quote:Tesla levert recordaantal auto's in eerste kwartaal 2017
De fabrikant van elektrische auto's Tesla heeft in het eerste kwartaal van dit jaar het record van 25.000 auto's afgeleverd, in aanloop naar de productie van de nieuwe Model 3 later dit jaar.
Analisten hadden verwacht dat de leveringen van Tesla op 24.200 wagens zouden uitkomen.
Voor de eerste helft van dit jaar heeft het Californische bedrijf van multimiljardair Elon Musk een doelstelling om 50.000 voertuigen te leveren aan klanten. De productie in de eerste drie maanden van dit jaar lag op 25.418 auto's, eveneens een record.
Tesla wil in juli zijn nieuwe goedkopere Model 3 op de markt gaan brengen. Dat zou de eerste auto van het bedrijf zijn die in massaproductie wordt genomen. Musk heeft gezegd in 2018 de productie op te willen voeren tot een half miljoen wagens.
quote:Fietsenverkoop zakt naar laagste punt in dertig jaar
De fietsenverkoop in Nederland is in 2016 gezakt naar het laagste niveau sinds 1987. Daar staat tegenover dat de omzet uit de verkoop van nieuwe tweewielers een record bereikte, vooral door de populariteit van elektrische fietsen. Dat blijkt uit maandag gepubliceerde cijfers van RAI Vereniging, Bovag en onderzoeksbureau GfK.
Er werden vorig jaar 928.000 nieuwe fietsen verkocht, een daling van 5,7 procent ten opzichte van 2015. Daarmee nam de verkoop af tot het laagste punt in dertig jaar. Zo werden in 2007 nog 1,4 miljoen tweewielers verkocht, maar sindsdien is de verkoop elk jaar afgenomen.
E-bikes
De omzet uit de fietsenverkoop nam echter met 4,2 procent toe naar bijna 937 miljoen euro. De verkoop van e-bikes lag op 271.000 stuks, tegen 276.000 een jaar eerder. Daarmee waren de relatief dure elektrische fietsen goed voor een omzet van ruim 534 miljoen euro, bijna 57 procent van het totaal.
De gemiddelde verkoopprijs van een nieuwe fiets kwam vorig jaar voor het eerst boven de 1000 euro uit. In 2015 was dat nog 914 euro en in 2007 iets meer dan 600 euro.
Tante Bep die zonder helm en met 30 km/u een rotonde over dendertquote:Op maandag 3 april 2017 11:10 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is natuurlijk lachwekkend dat ik met mijn snorbrommer een WOK melding en bekeuring krijg als deze met 1 km/u de de constructiesnelheid overschrijdt . WOK is 64 euro, 1 km/u overschrijding is 60. 124 eu terwijl ik aan de andere kant ingehaald word door seniele bejaarden op een E-bike die diezelfde consequenties niet dragen, ondanks dat vrijwel al die kutdingen een stuk harder dan 25 gaan, daarnaast hebben ze geen kenteken of verzekeringsplicht.
Nederland
Handhaving lijkt me wel van belang, een elektrische fiets zou begrenst moeten zijn tot 25 kmh. De politie lijkt hieraan geen prioriteit te stellen om behalve scooters en brommers ook elektrische fietsen te controleren. Het probleem van seniele bejaarden is dat er op puur demografishe gronden steeds meer van komen.quote:Op maandag 3 april 2017 11:10 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is natuurlijk lachwekkend dat ik met mijn snorbrommer een WOK melding en bekeuring krijg als deze met 1 km/u de de constructiesnelheid overschrijdt . WOK is 64 euro, 1 km/u overschrijding is 60. 124 eu terwijl ik aan de andere kant ingehaald word door seniele bejaarden op een E-bike die diezelfde consequenties niet dragen, ondanks dat vrijwel al die kutdingen een stuk harder dan 25 gaan, daarnaast hebben ze geen kenteken of verzekeringsplicht.
Nederland
quote:Op maandag 3 april 2017 11:15 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Tante Bep die zonder helm en met 30 km/u een rotonde over dendert
Een opgeschoten knaap op een opgevoerde brommer is net zo gevaarlijk, zo niet gevaarlijker dan een grijze duif op een e-bike, maar desondanks is het beide niet al te best. Het is alleen wel touwtyfuskrom dat Björn met zijn Piaggio Zip 124 euro kan aftikken (en zijn brommer naar het RDW kan brengen om deze compleet te laten herkeuren met de strenge eisen die daar bij horen) als zijn brommertje ook maar 1 kilometer per uur te hard loopt. Vind je het gek dat die knapen er vandoor vliegen als ze de politie zien? Dat heeft toch niets meer met handhaving of veiligheid te maken man oh je kan je rijbewijs (die tegenwoordig voor de brommer ook al ruim 500+ kost) ook zo kwijtraken.quote:Op maandag 3 april 2017 11:19 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Handhaving lijkt me wel van belang, een elektrische fiets zou begrenst moeten zijn tot 25 kmh. De politie lijkt hieraan geen prioriteit te stellen en behalve scooters en brommers ook elektrische fietsen te controleren. Het probleem van seniele bejaarden is dat er op puur demografishe gronden steeds meer van komen.
nog nietquote:
is en beetje een domme instelling...quote:Op maandag 3 april 2017 11:05 schreef Digi2 het volgende:
Global warming zet diverse overheden ertoe aan elektromobiliteit te stimuleren.
Een moderne electrische motor kan de energie van de batterij 3 tot 4x efficienter in beweging omzetten dan een brandstofmotor de brandstof in beweging. Het is echter zo dat een groot deel van de energie om electriciteit op te wekken verloren gaat tijdens de generatie en het transport. Naar mijn weten minstens 30%. De meest gebruikte brandstoffen om electriciteit op te wekken zijn steenkool en aardgas. Tussen die 2 zit een wereld van verschil qua broeikasgas uitstoot. Vanwege het hoge gehalte aan waterstof van aardgas is het een brandstof met een lage CO2 uitstoot terwijl steenkool grotendeels uit koolstof bestaat en een hoge CO2 uitstoot veroorzaakt. Naar mate er meer electriciteit met aardgas en renewables wordt opgewekt waarop de autos rijden veroorzaken ze minder Global warming. De globalisering van aardgas dmv LNG technologie gaat hier een flinke bijdrage aan leveren omdat tegelijkertijd veel overheden het gebruik van steenkool ontmoedigen. De VS met Trump aan het roer wil echter het gebruik van steenkool in de VS stimulerenquote:Op maandag 3 april 2017 14:04 schreef RM-rf het volgende:
[..]
is en beetje een domme instelling...
vrijwel alle energie die opgewekt moet worden heeft een hoge koste aan energie en luid ook tot extra vervuiling en vermoedelijk de uitstoot van gassen die invloed op klimatologische ontwikkelingen hebben.
Of auto's nu op benzine rijden of op electriciteit is daarin geen groot verschil;
electrische auto's zijn wat dat betreft zeker niet opeens 'milieu-vriendelijker'
Het grootste verschil bij een rbedere toepassing van electriciteit is dat het automobielen onafhankelijk maakt vane en specifieke brandstof...
mogelijk dat nog steds veel olie gebruikt zal worden voor energieopwekking, maar deze dan meer gebruikt wordt om electriciteit op te wekken...
wel daalt hierdoor het monopolie-effect dat nu optreed omdat er bv en vaste 'basisbehoefte per dag is aan een bepaalde hoeveelheid olie, waardoor de schaarsheid van olie altijd makkelijk uitgenut kan worden voor prijs-opdrijvende effecten...
Electrische voertuigen kunnen gewoon de goedkoopste stroom tappen, los ervan op welke manier deze opgewekt is
Ondanks alle keiharde subsidie. Waarom? Elektrische aandrijving is simpelweg te inefficiënt. Batterijtechnologie is duur en nauwelijks schaalbaar.quote:Op maandag 3 april 2017 11:05 schreef Digi2 het volgende:
De opkomst van electrisch vervoer lijkt ondanks de flink lagere olieprijs door te zetten. Het percentage electrische voertuigen bedraagt vaak nog geen 1% van het totaal aantal voertuigen in welvarende landen.
Electrische aandrijving op zich is hoogst efficiënt. Moderne electromotoren halen meer dan 90%. De batterijtechnologie is duur maar kent een dalende trend. Wat je precies bedoelt met nauwelijks schaalbaar ontgaat me. Er bestaan kleine batterijen voor bijv smartphones maar ook accuspacks met 8000 cellen voor een Tesla model S. Ik ben ervan overtuigt dat electromobiliteit geen niche zal blijven maar mainstream wordt.quote:Op maandag 3 april 2017 15:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ondanks alle keiharde subsidie. Waarom? Elektrische aandrijving is simpelweg te inefficiënt. Batterijtechnologie is duur en nauwelijks schaalbaar.
Het is een hype, gevoed door de succesvolle integratie van elektrische voertuigen in een aantal niches. Maar daar zal het bij blijven.
De motor, ja. Maar de aandrijving is uiterst inefficiënt. Een elektrische aandrijving heeft vele malen meer relatieve energie nodig om een zelfde afstand af te leggen als een moderne verbrandingsmotor, op dezelfde snelheid. En dat gat wordt alsmaar groter, verbrandingsmotoren zelf gaan al over de 50% thermale efficiëntie binnenkort. Bovendien heeft een elektrische aandrijving het grote nadeel dat hoe langer men rijdt hoe minder efficient het voertuig wordt omdat het al het dode gewicht van lege batterijen moet meeslepen. Een verbrandingsmotor wordt juist steeds zuiniger omdat het voertuig gewicht verliest.quote:Op maandag 3 april 2017 15:36 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Electrische aandrijving op zich is hoogst efficiënt. Moderne electromotoren halen meer dan 90%.
Het chassis van de Tesla bestaat vrijwel volledig uit batterijen. Daar zit een harde limiet aan, de auto is enorm zwaar daardoor. Om nog maar te zwijgen over de prestaties in de kou en hitte...quote:De batterijtechnologie is duur maar kent een dalende trend. Wat je precies bedoelt met nauwelijks schaalbaar ontgaat me.
Als de trapondersteuning niet stopt bij 25km/h, dan zouden ze wel kenteken, helm en verzekering moeten hebben, toch?quote:Op maandag 3 april 2017 11:10 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is natuurlijk lachwekkend dat ik met mijn snorbrommer een WOK melding en bekeuring krijg als deze met 1 km/u de de constructiesnelheid overschrijdt . WOK is 64 euro, 1 km/u overschrijding is 60. 124 eu terwijl ik aan de andere kant ingehaald word door seniele bejaarden op een E-bike die diezelfde consequenties niet dragen, ondanks dat vrijwel al die kutdingen een stuk harder dan 25 gaan, daarnaast hebben ze geen kenteken of verzekeringsplicht.
Nederland
Dit is voor mij onbekend. heb je bronnen hiervoor?quote:Op maandag 3 april 2017 15:46 schreef Fir3fly het volgende:
De motor, ja. Maar de aandrijving is uiterst inefficiënt. Een elektrische aandrijving heeft vele malen meer relatieve energie nodig om een zelfde afstand af te leggen als een moderne verbrandingsmotor, op dezelfde snelheid. En dat gat wordt alsmaar groter, verbrandingsmotoren zelf gaan al over de 50% thermale efficiëntie binnenkort
50%? Een moderne benzinemotor haalt iets van 25 tot 30%quote:Op maandag 3 april 2017 15:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De motor, ja. Maar de aandrijving is uiterst inefficiënt. Een elektrische aandrijving heeft vele malen meer relatieve energie nodig om een zelfde afstand af te leggen als een moderne verbrandingsmotor, op dezelfde snelheid. En dat gat wordt alsmaar groter, verbrandingsmotoren zelf gaan al over de 50% thermale efficiëntie binnenkort. Bovendien heeft een elektrische aandrijving het grote nadeel dat hoe langer men rijdt hoe minder efficient het voertuig wordt omdat het al het dode gewicht van lege batterijen moet meeslepen. Een verbrandingsmotor wordt juist steeds zuiniger omdat het voertuig gewicht verliest.
[..]
Het chassis van de Tesla bestaat vrijwel volledig uit batterijen. Daar zit een harde limiet aan, de auto is enorm zwaar daardoor. Om nog maar te zwijgen over de prestaties in de kou en hitte...
En natuurlijk de laadtijden. Dat zal altijd een probleem blijven.
