abonnement Unibet Coolblue
  maandag 13 februari 2017 @ 13:50:20 #26
66825 Reya
Fier Wallon
pi_168873133
quote:
11s.gif Op maandag 13 februari 2017 13:44 schreef Tchock het volgende:

[..]

De toekomst is werkelijk hier. Als je een eicel kloont en op die manier twee identieke embryo's produceert zou je een reservekloon van mensen kunnen opslaan vanaf geboorte. De techniek om dit te doen is er al bijna, zo niet helemaal.
Laten we de Lieve Heer danken dat deze technologie nog niet beschikbaar was bij de geboorte van Donald Trump.
pi_168873138
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 13:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar dit is toch gewoon een embryo dat 14 jaar in de koeling heeft gelegen?
Ja, dat klopt. De techniek om cellen en levende wezens te klonen is echter zeer geavanceerd. Het is al mogelijk om allerlei soorten dieren te klonen, veel van de techniek om ook mensen te klonen is al beschikbaar. Het is een kwestie van tijd (en van ethische bezwaren natuurlijk, maar die wil ik even buiten beschouwing laten).

Een embryo lang invriezen was nog niet mogelijk. Of beter gezegd, de tijd waarna een ingevroren embryo nog kan uitgroeien tot een gezond mens wordt steeds langer. Die beide dingen maken zulke futuristische ideeën dus realistisch(er).

Stel je voor dat je naar een IVF-kliniek gaat om zwanger te worden, en dat je uiteindelijk drie identieke embryo's koopt waarvan je er ééntje in de baarmoeder brengt om geboren te worden en de andere twee bewaart voor later.
  maandag 13 februari 2017 @ 13:54:56 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168873207
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 13:50 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. De techniek om cellen en levende wezens te klonen is echter zeer geavanceerd. Het is al mogelijk om allerlei soorten dieren te klonen, veel van de techniek om ook mensen te klonen is al beschikbaar. Het is een kwestie van tijd (en van ethische bezwaren natuurlijk, maar die wil ik even buiten beschouwing laten).

Een embryo lang invriezen was nog niet mogelijk. Of beter gezegd, de tijd waarna een ingevroren embryo nog kan uitgroeien tot een gezond mens wordt steeds langer. Die beide dingen maken zulke futuristische ideeën dus realistisch(er).
Dat is waar, die 14 jaar is uitzonderlijk, aan de andere kant laten vrouwen die voorlopig nog geen kinderen willen hun eicellen al opslaan zodat ze de beschikking hebben over hun eigen jonge gezonde eicellen als ze een kind willen tegen de tijd dat hun eicellen niet meer zo geschikt zijn.
Ik vraag me dan wel wat wat daar de termijnen voor zijn, hoewel een eicel wellicht een ander verhaal is dan een embryo, want een embryo stop je in zijn ontwikkeling zodra je hem invriest.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 13 februari 2017 @ 13:57:35 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168873250
quote:
2s.gif Op maandag 13 februari 2017 13:50 schreef Reya het volgende:

[..]

Laten we de Lieve Heer danken dat deze technologie nog niet beschikbaar was bij de geboorte van Donald Trump.
Laten we vooral hopen dat ze niet in staat zullen zijn hem op basis van zijn DNA te klonen voor hij dood is, want zodra dat kan zou hij daar zomaar eens heel veel geld voor over kunnen hebben.

Al z'n kinderen onterven en het complete vermogen naar z'n kloon....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 13 februari 2017 @ 13:59:09 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168873276
quote:
11s.gif Op maandag 13 februari 2017 13:50 schreef Tchock het volgende:

Stel je voor dat je naar een IVF-kliniek gaat om zwanger te worden, en dat je uiteindelijk drie identieke embryo's koopt waarvan je er ééntje in de baarmoeder brengt om geboren te worden en de andere twee bewaart voor later.
Voor het geval er iets mis gaat met het kind dat geboren wordt?

Aan de drugs, hmmz... die hebben we niet goed opgevoed, we proberen het nog een keer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168873300
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 13:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Voor het geval er iets mis gaat met het kind dat geboren wordt?

Aan de drugs, hmmz... die hebben we niet goed opgevoed, we proberen het nog een keer.
"Het was mijn zoon of de auto... en nou ja, de auto kost ¤20.000..."
pi_168873301
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 13:27 schreef Leandra het volgende:
En als je in 1999 al internet via Chello had dan heb je wel geleerd hoe met verbindingsproblemen om te gaan.... mijn god, ik geloof dat ik samen met de helpdesk van toch zeker 2 a 3 modems het halve modem door ben geweest :')
Hah, Chello,met toen nog Com21 kabelmodems, heerlijk..nou ja, heerlijk :D

Ik moet zeggen dat ik schijnbaar een van de gelukkigen ben met Chello/UPC/Ziggo, ik het de laatste 10 jaar alleen maar goede ervaringen met ze op drie verschillende woon lokaties. Zelfs met de helpdesk nooit problemen of slechte ervaringen, eerder teveel goede, toen onderlaatst mijn minder dan 3 maanden oude router de geest gaf, vervingen ze hem niet met een maar twee nieuwe :D
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168873310
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 13:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Voor het geval er iets mis gaat met het kind dat geboren wordt?

Aan de drugs, hmmz... die hebben we niet goed opgevoed, we proberen het nog een keer.
Of als het goed gaat: kloontjes verkopen. "Ja, hallo, mijn zoon is wereldberoemd voetballer geworden en we hebben nog drie dozijn embryo's liggen. Interesse?"
  maandag 13 februari 2017 @ 14:02:34 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168873328
quote:
6s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:01 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Of als het goed gaat: kloontjes verkopen. "Ja, hallo, mijn zoon is wereldberoemd voetballer geworden en we hebben nog drie dozijn embryo's liggen. Interesse?"
:D _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168873344
quote:
6s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:01 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Of als het goed gaat: kloontjes verkopen. "Ja, hallo, mijn zoon is wereldberoemd voetballer geworden en we hebben nog drie dozijn embryo's liggen. Interesse?"
Zo kan Messi in het jaar 2200 tentoongesteld worden als levend museumstuk.
  maandag 13 februari 2017 @ 14:04:21 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168873348
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:00 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Hah, Chello,met toen nog Com21 kabelmodems, heerlijk..nou ja, heerlijk :D

Ik moet zeggen dat ik schijnbaar een van de gelukkigen ben met Chello/UPC/Ziggo, ik het de laatste 10 jaar alleen maar goede ervaringen met ze op drie verschillende woon lokaties. Zelfs met de helpdesk nooit problemen of slechte ervaringen, eerder teveel goede, toen onderlaatst mijn minder dan 3 maanden oude router de geest gaf, vervingen ze hem niet met een maar twee nieuwe :D
Oh, de laatste 10 jaar ging het met UPC idd uitstekend, mijn verhuizing naar Ziggo-gebied (toen nog niet samen met UPC) was dan ook iets dat ik liever niet gedaan had, maar het was nou eenmaal niet anders.
Maar van 1999 tot laten we zeggen 2005 was regelmatig vrij dramatisch.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 13 februari 2017 @ 14:04:54 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168873355
quote:
10s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

"Het was mijn zoon of de auto... en nou ja, de auto kost ¤20.000..."
:o :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168873363
quote:
11s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:04 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zo kan Messi in het jaar 2200 tentoongesteld worden als levend museumstuk.
"My First Messi"-embryokitje ipv zo'n zakje met die kleine waterkreeftjes.
pi_168873379
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, de laatste 10 jaar ging het met UPC idd uitstekend, mijn verhuizing naar Ziggo-gebied (toen nog niet samen met UPC) was dan ook iets dat ik liever niet gedaan had, maar het was nou eenmaal niet anders.
Maar van 1999 tot laten we zeggen 2005 was regelmatig vrij dramatisch.
Hah, dat was precies de periode dat ik mij met ADSL moest behelpen. Oh, de heerlijke dagen van 8mbit down en 512k up...ok, vergeleken met dialup was dat de hemel natuurlijk maar toch, nu zit ik gewoon op 300/30 wat ik ook daadwerkelijk krijg.

Gekker nog, de nieuwe Ziggo routers doen gewoon 300Mbit internet snelheid over 5Ghz Wifi.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168873416
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, de laatste 10 jaar ging het met UPC idd uitstekend, mijn verhuizing naar Ziggo-gebied (toen nog niet samen met UPC) was dan ook iets dat ik liever niet gedaan had, maar het was nou eenmaal niet anders.
Maar van 1999 tot laten we zeggen 2005 was regelmatig vrij dramatisch.
De beginperiode met @Home was ook dramatisch. Een storing van een paar dagen was geen zeldzaamheid en de helpdesk was een drama. Maar goed, weinig keuze en vergeleken met dial-up nog steeds een gigantische verbetering.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 13 februari 2017 @ 14:10:44 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168873424
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:06 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Hah, dat was precies de periode dat ik mij met ADSL moest behelpen. Oh, de heerlijke dagen van 8mbit down en 512k up...ok, vergeleken met dialup was dat de hemel natuurlijk maar toch, nu zit ik gewoon op 300/30 wat ik ook daadwerkelijk krijg.
Nee, ik heb destijds een jaartje zonnet gebruikt (gewoon via de telefoonlijn :X) en ben in 1999 aan de kabel gegaan.... die hadden ze daar in het dorp ook pas aangelegd toen ik daar kwam wonen (in 1998).
Was op zich prima, maar als er iets mis was dan was het ook goed mis.... dat je een nieuwe PC kocht en dat je geen verbinding meer kon maken, en dat het dan weken duurde voor ze het mac-adres vrijgegegeven hadden, want daar zat het probleem kennelijk in.
Van die dingen die je nu (met tig apparaten draadloos aan je verbinding) ook echt niet meer snapt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168873433
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

De beginperiode met @Home was ook dramatisch. Een storing van een paar dagen was geen zeldzaamheid en de helpdesk was een drama. Maar goed, weinig keuze en vergeleken met dial-up nog steeds een gigantische verbetering.
De rest van Nederland was zwaar jaloers..ik ben verhuist indertijd om van de telefoon rekeningen af te komen. Verhuizen was goedkoper.
In the beginning there was nothing, which exploded.
  maandag 13 februari 2017 @ 14:13:02 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168873451
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:06 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Hah, dat was precies de periode dat ik mij met ADSL moest behelpen. Oh, de heerlijke dagen van 8mbit down en 512k up...ok, vergeleken met dialup was dat de hemel natuurlijk maar toch, nu zit ik gewoon op 300/30 wat ik ook daadwerkelijk krijg.

Gekker nog, de nieuwe Ziggo routers doen gewoon 300Mbit internet snelheid over 5Ghz Wifi.
Ik was niet zo content meer met Ziggo, dus ik ben eind vorig jaar overgestapt op Jonaz, en die gaat over glasvezel, dus lekker snel, en nu ik die nieuwe router aangesloten heb gaat dat ook sneller dan m'n laptop aankan :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 13 februari 2017 @ 14:13:44 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168873461
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

De beginperiode met @Home was ook dramatisch. Een storing van een paar dagen was geen zeldzaamheid en de helpdesk was een drama. Maar goed, weinig keuze en vergeleken met dial-up nog steeds een gigantische verbetering.
Ja, idem voor Chello destijds.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168873472
Ik werkte in de late jaren 90 voor een ISP en wij waren aan het onderhandelen over een 155Mbit glasvezel verbinding. Prijzen liepen van 80K per maand tot 120K per maand. Zonder router of management. Dat mocht je zelf leveren. En dat waren geen routers van 120 euro incl btw :D

Nu 70 euro voor triple play met 300 mbit, het is toch waanzinnig als je er over na denkt.
In the beginning there was nothing, which exploded.
  maandag 13 februari 2017 @ 14:16:41 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168873502
Ik ga er iig elders over nadenken... kind van school halen :W
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168873517
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:11 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

De rest van Nederland was zwaar jaloers..ik ben verhuist indertijd om van de telefoon rekeningen af te komen. Verhuizen was goedkoper.
Je had ook nog wel van die 'onbeperkt gebruik via dial-up' varianten om de kosten te drukken. Voornaamste verschil tussen 56k naar kabel was de stap in snelheid. Downloaden was gewoon 100-200x zo snel, waardoor films, software en games opeens ook gedownload konden worden bijvoorbeeld.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168873561
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je had ook nog wel van die 'onbeperkt gebruik via dial-up' varianten om de kosten te drukken. Voornaamste verschil tussen 56k naar kabel was de stap in snelheid. Downloaden was gewoon 100-200x zo snel, waardoor films, software en games opeens ook gedownload konden worden bijvoorbeeld.
Heh, ben wel redelijk ingevoerd in het aanbod van die tijd ;) Ik was verantwoordelijk voor het opzetten qua techniek van 3 internet providers, 2 in nederland en een in het buitenland.

Mooie tijden. Gekke tijden.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168873585
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 14:14 schreef Tijger_nootje het volgende:
Ik werkte in de late jaren 90 voor een ISP en wij waren aan het onderhandelen over een 155Mbit glasvezel verbinding. Prijzen liepen van 80K per maand tot 120K per maand. Zonder router of management. Dat mocht je zelf leveren. En dat waren geen routers van 120 euro incl btw :D

Nu 70 euro voor triple play met 300 mbit, het is toch waanzinnig als je er over na denkt.
Ach, een gemiddelde smartphone vandaag de dag is krachtiger dan Deep Blue destijds was en daar zal IBM iets in de orde van grootte van tientallen miljoenen tegenaan gegooid hebben.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')