abonnement Unibet Coolblue
pi_168931883
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 00:41 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Dat is zo'n leuke overlap...leuk is relatief natuurlijk.
Ligt eraan aan welke kant van de .50 je zit, denk ik.
pi_168931889
quote:
15s.gif Op donderdag 16 februari 2017 00:42 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ligt eraan aan welke kant van de .50 je zit, denk ik.
Da's het meest belangwekkende aspect van een .50 machinegeweer, ja.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168931918
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 00:39 schreef KetchupFTW het volgende:
Welke rang/functie had je in het leger?
Sorry, dat is geen informatie die ik ga prijs geven, hou het maar op dat ik officier was en niet bij een technisch onderdeel
In the beginning there was nothing, which exploded.
  donderdag 16 februari 2017 @ 00:50:56 #54
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_168931927
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 00:49 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Sorry, dat is geen informatie die ik ga prijs geven, hou het maar op dat ik officier was en niet bij een technisch onderdeel
Oké sergeant, begrepen. Snap het wel hoor.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  donderdag 16 februari 2017 @ 00:52:14 #55
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_168931934
Wist trouwens niet dat de Marechaussee militaire rangen had.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_168931939
quote:
10s.gif Op donderdag 16 februari 2017 00:50 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Oké sergeant, begrepen. Snap het wel hoor.
Heh, KMA gedaan, vriend, daar kom je niet als sergeant van af, jij denkt mischien aan de KMS ;)
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168931942
quote:
11s.gif Op donderdag 16 februari 2017 00:52 schreef KetchupFTW het volgende:
Wist trouwens niet dat de Marechaussee militaire rangen had.
Is onderdeel van de Nederlandse strijdkrachten, is 100% militair.
In the beginning there was nothing, which exploded.
  donderdag 16 februari 2017 @ 00:54:53 #58
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_168931946
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 00:53 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Heh, KMA gedaan, vriend, daar kom je niet als sergeant van af, jij denkt mischien aan de KMS ;)
Oo, dat wist ik niet! Dacht dat je als soldaat was begonnen!
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  donderdag 16 februari 2017 @ 00:55:41 #59
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_168931952
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 00:53 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Is onderdeel van de Nederlandse strijdkrachten, is 100% militair.
Marechaussee neemt toch een tussenpositie in tussen politie en militairen? Uitgezonden naar Irak worden ze niet.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  donderdag 16 februari 2017 @ 00:58:24 #60
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_168931959
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_168931964
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 00:55 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Marechaussee neemt toch een tussenpositie in tussen politie en militairen? Uitgezonden naar Irak worden ze niet.
Ze zijn militaire politie met daarbij speciale taken tegenwoordig maar de commandant van de marechaussee is een militair, het is officieel het vierde onderdeel van de krijgsmacht, na de Landmacht, Luchtmacht en Marine. Nooit opgevallen dat er altijd 4 om alle onderdelen te vertegenwoordigen op 4 mei en zo?
In the beginning there was nothing, which exploded.
  donderdag 16 februari 2017 @ 01:00:20 #62
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_168931969
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_168931972
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 00:54 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Oo, dat wist ik niet! Dacht dat je als soldaat was begonnen!
Errmm....je bent ook soldaat als je een officier bent, je hebt alleen een andere rang, alles heeft een rang in de krijgsmacht, zo werkt het ;)
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168931973
Toch lijkt het me stiekem wel wat, ooit eens kijken of je die eerste testdagen van mariniers of commandos kan doorlopen
pi_168931975
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 00:55 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Marechaussee neemt toch een tussenpositie in tussen politie en militairen? Uitgezonden naar Irak worden ze niet.
Volgens mij als die ter plaatse zijn heeft de politie hun bevelen maar op te volgen.
pi_168931977
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 01:01 schreef skysherrif het volgende:
Toch lijkt het me stiekem wel wat, ooit eens kijken of je die eerste testdagen van mariniers of commandos kan doorlopen
Ja, dat lijkt heel wat mensen wat, er zijn er maar weinig die de Mariniers halen en nog veeeeeeeeel minder die Korps Commando's halen.
In the beginning there was nothing, which exploded.
  donderdag 16 februari 2017 @ 01:03:11 #67
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_168931980
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 01:00 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Errmm....je bent ook soldaat als je een officier bent, je hebt alleen een andere rang, alles heeft een rang in de krijgsmacht, zo werkt het ;)
Sorry, ik weet veel te weinig van de moderne strijdkrachten. Iets meer van militaire geschiedenis.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  donderdag 16 februari 2017 @ 01:03:53 #68
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_168931984
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 01:02 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt heel wat mensen wat, er zijn er maar weinig die de Mariniers halen en nog veeeeeeeeel minder die Korps Commando's halen.
Lijkt me echt ontzettend vet om een keer te doen als ik in topconditie ben, maar dat ga ik nooit redden: ik heb asthma.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_168931988
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 01:02 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Ja, dat lijkt heel wat mensen wat, er zijn er maar weinig die de Mariniers halen en nog veeeeeeeeel minder die Korps Commando's halen.
Denk dat het me mentaal zou opbreken. Lichamelijk ben ik wel erg fit en heb ik wel vaker zware dingen gedaan, maar ze breken je natuurlijk mentaal ook helemaal en dan moet je wel echt die wil hebben om de kommandos/mariniers te halen om jezelf daar door heen te slepen en ik denk niet dat ik het zo graag wil dati k het dan ook zou halen, maar toch die kameraadschap etc en die band die je dan opbouwt, tenminste zo stel ik het me voor.... dat lijkt me wel wat.
pi_168931990
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 01:01 schreef john2406 het volgende:

[..]

Volgens mij als die ter plaatse zijn heeft de politie hun bevelen maar op te volgen.
Nee hoor, zover ik weet zijn ze gelijk in status tenzij het om speciale situaties gaat zoals persoonsbeveiliging of anti-terrorisme operaties, men werkt gewoon samen op gelijke voet waar dat toepasselijk is.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168931999
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 01:04 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Nee hoor, zover ik weet zijn ze gelijk in status tenzij het om speciale situaties gaat zoals persoonsbeveiliging of anti-terrorisme operaties, men werkt gewoon samen op gelijke voet waar dat toepasselijk is.
Ik mag toch met enige regelmaat met iemand in prive auto mee, die verteld mij regelmatig sterke verhalen, of ze zo zijn?
Ik weet het niet, maar als zo een watje erbij komt komt iedereen erbij.
pi_168932036
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 01:04 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Denk dat het me mentaal zou opbreken. Lichamelijk ben ik wel erg fit en heb ik wel vaker zware dingen gedaan, maar ze breken je natuurlijk mentaal ook helemaal en dan moet je wel echt die wil hebben om de kommandos/mariniers te halen om jezelf daar door heen te slepen en ik denk niet dat ik het zo graag wil dati k het dan ook zou halen, maar toch die kameraadschap etc en die band die je dan opbouwt, tenminste zo stel ik het me voor.... dat lijkt me wel wat.
Mentaal is het zwaarder dan fysiek hoewel dat ook behoorlijk zwaar is, met name op uithoudingsvermogen. De bedoeling is niet om mensen te breken, overigens, wel om grenzen op te zoeken maar het grootste deel die uberhaupt aangenomen worden vallen af bij de Mariniers. Gemiddeld iets van 1 op 3 haalt het en dat zijn degenen die door de selectie heen kwamen.

Commando opleiding is weinig van bekend en met reden, men wil niet dat soldaten zich kunnen voorbereiden. Maar het is heel, HEEL zwaar.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168932051
Bij mijn broer was ik erbij toen deze van sergeant de titel sergeant major kreeg, daar deze het een en ander miste kon deze niet naar major maar kreeg die sergeant major opgeplakt.
pi_168932053
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 01:13 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Mentaal is het zwaarder dan fysiek hoewel dat ook behoorlijk zwaar is, met name op uithoudingsvermogen. De bedoeling is niet om mensen te breken, overigens, wel om grenzen op te zoeken maar het grootste deel die uberhaupt aangenomen worden vallen af bij de Mariniers. Gemiddeld iets van 1 op 3 haalt het en dat zijn degenen die door de selectie heen kwamen.

Commando opleiding is weinig van bekend en met reden, men wil niet dat soldaten zich kunnen voorbereiden. Maar het is heel, HEEL zwaar.
Ja ik heb er wel wat verhalen over gehoord, natuurlijk niet alles, maar dat klinkt inderdaad niet fijn. Aan de andere kant heb je dan wel echt iets om trots op te zijn als je het haalt.
  donderdag 16 februari 2017 @ 01:16:32 #75
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_168932057
Welke juristenvacatures zijn er voor de merechaussee?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')