ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Mobiele apparaten maken het internet stuk. En holbewoners zoals jij, die vroeger zoals het hoort moesten inbellen met een 55kbps modempje, hebben opeens overal toegang. En het internet is er niet beter van geworden.
Op zaterdag 11 februari 2017 11:37 schreef DeaDLocK2K het volgende: Mobiele apparaten maken het internet stuk. En holbewoners zoals jij, die vroeger zoals het hoort moesten inbellen met een 55kbps modempje, hebben opeens overal toegang. En het internet is er niet beter van geworden.
Tell me, vroeger kon je nog iets vinden als je iets zocht, mijn meest gebruikte letterteken is het -teken om overbodige informatie eruit te filteren -hotel is bijna een standaard toevoeging geworden
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Tell me, vroeger kon je nog iets vinden als je iets zocht, mijn meest gebruikte letterteken is het -teken om overbodige informatie eruit te filteren -hotel is bijna een standaard toevoeging geworden
Ja. En reclames van dingen DIE JE AL GEKOCHT HEBT. Dan heb ik serieus liever popups
De materieelplanning is echt niet berekend op enige calamiteit. De ic utrecht - zwolle paste nog wel (wel is waar met een gedeclasseerde 1e klas). Maar nu er een aanrijding tussen amersfoort en Apeldoorn is moesten er mensen achter blijven die via zwolle omrijden
Tell me, vroeger kon je nog iets vinden als je iets zocht, mijn meest gebruikte letterteken is het -teken om overbodige informatie eruit te filteren -hotel is bijna een standaard toevoeging geworden
Je zou vandaag toch maar naar Berlijn hebben gewild met de Pimpel van 11u uit Amsterdam: die kwam door een defect wissel niet verder dan Weesp. Uiteindelijk teruggesleept, waarbij je tegen 13u pas weer op Amsterdam Centraal was. Daar mocht je dan overstappen op de Pimpel van 13u. Helaas had de IC die daar 15 minuten voor zit vanaf Amersfoort een aanrijding tussen Stroe en Apeldoorn. Weer gestrand nu dus, dit keer bij Stroe. Opnieuw wachten op een loc, terugslepen naar Amersfoort en via Zwolle naar Deventer en dan uiteindelijk het land uit...
Totale schade: +245
Blij dat ik niet met de trein reisde vandaag
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op zaterdag 11 februari 2017 18:27 schreef dennistd het volgende: Je zou vandaag toch maar naar Berlijn hebben gewild met de Pimpel van 11u uit Amsterdam: die kwam door een defect wissel niet verder dan Weesp. Uiteindelijk teruggesleept, waarbij je tegen 13u pas weer op Amsterdam Centraal was. Daar mocht je dan overstappen op de Pimpel van 13u. Helaas had de IC die daar 15 minuten voor zit vanaf Amersfoort een aanrijding tussen Stroe en Apeldoorn. Weer gestrand nu dus, dit keer bij Stroe. Opnieuw wachten op een loc, terugslepen naar Amersfoort en via Zwolle naar Deventer en dan uiteindelijk het land uit...
Totale schade: +245
Blij dat ik niet met de trein reisde vandaag
Ach, geld terug en Berlijn op zondag is toch saai.
Omdat het een trein met NS-personeel en hun familieleden betrof kon men er plotseling wel stoppen
Dat men het voor andere reizigers vertikt hier te stoppen is toch ook hoofdzakelijk omdat ze het plaatsen van mobiele chippalen te duur vinden? Die bobo's hoefden natuurlijk niet in- en uit te checken dus dan is er geen enkele belemmering.
Ja maar die hoefden dan ook niet uit te kunnen checken
Overigens is dat ook een argument van niks, want op Rotterdam Stadion moeten ook voor elke wedstrijd mobiele cico's geplaatst worden...
Weet je wel wat het kost om zo'n paal inclusief aggregaat op een aanhangertje te laden en het geheel naar Heerenveen te rijden? Kost veel personeel en daarnaast is het risico natuurlijk groot dat je na het weekend de paal af kunt schrijven vanwege alle ijsterroristen
Het is vrij simpel: er is gewoon een contract voor die treindienst naar Rotterdam Stadion, dus daarom kan het daar wel. De organisatie van het IJsstadion wilde niet de kosten betalen die NS vroeg. NS is geen liefdadigheidsinstelling. En daarom gebeurd het daar niet en rijden er pendelbussen, omdat die goedkoper zijn voor de organisatie. Dat is gewoon een keuze. Dat er vervolgens een speciale trein naar toe rijdt vanwege het feit dat NS sponsor is van een van de teams, is een heel ander verhaal.
Dan ga je ervan uit dat er in de toekomst nooit meer vraag naar is. Nou ken ik de uitbreidingsplannen van Heerenveen maar een woonwijkje daar behoort niet tot de opties?
Het lijkt me overigens niet meer dan logisch als een organisator niet wil betalen voor mobiele ov-chippalen. Als NS die krengen zo nodig wil plaatsen, laat ze er dan ook zelf voor betalen.
Dan ga je ervan uit dat er in de toekomst nooit meer vraag naar is. Nou ken ik de uitbreidingsplannen van Heerenveen maar een woonwijkje daar behoort niet tot de opties?
Geen idee, maar je moet niet verwachten dat er in Fryslân op Leeuwarden na nog grote nieuwe woonwijken gebouwd zullen worden.
Sterker nog, zo'n station als Leeuwarden Werpsterhoek kent imo te weinig achterland om een nieuw station te rechtvaardigen, ook als het gebied ten oosten van het station meer volgebouwd wordt.
Dan ga je ervan uit dat er in de toekomst nooit meer vraag naar is. Nou ken ik de uitbreidingsplannen van Heerenveen maar een woonwijkje daar behoort niet tot de opties?
Er tegenover staan loodsen van Batavus en er staan wel huizen rondom, daar stamp je geen hele wijk meer uit de grond.
Op zondag 12 februari 2017 19:28 schreef b2py het volgende: Rel op Twitter, met 1e klas weekendvrij ben je vanaf 1 maart niet meer welkom in International lounges.
Ik heb in het weekend met m'n 1e klas weekendvrij wel wat beters te doen dan in een International lounge zitten, namelijk 1e klas reizen. Maar dat zal wel aan mij liggen
Op zondag 12 februari 2017 19:25 schreef Kansenjongere het volgende: Het lijkt me overigens niet meer dan logisch als een organisator niet wil betalen voor mobiele ov-chippalen. Als NS die krengen zo nodig wil plaatsen, laat ze er dan ook zelf voor betalen.
Niet als de organisator degene is die er een trein wil laten stoppen. Overigens ken ik de achtergrond van dit verhaal verder niet.
Op zondag 12 februari 2017 19:40 schreef Zug-Chef het volgende: Ik heb in het weekend met m'n 1e klas weekendvrij wel wat beters te doen dan in een International lounge zitten, namelijk 1e klas reizen. Maar dat zal wel aan mij liggen
Dat wel, maar soms wil je wel even gebruik maken voor een schoon en gratis toilet, of wil je de 20 minuten overstap warm, droog en met een gratis drankje doorbrengen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 12 februari 2017 19:20 schreef b2py het volgende: Dan ga je ervan uit dat er in de toekomst nooit meer vraag naar is. Nou ken ik de uitbreidingsplannen van Heerenveen maar een woonwijkje daar behoort niet tot de opties?
In Lelystad-Zuid verwachten ze ook ooit nog eens wat huizen neer te zetten...
Blijkbaar is er te weinig animo onder Thialfganders om met de trein te komen. Dan heeft zo'n station helemaal geen nut meer.
Op zondag 12 februari 2017 19:28 schreef b2py het volgende: Rel op Twitter, met 1e klas weekendvrij ben je vanaf 1 maart niet meer welkom in International lounges.
volgend jaar gaan de lounges wegens beperkte animo sluiten let op mijn woorden
Op zondag 12 februari 2017 19:28 schreef b2py het volgende: Rel op Twitter, met 1e klas weekendvrij ben je vanaf 1 maart niet meer welkom in International lounges.
Als ik de reacties van NS goed begrijp gaat het om alle abonnementen, niet alleen Weekend Vrij.
Is het dan te duur om permanente chippalen te plaatsen op Heerenveen IJsstadion en Rotterdam Stadion? Hoef je ook niet elke keer te zeulen met mobiele bakbeesten
Op zondag 12 februari 2017 20:16 schreef Frozen-assassin het volgende: Is het dan te duur om permanente chippalen te plaatsen op Heerenveen IJsstadion en Rotterdam Stadion? Hoef je ook niet elke keer te zeulen met mobiele bakbeesten
Dan moet je wel steeds controleren dat ze het nog doen en dat moet iedere keer als je ze wil gebruiken voor een evenement. Dat moet dan wel enige tijd vooraf, want je moet ook tijd hebben om te herstellen.
Dan moet je wel steeds controleren dat ze het nog doen en dat moet iedere keer als je ze wil gebruiken voor een evenement. Dat moet dan wel enige tijd vooraf, want je moet ook tijd hebben om te herstellen.
Lijkt me nog goedkoper dan elke keer mobiele apparaten heen en weer slepen