abonnement Unibet Coolblue
pi_168998392
Mooie tijd Yur. Ik hoop dit jaar ook weer wat van mijn pr op de 10 (44:48) af te lopen.
  zondag 19 februari 2017 @ 12:33:25 #177
3878 Vork
Manisch creatief
pi_168998456
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 17:48 schreef YUR het volgende:
Het leek er even op dat het nét boven de 44 was, maar de officiële netto tijd was ineens toch 43.59 ^O^
Mooie tijd, 43 staat toch weer net iets beter dan 44 hè. Maar goed, er zou nog een PR komen dit jaar, wat ga je lopen straks, sub 40? :s)
pi_168998630
Weer een nieuwe langste duurloop in de marathontraining. Ik had een beetje heel erg houten poten (maar wel een kop van staal, dat was mijn mantra) en windkracht 6 tegen op de heenweg hielp ook niet echt, maar daarbij had ik geloof ik wel 6km lang gezelschap. En uiteindelijk gewoon prima afgemaakt, nu de rest van de dag lekker luieren :)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 19 februari 2017 @ 12:57:18 #179
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_168998831
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:10 schreef Vork het volgende:

[..]

Het gaat wel steeds makkelijker, maar het kost ook nog veel moeite om het tempo vast te houden. Zo'n 5km binnen 20 minuten zien te krijgen, is ook niet zomaar gedaan.

Blijven proberen, 6x700 meter op dat tempo met relatief korte 'rust' is ook best heftig. Dat is meer dan mijn 3kmtje van vanochtend op dat beoogde tempo. Ik merk wel dat bepaalde tempo's steeds makkelijker gaan als ik daarop blijf trainen. Maar dan neemt niet wel dat zo'n loopje van vanochtend pittig is, maar dat moet ook zo nu en dan.
Het is ook een kwestie van volhouden; als ik het nu loop heb ik echt geen idee hoe ik in hemelsnaam dicht tegen die 20:00 heb gelopen.

Morgen nog een keer lopen om het tempo er goed in te houden, dinsdag zwemmen en dan woensdag weer met de groep.

Wat is uiteindelijk jouw doel, de sub 20 bij de 5k?
  zondag 19 februari 2017 @ 13:04:34 #180
3878 Vork
Manisch creatief
pi_168998959
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:57 schreef xzaz het volgende:

[..]

Het is ook een kwestie van volhouden; als ik het nu loop heb ik echt geen idee hoe ik in hemelsnaam dicht tegen die 20:00 heb gelopen.

Morgen nog een keer lopen om het tempo er goed in te houden, dinsdag zwemmen en dan woensdag weer met de groep.

Wat is uiteindelijk jouw doel, de sub 20 bij de 5k?
Je hoeft niet iedere training voluit natuurlijk. Opbouwen en geduld hebben. ;)

Het is wel een doel, maar niet mijn hoofddoel nu. Eerst een sub 45 op de 10km, daarna uitbouwen naar een halve marathon. Ik wil vooral weer wat langere stukken lopen dan ik nu doe, maar dat bouw ik heel langzaam op ivm een blessure van vorig jaar. Intussen werk ik eerst aan een snellere basissnelheid en dat werpt nu iig al wel z'n vruchten af.
pi_168999100
Ik heb gelopen! En zat 1.24 van mijn course record af. Dat vond ik niet eens heel shabby. 5 mijl in 44.38 (5.35 min/km).

^O^
Ja doei.
pi_168999596
Top gedaan!

Ik ga het vandaag ook maar weer eens proberen.
  zondag 19 februari 2017 @ 13:49:21 #183
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_168999878
Ja trouwens, YUR! Goed gedaan! Je begint lekker in vorm te raken :) Fijn om te horen, het Is je enorm gegund!

En Moblo ook top!

Quoi, voorzichtig met jezelf he! Al Is een beetje spierpijn niet erg natuurlijk, voel je tenminste dat je iets hebt gedaan :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169000468
Zo, dat was de 30 km. Het viel me reuze mee. Het grootste deel lekker op kop gelopen met de trainert/tempomakert. De tweede helft werden de benen steeds stijver, ik heb toen maar geprobeerd de looppas iets aan te passen en dat leek te helpen. Ik voel me nu, een uurtje later, nog verrassend goed. Maar vraag me dat over een uur nog eens.
  zondag 19 februari 2017 @ 14:14:33 #185
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169000479
Zo, ik ga het internet even lekker vervuilen met een verslagje van mijn eerste 30-er.

Het waren 6 rondes van ongeveer 5 km, met op het centrale punt een heuse verzorgingspost, bemand door 2 heldinnen van de club O+

Omdat ik lopen in de meute niet zo prettig vind ben ik lekker achterin gaan lopen, daar waar het heerlijk gezellig is :)

De eerste rondes waren er de meeste mensen (ik gok 30+ in onze tempogroep). Later dunt het wat uit, omdat niet iedereen de marathon loopt die mee traint.

De eerste 3 rondes waren eigenlijk nogal snel voorbij. Jeej, op de helft! Gelletje erin, want dat helpt op een of andere manier toch wel. En een halve krentenbol want mijn maag knorde.

Aan het eind van de 4e ronde: oeps, stijve poten! Auwie. Oh oh begint dat nu al? Gelukkig was dat in ronde 5 weg, na wat loswiebelen :)

Ronde 5 ging als een zonnetje! Het was behoorlijk gezellig nog steeds, er was iemand bij gekomen die de laatste 2 rondes meedeed dus die was fit en kletserig.

Ronde 6 zou de ronde zijn waar ik mijn afstands PR zou verbreken, dus had er zin an. Ging ook als een zonnetje, tot 28,5 km. Toen hadden de poten echt geen zin meer. Stijf, pijnlijk :o Dat was wel apart want verder had ik geen last qua moeheid ofzo.

Aan t einde piepte de garmin voor de 30 km. * Murmeli blij!!!
Echt wel heul trots op mij! (en op d'n Zwabber ook, ondanks dat hij voorop liep en stiekem het tempo opvoerde :P )

Nu de rest van de dag relaxen en bij-eten. Heb trek als een malle!

Over 4 weken de 35. Help!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169000856
Ik had wel een meute willen hebben vandaag met windkracht 6 tegen :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169000880
Netjes Murm! *O*
Ja doei.
pi_169000889
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 14:14 schreef Murmeli het volgende:

Over 4 weken de 35. Help!
Goed bezig, Murmeli en Zwabber!!
Die 35km, zijn dat dan ook rondjes van 5km?
  zondag 19 februari 2017 @ 15:00:00 #189
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169001636
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 13:04 schreef Vork het volgende:

[..]

Je hoeft niet iedere training voluit natuurlijk. Opbouwen en geduld hebben. ;)
Uiteraard, ik ga maar een keer per week voluit.
quote:
Het is wel een doel, maar niet mijn hoofddoel nu. Eerst een sub 45 op de 10km, daarna uitbouwen naar een halve marathon. Ik wil vooral weer wat langere stukken lopen dan ik nu doe, maar dat bouw ik heel langzaam op ivm een blessure van vorig jaar. Intussen werk ik eerst aan een snellere basissnelheid en dat werpt nu iig al wel z'n vruchten af.
Ah ok, afstanden loop ik wel; loop elke week in ieder geval een duurloop ~15k een tempo run en een voluit. Ik kom wel weer in de buurt dus de het gaat beter. Heb wel altijd het gevoel dat het een drempel is die je over moet gaan; sub 20 op de 5k doet eigenlijk gewoon pijn :p

En 30km achter elkaar; wordt er al moe van als ik er aan denk.
  Forum Admin zondag 19 februari 2017 @ 15:20:40 #190
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_169002326
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 13:04 schreef Vork het volgende:

[..]

Je hoeft niet iedere training voluit natuurlijk. Opbouwen en geduld hebben. ;)

Het is wel een doel, maar niet mijn hoofddoel nu. Eerst een sub 45 op de 10km, daarna uitbouwen naar een halve marathon. Ik wil vooral weer wat langere stukken lopen dan ik nu doe, maar dat bouw ik heel langzaam op ivm een blessure van vorig jaar. Intussen werk ik eerst aan een snellere basissnelheid en dat werpt nu iig al wel z'n vruchten af.
3km onder de 12 red ik niet hoor, en mijn pr op de 10 zit ruim onder de 45, dus dat gaat je wel lukken als je wat langere afstanden in de benen krijgt.

Zelf kwakkel ik nog steeds wat met een kuitblessure; maar dat gaat steeds beter, net 6.5km gelopen. Volgende week eens een paar rondjes in de sneeuw doen na het skiën. Wellicht een mooi moment om een trailschoenen aan te schaffen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zondag 19 februari 2017 @ 15:20:48 #191
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169002332
Tnx allemaal!
xzaz: haha, ja, ik ook ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 19 februari 2017 @ 15:31:37 #192
3878 Vork
Manisch creatief
pi_169002630
Ik ga beduidend langzamer op een langere afstand. De motor is nog niet groot genoeg voor het lange werk. Ik kan verhoudigsgewijs beter een lange sprint aan dan een lang stuk lopen. Door gedoe heb ik daar nog niet echt verandering in kunnen brengen, maar dat wordt dit jaar wel het doel. Ik wil gewoon graag een langer stuk kunnen lopen, niet primair op wedstrijden, maar überhaupt.
pi_169002718
Ik zit nog helemaal na te genieten. O+ En m'n rug is zelfs beter geworden ten opzichte van vanochtend, zeker ten opzichte van gisteren _O-

De eerste foto die ik zag moet ritueel verbrand worden, ik hoop dat er nog wat beters en deelbaars tussen zit _O- :')
Ja doei.
pi_169002961
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 15:31 schreef Vork het volgende:
Ik ga beduidend langzamer op een langere afstand. De motor is nog niet groot genoeg voor het lange werk. Ik kan verhoudigsgewijs beter een lange sprint aan dan een lang stuk lopen. Door gedoe heb ik daar nog niet echt verandering in kunnen brengen, maar dat wordt dit jaar wel het doel. Ik wil gewoon graag een langer stuk kunnen lopen, niet primair op wedstrijden, maar überhaupt.
Dat geldt voor mij hetzelfde hoor. Gezien mijn tijden op de 5 en 10 kilometer zou ik veel en veel sneller moeten kunnen op de nog langere afstanden, maar dat tempo trek ik gewoon niet goed als het langer duurt..
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zondag 19 februari 2017 @ 15:47:51 #195
3878 Vork
Manisch creatief
pi_169003037
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 15:35 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zit nog helemaal na te genieten. O+ En m'n rug is zelfs beter geworden ten opzichte van vanochtend, zeker ten opzichte van gisteren _O-

De eerste foto die ik zag moet ritueel verbrand worden, ik hoop dat er nog wat beters en deelbaars tussen zit _O- :')
Fuck die foto's, het gaat erom dat je lekker en pijnloos hebt gelopen.
  zondag 19 februari 2017 @ 15:52:08 #196
3878 Vork
Manisch creatief
pi_169003153
quote:
99s.gif Op zondag 19 februari 2017 15:44 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Dat geldt voor mij hetzelfde hoor. Gezien mijn tijden op de 5 en 10 kilometer zou ik veel en veel sneller moeten kunnen op de nog langere afstanden, maar dat tempo trek ik gewoon niet goed als het langer duurt..
Ik denk dat het aan mijn (gebrek aan) duurvermogen ligt, maar daar wordt aan gewerkt.
pi_169003402
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 15:47 schreef Vork het volgende:

[..]

Fuck die foto's, het gaat erom dat je lekker en pijnloos hebt gelopen.
Oh, ja, nee, dat wel. Maar hij was echt te erg _O- Daarom lach ik meestal gewoon gedurende de hele race, maar ik denk dat ik het even vergat daar! :) :P
Ja doei.
pi_169004486
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 09:44 schreef Quoi het volgende:
Devv, sterkte, dat klinkt niet geweldig.

[..]

Nee, het is echt wel een nare blessure. Ik heb al een streep door de Boscross en CPC gezet. De eerst volgende wedstrijd gaat de marathon worden.
pi_169004570
Net weer een rondje gelopen, 7,6-7.7 km in 45 minuten. Ging wel lekker eigenlijk, 10 km/u gelopen en voor mijn gevoel rustig aan gedaan. En door een andere manier van ademen de opkomende steken in de zij weg kunnen krijgen.
pi_169004636
Vanmiddag paar x de vuilnisbelt opgegaan, ging niet vanzelf.
Hopelijk gaat het volgende week in Zeeland wat soepeler.
Zal maar een paar rustdagen extra pakken deze week :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')