abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 17 februari 2017 @ 15:56:22 #1
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_168962805
Laatste tijd ben ik zoekende naar een opvolger voor mijn bejaarde (2002) Seat Ibiza 1.9 TDI. Ik ben binnengelopen bij meerdere autobedrijven en heb verschillende proefritten gemaakt, maar ik kom maar niet tot een koop. Mijn auto heeft nu 377.000 km op de klok staan maar de motor klinkt nog niet 'op', daarnaast kwam ik afgelopen zomer tijdens een roadtrip naar Slovenië tot een gemiddeld verbruik van 1 op 24. Geen idee waarom zo'n fossiele motor tot zulke verbruiksprestaties in staat is én nog altijd helder klinkt? Zou het kunnen omdat een motor met 130 pk / 300 nm totaal geen moeite heeft met een B-segmenter?

Maar ik dwaal af. Ik bezit deze auto nu sinds augustus 2009 en ik vraag me voor de grap af of ik wat dat betreft een extreme uitschieter ben. Kennen jullie ook mensen die zeer lang met dezelfde auto rijden? Of wellicht ben je zélf een langdurige bezitter van een bepaalde auto ... ?
  FOK!fotograaf vrijdag 17 februari 2017 @ 15:57:52 #2
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_168962851
Valt toch wel mee? Denk dat iedereen die niet persé nieuw of oude barrels kopen wil, er best een jaar of 8 mee kan rijden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 17 februari 2017 @ 16:01:53 #3
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_168962941
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
Valt toch wel mee? Denk dat iedereen die niet persé nieuw of oude barrels kopen wil, er best een jaar of 8 mee kan rijden.
Misschien is mijn beeld vervormd omdat ik massaal hoor dat mensen om de 2 tot 4 jaar een auto inruilen op een nieuwer exemplaar. In mijn geval kan ik geen echte reden ontdekken om een andere auto aan te schaffen:

-schrijft niet meer af
-verrassend zuinig
-start altijd

Nadelen zijn vooral cosmetisch van aard; honderden deukjes door een enorme hagelbui afgelopen zomer, stuk luchtrooster gesloopt door vervelende steen, beginnende roestblaasjes, etc.
pi_168962951
Als je nog tevreden bent en het economisch prima te doen is, waarom dan nieuw?
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  FOK!fotograaf vrijdag 17 februari 2017 @ 16:02:45 #5
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_168962963
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 16:01 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Misschien is mijn beeld vervormd omdat ik massaal hoor dat mensen om de 2 tot 4 jaar een auto inruilen op een nieuwer exemplaar. In mijn geval kan ik geen echte reden ontdekken om een andere auto aan te schaffen:

-schrijft niet meer af
-verrassend zuinig
-start altijd

Nadelen zijn vooral cosmetisch van aard; honderden deukjes door een enorme hagelbui afgelopen zomer, stuk luchtrooster gesloopt door vervelende steen, beginnende roestblaasjes, etc.
Meeste mensen ruilen in als er een groot onderhoud aan komt. Omdat maar weinigen veel kilometers maken, kan dat dus na 2 tot 4 jaar zijn.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_168963059
Die oude TDI's zijn gewoon goud. Heb er ook meerdere gehad en zijn lekker zuinig, krachtig en betrouwbaar.

Wat betreft het lange bezit: ik wissel graag van auto's dus daar doe ik niet aan ;) Heb nu echter wel een auto die zeer goed bevalt en heb eigenlijk geen idee wat ik anders zou moeten kopen. Dit is mijn 22e auto in 12 jaar ;) Nu 1,5 jaar in bezit.
pi_168963101
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:56 schreef MissionPhailed het volgende:
Laatste tijd ben ik zoekende naar een opvolger voor mijn bejaarde (2002) Seat Ibiza 1.9 TDI. Ik ben binnengelopen bij meerdere autobedrijven en heb verschillende proefritten gemaakt, maar ik kom maar niet tot een koop. Mijn auto heeft nu 377.000 km op de klok staan maar de motor klinkt nog niet 'op', daarnaast kwam ik afgelopen zomer tijdens een roadtrip naar Slovenië tot een gemiddeld verbruik van 1 op 24. Geen idee waarom zo'n fossiele motor tot zulke verbruiksprestaties in staat is én nog altijd helder klinkt? Zou het kunnen omdat een motor met 130 pk / 300 nm totaal geen moeite heeft met een B-segmenter?

Maar ik dwaal af. Ik bezit deze auto nu sinds augustus 2009 en ik vraag me voor de grap af of ik wat dat betreft een extreme uitschieter ben. Kennen jullie ook mensen die zeer lang met dezelfde auto rijden? Of wellicht ben je zélf een langdurige bezitter van een bepaalde auto ... ?
Ik heb de mijne sinds december 2006. Staat nu 300.000 op de teller. Is een Mitsubishi Carisma uit 1998.

