abonnementen ibood.com bol.com
pi_169566405
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:30 schreef DieselTank het volgende:
_O_ Starlet _O_
Starlet is wel leuk hoor, maar zo verouderd.. als je al een Starlet koopt, zou je eigenlijk gelijk voor een youngtimer, eerste 2 generaties, moeten gaan. Worden straks nog wel ietsje meer waard.

Ook interessante wagentjes, de Honda Logo.. zijn ook erg gewild, zuinig en beyrouwbaar. Ook wel erg klein, maar het heeft wat authentieks. :)
pi_169566554
En als je iets minder om verbruik geeft.. een karakter bakje + ook youngtimer O+

$_85.JPG

Honda Civic 1.3 automaat - 1987
pi_169571145
Gewoon een niet al te zware auto kopen Hooguit 1100 kilo.
en niet te zware motor.

Ik heb zelf een VW polo station 1.6 liter en weegt +/- 1050 kilo.
tankje van +/- 50 Liter, benzine
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
  donderdag 16 maart 2017 @ 16:38:17 #29
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_169571677
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:07 schreef Meike26 het volgende:

[..]

CitroŽn Saxo is niet zuinig. In iedergeval niet in combi met automaat. Mijn ouders hebben korte tijd eentje gehad en het verbruik was gewoon 1:6 ofzoiets :D
Ik heb er ook 1 gehad en die reed rond de 1 op 18. Rij nu in een 106 en die rijdt 1 op 15 a 1 op 16 gemiddeld.
Hoe haal je in godsnaam 1 op 6. Lekke tank?

Een Saxo of peugeot 106 zijn wel een stuk meer auto dan een aygo of vergelijkbaar maar als je zo zuinig en goedkoop mogelijk wilt is een aygo geen slechte keuze. Ik heb 3 weken in zo'n ding gereden als leenauto en het verbruik was zelfs met redelijk doorrijden nog ruim boven de 1 op 21.
Het reed alleen enorm stug, de stoelen zaten kut en het stuurde echt voor geen meter, rechtuit rijden betekende constant corrigeren. Enorm wollig gevoel.

Verder kan TS nog denken aan een alto oid , die heb je ook wel voor 3k.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_169572312
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:07 schreef Meike26 het volgende:

[..]

CitroŽn Saxo is niet zuinig. In iedergeval niet in combi met automaat. Mijn ouders hebben korte tijd eentje gehad en het verbruik was gewoon 1:6 ofzoiets :D
Wow okť.

Ik had een saxo 1.6 vTs en die reed 1 op 15 en was erg rap met ze 125pk op 900kg. Koste dus ook geen drol aan wegenbelasting.
pi_169575525
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 20:47 schreef hoechst het volgende:
je wilt toch niet voor lul rijden?
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  donderdag 16 maart 2017 @ 20:56:43 #32
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_169576936
registreer om deze reclame te verbergen
Zijn allemaal even zuinig, verschil zal minimaal zijn. Bij alle 3 zit dezelfde motor in, de motor is van Toyota.
voor §3000 moeilijk te vinden, tenzij met schade
  donderdag 16 maart 2017 @ 21:41:09 #33
286575 Roces18
Chef de party
pi_169578576
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 16:38 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik heb er ook 1 gehad en die reed rond de 1 op 18. Rij nu in een 106 en die rijdt 1 op 15 a 1 op 16 gemiddeld.
Hoe haal je in godsnaam 1 op 6. Lekke tank?

Een Saxo of peugeot 106 zijn wel een stuk meer auto dan een aygo of vergelijkbaar maar als je zo zuinig en goedkoop mogelijk wilt is een aygo geen slechte keuze. Ik heb 3 weken in zo'n ding gereden als leenauto en het verbruik was zelfs met redelijk doorrijden nog ruim boven de 1 op 21.
Het reed alleen enorm stug, de stoelen zaten kut en het stuurde echt voor geen meter, rechtuit rijden betekende constant corrigeren. Enorm wollig gevoel.

