abonnement Unibet Coolblue
pi_169023764
Renaissance: Alfa Romeo Giulia (video + volledig artikel + fotogalerij)



Sluit je ogen en denk aan Giulia. Wat zie je voor je? Een mooie vrouw op een terras in Florence? Nick & Simon, met het liedje Julia? Of die ene nieuwe Alfa Romeo, waar je weleens een foto van hebt gezien? Geloof ons, als je er eenmaal mee gereden hebt, heb je nooit meer een andere associatie. Dan weet je dat maar vast #spoiler.

Love at first drive?
Met gevoel voor traditie hebben de Italianen weer een echte, pure sportsedan gebouwd. Dat alleen al verdient respect. Jammer dat het design een toefje Italiaans karakter mist. De Giulia imponeert vooral met zijn vlijmscherpe rijeigenschappen en stijlvolle interieur. Zeker, hij laat steken vallen waar het gaat om ruimteaanbod en dieselrumoer. Maar toch zingen wij in koor: ‘Ow Giulia, je hoort bij mij!’ Ons advies: ga voor de benzine ‘instapper’. Of natuurlijk die temperamentvolle Quadrifoglio!



We love
+ Vlijmscherpe rijeigenschappen
+ Stijlvol dashboard
+ Niet laagdrempelig: karakter

We hate
- Rumoerige diesel
- Krap interieur
- Design mist Italiaans charisma

Wil je het hele artikel lezen? Check het samen met de uitgebreide fotogalerij op loveatfirstdrive.nl! Uiteraard horen we ook graag wat jij van deze auto vindt!

Niet alleen zijn we gek op auto's en rijden, we vinden het ook ontzettend leuk om te schrijven en video's te maken. We doen alles zelf: van filmen tot monteren en van schrijven tot de eindredactie. We hebben geen uitgebreid filmteam achter ons staan of camera's van duizenden euro's, we houden het simpel en toegankelijk. Deze review is geplaatst met toestemming van FOK! forum.

Wouter & Laurens Honselaar

Facebook, Twitter, Instagram en YouTube abonnement.

Check ook onze andere reviews op FOK!:
Porsche 718 Boxster
MINI Cooper Clubman
Mazda MX5
Jeep Wrangler
BMW E39 M5
Volvo XC90 T8
BMW i3 REX
Renault Clio R.S.
Volvo V40 D2
MINI John Cooper Works
Peugeot RCZ-R
Jaguar F-type
Jeep Renegade
Range Rover Hybrid
Renault Twingo
Jaguar XKR-S Convertible
Ford Fiësta ST
BMW M3 & M4

[ Bericht 4% gewijzigd door Anne op 20-02-2017 15:54:02 ]
  maandag 20 februari 2017 @ 15:09:49 #2
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_169025025
Jammer dat ie voorlopig even onbetaalbaar is. -O-

Heb je m ook vergeleken met de 156/166?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_169025051
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 15:09 schreef lipje het volgende:
Jammer dat ie voorlopig even onbetaalbaar is. -O-

Heb je m ook vergeleken met de 156/166?
Ja nog even sparen :D

Nee helaas heb ik die allebei nog niet gereden. Qua looks blijf ik een 156 SW overigens prachtig vinden. Ik heb wel een 159 1750TBI gereden, maar dat is wel alweer een hele tijd terug.
pi_169025144
ik kan me wel vinden in de review. Zelf heb ik de Giulia nu een paar keer in het wild gezien en niet echt een wow, de rijders kwaliteiten zullen dan ongetwijfeld wel goed zijn naar aanleiding van jullie verhaal.

wellicht moet je het niet vergelijken maar ten opzichte van de Giulietta is het eigenlijk gewoon een saai design misschien zelfs lelijke auto. Op één of andere manier liggen de verhoudingen van de auto niet lekker op het oog :P
pi_169025366
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 15:15 schreef RamboDirk het volgende:
ik kan me wel vinden in de review. Zelf heb ik de Giulia nu een paar keer in het wild gezien en niet echt een wow, de rijders kwaliteiten zullen dan ongetwijfeld wel goed zijn naar aanleiding van jullie verhaal.

wellicht moet je het niet vergelijken maar ten opzichte van de Giulietta is het eigenlijk gewoon een saai design misschien zelfs lelijke auto. Op één of andere manier liggen de verhoudingen van de auto niet lekker op het oog :P
Ja precies, het is lastig! Het is geen lelijke auto maar het is ook weer niet zo mooi als de 156 (wat mij betreft). Maar als je de Quadrifoglio neemt in een lekker opvallende kleur is wel een dikke auto. Er moeten gewoon echt grote velgen onder, te klein en het valt echt in het niet bij het de wat plompe vorm.

Wat betreft rijden is het gewoon een hele fijne auto. Zeer fijne wegligging en hij wordt niet oncomfortabel.

Kleine velgen:


Quadrifoglio:
  maandag 20 februari 2017 @ 18:33:39 #6
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_169028645
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 15:11 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Ja nog even sparen :D

Nee helaas heb ik die allebei nog niet gereden. Qua looks blijf ik een 156 SW overigens prachtig vinden. Ik heb wel een 159 1750TBI gereden, maar dat is wel alweer een hele tijd terug.
ik heb zelf een 156 jtd gehad, wel de kleine 1.9 versie, maar wat een genot om te rijden. Je merkt wel na een tijdje dat ie onderhoud nodig heeft. Jammer was dat dat bijna elk jaar wel was.

Nu al tijden een focus II wagon, stuurt ook lekker, maar toch iets minder dan de alfa. O+

Wat betreft het uiterlijk: een sedan uit deze tijd oogt snel richting bmw, ietwat saai en gelijkend op elkaar. Daar waar de 156 juist uitsprong door design is de Giulia juist onopvallend.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_169028843
Ha, kende deze heren nog niet, leuk!
Kun je alleen wat doen aan jullie microfoon? Hoor veel kraakjes, enorm vervelend.
pi_169029400
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 18:33 schreef lipje het volgende:

[..]

ik heb zelf een 156 jtd gehad, wel de kleine 1.9 versie, maar wat een genot om te rijden. Je merkt wel na een tijdje dat ie onderhoud nodig heeft. Jammer was dat dat bijna elk jaar wel was.

Nu al tijden een focus II wagon, stuurt ook lekker, maar toch iets minder dan de alfa. O+

Wat betreft het uiterlijk: een sedan uit deze tijd oogt snel richting bmw, ietwat saai en gelijkend op elkaar. Daar waar de 156 juist uitsprong door design is de Giulia juist onopvallend.
Ah nice! Ik heb ook weleens begrepen dat de 4-pitter juist wel fijn was voor de gewichtsverdeling. Een 5-cilinder diesel is wel heerlijk, maar schijnt 'm wel wat neus zwaar te maken.

Focus zijn ook lekkere wagens inderdaad! Maar qua design kan het ook niet tippen aan de Alfa ;)

Ja inderdaad, de Giulia is wat minder opvallend. Zeker de achterkant is wel een mengelmoesje. Zo zie ik de nieuwe Skoda Suberb er wel in. Maar goed, het is zeker een mooie auto als je 'm in de juiste uitvoering neemt. Jammer dat er waarschijnlijk geen station komt (daar houd ik vooral van).

quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 18:41 schreef Toiletmond het volgende:
Ha, kende deze heren nog niet, leuk!
Kun je alleen wat doen aan jullie microfoon? Hoor veel kraakjes, enorm vervelend.
Thanks!

En ja precies die dag waren we overgestapt op nieuwe systemen. Echter is de verbinding naar de GoPro stuk.. Voorheen nam ik het geluid los op, maar ik wilde een extra stap in de post productie weghalen. Volgende keer toch maar weer los opnemen! Ik maak ook excuses voor het slechte geluid in de video, in de eerste scene dat we samen in de auto zitten staat het in beeld :@
  maandag 20 februari 2017 @ 20:21:37 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_169031433
Jammer dat er geen station komt. Vind dashboard wel erg veel lijken op dat van mijn BMW. Ik ga toch eens kijken of ie net zo lekker stuurt als mijn oude 75. :P
Nu jullie filmpje kijken :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_169031556
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 20:21 schreef Hyperdude het volgende:
Jammer dat er geen station komt. Vind dashboard wel erg veel lijken op dat van mijn BMW. Ik ga toch eens kijken of ie net zo lekker stuurt als mijn oude 75. :P
Nu jullie filmpje kijken :)
Qua looks vind ik het dash niet heel erg op die van BMW lijken, maar het multimediasysteem lijkt wel heel erg op die van iDrive.

Dash zelf vind ik erg mooi, zeker met wat meer kleurtjes, ons testmodel zag er zo uit:

  maandag 20 februari 2017 @ 20:28:47 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_169031657
Die van mij:

Afgezien van instrumentencluster toch aardig van hetzelfde. Vind ik dan. :)
Wel grappig hoe iedereen de draaidrukknoppen van de verwarming heeft gejat van de 156.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_169032289
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 20:28 schreef Hyperdude het volgende:
Die van mij:
[ afbeelding ]
Afgezien van instrumentencluster toch aardig van hetzelfde. Vind ik dan. :)
Wel grappig hoe iedereen de draaidrukknoppen van de verwarming heeft gejat van de 156.
Jaaaaa ok, er zijn wel wat gelijkenissen, maar is ook wel een beetje de trend van nu. Ik vind de middenconsole van de Giulia wel heel rustig en ronde ventilatieroosters in de hoeken. Ach, allebei zijn ze gewoon mooi :7
pi_169036542
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 20:28 schreef Hyperdude het volgende:
Die van mij:
[ afbeelding ]
Afgezien van instrumentencluster toch aardig van hetzelfde. Vind ik dan. :)
Nou je het zegt, het stuur zit links, er zit een binnenspiegel in, er kan een bijrijder naast zitten, zelfs een dashboard kastje!
Deze opties zie je tegenwoordig maar weinig in auto's...... :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')