Hij is lekker zuinig. Heb een paar jaar geleden gedacht een andere te kopen, maar kwam tot de conclusie dat ik dan weliswaar (misschien) iets minder aan onderhoud kwijt ben, maar ook ¤300 per jaar meer aan benzine. Dus toen dacht ik "dan rijd ik deze maar door tot 'ie uit elkaar valt of het onderhoud de pan uit rijst."
Grap is dat 'ie sindsdien juist goedkoper is geworden in onderhoud. De jaren ervoor moesten er steeds wat relatief dure dingen gebeuren, maar sindsdien hebben ze niets meer gevonden. Naja, een versleten achterlager bij de vorige beurt.
in a crowd you lose humanity
pi_168963894
Heb 8 jaar mijn rijbewijs en ik rijd nu in mijn 10e auto.

Mijn vader heeft een boodschap gekocht op 134 en bijna de 6 ton gehaald.
Weet niet precies hoelang, ik denken iets van 10 jaar.
pi_168963907
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 16:49 schreef hoechst het volgende:
Heb 8 jaar mijn rijbewijs en ik rijd nu in mijn 10e auto.

Mijn vader heeft een bx gekocht op 134 en bijna de 6 ton gehaald.
Weet niet precies hoelang, ik denken iets van 10 jaar.
pi_168964141
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 16:06 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Wat betreft het lange bezit: ik wissel graag van auto's dus daar doe ik niet aan ;) Heb nu echter wel een auto die zeer goed bevalt en heb eigenlijk geen idee wat ik anders zou moeten kopen. Dit is mijn 22e auto in 12 jaar ;) Nu 1,5 jaar in bezit.
Welke heb je nu dan?
pindazakje
pi_168964188
Ik vind het wel meevallen. Een beetje auto gaat minstens 20 jaar mee.
Als hij dat niet haalt is hij of Frans of afgeragd.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_168964295
En trouwens, als hij het nog doet, waarom zou je hem wegdoen?
Status is tegenwoordig alleen voor Turken en Marokkanen. Die zijn uber-materialistisch.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_168964301
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_168964335
Mijn vorige auto is negen jaar mijn maatje geweest. En toen heb ik hem verpatst aan een opkoper. ;(
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_168964354
quote:
Leuk, gewoon blijven rijden tot de dood jullie scheidt.
pindazakje
pi_168964373
Ik zou hem gewoon lekker houden, deze auto is vertrouwd en werkt prima.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_168964382
Heb zelf nog een 323Ci als ragbak die het uitstekend blijft doen, kan ook geen afscheid van hem nemen al die jaren trouwe dienst. :'(
pindazakje
  vrijdag 17 februari 2017 @ 17:19:56 #19
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_168964460
Uiterlijk ziet die Ibiza er niet zo geweldig meer uit; honderden hageldeuken, verweerde lm-velgen, stuk uit luchtrooster. Benieuwd of ik dat voor een schappelijke prijs kan laten fixen :+
pi_168964521
Ben nog steeds dolgelukkig met mijn auto uit 2000. Word er zelfs blijer van hoe langer ik heb hem. Maar dat komt ook omdat ik regelmatig dingen verander/upgrade. Want dat is lekker goedkoop bij zo'n "oude" auto.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_168964571
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 17:19 schreef MissionPhailed het volgende:
Uiterlijk ziet die Ibiza er niet zo geweldig meer uit; honderden hageldeuken, verweerde lm-velgen, stuk uit luchtrooster. Benieuwd of ik dat voor een schappelijke prijs kan laten fixen :+
Waarom laten fixen? Is juist bad-ass om zo rond te rijden, je bent toch geen hommo.
pindazakje
pi_168964619
Je bent waarschijnlijk dit topic begonnen omdat je twijfelt.
Niet doen.
Als je je lekker voelt in die auto zou ik hem gewoon lekker houden. Je kunt eventueel kijken op de sloop voor een andere gril. Ik zou niks aan die butsen doen, zonde van het geld. Komt tijd komt raad.
Ik zou in ieder geval geen haast maken en lekker de tijd nemen om na te denken wat je precies wilt. Hij rijdt toch nog prima? ^O^
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_168964820
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 17:12 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Leuk spul
Thanks!

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 17:14 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Leuk, gewoon blijven rijden tot de dood jullie scheidt.
Will do! :7
  vrijdag 17 februari 2017 @ 17:58:19 #24
139330 TNA
For the stars that shine
pi_168965219
Een auto 7,5 jaar bezitten is toch niet zo extreem?
  vrijdag 17 februari 2017 @ 18:02:15 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168965292
Zou deze auto gewoon blijven rijden tot er grote reparaties zijn, iedere maand is pure winst.
Mijn man had tot 15 jaar geleden een ouwe Golf II van ik meen 86 of 87 en die is naar zijn vader gegaan, tot dat die hem vorig jaar ik de kreukels reed, reed dat ding gewoon.
Als we hem zelf hadden gehouden als extra auto had ie waarschijnlijk nog 10 jaar gereden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')