abonnement Unibet Coolblue
  zondag 12 februari 2017 @ 10:35:19 #101
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_168846462
Al die mensen die vogels voeren, dat mag toch al jaren niet meer?
pi_168846470
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 10:35 schreef RobinOok het volgende:
Al die mensen die vogels voeren, dat mag toch al jaren niet meer?
van wie niet?
pi_168846482
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 10:35 schreef zeefje het volgende:

[..]

Ja. Radio aan, zonnetje wat door de kiertjes van de gordijnen komt. ❤
Het is hier denk ik ook een graad of 5 en dat vind ik zo lekker om in wakker te worden :@
Dat maakt het alleen nog moeilijker om op te staan :D.
Vriendjelief hangt al wel beneden, ik denk dat ik zo voor de gezelligheid zijn voorbeeld maar zal volgen.
pi_168846523
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 10:35 schreef RobinOok het volgende:
Al die mensen die vogels voeren, dat mag toch al jaren niet meer?
:Y.
Het mag zelfs het gehele jaar door.

Hier hangen in de voortuin ook standaard een paar vetbolletjes en een potje pindakaas.
pi_168846527
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 10:35 schreef RobinOok het volgende:
Al die mensen die vogels voeren, dat mag toch al jaren niet meer?
Niet in/bij sloten brood gooien voor de eendjes (vinden de ratten ook lekker), dat raden ze hier af. Maar zaadjes etc voor mezen/mussen etc. nog wel volgens mij.
We have far more in common than that which devides us..
pi_168846614
Vogels voeren mag zeker wel. Zie bijvoorbeeld de site van de Vogelbescherming.
Spoilers!
  zondag 12 februari 2017 @ 10:47:53 #107
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_168846667
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 10:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vogels voeren mag zeker wel. Zie bijvoorbeeld de site van de Vogelbescherming.
Okay. Duidelijk.
pi_168846773
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 10:47 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Okay. Duidelijk.
Ik heb toevallig de laatste maanden veel geleerd over vogels voeren. Sinds ik niet alleen voer ophang maar het ook over de grond strooi, is er veel meer variėteit in soorten gekomen. Mussen, merels en vinken kunnen helemaal niet aan een netje hangen.

Ik had net een hele discussie met J. Ik las vorige week dat merels in februari al nesten bouwen. Wij hebben een boom die dringend gekapt moet worden en ik wil dat dat nu gebeurt want voor je het weet vermoord je babyvogels. J zegt dat dat de natuur nou eenmaal is. Ik zeg dat we best rekening kunnen houden met die beestjes en geef geen centimeter toe 8-)

Straks ook een koolmezennestkastje ophangen :s)
Spoilers!
  zondag 12 februari 2017 @ 10:56:14 #109
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_168846825
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 10:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik heb toevallig de laatste maanden veel geleerd over vogels voeren. Sinds ik niet alleen voer ophang maar het ook over de grond strooi, is er veel meer variėteit in soorten gekomen. Mussen, merels en vinken kunnen helemaal niet aan een netje hangen.

Ik had net een hele discussie met J. Ik las vorige week dat merels in februari al nesten bouwen. Wij hebben een boom die dringend gekapt moet worden en ik wil dat dat nu gebeurt want voor je het weet vermoord je babyvogels. J zegt dat dat de natuur nou eenmaal is. Ik zeg dat we best rekening kunnen houden met die beestjes en geef geen centimeter toe 8-)

Straks ook een koolmezennestkastje ophangen :s)
Ander voordeel van bomen kappen met vriezend weer is dat je meestal minder blubber hebt; grasveldjes e.d. minder beschadigt en het zaagsel in de loop van het voorjaar alweer verdwijnt in de groei...

En vroegah, toen winters nog echte winters waren, gebruikten we het ijs als highway voor het snel vervoeren van gezaagde stronken.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_168846880
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 10:56 schreef fietsie het volgende:

[..]

En vroegah, toen winters nog echte winters waren, gebruikten we het ijs als highway voor het snel vervoeren van gezaagde stronken.
pi_168846893
quote:
Wat is dit?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_168846902
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 10:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik heb toevallig de laatste maanden veel geleerd over vogels voeren. Sinds ik niet alleen voer ophang maar het ook over de grond strooi, is er veel meer variėteit in soorten gekomen. Mussen, merels en vinken kunnen helemaal niet aan een netje hangen.

Ik had net een hele discussie met J. Ik las vorige week dat merels in februari al nesten bouwen. Wij hebben een boom die dringend gekapt moet worden en ik wil dat dat nu gebeurt want voor je het weet vermoord je babyvogels. J zegt dat dat de natuur nou eenmaal is. Ik zeg dat we best rekening kunnen houden met die beestjes en geef geen centimeter toe 8-)

Straks ook een koolmezennestkastje ophangen :s)
Ik heb nu ook een schaal met zaden op de balkontafel gelegd, en dat gaat schoon op iedere dag. Krijg daar over een maand of 2 enorm spijt van als ik het weer schoon moet maken ;) Maar nu eten ze er lekker van.
We have far more in common than that which devides us..
pi_168846912
quote:
14s.gif Op zondag 12 februari 2017 10:30 schreef Anne het volgende:

[..]

Boodschapjes :{ (want ik had er gisteren geen zin in).
En vanavond sushi (uit) eten :9.
OK, nu wil ik ook! Naar Hachi O+ Ik wil altijd naar Hachi O+
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zondag 12 februari 2017 @ 11:00:48 #114
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_168846923
quote:
Nee man de touwen van de geiten (waar ze mee aan de pen konden grazen) met een haak aan je riem en dan spijkers in je klompen slaan om grip te hebben op het ijs.
Werkte perfect.

(Mijn ouders wonen naast een in bedrijf zijnde Eendenkooi; iedere winter met serieus ijs moest er serieus gezaagd worden voor onderhoud.)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_168846927
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 10:59 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Wat is dit?
Een trailer van een film :+
pi_168846932
AnneX; tis niet normaal hoor hoe lang jullie al ziek zijn. Toevallig virus op virus? Of anders dokter?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_168846935
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 10:59 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik heb nu ook een schaal met zaden op de balkontafel gelegd, en dat gaat schoon op iedere dag. Krijg daar over een maand of 2 enorm spijt van als ik het weer schoon moet maken ;) Maar nu eten ze er lekker van.
Ik heb wel expres zadenmix gekocht zonder onkruidzaden. Die tip kreeg ik van een vriendin die haar hele tuin ineens vol onkruid had na een winter vogels voeren.
Spoilers!
pi_168846943
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 11:00 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Een trailer van een film :+
Toch niet echt?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_168846950
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 11:01 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Wist niet dat dit echt was...
Haha is 't ook niet :P

De verfilming van Beauty and the Beast daarentegen wel.
  zondag 12 februari 2017 @ 11:03:17 #120
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_168846975
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 11:01 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik heb wel expres zadenmix gekocht zonder onkruidzaden. Die tip kreeg ik van een vriendin die haar hele tuin ineens vol onkruid had na een winter vogels voeren.
Ik word in het voorjaar altijd een beetje simpel van de hoeveelheid opschietend graan in mijn buxxen....
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_168846988
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 11:01 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik heb wel expres zadenmix gekocht zonder onkruidzaden. Die tip kreeg ik van een vriendin die haar hele tuin ineens vol onkruid had na een winter vogels voeren.
Daar heb je op een balkon minder last van. Maar poep en gemorste zaadjes komen er wel natuurlijk. Ach, even stofzuigen en poetsen en het is weer schoon. Op het andere balkon, waar ik een kruidenbak heb, is er wel een schaal met zaadje in de kruidenbak gevallen, maar ik kijk wel even wat daar op gaat komen :D
We have far more in common than that which devides us..
pi_168846998
Ik ben stiekem toch wel een beetje blij met een voor 90% bestrate achtertuin :P
  zondag 12 februari 2017 @ 11:05:51 #123
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_168847026
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 11:04 schreef FranticDJ het volgende:
Ik ben stiekem toch wel een beetje blij met een voor 90% bestrate achtertuin :P
:{w

- Regenwater infiltratie
- Temperatuur
- Een gevoel van minivakantie in eigen tuin

Dat moet je allemaal missen..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_168847035
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 11:04 schreef FranticDJ het volgende:
Ik ben stiekem toch wel een beetje blij met een voor 90% bestrate achtertuin :P
Daar kan je dan heel veel vogelhuisjes neerzetten, da's heel lief
We have far more in common than that which devides us..
pi_168847049
quote:
18s.gif Op zondag 12 februari 2017 11:05 schreef fietsie het volgende:

[..]

:{w

- Regenwater infiltratie
- Temperatuur
- Een gevoel van minivakantie in eigen tuin

Dat moet je allemaal missen..
Laat ik 't anders zeggen. Wie gaat de boel onderhouden ;)?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')