abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 23 maart 2017 @ 19:48:21 #101
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169727955
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 19:10 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik niet dat het een overdreven belangrijk punt voor de VVD is als het straks aankomt op uitruilen. Belastingdruk en immigratie zullen echt wel belangrijker zijn.
Meer immigratie zal idd belangrijk zijn.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 23 maart 2017 @ 19:57:17 #102
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169728167
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169739990
Belachelijk slecht idee van de VVD om de bijstand aan te pakken. Het merendeel van die groep mensen moet leven van heel weinig (mede dankzij de zorg en andere verzekeringen) die peperduur zijn in Nederland en dan nog niet gesproken over eigen risico en eigen bijdrage (wat 10 euro kan zijn maar ook 1200 euro, dat is altijd een verrassing).

Als je dan leest wat mensen erover schrijven; Aanpakken dat tuig, steuntrekkers etc. Dan gaan mijn haren overeind staan. Als we nu eens inkomens boven de 75K geen kinderbijslag meer geven en een verplicht eigen risico van 1.000 euro, want ja die profiteren nu ook van ''gratis geld'', zijn deze groep mensen - die het NIET nodig hebben - dan ook tuig etc? Waanzinnig.
pi_169763142
Uit het verkiezingsprogramma van GroenLinks
quote:
2. Deze kabinetsperiode sluiten we de kolencentrales.
In Nederlandse havens wordt de overslag van kolen gestaakt.
Er wordt een begin gemaakt met het uitfaseren van olie-,benzine- en dieselterminals.
Hoeveel geld gaat GroenLinks reserveren om deze bedrijven uit te kopen ?
quote:
Ehm, volgens mij doelt die man op een burgeroorlog in Frankrijk, en niet in Nederland.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 15:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Nou, nee, GL achterban heeft een disproportioneel laag inkomen, wel disproportioneel hoogopgeleid. Zie bv. https://www.noties.nl/v/g(...)nlijke+kenmerken.pdf
Hoogopgeleid zegt ook niet alles, met sociologie of de kleinkunst academie sleep je niet het grote geld binnen nee.

[ Bericht 32% gewijzigd door bluemoon23 op 25-03-2017 11:49:48 ]
pi_169811897
Kan mij haast niet voorstellen dat de coalitie het gaat halen , maar goed er zijn meerdere wonderen gebeurt in Den Haag.
  maandag 27 maart 2017 @ 14:17:15 #106
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169813150
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 11:12 schreef bluemoon23 het volgende:
Uit het verkiezingsprogramma van GroenLinks

[..]

Hoeveel geld gaat GroenLinks reserveren om deze bedrijven uit te kopen ?
Wat dacht je van: niet doen

Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169813551
Oh, niet doen ?

Klaver wil zowat nieuwe kolencentrales sluiten die daar gewoon een vergunning voor hebben.
Denk jij dat die bedrijven daar zo mee akkoord gaan ?

Het uitfaseren van olie, diesel en benzine terminals, nog zo`n mooi plan.
Even de petrochemische industrie in Rotterdam de nek omdraaien, nee dat is lekker voor de economie ?
  maandag 27 maart 2017 @ 20:46:37 #108
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_169821435
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 13:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ach man, zo een Shell-zetbaas Arrogander Pechtold heeft drie jaar lang (!) een 600000 doden veroorzakende oorlog gesteund. Niet een gedachte experiment (om sunk costs en erger te voorkomen) of een slip of the tongue, maar gewoon drie jaar lang. En het aantal burgerdoden bij de bombardementen in Syrie loopt inmiddels ook al in de 10000.

De kernbommen op Hiroshima en Nagasaki hebben bij elkaar maximaal 250000 doden gekost.
10000 maar?
Alleen de lijken die ze hebben geborgen zeker.
  maandag 27 maart 2017 @ 20:50:43 #109
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_169821577
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 09:37 schreef Poepz0r het volgende:
Belachelijk slecht idee van de VVD om de bijstand aan te pakken. Het merendeel van die groep mensen moet leven van heel weinig (mede dankzij de zorg en andere verzekeringen) die peperduur zijn in Nederland en dan nog niet gesproken over eigen risico en eigen bijdrage (wat 10 euro kan zijn maar ook 1200 euro, dat is altijd een verrassing).

Als je dan leest wat mensen erover schrijven; Aanpakken dat tuig, steuntrekkers etc. Dan gaan mijn haren overeind staan. Als we nu eens inkomens boven de 75K geen kinderbijslag meer geven en een verplicht eigen risico van 1.000 euro, want ja die profiteren nu ook van ''gratis geld'', zijn deze groep mensen - die het NIET nodig hebben - dan ook tuig etc? Waanzinnig.
De media werken mee aan die ongefundeerde vooroordelen over de bijstand. Naar mijn mening zijn media in Nederland daardoor dus voonamelijk rechts met een links masker.
  maandag 27 maart 2017 @ 20:58:05 #110
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169821873
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 20:50 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

De media werken mee aan die ongefundeerde vooroordelen over de bijstand. Naar mijn mening zijn media in Nederland daardoor dus voonamelijk rechts met een links masker.
Vooral die Erland Galjaard programma's inderdaad. Maar ook zoiets als vier handen op één buik.

