Ik vond Baku echt dodelijk saai en niet passend in het straatbeeld (zoals Monaco). Singapore heeft dan nog de avond sfeer en de fans...quote:Op woensdag 15 maart 2017 14:18 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Eens. Locatie is niet het belangrijktste voor een circuit. De layout is het belangrijkste.
Geluid komt vanzelf terug als refueling weer terug komt... de motoren zijn nu begrenst (ontworpen) om op maximaal 12000rpm te lopen, de V10 en V8 liepen tussen de 17000 en 18000rpm een V6 gaat ook wel janken bij dergelijke toerentallen (dat hoor je wel bij Indy)quote:Op woensdag 15 maart 2017 17:50 schreef nils7 het volgende:
Ze moeten zorgen dat er 2 teams tot en met de laatste race om de titel kunnen strijden.
Dan is er spanning en strijd, het hele veld gaat nooit lukken maar 2 teams zou al heel wenselijk zijn.
En het is een WK dus een race in Afrika hoort erbij net zoals India. Baku en Bahrein voegen weinig toe. Singapore vind ik jammer dat die weg gaat.
Qua regelgeving wil ik dit jaar even aan kijken. Ondanks dat ik refueling weer terug zou willen zien wil ik het een kans geven.
Plus het geluid moet terug. Hybride snap ik helemaal, zeker voor iemand die voor een elektrische auto fabrikant werkt, maar het is en blijft ook een show of een circus.
En ik krijg nu geen kippenvel meer als ik er 1 aan hoor komen en dat was vroeger wel. En hybride met geluid kan prima.
En Formule E en Electric GT is veel belangrijker voor de ontwikkeling van de elektrische auto dan de F1 alleen.
Hoop dat Brawn er iets mee kan.
Baku heeft dan ook geen goede layout. Maar bijv. Bahrein ofzo is gewoon een goed circuit. Ik kijk liever naar een race op Bahrein dan op Monza.quote:Op woensdag 15 maart 2017 17:15 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Ik vond Baku echt dodelijk saai en niet passend in het straatbeeld (zoals Monaco). Singapore heeft dan nog de avond sfeer en de fans...
Probleem is eerder dat het terugwinnen van de energie uit de uitlaatgassen het geluid dempt.quote:Op donderdag 16 maart 2017 07:48 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Geluid komt vanzelf terug als refueling weer terug komt... de motoren zijn nu begrenst (ontworpen) om op maximaal 12000rpm te lopen, de V10 en V8 liepen tussen de 17000 en 18000rpm een V6 gaat ook wel janken bij dergelijke toerentallen (dat hoor je wel bij Indy)
Je zit sowieso met je banden wissels/strategie, die moet je doen... misschien de optie invoeren dat je /mag/ bijtanken bij een bandenwissel?quote:Op donderdag 16 maart 2017 08:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Probleem is eerder dat het terugwinnen van de energie uit de uitlaatgassen het geluid dempt.
In de jaren 80 had de turbo ook nog geen 12.000 toeren en een beter geluid.
Sowieso zorgt bijtanken voor minder actie op de baan. En ik heb liever meer actie dan meer geluid.
De MGU-H zit er nu tussen die het geluid dempt.quote:Op donderdag 16 maart 2017 08:24 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Je zit sowieso met je banden wissels/strategie, die moet je doen... misschien de optie invoeren dat je /mag/ bijtanken bij een bandenwissel?
Overigens lijkt me dat de turbo techniek niet heel erg veranderd is sinds de jaren 80... toen had je ook demping op je uitlaat gassen.
Het gaat niet echt om het toerental, een paar decennia geleden liepen ze ook niet veel harder dan 12.000, gewoon omdat de klepveren dat niet bij konden houden. Het gaat er om dat als je de energie van de hete uitlaatgassen efficient gebruikt om een turbo aan te drijven, er minder energie overblijft om geluid te produceren.quote:Op donderdag 16 maart 2017 07:48 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Geluid komt vanzelf terug als refueling weer terug komt... de motoren zijn nu begrenst (ontworpen) om op maximaal 12000rpm te lopen, de V10 en V8 liepen tussen de 17000 en 18000rpm een V6 gaat ook wel janken bij dergelijke toerentallen (dat hoor je wel bij Indy)
Kan het minder cryptisch?quote:Op donderdag 16 maart 2017 09:39 schreef motorbloempje het volgende:
Door wat veranderingen/aankondigingen in werkdeadlines vind ik het aftellen ineens wel heel dubbel
Het betekent dat een belangrijke deadline met het aftellen naar de GPs erg dichtbij komtquote:Op donderdag 16 maart 2017 09:45 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Kan het minder cryptisch?
Nog maar 1 week .
Je realiseert je opeens dat je thesis volgende week bij het reading committee moet liggen?quote:Op donderdag 16 maart 2017 09:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het betekent dat een belangrijke deadline met het aftellen naar de GPs erg dichtbij komt
Mit Kai dabei!quote:Op donderdag 16 maart 2017 10:52 schreef Kerplunk het volgende:
Komend seizoen lekker op TV kijken ipv brakke stream van Ziggo
Wishful thinking of....?quote:
ze zijn aan het rondkijken bij bijv Mercedes voor het geval Honda geen stappen maakt dit jaar.quote:
Honda is al jaren klote, die hadden van de winter al stappen moeten maken!quote:Op donderdag 16 maart 2017 12:24 schreef franklop het volgende:
[..]
ze zijn aan het rondkijken bij bijv Mercedes voor het geval Honda geen stappen maakt dit jaar.
Dat is wel wat anders
Dan is het nog steeds geen confirmed vertrekquote:Op donderdag 16 maart 2017 12:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Honda is al jaren klote, die hadden van de winter al stappen moeten maken!
Ze praten met Mercedes en kijken naar Renault. Dat is wat anders dan dat Honda al op straat is gezet, zoals jij zegtquote:
mijn voorspelling danquote:Op donderdag 16 maart 2017 12:27 schreef franklop het volgende:
[..]
Dan is het nog steeds geen confirmed vertrek
Nee, dat doen we niet. Maar jij brengt het alsof het een feit is ("confirmed"), en dat is het niet. En netjes een link in je bericht plaatsen kan ook geen kwaad.quote:Op donderdag 16 maart 2017 12:28 schreef THEFXR het volgende:
maar als jullie Honda nog meer kansen willen geven, doe het gerust.
niemand leest artikelen, dat weet je tochquote:Op donderdag 16 maart 2017 12:30 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Nee, dat doen we niet. Maar jij brengt het alsof het een feit is ("confirmed"), en dat is het niet. En netjes een link in je bericht plaatsen kan ook geen kwaad.
http://www.gpupdate.net/n(...)-mercedes-voor-2018/
Het valt me nog mee, dat ik nooit berichten hebt gelezen als: Alonso slaat japanner of Alonso slaat meerdere Japannersquote:Op donderdag 16 maart 2017 12:29 schreef Peterselieman het volgende:
Het zou wel een gat in hun begroting slaan. Van 100 miljoen ontvangen van Honda naar 20 miljoen betalen per jaar
Alternative facts!quote:Op donderdag 16 maart 2017 12:30 schreef Floriz87 het volgende:
[..]
Nee, dat doen we niet. Maar jij brengt het alsof het een feit is ("confirmed"), en dat is het niet. En netjes een link in je bericht plaatsen kan ook geen kwaad.
http://www.gpupdate.net/n(...)-mercedes-voor-2018/
zou jij dat doen? tuurlijk niet, dan gooien hun ook de handdoek in de ring en val je de rest van het jaar uit. Het is gewoon de deur op een kier zetten en druk uitoefenen.quote:Op donderdag 16 maart 2017 12:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze praten met Mercedes en kijken naar Renault. Dat is wat anders dan dat Honda al op straat is gezet, zoals jij zegt
Hij stopt ze onder de motorkap in de hoop dat de auto daarvan sneller wordtquote:Op donderdag 16 maart 2017 12:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Het valt me nog mee, dat ik nooit berichten hebt gelezen als: Alonso slaat japanner of Alonso slaat meerdere Japanners
zou best een wedje willen zetten dat Alonso een TUE heeft voor xanax ofzo.quote:Op donderdag 16 maart 2017 12:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij stopt ze onder de motorkap in de hoop dat de auto daarvan sneller wordt
Effectief hetzelfde wat Red Bull vorig jaar deed dus bij Renault.quote:Op donderdag 16 maart 2017 12:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zou jij dat doen? tuurlijk niet, dan gooien hun ook de handdoek in de ring en val je de rest van het jaar uit. Het is gewoon de deur op een kier zetten en druk uitoefenen.
Iedereen kan nu wel al zien dat ze achterliggen, hoe gaan ze dat tot ene betrouwbaar niveau inhalen? het is ze nl in 2 jaar nog niet gelukt
Het chassis van McLaren is ook een natte dweil zoals de heren geleerden in het door Sasq geposte filmpje zeiden. Ferrari en Mercedes zijn al twee bochten verder voordat Alonso of Stoffel eindelijk weer op het gas kunnen gaan.quote:Op donderdag 16 maart 2017 12:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zou jij dat doen? tuurlijk niet, dan gooien hun ook de handdoek in de ring en val je de rest van het jaar uit. Het is gewoon de deur op een kier zetten en druk uitoefenen.
Iedereen kan nu wel al zien dat ze achterliggen, hoe gaan ze dat tot ene betrouwbaar niveau inhalen? het is ze nl in 2 jaar nog niet gelukt
Die motor ging weer goed toen ze bekend maakte dat ze een fabrieksteam gingen starten.quote:Op donderdag 16 maart 2017 12:40 schreef franklop het volgende:
[..]
Effectief hetzelfde wat Red Bull vorig jaar deed dus bij Renault.
Dat weet ik niet, vorige jaar hadden de motor teruggedraaid tot een gp2 motor, voor meer betrouwbaarheid.quote:Op donderdag 16 maart 2017 12:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het chassis van McLaren is ook een natte dweil zoals de heren geleerden in het door Sasq geposte filmpje zeiden. Ferrari en Mercedes zijn al twee bochten verder voordat Alonso of Stoffel eindelijk weer op het gas kunnen gaan.
Het ligt niet alleen aan Honda dat ze niet presteren.
Je moet ze dwingen om de werkwijze aan te passen. Daarom vreemd dat adviseur Gilles Simon eruit is geknikkerd. Ik hoop dat ze mensen als Mario Illien benaderen. Anders blijf je nog 100 miljoen miljard jaar achter de feiten aan lopenquote:Op donderdag 16 maart 2017 12:40 schreef franklop het volgende:
[..]
Effectief hetzelfde wat Red Bull vorig jaar deed dus bij Renault.
Moeten ze wel voor eind mei een beslissing nemen. Dan moeten de leveranciers aangeven aan wie ze motoren gaan leveren.quote:Op donderdag 16 maart 2017 12:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze praten met Mercedes en kijken naar Renault. Dat is wat anders dan dat Honda al op straat is gezet, zoals jij zegt
Dat zou zomaar kunnen, maar dat neemt niet weg dat je aan chassiszijde nog best wel het nodige kunt winnen, ook met een motor die niet de allerbeste is.quote:Op donderdag 16 maart 2017 12:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, vorige jaar hadden de motor teruggedraaid tot een gp2 motor, voor meer betrouwbaarheid.
man, die motor is gewoon de slechtste van het hele veld, ze leveren ook maar aan een team, de rest blijft lekker ver weg van dat onding.quote:Op donderdag 16 maart 2017 12:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zou zomaar kunnen, maar dat neemt niet weg dat je aan chassiszijde nog best wel het nodige kunt winnen, ook met een motor die niet de allerbeste is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |