abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  donderdag 16 maart 2017 @ 09:55:10 #51
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_169564721
registreer om deze reclame te verbergen
Ik ben ook met een combi naar de antillen gebracht. Nooit met een full pax.
  donderdag 16 maart 2017 @ 10:03:29 #52
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_169564821
quote:
2s.gif Op donderdag 16 maart 2017 09:55 schreef ShaoliN het volgende:
Ik ben ook met een combi naar de antillen gebracht. Nooit met een full pax.
Vreemd. Ik ben er 7x geweest, altijd full pax.
  donderdag 16 maart 2017 @ 11:09:29 #53
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_169565960
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 10:03 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Vreemd. Ik ben er 7x geweest, altijd full pax.
Ik ben er 4x geweest. 1x 747 combi 2x MD11 en een dreamliner.
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 11:05:07 #54
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_169587465
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 01:09 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Van de overgebleven 19 747's allemaal behalve -BFB, -BFG, -BFL, -BFN en dus -BFH en -BFY.
Van de vertrokken 6 (6 alweer ;( ) ook allemaal behalve -BFA.

De 747-400 vloot bestond dus uit 7 full-pax en 15 combi's; 22 in totaal.
Dank je. Wel onhandig dat diverse systemen die omgebouwde machines als 747 combi aan blijven geven, terwijl andere systemen helemaal geen onderscheidt maken tussen full-pax/combi.
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 12:19:23 #55
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_169588652
quote:
Europese Commissie legt Air France-KLM miljoenenboete op om kartel

De Europese Commissie heeft Air France, KLM en vrachtdochter Martinair vrijdag opnieuw beboet voor verboden prijsafspraken op het gebied van luchtvrachtvervoer.
In totaal moet de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep ruim 325 miljoen euro betalen. Ook acht andere luchtvrachtvervoerders kregen nieuwe boetes opgelegd. Eerder werd al bekend dat de Commissie van plan was om de boetes op te leggen.

Het totale boetebedrag komt op ruim 776 miljoen euro. Dat was oorspronkelijk bijna 800 miljoen euro. Lufthansa was eveneens bij het kartel betrokken, maar ontkomt aan een boete omdat het de misstanden bij de Europese Commissie aanhangig maakte.

(zie link voor hele artikel)
Raar dat Lufthansa de dans zo ontspringt.
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
pi_169588671
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 12:19 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Raar dat Lufthansa de dans zo ontspringt.
klinkt als een klokkenluidersregeling omdat zij het aangekaart hebben.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_169591569
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 11:05 schreef FredvZ het volgende:
Dank je. Wel onhandig dat diverse systemen die omgebouwde machines als 747 combi aan blijven geven, terwijl andere systemen helemaal geen onderscheidt maken tussen full-pax/combi.
Omdat ze zo vanuit Boeing zijn geleverd. Zelfde gold voor de Boeing customer code die Boeing tot voor kort gebruikte voor het aangeven van de originele klant van een specifiek toestel.
(Bijvoorbeeld 777-306ER voor KLM en 777-328ER voor Air France).

Overigens gaat er heel veel onjuiste informatie rond op internet op dit gebied.

IAG’s antwoord op Norwegian heet LEVEL
quote:
Norwegian krijgt op de trans-Atlantische long-haul routes vanuit Spanje concurrentie van twee A330’s van LEVEL. Dit is de naam van de nieuwe long-haul LCC van IAG.

Met LEVEL gaat IAG de concurrentie met Norwegian aan op de trans-atlantische routes vanuit Spanje. De maatschappij moet in juni 2017 van start gaan. Barcelona is de eerste basis van de maatschappij. Low-cost carrier Vueling kan vanaf die luchthaven als feeder dienen.

Iberia
De eerste bestemmingen van de carrier werden al eerder bekend en zijn Los Angeles, Oakland, Buenos Aires en Punta Cana. De nieuwe carrier maakt tijdelijk gebruik van twee A330’s van Iberia met plaats voor 314 passagiers. Ook de crew is van de Spaanse flagcarrier.

Reizigers mogen bij de maatschappij één stuk bagage gratis meenemen. Wie premium-economy vliegt, mag daarnaast ruimbagage meenemen en kan de gewenste stoel selecteren. Passagiers in economy class betalen voor een maaltijd. Voor alle reizigers is inflight-entertainment beschikbaar. Een internetverbinding is te koop vanaf negen euro.

Aanvulling
“LEVEL is een nieuw en opwindend merk van IAG. Het brengt een stijvol en moderne aanpak van vliegen. De prijzen zijn nog beter betaalbaar. LEVEL wordt IAG’s vijfde grote airline. Het vult onze bestaande airlines mooi aan”, aldus Willy Walsh, CEO van IAG.

Bestemmingen
De nieuwe carrier biedt in eerste instantie twee keer per week vluchten aan naar Los Angeles en Punta Cana. Naar Oakland en Buenos Aires wordt drie keer per week gevlogen.
C7HTWpuX0AEaYOI.jpg:large
C7Hps0bXQAAqRUS.jpg:large
pi_169592023
Bijzondere indeling, een rij van twee en van vier?
Uit artikel blijkt 2-4-2, nvm :)
  vrijdag 17 maart 2017 @ 15:02:57 #59
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_169592117
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 14:57 schreef Randy_S het volgende:
Bijzondere indeling, een rij van twee en van vier?
Uit artikel blijkt 2-4-2, nvm :)
A330 he, dat is altijd wel 2-4-2 volgens mij, net als de A340 O+

quote:
Naar Oakland en Buenos Aires wordt drie keer per week gevlogen.
Ik las ergens in de Argentijnse media dat Norwegian inderdaad "goedkoop" van BUE naar Europa gaat vliegen. Maar in datzelfde artikel hadden ze het over een 737 :X Dat kan toch helemaal niet :?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_169592945
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:02 schreef flipsen het volgende:
Ik las ergens in de Argentijnse media dat Norwegian inderdaad "goedkoop" van BUE naar Europa gaat vliegen. Maar in datzelfde artikel hadden ze het over een 737 :X Dat kan toch helemaal niet :?
737's voor vluchten binnen Zuid-Amerika en mogelijk enkele Trans-Atlantische vluchten.
De langere vluchten inderdaad 787's.

Daarvoor hebben ze een zustermaatschappij (Norwegian Air Argentina) opgericht waar de 737's onder zullen vliegen vanaf Buenos Aires, Córdoba en mogelijk Mendoza.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 16:27:35 #61
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_169593775
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:45 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

737's voor vluchten binnen Zuid-Amerika en mogelijk enkele Trans-Atlantische vluchten.
De langere vluchten inderdaad 787's.

Daarvoor hebben ze een zustermaatschappij (Norwegian Air Argentina) opgericht waar de 737's onder zullen vliegen vanaf Buenos Aires, Córdoba en mogelijk Mendoza.
Ik ga me er toch maar eens in verdiepen :) Dan zijn ze de eersten die met een 787 van Zuid Amerika naar Europa vliegen geloof ik? LAN/LATAM heeft ze wel, maar niet voor vluchten naar Europa voor zover ik weet.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 16:28:37 #62
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_169593789
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 15:02 schreef flipsen het volgende:
Ik las ergens in de Argentijnse media dat Norwegian inderdaad "goedkoop" van BUE naar Europa gaat vliegen. Maar in datzelfde artikel hadden ze het over een 737 :X Dat kan toch helemaal niet :?
Buenos Aires - Fortaleza - Sal - Amsterdam v.v. kan je vliegen met een 737. Vliegtijd bedraagt dan ongeveer 3x 6 uur + 2x 1 uur grondtijd.
Moet je wel op een van de twee stops je crew wisselen en geduldige passagiers hebben.
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
  vrijdag 17 maart 2017 @ 16:33:10 #63
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_169593843
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:28 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Buenos Aires - Fortaleza - Sal - Amsterdam v.v. kan je vliegen met een 737. Vliegtijd bedraagt dan ongeveer 3x 6 uur + 2x 1 uur grondtijd.
Moet je wel op een van de twee stops je crew wisselen en geduldige passagiers hebben.
Geen haar op mijn hoofd :D Maar het kan inderdaad wel natuurlijk, Transavia least toch regelmatig 737s van GOL?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 16:37:40 #64
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169593911
Zijn inmiddels 12 verschillende GEA 6 Stormo Tonka's op ETNN geweest.

3 fotootjes van Dinsdag:
IMG_4168_1.jpg

De zeldzaamste laagvlieger:
IMG_3932_1.jpg

TLG31 in de landing vanaf 25:
IMG_4157_2_1.jpg
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 17:05:34 #65
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_169594365
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:33 schreef flipsen het volgende:

[..]

Geen haar op mijn hoofd :D Maar het kan inderdaad wel natuurlijk, Transavia least toch regelmatig 737s van GOL?
Ja, die worden ook via Sal ingevlogen. TUI heeft tot net na het WK2014 in samenwerking met FlyBrazil twee keer per week de route Amsterdam - Sal - Natal - Fortaleza - Sal - Amsterdam gevlogen.

In eerste instantie werd tot in 2011 met een 767 Amsterdam - Natal - Fortaleza - Amsterdam gevlogen. Maar door het toenemende succes wilde FlyBrazil twee keer week gaan vliegen, maar was niet in staat om 2 keer per week een 767 te vullen, dus werd de oplossing met de 737 bedacht.
FlyBrazil moest het risico dragen voor het merendeel van de stoelen en ze dachten (met het WK op komst helemaal goed te zitten). Ze waren alleen vergeten dat reizigers niet bepaald vrolijk worden als ze met een 737 moeten gaan vliegen, terwijl ze een 767 verwachten. FlyBrazil verzuimde namelijk om duidelijk te melden met welk toestel er werd gevlogen.
Teleurgestelde klanten keerden FlyBrazil de rug toe. Door het WK kon de operatie nog wel gerekt worden tot aan het WK, maar daarna ging FlyBrazil direct en trok TUI per direct de stekker uit de Brazillië-operatie.

Reizigers staan over het algemeen dus niet te wachten om met een 737 dergelijke afstanden af te leggen. Maar, nu komt het opvallende van het hele verhaal:
rond dezelfde tijd vlogen Arkefly en Jetairfly gezamenlijk naar Zanzibar: Amsterdam - Brussel - Zanzibar - Brussel - Amsterdam, met een 767. Beide airlines vliegen inmiddels afzonderlijk van elkaar, mét een tussenstop in Hurghade mét een 737. Zij doen dat beiden succesvol terwijl het toch bijna dezelfde afstand is als van Amsterdam naar Natal en Fortaleza.
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 17:22:19 #66
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_169594704
Een van de A380's van Etihad had gisteren te weinig brandstof aan board om te wachten in de hold van Heathrow, dus werd er uitgeweken naar Gatwick. Het laatste stukje werd in een ruim kwartier afgelegd:
1nusNKp.jpg
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
pi_169595116
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:27 schreef flipsen het volgende:
Ik ga me er toch maar eens in verdiepen :) Dan zijn ze de eersten die met een 787 van Zuid Amerika naar Europa vliegen geloof ik? LAN/LATAM heeft ze wel, maar niet voor vluchten naar Europa voor zover ik weet.
Nee hoor. KLM, Air Europe, Avianca, British Airways vliegen o.a. tussen Zuid-Amerika en Europa.
En LATAM Chile vliegt wel naar Europe (Santiago - Madrid) en zijn juist bekend omdat ze die nog doorvliegen naar Frankfurt waar je vrij voordelig business tickets kunt kopen voor die laatste sector (zowel heen als terug)

En straks TUI met de 787 naar Paramaribo.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 17:47:52 #68
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169595167
Volgens mij moeten ze dit gewoon het civiele airliner topic noemen.

Met algemene luchtvaart heeft dit helemaal niks te maken.
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 21:02:43 #69
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_169599009
Ben benieuwd wat de middelpuntvliedende kracht doet met vertrekkende vliegtuigen als landings- en startbanen rond worden:
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
pi_169599499
Daarom zijn ze ook schuin. Schuiner aan de buitenkant voor hoge snelheid en vlakker aan de binnenkant voor lage snelheid. Het vereist dus wat stuurmanskunst om de krachten goed te compenseren. Maar ja, dat doe je ook als een een bocht vliegt en de koffie van de passagiers niet wilt morsen ;)
--
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 21:40:47 #71
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_169599789
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 21:27 schreef inkjet het volgende:
Daarom zijn ze ook schuin. Schuiner aan de buitenkant voor hoge snelheid en vlakker aan de binnenkant voor lage snelheid. Het vereist dus wat stuurmanskunst om de krachten goed te compenseren. Maar ja, dat doe je ook als een een bocht vliegt en de koffie van de passagiers niet wilt morsen ;)
Dat snap ik. Maar het kost ook nog wat moeite om iets wat je uit een cirkel slingert de juiste kant op te slingeren. Ik heb als kind aan discuswerpen gedaan en na 5 minuten was mij wel duidelijk waarom er van die grote kooien op het atletiekveld: het kost nog aardig wat inspanning om zo'n schijf bij het verlaten van de cirkel de juiste richting op te laten gaan.

Massa is hier ook nog eens van invloed. Als je met een zwaardere discus gaat gooien, merk je dat de schijf een ander gedrag. Zijn wel zaken waar ook de (auto)piloot rekening mee zal moeten houden.
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
  vrijdag 17 maart 2017 @ 22:13:29 #72
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_169600463
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 21:02 schreef FredvZ het volgende:
Ben benieuwd wat de middelpuntvliedende kracht doet met vertrekkende vliegtuigen als landings- en startbanen rond worden:
Het duurt nog twee weken voordat het 1 april is.......
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 17 maart 2017 @ 22:14:36 #73
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_169600481
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 21:02 schreef FredvZ het volgende:
Ben benieuwd wat de middelpuntvliedende kracht doet met vertrekkende vliegtuigen
Alsof een afgebroken start op hoge snelheid nog niet gevaarlijk genoeg was. Die zullen dan altijd in tranen eindigen.
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 22:26:49 #74
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_169600711
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 22:13 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Het duurt nog twee weken voordat het 1 april is.......
Dan hebben ze wel hun best gedaan om ook een heel onderzoek te faken: http://www.endlessrunway-project.eu ;)

Die claim van de subsidie door de EU klopt ook: http://www.rvo.nl/subsidies-regelingen/projecten/endless-runway
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
  Moderator vrijdag 17 maart 2017 @ 22:40:06 #75
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169600952
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 17:47 schreef PluggieOD het volgende:
Volgens mij moeten ze dit gewoon het civiele airliner topic noemen.

Met algemene luchtvaart heeft dit helemaal niks te maken.
Alles mag hier gepost worden, maar van de vaste posters zijn veel vooral geïnteresseerd in civiel.

Misschien wat meer uitleg geven ipv enkele woorden vakjargon? :)

Het staat je vrij trouwens om een topic over militaire luchtvaart te openen :)
lebt denn der alte Holzmichl noch?
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')