De Prius haalt al 40%. Toyota bouwt nu racemotoren die de 45 halen. Het doel is 61%.quote:Op maandag 3 april 2017 16:48 schreef grimselman het volgende:
[..]
50%? Een moderne benzinemotor haalt iets van 25 tot 30%
Procentueel, ooit van gehoord?quote:Relatieve energie? Nog nooit van gehoord. Wat is het verschil met absolute energie?
Dat is niet relevant. De elektromotor heeft een hoge thermale efficiëntie (die heel hard minder wordt bij veranderende weersomstandigheden) maar de aandrijving als geheel is vele malen minder efficient dan een verbrandingsmotor en brandstof. Vergelijk een kilo brandstof met een kilo batterij.quote:Elektrische aandrijving uiterst inefficiënt? Integendeel, efficiënter kan haast niet. Veel minder bewegende delen.
Omdat je niet zelf nadenkt.quote:Ik krijg niet het idee dat je veel van deze materie begrijpt.
De Tesla gebruikt ook andere batterijen dan andere elektrische auto's, waardoor het bij andere elektrische auto's mogelijk wat compacter (en lichter?) kan.quote:Op maandag 3 april 2017 15:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het chassis van de Tesla bestaat vrijwel volledig uit batterijen. Daar zit een harde limiet aan, de auto is enorm zwaar daardoor. Om nog maar te zwijgen over de prestaties in de kou en hitte...
En natuurlijk de laadtijden. Dat zal altijd een probleem blijven.
Maar die kunnen dan ook maar een kilometer of 40 (80 als je heel langzaam rijdt) voordat je weer moet opladen.quote:Op maandag 3 april 2017 17:12 schreef Physsic het volgende:
[..]
De Tesla gebruikt ook andere batterijen dan andere elektrische auto's, waardoor het bij andere elektrische auto's mogelijk wat compacter (en lichter?) kan.
De nieuwste modellen komen steeds dichter in de buurt van de actieradius van de Tesla, voorheen was het de moeite (en het geld) niet waard.quote:Op maandag 3 april 2017 17:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar die kunnen dan ook maar een kilometer of 40 (80 als je heel langzaam rijdt) voordat je weer moet opladen.
Dat claimt men ja.quote:Op maandag 3 april 2017 17:19 schreef Physsic het volgende:
[..]
De nieuwste modellen komen steeds dichter in de buurt van de actieradius van de Tesla, voorheen was het de moeite (en het geld) niet waard.
40% dat is knap maar nog geen 50% waar jij het over had. Van racemotoren weet ik dat ze een hoog rendement hebben. De motor moet wel na een paar wedstrijden vervangen worden.quote:Op maandag 3 april 2017 16:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De Prius haalt al 40%. Toyota bouwt nu racemotoren die de 45 halen. Het doel is 61%.
Ja maar niet in dit verband. De zin wordt dan:quote:Procentueel, ooit van gehoord?
Je bent nu thermale efficiency aan het vergelijken met efficiency per kilogram. Dat is appels met peren vergelijkenquote:Dat is niet relevant. De elektromotor heeft een hoge thermale efficiëntie (die heel hard minder wordt bij veranderende weersomstandigheden) maar de aandrijving als geheel is vele malen minder efficient dan een verbrandingsmotor en brandstof. Vergelijk een kilo brandstof met een kilo batterij.
61% is het doel. Het is in ontwikkeling.quote:Op maandag 3 april 2017 17:23 schreef grimselman het volgende:
[..]
40% dat is knap maar nog geen 50% waar jij het over had. Van racemotoren weet ik dat ze een hoog rendement hebben. De motor moet wel na een paar wedstrijden vervangen worden.
Nope. Rijdt 50 kilometer met 100km/h gemiddeld. Auto's met hetzelfde gewicht en aerodynamica. Verbrandingsmotor versus elektrisch. Welke auto heeft het meeste van zijn beschikbare energie gebruikt?quote:Ja maar niet in dit verband. De zin wordt dan:
"Een elektrische aandrijving heeft vele malen meer procentuele energie nodig om een zelfde afstand af te leggen als een moderne verbrandingsmotor, op dezelfde snelheid"
Nog steeds bullshit
Dat komt omdat mensen altijd het eerste noemen maar het tweede gemakshalve vergeten. Terwijl het eerste dus totaal niet relevant is.quote:Je bent nu thermale efficiency aan het vergelijken met efficiency per kilogram. Dat is appels met peren vergelijken
40% bij een Atkinson cycle zoals in de Prius. Nog lager bij een gewone (turbo-benzine), en dat getal wordt alleen maar lager als we de momenten meetellen dat de motor nutteloos stationair draait, niet in de ideale toerenrange draait, remenergie die niet teruggewonnen wordt, enz enz. Uiteindelijk is een handgeschakelde benzinebak 15-20% efficient en een automaat nog lager.quote:Op maandag 3 april 2017 15:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De motor, ja. Maar de aandrijving is uiterst inefficiënt. Een elektrische aandrijving heeft vele malen meer relatieve energie nodig om een zelfde afstand af te leggen als een moderne verbrandingsmotor, op dezelfde snelheid. En dat gat wordt alsmaar groter, verbrandingsmotoren zelf gaan al over de 50% thermale efficiëntie binnenkort. Bovendien heeft een elektrische aandrijving het grote nadeel dat hoe langer men rijdt hoe minder efficient het voertuig wordt omdat het al het dode gewicht van lege batterijen moet meeslepen. Een verbrandingsmotor wordt juist steeds zuiniger omdat het voertuig gewicht verliest.
[..]
Het chassis van de Tesla bestaat vrijwel volledig uit batterijen. Daar zit een harde limiet aan, de auto is enorm zwaar daardoor. Om nog maar te zwijgen over de prestaties in de kou en hitte...
En natuurlijk de laadtijden. Dat zal altijd een probleem blijven.
Onzinnige vraag want het zegt niets over de efficientie van het systeem. Het zegt iets over de ratio van de efficientie en de maximale energieopslag in het systeem.quote:Op maandag 3 april 2017 17:26 schreef Fir3fly het volgende:
Nope. Rijdt 50 kilometer met 100km/h gemiddeld. Auto's met hetzelfde gewicht en aerodynamica. Verbrandingsmotor versus elektrisch. Welke auto heeft het meeste van zijn beschikbare energie gebruikt?
Als de thermische efficiente geen rol speelt dan zal een motor met een thermische efficiente van 0 geen probleem zijn om mee te rijden. In werkelijkheid kun je zo'n systeem beter als kachel gebruiken.quote:Dat komt omdat mensen altijd het eerste noemen maar het tweede gemakshalve vergeten. Terwijl het eerste dus totaal niet relevant is.
Ja heel leuk allemaal maar we hebben het over de ontwikkeling. Van de verbrandingsmotor. Die dus keihard gaat. Helemaal als je hybride technologie neemt. Je moet niet net doen alsof die dingen die je opnoemt geen oplossingen hebben die al toegepast worden en waar ook aan gewerkt wordt.quote:Op maandag 3 april 2017 17:40 schreef Fer het volgende:
[..]
40% bij een Atkinson cycle zoals in de Prius. Nog lager bij een gewone (turbo-benzine), en dat getal wordt alleen maar lager als we de momenten meetellen dat de motor nutteloos stationair draait, niet in de ideale toerenrange draait, remenergie die niet teruggewonnen wordt, enz enz. Uiteindelijk is een handgeschakelde benzinebak 15-20% efficient en een automaat nog lager.
En flink wat verlies als het warm is. Of koud. Of als je hard rijdt. Etcetera.quote:Een electrowagen verliest 60% bij omzetting vanuit de centrale+transport en dan nog wat verlies in het opladen/accu/electromotor proces, maar eind van de rit is het vrijwel gelijk en wordt alleen maar beter door met lokaal opgewekte of groene (zonne) energie te werken.
Of je kunt 400km tanken in 2 minuten. Het is maar wat je wil.quote:Daarnaast vind ik 250km range tanken in 30m niet slecht.
De levensduur van de gemiddelde verbrandingsmotor is ook wat langer dan de levensduur van een batterij.quote:Op maandag 3 april 2017 17:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja heel leuk allemaal maar we hebben het over de ontwikkeling. Van de verbrandingsmotor. Die dus keihard gaat. Helemaal als je hybride technologie neemt.
[..]
En flink wat verlies als het warm is. Of koud. Of als je hard rijdt. Etcetera.
[..]
Of je kunt 400km tanken in 2 minuten. Het is maar wat je wil.
Tja, en wat is belangrijk denk je voor de gebruiker? En waarom geef je niet gewoon antwoord?quote:Op maandag 3 april 2017 17:41 schreef grimselman het volgende:
[..]
Onzinnige vraag want het zegt niets over de efficientie van het systeem. Het zegt iets over de ratio van de efficientie en de maximale energieopslag in het systeem.
Dom antwoord. De thermische efficientie is niet relevant als het gaat om het hele systeem in gebruik. Het punt is dat mensen altijd roepen dat elektrische auto's zo efficient zijn en dan vervolgens niet verder komen dan 'thermische efficientie van elektromotoren is hoog'. Dat is dus niet de bepalende factor maar men doet net alsof dat wel zo is. Misleidend.quote:Als de thermische efficiente geen rol speelt dan zal een motor met een thermische efficiente van 0 geen probleem zijn om mee te rijden. In werkelijkheid kun je zo'n systeem beter als kachel gebruiken.
Dat weet ik niet zo eigenlijk, volgens mij zijn batterijen vrij robuust. Het zit hem er meer in dat er nogal wat gevaar is voor oververhitting.quote:Op maandag 3 april 2017 17:51 schreef Physsic het volgende:
[..]
De levensduur van de gemiddelde verbrandingsmotor is ook wat langer dan de levensduur van een batterij.
Omdat de vraag slecht geformuleerd is en er variabelen ontbreken om de vraag te beantwoorden. En ik heb geen behoefte om vragen te beantwoorden waarvan de vragensteller het antwoord al weet.quote:Op maandag 3 april 2017 17:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Tja, en wat is belangrijk denk je voor de gebruiker? En waarom geef je niet gewoon antwoord?
Je kraamt hier onzin uit. Thermische efficiente is wel degelijk van belang voor het systeem. Het is alleen niet het enige dat effect heeft op de efficiente van het totale systeem. Als het niet relevant zou zijn dan zou de autoindustrie ook niet werken aan efficientere motoren.quote:Dom antwoord. De thermische efficientie is niet relevant als het gaat om het hele systeem in gebruik. Het punt is dat mensen altijd roepen dat elektrische auto's zo efficient zijn en dan vervolgens niet verder komen dan 'thermische efficientie van elektromotoren is hoog'. Dat is dus niet de bepalende factor maar men doet net alsof dat wel zo is. Misleidend.
Oh wacht ik snap waar je naar toe wil. De elektrische auto heeft het meeste van zijn beschikbare energie gebruikt. Die is dan het minst efficient.quote:Op maandag 3 april 2017 17:26 schreef Fir3fly het volgende:
Nope. Rijdt 50 kilometer met 100km/h gemiddeld. Auto's met hetzelfde gewicht en aerodynamica. Verbrandingsmotor versus elektrisch. Welke auto heeft het meeste van zijn beschikbare energie gebruikt?
De capaciteit neemt af, vooral bij o.a. extreme temperaturen (koud/warm) en vaak snelladen.quote:Op maandag 3 april 2017 17:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat weet ik niet zo eigenlijk, volgens mij zijn batterijen vrij robuust. Het zit hem er meer in dat er nogal wat gevaar is voor oververhitting.
De nissan leaf was dan ook niet de beste koop.quote:Op maandag 3 april 2017 18:28 schreef Physsic het volgende:
[..]
De capaciteit neemt af, vooral bij o.a. extreme temperaturen (koud/warm) en vaak snelladen.
Ik weet dat veel van de eerste Nissan Leafs binnen twee of drie jaar al niet meer de helft van de opgegeven actieradius haalden. Als de actieradius nog slechts 50 km is, terwijl de afstand naar je werk 55km is, dan heb je er dus niets meer aan. Gelukkig is de Nissan Leaf wel een uitzondering daarin.
Ja, maar dat was alleen onder een speciale garantieregeling. Anders betaal je al gauw meer dan 15.000euro voor een nieuwe accu.quote:Op maandag 3 april 2017 19:21 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
De nissan leaf was dan ook niet de beste koop.
een nieuw accupack kwam al gauw neer op zo'n 3000 euries.
Dat bedoel ik dus, dat zet geen zoden aan de dijk.quote:Op maandag 3 april 2017 19:33 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, maar dat was alleen onder een speciale garantieregeling. Anders betaal je al gauw meer dan 15.000euro voor een nieuwe accu.
Je hebt wel minder kosten aan onderhoud.
Ja maar men doet moeilijk , als je in 50km/h verkeer wil meekomen moet je 50km/h kunnen rijden anders ben je gewoon een vervelend opstakel op de weg.(in geval van een elektrische brommer)quote:Op maandag 3 april 2017 19:39 schreef Physsic het volgende:
Het motortje mag wel meer zijn dan 250W, maar dan heb je wel een kenteken, helm en WA-verzekering nodig. Ook moet je dan op de weg op plaatsen waar bromfietsen dat ook moeten.
Ja, dat is inderdaad een probleem. Aan de andere kant is het ook niet ideaal om voertuigen waarmee een snelheid van 45km/h kan worden gehaald op het fietspad te laten, zonder helm- en verzekeringsplicht. "Want waarom moeten bromfietsers dat dan wel?"quote:Op maandag 3 april 2017 19:43 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Ja maar men doet moeilijk , als je in 50km/h verkeer wil meekomen moet je 50km/h kunnen rijden anders ben je gewoon een vervelend opstakel op de weg.(in geval van een elektrische brommer)
Er zijn al diverse elektrisch aangedreven voertuigen maar de actieradius en de oplaadtijden zijn het grootste struikelblok op dit moment.(plus de hoge kosten voor accu's)
bedankt voor de info, zeer leerzaam en ja het probleem is zo erg duidelijk.quote:Op maandag 3 april 2017 19:54 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad een probleem. Aan de andere kant is het ook niet ideaal om voertuigen waarmee een snelheid van 45km/h kan worden gehaald op het fietspad te laten, zonder helm- en verzekeringsplicht. "Want waarom moeten bromfietsers dat dan wel?"
Niet echt een goede oplossing voor, volgens mij.
Hier een videootje waar ze bij Kassa met zo'n speedpedelec de weg op gaan. Zijn de automobilisten uiteraard ook niet gewend..
http://deorkaan.nl/levensgevaarlijk-snelfietsen-door-wormerveer/
Tegen de tijd dat brandstof op 40% van tank tot wiel zit, incl stoppen remmen stilstaan enz, zal electrisch op 500-800km echte range en 400km snelladen in 30m of sneller zitten.quote:Op maandag 3 april 2017 17:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja heel leuk allemaal maar we hebben het over de ontwikkeling. Van de verbrandingsmotor. Die dus keihard gaat. Helemaal als je hybride technologie neemt. Je moet niet net doen alsof die dingen die je opnoemt geen oplossingen hebben die al toegepast worden en waar ook aan gewerkt wordt.
[..]
En flink wat verlies als het warm is. Of koud. Of als je hard rijdt. Etcetera.
[..]
Of je kunt 400km tanken in 2 minuten. Het is maar wat je wil.
Dat is natuurlijk pure onzin.quote:Op maandag 3 april 2017 20:38 schreef Fer het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat brandstof op 40% van tank tot wiel zit, incl stoppen remmen stilstaan enz, zal electrisch op 500-800km echte range en 400km snelladen in 30m of sneller zitten.
Wat ik overigens wel een mooi initiatief vind is elektrische stadsbussen. Komt ook in steeds meer gemeenten.quote:Op maandag 3 april 2017 19:43 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Er zijn al diverse elektrisch aangedreven voertuigen maar de actieradius en de oplaadtijden zijn het grootste struikelblok op dit moment.(plus de hoge kosten voor accu's)
https://www.ovmagazine.nl(...)n-belofte-waar-1652/quote:Voor het opladen houdt Hermes een strak schema aan. Na 1 tot 4 ritten, afhankelijk van de lengte van de rit, moet de bus worden opgeladen. Zodra de reizigers op eindpunt busstation Neckerspoel zijn uitgestapt, rijdt de bus naar de stalling. Een andere bus staat dan al klaar om de dienst over te nemen. Op maximaal 33 elektrische Citea’s die tegelijkertijd de hov-lijnen van Eindhoven bedienen, zijn 7 bussen uit de roulatie voor het opladen. Dat duurt 10 tot 20 minuten. ’s Nachts worden alle bussen in 5 tot 7 uur opgeladen. Op het terrein zijn er in totaal 42 contacthoedjes voor zowel snel als langzaam laden.
E-bikes zijn echt de bom. Ik weet zeker dat er minder files zouden bestaan als die dingen goedkoper waren en iets sneller konden.quote:Op maandag 3 april 2017 11:15 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Tante Bep die zonder helm en met 30 km/u een rotonde over dendert
Helemaal top. Die vervuilende stink bussen is niks, als je erin zit tril je helemaal weg door die gore dieselmotor. Ze zouden ze moeten verbieden omwille de volksgezondheid.quote:Op maandag 3 april 2017 22:04 schreef Physsic het volgende:
[..]
Wat ik overigens wel een mooi initiatief vind is elektrische stadsbussen. Komt ook in steeds meer gemeenten.
[..]
https://www.ovmagazine.nl(...)n-belofte-waar-1652/
De introductie van de Model 3 zal een echte game-changer worden voor de auto-industrie is mijn inschatting.quote:The Model 3s are coming
Two weeks after Tesla CEO Elon Musk teased the first 6-second video of a newly minted, almost-final version of the $35,000 car, prototypes have begun to appear in the wild. The following images of two Model 3s were taken outside the company’s headquarters in Palo Alto, California, on Wednesday.
With about 400,000 reservations at $1,000 a piece, this is arguably the most anticipated new car in automotive history—one that’s already changing the trajectory of electric-vehicle development.
Tesla’s production ramp for the Model 3 is extremely aggressive. In order for Musk to hit all of his production targets, the company would need to build about 430,000 Model 3s by the end of next year. He would need to massively outsell the car’s biggest competitor, the BMW 3 Series.
Here’s a photograph of the Model 3 and the BMW side-by-side. This is the second time Tesla has been spotted testing the Model 3 alongside a BMW, suggesting engineers may be benchmarking or tuning the car to match the competition.
One of the biggest mysteries remaining for the Model 3 is how the interior will look and feel, and how far will Tesla go with autonomous-driving features at launch. The automaker has already begun selling a $3,000 “Full Self-Driving Capability” option for its other models, and Musk told me on Twitter in January that the features will begin to appear around the time of the Model 3 launch.
Here’s a grainy photo of the interior of the “release candidate,” with a mysterious red button near the passenger side of the 15-inch touchscreen display. Is this an emergency override? Does this activate maximum plaid mode? An eject button? So many possibilities
Love it or hate it, the stiff-lipped front end of the Model 3 is one of its most distinctive features. The car doesn’t have a grill, because unlike a gasoline-powered car, it doesn’t need one. After the initial unveiling of the Model 3, Musk said there was still “some tweaking underway” for the nose. “Edge and contour refinement are ongoing.”
Now we see the results. The edge seems a bit smoother and lower, and the corners of the mouth slightly stretched to the sides. It’s less stark, and suggests a shadow of a Mustang grill combined with the hood swoop of a Porsche 911.
Last year, Musk also said the company was working on expanding the opening of the rear trunk from what was initially unveiled (the car also has a front trunk where a gasoline engine would go). If any changes were made to the exterior opening, they appear to be very subtle.
Tesla plans to deliver the final Model 3 in July. The first several thousand will go to employees holding reservations, and then the rollout will start in California and move eastward as production picks up.
Hoe wil jij een fiets begrenzen?quote:Op maandag 3 april 2017 11:19 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Handhaving lijkt me wel van belang, een elektrische fiets zou begrenst moeten zijn tot 25 kmh. De politie lijkt hieraan geen prioriteit te stellen om behalve scooters en brommers ook elektrische fietsen te controleren. Het probleem van seniele bejaarden is dat er op puur demografishe gronden steeds meer van komen.
Ik heb zelf een electrische fiets en zodra ik boven de 25 kmh kom moet ik dat toch echt op eigen kracht doen want de motor ondersteunt dan niet meer. Blijkbaar zijn er ook electrische fietsen zonder dergelijk begrenzing.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |