abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 1 maart 2017 @ 20:50:38 #101
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169227092
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 19:56 schreef greavy het volgende:

[..]

neeeeeeeeee.. veul fijner spul als VIRM
Das al snel.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 1 maart 2017 @ 20:53:36 #102
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169227220
Ik vind de laatste generatie VIRM anders prima te doen. Zit goed :)
pi_169228268
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:49 schreef dennistd het volgende:
Op Amsterdam en Rotterdam controles kan ik me wel voorstellen (spoor 15 en spoor 1 zijn wel redelijk af te sluiten), maar hoe willen ze dat met Schiphol doen?
Mobiele controleapparaten
  woensdag 1 maart 2017 @ 21:26:47 #104
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169228517
Met een paar man marechaussee en een mobiele scannert (en/of wat bomhonden) kom je een heel eind. Ze gaan geen heel perron opofferen voor 2 treinen per dag.
  woensdag 1 maart 2017 @ 22:42:16 #105
35154 James1988
Schommelbotenlover
  donderdag 2 maart 2017 @ 00:32:34 #106
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_169234334
quote:
:D
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  donderdag 2 maart 2017 @ 00:45:24 #107
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169234469
quote:
niet zomaar een ICE: https://de.wikipedia.org/wiki/ICE_S
So we just called him Fred
  donderdag 2 maart 2017 @ 07:06:44 #108
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_169235672
quote:
Tussen Den Haag C. en Breda rijden minder Intercity's door harde wind op de HSL.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min.
De verstoring is naar verwachting rond 14:00 uur verholpen.
Nounou, poeh poeh.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_169236927
quote:
Ah dus binnenkort bodemplaten rapen in Italie
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_169236955
quote:
Dank u! Is helaas iets te specifiek, het programma gaat over een chocoladefabriek. Dus in de ondertitel wordt het toch iets van een balk, vrees ik, anders zit 99 procent van de kijkers aan een knots te denken.
pi_169236978
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 09:52 schreef eti het volgende:

[..]

Dank u! Is helaas iets te specifiek, het programma gaat over een chocoladefabriek. Dus in de ondertitel wordt het toch iets van een balk, vrees ik, anders zit 99 procent van de kijkers aan een knots te denken.
Ja dat schreef ik 9 uur later ook :P Ik hoop dat er weinig mensen van somda gaan kijken en dat Nico Spilt het ook overslaat voor je ;)
Bier.
  donderdag 2 maart 2017 @ 14:58:42 #113
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169242362
Deutsche Bahn zou het weer willen proberen: een ICE van Frankfurt naar Londen. Vanaf 2020 zou hij moeten gaan rijden.

http://www.standard.co.uk(...)-years-a3479571.html
pi_169242709
Op basis van uitspraken van Eurotunnel? 8)7
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 maart 2017 @ 15:19:41 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169242820
quote:
Ze zijn heel erg blij met die trein
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169244633
Ben heel benieuwd of dit wat gaat worden in Italië met die V250. Zou er nog wel eens een ritje mee gaan maken als ze daadwerkelijk op grote schaal rijden.

Italiaans nieuwjaarsrondje?
  donderdag 2 maart 2017 @ 21:01:40 #117
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169249944
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 15:14 schreef b2py het volgende:
Op basis van uitspraken van Eurotunnel? 8)7
DB heeft het inmiddels ontkend.

http://www.railjournal.co(...)nkfurt-services.html
  donderdag 2 maart 2017 @ 21:46:43 #118
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169251506
quote:
En ook dit is inmiddels ontkend.

http://www.ferrovie.it/portale/articoli/4925
  vrijdag 3 maart 2017 @ 08:36:29 #119
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169258337
Suf zeg. Wie heeft wel een ontwikkeling die zowel klopt als nieuw is?
pi_169258373
Icdirect rijdt?
pi_169259234
Nee. Schijnt weer een trein 'defect' te zijn, dus worden er weer treinen opgeheven.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 maart 2017 @ 10:02:04 #122
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169259377
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 09:52 schreef MTL het volgende:
Nee. Schijnt weer een trein 'defect' te zijn, dus worden er weer treinen opgeheven.
De defecte trein is iig al weer van de HSL af
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169259486
Geen idee. Ik zit lekker nog van de laatste dagen vakantie te genieten. Ik zie echter een statement voorbij komen dat zodanig onwaarschijnlijk is, dat ik even moest kijken op de verstoringspagina.
Mijn conclusie was vooral dat het statement onwaar was.

#factcheck

:+
  vrijdag 3 maart 2017 @ 10:10:12 #124
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169259497
Fake news!!!1
pi_169259601
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 10:09 schreef MTL het volgende:
Geen idee. Ik zit lekker nog van de laatste dagen vakantie te genieten. Ik zie echter een statement voorbij komen dat zodanig onwaarschijnlijk is, dat ik even moest kijken op de verstoringspagina.
Mijn conclusie was vooral dat het statement onwaar was.

#factcheck

:+
Op het moment dat ik verzond druk kwam de melding naar boven :')
  vrijdag 3 maart 2017 @ 10:18:00 #126
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_169259604
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 10:10 schreef James1988 het volgende:
Fake news!!!1
trap er niet in!
pi_169259612
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 10:10 schreef James1988 het volgende:
Fake news!!!1
Ik spreek liever van 'alternative facts'
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 3 maart 2017 @ 13:14:41 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169262399
Vanaf volgende week onverstaanbare reisinformatie in Limburg bij Arriva

http://www.nu.nl/opmerkel(...)en-met-zachte-g.html
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 3 maart 2017 @ 13:22:52 #129
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169262559
Hoor wie het zegt :D
  vrijdag 3 maart 2017 @ 13:40:50 #130
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169262885
Je kan veel van een Fries accent zeggen maar niet dat het onverstaanbaar is.
pi_169262955
De definitie van accent is dat het slechts een kleine verdraaiing van de standaardtaal is, ieder accent zou voor iedereen moeten kunnen. Als het onverstaanbaar wordt, dan heet dat dialect en is het geen accent meer.
Bier.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 14:19:50 #132
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169263494
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 13:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je kan veel van een Fries accent zeggen maar niet dat het onverstaanbaar is.
Fries is geen accent, het is een taal :P
pi_169263533
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 14:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

Fries is geen accent, het is een taal :P
Er bestaat ook een Fries accent, numbnut.
Bier.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 14:34:50 #134
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169263737
Eerder deze week zaten er een paar zuid-Limburgse dames voor me in de trein. Ik kon ze maar moeilijk verstaan :@
  Redactie Sport vrijdag 3 maart 2017 @ 14:43:57 #135
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_169263887
quote:
12s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 13:14 schreef Peterselieman het volgende:
Vanaf volgende week onverstaanbare reisinformatie in Limburg bij Arriva

http://www.nu.nl/opmerkel(...)en-met-zachte-g.html
Zit me nu ineens te bedenken hoe het kan dat mensen niet doorhebben dat er een omleiding is terwijl ik hem netjes omroep: ze verstaan me gewoon niet....

Of zou het toch iets met oortjes en koptelefoons te maken hebben?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 3 maart 2017 @ 14:55:42 #136
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_169264117
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 14:43 schreef dennistd het volgende:

[..]

Zit me nu ineens te bedenken hoe het kan dat mensen niet doorhebben dat er een omleiding is terwijl ik hem netjes omroep: ze verstaan me gewoon niet....

Of zou het toch iets met oortjes en koptelefoons te maken hebben?
Sommige treinen hebben ook een omroep waar over driekwart van de woorden wegvalt door het gekraak of het klinkt alsof iemand gewurgd word met een kussen.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  vrijdag 3 maart 2017 @ 16:59:52 #137
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_169266427
Gezellige conducteur vanmiddag:
"Een keigezellige middag dames en heren, dit wordt u aangeboden door de Nederlandse Spoorwegen! Nee, niet door ProRail natuurlijk he, dat moeten we niet hebben"
_O-
  vrijdag 3 maart 2017 @ 18:05:02 #138
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_169267449
Voor dat aangehaalde goedkope (foutje?) reisje wat je kon maken Brussel-Praag of omgekeerd: Ik kan het niet meer terugvinden in de E-shop van de Tsjechen. Helaaschj.

Ik ben dus blind, want het is er nog steeds.
pi_169267940
Greavy, je bent blind
pi_169270227
De mensen van Utrecht naar Leeuwarden v.v. Krijgen het vandaag op z'n Rotterdams :P recht in hun muil dus
  vrijdag 3 maart 2017 @ 20:29:04 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169270514
Het treinverkeer van en naar Liverpool Lime Street ligt al een paar dagen plat, omdat er een muur naast de spoorlijn is bezweken. Stukken puin zijn op de spoorlijn gekomen, die hierdoor beschadigd is geraakt.




Volgens vakbond RMT werd een botsing door een naderende trein maar net voorkomen dankzij 'sensors [in de bovenleiding] die dachten dat het spoor bezet was door een trein en het sein op rood zetten'.


Volgens mij werkt dat niet zo. :P

[ Bericht 1% gewijzigd door James1988 op 03-03-2017 20:38:02 ]
pi_169272979
Kan me beter voorstellen doordat abrupt de stroomvoorziening kapte alle seinen op rood schoten en een alarmoproep gedaan werd 😅😅
pi_169280959
DB heeft een tender gelanceerd voor een combinatie van rijtuigen met locomotief om passagiers te vervoeren die geschikt moet zijn voor Duitsland, Oostenrijk en 'andere Europese landen'.
http://railcolornews.com/(...)tiven-und-wagenzuge/
pi_169281281
Fijn! We houden dus gewoon getrokken treinen. En getrokken worden, daar houden die treinenfapperds wel van.
Bier.
pi_169282002
http://www.parool.nl/opin(...)or-gvb-top~a4469812/

Stel: u bent op zoek naar een baan en GVB heeft een leuke vacature. Bij het vervoersbedrijf kunt u aan de slag als directeur Techniek & Operatie. Een uitdagende baan in een interessante tijd, want de Noord/Zuidlijn komt eraan.

Bovendien krijgt u een plek in de directie van een van de grootste werkgevers van de stad.

Na enkele prettige en hartelijke gesprekken komt het salaris aan de orde. U hoort dat voor deze baan een maximum geldt van 179.000 euro. Hetzelfde salaris als de minister-president!

Zou u weigeren?

De vier geselecteerde kandidaten voor deze functie weigerden wel. Zij vonden het salaris te laag. De commissarissen van het GVB, die over de benoeming gaan, hadden kunnen zeggen: 'Bedankt voor uw komst, wij gaan verder zoeken', maar in plaats daarvan vroegen ze de gemeente een uitzondering te maken, waardoor de nieuwe directeur Techniek & Operatie meer verdient dan de wettelijke norm.

Wethouder Kajsa Ollongren had kunnen weigeren. Amsterdam is eigenaar van GVB en heeft vorig jaar vastgesteld dat de beloningsnorm ook voor deelnemingen geldt. Maar zij stemde in.

Ilhame Saadi van de PvdA, die de beloning aan de orde stelde, betreurde de uitzondering op de norm. "Het gaat om een publieke taak, betaald met publiek geld." Jasper Groen (GroenLinks) sprak van chantage. "We houden het systeem in stand."

Topvrouw Van Huffelen verdient beduidend meer dan Mark Rutte, die geen bedrijf van 3500 mensen leidt, maar een land met 17 miljoen inwoners

Die analyse klopt als een bus. Hier wordt een systeem in stand gehouden dat niet deugt. Bij GVB heerst een abnormale beloningsstructuur.

Topvrouw Alexandra van Huffelen verdient, inclusief extraatjes, 213.000 euro per jaar. Ver boven de norm en beduidend meer dan Mark Rutte, die geen bedrijf van 3500 mensen leidt, maar een land met 17 miljoen inwoners.

De nummer twee, Tom Middelkoop, is goed voor 199.000 euro.
Over de beloning van voormalig topman Bart Schmeink ontstond ook ophef. Zijn inkomen kon oplopen tot 318.000 euro en bij zijn vertrek bleek dat hij zelfs 334.000 euro incasseerde.

Zij tekenden hun contract voordat de norm in werking trad en mogen dus meer verdienen. Maar hun beloningen zijn wel tekenend voor de cultuur in de top van het vervoersbedrijf. Zelfs in tijden van bezuinigingen en minder zitplaatsen in de tram, blijft het topsalarissen uitkeren.

Door deze nieuwe uitzondering toe te staan, staat de deur wagenwijd open voor nog meer overschrijdingen van de norm. Als Van Huffelen besluit te vertrekken, zal haar opvolger dan genoegen nemen met een salaris onder de 179.000 euro, in de wetenschap dat de twee andere, ondergeschikte directeuren veel meer verdienen? Dacht het niet.

Daarom had Ollongren 'nee' moeten zeggen tegen de commissarissen: zoek maar verder.

De wethouder heeft zich tot dusverre een hartstochtelijk pleitbezorger betoond van sobere salarissen bij de deelnemingen. Ze gaat zelfs, in opdracht van de gemeenteraad, bij grootverdieners langs om hen te bewegen genoegen te nemen met minder.

Maar als aandeelhouder gaat ze niet over beloningen. De gemeente heeft wél iets te zeggen over de benoeming van commissarissen, die de beloningen vaststellen.

Het zou goed zijn als Ollongren van de nieuwe toezichthouders eist dat ze de salarisnorm heilig verklaren. Het is tijd dat de wethouder de mores van het old boys' network doorbreekt.

Politiek verslaggevers Roelf Jan Duin en Michiel Couzy belichten beurtelings op zaterdag in 'Republiek Amsterdam' een politiek onderwerp uit de stad.
------

Zou de reactie van mevrouw Ollongren hierop weleens willen horen.
pi_169282420
Ik zou wel eens afwillen van dat kleinchristelijke Nederlandse gezeik en normeringen "topinkomens".
Bier.
pi_169282463
Ik wilde je net PB'en of je even wilde reageren :D
pi_169282534
Serieus, behalve dan dat ik vind dat de premier niet voor een luizige 180K per jaar uit z'n nest moet komen omdat hij goddomme een land met 17 miljoen inwoners leidt, is het natuurlijk van de zotte om te gaan lopen klagen op mensen die "hun neus zouden ophalen" voor dit. Een dergelijke persoon heeft een grote verantwoordelijkheid, een groot netwerk, is eigenlijk altijd aan het werk, en dan gaan wij lopen zeiken over een paar ton? Give me a fucking break.
Bier.
pi_169282558
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 13:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Serieus, behalve dan dat ik vind dat de premier niet voor een luizige 180K per jaar uit z'n nest moet komen omdat hij goddomme een land met 17 miljoen inwoners leidt, is het natuurlijk van de zotte om te gaan lopen klagen op mensen die "hun neus zouden ophalen" voor dit. Een dergelijke persoon heeft een grote verantwoordelijkheid, een groot netwerk, is eigenlijk altijd aan het werk, en dan gaan wij lopen zeiken over een paar ton? Give me a fucking break.
Eigenlijk verdient een premier dus te weinig, agreed on that.
pi_169282702
Een dergelijke persoon heeft een grote verantwoordelijkheid, een groot netwerk, is eigenlijk altijd aan het werk, en dan gaan wij lopen zeiken over een paar ton? Give me a fucking break.

Schei toch uit man, zo`n persoon zit er voor de buhne, heeft 0,0 procent invloed op het succes van een onderneming als het GVB en zit er alleen voor zichzelf en voor niemand anders.
Wat voor vergoeding ze krijgen, zal mij ook een biet zijn. Vind het alleen maar jammer dat in het artikel niet een reactie staat van eerder genoemde persoon.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')