abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Games woensdag 15 maart 2017 @ 14:19:54 #101
206706 crew  Racerblade
pi_169535434
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:18 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Toronto Maple Leafs? :P
pi_169539298
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 14:18 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Eens. Locatie is niet het belangrijktste voor een circuit. De layout is het belangrijkste.
Ik vond Baku echt dodelijk saai en niet passend in het straatbeeld (zoals Monaco). Singapore heeft dan nog de avond sfeer en de fans...
  woensdag 15 maart 2017 @ 17:40:54 #103
63302 rockstah
New World Disorder
pi_169539893
Had dat niet ook met Pirelli's "conservatieve bandenkeuze bij nieuwe circuits" gewoonte te maken?
Wat me vooral opviel vorig seizoen is dat eigenlijk alle één-stops races dodelijk saai waren, nog meer dan normaal wegens de grote snelheidsverschillen. Baku was wat dat betreft geen negatieve uitschieter als je het mij vraagt, maar er stonden wel wat meer spotlights op natuurlijk.
Socialism always fails, but for some reason every single time it requires US sanctions, economic warfare, ‘freedom fighters’ or an outright invasion to fail.
  woensdag 15 maart 2017 @ 17:50:00 #104
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_169540108
Ze moeten zorgen dat er 2 teams tot en met de laatste race om de titel kunnen strijden.
Dan is er spanning en strijd, het hele veld gaat nooit lukken maar 2 teams zou al heel wenselijk zijn.
En het is een WK dus een race in Afrika hoort erbij net zoals India. Baku en Bahrein voegen weinig toe. Singapore vind ik jammer dat die weg gaat.

Qua regelgeving wil ik dit jaar even aan kijken. Ondanks dat ik refueling weer terug zou willen zien wil ik het een kans geven.
Plus het geluid moet terug. Hybride snap ik helemaal, zeker voor iemand die voor een elektrische auto fabrikant werkt, maar het is en blijft ook een show of een circus.
En ik krijg nu geen kippenvel meer als ik er 1 aan hoor komen en dat was vroeger wel. En hybride met geluid kan prima.
En Formule E en Electric GT is veel belangrijker voor de ontwikkeling van de elektrische auto dan de F1 alleen.

Hoop dat Brawn er iets mee kan.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_169563475
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 17:50 schreef nils7 het volgende:
Ze moeten zorgen dat er 2 teams tot en met de laatste race om de titel kunnen strijden.
Dan is er spanning en strijd, het hele veld gaat nooit lukken maar 2 teams zou al heel wenselijk zijn.
En het is een WK dus een race in Afrika hoort erbij net zoals India. Baku en Bahrein voegen weinig toe. Singapore vind ik jammer dat die weg gaat.

Qua regelgeving wil ik dit jaar even aan kijken. Ondanks dat ik refueling weer terug zou willen zien wil ik het een kans geven.
Plus het geluid moet terug. Hybride snap ik helemaal, zeker voor iemand die voor een elektrische auto fabrikant werkt, maar het is en blijft ook een show of een circus.
En ik krijg nu geen kippenvel meer als ik er 1 aan hoor komen en dat was vroeger wel. En hybride met geluid kan prima.
En Formule E en Electric GT is veel belangrijker voor de ontwikkeling van de elektrische auto dan de F1 alleen.

Hoop dat Brawn er iets mee kan.
Geluid komt vanzelf terug als refueling weer terug komt... de motoren zijn nu begrenst (ontworpen) om op maximaal 12000rpm te lopen, de V10 en V8 liepen tussen de 17000 en 18000rpm een V6 gaat ook wel janken bij dergelijke toerentallen (dat hoor je wel bij Indy)
pi_169563522
quote:
15s.gif Op woensdag 15 maart 2017 17:15 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Ik vond Baku echt dodelijk saai en niet passend in het straatbeeld (zoals Monaco). Singapore heeft dan nog de avond sfeer en de fans...
Baku heeft dan ook geen goede layout. Maar bijv. Bahrein ofzo is gewoon een goed circuit. Ik kijk liever naar een race op Bahrein dan op Monza.

Singapore is ook een van mijn favorieten. Helaas de enige gp die ik niet live kan zien dit jaar :'(
pi_169563717
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 07:48 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Geluid komt vanzelf terug als refueling weer terug komt... de motoren zijn nu begrenst (ontworpen) om op maximaal 12000rpm te lopen, de V10 en V8 liepen tussen de 17000 en 18000rpm een V6 gaat ook wel janken bij dergelijke toerentallen (dat hoor je wel bij Indy)
Probleem is eerder dat het terugwinnen van de energie uit de uitlaatgassen het geluid dempt.

In de jaren 80 had de turbo ook nog geen 12.000 toeren en een beter geluid.

Sowieso zorgt bijtanken voor minder actie op de baan. En ik heb liever meer actie dan meer geluid.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_169563802
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:16 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Probleem is eerder dat het terugwinnen van de energie uit de uitlaatgassen het geluid dempt.

In de jaren 80 had de turbo ook nog geen 12.000 toeren en een beter geluid.

Sowieso zorgt bijtanken voor minder actie op de baan. En ik heb liever meer actie dan meer geluid.
Je zit sowieso met je banden wissels/strategie, die moet je doen... misschien de optie invoeren dat je /mag/ bijtanken bij een bandenwissel?

Overigens lijkt me dat de turbo techniek niet heel erg veranderd is sinds de jaren 80... toen had je ook demping op je uitlaat gassen.
pi_169563936
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 08:24 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Je zit sowieso met je banden wissels/strategie, die moet je doen... misschien de optie invoeren dat je /mag/ bijtanken bij een bandenwissel?

Overigens lijkt me dat de turbo techniek niet heel erg veranderd is sinds de jaren 80... toen had je ook demping op je uitlaat gassen.
De MGU-H zit er nu tussen die het geluid dempt.
pi_169564058
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 07:48 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Geluid komt vanzelf terug als refueling weer terug komt... de motoren zijn nu begrenst (ontworpen) om op maximaal 12000rpm te lopen, de V10 en V8 liepen tussen de 17000 en 18000rpm een V6 gaat ook wel janken bij dergelijke toerentallen (dat hoor je wel bij Indy)
Het gaat niet echt om het toerental, een paar decennia geleden liepen ze ook niet veel harder dan 12.000, gewoon omdat de klepveren dat niet bij konden houden. Het gaat er om dat als je de energie van de hete uitlaatgassen efficient gebruikt om een turbo aan te drijven, er minder energie overblijft om geluid te produceren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 16 maart 2017 @ 09:32:54 #111
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_169564445
Gvd wat duurt dat aftellen lang.
pi_169564530
Door wat veranderingen/aankondigingen in werkdeadlines vind ik het aftellen ineens wel heel dubbel :') :@ :P
Ja doei.
pi_169564594
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 09:39 schreef motorbloempje het volgende:
Door wat veranderingen/aankondigingen in werkdeadlines vind ik het aftellen ineens wel heel dubbel :') :@ :P
Kan het minder cryptisch?

Nog maar 1 week ^O^ .
Woei!
pi_169564608
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 09:45 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

Kan het minder cryptisch?

Nog maar 1 week ^O^ .
Het betekent dat een belangrijke deadline met het aftellen naar de GPs erg dichtbij komt :P
Ja doei.
pi_169564661
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 09:46 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het betekent dat een belangrijke deadline met het aftellen naar de GPs erg dichtbij komt :P
Je realiseert je opeens dat je thesis volgende week bij het reading committee moet liggen? :P
Woei!
pi_169564671
Daar ligt 'ie al een tijdje :P
Ja doei.
pi_169564691
Lucky you }:|
Woei!
pi_169564927
Wie had dát gedacht? ;(
Ja doei.
  donderdag 16 maart 2017 @ 10:52:12 #120
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_169565632
Komend seizoen lekker op TV kijken ipv brakke stream van Ziggo _O_
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_169565710
quote:
2s.gif Op donderdag 16 maart 2017 10:52 schreef Kerplunk het volgende:
Komend seizoen lekker op TV kijken ipv brakke stream van Ziggo _O_
Mit Kai dabei!
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_169566715
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:20:09 #123
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567419
Mclaren gooit Honda eruit.
voor 2018
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:22:10 #124
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_169567451
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:20 schreef THEFXR het volgende:
Mclaren gooit Honda eruit.
voor 2018
Wishful thinking of....?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:22:55 #125
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567466
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:22 schreef nils7 het volgende:

[..]

Wishful thinking of....?
confirmed
pi_169567501
Bron?
Flesje bier
pi_169567508
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:22 schreef THEFXR het volgende:

[..]

confirmed
ze zijn aan het rondkijken bij bijv Mercedes voor het geval Honda geen stappen maakt dit jaar.

Dat is wel wat anders
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:26:28 #128
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567535
quote:
1s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:24 schreef franklop het volgende:

[..]

ze zijn aan het rondkijken bij bijv Mercedes voor het geval Honda geen stappen maakt dit jaar.

Dat is wel wat anders
Honda is al jaren klote, die hadden van de winter al stappen moeten maken!
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:26:41 #129
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567537
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:24 schreef Gezicht het volgende:
Bron?
gpupdate
pi_169567555
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:26 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Honda is al jaren klote, die hadden van de winter al stappen moeten maken!
Dan is het nog steeds geen confirmed vertrek ;)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 maart 2017 @ 12:27:47 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169567562
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:26 schreef THEFXR het volgende:

[..]

gpupdate
Ze praten met Mercedes en kijken naar Renault. Dat is wat anders dan dat Honda al op straat is gezet, zoals jij zegt
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:28:00 #132
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567568
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:27 schreef franklop het volgende:

[..]

Dan is het nog steeds geen confirmed vertrek ;)
mijn voorspelling dan :D
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:28:58 #133
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567585
maar als jullie Honda nog meer kansen willen geven, doe het gerust.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 maart 2017 @ 12:29:17 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169567596
Het zou wel een gat in hun begroting slaan. Van 100 miljoen ontvangen van Honda naar 20 miljoen betalen per jaar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169567623
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:28 schreef THEFXR het volgende:
maar als jullie Honda nog meer kansen willen geven, doe het gerust.
Nee, dat doen we niet. Maar jij brengt het alsof het een feit is ("confirmed"), en dat is het niet. En netjes een link in je bericht plaatsen kan ook geen kwaad.

http://www.gpupdate.net/n(...)-mercedes-voor-2018/
Woei!
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:31:19 #136
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567638
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:30 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

Nee, dat doen we niet. Maar jij brengt het alsof het een feit is ("confirmed"), en dat is het niet. En netjes een link in je bericht plaatsen kan ook geen kwaad.

http://www.gpupdate.net/n(...)-mercedes-voor-2018/
niemand leest artikelen, dat weet je toch
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:32:17 #137
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567654
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:29 schreef Peterselieman het volgende:
Het zou wel een gat in hun begroting slaan. Van 100 miljoen ontvangen van Honda naar 20 miljoen betalen per jaar
Het valt me nog mee, dat ik nooit berichten hebt gelezen als: Alonso slaat japanner of Alonso slaat meerdere Japanners :P
pi_169567658
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:30 schreef Floriz87 het volgende:

[..]

Nee, dat doen we niet. Maar jij brengt het alsof het een feit is ("confirmed"), en dat is het niet. En netjes een link in je bericht plaatsen kan ook geen kwaad.

http://www.gpupdate.net/n(...)-mercedes-voor-2018/
Alternative facts!
pi_169567675
FAKE NEWS!!!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:35:22 #140
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567712
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze praten met Mercedes en kijken naar Renault. Dat is wat anders dan dat Honda al op straat is gezet, zoals jij zegt
zou jij dat doen? tuurlijk niet, dan gooien hun ook de handdoek in de ring en val je de rest van het jaar uit. Het is gewoon de deur op een kier zetten en druk uitoefenen.
Iedereen kan nu wel al zien dat ze achterliggen, hoe gaan ze dat tot ene betrouwbaar niveau inhalen? het is ze nl in 2 jaar nog niet gelukt
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 maart 2017 @ 12:35:54 #141
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169567720
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Het valt me nog mee, dat ik nooit berichten hebt gelezen als: Alonso slaat japanner of Alonso slaat meerdere Japanners :P
Hij stopt ze onder de motorkap in de hoop dat de auto daarvan sneller wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:37:43 #142
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567756
quote:
10s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hij stopt ze onder de motorkap in de hoop dat de auto daarvan sneller wordt
zou best een wedje willen zetten dat Alonso een TUE heeft voor xanax ofzo.
pi_169567810
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

zou jij dat doen? tuurlijk niet, dan gooien hun ook de handdoek in de ring en val je de rest van het jaar uit. Het is gewoon de deur op een kier zetten en druk uitoefenen.
Iedereen kan nu wel al zien dat ze achterliggen, hoe gaan ze dat tot ene betrouwbaar niveau inhalen? het is ze nl in 2 jaar nog niet gelukt
Effectief hetzelfde wat Red Bull vorig jaar deed dus bij Renault.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 maart 2017 @ 12:41:26 #144
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169567824
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:35 schreef THEFXR het volgende:

[..]

zou jij dat doen? tuurlijk niet, dan gooien hun ook de handdoek in de ring en val je de rest van het jaar uit. Het is gewoon de deur op een kier zetten en druk uitoefenen.
Iedereen kan nu wel al zien dat ze achterliggen, hoe gaan ze dat tot ene betrouwbaar niveau inhalen? het is ze nl in 2 jaar nog niet gelukt
Het chassis van McLaren is ook een natte dweil zoals de heren geleerden in het door Sasq geposte filmpje zeiden. Ferrari en Mercedes zijn al twee bochten verder voordat Alonso of Stoffel eindelijk weer op het gas kunnen gaan.

Het ligt niet alleen aan Honda dat ze niet presteren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:42:04 #145
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567836
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:40 schreef franklop het volgende:

[..]

Effectief hetzelfde wat Red Bull vorig jaar deed dus bij Renault.
Die motor ging weer goed toen ze bekend maakte dat ze een fabrieksteam gingen starten.
niet echt vergelijkbaar
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:43:09 #146
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567852
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het chassis van McLaren is ook een natte dweil zoals de heren geleerden in het door Sasq geposte filmpje zeiden. Ferrari en Mercedes zijn al twee bochten verder voordat Alonso of Stoffel eindelijk weer op het gas kunnen gaan.

Het ligt niet alleen aan Honda dat ze niet presteren.
Dat weet ik niet, vorige jaar hadden de motor teruggedraaid tot een gp2 motor, voor meer betrouwbaarheid.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 maart 2017 @ 12:43:55 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169567859
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:40 schreef franklop het volgende:

[..]

Effectief hetzelfde wat Red Bull vorig jaar deed dus bij Renault.
Je moet ze dwingen om de werkwijze aan te passen. Daarom vreemd dat adviseur Gilles Simon eruit is geknikkerd. Ik hoop dat ze mensen als Mario Illien benaderen. Anders blijf je nog 100 miljoen miljard jaar achter de feiten aan lopen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169567885
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze praten met Mercedes en kijken naar Renault. Dat is wat anders dan dat Honda al op straat is gezet, zoals jij zegt
Moeten ze wel voor eind mei een beslissing nemen. Dan moeten de leveranciers aangeven aan wie ze motoren gaan leveren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 16 maart 2017 @ 12:45:53 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169567896
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:43 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, vorige jaar hadden de motor teruggedraaid tot een gp2 motor, voor meer betrouwbaarheid.
Dat zou zomaar kunnen, maar dat neemt niet weg dat je aan chassiszijde nog best wel het nodige kunt winnen, ook met een motor die niet de allerbeste is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 16 maart 2017 @ 12:47:53 #150
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169567923
quote:
14s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat zou zomaar kunnen, maar dat neemt niet weg dat je aan chassiszijde nog best wel het nodige kunt winnen, ook met een motor die niet de allerbeste is.
man, die motor is gewoon de slechtste van het hele veld, ze leveren ook maar aan een team, de rest blijft lekker ver weg van dat onding.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')