abonnement Unibet Coolblue
pi_169282722
Sorry? :'). _O-
pi_169282891
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 13:57 schreef Adrie072 het volgende:
Een dergelijke persoon heeft een grote verantwoordelijkheid, een groot netwerk, is eigenlijk altijd aan het werk, en dan gaan wij lopen zeiken over een paar ton? Give me a fucking break.

Schei toch uit man, zo`n persoon zit er voor de buhne, heeft 0,0 procent invloed op het succes van een onderneming als het GVB en zit er alleen voor zichzelf en voor niemand anders.
Wat voor vergoeding ze krijgen, zal mij ook een biet zijn. Vind het alleen maar jammer dat in het artikel niet een reactie staat van eerder genoemde persoon.
Hahahahahahahahahaaaahahahahahaa _O- wat een dom gelul, flikker toch op man :D
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 maart 2017 @ 14:35:29 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169283406
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 12:04 schreef b2py het volgende:
DB heeft een tender gelanceerd voor een combinatie van rijtuigen met locomotief om passagiers te vervoeren die geschikt moet zijn voor Duitsland, Oostenrijk en 'andere Europese landen'.
http://railcolornews.com/(...)tiven-und-wagenzuge/
Als je dat artikel leest dan blijven er niet veel fabrikanten over die aan de eisen kunnen voldoen :P

Siemens, Bombardier en Stadler?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169283533
Pesa? Chinezen? Hitachi?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 maart 2017 @ 14:46:43 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169283611
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 14:42 schreef b2py het volgende:
Pesa? Chinezen? Hitachi?
Hebben die in Nederland én Oostenrijk iets gecertificeerd gekregen?

quote:
Also, the manufacturer(s) must have produced a mainline train type that has been fully approved for Austria and the Netherlands during the past five years. It/They should have production capacity for at least twenty trains per year, starting in 2021. One composition should have at least 485 seats.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 4 maart 2017 @ 16:27:19 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169285352
Stadler valt af, want Bombardier is met de order voor Oostenrijk aan de haal gegaan. Bombardier heeft niks geleverd aan Nederland, en Siemens al helemaal niet. En naar mijn weten heeft Alstom nog nooit iets weten te slijten aan Oostenrijk.

Of tellen locs ook mee? Dan hebben Bombardier (Traxx MS) en Siemens (Vectron) nog wel een kans.
pi_169285391
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 13:57 schreef Adrie072 het volgende:
Schei toch uit man, zo`n persoon zit er voor de buhne, heeft 0,0 procent invloed op het succes van een onderneming als het GVB en zit er alleen voor zichzelf en voor niemand anders.
Ja man en alle politici zijn ordinaire zakkenvullers, 9/11 was een inside job en chemtrails remmen de ontwikkeling van de mens.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 maart 2017 @ 16:30:12 #158
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169285404
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 16:27 schreef James1988 het volgende:
Stadler valt af, want Bombardier is met de order voor Oostenrijk aan de haal gegaan. Bombardier heeft niks geleverd aan Nederland, en Siemens al helemaal niet. En naar mijn weten heeft Alstom nog nooit iets weten te slijten aan Oostenrijk.

Of tellen locs ook mee? Dan hebben Bombardier (Traxx MS) en Siemens (Vectron) nog wel een kans.
Met een beetje smokkelen valt SLT nog binnen de marge en dan heb je Bombardier en Siemens al. Stadler is wel degelijk mogelijk, omdat bijvoorbeeld Westbahn met Zwitsers mat in Oostenrijk rijdt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 4 maart 2017 @ 16:31:57 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169285434
Ohja, Westbahn is er ook nog. Die krijgen KISS2 geleverd van Stadler.

Ok, Stadler gaat dit dus winnen. :P
pi_169285662
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 14:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hebben die in Nederland én Oostenrijk iets gecertificeerd gekregen?

[..]

Die alinea heb ik gemist. Zou Hitachi mee kunnen liften op de toelating die Ansaldo ooit gekregen heeft voor V250?
pi_169285699
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 16:27 schreef James1988 het volgende:
Stadler valt af, want Bombardier is met de order voor Oostenrijk aan de haal gegaan. Bombardier heeft niks geleverd aan Nederland, en Siemens al helemaal niet. En naar mijn weten heeft Alstom nog nooit iets weten te slijten aan Oostenrijk.

Of tellen locs ook mee? Dan hebben Bombardier (Traxx MS) en Siemens (Vectron) nog wel een kans.
Bombardier heeft ook de SLT meegebouwd eah, en Siemens ook.
pi_169285851
En als ik het nog een keer lees staat er volgens mij dat de leverancier de afgelopen vijf jaar treinen toegelaten moet hebben in zowel Nederland als Oostenrijk, en niet dat ze in de afgelopen vijf jaar een of meerdere treinen toegelaten hebben gekregen in beide landen.

Edit: waarmee ook direct mijn hierboven geopperde variant dat Hitachi kan meeliften op die korte toelating van V250 van tafel kan.
  Moderator zaterdag 4 maart 2017 @ 17:31:33 #163
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169286511
Zag de Arriva GTW vanmiddag die bij de Bedum door een vrachtwagen was geramd ook staan.

Staat nog steeds bij Hairy elephant in Zuudbrauk
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 maart 2017 @ 17:58:17 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169287059
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 17:31 schreef derLudolf het volgende:
Zag de Arriva GTW vanmiddag die bij de Bedum door een vrachtwagen was geramd ook staan.

Staat nog steeds bij Hairy elephant in Zuudbrauk
Het was Winsum :+

Ik vraag me af wat Arriva er nog mee wil.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 4 maart 2017 @ 18:05:43 #165
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169287179
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 16:56 schreef b2py het volgende:
En als ik het nog een keer lees staat er volgens mij dat de leverancier de afgelopen vijf jaar treinen toegelaten moet hebben in zowel Nederland als Oostenrijk, en niet dat ze in de afgelopen vijf jaar een of meerdere treinen toegelaten hebben gekregen in beide landen.

Edit: waarmee ook direct mijn hierboven geopperde variant dat Hitachi kan meeliften op die korte toelating van V250 van tafel kan.
In de tender staat dit:

quote:
Der Bewerber muss mindestens ein neues Vollbahnfahrzeug (kein Umbau) im Sinne der Eisenbahn-Bau- und Betriebsordnung (EBO) beim Eisenbahnbundesamt oder eines vergleichbaren Verfahrens in den Niederlanden oder in Österreich innerhalb der letzten fünf (5) Jahre zugelassen haben.
Hier staat iets heel anders: in de afgelopen 5 jaar moet de kandidaat minstens één nieuw spoorvoertuig (dus geen ombouw) toegelaten hebben gekregen volgens de eisen van het EBA, of een vergelijkbare instantie in Nederland of Oostenrijk.

Hiermee wordt Hitachi Rail Italy (AnsaldoBreda) dus uitgesloten, maar kunnen eigenlijk alle andere bouwers meedoen. Wat Railcolor schrijft klopt dus niet helemaal.
pi_169287325
In de laatste zin staat toch laatste vijf jaar toegelaten?
pi_169287339
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:15 schreef b2py het volgende:
In de laatste zin staat toch laatste vijf jaar toegelaten?
Telt een ingetrokken toelating dan?
Bier.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 18:24:25 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169287430
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:15 schreef b2py het volgende:
In de laatste zin staat toch laatste vijf jaar toegelaten?
Er staat dat de toelating de afgelopen 5 jaar moet zijn afgegeven. Waarom zou er anders worden gesproken over "ein neues Vollbahnfahrzeug" en wordt er nog eens nadrukkelijk benadrukt dat het "kein Umbau" mag zijn?

Maar waar het eigenlijk om gaat: het is niet DE én NL én AT, maar DE óf NL óf AT. En dat (in combinatie met het vorige) maakt een groot verschil tussen "Alleen Stadler kan meedoen" of "Iedereen behalve AnsaldoBreda kan meedoen".

[ Bericht 9% gewijzigd door James1988 op 04-03-2017 18:41:00 ]
pi_169287705
Dit soort voorwaarden om je aanbesteding naar 1 partij toe te schuiven mag niet dus het kan niet zijn dat alleen Stadler mag inschrijven.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 18:48:16 #170
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169287743
Maar dat is dus ook niet het geval, vanwege "DE, of NL, of AT". Daarmee kan bijna iedereen meedoen (zelfs PESA), behalve Hitachi. Want die hebben de afgelopen 5 jaar niks geleverd aan die drie landen.
pi_169287830
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:45 schreef b2py het volgende:
Dit soort voorwaarden om je aanbesteding naar 1 partij toe te schuiven mag niet dus het kan niet zijn dat alleen Stadler mag inschrijven.
Ja hoor, dit soort voorwaarden mag prima.
Bier.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 18:54:44 #172
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169287844
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:53 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja hoor, dit soort voorwaarden mag prima.
De Fransen doen niet anders.

En ook DB heeft al eens een keer een aanbesteding naar Siemens toegeschreven, door te eisen dat de nieuwe ICE-treinen (nu Velaro D) moesten kunnen samenwerken met de bestaande ICE 3. Alleen Siemens kon zoiets leveren.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 maart 2017 @ 19:04:54 #173
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169287997
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 18:05 schreef James1988 het volgende:

[..]

In de tender staat dit:

[..]

Hier staat iets heel anders: in de afgelopen 5 jaar moet de kandidaat minstens één nieuw spoorvoertuig (dus geen ombouw) toegelaten hebben gekregen volgens de eisen van het EBA, of een vergelijkbare instantie in Nederland of Oostenrijk.

Hiermee wordt Hitachi Rail Italy (AnsaldoBreda) dus uitgesloten, maar kunnen eigenlijk alle andere bouwers meedoen. Wat Railcolor schrijft klopt dus niet helemaal.
kijk, dat maakt de zaak behoorlijk anders. Dan wordt de lijst plotseling veel langer.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169288010
Iemand hier de nieuwe Flirt al gespot? Ik kom iedere keer alleen maar koekblik-sprinters tegen... (Den Haag HS/Moerwijk/Rijswijk naar Delft)
  zaterdag 4 maart 2017 @ 19:07:36 #175
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169288047
NS-FLIRTs rijden niet in die regio, ze rijden vooral rond Arnhem / 's-Hertogenbosch / Eindhoven.
  zaterdag 4 maart 2017 @ 20:10:52 #176
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_169289339
Dus. Het stationsgebouw van Bad Bentheim is momenteel gesloten (nu ongeveer een 3,4 weken). De Kiosk is dicht. Het loket is tijdelijk verplaatst naar een portocabin op het voorplein. De rangeerder en ander stationspersoneel (ook schaftlokaal) hebben ook een portocabin gekregen. Er is een kaartautomaat buiten het stationsgebouw geplaatst.
Oorzaak? DB Netze vond het nodig om de perrons op te hogen en te moderniseren. Ja, dat werd ook tijd. Spoor 2 en 3 waren geen probleem...
Toen spoor 1. Ineens was het stationsgebouw niet meer toegankelijk via het perron, want het perron ligt hoger als de toegangsdeuren.
Men is - na een tijdje via een ongewenste tussenoplossing (klimmen door de ramen) - aan het zoeken naar een oplossing "Maar die is niet makkelijk voor handen, waardoor de gemeente zich noodzakelijk vond het stationsgebouw uit veiligheidsoverwegingen te sluiten". Ja, de gemeente. Want die is daar eigenaar van het stationsgebouw, en niet DB (Netze). Die huren(/gebruiken) het alleen maar.

Zie ook:
pi_169293549
omdat ik een weekendje in noorwegen ben, hier de trein gerelateerde foto's :*

Station Elverum by martijn pikker, on Flickr

Station Elverum by martijn pikker, on Flickr

morgen of maandag komen er meer, maar die moeten nog genomen worden.
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
  zondag 5 maart 2017 @ 14:29:31 #178
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_169304408
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 12:44 schreef Flodder450 het volgende:

[..]

Zo op het oog is t hoofdstation de afgelopen 30 jaar niet echt veel veranderd, vind om eerlijk te zijn het busstation aan de stadszjde een stuk mooier qua uitzicht, zometeen kijk je gewoon tegen de achterkant van de huizen aan de Parkweg aan :(
Ik denk ook dat het station minder levendig wordt en dat is op zich ook wel weer jammer.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 5 maart 2017 @ 14:34:05 #179
256146 b2py
Beton!
pi_169304565
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 16:31 schreef James1988 het volgende:
Ohja, Westbahn is er ook nog. Die krijgen KISS2 geleverd van Stadler.

Ok, Stadler gaat dit dus winnen. :P
Ik bezocht even de stadler website, zouden ze dan ook panoramarijtuigen nemen? :D
  maandag 6 maart 2017 @ 08:11:45 #180
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169324635
NS denkt dat het nog vakantie is? De trein waar ik nu in zit is korter dan gebruikelijk (VIRM-IV ipv 2x DDZ-IV) en ook de volgende trein lijkt twee van de 10 bakken VIRM te missen.
  maandag 6 maart 2017 @ 08:13:39 #181
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169324644
Ik zit in 1 van de 10 geplande bakken. Met vertraging, dat dan weer wel.
So we just called him Fred
  maandag 6 maart 2017 @ 09:04:18 #182
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_169324990
Ik zit in die trein van 8 bakken VIRM, voorbij Utrecht is dat om deze tijd voldoende.
  Moderator maandag 6 maart 2017 @ 09:11:29 #183
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169325048
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 14:34 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik bezocht even de stadler website, zouden ze dan ook panoramarijtuigen nemen? :D
Is dat rijtuig waarin ze met het nieuwjaarsrondje zaten gemaakt door Stadler dan? :)

[ Bericht 17% gewijzigd door derLudolf op 06-03-2017 17:33:31 ( Verkeerde kwoodt ) ]
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 6 maart 2017 @ 10:47:31 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169326140
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 09:04 schreef ReisT het volgende:
Ik zit in die trein van 8 bakken VIRM, voorbij Utrecht is dat om deze tijd voldoende.
Het leek inderdaad allemaal wel te passen.

Dat kan ik niet zeggen over dat viertje tussen Breda en 's-Hertogenbosch.
  maandag 6 maart 2017 @ 11:11:09 #185
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_169326443
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 09:11 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Is dat rijtuig waarin ze met het nieuwjaarsrondje zaten gemaakt door Stadler dan? :)
Nee, dat was er een van begin jaren '90 toen bouwde Stadler nog niet zulke grote rijtuigen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 maart 2017 @ 14:36:35 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169329575
De Centrale Ondernemingsraad van de NS is het niet eens met het beleid van de directie. Die wil de retail op de stations afstoten en niet meebieden op de regionale lijnen. Dit is tegen het zere been van de COR

http://nos.nl/artikel/216(...)beleid-directie.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169329653
quote:
14s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:36 schreef Peterselieman het volgende:
De Centrale Ondernemingsraad van de NS is het niet eens met het beleid van de directie. Die wil de retail op de stations afstoten en niet meebieden op de regionale lijnen. Dit is tegen het zere been van de COR

http://nos.nl/artikel/216(...)beleid-directie.html
En stiekem hebben ze daar best gelijk in. De horeca is een behoorlijke moneymaker, en waarom zou je niet meer meebieden ? Omdat het een keer misgegaan is in Limburg ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_169333063
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:41 schreef _serial_ het volgende:

[..]

En stiekem hebben ze daar best gelijk in. De horeca is een behoorlijke moneymaker, en waarom zou je niet meer meebieden ? Omdat het een keer misgegaan is in Limburg ?
Richten op je kerntaken?
dag
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 maart 2017 @ 18:10:11 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169333954
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 17:20 schreef Peter het volgende:

[..]

Richten op je kerntaken?
Als het de kerntaken niet in de weg zit en de reiziger ten goede komt hoeft het imo niet afgestoten te worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169334665
quote:
14s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als het de kerntaken niet in de weg zit en de reiziger ten goede komt hoeft het imo niet afgestoten te worden.
Wel als het perverse prikkels geeft.. voor je retail-tak is het voordelig dat reizigers langer op je stations blijven.
dag
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 maart 2017 @ 19:45:52 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169335929
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:53 schreef Peter het volgende:

[..]

Wel als het perverse prikkels geeft.. voor je retail-tak is het voordelig dat reizigers langer op je stations blijven.
Dat zal denk ik wel meevallen, want je moet ook een aantrekkelijk treinproduct neerzetten wil je de reizigers aan je kunnen binden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169337389
quote:
14s.gif Op maandag 6 maart 2017 19:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat zal denk ik wel meevallen, want je moet ook een aantrekkelijk treinproduct neerzetten wil je de reizigers aan je kunnen binden
Door het ontbreken van concurrentie bind je die klanten ook wel met het huidige weinig aantrekkelijke treinproduct.
  maandag 6 maart 2017 @ 20:50:45 #193
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169337905
Ik zie in de NS app dat de trein die vanochtend al zo lekker knus was (7:50 Breda - 8:18 's-Hertogenbosch) morgen weer zo'n capaciteitsknaller gaat zijn.

In plaats van 8 bakken DDZ zou er een VIRM-zesje moeten rijden, vanwege de werkzaamheden bij Roosendaal. Dat is al krap voor deze trein, één van de drukste treinen van de Brabantse ochtendspits.

Maar er rijdt dus een viertje.

Applaus.
pi_169338077
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:50 schreef James1988 het volgende:
Ik zie in de NS app dat de trein die vanochtend al zo lekker knus was (7:50 Breda - 8:18 's-Hertogenbosch) morgen weer zo'n capaciteitsknaller gaat zijn.

In plaats van 8 bakken DDZ zou er een VIRM-zesje moeten rijden, vanwege de werkzaamheden bij Roosendaal. Dat is al krap voor deze trein, één van de drukste treinen van de Brabantse ochtendspits.

Maar er rijdt dus een viertje.

Applaus.
Huh...de materieelplanning staat toch niet zó vroeg in de NS planner ?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 6 maart 2017 @ 20:56:38 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169338130
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:55 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Huh...de materieelplanning staat toch niet zó vroeg in de NS planner ?
Het staat in de app, dus dan zal het toch wel kloppen?
pi_169338248
Neu. Dat is de materieelinzet van vandaag normaal gesproken die gekopieerd wordt.
De daadwerkelijke geplande inzet is pas na 4 uur 's nachts bekend, en zelfs dan is het volgens mij pas een kleine anderhalf uur voor vertrek van de vetreffende trein helemaal actueel.
OV-tijden.com laat dat mooi zien: aangezien die enkel de daadwerkelijke samenstelling laat zien, zie je daar precies wanneer de treinsamenstelling door wordt gepushed naar de systemen.
  maandag 6 maart 2017 @ 21:01:05 #197
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169338305
:')

Wat is dat dan voor kansloze functie?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 6 maart 2017 @ 21:09:43 #198
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169338593
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:34 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Door het ontbreken van concurrentie bind je die klanten ook wel met het huidige weinig aantrekkelijke treinproduct.
Met een concurrent de kans geven zul je niet direct het treinproduct verbeteren. Je hebt ook een opdrachtgever nodig die er bovenop zit. Dat is bij de NS niet het geval, waardoor er veel laaghangend fruit niet geplukt wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 6 maart 2017 @ 21:12:57 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169338832
quote:
ctrl-f->fruit
nul resultaten
Bier.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')