abonnement Unibet Coolblue
pi_169287400
Teun heeft nog wel uitval bescherming in zijn peutwrbed, Jan heeft sinds zijn 4de een 1 persoons zonder uitval bescherming en er niet uit gevallen.
Teun heeft volgens mij de uitval bescherming niet nodig slaapt redelijk rustig. Bij Jan was het meer nodig
pi_169287567
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 10:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Voor degene die al een groot bed hebben, Hebben jullie ook uitvalbeveiliging?
Maand of 4 erop gehad, daarna weggehaald. Hij is er 1x uitgevallen en daarna niet meer :)
pi_169288241
bedankt dames. Saar is nogal een drukke slaper dus voor haar kan het denk ik geen kwaad :P

man is het nog niet helemaal met me eens want ze slaapt toch nog prima in dr ledikant...
S. 2014
J. 2016
pi_169288722
Dagje te laat, maar nog gefeliciteerd Burdie :)

Js heeft hier nog wel de uitvalbescherming, maar dat heeft er meer mee te maken dat hij al heel vroeg in een peuterbedje ging...

Trouwens, mijn peuter is zoveel gelukkiger nu hij "kan" praten... poeh, wat een verschil! Nu is het pas duidelijk hoe ongelofelijk gefrustreerd hij was! Dinsdag wel een intake bij de logopedie, maar ik verwacht dat we na 1x niet meer terug hoeven :)
pi_169288808
Wat fijn Loj, een opluchting!
Wij gaan nog steeds naar de logopedie, maar T. krijgt daarnaast maandag een gehoortest bij de KNO. Gelukkig heeft T. net een paar flinke taalsprongen gemaakt :'), maar de arts denkt dat er meer aan de hand is. We zien wel.
pi_169289427
Toch fijn van de gehoortest hoor Gotc!
Na ons ziekenhuisavontuur heeft hij zulke sprongen gemaakt dat het eigenlijk wel zeker is dat hij toch echt niet goed heeft gehoord! Ondanks dat de huisarts dat maar bleef ontkennen ;)

Succes maandag :*
pi_169302141
Wat fijn Loj!

Wij hebben een peuterbed voor B met uitvalbescherming maar dat is meer voor zijn vele knuffels die daardoor in bed blijven liggen _O-
pi_169313971
Chanty wat heerlijk dat liefdesleven van L. O+ _O-

Loj wat fijn dat hij na de operatie al zo vooruit is gegaan.

GotC hopelijk vinden ze niets bijzonders bij de gehoortest.

Wij hebben geen valbeveiliging op de bedden van T en S. Er zit bij zowel hoofd als voeteneinde wel een kleine verhoging in het hout, maar dat is zo weinig dat ze er gewoon overheen kunnen rollen. Ze zijn ook weleens uit bed gevallen het afgelopen halfjaar, maar dat is echt beperkt gebleven tot ieder 1 of 2 keer. Ik kijk elke avond voor ik ga slapen even hoe ze erbij liggen en dat werkt prima. Als ze in een tricky positie liggen verplaats ik ze even en dan blijven ze keurig op de nieuwe plek liggen.

Ik vond gisterenavond T in bed met een telefoon naast zijn hoofd. Net een puber... :') Hij loopt de hele dag met mijn oude telefoon rond en belt met Brandweerman Sam. Voor elke bijzondere of niet bijzondere situatie wordt die arme Sam weer opgetrommeld door hem. :D

Wij hadden vandaag een rustig dagje thuis. Dat gebeurt zelden, want meestal ga ik er op zijn minst wel even uit om wat energie kwijt te raken. Vandaag dus niet en T en S hebben de hele dag erg fijn samen gespeeld. De discussies die ze voeren tijdens hun spel zijn heerlijk om van een afstandje aan te horen. Die twee zijn samen net een stelletje oude dames die een theekransje houden. O+

En omdat zij zo lekker aan het spelen waren heb ik een start gemaakt met de traktaties. Dierenprikkers voor T. Op de dag zelf nog worstjes, tomaatjes en kaas aan de prikkers rijgen en klaar is kees. Nu nog iets passends voor S vinden en maken. :)
pi_169324430
Supermooi Nikki! Leuk met die oogjes ook zo.

Gister toch verandering van aanpak. We hadden 's ochtends gereserveerd voor Maasvlakte rondvaart, maar het was 's ochtends zo mooi weer, dat was eigenlijk zonde, want die kortere rondleiding was pas om 14.00 en we wilden om 10.00 uur wel weg uit Den Haag. Toen besloot man dat we toch naar Blijdorp gingen haha. Sinds klein kind al niet meer geweest en dat was dan wel erg leuk. Dieren die we kenden van onze eigen dierentuin hebben we overgeslagen :P (praktische aanpak hahaha) en de grote dieren bekeken. Indoorhal schrok ik me het ongeluk, wat een drukte (ja zondag oke, en net iets voor lunchtijd) en bleek niets echt geschiktst te zijn voor mijn 2 jarige, dus snel weer weg, naar een rustiger plek. Speeltuinen hebben we niet eens gedaan.

En zaterdag werd het inderdaad de pier (helaas niet bij het strand zelf lopen, dat leek me zo leuk, schelpjes O+ maar broer wou op de boulevard lopen nou ja, prima. En het reuzenrad. Twee rondjes maakt dat ding maar, dat is jammer zeg. Nou ja, we waren er in elk geval uit en ik zei van volgende keer is kinderboekenmuseum wel leuk ;)
pi_169324838
Wat leuk en mooi Nikki!
Nu wil ik ook naar Blijdorp Hilmo :)

Ik had gisteren een top dag met B, mijn vrouw was gaan verven in het nieuwe huis en wij een fijn relax dagje. Heel lang in pj gelopen, croissants gegeten, de houten treinbaan neergezet en lang mee gespeeld en uiteindelijk een rondje speeltuinen op de loopfiets. En hij mocht 's avonds kiezen wat we gingen eten, dat werden verrassend genoeg frietjes (hij is veel gekker op pasta en pizza). Kortom O+ zondag.
pi_169327762
Hoi! :W

Ik kom me hier ook melden. Bijna een maand geleden alweer is A. 2 geworden. Ik lees al even mee, maar het komt er niet zo van om ook te posten.

A. praat sinds een paar weken echt zo veel beter ook. En je merkt inderdaad dat er frustratie wegvalt. Alles wordt benoemd en hij lijkt soms helemaal hyper van alles dat hij nu met ons kan delen. Heerlijk! O+ Verder kan hij leuk met zijn broer spelen, al gaat dat vaak van wild naar wilder en te wild. Maar ze zijn echt dol op elkaar. Het enige wat me momenteel stoort is het gegooi en gesmijt met alles. Als je boos bent, als je klaar bent met je eten, gewoon voor de lol... En hij kan bizar goed mikken, dus vaak raakt hij er ook iemand mee. Maar ik kan hem moeilijk alleen met knuffels en ballonnen laten spelen :+ :'( :') .
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 6 maart 2017 @ 13:00:31 #112
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_169328145
Water superleuk nikki O+ Wat een werk ook!

Hier nog wel valbescherming maar die is meer voor de knuffels. Volgens mij kan hij prima zonder, maar het zit niet in de weg of zo dus laat t gewoon zitten.

Echt fijn dat Js zoveel beter praat nu, wel vervelend dat dit niet eerder aan het licht is gekomen door de HA.

Phaidra welkom *O* A. alweer een peuter... kan me herinneren dat hij nog een baby was op de bbq meet :P

Hilmo klinkt als een fijn weekend en Exode ook al zo'n lekker weekend gehad O+

Ik ben vanochtend bij de HA geweest met twee kids om mijn mirena te laten verwisselen met een koperspiraal. Dokter vroeg tijdens het plaatsen of het gaat. Lucas stond ernaast en vroeg vervolgens steeds: "Gaat het? Gaat het mama?" En kreeg een kus op de buik O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_169328382
Laat je weten hoe het verder gaat met die spiraal chanty? Ik overweeg hetzelfde te doen.

Nog gefeliciteerd Burd en welkom terug Phaidra! :D

Wij zijn een paar dagen met zijn 3en, R is weer op reis. T gaat tot nu toe heel soepel gelukkig! Mooi weer vandaag en gisteren helpt wel, de speeltuin is altijd een fijne dagdeelbesteding. Morgenavond komt mijn schoonmoeder, gezellig en ook voor hulp.

Herkenbaar nikki, hier wordt ook brandweerman sam gebeld voor alles
:'). Gelukkig doet hij dan ook zelf alsof hij opneemt en sam is, en redt zijn duplopoppetjes. O+
  maandag 6 maart 2017 @ 13:24:39 #114
73386 Fazz
onderweg
pi_169328482
Leuke traktaties weer Nikki!

Welkom Phaidra :)

Dat klinkt lief Chanty. Ik denk dat ik het niet aan zou durven om m'n peuter mee te nemen naar zoiets :o

F en ik waren dit weekend naar het theater, een voorstelling van Pim & Pom. Hij vond het maar wat interessant als ik meezingen en klappen echt nog even te veel gevraagd :+ Verder hebben we koekjes gebakken, in de tuin gewerkt en getekend. Er komen al echt koppoters op papier, incl armen & haren :D Zo grappig om die vooruitgang te zien O+

Als kraamkado had F een paar houten klompjes gekregen, ze passen nu eindelijk O+ Mooi plaatje zo in z'n 'tuinpak' om papa te helpen :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_169328559
Wat staat dat lief Fazz! O+

Ik heb een koperspiraal en ben er erg tevreden over. Nergens last van en doet wat het moet doen, zeg maar :+, al ruim 3 jaar.

Hoortest ging goed, T. bleef heel netjes stil zitten O+. Supertrots!
Morgen de uitslag.. vind het maar spannend..
  maandag 6 maart 2017 @ 13:46:22 #116
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_169328824
Ik laat het weten. Mirena was het iig niet voor mij met elke paar dagen bloedverlies en geen libido (wel goede anticonceptie :')).

Lucas is meestal heel lief ergens anders. Komt ook nooit ergens aan dus durfde het wel aan. Amélie wilde vanochtend alleen ineens niet slapen natuurlijk dus die was doodop :+ maar ze heeft zittend in de wandelwagenbak naast me gestaan en dat was goed.

Spannend gotc, duimen voor een goede uitslag maar.

Fazz wat schattig O+ :D

Lucas begint hier trouwens minder bang te worden voor vreemden ineens. Stond laatst gewoon tegen de kassamedewerker te praten, tegen een vrouw op de parkeerplaats en tegen een klant bij de kapper. Fijn te zien dat hij zich zekerder voelt en die contacten aangaat.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 6 maart 2017 @ 14:34:31 #117
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169329550
Erg mooi geworden, Nikki!
Fazz O+ die klompen, heerlijk! Ik wil ze ook voor kuiken (ik ben op een boerderij opgegroeid en liep regelmatig op die dingen).

Kuiken hoorde vandaag het luchtalarm en riep: "het is een noodgeval!" :D Past helemaal in zijn belevingswereld met brandweermannen en politie, helicopters en helden O+.

Een spiraal durf ik echt niet, maar ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen. Gelukkig is mijn libido vrij afwezig sinds de geboorte van Guppy ( ;( ). Komt hopelijk ooit wel weer...
KuikenGuppy
pi_169330167
Spannend GotC!

Hier hoor ik de hele dag Roll to the rescue van Transformers :')
En kom we gaan mensen redden!
Oftewel Rescuebots op Netflix is wat hij steeds wil zien.
Van mij had het nog wel even Brandweerman Sam mogen zijn maar meneer weet zelf goed wat hij wel en niet leuk vindt.
pi_169332003
Waarom durf je geen spiraal burdie?

Spannend gotc hopelijk een goede uitslag.
pi_169332398
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:04 schreef BlueEyes het volgende:
Spannend GotC!

Hier hoor ik de hele dag Roll to the rescue van Transformers :')
En kom we gaan mensen redden!
Oftewel Rescuebots op Netflix is wat hij steeds wil zien.
Van mij had het nog wel even Brandweerman Sam mogen zijn maar meneer weet zelf goed wat hij wel en niet leuk vindt.
Aiden hier ook. Maar blust ook hele dagen brandjes. :')
Rescue Bots is wel ineens een 'grote-jongens-tekenfilm'. Brandweerman Sam en Micke Mouse club was allemaal nog schattig enzo.
Ineens groot. ;(
  maandag 6 maart 2017 @ 17:28:20 #121
73386 Fazz
onderweg
pi_169333198
Dit weekend heb ik voor het eerst brandweerman Sam bekeken. Na 1 minuut heb ik het al geïrriteerd afgezet :@ Het kon F ook niet echt boeien dus dat scheelt :+
  maandag 6 maart 2017 @ 17:30:13 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_169333229
Ga dan maar geen Mickey mouse clubhuis kijken :')
disclaimer
  maandag 6 maart 2017 @ 17:41:29 #123
73386 Fazz
onderweg
pi_169333465
:D is dat ook zo erg? Nog nooit aangezet :P

we hebben sindskort Netflix dus hij heeft een paar dingen gezien; Kikker, Nemo en nog wat. Maar veel dingen vindt hij niet leuk en moeten meteen weer uit :') Verder staat de tv zelden aan.
  maandag 6 maart 2017 @ 17:46:11 #124
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_169333566
Hier heeft meneer peppa pig ontdekt en ik vind het echt maar een stomme tekenfilm :') verder vooral YouTube filmpjes van coilbook, Masha en de beer nog steeds of disneyfilms.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_169334033
Ah Mickey Mouse is inderdaad vreselijk SQ. B kijkt op Netflix van alles. Ook dingen die wij niet geschikt vinden dus die gaan meteen weer uit. Ik vind Netflix wat dat betreft best onhandig, alle kids dingen zijn AL.
pi_169334166
Je kunt ook aanzetten dat het geschikt is voor peuters toch?

Peppa en Sam zijn in het engels veel sympathieker/makkelijker te negeren :Y) dus voor zijn taalontwikkeling kijkt hij ze in het engels :Y

Ik heb een mirena, maar het idee dat hij niet goed is voor mijn gemoed, qua hormonn. Gezien HA zegt dat dat niet kan, zal ik het pas weten als hij er uit gaat :') maar daarom dacht ik dus aan een koper.
  maandag 6 maart 2017 @ 18:58:44 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_169334753
De mijne snapt momenteel alleen de aan / uitknop van de ab gelukkig 8-)

En op de tablet zit een handig sjieke peuterstand waar ze alleen infantiele apps op kan starten O+
disclaimer
  maandag 6 maart 2017 @ 20:06:55 #128
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169336542
Peppa Big vind ik verschrikkelijk, ze is zo gemeen voor het broertje, dat mag Kuiken dus niet kijken van mij. Brandweerman Sam vind ik nog best leerzaam, dus dat vind ik wel best. Ook leuk is 'helden van de stad'.
Ik ga uiteindelijk denk ik maar weer aan de nuvaring, maar ik ben wel een beetje bang wat dat betekent voor mijn productie.
Qua spiraal, ik vind zo'n bmm eigenlijk exit only. En ik heb wel weer genoeg gehannes gehad down there.
KuikenGuppy
  maandag 6 maart 2017 @ 20:08:53 #129
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_169336598
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:23 schreef Crumpette het volgende:
Je kunt ook aanzetten dat het geschikt is voor peuters toch?

Peppa en Sam zijn in het engels veel sympathieker/makkelijker te negeren :Y) dus voor zijn taalontwikkeling kijkt hij ze in het engels :Y

Ik heb een mirena, maar het idee dat hij niet goed is voor mijn gemoed, qua hormonn. Gezien HA zegt dat dat niet kan, zal ik het pas weten als hij er uit gaat :') maar daarom dacht ik dus aan een koper.
Grappig mijn huisarts Zei dat 4 op de 5 vrouwen nooit meer wat anders wil en dat 1 op de 5 de mirena er na een half jaar tot een jaar eruit haalt omdat ze last hebben van de hormonen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_169336689
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 17:30 schreef Stormqueen het volgende:
Ga dan maar geen Mickey mouse clubhuis kijken :')
emmmm
ieeee
ceeee
kaaaa
eeeee
iegrek

emmmm
ooooo
uuuuu
esssss
eeeee

:')

Saar kijkt graag naar peppa, en nu cliffif (clifford de grote ronde hond) en de magic schoolbus. Al is zack and quack ook favoriet.
S. 2014
J. 2016
pi_169336707
Ik heb 5 jaar een Mirena gehad zonder enig probleem.
Ja de eerste maanden was even bikkelen want lichaamsvreemd materiaal wilde mn baarmoeder niet helemaal lekker accepteren.
De gyn adviseerde me destijds het een kans te geven. Ben blij dat ik het toen gedaan heb.
So far dus ook een positief verhaal ervan.
  maandag 6 maart 2017 @ 20:13:59 #132
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_169336783
Ik vind brandweerman Sam ook verschrikkelijk met dat ene nare kind :@
Maar eigenlijk vind ik alle kinderseries verschrikkelijk en ben ik blij als ze een film wil kijken.

Anticonceptie hoef ik gelukkig niet over na te denken. De kans dat ik zwanger raak is heel klein en mocht het toch ineens wel lukken is het hartstikke welkom. En op het moment doen we aan geheelonthouding geloof ik :@
pi_169336896
Ik ben 'blij' dat ik gesteriliseerd ben nu na de ks. Wilde gewoon geen gedoe meer met anticonceptie, en als ik geen ks zou hebben gehad dan had vriend het nu moeten doen.
pi_169337625
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:18 schreef BlueEyes het volgende:
Ik ben 'blij' dat ik gesteriliseerd ben nu na de ks. Wilde gewoon geen gedoe meer met anticonceptie, en als ik geen ks zou hebben gehad dan had vriend het nu moeten doen.
Handig! Dat stond ook in mijn bevalplan van de tweeling, maar de keizersnede bleek niet nodig.

Nu heb ik de Mirena al 2.5 jaar. Ik vind ben er helemaal tevreden over. Zeker gezien het feit dat menstruaties echt peanuts zijn tegenwoordig. Al heb ik in het begin ook weleens een zwangerschapstest gedaan omdat ik gezien heel lange tijd geen menstruatie toch wel even zeker wilde weten dat nummer 4 niet per ongeluk op komst was. :X
pi_169337940
Crumpette, is dat zo? Wij kijken via de Apple tv naar Netflix. Ik weet nu wel welke filmpjes bij 'kids' voor B geschikt zijn en hij mag zelf niets aanzetten maar er is wel eens wat opgezet wat niet zo geschikt was.

GM, die rode hond en de schoolbus worden hier ook gewaardeerd.
pi_169338584
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:08 schreef Chanty het volgende:

[..]

Grappig mijn huisarts Zei dat 4 op de 5 vrouwen nooit meer wat anders wil en dat 1 op de 5 de mirena er na een half jaar tot een jaar eruit haalt omdat ze last hebben van de hormonen.
Ja, nouja, mijn huisarts is ook echt een hork, zo blijkt. Hij zei nog net niet mevrouwtje :( zak hooi. Als we gaan verhuizen ga ik ook mooi naar een andere HA dus.
  maandag 6 maart 2017 @ 21:31:58 #137
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_169339352
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 21:09 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Ja, nouja, mijn huisarts is ook echt een hork, zo blijkt. Hij zei nog net niet mevrouwtje :( zak hooi. Als we gaan verhuizen ga ik ook mooi naar een andere HA dus.
Klinkt als een goed plan. Ik snap echt niet hoe je huisarts zoiets met droge ogen kan beweren. Hormonen kunnen altijd van invloed zijn op allerlei zaken in het lichaam :') ik was iig klaar met niet meer mezelf zijn. Hopelijk trekt het snel bij.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_169339458
Nouja, hij zei dat het dermate weinig was, dat het niet kon. Ondanks dat het gewoon bij de bijwerkingen die 1-10% van gebruiksters ervaren staat. Maargoed, he, dezelfde man die me 3 keer gezegd heeft dat mijn baby geen eczeem had. :')
  maandag 6 maart 2017 @ 21:39:33 #139
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_169339652
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 21:34 schreef Crumpette het volgende:
Nouja, hij zei dat het dermate weinig was, dat het niet kon. Ondanks dat het gewoon bij de bijwerkingen die 1-10% van gebruiksters ervaren staat. Maargoed, he, dezelfde man die me 3 keer gezegd heeft dat mijn baby geen eczeem had. :')
Klinkt alsof het tijd wordt voor pensioen of bijscholing.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_169341471
Lou is dol op Blaze en de monsterwielen O+ dus je hoort hier vaak "Mama?! Geef (me) plankgas!" Of "oh ik heb gereedschap, ik ga het (re)pareren!"
Als mooi contrast draait ze soms ook pirouettes en roept dat ze een ballerina is :')
  maandag 6 maart 2017 @ 23:27:22 #141
73386 Fazz
onderweg
pi_169342944
Sowieso zijn die contrasten prachtig :D Het ene moment is F een dino die me op gaat eten en het andere moment geeft hij z'n popje borstvoeding :')
pi_169351236
Hihi leuk die twee kanten Fazz O+
Ook wel herkenbaar trouwens.

Gelukkig ken ik veel van de programma's die jullie noemen niet haha. Mickey Mouse lijkt me echt vreselijk, dat komt hier niet binnen. We kijken alleen op de smart tv uitzending gemist van rtl en dat is nu vooral Chuggington grote hit, Uki, Musty, Storyzoo, soms thomas de trein maar Chuggington vindt hij veel leuker (en ik eigenlijk nu ook), soms juf Roos, biba boerderij. Ik ben er ondertussen aan gewend en vindt deze programma's wel geschikt voor hem en leerzaam. Sesamstraat is zelfs nog wat te moeilijk en langdradig. Zandkasteel was altijd grote hit (gaan we naar toe over een week of wat!) maar wil hij nu niet meer kijken. Dat is het nadeel van heel vroeg kaarten kopen voor zoiets... ;(
  dinsdag 7 maart 2017 @ 15:51:31 #143
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_169353033
Hier ook een Blaze-fan.
Hij roept ook vaak: "Wegwezen!!" (op een grappige manier, komt ook in 1 of meer afleveringen voor :D) en dan gaat ie zich verstoppen of rent hij weg _O-

Fazz wat schattig dat hij zijn popje borstvoeding geeft O+
Hier wil Vv ook helpen met het voeden.. als ik er niet ben mag hij samen met z'n papa het flesje vasthouden bij Aa.. maar nu wil hij dit ook helpen bij de live-borstvoeding en houdt hij mijn borst vast tijdens het voeden :') O+

Iemand nog tips tegen het lekken van de luier in bed 's nachts?
Bijna elke nacht is het wel raak -O-
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_169353087
Rad, wij hebben ook heel lang een doorlekkende nachtluier gehad, dat was doordat B best veel drinkt en ook 's avonds en doordat hij op zijn buik sliep.
Wij hebben ons er destijds deels bij neergelegd en verder geen drinken meer na het avondeten. We hebben ook een periode gehad dat B op het potje ging voor het slapen maar die periode is alweer afgelopen.
Wij gebruiken de nachtluiers van Pampers en dan 1 maat groter dan 'normaal' zeg maar. Die maat groter hielp wel wat.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 16:57:37 #145
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_169354170
Ik ga straks eens in het luierschap van de Etos neuzen ;)
Hier ook buikslaper en vaak nog wat drinken voor het slapen.

Had al wel extra matrashoezen gehaald :P
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_169354841
Dat doorlekken is hier ook in periodes. Heb een waterdichte molton onder z'n hoeslaken gedaan, scheelt weer een matras met vlekken ;)

Hoortest was goed *O* Ben enorm opgelucht! Er was wel wat onderdruk, maar dat vond de arts niet zo spannend.
Dus, door met logopedie ^O^
pi_169356488
Gotc wat een fijn nieuws! :Y

Ik heb net een heel verdrietig duo op bed gelegd. Ze waren zo moe dat ze van narigheid niet meer wisten wat ze met zichzelf aanmoesten.

Ik ga zometeen naar een workshop over opvoeden die het kdv organiseert samen met een opvoedkundige. Kijken of ik nog handige trucjes te horen krijg. :)
  dinsdag 7 maart 2017 @ 20:30:14 #148
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_169358570
Got, goed zeg! ^O^

Leuk Nikki! Veel plezier en de ultieme tips wel hier delen hé ;)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_169359463
Ik ben jaren heel tevreden over de Mirena, elke keer wel veel vloeien in het begin maar toen dat eenmaal klaar was, was het ook prima. En ik ben met hormonen juist minder labiel dan zonder (ik was het eens-per-maand-een-week-heel-suicidaal-type) dus ik denk dat ik m nog even moet houden.

Toen ik iets definitiefs opperde, begon mijn huisarts over het doorbranden (oid?) van de eileiders. Iemand daar ervaring mee?

[ Bericht 25% gewijzigd door L-E op 07-03-2017 21:13:17 ]
pi_169360340
Nou, vanavond was het drama bij het naar bed gaan. Ik was nog even boekje aan het lezen en knuffelen met I in haar bed, en ineens begon ze over dat ze 'een nieuwe mama' moest. En dat huilend een half uur lang volhouden ook. "Jij moet weg, er moet een nieuwe mama komen."
Als ze het gewoon nuchter/zonder emotie, of ondeugend zou zeggen, zou ik m'n schouders ophalen, haar welterusten wensen en weggaan, maar dit was van andere orde: vol drama met lange uithalen huilend en totaal van streek maar blijven herhalen dat er een nieuwe mama moet komen. En bij doorvragen, kwamen er steeds andere dingen uit. Eerst begon ze over een jongetje van het kdv, die iets had gezegd, en later werd het dat papa dat had gezegd. Dat is ook even een gekke gewaarwording: als je kind van drie jaar bij hoog en laag gaat volhouden dat papa heeft gezegd dat mama weg moet en dat er nieuwe mama moet komen. :{ .

Toen heb ik mijn vriend er maar bij geroepen en hebben we samen rustig met haar gesproken, dat er echt geen nieuwe mama komt etc. , dat ze maar één mama heeft en dat die blijft. Het einde van het liedje was (uiteraard) dat ze snikkend zei dat ze ook helemaal geen nieuwe mama wilde, eigenlijk. En moest ik bij haar blijven totdat ze sliep.

Is dit nu onderdeel van het hechtingsproces? Uittesten/aftasten of je wel echt blijft? Een soort verlatingsangst? Ik weet het niet, maar vond het best even lastig.

Nikki, jij weet vast het antwoord nu. :+ . :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169360990
Misschien denkt ze dat jij een nieuw kind krijgt em dat zij dan "alleen achter blijft".
Arm ding. Het leven is soms moeilijk te begrijpen als peuter.
pi_169361136
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 21:42 schreef Roomsnoes het volgende:
Misschien denkt ze dat jij een nieuw kind krijgt em dat zij dan "alleen achter blijft".
Arm ding. Het leven is soms moeilijk te begrijpen als peuter.
Ik denk dit idd... Saar heeft ook een poosje herhaal " jij mijn mama he, niet van *vulmaarin* en door eindeloos te herhalen dat ik haar mama ben en altijd zal blijven is het geloof ik nu goed.

er kan zoveel in die koppies omgaan, Soms denk ik wel eens teveel.
S. 2014
J. 2016
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 7 maart 2017 @ 21:57:06 #153
147316 crew  DJMO
#trut
pi_169361411
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:23 schreef Crumpette het volgende:
Ik heb een mirena, maar het idee dat hij niet goed is voor mijn gemoed, qua hormonn. Gezien HA zegt dat dat niet kan, zal ik het pas weten als hij er uit gaat maar daarom dacht ik dus aan een koper.
ik heb zowel een koper als mirena gehad, en met de mirena had ik alleen maar last. Tot twee weken lang last van bloedverlies, een week lang een bloeddorstig hormonster zijn, en een week lang last van fysieke pms klachten (rugpijn etc). Ik was zó opgelucht dat ik dat ding kwijt was ... zit nu te wachten op een oproep voor een sterilisatie.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_169361442
Ja, ze pikt natuurlijk her en der wel van alles mee, ook op het kdv van andere kinderen, en dat gaat dan weer een eigen leven leiden in haar hoofd. Maar een terugkerend thema van de laatste tijd lijkt wel te zijn: afscheid nemen, weggaan, dood (daar heeft ze het ook regelmatig over). En verder bedacht ik me dat ze vandaag afscheid heeft genomen van een kdv leidster die met pensioen gaat en vorige maand heeft ze gedag gezegd tegen een buurmeisje dat met haar ouders drie maanden lang is gaan rondreizen in Australië. Dat zijn best ingewikkelde dingen om te snappen, plus de verandering die er bij ons thuis zit aan te komen, opa die in het ziekenhuis ligt en ziek is, etc.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169362028
GotC, hoera wat fijn!

Franny, wat onwijs sneu ;(. Er gaat inderdaad zo veel om in die koppies. Gelukkig wilde ze toch geen andere mama! :*.

Wij hebben nu een zieke peuter. Koorts en zielig. Ik ben zo klaar met de winter en alle virussen!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_169366171
Vraagje: hoeveel eten jullie 3 á 4 jarigen als ontbijt en lunch?
En in hoeverre beperken jullie je kinderen op hoeveel ze eten? Begrens je wel of niet?

Aiden is wat flink aan het worden maar eet dan ook behoorlijk. Vooral zn benen en buik groeien :') Hij is zo'n 110 cm en weegt 22,7.
Een week of 5 gleden was hij 21,5. Dus dat is best aangekomen in die paar weken.
Aiden is altijd wel sterk gebouwd geweest maar we willen toch alert zijn dat zijn gewicht goed blijft.
Hij eet gemiddeld 3 boterhammen als ontbijt, lunch 4 en 's avonds wel een kleine portie.
Qua drinken vooral melk en water of eens thee zonder suiker.
Hij eet graag kaas of worst op zn brood dus ook daar geen zoete dingen de hele dag.

Toevallig volgende week een afspraak bij het consultatiebureau voor zn prikken dus ook daar zal ik het wel aankaarten.
pi_169367327
3 boterhammen als ontbijt! Ik mag blij zijn als ik er eentje naar binnen kan schuiven :')
pi_169367502
mijn kleuter (4) van 1.08 eet meestal of pap of 2 boterhammen s ochtends, dan 1 appel of een kiwi en s middags weer 2 boterhammen. als ik er 3 meegeef naar school komt er meestal een halve terug.. verder nog een bordje avondeten en toetje. Ik beperk alleen snoep en koek (maar ze krijgt elke dag wel iets), verder mag ze zoveel eten als ze wil..
als er iets te snoepen valt staat ze vooraan, ze houdt erg van koekjes. Kan ook verlekkerd bij het ontbijt hopen dat er iemand jarig is en zal trakteren.. ze was altijd wat stevig, maar nu ineens niet meer na een groeispurtje..
Zou A niet vlak voor n groeispurt zitten?
pi_169367597
oh en de peuter van 2,5 eet een klein bordje pap, een partje appel, een (of een halve) boterham en n minibordje avondeten, een paar happen toetje. dan nog n half koekje oid..
hem beperk ik zeker niet, hij mag altijd meer, maar vind eten oninteressant (koek is dus ook maar heel even leuk).
Hij is nu 92 cm en ik weet niet hoe zwaar, maar hij zat altijd op ondergewicht en zo te zien en voelen is dat nog zo..
(vergeet bijna zn slokje bv bij opstaan en naar bed brengen)
pi_169367613
oh en peuter drinkt vaak sinaasappelsap en kleuter dixap en verder meestal water..
pi_169367758
Peuter (3) eet in de ochtend 1 sneetje en in de middag 2 gaat niet altijd op. Avondeten gaat matig/redelijk

Kleuter 5 krijgt in de ochtend 2 sneeën of melk met chocopops. In de middag ook twee sneeën. Soms drie. Maar ik beperk hem daar wel wat in. Als ik hem laat doen blijft hij door eten. Hij is eigenlijk altijd wel stevig geweest. Sinds twee jaar is het bolle er wel af (zit iets boven gemiddeld qua gewicht maar wel in het groene).
Maar misschien moet ik hem iets minder beperken daar in. Avondeten gaat sinds kort echt goed eigenlijk (owee fokwet als dat vanavond niet meer is ;))

Qua zoet of hartig mogen ze zelf kiezen, wisselt sterk af (ooit drie dagen alleen maar zoet, maar dan schakelen ze vanzelf ook weer over op hartig voor een poos, dus dat zit wel goed qua evenwicht) verder nog een of twee keer per dag fruit en een koekje. Snoepje soms, maar dat vergeet ik vaak eigenlijk.
  woensdag 8 maart 2017 @ 10:43:08 #162
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_169367884
Venco, ik denk dat het niet zoveel zegt hoeveel andere kindjes eten.

Nora is altijd een goede eter geweest en eet minstens 2 keer zoveel als haar vriendinnetje en toch zitten ze kwa lengte en gewicht nagenoeg gelijk.

Ik merk hier heel sterk dat ze voor een groeispurtje altijd wat voller wordt en ook bijna de hele dag honger lijkt te hebben.
Ik beperk niet in 'gewoon' eten, maar wel in koek en snoep. Als ze echt blijft vragen om eten bied ik zoveel mogelijk gezonde dingen aan; tomaatjes, komkommer, extra stuk fruit. Maar ze eet dan vaak ook een extra cracotte, rijstewafel of boterham en ik vraag me regelmatig af waar ze dat in hemelsnaam allemaal laat :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 8 maart 2017 @ 10:47:49 #163
147316 crew  DJMO
#trut
pi_169367942
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 08:30 schreef vencodark het volgende:
Vraagje: hoeveel eten jullie 3 á 4 jarigen als ontbijt en lunch?
En in hoeverre beperken jullie je kinderen op hoeveel ze eten? Begrens je wel of niet?

Aiden is wat flink aan het worden maar eet dan ook behoorlijk. Vooral zn benen en buik groeien :') Hij is zo'n 110 cm en weegt 22,7.
Een week of 5 gleden was hij 21,5. Dus dat is best aangekomen in die paar weken.
Aiden is altijd wel sterk gebouwd geweest maar we willen toch alert zijn dat zijn gewicht goed blijft.
Hij eet gemiddeld 3 boterhammen als ontbijt, lunch 4 en 's avonds wel een kleine portie.
Qua drinken vooral melk en water of eens thee zonder suiker.
Hij eet graag kaas of worst op zn brood dus ook daar geen zoete dingen de hele dag.

Toevallig volgende week een afspraak bij het consultatiebureau voor zn prikken dus ook daar zal ik het wel aankaarten.
mijn achtjarige weegt krap aan 20 kg :') magere spillebeen. Hij eet prima, maar zwaarder wordt hij niet :o
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 8 maart 2017 @ 12:59:05 #164
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_169370317
Mijn 3,5 jarige eet s'morgens een stukje cracker (als we geluk hebben) een beetje sap voor haar medicijn en een beker melk. Als lunch een boterham of 2 crackers gaat zeker niet altijd op. Tussendoor fruit/koekje of soms chips. Avondeten rond de 250 gram bij elkaar gaat vaak niet op. Of het moet cronie ;) zijn dan wel. Soms een toetje waar ze een paar lepels van eet. En nog een beker melk voor het slapen. Ze drinkt water of siroop of aangelengd sap.
pi_169370592
Mijn net vier jarige peuter eet 's ochtends 3/4 boterhammen (grote korst eraf), als lunch 2/3 boterhammen en een klein schepje avondeten.
Verder tussendoor meestal 2x fruit en soms nog een cracker/koekje/snoepje..

En hij is 107 cm en weegt 13,8 :')

Mijn 2 jarige peuter eet ongeveer hetzelfde, alleen 's avonds wat meer en is 89 cm en 11,7 kg ;)
pi_169370830
Jan van 4 eet smorgens 2/3 boterhammen, tussendoor appel en/of klein koekje ligt aan de maat appel, smidddags 2/3/4 broodjes, tussendoor fruit/klein koekje/snoepje/chippies ligt er aan waar hij is, wanneer het is etc chippies bijvoorbeeld alleen in het weekend. Avondeten is hij een draak eet slecht zijn muizenhapjes, meestal wel vlees/vis/gebakken aardappeltjes/macaroni en weigert groente. Eet alleen heel goed bij pizza _O- weegt 20 kg en ik gok iets van 116 zit met lengte en gewicht op de +1 lijn

Zijn broertje doet qua eten niet onder voor zijn broer! Miept niet met broodkorsten, eet goed groente brood wisselt tussen de 2 tot 4 boterhammen per keer meestal 2. Tussendoortjes zelfde als Jan
Weegt 14 kg lengte denk 105 cm ongeveer.
Ze drinken hier Optimel of karnemelk, ranja en water.

Ik begrens wel in eten qua tussendoortje maar niet met brood als het op de brood tijdstippen is dus niet extra tussendoor.
Als ze om extra brood vragen hebben ze dat meestal nodig anders laten ze het wel bij 2.
  woensdag 8 maart 2017 @ 14:06:53 #167
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_169371523
J eet 's ochtends een boterham + cracker, of pap, of yoghurt met fruit, tussendoor op school 1 stuk fruit, 's middags 2 boterhammen + een liga/ blokje kaas/fruit (wat ik die dag in de broodtrommel stop dus ;)). Na school een snoepje of koekje, en heel weinig avondeten (minimaal 4 happen, want 4 jaar, vaak blijft het daar ook bij). Wel een toetje (kwark of joghurt). Nu ongeveer 1.05m en 14,5kg denk ik?
pi_169371621
Ah wat sneu Franny en inderdaad lastig, handig dat je je vriend erbij riep.

Wat betreft eten en drinken eet ons jochie van net 3 jaar:
- ontbijt 2 a 3 crackers met zoet beleg en 1,5 beker melk
- Fruit, appel, banaan, kiwi, net wat we in huis hebben en waar hij zin in heeft met water
- Lunch 2 soms 3 boterhammen, 1 met hartig, 1 met zoet en melk maar die melk wordt steeds minder en gaat naar thee toe
- Na zijn middagslaapje diksap en iets van een koekje, rozijntjes of ontbijtkoek. In het weekend mag ie ook chocolade kiezen.
- Avondeten varieert van 1 hap naar een bord leeg en daarna altijd een toetje wat yoghurt met wat diksap is.

Tussendoor eet ie tomaatjes en paprika en soms soepstengels. Hij drinkt de hele dag door water. Hij eet een stuk gezonder dat zijn mama's :@

We begrenzen hem niet, maar geven hem wel beperkt keuze in wat ie mag. Dus 1 keer per dag diksap en alleen in het weekend chocolade. In het weekend eten we ook wel eens croissantjes, een eitje etc. Op verjaardagen doen we niet moeilijk en op speciale dagen ook niet. Het leven is een feestje *O* :D
pi_169406386
Venco, lijkt me een heel normaal en gezond eetpatroon. Begrenzen doe ik alleen bij zoete drankjes en sapjes en snoep, koekjes en dergelijke. Bij de gewone maaltijden mag een kind volgens mij gewoon zoveel eten als hij/zij nodig heeft. Dat is in ieder geval wel mijn uitgangspunt, ongeacht hoe zwaar of licht mijn kind is.

Grappig dat je af en toe ineens weer een soort sprongetje kunt opmerken. I heeft nu in een paar dagen tijd ineens nieuwe ontwikkelingen doorgemaakt. Ze was altijd een beetje bangig en had hoogtevrees maar ze klautert in de speeltuin ineens overal op en durft alleen van de hoogste glijbaan. Ze durfde nooit onder de douche, ging altijd in bad maar de laatste avonden wil ze perse onder de douche en heeft dan de grootste lol. Ook tekende ze gisteren een heel poppetje, met hoofd, ogen, lijf en benen. En mijn vriend en ik moesten dit weekend in de auto zo lachen. I maakt vaak een rommeltje van tellen. Slaat het getal drie altijd over. Raakt snel in de war en tot en met 10 was al een hele kunst. Maar nu zei ze in de auto: mama, ik ga de bomen tellen. En telde ze drie keer achter elkaar heel keurig van 1 tot 15. Huh? 😀
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 10 maart 2017 @ 09:20:26 #170
73386 Fazz
onderweg
pi_169406773
Goede update Franny :D Ik blijf me ook verbazen over die sprongen. F is opeens heel gefascineerd over letters, oke, dan nemen we dat maar mee in de spelletjes en met boeken lezen :)

F blijft wat verwarrend over de baby. Hij houdt al tijden vol dat hij een zusje in zijn buik heeft en dat ik een baby in mijn buik heb. En baby is een jongen :+ Ik heb al vaak uitgelegd dat het toch echt een meisje is maar nu is zijn redenatie dat we 'als ze geboren is moeten kijken of ze dan een piemel heeft of niet' :D O+
  vrijdag 10 maart 2017 @ 09:55:01 #171
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_169407309
F _O-
Kwak
pi_169407559
Empirisch bewijs, wetenschapper in de dop hoor. 😀
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169407634
:) F!

Hier is L ook ineens geïnteresseerd in letters.. dat wil zeggen, W leert op de kleuterschool wat letters en heeft daar ook wat aan L vertelt. Dus nu loopt L heel serieus naar een boek, wijst een willekeurige letter aan en zegt heel triomfantelijk: "Kijk, de W van L.asse!" _O-
pi_169407730
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 08:30 schreef vencodark het volgende:
Vraagje: hoeveel eten jullie 3 á 4 jarigen als ontbijt en lunch?
En in hoeverre beperken jullie je kinderen op hoeveel ze eten? Begrens je wel of niet?

Aiden is wat flink aan het worden maar eet dan ook behoorlijk. Vooral zn benen en buik groeien :') Hij is zo'n 110 cm en weegt 22,7.
Een week of 5 gleden was hij 21,5. Dus dat is best aangekomen in die paar weken.
Aiden is altijd wel sterk gebouwd geweest maar we willen toch alert zijn dat zijn gewicht goed blijft.
Hij eet gemiddeld 3 boterhammen als ontbijt, lunch 4 en 's avonds wel een kleine portie.
Qua drinken vooral melk en water of eens thee zonder suiker.
Hij eet graag kaas of worst op zn brood dus ook daar geen zoete dingen de hele dag.

Toevallig volgende week een afspraak bij het consultatiebureau voor zn prikken dus ook daar zal ik het wel aankaarten.
Zit er niet een groeispurt aan te komen? Jan hangt al heel lang tussen de 21/22 kg en 1X in de zoveeltijd krijgt hij een boller gezicht en buik kort daarna vliegt hij de lucht weer in

Het beste kun je zijn gewicht in de groeicurve zetten en kijken of hij zijn lijn blijft volgen. Jan is een +1 kind vanaf geboorte qua gewicht, zit nu meestal net onder de +1 maar ook qua lengte een +1 kind
pi_169408487
Hier ook alleen begrenzen als het gaat om (door ons) ongewenst voedsel (of drinken). Dat gaat dan om suikers, kleurstoffen, maar ook tarwe (Oudste kan daar niet tegen). Hier is werkelijk geen dag hetzelfde qua eten, ze eten wat ze nodig hebben en de ene dag is dat meer dan de andere. Wel doe ik mijn best bij elk eetmoment (dus ook ontbijt en lunch) groente en fruit te integreren. Groente-omelet, salade on the side, quiche met groente, avocado op brood, etc. Dat maakt dat ze uiteindelijk echt meer groente binnenkrijgen dan wanneer ze dat alleen bij het avondeten eten :)
pi_169410786
Laatst had Teun enorm de buikgriep en een week later had hij nog diarree. 2 tot 4x per dag. Dus naar de huisarts had hij veel lucht in de buik gaat wel weer over

Nu wil het dat ik voor een kindermdl arts werk dus overleg met haar even gehad. Teun zit dus nu 4-6 weken op lactose beperkt dieet. Nu op dag 3 lijkt het al aan te slaan, minder buikpijn en ontlasting wordt beter *O*
Ze zei gelijk aangezien hij het zwaar te pakken hebben gehad is hij nu tijdelijk lactose intolerant zal met een paar weken beter gaan.
pi_169418284
Vraagje: hebben jullie een radio of cd speler voor je peuter? 1 die ze dus zelf bedienen. B vindt muziek zo leuk dus we willen er 1 in zijn nieuwe speelkamer zetten. Maar er is zoveel keuze dat we door de bomen het bos niet meer zien.
pi_169419432
nee, geen cd-speler..is idd een leuk idee..
we hebben wel n electrische piano en daar gaan ze vaak achter zitten. Zitten ook paar muziekjes in die ze aan kunnen zetten. Ze hebben ook uitgevonden hoe je zelf iets kunt opnemen en eindeloos afspelen..
pi_169419620
Hier ook geen CD speler ofzo, ze weten wel hoe de afstandsbediening werkt van de tv en hoe je nkckjr kunt vinden :(
pi_169419711
ah, de afstandsbediening is hier gelukkig nog hogere wiskunde en dat hou ik graag zo (dus hij ligt altijd op t kastje waar ze niet bijkunnen)
  vrijdag 10 maart 2017 @ 21:18:50 #181
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_169420475
Eftelingradio via de ipad O+ .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_169420522
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 21:18 schreef AwayTL het volgende:
Eftelingradio via de ipad O+ .
Wat een goed idee!
  vrijdag 10 maart 2017 @ 22:04:25 #183
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_169421775
Eftelingradio op de (digitale) TV ^O^ Veel beter geluid ;)

(ziggo kanaal 1820 voor de liefhebbers)
pi_169422356
Haha, radio via de digitale tv weet mijnheer al te vinden. :)

We zoeken zoiets: https://www.conrad.nl/nl/(...)r-cd-rw-1300890.html maar dan zonder karaoke functie
pi_169424162
Eline heeft een cd-speler op haar kamer (en een spiegelbol :D ) ze gaat regelmatig even 'disco'en' boven. Vind ze echt helemaal geweldig
  vrijdag 10 maart 2017 @ 23:39:25 #186
73386 Fazz
onderweg
pi_169424232
Hier ook een cd speler op de kamer. Oud stereo torentje uit mijn puberteit :P F zet het eigenlijk nooit zelf aan. Wel zetten we bij het naar bed gaan altijd een cd naar keuze op :) Kinderliedjes, iets van Annie MG Schmidt of Dirk Scheele. Werkt prima om hem in slaap te laten zingen :+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 11 maart 2017 @ 07:36:25 #187
147316 crew  DJMO
#trut
pi_169427161
*meldt met verse peuter
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_169435413
Gefeliciteerd djmo *O*
pi_169439382
Gefeliciteerd!
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 11 maart 2017 @ 20:21:24 #190
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_169440055
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 07:36 schreef DJMO het volgende:
*meldt met verse peuter
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd DJMO!
Tof gifje O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 11 maart 2017 @ 20:25:22 #191
147316 crew  DJMO
#trut
pi_169440191
Dank dames!
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 20:21 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Gefeliciteerd DJMO!
Tof gifje O+
met dank aan google photo's assistent :P en ik vond 'm wel toepasselijk om in 't dreumes uit te zwaaien en hier hallo :Y
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_169443454
Gefeliciteerd DJMO! *O*

Hebben jullie ervaring met stotterende peuters? T stottert behoorlijk. Van de 10 zinnen zegt hij er denk ik gemiddeld 6 met één of meerdere woorden die hij stotteren start. Dat varieert van het woord "wil" 4 keer herhalen tot de letter "i" een paar keer zeggen voor hij er "ik" van maakt. Ik weet van L dat zij ook een tijdje een beetje stotterend gepraat heeft en dat veel peuters het een tijdje doen, maar dat van L was naar mijn idee een stuk minder heftig dan T. Het stotteren duurt nu ongeveer 2 maanden en het is de afgelopen weken erger geworden. Ik begin me een beetje af te vragen wanneer je over zoiets aan de bel moet trekken. Als het zoals bij L gewoon een fase is dan is er niets aan de hand en gaat het vanzelf weer over, maar die garantie heb je natuurlijk niet. Ik heb nu voor mezelf besloten het sowieso nog een maand aan te kijken en dan te evalueren. In de tussentijd ga ik wat praktische tips die ik tegenkwam oppakken zoals bijvoorbeeld elke dag minimaal een kwartier 1 op 1 aandacht geven. Toevallig moet ik deze week ook met hem naar het cb. Wellicht dat ik het daar ook even ter sprake ben. Niet dat mijn verwachtingen van het cb hoog zijn, maar ik ben toch wel benieuwd wat ze erover zeggen.
pi_169443954
Zou het sowieso even aangeven...
Toevallig was ik afgelopen week bij de logopedie voor Js. De logopedist gaf aan dat juist dit een goede periode was om "problemen" aan te pakken zonder dat er echt een achterstand ontstaat.
pi_169444539
Nikki,
Ik vind het wel interessant hoe dit in elkaar zit. Heb je toevallig de site stotteren.nl al bekeken? Daar lees ik dit:

quote:
Bij 50 - 80% van de kinderen die op peuter en kleuterleeftijd haperen, verdwijnt dit vanzelf weer op het moment dat ze hun 'spraakapparaat' beter kunnen besturen. Als een kind talig sterk is, kan het dit motorisch even niet zo gemakkelijk aan (de motoriek kan het niet bijfietsen a.h.w.). Het kind compenseert dat tijdsgebrek dan met stotters. Meestal merken kinderen dit zelf nog niet direct op.
Verder is er ook nog een screeninglijstje dat je kunt invullen. Gevoelsmatig zou ik zelf denk ik afwachten tot hij vier is en naar school gaat om hem de tijd te geven dit zelf recht te trekken. Een grote focus erop, of bewustwording kan het wellicht ook verergeren/hem extra onzeker maken? Zeker gelet op wat hier boven staat: dat het heel goed een fase kan zijn en dat ze het zelf eigenlijk niet zo door hebben.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169445888
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 22:18 schreef Franny_G het volgende:
Nikki,
Ik vind het wel interessant hoe dit in elkaar zit. Heb je toevallig de site stotteren.nl al bekeken? Daar lees ik dit:

[..]

Verder is er ook nog een screeninglijstje dat je kunt invullen. Gevoelsmatig zou ik zelf denk ik afwachten tot hij vier is en naar school gaat om hem de tijd te geven dit zelf recht te trekken. Een grote focus erop, of bewustwording kan het wellicht ook verergeren/hem extra onzeker maken? Zeker gelet op wat hier boven staat: dat het heel goed een fase kan zijn en dat ze het zelf eigenlijk niet zo door hebben.
Dat heb ik inderdaad gelezen en ook het lijstje ingevuld.

Overal komt terug dat het verstandig is om geen nadruk op het stotteren of het verhelpen ervan te leggen. Het verstandigst is om er überhaupt geen aandacht aan te besteden. Als het inderdaad een kwestie van zelfvertrouwen en/of aandacht is, dan zou een kwartiertje 1 op 1 aandacht/een leuk gesprekje over de dag al een heel positief resultaat kunnen geven.

Momenteel sneeuwt T een beetje onder doordat S zich op taalgebied iets sneller ontwikkelt en hij ook nog tegen L op probeert te boksen.

Een voorbeeld, als ik na een dag kdv vraag wat T heeft gedaan, dan heeft S al antwoord gegeven voordat T is begonnen met praten. Dan vertel ik S wel dat ik iets aan T vraag en dat T moet antwoorden en niet hij, maar die boodschap komt nog niet echt goed aan. :') Ik ga T toch iets meer in de gaten houden en ervoor zorgen dat hij wat meer het idee krijgt ook 'gehoord' te worden.
pi_169477825
Goed idee, om hem wat vaker die 1-op-1 aandacht te geven. Wat dat betreft is een druk gezin echt een heel andere situatie dan een enig kind. I krijgt alle ruimte en aandacht om haar zegje te doen. Als ze die niet van ons krijgt, dan eist ze die wel op, en dat gaat bij je ouders volgens mij toch makkelijker dan bij een broertje en zusje. :D . Mooi hoe je hier zo bewust weer mee omgaat.

Wat was het fijn dit weekend met het mooie weer. Mijn vriend deed mee aan CPC loop, en ik was met I bij het Plein op een terras gaan zitten. Ze heeft daar een paar uur lang met allemaal andere kinderen gerend en gespeeld en toen we weer thuis waren ook nog in de binnentuin met haar buurmeisje. Om vijf uur viel ze in slaap op de bank. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169479396
Geen ervaring of tips bij stotteren Nikki. Lijkt me inderdaad lastig als S steeds het gras voor T wegmaait.
Welkom en nog gefeliciteerd DJMO, erg leuk gifje!
'Discoen' Hilliebillie _O- *O* O+

We hebben wel wat leuke kinder cd spelers gezien, maar 9 van de 10 is inclusief karaokeset. :D Misschien wordt het gewoon een normale cd speler, we kijken nog even rond.
Zijn speelkamer is ook zo goed als klaar in het nieuwe huis. We gaan nog puzzelmat stukken met een weg erop bestellen, de kamer is in de uitbouw en de vloer is behoorlijk koud. We hebben al van die puzzeldingen, maar in alle kleuren van de regenboog. We willen het iets rustiger houden. :@


Gisterenmiddag was B bij schoonzus en zwager zodat wij even met zijn 2en door konden met klussen. Hij had een topmiddag met zijn nichtje en grote neef. de hele middag met zijn 3en gespeeld. Zo leuk dat het steeds meer samen spelen is ipv naast elkaar.
Volgende week vrijdag verhuizen we....we komen nu in de fase dat van B toch ook echt dingen ingepakt moeten worden. Mijn vrouw is vandaag samen met hem zijn zomerkleding/zwembroeken etc aan het inpakken.
pi_169479469
O heeft een korte tijd gestotterd. We merkten dat haar gedachten dan sneller gingen dan ze ze zelf uit kon spreken, en dan bleef ze ergens hangen. Het loste zich vanzelf op, en we merkten dat haar formuleringen daarna ineens een stuk geavanceerder waren. Het was dus echt een ontwikkelingssprong.

Het is idd belangrijk om er geen aandacht aan te besteden, en op te passen dat je genoeg tijd en geduld hebt om hem op zijn manier te laten praten. En als je zegt dat S vaak wat rapper is met antwoord geven, dan kan ik me goed voorstellen dat T moet streven om om aan het woord te komen. Misschien niet zozeer bij jullie, want je lijkt me heel bewust hiervan, maar als ze samen spelen, of met L, of op het kdv. Ik zou sowieso daar even vragen hoe zij dat ervaren, en of ze mee kunnen werken om hem heel bewust aan het woord te laten. Het is namelijk snel gedaan om alleen naar de vlotte babbelaar te luisteren, als deze eerst het woord neemt. Juist de kinderen die niet zo rap zijn, sneeuwen dan vaak ongewild onder.

Verder denk ik dat het in NL ook zo is dat ze er voor de schoolleeftijd weinig mee doen, tenzij echt extreem. Veel kinderen groeien er overheen inderdaad, en door er dan erg veel mee bezig te zijn, kun je het soms erger maken.
pi_169490171
Ik zou inderdaad gewoon een simpele normale cd-speler doen, exode. Veel succes met verhuizen!

I stelt veel waarom en 'wat is' vragen de laatste tijd. Maar vandaag had ze wel weer een mooie te pakken. "Mama, van wie heb ik jou eigenlijk gekregen? En van wie heb ik papa gekregen?"

Mijn vriend begon een mooi spiritueel verhaal op te hangen over dat I ons zelf heeft uitgekozen, maar daar trapte ze niet in. Ze was net zo'n interviewer die een politicus interviewt die om een antwoord heen draait. Gewoon stug de vraag blijven herhalen. "Ja maar papa, van wie heb ik jou nou gekregen??"
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169491857
Tof die puzzelmat van wegstukken exode. O+

Room ik zal inderdaad eens navragen bij het kdv hoe zij ermee omgaan. Hij heeft toevallig een juf die stottert, dus daar zou je van verwachten dat zij er wel het een en ander van weet. :)

Franny, wat een slimme meid is I toch! Soms sta je ook echt met je mond vol tanden bij de vragen die zo'n peuter stelt. :D

Zijn er hier jongetjes die een traptractor hebben? Zo ja, is het een succes? Ik heb de knoop nog niets doorgehakt voor wat ik T en S voor hun verjaardag zal geven. Ik twijfel nu tussen een tractor en een zandtafel. Ze zijn morgen al jarig maar gelukkig vieren we het zondag pas. En om het voor de jongens overzichtelijk te houden zijn ze ook echt zondag pas 'jarig' en krijgen ze zondag pas cadeaus. Ze moeten ook al trakteren op het kdv en 3 dagen feest en jarig zijn vind ik iets te veel van het goede. ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')