Verder kan TS nog denken aan een alto oid , die heb je ook wel voor 3k.
Een alto vind ik echt een bejaardenbak. Zo'n aygo is tenminste nog een 'modern' autootje.
women don't realize how powerful they are, men get addicted to pictures of you, that's how powerful they are
  donderdag 16 maart 2017 @ 21:46:12 #34
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_169578744
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 21:41 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Een alto vind ik echt een bejaardenbak. Zo'n aygo is tenminste nog een 'modern' autootje.
Gewoon even een belangstellende vraag, wat is er mis met een ''bejaardenbak''?
Vriendin van mij had jaren terug een Alto, en daar heb ik vaak genoeg in gereden toen ik zelf nog geen auto's had. Ze zijn vlot, rijden soepel, onderhoud kost geen kloot, ze zijn zuinig hebben eigenlijk verdomd veel laadruimte voor zijn klein bakkie. Enige nadeel voor mij was mijn lengte. Ik ben niet de langste, maar zat toch snel met mijn knieŽn bovenop het blok zeg maar (wat nog wel op te lossen was door de rails te verlengen, maar niet mijn auto dus geen optie).
Een Aygo zou ik echt alleen aanschaffen (wederom mijn lengte is een gigantische bepalende factor) wanneer ik in of erg nabij de stad zou wonen en in de stad zou werken. Voor de vakantie huur ik dan wel een fatsoenlijke auto (of koop er 1 voor die 6 weken om daarna weer te verkopen).
  donderdag 16 maart 2017 @ 22:04:35 #35
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_169579437
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 07:28 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Dat is raar. Want juist in Aziatische landen zijn Europese auto's populairder. Maar heb je geen kleine verschillen kunnen ontdekken tussen deze drie? Zoals verbruik, koppeling enz
Dat komt omdat het daar vaker dikke bakken betreft zoals BMW's of Mercedes.

En ik heb geen kleine verschillen kunnen ontdekken, reed allemaal hetzelfde. Het zijn onderhuids zoals gezegd allemaal dezelfde auto's.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  Moderator donderdag 16 maart 2017 @ 22:50:15 #36
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169580994
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 20:56 schreef pechvogel-010 het volgende:
Zijn allemaal even zuinig, verschil zal minimaal zijn. Bij alle 3 zit dezelfde motor in, de motor is van Daihatsu.
voor §3000 moeilijk te vinden, tenzij met schade
Ftfy

[ Bericht 0% gewijzigd door derLudolf op 16-03-2017 23:27:00 ]
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_169581028
quote:
10s.gif Op donderdag 16 maart 2017 22:04 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Dat komt omdat het daar vaker dikke bakken betreft zoals BMW's of Mercedes.

En ik heb geen kleine verschillen kunnen ontdekken, reed allemaal hetzelfde. Het zijn onderhuids zoals gezegd allemaal dezelfde auto's.
Is gewoon een status verhaal :Y

Ik zit nu in Nigeria, en daar is 70% van wat er rondrijdt gewoon een Toyota.. hier on site rijden denk ik ruwweg 50 Prado's rond, en een heel dotje pickups. Gek genoeg ook een aardige bult Ford Rangers, maar daar staan er ook 20-30 van langs de werkplaats, dat zal ook zijn redenen hebben.
Buiten de poort is het veel Misdebusnie en Toyota, en een zeldzame Benz.

Jappen zijn gewoon degelijk, ook saai, maar als je voor degelijk gaat en je hebt een hekel aan de garage pak je een jap. Nadeel van jappen is dat Šls ze kapot gaan, de onderdelen wel redelijk prijzig kunnen zijn .
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_169581081
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 22:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ftfy
Heb je dia's van die Hatsu?
Torque makes life easy.
Team Jean
  donderdag 16 maart 2017 @ 23:02:59 #39
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_169581455
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 22:51 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Is gewoon een status verhaal :Y

Ik zit nu in Nigeria, en daar is 70% van wat er rondrijdt gewoon een Toyota.. hier on site rijden denk ik ruwweg 50 Prado's rond, en een heel dotje pickups. Gek genoeg ook een aardige bult Ford Rangers, maar daar staan er ook 20-30 van langs de werkplaats, dat zal ook zijn redenen hebben.
Buiten de poort is het veel Misdebusnie en Toyota, en een zeldzame Benz.

Jappen zijn gewoon degelijk, ook saai, maar als je voor degelijk gaat en je hebt een hekel aan de garage pak je een jap. Nadeel van jappen is dat Šls ze kapot gaan, de onderdelen wel redelijk prijzig kunnen zijn .
Inderdaad, al rijdt de plaatselijke dictator vaak een Mercedes. Heb wel eens wat auto's laten exporteren en van Japans worden ze blij. Toyota met airco is daar de hoofdprijs zeg maar.

Ik meen me te herinneren dat er vroeger ook veel oude Peugeot's te vinden waren.

Maar Nigeria? Das wel een stevig eindje uit de beurt. Bij ons zijn ze de buren nu net hun spulletje naar Geleen aan het verhuizen, daar heb je geloof ik ook wel eens gehesen toch?
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_169582201
quote:
7s.gif Op donderdag 16 maart 2017 23:02 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Inderdaad, al rijdt de plaatselijke dictator vaak een Mercedes. Heb wel eens wat auto's laten exporteren en van Japans worden ze blij. Toyota met airco is daar de hoofdprijs zeg maar.

Ik meen me te herinneren dat er vroeger ook veel oude Peugeot's te vinden waren.

Maar Nigeria? Das wel een stevig eindje uit de beurt. Bij ons zijn ze de buren nu net hun spulletje naar Geleen aan het verhuizen, daar heb je geloof ik ook wel eens gehesen toch?
Ja, paar jaar rondgehangen daar, paar weken geleden nog een aantal dagen geweest :Y

beetje offtopic :+
Torque makes life easy.
Team Jean
  vrijdag 17 maart 2017 @ 10:38:05 #41
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_169587100
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 07:28 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Dat is raar. Want juist in Aziatische landen zijn Europese auto's populairder. Maar heb je geen kleine verschillen kunnen ontdekken tussen deze drie? Zoals verbruik, koppeling enz
Ik heb een 107, vriend van mij een aygo. Verbruik is precies hetzelfde, rijdt hetzelfde, doet hetzelfde. Technisch is de drieling identiek. Ik heb er inmiddels ook al een paar verhuizingen en vakanties mee gedaan, gaat allemaal prima. Verrassend ruim die dingen.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  vrijdag 17 maart 2017 @ 17:31:55 #42
441609 pechvogel-010
Geboren pechvogel
pi_169594894
Je kan ook gaan voor een Matiz met een 1,0 motor (of zelfs minder). Is heel zuinig maar hiermee wil je niet rijden op de snelweg. Vooral bij inhalen en accelereren ga je er eraan irriteren
  vrijdag 17 maart 2017 @ 20:43:20 #43
286575 Roces18
Chef de party
pi_169598632
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 17:31 schreef pechvogel-010 het volgende:
Je kan ook gaan voor een Matiz met een 1,0 motor (of zelfs minder). Is heel zuinig maar hiermee wil je niet rijden op de snelweg. Vooral bij inhalen en accelereren ga je er eraan irriteren
Dingen zijn ook goedkoop zeg... Maar dat inhalen en acceleren heb je eigenlijk met alle auto's die hier genoemd zijn op de volkswagen golf na (maar een fatsoenlijke haal je niet voor 3k, en daarnaast voldoet die ook niet aan de eisen)
women don't realize how powerful they are, men get addicted to pictures of you, that's how powerful they are
  vrijdag 17 maart 2017 @ 21:11:15 #44
286575 Roces18
Chef de party
pi_169599202
Overigens is de drieling al gauw 50 euro verzekering per maand. Neem je iets ouders, betaal je al gauw de helft... Scheelt toch weer bijna 300 euro per jaar.

Zit wat dat betreft toch wel de twijfelen tussen de drieling (qua uiterlijk te doen) of echt zo'n bejaardenbak (wat je weer zoveel euro's scheelt...)

Maar ik heb wel altijd het idee dat een beetje onderhouden auto vanaf 2000 euro begint. Daaronder moet je eigenlijk niet willen kopen..
women don't realize how powerful they are, men get addicted to pictures of you, that's how powerful they are
  zaterdag 18 maart 2017 @ 07:58:13 #45
163194 DrDarwin
Novio-magenta
  zaterdag 18 maart 2017 @ 08:15:29 #46
286575 Roces18
Chef de party
pi_169604039
quote:
Ook geinig
Maar minder zuinig en meer belasting
women don't realize how powerful they are, men get addicted to pictures of you, that's how powerful they are
  zaterdag 18 maart 2017 @ 09:10:16 #47
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_169604353
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 08:15 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Ook geinig
Maar minder zuinig en meer belasting
Maar Nederlands, met Japanse krachtbron, en zo betrouwbaar als de neten.
Ik ben er met drie personen mee naar ItaliŽ geweest en dat ging prima (alleen was dat wel de CZT uitvoering).
pi_169604613
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 21:11 schreef Roces18 het volgende:
Overigens is de drieling al gauw 50 euro verzekering per maand. Neem je iets ouders, betaal je al gauw de helft... Scheelt toch weer bijna 300 euro per jaar.

Zit wat dat betreft toch wel de twijfelen tussen de drieling (qua uiterlijk te doen) of echt zo'n bejaardenbak (wat je weer zoveel euro's scheelt...)

Maar ik heb wel altijd het idee dat een beetje onderhouden auto vanaf 2000 euro begint. Daaronder moet je eigenlijk niet willen kopen..
Met de Daihatsu YRV betaalde ik 18 euro in de maand inderdaad. Goedkoop in wegenbelasting en brandstof. Ohja.. ander voordeel van het karretje, die draaicirkel was absurd kort O+ ^O^

IMG_20140905_192106.jpg?w=480&h=480&fit=clip
pi_169604810
Mijn merc C200 rijd 1 op 18 en het is een automaat.
pi_169604913
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 10:11 schreef hoechst het volgende:
Mijn merc C200 rijd 1 op 18 en het is een automaat.
En wat betaal je aan wegenbelasting en verzekering? ;)
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')