In een onzekere wereld scoort leedvermaak en het voeden van illusory superiority op de buis in de avond. De commerciëlen slaan drie vliegen in één klap met dat soort tv. Ze deinzen niet terug voor nep ijsblokjes of acteurs.

De Emo televisie werd geïntroduceerd door Catherine Keijl. Het nietsontziende leedvermaak door Big Brother en Idols rond de eeuwwisseling.

Zielige emotie. Angst, hebzucht en grootheidswaanzin.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169824685
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 14:32 schreef bluemoon23 het volgende:
Oh, niet doen ?

Klaver wil zowat nieuwe kolencentrales sluiten die daar gewoon een vergunning voor hebben.
Denk jij dat die bedrijven daar zo mee akkoord gaan ?

Het uitfaseren van olie, diesel en benzine terminals, nog zo`n mooi plan.
Even de petrochemische industrie in Rotterdam de nek omdraaien, nee dat is lekker voor de economie ?
Wat snap jij niet aan het woord uitfaseren?
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_169826738
Ik snap er alles van ;)
Wat voor termijn heeft Klaver dan in gedachten met "uitfaseren" ?
Hoe gaat hij de bedrijven compenseren die een centrale van 2 jaar oud moeten sluiten ?
pi_169829115
Zoals een ieder eigenlijk hoort te weten. Is gl vooral populistisch gebrabbel.

Onhaalbaare voorstellen/ideeen voor de buhne.
pi_169829125
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 09:37 schreef Poepz0r het volgende:
Belachelijk slecht idee van de VVD om de bijstand aan te pakken. Het merendeel van die groep mensen moet leven van heel weinig (mede dankzij de zorg en andere verzekeringen) die peperduur zijn in Nederland en dan nog niet gesproken over eigen risico en eigen bijdrage (wat 10 euro kan zijn maar ook 1200 euro, dat is altijd een verrassing).

Als je dan leest wat mensen erover schrijven; Aanpakken dat tuig, steuntrekkers etc. Dan gaan mijn haren overeind staan. Als we nu eens inkomens boven de 75K geen kinderbijslag meer geven en een verplicht eigen risico van 1.000 euro, want ja die profiteren nu ook van ''gratis geld'', zijn deze groep mensen - die het NIET nodig hebben - dan ook tuig etc? Waanzinnig.
Hier ben ik het mee eens. Mensen die genoeg verdienen horen geen toeslagen te krijgen.
pi_169829145
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 23:19 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik snap er alles van ;)
Wat voor termijn heeft Klaver dan in gedachten met "uitfaseren" ?
Hoe gaat hij de bedrijven compenseren die een centrale van 2 jaar oud moeten sluiten ?
Simpel, hij pakt jouw geld af :Y
pi_169829891
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 23:19 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik snap er alles van ;)
Wat voor termijn heeft Klaver dan in gedachten met "uitfaseren" ?
Hoe gaat hij de bedrijven compenseren die een centrale van 2 jaar oud moeten sluiten ?
Ik zou zeggen: vraag het hem..

(en dat meen ik oprecht. Ik hoor namelijk zowaar een keer een terechte, inhoudelijke vraag van je)
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  dinsdag 28 maart 2017 @ 08:57:09 #117
104871 remlof
Europees federalist
pi_169834276
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 08:09 schreef keste010 het volgende:
Ik zou zeggen: vraag het hem..

(en dat meen ik oprecht. Ik hoor namelijk zowaar een keer een terechte, inhoudelijke vraag van je)
Klaver heeft geen plan zo te horen :D
Als dit een PVVer was dan had jij hem tot de grond toe afgebrand _O-
  dinsdag 28 maart 2017 @ 22:53:43 #119
164607 sc00p
D66-rechter
pi_169850095
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 14:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat dacht je van: niet doen

[ afbeelding ]
Wat is er precies mis met die boete? Je moet je aan je eigen afspraken houden of niet.
Ik ook, bedankt!
  dinsdag 28 maart 2017 @ 23:39:18 #120
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_169852258
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 20:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Vooral die Erland Galjaard programma's inderdaad. Maar ook zoiets als vier handen op één buik.

In een onzekere wereld scoort leedvermaak en het voeden van illusory superiority op de buis in de avond. De commerciëlen slaan drie vliegen in één klap met dat soort tv. Ze deinzen niet terug voor nep ijsblokjes of acteurs.

De Emo televisie werd geïntroduceerd door Catherine Keijl. Het nietsontziende leedvermaak door Big Brother en Idols rond de eeuwwisseling.

Zielige emotie. Angst, hebzucht en grootheidswaanzin.
Al die programma's zijn bedacht en gestart in de recessie. Juist met het idee van mensen te helpen. Om juist een positive draai te geven aan de slechte situatie waar mensen in zaten.

Tuurlijk je maakt gebruik van mensen, maar je helpt ze ook. En ze zijn er nog steeds omdat mensen er naar kijken.

Maar simpel gezegd als het goed ging met Nederland dan hadden we deze programma's niet gehad.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 23:50:44 #121
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_169852571
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 22:53 schreef sc00p het volgende:

[..]

Wat is er precies mis met die boete? Je moet je aan je eigen afspraken houden of niet.
Hangt ervan af hoe en op welke gronden die afspraak tot stand gekomen is en hoe dat zich verhoudt met de huidige situatie. Dit soort beslissingen zou een land toch moeten kunnen nemen zonder daarvoor beboet te worden. Het lijkt me dat die afspraak aan een herziening toe is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 23:39 schreef Tweek het volgende:

[..]

Al die programma's zijn bedacht en gestart in de recessie. Juist met het idee van mensen te helpen. Om juist een positive draai te geven aan de slechte situatie waar mensen in zaten.

Tuurlijk je maakt gebruik van mensen, maar je helpt ze ook. En ze zijn er nog steeds omdat mensen er naar kijken.

Maar simpel gezegd als het goed ging met Nederland dan hadden we deze programma's niet gehad.
Het idee van wie?

Big Brother begon in 1999. Ruim voor de recessie.
The view from nowhere.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 23:54:26 #122
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_169852663
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 23:50 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Hangt ervan af hoe en op welke gronden die afspraak tot stand gekomen is en hoe dat zich verhoudt met de huidige situatie. Dit soort beslissingen zou een land toch moeten kunnen nemen zonder daarvoor beboet te worden. Het lijkt me dat die afspraak aan een herziening toe is.

[..]

Het idee van wie?

Big Brother begon in 1999. Ruim voor de recessie.
Je bedoelt Reality TV? Alle series die mensen helpen, het terug brengen van de surprise show en variaties daar op. Die zijn er en zijn er nog steeds omdat mensen er naar wouden kijken en het nog steeds doen.

Het leven is kut, maar iemand kan langs komen en het allemaal beter maken. Ik kan de loterij winnen en al me problemen zijn voorbij.
  woensdag 29 maart 2017 @ 00:02:02 #123
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169852837
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 23:39 schreef Tweek het volgende:

[..]

Al die programma's zijn bedacht en gestart in de recessie. Juist met het idee van mensen te helpen. Om juist een positive draai te geven aan de slechte situatie waar mensen in zaten.

Tuurlijk je maakt gebruik van mensen, maar je helpt ze ook. En ze zijn er nog steeds omdat mensen er naar kijken.

Maar simpel gezegd als het goed ging met Nederland dan hadden we deze programma's niet gehad.
Die schuldhulp programma's bestaan sinds 2003 ongeveer. In ieder geval lang voor de recessie. Denk aan de Frogers.

Veel eerder kon ook niet omdat voor 1998 de schuldenwet anders in elkaar zat. Het is een typische neoliberale wet waarbij de problemen van kwaad tot erger gaan (en als er nog geen schulden zijn, dan schuift men die in je schoenen).

'Goed gaan met een land' is altijd een lastig ding. Qatar is stinkend rijk maar velen zijn er straatarm en zonder rechten.

Uiteraard is er wel een sterke correlatie tussen nationale welvaart en armoede; tussen ongelijkheid en rijkdom van landen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169854477
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 09:37 schreef Poepz0r het volgende:
Belachelijk slecht idee van de VVD om de bijstand aan te pakken. Het merendeel van die groep mensen moet leven van heel weinig (mede dankzij de zorg en andere verzekeringen) die peperduur zijn in Nederland en dan nog niet gesproken over eigen risico en eigen bijdrage (wat 10 euro kan zijn maar ook 1200 euro, dat is altijd een verrassing).

Als je dan leest wat mensen erover schrijven; Aanpakken dat tuig, steuntrekkers etc. Dan gaan mijn haren overeind staan. Als we nu eens inkomens boven de 75K geen kinderbijslag meer geven en een verplicht eigen risico van 1.000 euro, want ja die profiteren nu ook van ''gratis geld'', zijn deze groep mensen - die het NIET nodig hebben - dan ook tuig etc? Waanzinnig.
De VVD snapt niet dat mensen met een bijstandsuitkering procentueel meer kwijt zijn aan noodzakelijke diensten en goederen dan iedereen boven de bijstandsuitkering. Kunnen dus niet voor hun oude dag sparen zoals iedereen boven de bijstandsuitkering wel kan.
  woensdag 29 maart 2017 @ 08:39:54 #125
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169854962
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 07:11 schreef torentje het volgende:

[..]

De VVD snapt niet dat mensen met een bijstandsuitkering procentueel meer kwijt zijn aan noodzakelijke diensten en goederen dan iedereen boven de bijstandsuitkering. Kunnen dus niet voor hun oude dag sparen zoals iedereen boven de bijstandsuitkering wel kan.
Hier twee bijpassende artikelen:
https://www.groene.nl/artikel/werken-of-wegwezen
https://www.groene.nl/artikel/jubelen
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')