Over 9 maanden een Fok-babyquote:Op dinsdag 4 april 2017 07:16 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Vraag me nog steeds af of jij en die andere user de zelfde groepsreis gaan doen
inderdaad. en de JR treinen zijn ook gewoon metro treinstellen, maar gaan allemaal bovengronds. dus dan kan je lekker naar buiten kijken. en voor de plekken waar jr niet komt, kan je dan korte metro ritjes doen.quote:Op maandag 3 april 2017 21:19 schreef matthijst het volgende:
En de Narita Express kan je met Railpass.
Als je een week bent is railpass dus sowieso wel goedkoper.
Anders evt. timen dat hij ingaat richting Kyoto en je hem op de terugweg naar het vliegveld kunt gebruiken.
In Tokyo ligt het er een beetje aan waar je zit. Wij hebben altijd een hotel in Shinjuku en met de lijnen op bovenstaand kaartje kom je dan makkelijk in vrijwel alle wijken waar "wat te doen is".
Thx. Bestel ik een Rail Pass. Kyoto is aan het eind van de reis dus dan gebruik hem voor het eerst 7 dagen voor de laatste dagen, de dagen ervoor in Tokyo pakken we dan de Suico of Passmo.quote:Op dinsdag 4 april 2017 20:58 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
inderdaad. en de JR treinen zijn ook gewoon metro treinstellen, maar gaan allemaal bovengronds. dus dan kan je lekker naar buiten kijken. en voor de plekken waar jr niet komt, kan je dan korte metro ritjes doen.
Lijkt sterk op de foto's die pas in een artikeltje in iFly (van KLM) stonden. Ging over Osaka.quote:Op zondag 9 april 2017 00:57 schreef matthijst het volgende:
Okonomiyaki
[ afbeelding ]
Dotonbori
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kyoto
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Amerikamura
[ afbeelding ]
Gebruik Hyperdia voor het uitzoeken van OV routes Ze hebben ook een app, 30 dagen gratis vanaf de eerste dag dat je 'm download. Even wachten dus nogquote:Op maandag 10 april 2017 13:11 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Ik ben weer een stukje verder! Alle hotels zijn geboekt, dus nu ben ik het transport aan het uitzoeken en of ik iets van te voren moet / kan boeken. We hebben een strakke planning ( ) dus wil zo veel mogelijk van te voren regelen.
Dus: HELP! Ik heb het volgende uitgezocht via Google, maar zou graag jullie input hebben Het lijkt nu niet rendabel om de Rail pass te kopen, maar misschien is er ook iets anders?
Tokyo (we zitten in Asakusa) -> nikko:
Asakusa station -> Nikko-Kinugawa towards Tobu-Nikko -> Shimo-Imaichi Station
Nu kan ik 3 verschillende passen kopen: Nikko all area pass, Nikko city area pass en theme park & city pass
Zover ik begrijp is het allemaal inclusief trainticket vanaf Asakusa, dus dat is mooi. Maar ik kan niet goed vinden wat het verschil is tussen die tickets ... We willen graag de tempels daar bekijken en zijn er ongeveer een dag (we vertrekken 's morgens in Tokyo en vertrekken de volgende dag ergens in de loop van de dag naar Hakone), dus 2 dagen is genoeg en we gaan niet echt het hele gebied rond. Welke moet ik dan hebben (er zit ook nogal wat prijsverschil in namelijk ...)
Deze zal en kan ik overigens van te voren aanschaffen, had al gezien dat het online kan
Nikko - Hakone:
De meeste logische weg lijkt via Tokyo en de JR en Shinkansen (https://www.google.de/web(...)-8#q=nikko+to+hakone), klopt dat?
Hakone - Kyoto:
Via google maps lijkt via Tokyo het snelste te zijn (en dan de Shinkansen van Tokyo naar Kyoto). Is idd het beste via Tokyo of kunnen we rechtstreeks of ergens “halverwege” op de Shinkansen stappen? We hebben op zich redelijk wat tijd om in Kyoto te komen omdat we de dag hiervoor een hele dag in Hakone zitten en we nog een aantal dagen in Kyoto zitten hierna. Het lijkt een beetje op en neer gereis voor mijn gevoel zo ...
Kyoto - Nara:
Kyoto station ->Kintetsu-Limited Express towards Kashiharajingu-Mae -> Yamato-Saidaiji Station -> Kintetsu-Nara Line towards Kintetsu-Nara -> Shin-Ōmiya Station
We zitten in de buurt van Kyoto station.Ik heb het idee dat dit een logische route is?
Nara - Osaka Airport:
Shin-Ōmiya Station -> Kintetsu-Nara Line towards Kobe-Sannomiya -> Kintetsu-Nippombashi Station -> Nippombashi Station -> Sakaisuji Line towards Kita-Senri -> Yamada Station ->
Osaka-Monorail towards Osaka-Airport
Nogal een aantal keer overstappen, kan dat niet sneller? Als ik naar de airport ga wil het liefst zo min mogelijk overstappen, dan kan er onderweg ook het minste fout gaan en mis ik mijn vliegtuig niet
Ik vind het echt heel leuk om er al zo mee bezig te zijn! Nog een dag of 50 voordat we gaan, vertrek 24 mei!
Het is idd KIXquote:Op maandag 10 april 2017 13:23 schreef Negentiendertig het volgende:
[..]
Gebruik Hyperdia voor het uitzoeken van OV routes Ze hebben ook een app, 30 dagen gratis vanaf de eerste dag dat je 'm download. Even wachten dus nog
Vlieg je terug vanaf Osaka Airport (Itami) of Kansai International Airport (KIX)? Want die monorail is voor Itami, de meeste internationale vluchten vertrekken vanaf KIX.
Nara - KIX: http://www.hyperdia.com/e(...)eserved&sum_target=7
Nara - ITM: http://www.hyperdia.com/e(...)eserved&sum_target=7
Ga ik eens even uitzoeken!quote:Op maandag 10 april 2017 13:28 schreef matthijst het volgende:
En regel een simkaart bij Yodobashi (of een pocket wifi, van bv, tocoo.jp).
Wel erg handig als je internet hebt onderweg (Maps, treinen etc).
Sommige dingen leken me idd al wat vreemd ...quote:Op maandag 10 april 2017 13:30 schreef Negentiendertig het volgende:
Tussen Kyoto en Nara rijden talloze directe treinen
En ik zou gaan voor een pocketwifi, kunn je meerdere apparaten op aansluiten.
Voor mij is het de voorpret, en ik ben een controle freak tot een bepaalde hoogtequote:Op maandag 10 april 2017 14:54 schreef Funkel het volgende:
Ik zie veel users van te voren alles plannen. Wij willen de eerste 3 nachten in Tokyo vastleggen, en daarna richting Kyoto. Willen daar alle hotels ter plekke boeken (een dag van te voren via booking.com ofzo)
Het enige wat wij van te voren willen regelen is een Japan Railwaypass. We zijn 17 dagen daar, gaan in juli.
Wat is de reden dat de meesten alles van te voren vastleggen?
Welke pas ik nou moet hebben ... Ik heb 3 opties, die theme park ding valt af zover ik kan zien, maar van de andere 2 weet ik niet welke ik nodig heb als ik graag tempels wil gaan bekijken We hebben geen tijd voor een uitgebreide tour in de omgeving. Dus de Nikko City pass lijkt voldoende, maar zitten dan alle hoogtepunten van Nikko erin die ik in 2 dagen (nou ja, 2 keer een halve dag, een middag en een ochtend) kan bekijken?quote:Op maandag 10 april 2017 15:01 schreef Negentiendertig het volgende:
Het vastleggen van de trip is voor mij 100% plezier en voorpret. In Japan op de bonnefooi in de zomer is best lasting denk ik, het is er superdruk in de zomermaaden.
Paar jaar terug zo'n Nikko-pas gebruikt. Wat wil je weten?
Als je de stad niet uitgaat dan is die pas idd meer dan voldoende. Ik vond trouwens het stadje zelf ook prima te belopen. Het stuk station-tempels heb ik gewoon geheel gelopen, prima te doen. Ik had wel de nikko-all-area pass, maar dat was omdat ik ook nog het nationaal park in ging.quote:Op maandag 10 april 2017 16:19 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
Welke pas ik nou moet hebben ... Ik heb 3 opties, die theme park ding valt af zover ik kan zien, maar van de andere 2 weet ik niet welke ik nodig heb als ik graag tempels wil gaan bekijken We hebben geen tijd voor een uitgebreide tour in de omgeving. Dus de Nikko City pass lijkt voldoende, maar zitten dan alle hoogtepunten van Nikko erin die ik in 2 dagen (nou ja, 2 keer een halve dag, een middag en een ochtend) kan bekijken?
We slapen in Nikko zelf dus zitten in de buurt als het goed is.
Wij normaal ook, maar ik ben er de vorige keer achtergekomen dat dit in Japan niet zo heel goed werkt. Prijzen namen exponentieel hard toe naarmate de datum dichterbij kwam. Ik gok toch een gevalletje te weinig accomodaties voor de vraagquote:Op maandag 10 april 2017 14:54 schreef Funkel het volgende:
Ik zie veel users van te voren alles plannen. Wij willen de eerste 3 nachten in Tokyo vastleggen, en daarna richting Kyoto. Willen daar alle hotels ter plekke boeken (een dag van te voren via booking.com ofzo)
Het enige wat wij van te voren willen regelen is een Japan Railwaypass. We zijn 17 dagen daar, gaan in juli.
Wat is de reden dat de meesten alles van te voren vastleggen?
Hmm misschien toch maar eens wat meer vastleggen danquote:Op dinsdag 11 april 2017 07:37 schreef polariteit het volgende:
[..]
Wij normaal ook, maar ik ben er de vorige keer achtergekomen dat dit in Japan niet zo heel goed werkt. Prijzen namen exponentieel hard toe naarmate de datum dichterbij kwam. Ik gok toch een gevalletje te weinig accomodaties voor de vraag
Er wordt trouwens ook best vaak voor gewaarschuwd op verschillende Japan-sites...
Dank je! Dan ga ik die pass even van te voren aanschaffen, want die hebben we ook nodig voor de trein dan van Tokyo naar Nikko. Is printen van het ticket (neem aan dat dat kan ) voldoende voor de treinreis?quote:Op dinsdag 11 april 2017 07:37 schreef polariteit het volgende:
[..]
Als je de stad niet uitgaat dan is die pas idd meer dan voldoende. Ik vond trouwens het stadje zelf ook prima te belopen. Het stuk station-tempels heb ik gewoon geheel gelopen, prima te doen. Ik had wel de nikko-all-area pass, maar dat was omdat ik ook nog het nationaal park in ging.
[..]
Wij normaal ook, maar ik ben er de vorige keer achtergekomen dat dit in Japan niet zo heel goed werkt. Prijzen namen exponentieel hard toe naarmate de datum dichterbij kwam. Ik gok toch een gevalletje te weinig accomodaties voor de vraag
Er wordt trouwens ook best vaak voor gewaarschuwd op verschillende Japan-sites...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |