abonnement Unibet Coolblue
pi_169477855
quote:
11s.gif Op maandag 13 maart 2017 09:01 schreef Twiitch het volgende:
Zijn de zware Turkse sancties voor Nederland al bekend? Ik wil wel graag een keer hard lachen op deze maandagochtend.
De Döner Kebab prijzen zijn gestegen.

Inspecteer ook goed je broodje voordat je hem opeet.
  maandag 13 maart 2017 @ 09:36:51 #52
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169477860
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 09:26 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ik zou als ik Nederland was helemaal geen oplossing willen tenzij Erdo eerst maar eens voor de buhne excuses maakt voor zijn nazi-opmerkingen enzo.
Nederland zou op z'n minst kunnen erkennen dat het fout is om mensen de mond te snoeren voor wat electoraal gewin.

Voor de rest ben ik wel met je eens dat Erdogan diep in de stront kan zakken zolang hij zich niet fatsoenlijk gedraagt.
  maandag 13 maart 2017 @ 09:37:55 #53
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_169477874
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 09:36 schreef Elzies het volgende:

[..]

De Döner Kebab prijzen zijn gestegen.

Inspecteer ook goed je broodje voordat je hem opeet.
Ik ga wel een echt Nederlands zakje Vlaamse frieten met speciaal halen bij de Chinees om de hoek.
pi_169477914
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 09:33 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Er zijn in principe geen winnaars in een dergelijk conflict, dus ik zou altijd naar een oplossing streven. Uiteraard moet je als Nederland ook niet overal maar akkoord mee gaan wat Turkije voorstelt, maar keihard vasthouden aan excuses lijkt mij niet de manier.

Ik verwacht dat Rutte dit even over de verkiezing heen tilt tot hij weer gewonnen heeft, dat er een statement uitrolt waarin beide landen aangeven dat ze de gang van zaken betreuren en hard gaan werken aan het normaliseren van de relaties, waarna het weer afgedaan is en alles weer doorgaat. Nederland of Turkije zal dit niet verder op de spits willen drijven denk ik.
Erdogan heeft er i.i.g. nog een maand lang belang bij om het wel op de spits te drijven.

Verder denk ik dat het heel goed is wat Nederland heeft gedaan. Erdogan is grootheidswaanzinnig; dat hij (of zijn ministers) uitgerekend in een veel kleiner land dan Turkije niet ongehinderd zijn gang kan gaan is misschien wel een goeie reality-check voor hem.

Die oproepen uit bijv. Duitsland of in het NRC dat het eigenlijk beter was geweest om te deescaleren, daar ben ik het dus ook niet mee eens.
pi_169477919
quote:
14s.gif Op maandag 13 maart 2017 09:30 schreef Perrin het volgende:

[..]

Asscher zei precies dat vanochtend op radio 1, trouwens.
Asscher was goed op dreef op radio 1.

Het lijkt me slim om eenzelfde soort kabinet als we nu hebben te kiezen, Rutte kan goed verbinden, daarmee krijg je een stevig kabinet dat de rit kan uitzitten - is een zeer goeie kwaliteit van Rutte - en dat hebben we nodig in deze woelige tijden. Asscher is een goeie vicepresident. Dus stem VVD of PvdA.
pi_169477979
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 09:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Erdogan heeft er i.i.g. nog een maand lang belang bij om het wel op de spits te drijven.

Verder denk ik dat het heel goed is wat Nederland heeft gedaan. Erdogan is grootheidswaanzinnig; dat hij (of zijn ministers) uitgerekend in een veel kleiner land dan Turkije niet ongehinderd zijn gang kan gaan is misschien wel een goeie reality-check voor hem.

Die oproepen uit bijv. Duitsland of in het NRC dat het eigenlijk beter was geweest om te deescaleren, daar ben ik het dus ook niet mee eens.
Dat ben ik ook wel deels met je eens, natuurlijk. Erdogan dacht even een klein landje aan te kunnen pakken, dan is het wel belangrijk dat duidelijk wordt dat het op die manier niet werkt voor hem. Buiten dat is het natuurlijk ook gewoon een halve fascist, wat ook niet genoeg benadrukt kan worden.

De vraag is ook maar in hoeverre deëscaleren vooraf had gewerkt. Erdogan leek mij ook wel op zoek naar een dergelijk conflict om het westen weer de maat te kunnen nemen. Ik denk wel dat beide landen er geen belang bij hebben om dit verder te escaleren. Nederland niet omdat je gewoon veel Turkse Nederlanders hebt die je niet wilt vervreemden, Turkije niet omdat de kans levensgroot is dat de EU zich tegen hem keert. Dat kan hij, hoe stoer zijn praatjes ook zijn, zich economisch niet permitteren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_169477982
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 09:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Erdogan heeft er i.i.g. nog een maand lang belang bij om het wel op de spits te drijven.

Verder denk ik dat het heel goed is wat Nederland heeft gedaan. Erdogan is grootheidswaanzinnig; dat hij (of zijn ministers) uitgerekend in een veel kleiner land dan Turkije niet ongehinderd zijn gang kan gaan is misschien wel een goeie reality-check voor hem.

Die oproepen uit bijv. Duitsland of in het NRC dat het eigenlijk beter was geweest om te deescaleren, daar ben ik het dus ook niet mee eens.
Dat omdraaien wat Erdogan doet, dat zie je al jaren en zag je al jaren terug, op fora gebeuren door bepaalde types. Zeer zorgelijk dat dit kinderachtige gedrag nu op regeringsniveau van een apenland wordt gehanteerd.
Jaren terug waren er ook ellenlange discussies op een forum over of je van een democratie een dictatuur 'mocht' maken. Hele hordes lui vonden dat het democratie is als er voor een dictatuur gekozen wordt, en dat je daar niets tegen moest doen.
Nu zie je die retoriek bij mr Erdogan en consorten, ik denk dat dit alles een heel lange voorbereidingstijd heeft en dat het je niet zal lukken deze onzin uit hun hoofd te praten.
Die hele partij Denk is ook al tijden van tevoren uitgedacht, eerst braaf doen binnen de PvdA en daarna op naar de dictatuur.

Van deze lulkoek gaan ze niet genezen. Mark my words. Hup Mark!
  Moderator maandag 13 maart 2017 @ 10:01:08 #58
8781 crew  Frutsel
pi_169478159
quote:
14s.gif Op maandag 13 maart 2017 09:30 schreef Perrin het volgende:

[..]

Asscher zei precies dat vanochtend op radio 1, trouwens.
Ok, ik geef toe, Lodewijk hier, je hebt me
  Moderator maandag 13 maart 2017 @ 10:01:49 #59
8781 crew  Frutsel
pi_169478170
quote:
2s.gif Op maandag 13 maart 2017 09:33 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Er zijn in principe geen winnaars in een dergelijk conflict, dus ik zou altijd naar een oplossing streven. Uiteraard moet je als Nederland ook niet overal maar akkoord mee gaan wat Turkije voorstelt, maar keihard vasthouden aan excuses lijkt mij niet de manier.

Ik verwacht dat Rutte dit even over de verkiezing heen tilt tot hij weer gewonnen heeft, dat er een statement uitrolt waarin beide landen aangeven dat ze de gang van zaken betreuren en hard gaan werken aan het normaliseren van de relaties, waarna het weer afgedaan is en alles weer doorgaat. Nederland of Turkije zal dit niet verder op de spits willen drijven denk ik.
Zo zal het inderdaad wel gaan
  maandag 13 maart 2017 @ 10:02:54 #60
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169478186
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 09:46 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat omdraaien wat Erdogan doet, dat zie je al jaren en zag je al jaren terug, op fora gebeuren door bepaalde types. Zeer zorgelijk dat dit kinderachtige gedrag nu op regeringsniveau van een apenland wordt gehanteerd.
Jaren terug waren er ook ellenlange discussies op een forum over of je van een democratie een dictatuur 'mocht' maken. Hele hordes lui vonden dat het democratie is als er voor een dictatuur gekozen wordt, en dat je daar niets tegen moest doen.
Nu zie je die retoriek bij mr Erdogan en consorten, ik denk dat dit alles een heel lange voorbereidingstijd heeft en dat het je niet zal lukken deze onzin uit hun hoofd te praten.
Die hele partij Denk is ook al tijden van tevoren uitgedacht, eerst braaf doen binnen de PvdA en daarna op naar de dictatuur.

Van deze lulkoek gaan ze niet genezen. Mark my words. Hup Mark!
Mark? Dat is nog een grotere draaier dan Erdogan. Probeerde nog maar een paar maanden geleden het visumvrij reizen voor Turken door onze strot te duwen en weigerde de Armeense Genocide een Armeense genocide te noemen.
  Moderator maandag 13 maart 2017 @ 10:04:21 #61
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_169478203
Donderdag worden er gewoon weer excuses aangeboden...
pi_169478217
News_Executive twitterde op maandag 13-03-2017 om 09:44:09 More: Turkey demands the Netherlands to provide information about wounded Turkish citizens, calls for legal action against police misconduct reageer retweet
News_Executive twitterde op maandag 13-03-2017 om 09:50:54 Rotterdam Mayor Ahmed #Aboutaleb to Turkey in Saturday; "Those are not Turkish citizens, they are Dutch citizens living in the Netherlands reageer retweet
(she/her)
pi_169478238
quote:
De Turkse regering uit scherpe kritiek op het optreden van de Nederlandse politie zaterdagavond in Rotterdam. In een verklaring noemt het Turkse ministerie van Buitenlandse Zaken het optreden van de politie tegen "onschuldige Turkse burgers" buitenproportioneel.

Turkije vraagt om juridische stappen naar aanleiding van het "wangedrag" van de politie in Rotterdam. Ook wil de Turkse regering informatie over de toestand van de gewonden.

De Rotterdamse politie maakte gisteren bekend dat bij de rellen die ontstonden na het gedwongen vertrek van minister Kaya uit Rotterdam zeven mensen gewond zijn geraakt, onder wie een politieman.

De Nederlandse zaakgelastigde is vanochtend ontboden op het ministerie van Buitenlandse Zaken in Ankara om het protest in ontvangst te nemen.

http://nos.nl/artikel/216(...)rlandse-agenten.html
Wangedrag van de politie :')


Geloof dat ze in Rotterdam toch echt veel te mild zijn geweest.
pi_169478258
De Turkse achterlijkheid kent geen grenzen blijkbaar.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 13 maart 2017 @ 10:09:14 #65
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169478280
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 10:08 schreef Hathor het volgende:
De Turkse achterlijkheid kent geen grenzen blijkbaar.
Helaas ook letterlijk en niet alleen figuurlijk.
Vķķr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 13 maart 2017 @ 10:09:15 #66
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_169478281
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 10:05 schreef Fylax het volgende:
News_Executive twitterde op maandag 13-03-2017 om 09:44:09 More: Turkey demands the Netherlands to provide information about wounded Turkish citizens, calls for legal action against police misconduct reageer retweet
News_Executive twitterde op maandag 13-03-2017 om 09:50:54 Rotterdam Mayor Ahmed #Aboutaleb to Turkey in Saturday; "Those are not Turkish citizens, they are Dutch citizens living in the Netherlands reageer retweet
Abou heeft toch gelijk, met een Nederlands paspoort ben je hier gewoon een Nederlander.
  maandag 13 maart 2017 @ 10:11:36 #67
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_169478321
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 10:08 schreef Hathor het volgende:
De Turkse achterlijkheid kent geen grenzen blijkbaar.
Ze als achterlijk wegzetten is dom en gevaarlijk; we spelen Erdo precies in de kaart en hij buit het fenomenaal uit.

Hij is alles behalve achterlijk. :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_169478337
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 10:08 schreef Hathor het volgende:
De Turkse achterlijkheid kent geen grenzen blijkbaar.
Dergelijke berichten zijn ook alleen bedoeld voor de achterban van Erdogan in Turkije, de arme Turken tegen de verachtelijke westerlingen. Ik denk dat die propaganda ook goed werkt in Turkije net zoals het het hier redelijk goed doet om om anderen als slecht aan te merken en de eigen bevolking als geweldig.
  maandag 13 maart 2017 @ 10:13:04 #69
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_169478339
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 10:08 schreef Hathor het volgende:
De Turkse achterlijkheid kent geen grenzen blijkbaar.
Dat krijg je met al die inteelt en religieuze indoctrinatie.
  User die overal opduikt 2022 maandag 13 maart 2017 @ 10:13:43 #70
186611 Haags
pi_169478348
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 10:07 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wangedrag van de politie :')


Geloof dat ze in Rotterdam toch echt veel te mild zijn geweest.
:') stelletje mongolen. En ze waren idd te mild.
Zonder wrijving geen glans
pi_169478364
De Turkse regering is duidelijk niet op zoek naar een oplossing.
pi_169478370
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 10:05 schreef Fylax het volgende:
News_Executive twitterde op maandag 13-03-2017 om 09:44:09 More: Turkey demands the Netherlands to provide information about wounded Turkish citizens, calls for legal action against police misconduct reageer retweet
News_Executive twitterde op maandag 13-03-2017 om 09:50:54 Rotterdam Mayor Ahmed #Aboutaleb to Turkey in Saturday; "Those are not Turkish citizens, they are Dutch citizens living in the Netherlands reageer retweet
Beetje informatie over NLse staatsburgers aan Turkije geven.. ik dacht het toch echt niet.
Make my day!
pi_169478416
quote:
1s.gif Op maandag 13 maart 2017 10:14 schreef agter het volgende:

[..]

Beetje informatie over NLse staatsburgers aan Turkije geven.. ik dacht het toch echt niet.
Wat is een staatsburger, iemand met een bepaalde nationaliteit of iemand die in het land woont los van de nationaliteit?
pi_169478445
Mijn Turkse collega kon alleen maar meewarig zijn hoofd schudden toen ik hem vroeg of hij lekker gereld had het weekend :P
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_169478459
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 10:17 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wat is een staatsburger, iemand met een bepaalde nationaliteit of iemand die in het land woont los van de nationaliteit?
In dit geval mensen die een NLs paspoort hebben.
Ik mag hopen dat NL niet zomaar informatie over deze mensen naar Turkije stuurt.
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')