Lewis noemde de nieuwe Mercedes al een boot.quote:Op woensdag 22 februari 2017 16:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wat ik al zei. Die auto's van dit jaar zijn ware slagschepen
Nee. Ze zijn niet verplicht.quote:Op woensdag 22 februari 2017 16:58 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ik verdiep mij nooit erg veel in de regels, maar die vinnen zijn dus dit jaar verplicht? En wat is daar dan het praktisch nut van?
Mmm, dan ben ik nu wel nieuwsgierig waarom teams er voor kiezen. Waar dan de winst zit.quote:Op woensdag 22 februari 2017 16:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee. Ze zijn niet verplicht.
Nee, niet verplicht. Ze zorgen ervoor dat de turbulente luchtstroom minder turbulent over de achtervleugel gaat zodat er meer downforce gegenereerd wordt.quote:Op woensdag 22 februari 2017 16:58 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ik verdiep mij nooit erg veel in de regels, maar die vinnen zijn dus dit jaar verplicht? En wat is daar dan het praktisch nut van?
Ik lees het net ja. Met als extra opmerking; het geeft teams meer ruimte voor reclamequote:Op woensdag 22 februari 2017 17:00 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, niet verplicht. Ze zorgen ervoor dat de turbulente luchtstroom minder turbulent over de achtervleugel gaat zodat er meer downforce gegenereerd wordt.
Klopt. Zit mij er in te verdiepen. Het is wel grappig hoe teams met andere redenen komen voor het gebruik van de vin, alsmede commentaar dat er geen 100% zekerheid is of het nou echt wel of niet helpt.quote:
Als het niet had gewerkt dan had het niet op een F1-bolide gezeten. Mits de oplossing toegestaan is natuurlijk.quote:Op woensdag 22 februari 2017 17:05 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Klopt. Zit mij er in te verdiepen. Het is wel grappig hoe teams met andere redenen komen voor het gebruik van de vin, alsmede commentaar dat er geen 100% zekerheid is of het nou echt wel of niet helpt.
Interessant punt voor discussie dus.
Oh of iets wel of niet werkt daar heeft de FIA wel vaker schijt aan.quote:Op woensdag 22 februari 2017 17:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als het niet had gewerkt dan had het niet op een F1-bolide gezeten. Mits de oplossing toegestaan is natuurlijk.
quote:Renault verwacht dat nieuwe F1-motor 0,3 seconde sneller is
Renault presenteerde gisteren haar nieuwe F1-bolide voor het seizoen 2017, de R.S.17. Daarin zal ook een nieuwe motor zitten en die zal volgens Renault bij het begin van het seizoen 0,3 seconde sneller zijn dan de motor van vorig jaar.
Meteen 0,3 seconde snelheidswinst dus bij het begin van het seizoen, enkel en alleen door de motor, los van de snelheidswinst die door de reglementswijzigingen wordt geboekt. Meer zelfs, Renault verwacht dat er vervolgens doorheen het seizoen een bijkomende winst van 0,3 tot 0,4 seconde wordt behaald.
Een snelheidswinst van 0,3 seconde lijkt niet veel maar dergelijk verschil tussen twee seizoenen bewerkstelligen, waarbij er een stabiel motorreglement is, is wel degelijk significant.
"We zijn volledig van nul begonnen, wat gedurfd is want we hadden vorig jaar een goed product. We hadden een meer dan behoorlijke motor, ik denk zelfs dat we op het vlak van betrouwbaarheid de beste motor hadden," aldus Cyril Abiteboul van Renault Sport. "We besloten om vanaf nul te beginnen maar wanneer je in de Formule 1 niet aanvalt dan ga je eraan en ben je dood."
"We zagen dat, indien we ambitieus wensten te zijn en de beste wensten in te halen, wat nog steeds Mercedes is, dat we dan een compleet andere filosofie zouden moeten hanteren. Dat hebben we dit jaar dan ook gedaan. Alles begint vervolgens bij een goede betrouwbaarheid," besluit Abiteboul.
Naast de betrouwbaarheid moeten de prestaties ook verbeteren en ook daaraan heeft Renault dus serieus gewerkt.
"Op het vlak van performance is ons doel zo'n 0,3 seconde snelheidswinst boeken in vergelijking met eind vorig seizoen. Ik heb het dan alleen over de snelheidswinst die wordt veroorzaakt door de motor, niet de volledige wagen. Tijdens de rest van het seizoen willen we vervolgens ongeveer dezelfde stap vooruit zetten."
"We denken dat we tijdens de ontwikkelingsfase tijdens het seizoen zo'n 0,3 tot 0,4 seconde vooruitgang kunnen boeken. Dat zal echter alleen mogelijk zijn indien we een goede betrouwbaarheid hebben. Indien je geen goede betrouwbaarheid hebt dan smijt dat je planning van de introductie van nieuwe motoren doorheen het seizoen door elkaar. Wat je dan wil introduceren bij je tweede of derde motor zal dan niet lukken omdat je de problemen met de betrouwbaarheid moet zien op te lossen," besluit Abiteboul.
De eerste test wat betreft de betrouwbaarheid volgt komende maandag al, wanneer de eerste F1-wintertest van start gaat.
Vind m wel mooi had gelezen dat t naar zijn held Senna is gedesignd maar vind m voornamelijk meer een knipoog naar zijn originele helmdesign (ook wel op Senna gebaseerd maar toch anders dan dat de begeleidende tekst nu doet voorkomen).quote:Op woensdag 22 februari 2017 17:18 schreef OscarMopperkont het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe helm van Lewis Hamilton btw.
Tot stand gekomen via een design competitie.
Dit zal Wehrlein zijn helm zijn die hij draagt als onderdeel van het Mercedes development program, dus wanneer hij achter het stuur kruipt van de Mercedes (heeft hij afgelopen jaar ook een aantal keren gedaan).quote:Op woensdag 22 februari 2017 16:30 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dan nog.. Je rijdt straks in een door Ferrari aangedreven wagen. dan kan je niet trots met een ster op je voorhoofd rijden. Dat lijkt me echt voor zowel Sauber als Ferrari niet echt een fijn uithangbord. Nu is het bij Pascal sowieso de vraag of hij nog wel in actie komt met zijn nek/rug, maar als hij die Mercedes sponsoring wil blijven voeren, dan maar op de achterkant van helm of overall.
Hiermee lijkt het alsof je wil suggereren dat het Mercedes logo een persoonlijke touch is van hem?quote:Op woensdag 22 februari 2017 16:32 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nee dat snap ik.. Ook al ben je nog een Mercedes coureur, nu zit je in het jaar dat je bij Sauber rijdt.. Prima dat hij iets van Mercedes met zich draagt, maar de plek is raar. Gewoon vol op achterzijde van de helm was beter geweest dan.
In het WEC zijn de vinnen wel verplicht toch? Dit om te voorkomen dat de auto's opstijgen als ze spinnen.quote:
Is de geevolueerde versie van de neusgaten van afgelopen jaar.quote:Op woensdag 22 februari 2017 15:39 schreef Ener-G het volgende:
Die 'trident' schijnt nog wel een trucje binnenin te zitten:
[ afbeelding ]
Gekeken, erg boeiend.quote:Op woensdag 22 februari 2017 20:47 schreef Wombcat het volgende:
Nu op Ziggo sport:
1 (2013) - IMDb
Life on the Limit
En dan lig je dubbel om een lijsttrekker die zijn boodschap verkondigtquote:
Was wel bijzonder iddquote:Op woensdag 22 februari 2017 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En dan lig je dubbel om een lijsttrekker die zijn boodschap verkondigt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |