abonnement Unibet Coolblue
pi_169314521
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 20:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als je elke 5 minuten vijf flinke toerwagens met 80 man kan laten vertrekken, heb je na een uur 40.000 mensen vervoerd.

Amsterdam heeft ook zijn beperkingen.
Vraag het anders aan de Duitsers, die waren ook nogal goed in het vervoeren van mensen.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zondag 5 maart 2017 @ 20:35:18 #277
460398 Tango5Romeo
Kanmakkuluk
pi_169314536
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 20:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als je elke 5 minuten vijf flinke toerwagens met 80 man kan laten vertrekken, heb je na een uur 40.000 mensen vervoerd.

Amsterdam heeft ook zijn beperkingen.
Maar blijkbaar doen ze dat niet, want afgelopen jaar waren bezoekers van de Max Verstappen dagen ruim 2,5 uur bezig om Zandvoort uit te komen.....met de trein. Overigens kun je vanuit Zandvoort niet elke 5 minuten 5 bussen laten vertrekken. Is logistiek onmogelijk.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  zondag 5 maart 2017 @ 20:35:49 #278
460398 Tango5Romeo
Kanmakkuluk
pi_169314556
quote:
9s.gif Op zondag 5 maart 2017 20:34 schreef Beach het volgende:

[..]

Vraag het anders aan de Duitsers, die waren ook nogal goed in het vervoeren van mensen.
Volgens mij krijgt de NS minstens zo veel mensen in een trein. :)
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 5 maart 2017 @ 20:37:17 #279
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169314609
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 20:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als je elke 5 minuten vijf flinke toerwagens met 80 man kan laten vertrekken, heb je na een uur 40.000 mensen vervoerd.

Amsterdam heeft ook zijn beperkingen.
Rekenen is niet jouw sterkste vak :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 5 maart 2017 @ 20:40:48 #280
194695 franklop
Fran knock
pi_169314768
quote:
10s.gif Op zondag 5 maart 2017 20:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Rekenen is niet jouw sterkste vak :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#nattekrant
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zondag 5 maart 2017 @ 20:46:06 #281
369251 Geralt
of Rivia
pi_169314971
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 20:32 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Als je elke 5 minuten vijf flinke toerwagens met 80 man kan laten vertrekken, heb je na een uur 40.000 mensen vervoerd.

Hoe kom jij met 5 touringcars waar 80 man in kunnen per 5 minuten op 40K mensen per uur?

:@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 5 maart 2017 @ 20:46:24 #282
369251 Geralt
of Rivia
pi_169314987
#spuit11

:@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 5 maart 2017 @ 22:26:14 #283
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_169320031
Hij kan zo de politiek in :D
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_169324485
beetje chanant dit
pi_169324518
quote:
10s.gif Op zondag 5 maart 2017 20:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Rekenen is niet jouw sterkste vak :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D
Ja doei.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 maart 2017 @ 10:07:44 #286
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_169325565
quote:
Waar Alonso wel blij mee is, is het feit dat er tijdens de races meer voluit gereden kan worden. In de afgelopen drie seizoenen waren de coureurs beperkt door een brandstoflimiet van 100 kg en banden die snel sleten: "Het is met de nieuwe auto's eenvoudiger om op de limiet te rijden. Als coureur kun je tijdens bepaalde fases in de races op het vlak van hard gaan wel een verschil maken. Vorig jaar lukte dat ook, maar was je vooral bezig met het zo lang mogelijk maken van je stint."
Zijn de regels rond de brandstoflimiet aangepast dan? Of mis ik iets anders? :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_169325591
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:07 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zijn de regels rond de brandstoflimiet aangepast dan? Of mis ik iets anders? :P
Staat een beetje raar inderdaad maar zal wel om de banden gaan.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_169325844
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:07 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zijn de regels rond de brandstoflimiet aangepast dan? Of mis ik iets anders? :P
Ja, en nee...
Het maximum verbruik is verhoogd van 100 naar 105 kg. En geldt nu vanaf het moment dat de auto's vanaf de grid wegrijden voor de opwarmronde tot het moment dat ze onder de vlag doorrijden. Ze mogen dus prima 120kg in de tank hebben.
Daarnaast is het aantal benzinemengsels wat tijdens een seizoen gebruikt mag worden verlaagd van onbeperkt naar maximaal 5 per seizoen, en maximaal 2 per weekend.
De fuel flow is nog steeds gelimiteerd tot 100kg/h op elke willekeurig moment in de race. Maar er is dus 5kg extra benzine beschikbaar tijdens de race, en zal de mengverhouding wat conservatiever zijn.
pi_169326082
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:07 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zijn de regels rond de brandstoflimiet aangepast dan? Of mis ik iets anders? :P
Met de nieuwe banden kan langer op de limiet gereden worden. Brandstof besparen is nog steeds nodig (en zal ook met meer brandstof niet verdwijnen omdat het nu eenmaal sneller is om met minder brandstof te liften en coasten dan met meer brandstof volgas te blijven rijden).
Dat brandstof besparen zal zelfs meer worden omdat die 5kg extra het verschil in verbruik door het toegenomen gewicht en downforce niet opheft.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 6 maart 2017 @ 10:58:39 #290
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_169326283
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:09 schreef Beach het volgende:

[..]

Staat een beetje raar inderdaad maar zal wel om de banden gaan.
Ik heb het stuk ook ergens gelezen op een andere site in het engels (planetf1 meen ik), het is gewoon slecht vertaald en Alonso had het inderdaad over de banden.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_169328549
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 10:43 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Met de nieuwe banden kan langer op de limiet gereden worden. Brandstof besparen is nog steeds nodig (en zal ook met meer brandstof niet verdwijnen omdat het nu eenmaal sneller is om met minder brandstof te liften en coasten dan met meer brandstof volgas te blijven rijden).
Dat brandstof besparen zal zelfs meer worden omdat die 5kg extra het verschil in verbruik door het toegenomen gewicht en downforce niet opheft.
Er is geen verschil in verbruik, want dat is nog steeds gelimiteerd op 100kg/h. Dat was vorig jaar ook al zo. Ze zullen echter 5% langer op die 100kg/h kunnen rijden. En dat betekent dus juist wel minder besparen. Daarnaast zullen de gebruikte mengsels waarschijnlijk zuiniger worden door het beperken van het aantal mengsels wat je kunt gebruiken. Dus heb je op Spa en Monza een zuinig mengsel nodig (want lang volgas en dus meer verbruik) maar heb je niet de mogelijkheid om hier een specifiek mengsel voor te maken, wat dus weer zorgt dat op andere snelle circuits ditzelfde mengsel gebruikt wordt, waar dus weer minder benzine verbruikt wordt. Etcetera.
pi_169328823
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 13:28 schreef TagForce het volgende:

[..]

Er is geen verschil in verbruik, want dat is nog steeds gelimiteerd op 100kg/h. Dat was vorig jaar ook al zo. Ze zullen echter 5% langer op die 100kg/h kunnen rijden. En dat betekent dus juist wel minder besparen. Daarnaast zullen de gebruikte mengsels waarschijnlijk zuiniger worden door het beperken van het aantal mengsels wat je kunt gebruiken. Dus heb je op Spa en Monza een zuinig mengsel nodig (want lang volgas en dus meer verbruik) maar heb je niet de mogelijkheid om hier een specifiek mengsel voor te maken, wat dus weer zorgt dat op andere snelle circuits ditzelfde mengsel gebruikt wordt, waar dus weer minder benzine verbruikt wordt. Etcetera.
Door het hogere gewicht zal er per GP meer brandstof verbruikt worden, waardoor ze zelfs minder lang 100kg/h kunnen rijden om te zorgen dat ze niet over die 105kg heen gaan.

Die 5kg meer brandstof is niet genoeg om de totale toename in gewicht op te heffen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 6 maart 2017 @ 13:52:52 #293
194695 franklop
Fran knock
pi_169328917
Wehrlein kan deze week gewoon in actie komen
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_169329101
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 13:46 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Door het hogere gewicht zal er per GP meer brandstof verbruikt worden, waardoor ze zelfs minder lang 100kg/h kunnen rijden om te zorgen dat ze niet over die 105kg heen gaan.

Die 5kg meer brandstof is niet genoeg om de totale toename in gewicht op te heffen.
Ah, op die fiets... Door het hogere gewicht zullen ze langer op 100kg/h moeten rijden om de snelheid vast te houden. En uiteindelijk zal het verbruik dus hoger zijn.
De vraag is dan in hoeverre de 'zuinigere' mengsels dit weer teniet doen.

We gaan het zien :)
  maandag 6 maart 2017 @ 19:04:20 #295
194695 franklop
Fran knock
pi_169334850
quote:
Formula 1's engine manufacturers have been reminded by the FIA that they are not allowed to 'burn' engine oil as fuel, after Red Bull suspected rivals Mercedes could have been employing such tricks in qualifying.

There has been much focus over the past 12 months about how Mercedes has been able to extract a decent step from its engine in qualifying, with its power advantage not so obvious in the races.

One idea that emerged from rivals was that Mercedes could have been cleverly burning excess oil – with added power-boosting or anti-knock additives – to help deliver a boost when it was needed in Q2 and Q3.

With F1 engines now operating on a closed system – the engine sump breather having to vent in to the main engine air intake system – the possibility of using oil as fuel has increased as it is more likely to get sucked into the chamber.

But such an action would in theory be in breach of the rules, because manufacturers are strictly limited in terms of the chemicals that can be used to power the engines.

Mercedes denial

Mercedes insists that it was not employing such tactics and has always complied with the rules, but that has not helped the suspicions go away.

Subsequently, the matter came up for discussion over the winter in meetings between technical figures with Red Bull especially eager to ensure that the situation was clear.

In response, it is understood Mercedes was willing to impose a 5kg limit on oil use, but such a figure was viewed as above what could have been being used anyway.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_169335127
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 17:40 schreef sasquatsch het volgende:
Gewoon zoals in Canada iedereen met het openbaar vervoer laten gaan.
Als je daar met de metro komt moet je nog steeds wel een aardig stuk lopen. Al hangt dat logischerwijs samen met waar je zit.
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:05 schreef TagForce het volgende:

[..]

Ah, op die fiets... Door het hogere gewicht zullen ze langer op 100kg/h moeten rijden om de snelheid vast te houden. En uiteindelijk zal het verbruik dus hoger zijn.
De vraag is dan in hoeverre de 'zuinigere' mengsels dit weer teniet doen.

We gaan het zien :)
En de motorenbouwers zullen natuurlijk ook hun best doen om de motor net weer dat beetje zuiniger te krijgen.
pi_169335198
De line-up voor de komende week:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
                Di 7 maart          Wo 8 maart          Do 9 maart          Vr 10 maart
                ---------------------------------------------------------------------------
Ferrari:        Sebastian Vettel    Kimi Raikkonen      Sebastian Vettel    Kimi Raikkonen
Force India:    Esteban Ocon        Sergio Perez        Esteban Ocon        Sergio Perez            
Haas:           Kevin Magnussen     Romain Grosjean     Kevin Magnussen     Romain Grosjean 
McLaren:        Stoffel Vandoorne   Fernando Alonso     Stoffel Vandoorne   Fernando Alonso
Mercedes:       Hamilton/Bottas     Bottas/Hamilton     Hamilton/Bottas     Bottas/Hamilton
Red Bull:       Daniel Ricciardo    Max Verstappen      Daniel Ricciardo    Max Verstappen
Renault:        Palmer/Hulkenberg   Hulkenberg/Palmer   Palmer/Hulkenberg   Hulkenberg/Palmer
Sauber:         Pascal Wehrlein     TBC                 TBC                 TBC
Toro Rosso:     Daniil Kvyat        Carlos Sainz        Daniil Kvyat        Carlos Sainz
Williams:       Felipe Massa        Massa/Stroll        Stroll/Massa        Lance Stroll


[ Bericht 3% gewijzigd door sasquatsch op 06-03-2017 19:29:15 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 6 maart 2017 @ 19:24:23 #298
194695 franklop
Fran knock
pi_169335295
Williams is dus na woensdag klaar voor deze week :P
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 6 maart 2017 @ 19:27:20 #299
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_169335364
Waren stroll en massa niet omgedraaid?

http://www.f1today.net/nl(...)-in-barcelona-testen
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_169335452
Sorry, dat was de eerder gecommuniceerde line-up (nog voor de eerste test). De line-up is zelfs opnieuw aangepast want Massa en Stroll delen de 2de en 3de dag.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')