. Bovendien kun je zelfs elektrische fietsen die 25km/uur gaan makkelijk bijhouden als je stevig door fietst.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 13:36:37 #220
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_171219894
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 11:11 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat vrees ik ook. Met name door de hogere kosten van hernieuwbare stroom. Bedrijven betalen internationale prijzen voor gas en stroom. De hogere kosten worden vrijwel geheel op Jan Modaal verhaald.
De overheid zal de auto als melkkoe nooit laten schieten.
  vrijdag 26 mei 2017 @ 21:46:52 #221
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_171231693
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 13:36 schreef the-eye het volgende:

[..]

De overheid zal de auto als melkkoe nooit laten schieten.
paar zonnepanelen op dak van je huis en op de auto en je kan gratis rijden , en zelf als je het slim aanpakt word je nog betaald voor het rijden omdat te veel verkregen stroom die je opwekt weer kunt verkopen
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_171239280
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2017 21:46 schreef RAVW het volgende:

[..]

paar zonnepanelen op dak van je huis en op de auto en je kan gratis rijden , en zelf als je het slim aanpakt word je nog betaald voor het rijden omdat te veel verkregen stroom die je opwekt weer kunt verkopen
mhah het hangt er vanaf wat je definitie is van een "paar".?

Besef wel het laden van een auto en zeker een volledig elektrische, kost redelijk wat energie. :)
Do what you love, love what you do!
pi_171239297
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 08:05 schreef kree het volgende:

[..]

mhah het hangt er vanaf wat je definitie is van een "paar".?

Besef wel het laden van een auto en zeker een volledig elektrische, kost redelijk wat energie. :)
Dit inderdaad. Gerekend wordt er nooit. En op de auto is gewoon een slecht plan. En "gratis" wordt het natuurlijk nooit.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_171239313
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 08:07 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Gerekend wordt er nooit. En op de auto is gewoon een slecht plan. En "gratis" wordt het natuurlijk nooit.
Nou ben het opzich niet met je eens dat het een slecht plan is om zonnepanelen op de auto te zetten.

Maar mensen moeten wel beseffen dat je daarmee niet zo even een hele auto gaat volladen.
Het zal maar een fractie zijn namelijk, van wat er nodig is.
Do what you love, love what you do!
pi_171240473
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2017 08:07 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Gerekend wordt er nooit. En op de auto is gewoon een slecht plan. En "gratis" wordt het natuurlijk nooit.
Je zult altijd de aanschaf van panelen, opslag en een auto hebben lijkt me. Maar dat wordt steeds goedkoper. Bovendien lijkt het me gewoon heerlijk om onafhankelijk te zijn van de Nuon's e.d.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')