abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 15 maart 2017 @ 19:02:51 #1
286575 Roces18
Chef de party
pi_169541897
Ik wil een klein, zuinig autootje kopen tot ¤3000. Mag ook goedkoper, maar zoek geen roestbak. Belangrijk is goedkoop in verzekering, onderhoud, wegenbelasting enzo.

Heb al rondgekeken maar de meeste topics hier zijn ouder.

Zelf denk ik aan;
Toyota Aygo
Peugeot 107
Citroën C1

Ik weet dat hier veel vraag naar is en dat vind ik positief voor de doorverkoop.

Hebben jullie misschien andere opties of welk van de drie is beter dan de ander?

Alvast bedankt.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_169542211
quote:
Toyota Aygo
Peugeot 107
Citroën C1

welk van de drie is beter dan de ander?

dit is gewoon 3x dezelfde auto met iets ander bodywork
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_169542548
Suzuki alto
Mitshubishi spacestar
pi_169543142
daihatsu sirion
daihatsu cuore
nissan pixo
suzuki swift 1.0 eco tot 2002 (houd je geld over)
toyota yaris
Mitsubishi Colt 1.1
Fiat Panda
pi_169544478
VW polo
Opel Corsa
Citroen Berlingo
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_169545337
je wilt toch niet voor lul rijden?
pi_169545361
Citroen Saxo?
pi_169546072
Daihatsu YRV ? Een licht boodschappenautootje, 902kg.
Met een pittig 1.3 injectieblokje kom je goed mee in het verkeer en is het op de snelweg niet behelpen. Gemiddeld verbruik 1:18 gecombineerd stad en snelweg. Je hebt ze ook met turbo, maar die zijn dorstiger + turbo is weer extra onderdeel wat stuk kan gaan. Ze zijn wel wat roestgevoelig bij de wielkasten, maar dat zijn vele wagentjes van diezelfde leeftijd.

Alhoewel het vrij ielige wagentjes zijn, is het ook weer niet zo genant als de ronde Sirion 1 en 2 (uitgezonderd de Sirions met gt/sport pakketje.
  woensdag 15 maart 2017 @ 21:02:52 #9
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_169546418
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 20:28 schreef Captain_Ghost het volgende:
VW polo
Opel Corsa
Citroen Berlingo
Zuinig was een eis van TS ;)
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 19:02 schreef Roces18 het volgende:
Hebben jullie misschien andere opties of welk van de drie is beter dan de ander?

Kijk naar auto's met kleine motoren en let op je rechtervoet. Deawoo Matiz, of z'n amerikaanse opvolger is ook lekker zuinig en goedkoop. Ook in aanschaf.
Een auto van die prijs ga je niet snel voor meer doorverkopen, als dat al je wens zou zijn. Belangrijk zijn; niet te diefstal-gevoelig, kleine motor, stadsverkeer autootje.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_169546758
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 20:47 schreef hoechst het volgende:
Citroen Saxo?
Citroën Saxo is niet zuinig. In iedergeval niet in combi met automaat. Mijn ouders hebben korte tijd eentje gehad en het verbruik was gewoon 1:6 ofzoiets :D
  woensdag 15 maart 2017 @ 21:13:11 #11
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_169547221
Je hebt je antwoord al gegeven.

De 3-ling zijn leuke bakjes voor het geld, onderhoud is goedkoop en onderdelen plenty.
Voor zo rond de 3000 heb je met ongeveer 1 ton op de teller.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  woensdag 15 maart 2017 @ 21:18:06 #12
286575 Roces18
Chef de party
pi_169547623
quote:
7s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:13 schreef bokkepoot het volgende:
Je hebt je antwoord al gegeven.

De 3-ling zijn leuke bakjes voor het geld, onderhoud is goedkoop en onderdelen plenty.
Voor zo rond de 3000 heb je met ongeveer 1 ton op de teller.
Dat dacht ik zelf ook. Kan een van de genoemde auto s hier aan de "drieling" tippen? En welke van deze drie is dan het beste?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 15 maart 2017 @ 21:20:01 #13
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_169547761
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:18 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Dat dacht ik zelf ook. Kan een van de genoemde auto s hier aan de "drieling" tippen? En welke van deze drie is dan het beste?
Citroën en Peugeot zijn een fractie goedkoper in aanschaf en verzekering. Puur en alleen vanwege populariteit en cijfers diefstal.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  woensdag 15 maart 2017 @ 21:33:01 #14
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_169548746
De toyota is meestal wat duurder vanwege de naam Toyota. Voor de rest zijn het onderhuids gewoon dezelfde auto's. Ik heb vorige week een C1 gekocht, rijd hetzelfde als een Aygo of 107 (Ook veel gereden). Als je geeft om de restwaarde zou ik dan ook een Aygo halen.

De Yaris en daihatsu's hebben dezelfde blokken. Zullen ook wel zelfde betrouwbaarheid hebben.
Rest ken ik niet heel goed, durf het ook niet te zeggen
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  woensdag 15 maart 2017 @ 21:42:06 #15
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_169549370
quote:
10s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:33 schreef bokkepoot het volgende:
De toyota is meestal wat duurder vanwege de naam Toyota. Voor de rest zijn het onderhuids gewoon dezelfde auto's. Ik heb vorige week een C1 gekocht, rijd hetzelfde als een Aygo of 107 (Ook veel gereden). Als je geeft om de restwaarde zou ik dan ook een Aygo halen.

De Yaris en daihatsu's hebben dezelfde blokken. Zullen ook wel zelfde betrouwbaarheid hebben.
Rest ken ik niet heel goed, durf het ook niet te zeggen
De alto en de pixo zijn ook zeer degelijk en zijn onderhuids hetzelfde. De Fiat Panda heeft nog het betrouwbare fire motorblok.

De colt weet ik eigenlijk niet precies. Het zijn wel typische ouwe lullen auto's die vaak rustig bereden zijn en niet zo heel erg bekend is bij het grote publiek.

Een auto die minder bekend is bij het publiek is vaak wat voordeliger in aanschaf. Een Daihatshu, Nissan Pixo of Colt kunnen dan interessant zijn als je de auto langer wilt doorrijden.
  woensdag 15 maart 2017 @ 21:44:12 #16
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_169549540
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:42 schreef Revolution-NL het volgende:

De colt weet ik eigenlijk niet precies. Het zijn wel typische ouwe lullen auto's die vaak rustig bereden zijn en niet zo heel erg bekend is bij het grote publiek.
Wat wel lastig is voor de restwaarde.

Ik denk dat je sowieso geen verkeerde keuze kan maken met een kleine japanner van 2006-2010 zonder turbo..
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  woensdag 15 maart 2017 @ 21:46:03 #17
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_169549680
quote:
10s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:44 schreef bokkepoot het volgende:

[..]

Wat wel lastig is voor de restwaarde.

Ik denk dat je sowieso geen verkeerde keuze kan maken met een kleine japanner van 2006-2010 zonder turbo..
Dat laatste eis had ik niet goed gelezen. Dan zou ik inderdaad voor de drieling gaan of een Suzuki Alto
  woensdag 15 maart 2017 @ 22:29:34 #18
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_169552382
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 20:47 schreef hoechst het volgende:
je wilt toch niet voor lul rijden?
Niet iedereen hoeft de lengte van zijn lul te compenseren met een auto.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_169562811
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  donderdag 16 maart 2017 @ 07:26:10 #20
286575 Roces18
Chef de party
pi_169563333
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:46 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat laatste eis had ik niet goed gelezen. Dan zou ik inderdaad voor de drieling gaan of een Suzuki Alto
Suzuki Alto (de wat nieuwere) gaan zo boven de 3000¤. Zag er maar een staan .
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 16 maart 2017 @ 07:28:38 #21
286575 Roces18
Chef de party
pi_169563354
quote:
10s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:33 schreef bokkepoot het volgende:
De toyota is meestal wat duurder vanwege de naam Toyota. Voor de rest zijn het onderhuids gewoon dezelfde auto's. Ik heb vorige week een C1 gekocht, rijd hetzelfde als een Aygo of 107 (Ook veel gereden). Als je geeft om de restwaarde zou ik dan ook een Aygo halen.

De Yaris en daihatsu's hebben dezelfde blokken. Zullen ook wel zelfde betrouwbaarheid hebben.
Rest ken ik niet heel goed, durf het ook niet te zeggen
Dat is raar. Want juist in Aziatische landen zijn Europese auto's populairder. Maar heb je geen kleine verschillen kunnen ontdekken tussen deze drie? Zoals verbruik, koppeling enz
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_169563871
_O_ Starlet _O_
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_169564663
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:30 schreef DieselTank het volgende:
_O_ Starlet _O_
houd je nog 2k over voor onderhoud de komende 5 jaar, opgelost.
  donderdag 16 maart 2017 @ 09:53:44 #24
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_169564703
Let op de dat drieling (ook al weer langzaam op leeftijd, jongsten zijn nu zo'n 11 / 12 jaar oud) ook niet het eeuwige leven hebben. Heb al best wat verhalen gehoord over roest die na zo'n jaartje of 8 de hoek om komt kijken.

Je kan ook een prius kopen :)
http://ww3.autoscout24.nl/classified/307723908?asrc=st|as
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  donderdag 16 maart 2017 @ 10:04:49 #25
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_169564842
Of natuurlijk een Honda Civic.
Blokken gaan zonder probleem 400k mee, onderdelen kosten geen drol en je kan eigenlijk alles zelf doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')