Vraag het anders aan de Duitsers, die waren ook nogal goed in het vervoeren van mensen.quote:Op zondag 5 maart 2017 20:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je elke 5 minuten vijf flinke toerwagens met 80 man kan laten vertrekken, heb je na een uur 40.000 mensen vervoerd.
Amsterdam heeft ook zijn beperkingen.
Maar blijkbaar doen ze dat niet, want afgelopen jaar waren bezoekers van de Max Verstappen dagen ruim 2,5 uur bezig om Zandvoort uit te komen.....met de trein. Overigens kun je vanuit Zandvoort niet elke 5 minuten 5 bussen laten vertrekken. Is logistiek onmogelijk.quote:Op zondag 5 maart 2017 20:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je elke 5 minuten vijf flinke toerwagens met 80 man kan laten vertrekken, heb je na een uur 40.000 mensen vervoerd.
Amsterdam heeft ook zijn beperkingen.
Volgens mij krijgt de NS minstens zo veel mensen in een trein.quote:Op zondag 5 maart 2017 20:34 schreef Beach het volgende:
[..]
Vraag het anders aan de Duitsers, die waren ook nogal goed in het vervoeren van mensen.
Rekenen is niet jouw sterkste vakquote:Op zondag 5 maart 2017 20:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je elke 5 minuten vijf flinke toerwagens met 80 man kan laten vertrekken, heb je na een uur 40.000 mensen vervoerd.
Amsterdam heeft ook zijn beperkingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
quote:Op zondag 5 maart 2017 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Rekenen is niet jouw sterkste vak#nattekrantSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
Hoe kom jij met 5 touringcars waar 80 man in kunnen per 5 minuten op 40K mensen per uur?quote:Op zondag 5 maart 2017 20:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je elke 5 minuten vijf flinke toerwagens met 80 man kan laten vertrekken, heb je na een uur 40.000 mensen vervoerd.
quote:Op zondag 5 maart 2017 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Rekenen is niet jouw sterkste vakSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
Zijn de regels rond de brandstoflimiet aangepast dan? Of mis ik iets anders?quote:Waar Alonso wel blij mee is, is het feit dat er tijdens de races meer voluit gereden kan worden. In de afgelopen drie seizoenen waren de coureurs beperkt door een brandstoflimiet van 100 kg en banden die snel sleten: "Het is met de nieuwe auto's eenvoudiger om op de limiet te rijden. Als coureur kun je tijdens bepaalde fases in de races op het vlak van hard gaan wel een verschil maken. Vorig jaar lukte dat ook, maar was je vooral bezig met het zo lang mogelijk maken van je stint."
Staat een beetje raar inderdaad maar zal wel om de banden gaan.quote:Op maandag 6 maart 2017 10:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zijn de regels rond de brandstoflimiet aangepast dan? Of mis ik iets anders?
Ja, en nee...quote:Op maandag 6 maart 2017 10:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zijn de regels rond de brandstoflimiet aangepast dan? Of mis ik iets anders?
Met de nieuwe banden kan langer op de limiet gereden worden. Brandstof besparen is nog steeds nodig (en zal ook met meer brandstof niet verdwijnen omdat het nu eenmaal sneller is om met minder brandstof te liften en coasten dan met meer brandstof volgas te blijven rijden).quote:Op maandag 6 maart 2017 10:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zijn de regels rond de brandstoflimiet aangepast dan? Of mis ik iets anders?
Ik heb het stuk ook ergens gelezen op een andere site in het engels (planetf1 meen ik), het is gewoon slecht vertaald en Alonso had het inderdaad over de banden.quote:Op maandag 6 maart 2017 10:09 schreef Beach het volgende:
[..]
Staat een beetje raar inderdaad maar zal wel om de banden gaan.
Er is geen verschil in verbruik, want dat is nog steeds gelimiteerd op 100kg/h. Dat was vorig jaar ook al zo. Ze zullen echter 5% langer op die 100kg/h kunnen rijden. En dat betekent dus juist wel minder besparen. Daarnaast zullen de gebruikte mengsels waarschijnlijk zuiniger worden door het beperken van het aantal mengsels wat je kunt gebruiken. Dus heb je op Spa en Monza een zuinig mengsel nodig (want lang volgas en dus meer verbruik) maar heb je niet de mogelijkheid om hier een specifiek mengsel voor te maken, wat dus weer zorgt dat op andere snelle circuits ditzelfde mengsel gebruikt wordt, waar dus weer minder benzine verbruikt wordt. Etcetera.quote:Op maandag 6 maart 2017 10:43 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Met de nieuwe banden kan langer op de limiet gereden worden. Brandstof besparen is nog steeds nodig (en zal ook met meer brandstof niet verdwijnen omdat het nu eenmaal sneller is om met minder brandstof te liften en coasten dan met meer brandstof volgas te blijven rijden).
Dat brandstof besparen zal zelfs meer worden omdat die 5kg extra het verschil in verbruik door het toegenomen gewicht en downforce niet opheft.
Door het hogere gewicht zal er per GP meer brandstof verbruikt worden, waardoor ze zelfs minder lang 100kg/h kunnen rijden om te zorgen dat ze niet over die 105kg heen gaan.quote:Op maandag 6 maart 2017 13:28 schreef TagForce het volgende:
[..]
Er is geen verschil in verbruik, want dat is nog steeds gelimiteerd op 100kg/h. Dat was vorig jaar ook al zo. Ze zullen echter 5% langer op die 100kg/h kunnen rijden. En dat betekent dus juist wel minder besparen. Daarnaast zullen de gebruikte mengsels waarschijnlijk zuiniger worden door het beperken van het aantal mengsels wat je kunt gebruiken. Dus heb je op Spa en Monza een zuinig mengsel nodig (want lang volgas en dus meer verbruik) maar heb je niet de mogelijkheid om hier een specifiek mengsel voor te maken, wat dus weer zorgt dat op andere snelle circuits ditzelfde mengsel gebruikt wordt, waar dus weer minder benzine verbruikt wordt. Etcetera.
Ah, op die fiets... Door het hogere gewicht zullen ze langer op 100kg/h moeten rijden om de snelheid vast te houden. En uiteindelijk zal het verbruik dus hoger zijn.quote:Op maandag 6 maart 2017 13:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Door het hogere gewicht zal er per GP meer brandstof verbruikt worden, waardoor ze zelfs minder lang 100kg/h kunnen rijden om te zorgen dat ze niet over die 105kg heen gaan.
Die 5kg meer brandstof is niet genoeg om de totale toename in gewicht op te heffen.
quote:Formula 1's engine manufacturers have been reminded by the FIA that they are not allowed to 'burn' engine oil as fuel, after Red Bull suspected rivals Mercedes could have been employing such tricks in qualifying.
There has been much focus over the past 12 months about how Mercedes has been able to extract a decent step from its engine in qualifying, with its power advantage not so obvious in the races.
One idea that emerged from rivals was that Mercedes could have been cleverly burning excess oil – with added power-boosting or anti-knock additives – to help deliver a boost when it was needed in Q2 and Q3.
With F1 engines now operating on a closed system – the engine sump breather having to vent in to the main engine air intake system – the possibility of using oil as fuel has increased as it is more likely to get sucked into the chamber.
But such an action would in theory be in breach of the rules, because manufacturers are strictly limited in terms of the chemicals that can be used to power the engines.
Mercedes denial
Mercedes insists that it was not employing such tactics and has always complied with the rules, but that has not helped the suspicions go away.
Subsequently, the matter came up for discussion over the winter in meetings between technical figures with Red Bull especially eager to ensure that the situation was clear.
In response, it is understood Mercedes was willing to impose a 5kg limit on oil use, but such a figure was viewed as above what could have been being used anyway.
Als je daar met de metro komt moet je nog steeds wel een aardig stuk lopen. Al hangt dat logischerwijs samen met waar je zit.quote:Op zondag 5 maart 2017 17:40 schreef sasquatsch het volgende:
Gewoon zoals in Canada iedereen met het openbaar vervoer laten gaan.
En de motorenbouwers zullen natuurlijk ook hun best doen om de motor net weer dat beetje zuiniger te krijgen.quote:Op maandag 6 maart 2017 14:05 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ah, op die fiets... Door het hogere gewicht zullen ze langer op 100kg/h moeten rijden om de snelheid vast te houden. En uiteindelijk zal het verbruik dus hoger zijn.
De vraag is dan in hoeverre de 'zuinigere' mengsels dit weer teniet doen.
We gaan het zien
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Di 7 maart Wo 8 maart Do 9 maart Vr 10 maart --------------------------------------------------------------------------- Ferrari: Sebastian Vettel Kimi Raikkonen Sebastian Vettel Kimi Raikkonen Force India: Esteban Ocon Sergio Perez Esteban Ocon Sergio Perez Haas: Kevin Magnussen Romain Grosjean Kevin Magnussen Romain Grosjean McLaren: Stoffel Vandoorne Fernando Alonso Stoffel Vandoorne Fernando Alonso Mercedes: Hamilton/Bottas Bottas/Hamilton Hamilton/Bottas Bottas/Hamilton Red Bull: Daniel Ricciardo Max Verstappen Daniel Ricciardo Max Verstappen Renault: Palmer/Hulkenberg Hulkenberg/Palmer Palmer/Hulkenberg Hulkenberg/Palmer Sauber: Pascal Wehrlein TBC TBC TBC Toro Rosso: Daniil Kvyat Carlos Sainz Daniil Kvyat Carlos Sainz Williams: Felipe Massa Massa/Stroll Stroll/Massa Lance Stroll |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |