abonnement Unibet Coolblue
pi_169071922
quote:
10s.gif Op woensdag 22 februari 2017 16:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

wat ik al zei. Die auto's van dit jaar zijn ware slagschepen
Lewis noemde de nieuwe Mercedes al een boot.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_169071938
Ik verdiep mij nooit erg veel in de regels, maar die vinnen zijn dus dit jaar verplicht? En wat is daar dan het praktisch nut van? :?

Edit, er even naar gezocht, maar het komt nergens echt naar voren.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_169071972
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 16:58 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ik verdiep mij nooit erg veel in de regels, maar die vinnen zijn dus dit jaar verplicht? En wat is daar dan het praktisch nut van? :?
Nee. Ze zijn niet verplicht.
Ja doei.
pi_169071988
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 16:59 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nee. Ze zijn niet verplicht.
Mmm, dan ben ik nu wel nieuwsgierig waarom teams er voor kiezen. Waar dan de winst zit.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_169071989
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 16:58 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ik verdiep mij nooit erg veel in de regels, maar die vinnen zijn dus dit jaar verplicht? En wat is daar dan het praktisch nut van? :?
Nee, niet verplicht. Ze zorgen ervoor dat de turbulente luchtstroom minder turbulent over de achtervleugel gaat zodat er meer downforce gegenereerd wordt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_169072015
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 17:00 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee, niet verplicht. Ze zorgen ervoor dat de turbulente luchtstroom minder turbulent over de achtervleugel gaat zodat er meer downforce gegenereerd wordt.
Ik lees het net ja. Met als extra opmerking; het geeft teams meer ruimte voor reclame :D _O-
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_169072035
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_169072083
quote:
Klopt. Zit mij er in te verdiepen. Het is wel grappig hoe teams met andere redenen komen voor het gebruik van de vin, alsmede commentaar dat er geen 100% zekerheid is of het nou echt wel of niet helpt.

Interessant punt voor discussie dus. :D
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 februari 2017 @ 17:10:14 #284
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169072199
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 17:05 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Klopt. Zit mij er in te verdiepen. Het is wel grappig hoe teams met andere redenen komen voor het gebruik van de vin, alsmede commentaar dat er geen 100% zekerheid is of het nou echt wel of niet helpt.

Interessant punt voor discussie dus. :D
Als het niet had gewerkt dan had het niet op een F1-bolide gezeten. Mits de oplossing toegestaan is natuurlijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169072254
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2017 17:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als het niet had gewerkt dan had het niet op een F1-bolide gezeten. Mits de oplossing toegestaan is natuurlijk.
Oh of iets wel of niet werkt daar heeft de FIA wel vaker schijt aan. :P
En nogmaals, ik geef alleen aan wat ik tegenkom. Ik heb er niet voor gestudeerd, dus ik zou het niet kunnen zeggen. Maar ik vind het wel interessant dat er dus teams/mensen zijn die weinig merken qua verschil.

Maar goed, alles zal afhangen van de opbouw van de achtervleugel en dat daarom niet altijd zo'n vin per se een toevoeging hoeft te zijn.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_169072361
Meer rechtuitstabiliteit en een neiging tot onderstuur, zou ik zeggen.
pi_169072414


De nieuwe helm van Lewis Hamilton btw.

Tot stand gekomen via een design competitie.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  woensdag 22 februari 2017 @ 17:18:32 #288
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_169072419
Ik vind die haaienvinnen echt lelijk. Maar verandering vind ik wel weer leuk.
pi_169073243
quote:
Renault verwacht dat nieuwe F1-motor 0,3 seconde sneller is

Renault presenteerde gisteren haar nieuwe F1-bolide voor het seizoen 2017, de R.S.17. Daarin zal ook een nieuwe motor zitten en die zal volgens Renault bij het begin van het seizoen 0,3 seconde sneller zijn dan de motor van vorig jaar.

Meteen 0,3 seconde snelheidswinst dus bij het begin van het seizoen, enkel en alleen door de motor, los van de snelheidswinst die door de reglementswijzigingen wordt geboekt. Meer zelfs, Renault verwacht dat er vervolgens doorheen het seizoen een bijkomende winst van 0,3 tot 0,4 seconde wordt behaald.

Een snelheidswinst van 0,3 seconde lijkt niet veel maar dergelijk verschil tussen twee seizoenen bewerkstelligen, waarbij er een stabiel motorreglement is, is wel degelijk significant.

"We zijn volledig van nul begonnen, wat gedurfd is want we hadden vorig jaar een goed product. We hadden een meer dan behoorlijke motor, ik denk zelfs dat we op het vlak van betrouwbaarheid de beste motor hadden," aldus Cyril Abiteboul van Renault Sport. "We besloten om vanaf nul te beginnen maar wanneer je in de Formule 1 niet aanvalt dan ga je eraan en ben je dood."

"We zagen dat, indien we ambitieus wensten te zijn en de beste wensten in te halen, wat nog steeds Mercedes is, dat we dan een compleet andere filosofie zouden moeten hanteren. Dat hebben we dit jaar dan ook gedaan. Alles begint vervolgens bij een goede betrouwbaarheid," besluit Abiteboul.

Naast de betrouwbaarheid moeten de prestaties ook verbeteren en ook daaraan heeft Renault dus serieus gewerkt.

"Op het vlak van performance is ons doel zo'n 0,3 seconde snelheidswinst boeken in vergelijking met eind vorig seizoen. Ik heb het dan alleen over de snelheidswinst die wordt veroorzaakt door de motor, niet de volledige wagen. Tijdens de rest van het seizoen willen we vervolgens ongeveer dezelfde stap vooruit zetten."

"We denken dat we tijdens de ontwikkelingsfase tijdens het seizoen zo'n 0,3 tot 0,4 seconde vooruitgang kunnen boeken. Dat zal echter alleen mogelijk zijn indien we een goede betrouwbaarheid hebben. Indien je geen goede betrouwbaarheid hebt dan smijt dat je planning van de introductie van nieuwe motoren doorheen het seizoen door elkaar. Wat je dan wil introduceren bij je tweede of derde motor zal dan niet lukken omdat je de problemen met de betrouwbaarheid moet zien op te lossen," besluit Abiteboul.

De eerste test wat betreft de betrouwbaarheid volgt komende maandag al, wanneer de eerste F1-wintertest van start gaat.
  woensdag 22 februari 2017 @ 18:54:50 #290
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_169074370
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 17:18 schreef OscarMopperkont het volgende:
[ afbeelding ]

De nieuwe helm van Lewis Hamilton btw.

Tot stand gekomen via een design competitie.
Vind m wel mooi had gelezen dat t naar zijn held Senna is gedesignd maar vind m voornamelijk meer een knipoog naar zijn originele helmdesign (ook wel op Senna gebaseerd maar toch anders dan dat de begeleidende tekst nu doet voorkomen).
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_169074954
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 22 februari 2017 @ 19:39:07 #292
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_169075588
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 16:30 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Dan nog.. Je rijdt straks in een door Ferrari aangedreven wagen. dan kan je niet trots met een ster op je voorhoofd rijden. Dat lijkt me echt voor zowel Sauber als Ferrari niet echt een fijn uithangbord. Nu is het bij Pascal sowieso de vraag of hij nog wel in actie komt met zijn nek/rug, maar als hij die Mercedes sponsoring wil blijven voeren, dan maar op de achterkant van helm of overall.
Dit zal Wehrlein zijn helm zijn die hij draagt als onderdeel van het Mercedes development program, dus wanneer hij achter het stuur kruipt van de Mercedes (heeft hij afgelopen jaar ook een aantal keren gedaan).
Mercedes is en blijft immers zijn broodheer, hij zit slechts via een uitleenconstructie bij Sauber.

Het totaal ontbreken van Sauber sponsoren (in zoverre die bestaan) maakt ook wel duidelijk dat dit zijn Mercedes helm is.
Zijn helm zal andere sponsoren hebben wanneer hij in de Sauber stapt. Wellicht ook zonder logo van Mercedes, maar dat zal liggen aan de deal tussen Sauber en Mercedes.
Het is te verwachten dat Ferrari in haar contract met Sauber een paragraaf op heeft laten nemen over het uitten van beeldmerken van andere motorenleveranciers.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 16:32 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Nee dat snap ik.. Ook al ben je nog een Mercedes coureur, nu zit je in het jaar dat je bij Sauber rijdt.. Prima dat hij iets van Mercedes met zich draagt, maar de plek is raar. Gewoon vol op achterzijde van de helm was beter geweest dan.
Hiermee lijkt het alsof je wil suggereren dat het Mercedes logo een persoonlijke touch is van hem?
Ga er maar vanuit dat het contractueel voor Mercedes development rijders gewoon verplicht is om op die locatie op de helm een Mercedes logo te plaatsen op een effen gekleurd oppervlak met een minimale grootte.

Zie Ocon zijn helm voor 2017:

Precies hetzelfde.

[ Bericht 6% gewijzigd door Kleffe_Dop op 22-02-2017 20:47:11 ]
pi_169076926
Helmut Marko is vanavond in het programma van Jinek

Wat zijn die haaienvinnen lelijk
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_169077406
quote:
In het WEC zijn de vinnen wel verplicht toch? Dit om te voorkomen dat de auto's opstijgen als ze spinnen.
pi_169077432
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 15:39 schreef Ener-G het volgende:
Die 'trident' schijnt nog wel een trucje binnenin te zitten:

[ afbeelding ]
Is de geevolueerde versie van de neusgaten van afgelopen jaar.
pi_169077450
Nu op Ziggo sport:
1 (2013) - IMDb

Life on the Limit
in a crowd you lose humanity
pi_169080694
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 20:47 schreef Wombcat het volgende:
Nu op Ziggo sport:
1 (2013) - IMDb

Life on the Limit
Gekeken, erg boeiend.

Enzo Ferrari die het ook gewoon nog steeds Niki Lauda kwalijk neemt dat ie toen uitstapte :D
pi_169081083
Helmut Marko bij Jinek.

Nu.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 februari 2017 @ 23:26:26 #299
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169081531
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 23:09 schreef MaGNeT het volgende:
Helmut Marko bij Jinek.

Nu.
En dan lig je dubbel om een lijsttrekker die zijn boodschap verkondigt _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169081582
quote:
10s.gif Op woensdag 22 februari 2017 23:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En dan lig je dubbel om een lijsttrekker die zijn boodschap verkondigt _O-
Was wel bijzonder idd :P
Item zal wel aan eind zitten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')