abonnement Unibet Coolblue
pi_168826523
'Deel kiezers bereid tot strategische stem tegen PVV'

Mocht de PVV hoog in de peilingen voor de verkiezingen van 15 maart eindigen, dan overwegen veel D66-, CDA- en GroenLinks-kiezers een stem op de VVD. Dat blijkt uit kiezersonderzoek dat de Volkskrant en de Universiteit van Amsterdam lieten uitvoeren door Kantar Public (voorheen TNS Nipo).



Tot een vijfde van de kiezers van andere partijen hoopt met die stem te voorkomen dat de partij van Geert Wilders de grootste wordt. Deze optie is vooral populair onder aanhangers van D66 (22 procent) en CDA (17 procent), maar ook onder stemmers met een voorkeur voor GroenLinks (14 procent) en de PvdA (13 procent).

De tweestrijd tussen de VVD en de PVV levert Wilders veel minder op: alleen aanhangers van de SP en 50Plus overwegen een stem op Wilders. De cijfers bevestigen dat Rutte zich succesvol kan presenteren als een veilig alternatief voor Wilders, zo schrijft de Volkskrant zaterdag.

Vertrouwen
Terwijl D66-leider Alexander Pechtold onder kiezers hoog scoort op vertrouwen, kampt premier Rutte juist met een gebrek daaraan: slechts een op de drie kiezers vertrouwt de VVD-leider. In de afgelopen twintig jaar kon een zittend premier steeds rekenen op een vertrouwensscore van rond de 50 procent.

Uit het kiezersonderzoek blijkt dat de thema's gezondheidszorg en werkgelegenheid het meeste leven onder kiezers. Daarnaast maken veel kiezers zich zorgen om de bedreiging van de Nederlandse identiteit. De stelling 'Vandaag de dag hebben veel mensen geen respect voor traditionele Nederlandse waarden' wordt onderschreven door bijna twee op de drie kiezers.
http://www.ad.nl/nieuws/d(...)-tegen-pvv~ad11b5bb/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_168826705
Zijn deze mensen al vergeten wat er de vorige keer gebeurde? Door er een tweestrijd VVD/PVV van te maken vergroot je alleen maar de kans dat beide in een kabinet terecht komen. Een kabinet VVD/PVV/50+ zie ik nog wel gebeuren als ze samen 75+ zetels hebben.
pi_168826754
Waarom zou je nog meer neo liberalisme willen in dit land.
pi_168826819
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:51 schreef Naqin het volgende:
Zijn deze mensen al vergeten wat er de vorige keer gebeurde? Door er een tweestrijd VVD/PVV van te maken vergroot je alleen maar de kans dat beide in een kabinet terecht komen. Een kabinet VVD/PVV/50+ zie ik nog wel gebeuren als ze samen 75+ zetels hebben.
Dit, vorige keer ging men massaal strategisch op de PvdA stemmen om de VVD uit de regering te houden. Daardoor werden beide zo groot dat ze wel samen moesten regeren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_168826873
Inderdaad behoorlijk kansloos. Hou vat aan je eigen idealen en hoe jij deze in de politiek vertegenwoordigd wilt zien door de partij die het beste aansluit bij jouw standpunten en visie. Dat is echt het slimste wat je kunt doen.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 16:47:30 #6
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_168827661
Wilders wordt sowieso geen premier dus strategisch stemmen is niet eens nodig. De enige schade van de PVV als grootste partij is het gezichtsverlies van Nederland in de wereld, maar tegenwoordig heeft elk land z'n eigen idioot.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_168829283
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:54 schreef Odaiba het volgende:
Waarom zou je nog meer neo liberalisme willen in dit land.
Als dit waar is, is dit land echt reddeloos verloren. Ik zat het met stomgeslagen verbazing te lezen.
Men wordt hier graag verloochent, meer kan ik er niet van maken.

Überhaupt nog overwegen te stemmen op die malafide organisatie :')
pi_168830125
Mensen zijn echt hilarisch. _O- _O-

Straks dus een kabinet PVV-VVD. Toppie. ^O^
pi_168830157
VVD gaat sowieso samenwerken met de PVV en dan krijgen we weer 1 grote klerezooi.
pi_168830360
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:59 schreef Angry_Bird het volgende:
Inderdaad behoorlijk kansloos. Hou vat aan je eigen idealen en hoe jij deze in de politiek vertegenwoordigd wilt zien door de partij die het beste aansluit bij jouw standpunten en visie. Dat is echt het slimste wat je kunt doen.
Precies, we hebben niet voor niets de mogelijkheid om op fucking 28 partijen te stemmen.
Strategisch stemmen vind ik maar ruk.
  Forum Admin / PR zaterdag 11 februari 2017 @ 19:07:14 #11
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_168830373
Schaf daarom asjeblieft gewoon die peilingen af in de periode voor de verkiezingen. Ik heb me daar vorige keer ook mateloos aan geërgerd.
pi_168831070
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:07 schreef Sked het volgende:
Schaf daarom asjeblieft gewoon die peilingen af in de periode voor de verkiezingen. Ik heb me daar vorige keer ook mateloos aan geërgerd.
Daar heb je wel een punt. Nu worden mensen weer subtiel (naja subtiel) een bepaalde richting op geduwd.
pi_168840470
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:07 schreef Sked het volgende:
Schaf daarom asjeblieft gewoon die peilingen af in de periode voor de verkiezingen. Ik heb me daar vorige keer ook mateloos aan geërgerd.
In sommige landen is dat inderdaad per wet zo geregeld dat peilingen in de periode vlak voor verkiezingen niet gepubliceerd mogen worden. Valt wat voor te zeggen.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 23:45:20 #14
192592 SureD1
------------------------------
pi_168840848
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:07 schreef Sked het volgende:
Schaf daarom asjeblieft gewoon die peilingen af in de periode voor de verkiezingen. Ik heb me daar vorige keer ook mateloos aan geërgerd.
Dit dus... Self-fulfilling prophecies...
pi_168840935
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:36 schreef Tem het volgende:
Nu worden mensen weer subtiel (naja subtiel) een bepaalde richting op geduwd.
Dat zijn de mensen die niet zouden mogen stemmen :D
pi_168850059
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:07 schreef Sked het volgende:
Schaf daarom asjeblieft gewoon die peilingen af in de periode voor de verkiezingen. Ik heb me daar vorige keer ook mateloos aan geërgerd.
Peilingen hebben jarenlang gewoon kiezers een richting in geduwd, maar de laatste tijd. Brexit, Trump heeft het gewoon averechts gewerkt.
Dat zie je nu ook weer.

Net op de telegraaf: PVV verliest 2 zetels in laatste peiling.

Weet je hoeveel slapende/onzichtbare kiezers die nooit hebben gestemd of nooit in de peilingen zijn meegenomen je ermee wakker maakt?
pi_168869416
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:51 schreef Naqin het volgende:
Zijn deze mensen al vergeten wat er de vorige keer gebeurde? Door er een tweestrijd VVD/PVV van te maken vergroot je alleen maar de kans dat beide in een kabinet terecht komen. Een kabinet VVD/PVV/50+ zie ik nog wel gebeuren als ze samen 75+ zetels hebben.
Evt. aangevuld met SGP.

Overigens verwacht ik al sinds ongeveer een maand dat dit gaat gebeuren.
in a crowd you lose humanity
pi_168870285
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 09:58 schreef Wombcat het volgende:
Zijn deze mensen al vergeten wat er de vorige keer gebeurde? Door er een tweestrijd VVD/PVV van te maken vergroot je alleen maar de kans dat beide in een kabinet terecht komen. Een kabinet VVD/PVV/50+ zie ik nog wel gebeuren als ze samen 75+ zetels hebben.
Dat is niet te verwachten.
VVD wil de premier leveren als de kans krijgen.
Ze weten dat ze nodig zijn om een regering te vormen. De PVV is niet nodig om een regering te kunnen vormen.
De VVD gaat dus voor het maximale een premier leveren, Rutte IV

50+ heeft 65 als breekpunt. VVD is een ondernemingspartij en gaat hierin zeker niet mee, ook omdat ze verhoging van pensioenleeftijd zelf hebben ingevoerd.
Dus PVV, VVD, 50+ en..... gaat hem niet worden.

Ik zie eerder VVD,CDA,D66,CU en GL/PvdA een regering vormen, dan een regering met de PVV
SP is uitgesloten, aangezien zij niet willen regeren met de VVD en ook niet met de PVV
En...... onthoud! Er is altijd iemand die van je houd!
pi_169017076
Wat een onzin. Ik weiger op een partij te stemmen die ideologisch mijlenver van mij afstaat. Met dat zogenaamd strategisch stemmen laat je alleen de partij die je normaliter zou steunen in de kou staan...
ENTJ SLOEI enneagram 7w8 sx/sp (784)
pi_169042602
quote:
Waarom je de PVV niet stopt met een stem op de VVD

"Een stem op Rutte werkt Wilders niet tegen. De enige manier waarop de PVV ooit zal regeren is met de hulp van de VVD."
Daan Doesborgh - Schrijver

Bij de meeste partijen overweegt circa tien tot twintig procent van de aanhang een strategische stem op de VVD, om Wilders uit het Torentje te houden. Hier past maar een reactie: de redactie van Brainwash kan je met mij in contact brengen, ik kom dan bij je langs met een schaar om geheel gratis je stempas doormidden te knippen.

De enige manier waarop de PVV ooit een voet in vak K gaat zetten is met de hulp van de VVD, om te beginnen al wat het aantal zetels betreft. Zonder de steun van de VVD zou Wilders, uitgaande van de meest PVV-gunstige zetelverdeling in de meest recente Peilingwijzer, minstens twee partijen die al hebben uitgesloten met hem te willen regeren, zo gek moeten krijgen om tóch met hem te regeren. Mét de VVD is de niet uitgesloten samenwerking met 50Plus en de SGP overigens ook nog niet voldoende, maar daar valt ongetwijfeld een christendemocratische mouw aan te passen.

Schrijver Jaap Robben vatte het afgelopen weekend in een Facebookpost uitstekend samen. De PVV wordt de grootste partij, VVD komt daar vlak achter. Mark Rutte treedt af, zijn opvolger geeft aan uit landsbelang het grote aantal PVV-stemmers niet te kunnen negeren, belooft een kritische houding tijdens de formatie en met steun van SGP, 50Plus en het CDA, dat als geweten van het kabinet aanschuift, een soort mol van de oppositie, is het kabinet-Wilders een feit. Het enige voordeel aan dit helse scenario is dat we weer een hilarisch CDA-partijcongres tegemoet gaan.

Dat de PVV en de VVD samen de stekker uit het RTL-debat trekken zou toch al genoeg alarmbellen moeten doen rinkelen? Dat Wilders zich ineens haast om te benadrukken dat hij heus de Koran niet wil gaan verbieden? Tel daar de Trump-achtige uitspraken van Henk Krol bij op ("Ik ben het niet eens met het Centraal Planbureau") en het is glashelder dat een stem op de VVD de weg plaveit voor een kabinet van, of in ieder geval met Geert Wilders.

Mijn schaar is geslepen. Ik kom graag bij je langs.
Bron: https://www.brainwash.nl/(...)e-vvd/daan-doesborgh
pi_169043643
De kiezers zouden meer op de lokale partijen moeten stemmen, en niet op politici die willen dat we overal in de openbare ruimtes Nederlands spreken en geen onverstaanbare dialecten. De politici zijn toch doof voor iedereen die Nederlands spreekt. Daarbij het zijn lokale partijen die doen alsof Nederlanders gul zijn en spelen alsof de Nederlanders het goed vinden dat er wordt geroddeld.
pi_169046744
Hoe komen mensen toch tot zulk achterlijk voorgenomen stemgedrag? Strategisch stemmen okee, maar gebruik dan tenminste je verstand in plaats van de kans alleen maar groter te maken dat de PVV gaat regeren.
  dinsdag 21 februari 2017 @ 15:37:27 #23
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_169046937
Dat zijn ook de lui die naderhand gaan huilen dat het systeem niet democratisch is. :').
And so is the past
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')