dit is gewoon 3x dezelfde auto met iets ander bodyworkquote:Toyota Aygo
Peugeot 107
Citroën C1
welk van de drie is beter dan de ander?
Zuinig was een eis van TSquote:Op woensdag 15 maart 2017 20:28 schreef Captain_Ghost het volgende:
VW polo
Opel Corsa
Citroen Berlingo
Kijk naar auto's met kleine motoren en let op je rechtervoet. Deawoo Matiz, of z'n amerikaanse opvolger is ook lekker zuinig en goedkoop. Ook in aanschaf.quote:Op woensdag 15 maart 2017 19:02 schreef Roces18 het volgende:
Hebben jullie misschien andere opties of welk van de drie is beter dan de ander?
Citroën Saxo is niet zuinig. In iedergeval niet in combi met automaat. Mijn ouders hebben korte tijd eentje gehad en het verbruik was gewoon 1:6 ofzoietsquote:
Dat dacht ik zelf ook. Kan een van de genoemde auto s hier aan de "drieling" tippen? En welke van deze drie is dan het beste?quote:Op woensdag 15 maart 2017 21:13 schreef bokkepoot het volgende:
Je hebt je antwoord al gegeven.
De 3-ling zijn leuke bakjes voor het geld, onderhoud is goedkoop en onderdelen plenty.
Voor zo rond de 3000 heb je met ongeveer 1 ton op de teller.
Citroën en Peugeot zijn een fractie goedkoper in aanschaf en verzekering. Puur en alleen vanwege populariteit en cijfers diefstal.quote:Op woensdag 15 maart 2017 21:18 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Dat dacht ik zelf ook. Kan een van de genoemde auto s hier aan de "drieling" tippen? En welke van deze drie is dan het beste?
De alto en de pixo zijn ook zeer degelijk en zijn onderhuids hetzelfde. De Fiat Panda heeft nog het betrouwbare fire motorblok.quote:Op woensdag 15 maart 2017 21:33 schreef bokkepoot het volgende:
De toyota is meestal wat duurder vanwege de naam Toyota. Voor de rest zijn het onderhuids gewoon dezelfde auto's. Ik heb vorige week een C1 gekocht, rijd hetzelfde als een Aygo of 107 (Ook veel gereden). Als je geeft om de restwaarde zou ik dan ook een Aygo halen.
De Yaris en daihatsu's hebben dezelfde blokken. Zullen ook wel zelfde betrouwbaarheid hebben.
Rest ken ik niet heel goed, durf het ook niet te zeggen
Wat wel lastig is voor de restwaarde.quote:Op woensdag 15 maart 2017 21:42 schreef Revolution-NL het volgende:
De colt weet ik eigenlijk niet precies. Het zijn wel typische ouwe lullen auto's die vaak rustig bereden zijn en niet zo heel erg bekend is bij het grote publiek.
Dat laatste eis had ik niet goed gelezen. Dan zou ik inderdaad voor de drieling gaan of een Suzuki Altoquote:Op woensdag 15 maart 2017 21:44 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Wat wel lastig is voor de restwaarde.
Ik denk dat je sowieso geen verkeerde keuze kan maken met een kleine japanner van 2006-2010 zonder turbo..
Niet iedereen hoeft de lengte van zijn lul te compenseren met een auto.quote:
Suzuki Alto (de wat nieuwere) gaan zo boven de 3000¤. Zag er maar een staan .quote:Op woensdag 15 maart 2017 21:46 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat laatste eis had ik niet goed gelezen. Dan zou ik inderdaad voor de drieling gaan of een Suzuki Alto
Dat is raar. Want juist in Aziatische landen zijn Europese auto's populairder. Maar heb je geen kleine verschillen kunnen ontdekken tussen deze drie? Zoals verbruik, koppeling enzquote:Op woensdag 15 maart 2017 21:33 schreef bokkepoot het volgende:
De toyota is meestal wat duurder vanwege de naam Toyota. Voor de rest zijn het onderhuids gewoon dezelfde auto's. Ik heb vorige week een C1 gekocht, rijd hetzelfde als een Aygo of 107 (Ook veel gereden). Als je geeft om de restwaarde zou ik dan ook een Aygo halen.
De Yaris en daihatsu's hebben dezelfde blokken. Zullen ook wel zelfde betrouwbaarheid hebben.
Rest ken ik niet heel goed, durf het ook niet te zeggen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |