abonnement Unibet Coolblue
  zondag 5 maart 2017 @ 15:15:36 #151
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_169305705
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 15:03 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Het is nou ongeveer honders keer toegelicht en mensen halen nog steeds dat eruit wat ze het beste uitkomt, maar:

-de milieubelastingen en auto-ontmoedigende maatregelen van GL kunnen alleen ingevoerd worden als aan de andere kant van de medaille werk en inkomen minder zwaar belast worden en mensen minder geld aan zorg kwijt zijn.
-dat kan met de voorstellen uit hun programma maar ook op een andere manier. Het gaat om een omslag: consumeren en verbruiken en vervuilen duurder, zorg en werk goedkoper.
- eht gaat uit van het vervallen van de wegenbelasting en accijnzen
-Mensen zoals ik die naar het werk in de spits met de auto rijden ca 50 km per dag en een bruto gezinsinkomen van ca 6400 euro per maand hebben gaan er niet eens op achteruit - in het rekenvoorbeeld ga ik er 4% op vooruit en een deel daarvan zal ik aan spitsheffing kwijt zijn ja. Alleen als de 60%van de mensen die in de spits niet voor woo -werkverkeer reizen op een ander moment rijden, rijd ik nog maar 15 minuten op de snelweg, ipv 30.
Dus jij gelooft serieus dat als jij GL stemt zij er voor zorgen dat:
- De BPM op alle nieuwe voertuigen naar 0 wordt gereduceerd
- De CO2 heffingen op alle nieuwe voertuigen naar 0 wordt gereduceerd
- De provinciale opcenten naar 0 worden gereduceerd
- Alle accijnzen op brandstof naar 0 worden gereduceerd
- De kilometerheffing vervolgens wordt ingevoerd zonder CO2 voeten, gewichts bepalingen of andere vormen van onderscheid die toch weer maken dat je niet vrij bent in eigenaarschap, en enkel betaalt voor de kilometers die je rijdt?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_169305725
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 15:11 schreef Bluezz het volgende:

Ken jij hun precieze situatie en portemonnee?
Neuh, zo'n typisch jaloers iemand die naar een ander kijkt en er dan zèlf ongelukkig door wordt :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 5 maart 2017 @ 15:17:40 #153
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169305781
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 15:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Neuh, zo'n typisch jaloers iemand die naar een ander kijkt en er dan zèlf ongelukkig door wordt :+
Lekker makkelijk wegzetten dit
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169305864
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 15:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lekker makkelijk wegzetten dit
nee Fiets roeptoetert iets en iedereen moet maar aannemen dat het zo is
  zondag 5 maart 2017 @ 15:20:35 #155
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_169305869
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 15:15 schreef fietsie het volgende:

[..]

Dus jij gelooft serieus dat als jij GL stemt zij er voor zorgen dat:
- De BPM op alle nieuwe voertuigen naar 0 wordt gereduceerd
- De CO2 heffingen op alle nieuwe voertuigen naar 0 wordt gereduceerd
- De provinciale opcenten naar 0 worden gereduceerd
- Alle accijnzen op brandstof naar 0 worden gereduceerd
- De kilometerheffing vervolgens wordt ingevoerd zonder CO2 voeten, gewichts bepalingen of andere vormen van onderscheid die toch weer maken dat je niet vrij bent in eigenaarschap, en enkel betaalt voor de kilometers die je rijdt?
Ik zou het prima vinden als er geen vrijheid is in eigenaarschap in de zin dat je meer betaalt als je een grote vervuilende kutbak hebt. Vrij om te kiezen maar dan dok je ook.

En Jesse Klaver was heel duidelijk bij Pauw en Jinek - wat GL betreft is hun gehele programma als pakket de beste combinatie van maatregelen (want de meeste mensen gaan er per saldo op vooruit), maar er is ruimte om het anders in te vullen ja. Als de uitkomst maar eerlijk blijft. Alleen maar rekeningrijden en congestieheffing invoeren en dan niet daar voldoende maatregelen tegenover zetten ter compensatie is niet eerlijk en dus niet de bedoeling.

Hoe dat dan in een eventuele regering wordt ingevuld is open voor discussie. Ik ben dus niet in de veronderstelling dat alles woordelijk zo wordt ingevuld. Ik heb wel vertrouwen dat er alles aan gedaan zal worden om het stelsel zo ambitieus mogelijk te herzien waarbij het uitgangspunt gelijk blijft: links en groen.
Kwak
  zondag 5 maart 2017 @ 15:21:51 #156
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169305912
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 15:03 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Het is nou ongeveer honders keer toegelicht en mensen halen nog steeds dat eruit wat ze het beste uitkomt, maar:

-de milieubelastingen en auto-ontmoedigende maatregelen van GL kunnen alleen ingevoerd worden als aan de andere kant van de medaille werk en inkomen minder zwaar belast worden en mensen minder geld aan zorg kwijt zijn.
-dat kan met de voorstellen uit hun programma maar ook op een andere manier. Het gaat om een omslag: consumeren en verbruiken en vervuilen duurder, zorg en werk goedkoper.
- eht gaat uit van het vervallen van de wegenbelasting en accijnzen
-Mensen zoals ik die naar het werk in de spits met de auto rijden ca 50 km per dag en een bruto gezinsinkomen van ca 6400 euro per maand hebben gaan er niet eens op achteruit - in het rekenvoorbeeld ga ik er 4% op vooruit en een deel daarvan zal ik aan spitsheffing kwijt zijn ja. Alleen als de 60%van de mensen die in de spits niet voor woo -werkverkeer reizen op een ander moment rijden, rijd ik nog maar 15 minuten op de snelweg, ipv 30.
Moralistisch belasten. Vooral mensen niet zelf verantwoording en beslisbevoegdheid geven, maar wel kolencentrales in de eemshaven
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169305930
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 15:17 schreef Pietverdriet het volgende:

Lekker makkelijk wegzetten dit
Maar ik snap nooit zo goed waarom andere mensen met hun vingertjes wijzen en dingen roepen als 'ja maar hullie kunnen 4x per jaar op vakantie en dat is niet eerlijk en ons sociale stelsel suckt dus want ze hebben het veel te goed'. Je weet helemaal niet wat daar precies aan de hand is. Misschien wordt er zwart gewerkt en ja dat is bijstandsfraude, misschien geven opa en oma reisjes weg, misschien gaan ze voor 150 euro naar Turkije op een budgetreis en eten ze de rest van de maand extreem goedkoop. Weet jij veel. Maar om je daar nou druk om te maken 8)7 Je eigen situatie vergelijken met anderen is zo'n heerlijke garantie om je ongelukkig te voelen. Tenzij je een beetje realistisch bent en over de grenzen kan kijken en ziet dat je het beter hebt dan 90% van de hele wereld.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 5 maart 2017 @ 15:22:51 #158
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169305943
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 15:20 schreef liedetector het volgende:

[..]

nee Fiets roeptoetert iets en iedereen moet maar aannemen dat het zo is
Ga dan op de inhoud de discussie aan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 5 maart 2017 @ 15:23:44 #159
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_169305963
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 15:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Moralistisch belasten. Vooral mensen niet zelf verantwoording en beslisbevoegdheid geven, maar wel kolencentrales in de eemshaven
Geen kolencentrales. En die hele discussie over de Eemshaven in 2011 is achterhaald - de gedputeerde daar was als GL lid en persoonlijk tegen, maar dient als gedeputeerde te handelen naar de wens van de gehele provincie.

En tevens: 2011. 2011!!
Kwak
  zondag 5 maart 2017 @ 15:23:49 #160
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169305966
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 15:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar ik snap nooit zo goed waarom andere mensen met hun vingertjes wijzen en dingen roepen als 'ja maar hullie kunnen 4x per jaar op vakantie en dat is niet eerlijk en ons sociale stelsel suckt dus want ze hebben het veel te goed'. Je weet helemaal niet wat daar precies aan de hand is. Misschien wordt er zwart gewerkt en ja dat is bijstandsfraude, misschien geven opa en oma reisjes weg, misschien gaan ze voor 150 euro naar Turkije op een budgetreis en eten ze de rest van de maand extreem goedkoop. Weet jij veel. Maar om je daar nou druk om te maken 8)7 Je eigen situatie vergelijken met anderen is zo'n heerlijke garantie om je ongelukkig te voelen. Tenzij je een beetje realistisch bent en over de grenzen kan kijken en ziet dat je het beter hebt dan 90% van de hele wereld.
Opa en Oma die je vakantie betalen is in principe ook bijstandsfraude.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169306041
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 15:23 schreef Pietverdriet het volgende:

Opa en Oma die je vakantie betalen is in principe ook bijstandsfraude.
Dat kan me dan echt weer geen reet schelen. In de bijstand leven is absoluut geen vetpot en ook gewoon best moeilijk. Leuke dingen zijn altijd knalduur en dan is het fijn als je familie hebt die zoveel van je houdt dat ze je wel zoiets gunnen.

Overigens ken ik iemand die jaren in de bijstand zat en haar zus die in Australië woonde heeft haar vakantie naar Australië helemaal betaald en dat was in overleg met de bijstand, dus geen idee hoe zoiets dan zou moeten werken want dat vliegtuig was domweg duur.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_169306069
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 15:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het aannemen van een zulke gift en deze niet melden bij de sociale dienst is bijstandsfraude
Deze mensen hebben geen uitkering, maar hebben gewoon een heel heel laag inkomen.

Maar eh:"krijgt een alleenstaande ouder een gratis vakantie aangeboden door een Stichting (of als verjaardagscadeau van zijn familie??), dan is dit een gift die je buiten beschouwing laat."
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 5 maart 2017 @ 15:29:34 #163
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_169306126
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 15:23 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Geen kolencentrales. En die hele discussie over de Eemshaven in 2011 is achterhaald - de gedputeerde daar was als GL lid en persoonlijk tegen, maar dient als gedeputeerde te handelen naar de wens van de gehele provincie.

En tevens: 2011. 2011!!
Maar wel windmolens dan?

En is er dan meteen met alle lokale afdelingen van diezelfde groene partijen geregeld dat die dat niet gaan emmeren over horizonvervuiling, geluidsoverlast en verstoorde vogels?
Of zetten we die molens bovenop de steden waar het toch al lelijk en een takkeherrie is?

Want hier in Friesland wilde men uit groene overwegingen overal wel molens neerzetten, maar toen kwamen (de lokale afdelingen van) diezelfde linkse groene partijen ineens met "wel molens, maar niet hier".
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_169306212
misschien een eyeopener?

We have far more in common than that which devides us..
  zondag 5 maart 2017 @ 15:40:07 #165
221912 minilot
Nancy boy
pi_169306462
Dat waren twee gave afleveringen! Wat is Jessica Lange toch een fantastische actrice. _O_
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 5 maart 2017 @ 15:40:27 #166
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_169306473
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 15:20 schreef liedetector het volgende:

nee Fiets roeptoetert iets en iedereen moet maar aannemen dat het zo is
Precies. En desgevraagd komt ie ook niet met een concreet antwoord op de vraag wat precies dan de financiële situatie van die mensen in zijn directe omgeving is. Die dus 4x in de laatste 5 jaar met vliegvakantie zijn geweest. Waar naartoe trouwens?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_169306577
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 15:32 schreef Kaatje1 het volgende:
misschien een eyeopener?

[ afbeelding ]
Wat waren de antwoorden geweest dan als er een andere partij aan het roer had gestaan?
Als je bij iedereen in de smaak wilt vallen moet je banketbakker worden.
pi_169306585
Ha, ik heb globaal terug gelezen maar ik word door collega's al raar aangekeken dat ik na m'n laatste tripje (vlucht was totaal 288euro via IJsland naar de usa en terug ) nu weer naar Lissabon ga en hoe ik dat kan betalen, Lissabon is retourvlucht plus drie nachten verblijf 65 euro. Op vakantie gaan, hoeft niet duur te zijn :+
pi_169306614
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 15:43 schreef Memento-Mori het volgende:
Ha, ik heb globaal terug gelezen maar ik word door collega's al raar aangekeken dat ik na m'n laatste tripje (vlucht was totaal 288euro via IJsland naar de usa en terug ) nu weer naar Lissabon ga en hoe ik dat kan betalen, Lissabon is retourvlucht plus drie nachten verblijf 65 euro. Op vakantie gaan, hoeft niet duur te zijn :+
Mooi toch, van die buitenstaanders die de rekening voor je op gaan zitten maken.
pi_169306628
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 15:40 schreef golfer het volgende:

[..]

Precies. En desgevraagd komt ie ook niet met een concreet antwoord op de vraag wat precies dan de financiële situatie van die mensen in zijn directe omgeving is. Die dus 4x in de laatste 5 jaar met vliegvakantie zijn geweest. Waar naartoe trouwens?
ik dacht zelfs dat ie bedoelde 4x per jaar.....
pi_169306659
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 15:43 schreef Memento-Mori het volgende:
Ha, ik heb globaal terug gelezen maar ik word door collega's al raar aangekeken dat ik na m'n laatste tripje (vlucht was totaal 288euro via IJsland naar de usa en terug ) nu weer naar Lissabon ga en hoe ik dat kan betalen, Lissabon is retourvlucht plus drie nachten verblijf 65 euro. Op vakantie gaan, hoeft niet duur te zijn :+
psies ook dat nog eens, maar het werd zo raar verwijtend geroepen gewoon...echt GATVER
  Moderator zondag 5 maart 2017 @ 15:45:31 #172
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169306671
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 15:40 schreef golfer het volgende:

[..]

Precies. En desgevraagd komt ie ook niet met een concreet antwoord op de vraag wat precies dan de financiële situatie van die mensen in zijn directe omgeving is. Die dus 4x in de laatste 5 jaar met vliegvakantie zijn geweest. Waar naartoe trouwens?
Met de auto naar Sauerland is in 95% van de gevallen goedkoper...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169306712
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 15:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Met de auto naar Sauerland is in 95% van de gevallen goedkoper...
redt je niet voor 65 euro hoor met overnachtingen
  zondag 5 maart 2017 @ 15:46:41 #174
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_169306727
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 15:45 schreef derLudolf het volgende:

Met de auto naar Sauerland is in 95% van de gevallen goedkoper...
Vanuit Schubbekutterveen of in welk oosters gehucht jij dan ook woont misschien wel. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_169306774
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 15:46 schreef golfer het volgende:

[..]

Vanuit Schubbekutterveen of in welk oosters gehucht jij dan ook woont misschien wel. :')
sowieso weten we niet of die mensen wel of geen auto hebben ant er werd niet bij vertelt dat ze ook nog een Hummer voor de deur hebben staan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')