abonnementen ibood.com bol.com
pi_169503766
registreer om deze reclame te verbergen
Het F1 seizoen van 2016 is ten einde, het was een seizoen van spannende, maar ook zeer saaie races,
Mercedes was immers onverslaanbaar, en mocht er echt spanning zijn om P1, dan moesten beide Mercedessen wel uitvallen.

Dit gebeurde ook in Barcelona, waar Max Verstappen opeens op P1 reed, en zelfs finishte als eerste. Hiermee kwam de Max hype echt op gang. Veel nieuwe kijkers, en veel nieuwe fans. De races daarna waren soms nog wel spannend, zoals bijvoorbeeld de overwinning van Ricciardo op Sepang. Verder zijn alle overwinningen gegaan naar Rosberg en Hamilton. Hopen dus dat er volgend jaar wat meer spanning in de teams, want dit jaar domineerde Mercedes te veel, waardoor het zonder hun eigenlijk een stuk spannender zou zijn.

De einduitslag van 2016

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de constructeurs

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dan vooruit kijken, 2017, wat gaat er allemaal veranderen, en wat is de planning?

N1hRkR4.png

In 2017 zijn er weer een hoop veranderingen in de sport. Zo worden de voor en achtervleugels breder, en zijn er door Pirelli veel bredere banden aangeleverd. Hierdoor worden de F1 auto's zelf ook breder en gaan naar zo'n 2 meter breed ipv 1,80m. Hierdoor krijgen de meeste auto's over zo'n 25% meer downforce te beschikken en dit kan gedurende dit jaar nog flink oplopen. De bredere achterbanden zorgen voor meer grip. Waardoor er meer snelheid valt te behalen in de snelle bochten.

Daarnaast verdwijnen ook de tokens. Tot 2016 kreeg ieder team een bepaald aantal tokens om een upgrade aan hun motor uit te voeren, die verdwijnen nu dus helemaal, wat meer spanning oplevert gedurende het seizoen. Verder gaat het minimum gewicht wat omhoog, van 720KG tot 740KG.

De Agenda

Datum Evenement Locatie
26 maart GP van AustraliŽ Melbourne
9 april GP van China Shanghai
16 april GP van Bahrein Sakhir
30 april GP van Rusland Sochi
14 mei GP van Spanje Barcelona
28 mei GP van Monaco Monte Carlo
11 juni GP van Canada Montreal
25 juni GP van Azerbeidzjan Baku
9 juli GP van Oostenrijk Red Bull Ring
16 juli GP van Engeland Silverstone
30 juli GP van Hongarije Hungaroring
27 augustus GP van BelgiŽ Spa-Francorchamps
3 september GP van ItaliŽ Monza
17 september GP van Singapore Marina Bay
1 oktober GP van MaleisiŽ Sepang
8 oktober GP van Japan Suzuka
22 oktober GP van Amerika Circuit of the Americas
29 oktober GP van Mexico Mexico Stad
12 november GP van BraziliŽ* Interlagos
26 november GP van Abu Dhabi Yas Marina

De teams dan, hier zijn dit jaar geen nieuwe teams, en zeer waarschijnlijk ook geen Manor.

EW6xxVd.jpg iuf8Gng.png
iae6tGS.jpg
Mercedes F1 W08 EQ Power+ (Mercedes M08 EQ Power+)
KuP7kjP.jpg ffUv9Tl.jpg
[b]#44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas


ok4wvr5.jpg wIKodwr.png
1IntQpm.png
Red Bull Racing RB13 (Tag Heuer)
AQqyDvS.jpg Q9jT0hz.jpg
#3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen

S6Ysoby.jpg VM5jaxa.png
BwcUpyB.jpg
Ferrari SF70H (Ferrari 062)
38sXIwf.jpg GHbpxCM.jpg
#5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen

4JRQOza.jpg KabQHcR.png
zKOiYC7.jpg
Force India VJM10 (Mercedes M08 EQ Power+)
K9faojL.jpg 0LdQ4sL.jpg
#11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon

IP5bEnr.jpg 3Vi7pqx.png
7yfSs2O.jpg
Williams FW40 (Mercedes M08 EQ Power+)
01CFc5R.jpg ofzm2FJ.jpg
#19 Felipe Massa en #18 Lance Stroll

KYdzFhi.jpgSpDybov.png
K7Y9SCs.png
McLaren MCL32 (Honda RA617H)
FHWV5wY.jpg w8m1NjQ.jpg
#14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne

0pagZ0m.jpg dG42Dws.png
SWc0xAf.jpg
Toro Rosso (Renault R.E.17)
cg8QyCS.jpg NDEmsaT.jpg
#55 Carlos Sainz en #26 Daniil Kvyat

AsrQ42e.png 5JCuLDe.png
eYJQDEM.jpg
Haas VF-17 (Ferrari 062)
6davqKX.jpg 17qiuIb.jpg
#8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen

S766gZ0.jpg FOwcvH9.png
rTWdKvx.jpg
Renault R.S.17 (Renault R.E.17)
foGIgVO.jpgP5cQrsI.jpg
#27 Nico Hulkenberg en #30 Jolyon Palmer

Lcjol3b.jpg OL2W9Bo.png
SOsPwmm.jpg
Sauber C36 (Ferrari 061)
shPBKsN.jpg uZ6Z9x9.jpg
#9 Marcus Ericsson en #94 Pascal Wehrlein
Well done Baku!!
pi_169503991
Is het cool om te zeggen dat je hoopt dat ricciardo van max wint ofzo, om aan te geven dat je het gepeupel ontstijgt ofzo. Ik ben gewoon voor Max.
pi_169504118
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 10:53 schreef opreis het volgende:
Is het cool om te zeggen dat je hoopt dat ricciardo van max wint ofzo, om aan te geven dat je het gepeupel ontstijgt ofzo. Ik ben gewoon voor Max.
Om jezelf beter te voelen dan de newbies die pas gingen kijken toen Max het goed deed.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_169504272
registreer om deze reclame te verbergen
Ik denk oprecht dat Max dit jaar beter zal zijn dan Ricciardo. Dat zag je in de loop van vorig jaar ontstaan. In eerste instantie was Ricciardo in de Q nog de betere (verschillen van 0,3 seconde in Spanje zo uit mijn hoofd). Maar naar mate het seizoen vorderde begon Max zich steeds beter te kwalificeren. En dan in de wetenschap dat het slechts Max' tweede seizoen was, en hij de voorbereiding en de eerste 4 races in een andere auto heeft gereden.
pi_169504299
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 10:59 schreef Beach het volgende:

[..]

Om jezelf beter te voelen dan de newbies die pas gingen kijken toen Max het goed deed.
Oh dat heb ik niet nodig dan, ik ben sowieso de beste hier.
  dinsdag 14 maart 2017 @ 11:34:49 #6
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_169504760
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:08 schreef tja77 het volgende:
Ik denk oprecht dat Max dit jaar beter zal zijn dan Ricciardo. Dat zag je in de loop van vorig jaar ontstaan. In eerste instantie was Ricciardo in de Q nog de betere (verschillen van 0,3 seconde in Spanje zo uit mijn hoofd). Maar naar mate het seizoen vorderde begon Max zich steeds beter te kwalificeren. En dan in de wetenschap dat het slechts Max' tweede seizoen was, en hij de voorbereiding en de eerste 4 races in een andere auto heeft gereden.
Max moet alleen geduldiger worden. Als het even tegenzit dan heeft hij imo nogal de neiging om zijn banden kapot te jagen om tegenstanders voorbij te komen. En hij gaat bij de start risico niet bepaald uit de weg. Maar race snelheid is er wel idd.
pi_169504855
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 10:53 schreef opreis het volgende:
Is het cool om te zeggen dat je hoopt dat ricciardo van max wint ofzo, om aan te geven dat je het gepeupel ontstijgt ofzo. Ik ben gewoon voor Max.
Wat een onzin :D

Is iedereen voor Max is het ook niet goed, want dan ben je weer niet objectief blablabla..

Ja ik ben ook voor Max, ik hoop net als voor Ricciardo dat ie het goed gaat doen, ik kan niet wachten tot de GP van BelgiŽ met nůg meer oranje op de tribunes, maar Ricciardo is wat mij betreft net zo leuk om te volgen en aan te moedigen. Een coureur zonder haters, een beetje het zelfde karakter wat Button heeft, genieten van het hier en nu en zich bevoorrecht voelen een F1 coureur te zijn. Of zoals ze in GB zeggen, een happy chappy !

En naast Ricciardo ben ik dan ook nog voor Hulkenberg, Perez en Alonso.. en de rest van de sport.

Had ook korter kunnen reageren met ; Hoop gewoon mooie races te zien, klaar. ^O^
pi_169504860
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 10:53 schreef opreis het volgende:
Is het cool om te zeggen dat je hoopt dat ricciardo van max wint ofzo, om aan te geven dat je het gepeupel ontstijgt ofzo. Ik ben gewoon voor Max.
Ricciardo heeft ook wel een onwijs hoge gun factor natuurlijk. Prachtig om die strijd tussen hun te zien. Maar aan het eind van de streep hoop ik gewoon dat Max voor staat hoor.
Ņ
  dinsdag 14 maart 2017 @ 11:42:40 #9
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169504873
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 10:59 schreef Beach het volgende:

[..]

Om jezelf beter te voelen dan de newbies die pas gingen kijken toen Max het goed deed.
Ik was al een newbie toen Jos het goed deed.... nou goed... die deed het eigenlijk maar matig. Kon zijn teamgenootje amper verslaan. Prutser. Toen al vonden mensen mij hier een newbie (ok ok... toen was er nog geen fok) en nu vinden ze dat ook.

maar goed... tuurlijk ligt die jongen onder een vergrootglas en heeft hij fans. Iedereen die hier zegt dat hij in kwalificaties dichterbij is gekomen aan het einde van het seizoen heeft ook gelijk. De voorsprong die hij echter in het begin van Red Bull in de races had draaide qua momentum echter naar Ricciardo. Ik geloof dat iedere 'kenner' het er wel over eens is dat Red Bull een ijzersterk rijderspaar heeft. We hebben 17 kansen gehad om Max en Daniel te vergelijken en in een deel daarvan speelde externe invloeden een rol. Dat is heel weinig vergelijkingsmateriaal. Het enige dat je echt kan zien is dat het werk van Renault en Red Bull plus de rijderswissel een keerpunt in het seizoen was. Ook al was het erg vroeg in het seizoen. Het was een stempel op het seizoen.

Op basis daarvan is het enige dat we nog 2 weken kunnen doen hopen dat Red Bull echt verstoppertje heeft gespeeld, dat Renault echt verbeteringen klaar heeft en dat het bovenin echt dicht op elkaar zit. Hopelijk bij Ferrari ook, want Hamilton, Vettel, Max en Ricciardo zijn eigenlijk allemaal potentiele legendes, zoals de teamgenoot van de vader van Max toen echte mannen al F1 keken. Met al die coureurs in een competitieve auto gaan we hier nog veel veel meer newbies krijgen die Verstappen niet objectief kunnen beoordelen. Ik verheug me al.
Die ScheiŖe bleibt gleich, nur die Fliegen šndern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_169504880
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 11:41 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ricciardo heeft ook wel een onwijs hoge gun factor natuurlijk. Prachtig om die strijd tussen hun te zien. Maar aan het eind van de streep hoop ik gewoon dat Max voor staat hoor.
Dit ja :Y
"[i]I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up.[/i]" - George Carlin.
pi_169505133
'Teams bang voor brandstoftekorten'

Apart dat in het laaste jaar van de eerste generaties turbo's (1988) de auto's ook maar 150 liter brandstof mee mochten nemen. Dus dertig jaar later, met alle moderne technieken van energie regeneren enzovoorts zijn we qua besparing dus geen stap vooruit gekomen..
Natuurlijk hadden die auto's 300 pk minder en wogen ruim honderd kilo minder, maar toch.

Hopelijk krijgen we geen races straks waar iedereen wanhopig brandstof moet gaan besparen de laatste ronden.
pi_169505384
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 12:00 schreef Ferry_76 het volgende:
'Teams bang voor brandstoftekorten'

Apart dat in het laaste jaar van de eerste generaties turbo's (1988) de auto's ook maar 150 liter brandstof mee mochten nemen. Dus dertig jaar later, met alle moderne technieken van energie regeneren enzovoorts zijn we qua besparing dus geen stap vooruit gekomen..
Natuurlijk hadden die auto's 300 pk minder en wogen ruim honderd kilo minder, maar toch.

Hopelijk krijgen we geen races straks waar iedereen wanhopig brandstof moet gaan besparen de laatste ronden.
Ja, ik ben ook wel tegen het 'endurance' racen in de Formule racerij, anderzijds blijft het ook wel een bepaalde spanning wat de uitkomst van de race kan beinvloeden en ook in de jaren 90 hebben we wel eens stilvallers gezien met brandstof te kort. Daar ben ik dan weer niet op tegen en dat laat zowel de technische kant als de humane kant van de sport zien. Wie herinnert zich nog Hakkinen in Monza, met 1 a 2 rondes nog te gaan, huilend achter de heg. Prachtig historisch document. Ook in de FormulA-E zie je het terug. Diegene die het best met de auto-accus omgaat wint het op het eind van diegene die teveel hebben lopen stampen. Het veld kruipt weer dichter op elkaar en er word tot de finish geraced, en dan ben ik toch wel weer voor die brandstof/energie besparing, hoezeer het elkaar ook tegenspreekt.
pi_169505500
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 12:13 schreef Meike26 het volgende:
Wie herinnert zich nog Hakkinen in Monza, met 1 a 2 rondes nog te gaan, huilend achter de heg.
Dat was zijn eigen fout, hij schakelde terug naar de een in plaats van de twee waardoor de achterkant blokkeerde.

Maar het doel van de nieuwe regels dit jaar was om sneller te gaan, maar heft nu mogelijk het risico dat we optochten gaan zien omdat iedereen brandstof zit te sparen.
pi_169505697
http://www.mclaren.com/fo(...)ter-of-mika-in-1999/

quote:
I had done it correctly maybe 30 times during the race, and I was in what commentators like to call "a comfortable lead", when I went down one gear too far and selected first instead of second. I immediately felt the rear wheels lock and I knew there was no time to pull in the clutch or catch the car some other way. I had begun my irreversible journey towards the gravel, and the Monza gravel is deep.

It was over within seconds. My car was buried up to the gearbox; there was no way out.

In that moment I was overcome by an enormous sense of disappointment. I wanted to win at Monza so much. It was tight in the world championship chase and I wanted a greater margin, but I wanted to win the race - to win at Monza - even more.

The emotions came at me in a torrent. I almost stumbled away from the car, heading for the trees, not feeling anger - which is what you usually feel, excoriating yourself after making such a mistake - but instead sadness. In my career I have won at great, historic, evocative circuits such as Monaco, Spa-Francorchamps, Indianapolis, Silverstone and Suzuka, but here at Monza victory had been wrenched from my grasp not by some contrivance of fate but by my own blunder.

I sat down under a tree to collect my emotions, but it was futile. I cried.

I went on to win the championship that year - thank goodness - but it would always have haunted me if I had not won it because of that mistake. So now it is okay, after a fashion, and I can put that sadness to bed.

But still I dearly wish I could say I had won a Grand Prix at Monza!
:)

Edit: Heb het even opgezocht, aangezien ik niet bekend ben met GPs van voor 2015. Ik volg pas sinds Max voor TR ging rijden.
Woei!
pi_169506661
ADSportwereld twitterde op dinsdag 14-03-2017 om 13:25:16 Een opvallende nieuwe kleurstelling voor Force India. Deze knalroze auto rijdt komend seizoen in de F1… https://t.co/Ycvw1bHeLz reageer retweet
Euh...

C64On9_WoAgdtUJ.jpg
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_169506677
Gamma :')
Well done Baku!!
pi_169506697
Prima toch, weer eens een ander kleurtje.

Mooi is anders, al ziet de sharkefin er wel beter door uit :D
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_169506704
Heeft wel wat :D
pi_169506710
"Ja, hiermee willen we meer vrouwen naar de Fanbase trekken"

;(
Well done Baku!!
pi_169506722
#boardroomtalk
Well done Baku!!
pi_169506727
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:28 schreef Da_Sandman het volgende:
ADSportwereld twitterde op dinsdag 14-03-2017 om 13:25:16 Een opvallende nieuwe kleurstelling voor Force India. Deze knalroze auto rijdt komend seizoen in de F1… https://t.co/Ycvw1bHeLz reageer retweet
Euh...

[ afbeelding ]
Wat al een tijdje rond ging gaat dus door, gaaf :D
Noriaki Kasai _O_
Laura Dahlmeier O+
Bruna Moura _O_ O+
  dinsdag 14 maart 2017 @ 13:33:03 #23
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_169506749
Ik moet nog eens opzoeken wanneer en hoe laat alle races zijn, anders ga ik andere dingen inplannen. :@
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Know why the nightingale sings is the answer to everything
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
pi_169506769
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 13:33 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Ik moet nog eens opzoeken wanneer en hoe laat alle races zijn, anders ga ik andere dingen inplannen. :@
Gewoon even er een in je google calendar laden als je die gebruikt.
Well done Baku!!
  dinsdag 14 maart 2017 @ 13:34:37 #25
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_169506781
OMG :X _O-
“We should consider every day lost on which we have not danced at least once.”
-Nietzsche
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')