Dan niet johquote:Op maandag 20 februari 2017 14:10 schreef PluggieOD het volgende:
Ik verwachtte al dat je nooit zelf had gesleuteld. Niks nieuws.
Jij hebt echt nooit een blokrevisie gedaanquote:
Van brommer en crossmotoren zelfs vaakquote:Op maandag 20 februari 2017 14:22 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Jij hebt echt nooit een blokrevisie gedaan
Daarom rijdt mijne ook altijd.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:39 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb een auto om in te rijden eigenlijk. Lijkt me vreselijk als je ergens naartoe wilt dat je dan eerst weer knutselen moet.
7 liter senator radiator.quote:Op maandag 20 februari 2017 14:49 schreef PluggieOD het volgende:
Stomen, de koel zuigt nog aan, VW:
[ afbeelding ]
Ok...quote:Op maandag 20 februari 2017 14:32 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Van brommer en crossmotoren zelfs vaak
Auto's niet omdat ik er geen ben tegengekomen waar dat bij nodig was.
* Brommers waren meer cilinder vergrotingen de crossers waren wel aan overmaat zuigers toe.
Jawel hoor, kan goed alleen, als je maar tijd hebt, en spullen, dat helpt ook.. deed de Chevy in 3 dagen.. 2 had gekund, maar koppen vlakken kostte een dag.quote:Op maandag 20 februari 2017 15:26 schreef PluggieOD het volgende:
Een blok reviseren is echt veel werk. Ludolf zegt het goed.
Dat kun je niet zonder hulp.
Sound weet dat donders goed ook.
Dat is echt duizenden euros en pakweg 6/700 euro alleen onderdelen.
Kun je niet zonder hulp.
Ik doe wel stoer, maar heb geen bal te vertellen.
Tijd is ook zeer zeker een punt, samen met een maat es het vliegwiel en koppeling (als je toch bezig bent) van zijn auto vervangen.quote:Op maandag 20 februari 2017 15:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jawel hoor, kan goed alleen, als je maar tijd hebt, en spullen, dat helpt ook.. deed de Chevy in 3 dagen.. 2 had gekund, maar koppen vlakken kostte een dag.
jij wilt helemaal niet dat je kop gevlakt wordt........ Gaat wel hard gastquote:Op maandag 20 februari 2017 15:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tijd is ook zeer zeker een punt, samen met een maat es het vliegwiel en koppeling (als je toch bezig bent) van zijn auto vervangen.
Volgens gasten op het Mondeoforum waar hij op zit/zat 10 uurtjes werk. Wij zijn vrijdagavond begonnen en waren zondagmiddag klaar. Aldoende leert men. Nu zijn we die zondagmiddag eigenlijk alleen bezig geweest met de laatste onderdelen terug te zetten en "elektrische problemen". Er bleek een stekkertje in de zekeringbox geen contact meer te maken.
Uiteindelijk deed ie het nog niet helemaal goed, volgas over de snelweg
[ afbeelding ]
Nee.quote:Op maandag 20 februari 2017 17:03 schreef PluggieOD het volgende:
Mooiste is dat elke elecrtische auto zo super smering milieuvervuilend is.
Zo ontzettend ranzig en milieu kapotmakend. Niet normaal zo Koltan dodelijk en oorlogen veroorzakend.
Extreem dodelijk en vervuilend.
goed onderbouwd ook.quote:Op maandag 20 februari 2017 17:24 schreef PluggieOD het volgende:
De meest extreem milieu vervuilende auto's zijn de Prius en PHEV. Extreem milieu vervuilende auto's.
Nu jij.quote:
ze steken een stuk verderop nog steeds fossiele brandstoffen in de fik om stroom in dat barrel te krijgen, wil je er een kleurplaat bij?quote:
Productie van een gemiddelde auto met brandstofmotor levert 5,5 ton CO2 op. Van een elektrische wagen 9 ton.quote:
quote:In the UK, Germany, Japan and Italy the broad fuel mix of natural gas, coal, nuclear and hydro means an electric vehicle’s carbon footprint is similar to the best comparable petrol hybrid, or most efficient diesel. In the UK this equals a petrol fuel economy of 44 MPGUS (5.4 L/100 km), while in Germany it rises to 47 MPGUS (5.0 L/100 km)
Read more at http://shrinkthatfootprint.com/electric-car-emissions
Ik heb wel es doorgerekend wat beter is voor het milieu. Een 1.0 die geen twee ton rijdt of een 3 liter zespitter die de vier ton haalt.quote:
Geen idee ik zeg heel vaak dat een M3 of GSi extreem milieu zuinig is.quote:Op maandag 20 februari 2017 19:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb wel es doorgerekend wat beter is voor het milieu. Een 1.0 die geen twee ton rijdt of een 3 liter zespitter die de vier ton haalt.
Wil je raden wat daar uit kwam?
Niet anders dan youngtimers >40jr <15jr oud.quote:Op maandag 20 februari 2017 19:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
. zijn gewoon centenkakkers die door allerlei belastingvoordeeltjes die once in a lifetime kans krijgen om in een lekkere foute lompe schijtbak te rijden, maar er ineens achter komen dat dat ding stiekem zuipt als een ketter en er daardoor ook nog eens mee rijden als een natte krant.
Aids op de weg is het.. en ja, ook nog beroerd voor het milieu, want de regering draait binnen nu en 2 jaar die regelingen de nek om zoals altijd, en dan weten die klapjosti's niet hoe snel ze dat ding op MP moeten zetten, waar ze ze aan de straatstenen niet kwijt gaan raken.
dusss.
Ben je serieus?quote:
Die efficienter zijn dan de motoren in auto's. Ook is locale vervuiling beter te beheersen, minimaliseren en controleren dan op miljoenen losse installaties.quote:Op maandag 20 februari 2017 19:12 schreef PluggieOD het volgende:
Die elektrische auto's lopen op kolencentrales.
Elke youngtimer die (om wat voor reden dan ook) blijft rijden is een ecokar die niet gefabriceerd hoeft te worden..quote:Op maandag 20 februari 2017 19:48 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Niet anders dan youngtimers >40jr <15jr oud.
Niet dat je punt niet klopt, maar het viel me gewoon op
Ja, het is beter dat autos langer gereden worden als je kijkt naar hoeveel CO2 er uitgestoten wordt. Echter, je kan geen tweedehands blijven rijden als er geen nieuwe worden gemaakt en verkocht.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 05:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Elke youngtimer die (om wat voor reden dan ook) blijft rijden is een ecokar die niet gefabriceerd hoeft te worden..
Het is natuurlijk wel een feit dat de Youngtimer sowieso geboren is uit 'lekker goedkoop rijden' mentaliteit, maar het blijft een stuk prettiger voor het milieu als elke 4 jaar een frisse leasebak pakken.
doen we nog op straat, motor uit en inbouwen midden in een weilandquote:[bvgOp maandag 20 februari 2017 14:07 schreef Stokken_en_stenen het volgende:[/b]
[..]
Vroeger veel gesleuteld helaas heb ik geen toegang meer tot de hobbygarage anders was ik wel door blijven sleutelen om nu op straat je onderhoud te doen is ook zoiets..
Maar van alles gedaan hoor van koppelingsplaten vervangen tot (ouderwetsch ik weet het) kleppen stellen aan toe.
Fijnstof is schadelijker.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 08:09 schreef Jism het volgende:
Electrische auto's zijn geen alles-omvattende oplossing voor de slechte luchtkwaliteit. Je hebt nog steeds fijnstof te danken aan remmerij en rubberen banden. En ik weet niet wat schadelijker voor mens en dier is, CO2 of fijnstof.
Ja dat kan alleen zakt je motortakel dan wel weg.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:24 schreef T42 het volgende:
[..]
doen we nog op straat, motor uit en inbouwen midden in een weiland
Omdat mensen fatsoenlijk en comfortabel voor de dag willen komen.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 16:01 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Misschien is mijn beeld vervormd omdat ik massaal hoor dat mensen om de 2 tot 4 jaar een auto inruilen op een nieuwer exemplaar. In mijn geval kan ik geen echte reden ontdekken om een andere auto aan te schaffen:
niet bij een kever of een eend. Die blokken til je er met de hand nog uit.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:03 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Ja dat kan alleen zakt je motortakel dan wel weg.
Zonder gekheid ik mis de hobbygarage wel zeker omdat er veel gereedschap beschikbaar was wat je zelf niet gaat kopen voor de paar keer dat je het gaat gebruiken is dat te duur.
Dingen als een poelietrekker, stroboscoop en natuurlijk een brug met motortakel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |