Ik hoor een schaap blatenquote:Op donderdag 9 maart 2017 14:04 schreef tralalala het volgende:
https://twitter.com/raddie_cz/status/839806527326289923
Klinkt gezond
F1 is een sport met heel veel onbekenden, dat laat veel ruimte voor wishful thinking en ander chauvinisme. Zoals bij de Olympische Spelen elk land zijn eigen sporten uitzoekt om te laten zien hoe goed het eigen land wel niet is, zo gebeurt dat bij de F1 met de onbekende variabelen.quote:Op donderdag 9 maart 2017 09:59 schreef XL het volgende:
Dat Red Bull succes zo rooskleurig inschatten, dat begrijp ik niet precies? Op basis waarvan precies?
Nee hoor, een paar jaar geleden was het ook qua aerodynamica helemaal niet goed, en alle motoren hebben meer vermogen.quote:Op donderdag 9 maart 2017 10:02 schreef tja77 het volgende:
[..]
Op basis van vorig seizoen, en een krachtbron die nu nog meer vermogen levert. Het aerodynamische pakket van RBR is gewoon altijd al goed geweest.
De laatste 8 jaar is RBR gewoon een podiumcontender geweest. De 4 jaar ervoor mogen gezien worden als opstartjaren.quote:Op donderdag 9 maart 2017 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
F1 is een sport met heel veel onbekenden, dat laat veel ruimte voor wishful thinking en ander chauvinisme. Zoals bij de Olympische Spelen elk land zijn eigen sporten uitzoekt om te laten zien hoe goed het eigen land wel niet is, zo gebeurt dat bij de F1 met de onbekende variabelen.
Het verhaaltje van het oppermachtige Mercedes met superster Hamilton en uitdager RBR met de jonge Verstappen viel erg goed, dus moeten de feiten dat niet verpesten. Dat er met zoveel regelwijzingen geen enkele reden is om aan te nemen dat de verhoudingen ongeveer hetzelfde zijn gebleven doet er niet toe. Tests zeggen gewoon niet zoveel, maar iedereen werkt zich toch de pleuris, sandbaggen verleidt geen enkele concurrent tot achterover leunen. Daarnaast moeten ze data verzamelen en aan afstellingen werken, dus wil je weten hoe de auto op het randje functioneert. Misschien zijn er teams die wat aerodynamische vondsten achterhouden om de concurrentie niet op een spoort te zetten, maar dat is het dan wel zo'n beetje.
[..]
Nee hoor, een paar jaar geleden was het ook qua aerodynamica helemaal niet goed, en alle motoren hebben meer vermogen.
Race simulation time at Ferrari? @AlbertFabrega spots the team even has its 'grid' equipment out in the pits, to make sure every detail will be run through.quote:Op donderdag 9 maart 2017 14:30 schreef DutchTrain het volgende:
Maar de Red Bull en Williams zijn inmiddels ook op de baan en Ferrari heeft ondertussen de halve pitlane afgezet met schermen, omdat ze supergeheime pitstops gaan doen?
Ah, daar ben je. Ik vroeg me al af of we het dit jaar zonder je moesten doen.quote:Op donderdag 9 maart 2017 14:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
F1 is een sport met heel veel onbekenden, dat laat veel ruimte voor wishful thinking en ander chauvinisme. Zoals bij de Olympische Spelen elk land zijn eigen sporten uitzoekt om te laten zien hoe goed het eigen land wel niet is, zo gebeurt dat bij de F1 met de onbekende variabelen.
Het verhaaltje van het oppermachtige Mercedes met superster Hamilton en uitdager RBR met de jonge Verstappen viel erg goed, dus moeten de feiten dat niet verpesten. Dat er met zoveel regelwijzingen geen enkele reden is om aan te nemen dat de verhoudingen ongeveer hetzelfde zijn gebleven doet er niet toe. Tests zeggen gewoon niet zoveel, maar iedereen werkt zich toch de pleuris, sandbaggen verleidt geen enkele concurrent tot achterover leunen. Daarnaast moeten ze data verzamelen en aan afstellingen werken, dus wil je weten hoe de auto op het randje functioneert. Misschien zijn er teams die wat aerodynamische vondsten achterhouden om de concurrentie niet op een spoort te zetten, maar dat is het dan wel zo'n beetje.
[..]
Nee hoor, een paar jaar geleden was het ook qua aerodynamica helemaal niet goed, en alle motoren hebben meer vermogen.
tot gisteren waren het er 7 begreep ikquote:Op donderdag 9 maart 2017 14:11 schreef SnowOokami het volgende:
Klinkt nog erger dan vorig jaar... hoeveel motoren hebben ze nu al wel niet gewisseld?
Ah, uiteraard. Aan de helm zag ik zo snel niet en 77 lijkt nogal op 44 bij 300km/hquote:Op donderdag 9 maart 2017 14:31 schreef Peterselieman het volgende:
Hamilton? Die zit al lang weer thuis.
Bottas rijdt nu
Die rijden met andere bougievonkjes.quote:Op donderdag 9 maart 2017 14:38 schreef TheJanitor het volgende:
Waarom is Red Bull zo traag vergeleken met de rest?
Moeten ze dikke race bougies erin doenquote:
Inderdaad. Inclusief wat banden opschuren in de pitstraat en een racestart. Red Bull doet nu hetzelfde, dus goed vergelijkingsmateriaalquote:Op donderdag 9 maart 2017 14:33 schreef franklop het volgende:
[..]
Race simulation time at Ferrari? @AlbertFabrega spots the team even has its 'grid' equipment out in the pits, to make sure every detail will be run through.
Zit er (weer) niet goed uit voor McLarentwitter:thebuxtonblog twitterde op donderdag 09-03-2017 om 14:45:34 Given that Stoffel is sitting in hospitality in his civvies, I'd say it'll be a while... https://t.co/Pu93NEd7xQ reageer retweet
Het is natuurlijk ook best lastig.quote:14:52 Op de baan horen we Vettel achter Kvyat aanjagen.
14:54 De Duitser zit nog altijd achter zijn Russische concurrent, ondanks een slipstream op start/finish.
14:56 Vettel is er éindelijk langs - en dat zonder blauwe vlag ;-)
En als je het commentaar leest op raceworld.com is het niet al te best wat de RBR laat zien.quote:Op donderdag 9 maart 2017 15:09 schreef franklop het volgende:
Vettel en Ricciardo zijn begonnen aan de race-sims.
Opheffen dan maar?quote:Op donderdag 9 maart 2017 15:21 schreef tja77 het volgende:
[..]
En als je het commentaar leest op raceworld.com is het niet al te best wat de RBR laat zien.
circa 2 seconden trager dan Ferrari, wel medium vs softs.quote:Op donderdag 9 maart 2017 15:21 schreef tja77 het volgende:
[..]
En als je het commentaar leest op raceworld.com is het niet al te best wat de RBR laat zien.
Kvyat is sneller dan Ricciardo, dezelfde compound, echter weet je niet met hoeveel brandstof ze rijden. Maar ooggetuigen schijnen te zien dat de Ferrari veel beter door bocht 13 en de chicane kwam dan de RBR.quote:Op donderdag 9 maart 2017 15:27 schreef franklop het volgende:
[..]
circa 2 seconden trager dan Ferrari, wel medium vs softs.
Als je race-sim doet wil je alles nabootsen, dus ook het maximale/minimale gewicht normaal gesproken.quote:Op donderdag 9 maart 2017 15:29 schreef tja77 het volgende:
[..]
Kvyat is sneller dan Ricciardo, dezelfde compound, echter weet je niet met hoeveel brandstof ze rijden. Maar ooggetuigen schijnen te zien dat de Ferrari veel beter door bocht 13 en de chicane kwam dan de RBR.
Kan wel zijn dat RB iets terughoudender is dan dat Ferrari is ivm nog niet optimale motor.quote:15:28 During the first stint, with both on soft tyres, Vettel averaged 1m25.1s over 14 laps. Plus, he spent two laps tucked up behind Kvyat. Ricciardo averaged 1m26.3s over 12 laps. Advantage Ferrari so far.
quote:Kvyat stops with what sounded like a gearbox problem right in front of us at Turn 5 was banging down the gears but getting no drive.
Of Vettel rijdt met enorm veel vleugel om data in de bochten te genereren... Het is maar net wat je er zelf van wilt makenquote:Op donderdag 9 maart 2017 15:30 schreef Floriz87 het volgende:
Dit baart mij toch iets meer zorgen (dan de laptijden):
15:18 The Ferrari just looks so much easier to thread through Turn 13 and into the chicane. Ricciardo's making it much more of an 'S' – and that was the case before he took on a harder compound of tyre than Vettel.
Dit wil niemand.quote:Op donderdag 9 maart 2017 15:24 schreef nils7 het volgende:
Nu boeken als je wil gaan:
http://publiek.ziggosporttotaal.nl/formule1
Heb al geboektquote:
Alleen om rommel te trappen ;-)quote:Op donderdag 9 maart 2017 15:24 schreef nils7 het volgende:
Nu boeken als je wil gaan:
http://publiek.ziggosporttotaal.nl/formule1
Ja, in het begin ging het traag... Toen een twitter berichtje van ZiggoSport F1, en vanaf dat moment is alles uitverkocht behalve de nose-bleed uitzendingen.quote:Op donderdag 9 maart 2017 16:18 schreef Karstman het volgende:
Gaat wel hard. Er zijn nu alleen voor de hele vroege en hele late nog plekken
Je krijgt wel gratis drinken en broodjesquote:Op donderdag 9 maart 2017 16:21 schreef tralalala het volgende:
Krijg je gratis bier ofzo dat iedereen er heen wil? Het gaat wel heel snel
Om de gevulde koeken en bitterballen niet te vergetenquote:Op donderdag 9 maart 2017 16:22 schreef nils7 het volgende:
[..]
Je krijgt wel gratis drinken en broodjes
50 plekken per uitzending, dat is zo volquote:Op donderdag 9 maart 2017 16:21 schreef tralalala het volgende:
Krijg je gratis bier ofzo dat iedereen er heen wil? Het gaat wel heel snel
Oh die hebben we niet gehad vorig jaar maar toen was ik bij de eerste race dus wellicht dat voor een hoop de bitterballen sochtends iets te veel isquote:Op donderdag 9 maart 2017 16:23 schreef TagForce het volgende:
[..]
Om de gevulde koeken en bitterballen niet te vergeten
Mja... Ik denk dat er wel meer in kunnen, maar die 50 zetten ze open. Vorig jaar GP van Duitsland zaten er volgens mij 75 man in de studio.quote:Op donderdag 9 maart 2017 16:23 schreef Karstman het volgende:
[..]
50 plekken per uitzending, dat is zo vol
De rest zal wel voor sponsoren zijnquote:Op donderdag 9 maart 2017 16:26 schreef TagForce het volgende:
[..]
Mja... Ik denk dat er wel meer in kunnen, maar die 50 zetten ze open. Vorig jaar GP van Duitsland zaten er volgens mij 75 man in de studio.
Ja, wat is het nou... In 12 dus heel netjes en met grip over door de bocht, en in bocht 13 geen grip?quote:The Red Bull looks super smooth and smothered in grip through Turn 12.
En van onze vrienden van F1Todayquote:
zal ook met de brandstofhoeveelheid te maken hebben. Geen grip in bocht 13 was op het moment van een volle tank. En veel grip in bocht 12 was al in de laatste stintquote:Op donderdag 9 maart 2017 16:35 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ja, wat is het nou... In 12 dus heel netjes en met grip over door de bocht, en in bocht 13 geen grip?
Wij zaten vorig jaar bij de eerste race in de kroeg bij de voorbeschouwing eerst aan een kopje koffie en daarna gewoon aan het bier en voor de race begon stond de eerste schaal bitterballen al op tafel. Hoeveel er volgde van beiden weet ik niet meer. Was een gezellige ochtend. Ergens rond de middag goed in de olie thuis gekomenquote:Op donderdag 9 maart 2017 16:26 schreef nils7 het volgende:
[..]
Oh die hebben we niet gehad vorig jaar maar toen was ik bij de eerste race dus wellicht dat voor een hoop de bitterballen sochtends iets te veel is
quote:1. S. Vettel Ferrari 01:19.024 155
2. L. Hamilton Mercedes Grand Prix 01:19.352 52
3. E. Ocon Force India F1 01:20.161 137
4. D. Kvyat Scuderia Toro Rosso 01:20.416 94
5. K. Magnussen Haas 01:20.505 119
6. D. Ricciardo Red Bull 01:20.824 128
7. S. Vandoorne McLaren 01:21.348 48
8. V. Bottas Mercedes Grand Prix 01:21.819 95
9. P. Wehrlein Sauber 01:22.347 44
10. J. Palmer Renault 01:22.418 53
11. M. Ericsson Sauber 01:23.330 88
12. F. Massa Williams 01:24.443 79
13. L. Stroll Williams 01:24.863 85
Dan weet hij zeker dat hij nooit meer wat gaat winnen. Renault is een goede optie en de meest logische.quote:Op donderdag 9 maart 2017 13:06 schreef sasquatsch het volgende:
Ik las in een spaans artikel dat Alonso volgend jaar 5 opties heeft.
Nasst aanbiedingen van Porsche voor de WEC en een IndyCar team zou hij ook aanbiedingen van 3 formule een teams hebben. Naast McLaren zijn dat Williams en Renault.
Als Williams echt zo goed is zie ik hem daar volgend jaar nog wel heengaan.
Denk dat het ook een goede lineup kan worden, Hulk en Alonso. Ik hoop dat ze dit jaar al gaan verrassenquote:Op donderdag 9 maart 2017 18:55 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dan weet hij zeker dat hij nooit meer wat gaat winnen. Renault is een goede optie en de meest logische.
en een seizoen later is McLaren wereldkampioens materiaal ...quote:Op donderdag 9 maart 2017 19:02 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Denk dat het ook een goede lineup kan worden, Hulk en Alonso. Ik hoop dat ze dit jaar al gaan verrassen
En beetje veel wishfull thinking ; Palmer bakt er niets van en Alonso is het echt kots beu bij McLaren halverwege dit seizoen en wil contract ontbinding..
Renault heeft wat dat betreft mazzel dat Honda nog dramatischer is, want die betrouwbaarheid is daar toch ook nog niet geweldig.quote:
Ah dus we horen dit jaar van 'nando F2 engine F2 engine!!quote:
hmmm, benieuwd wat ze dan met GP3 gaan doen, want die wagen lijkt totaal niet op een F3 dus gewoon omnoemen gaat niet gaan....quote:
Ben vooral benieuwd naar de inhaalacties van Senna.quote:Op donderdag 9 maart 2017 22:42 schreef whosvegas het volgende:
Ben benieuwd of Vettel komend jaar weer zo'n jankerd gaat zijn
Volgens gaat het een tof seizoen worden of Verstappen nou mee doet voor de titel of nietquote:Op donderdag 9 maart 2017 22:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ben vooral benieuwd naar de inhaalacties van Senna.
Ik geloof dat een tijdje geleden hier voorbij is gekomen dat zowel GP2 als GP3 voortaan F2 en F3 gaan heten.quote:Op donderdag 9 maart 2017 21:07 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
hmmm, benieuwd wat ze dan met GP3 gaan doen, want die wagen lijkt totaal niet op een F3 dus gewoon omnoemen gaat niet gaan....
Maar dan zullen de formule 3 en 4 dus anders moeten gaan heten ?quote:Op donderdag 9 maart 2017 22:59 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ik geloof dat een tijdje geleden hier voorbij is gekomen dat zowel GP2 als GP3 voortaan F2 en F3 gaan heten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |