abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 11 februari 2017 @ 09:23:14 #1
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_168819905
Ter verduidelijking hier nog eerst eens het openingstopic: ..............................
Ik allerlei topics hier lees ik dat sommige mannen hier een hekel hebben aan Nederlandse. En als ze dan verder uitwijden over het waarom dan komt het er vaak op neer dat ze een vrouw in een traditionele rol het leukst vinden. Als in dat ze onderdanig is en voor hem zorgt en het huishouden doet. En vooral dat ze geen sterke eigen mening heeft.

Ikzelf vind afhankelijke vrouwen zonder mening juist mega onaantrekkelijk. Een vrouw die een eigen karakter heeft en ook voor haar eigen ding kan staan is juist vele malen interessanter dan een volgzaam type dat altijd maar ja en amen zegt. En ook veel spannender dan dat je altijd alles zelf moet gaan verzinnen als man omdat zij jou toch wel volgt. Daarbij zou een vrouw die zo afhankelijk is voor mij al snel als blok aan mn been voelen.

Ik begrijp dus eigenlijk niet zo goed waar dat 19e eeuwse vrouwbeeld nou vandaan komt. Is het angst om niet goed genoeg gevonden te worden? Of willen die mannen geen rekening houden met een ander in hun leven en enkel zelf hun zin doordrammen? Of zijn ze bang overruled te worden en zelf geen dol meer te vertellen te hebben? Ik ben benieuwd.

En dan dus mijn reactie er op: ................................................

Kijk naar de geschiedenis. zelfs naar die van de mode. De geschiedenis herhaalt zich. Deze volgens TS-er 19-de eeuwse vrouwbeelden zijn er al lang weer, zijn nooit echt weg geweest, en zullen nog sterker terugkomen. En dan - let op - vooral gedragen door de vrouwen zelf. Die de voordelen van die 19-de eeeuwse situatie voor hen en hun gezin inzien.
Als je geen gezin hebt of slechts 1-2 kinderen die ook al naar school gaan, op een flatje zit heb je die voordelen natuurlijk minder nodig.
Ik ben overigens helemaal voor werkende vrouwen. Als je geen zinvollere invulling voor je bestaan hebt (gezin, kinderen) dan ga maar werken. Al is het maar vrijwilligerswerk bij bejaarden, praatje maken, krant voorlezen, koffie zetten. beter voor jonge mensen dan bv de hele dag op Fok.nl zitten.

[ Bericht 1% gewijzigd door LeesFoknl op 11-02-2017 10:32:05 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_168819932
Precies. Ervaring met beide soorten die je aanhaalt. Ik heb een aantal gelijkenissen met mijn huidige vriendin, maar ook een aantal dingen waar we heel anders over denken. Vind dat helemaal prima.

Volens mij heb ik ooit iemand uiteindelijk afgewezen omdat diegene geen mening had.
pi_168819943
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 09:23 schreef LeesFoknl het volgende:
Ik allerlei topics hier lees ik dat sommige mannen hier fan zijn van oa Aziatische vrouwen en een hekel hebben aan de Nederlandse.
Dat komt vooral omdat ze moeite hebben met het krijgen een Nederlandse vriendin.
En het daarom in het buitenland gaan zoeken, daar waar de vrouwen makkelijker en onderdaniger zijn en graag met een 'rijke' Nederlander willen trouwen.
pindazakje
pi_168819963
Heeft niks met bang te maken maar met het beeld van eengezonde relatie.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 09:37:27 #5
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_168820046
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 09:26 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Dat komt vooral omdat ze moeite hebben met het krijgen een Nederlandse vriendin.
En het daarom in het buitenland gaan zoeken, daar waar de vrouwen makkelijker en onderdaniger zijn en graag met een 'rijke' Nederlander willen trouwen.
Daar hebben we al andere topics over. Ga dat daar maar schrijven. We hebben het hier puur over afhankelijkheid en veronderstelde " ANGST VAN MANNEN" voor zelfstandige onafhankelijke vrouwen. Ik vermoed dat wat (vaak die vrouwen zelf) zien als angst eerder is dat de mannnen gewoon geen zin in hebben in vrouwen met dat soort idee-en.
Modern en onafhankelijk. Dan wees dat ook echt! Ik ben er blij mee: ik help geen vrouw meer, niet met pech onderweg, of het nou nacht is of sneeuwt. Onafhankelijk toch. En modern. Bel met je satelliet telefoon de Wegenwachtman. die man is ook blij met zijn baan! Zware spullen tillen, even leertje van de kraan vervangen. Ik niet, ik ben een ECHT ge-emancipeerd man. Al die voordeeltjes en voorkeuren die vrouwen hebben en ondervinden ... niet meer van mij.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zaterdag 11 februari 2017 @ 09:41:46 #6
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_168820093
Overigens, een kerel die angst heeft voor moderne zelfstandige vrouwen is echt geen kerel!

:N
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_168820179
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 09:41 schreef LeesFoknl het volgende:
Overigens, een kerel die angst heeft voor moderne zelfstandige vrouwen is echt geen kerel!

:N
Het is geen angst.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 09:56:18 #8
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_168820273
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 09:47 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Het is geen angst.
Volgens mij wel.

Volgens mij zijn het vaak zelf onzekere types die naar Thailand afwijken.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 09:57:00 #9
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_168820279
Neen, dat zeg ik. het gros van die mannen heeft gewoon geen zin in zo een vrouw. Dat bedoel jij toch ook?
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_168820300
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 09:56 schreef Mishu het volgende:

[..]

Volgens mij wel.

Volgens mij zijn het vaak zelf onzekere types die naar Thailand afwijken.
Daar ben ik het wel mee eens maar de zelfstandige onafhankelijke vrouw is gewoon totaal niet aantrekkelijk. Dat is biologisch bepaald.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 10:09:56 #11
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_168820466
Tja, fragiele mannelijkheid hè.
pi_168820507
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 09:23 schreef LeesFoknl het volgende:
Ter verduidelijking hier nog eerst eens het openingstopic: ..............................
Ik allerlei topics hier lees ik dat sommige mannen hier fan zijn van oa Aziatische vrouwen en een hekel hebben aan de Nederlandse. En als ze dan verder uitwijden over het waarom dan komt het er vaak op neer dat ze een vrouw in een traditionele rol het leukst vinden. Als in dat ze onderdanig is en voor hem zorgt en het huishouden doet. En vooral dat ze geen sterke eigen mening heeft.
Eigenlijk lees ik dat helemaal niet veel.

Welke fokkers zijn dat dan?
  zaterdag 11 februari 2017 @ 10:12:47 #13
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_168820529
Misschien met opvoeding te maken ofzo?
Mijn moeder had bijvoorbeeld wel een eigen mening, en een sterk karakter. Ze was een bazig typetje, en niet op haar mond gevallen etc.

Maar ze regelde wel het huishouden, en opvoeding van de kinderen. Mijn vader deed dat nooit, die was elke dag werken tot s'avonds laat. en deed ook niets in de huishouding.

Volgens mij zoek je toch onbewust naar gelijkenissen van je moeder/vader in een partner.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 10:20:36 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168820656
Ik denk dat een deel van de mannen die een Aziatische hierheen haalt hier helemaal geen partner kan krijgen, maar in Thailand wel, dat ze dan ook nog eens volgzaam lijkt is alleen maar een voordeel, als je al 20 jaar geen NL vrouw kunt krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 11 februari 2017 @ 10:21:03 #15
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_168820666
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 10:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Eigenlijk lees ik dat helemaal niet veel.

Welke fokkers zijn dat dan?
Moet je de oorspronkelijke Topicstarter vragen. Ik begrijp ook niet wat ie nou precies bedoelt.
Angst? Vreemd. Angst van mannen? Uiterst sporadisch! Angst van mannen voor vrouwen? Haha, ja, in sommige films misschien.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zaterdag 11 februari 2017 @ 10:23:26 #16
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_168820702
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 10:20 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat een deel van de mannen die een Aziatische hierheen haalt hier helemaal geen partner kan krijgen, maar in Thailand wel, dat ze dan ook nog eens volgzaam lijkt is alleen maar een voordeel, als je al 20 jaar geen NL vrouw kunt krijgen.
Leandra, dit is geen topic over mannen die een Aziatische partner zoeken, hebben.
Je zit in een verkeerd topic !!!

Let svp een beetje op, of beginn je EIGEN topic.

}:| }:|
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zaterdag 11 februari 2017 @ 10:27:06 #17
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_168820749
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 09:58 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens maar de zelfstandige onafhankelijke vrouw is gewoon totaal niet aantrekkelijk. Dat is biologisch bepaald.
Inderdaad. Biologisch. Dus van nature, instinctief.
En tegen de natuur legt de individuele mens het af.

):O ):O ):O
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zaterdag 11 februari 2017 @ 10:28:13 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168820765
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 10:23 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Leandra, dit is geen topic over mannen die een Aziatische partner zoeken, hebben.
Je zit in een verkeerd topic !!!

Let svp een beetje op, of beginn je EIGEN topic.

}:| }:|
De eerste zin in de (originele) OP gaat al over Aziatische vrouwen, als ik daar dan een opmerking over wil posten, die ook nog betrekking heeft op het volgzame waar sommigen kennelijk een voorkeur voor hebben (en waar dit topic ook over gaat), dan doe ik dat.

Het is zeker niet aan jou mij te vertellen wat ik wel of niet zou moeten posten, en waar ik dat zou moeten doen.
Dat soort patronizing gedrag laat je maar op je eigen vrouw los.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168820787
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 09:58 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens maar de zelfstandige onafhankelijke vrouw is gewoon totaal niet aantrekkelijk. Dat is biologisch bepaald.
Is dat biologisch bepaald?
  zaterdag 11 februari 2017 @ 10:30:27 #20
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_168820796
Ben overigens niet patronizing maar patriotic, en ik ga met mijn vrouw om zoals ik denk dat je met vrouwen om moet gaan. Patronizing.

[ Bericht 14% gewijzigd door Droopie op 11-02-2017 10:51:55 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_168820836
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 09:58 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens maar de zelfstandige onafhankelijke vrouw is gewoon totaal niet aantrekkelijk. Dat is biologisch bepaald.
Behoorlijk subjectieve post van je. Ik zou niet weten waaruit het blijkt dat zelfstandige onafhankelijke vrouwen totaal niet aantrekkelijk zijn, dat dat zelfs biologisch bepaald is.

Ik val wel op zelfstandige onafhankelijke vrouwen.

Koppig kan ook leuk zijn, moet dan wel op een bepaalde manier, je hebt niet met iedereen een klik.
pi_168820929
Ik ben er niet bang voor, ik moet ze alleen niet.
pi_168820939
Wat is er dan zo leuk aan een vrouw die thuis achter het aanrecht blijft en je als man alles mag financieren?

Bij de Aziatische vrouwen, zelfs elke maand geld naar haar familie mag overmaken.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 10:44:36 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168821002
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 10:30 schreef LeesFoknl het volgende:
Ben overigens niet patronizing maar patriotic, en ik ga met mijn vrouw om zoals ik denk dat je met vrouwen om moet gaan. Patronizing.
Je bent niet patronizing maar zo ga je wel met je vrouw (en vrouwen in het algemeen) om.
Nee okay, dan zul je idd wel niet patronizing zijn.

Als je patriotic was zou je helemaal geen Aziatische vrouw willen trouwens, maar goed, je begrijpt je eigen tegenstellingen sowieso niet zo goed, geeft niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 11 februari 2017 @ 10:44:53 #25
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168821009
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 10:40 schreef luxerobots het volgende:
Wat is er dan zo leuk aan een vrouw die thuis achter het aanrecht blijft en je als man alles mag financieren?

Bij de Aziatische vrouwen, zelfs elke maand geld naar haar familie mag overmaken.
Je denkt oprecht dat je bij Aziatische vrouwen standaard geld mag overmaken? :D _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 11 februari 2017 @ 10:46:46 #26
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168821029
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 10:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je bent niet patronizing maar zo ga je wel met je vrouw (en vrouwen in het algemeen) om.
Nee okay, dan zul je idd wel niet patronizing zijn.

Als je patriotic was zou je helemaal geen Aziatische vrouw willen trouwens, maar goed, je begrijpt je eigen tegenstellingen sowieso niet zo goed, geeft niet.
Je kan nog beter tegen een muur lullen dan tegen TS, dat weet je inmiddels toch wel, Lean?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 11 februari 2017 @ 10:47:09 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168821038
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 10:46 schreef Dven het volgende:

[..]

Je kan nog beter tegen een muur lullen dan tegen TS, dat weet je inmiddels toch wel, Lean?
Het is nog vroeg :@
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168821046
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 10:44 schreef Dven het volgende:

[..]

Je denkt oprecht dat je bij Aziatische vrouwen standaard geld mag overmaken? :D _O-
We hebben het hier niet over Aziatische vrouwen in Nederland (want niet echt Aziatisch volgens TS) of Aziatische dames met een goede baan.

Het gaat over de onderdanige dames bij TS.
pi_168821095
Gelijkwaardigheid...
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_168821193
Leesfoknl , je begint irritant te worden met je topics,en je gepredik.
Ga lekker op een Aziatisch Fok! zitten tussen je triootjes met 22-jarigen door....
  zaterdag 11 februari 2017 @ 10:59:15 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168821238
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 10:56 schreef edraket31 het volgende:
Leesfoknl , je begint irritant te worden met je topics,en je gepredik.
Ga lekker op een Aziatisch Fok! zitten tussen je triootjes met 22-jarigen door....
Ik las net toch dat hij 70 is? Dan is 22 wel erg jong.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168821243
Maar goed, hoeveel zelfstandige vrouwen kom je dagelijks tegen?
pi_168821280
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 10:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik las net toch dat hij 70 is? Dan is 22 wel erg jong.
Oké , misschien waren ze 23 maar hij liep er over te zwetsen in een ander kansloos topic.
Net zo kansloos als dat ie kennelijk regelmatig naast de pot piest, terwijl ie zo'n geweldige Aziatische vrouw heeft ......
pi_168821304
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 09:23 schreef LeesFoknl het volgende:

En dan dus mijn reactie er op: ................................................

Kijk naar de geschiedenis. zelfs naar die van de mode. De geschiedenis herhaalt zich. Deze volgens TS-er 19-de eeuwse vrouwbeelden zijn er al lang weer, zijn nooit echt weg geweest, en zullen nog sterker terugkomen. En dan - let op - vooral gedragen door de vrouwen zelf. Die de voordelen van die 19-de eeeuwse situatie voor hen en hun gezin inzien.
Als je geen gezin hebt of slechts 1-2 kinderen die ook al naar school gaan, op een flatje zit heb je die voordelen natuurlijk minder nodig.
Ik ben overigens helemaal voor werkende vrouwen. Als je geen zinvollere invulling voor je bestaan hebt (gezin, kinderen) dan ga maar werken. Al is het maar vrijwilligerswerk bij bejaarden, praatje maken, krant voorlezen, koffie zetten. beter voor jonge mensen dan bv de hele dag op Fok.nl zitten.
Dit geeft helemaal aan hoe je over vrouwen denkt, en he tis zeer denigrerend. Hoezo zijn een gezin en kinderen zinvollere invullingen van het bestaan? Gelukkig hoeft met tegenwoordig niet meer te trouwen en een gezin te stichten als men dat niet wil. Vrouwen zijn niet meer verplicht om zich aan een man te verbinden om hun ouderlijk huis uit te kunnen en kunnen een man verlaten als ze ongelukkig zijn. Daarnaar keren de meeste vrouwen echt niet meer terug, voor geen goud.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_168821347
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 09:37 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Daar hebben we al andere topics over. Ga dat daar maar schrijven. We hebben het hier puur over afhankelijkheid en veronderstelde " ANGST VAN MANNEN" voor zelfstandige onafhankelijke vrouwen. Ik vermoed dat wat (vaak die vrouwen zelf) zien als angst eerder is dat de mannnen gewoon geen zin in hebben in vrouwen met dat soort idee-en.
Modern en onafhankelijk. Dan wees dat ook echt! Ik ben er blij mee: ik help geen vrouw meer, niet met pech onderweg, of het nou nacht is of sneeuwt. Onafhankelijk toch. En modern. Bel met je satelliet telefoon de Wegenwachtman. die man is ook blij met zijn baan! Zware spullen tillen, even leertje van de kraan vervangen. Ik niet, ik ben een ECHT ge-emancipeerd man. Al die voordeeltjes en voorkeuren die vrouwen hebben en ondervinden ... niet meer van mij.
Mbt dat laatste, dat maakt je gewoon een egoïstische lul. Een keer iemand helpen heeft niets met emancipatie te maken. Als je buurman met zware spullen bezig is is het ook OK om even te vragen of je kan helpen. Dat heet gewoon fatsoen.

Maar maak je geen zorgen, als jij perongeluk met deze kou in de nacht staat te prutsen met je autoband verwisselen zal ik jou wel helpen. Niet om mijn ego te voeden, niet omdat ik zo'n 'powervrouw' ben, maar gewoon omdat ik snap dat het met dit weer ontzettend kut is om pech te hebben en je met wat hulp zo weer onderweg bent.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_168821447
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 10:27 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Inderdaad. Biologisch. Dus van nature, instinctief.
En tegen de natuur legt de individuele mens het af.

):O ):O ):O
Inderdaad, gevoel kun je jiet rationaliseren.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 11:10:31 #37
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168821460
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 11:05 schreef erodome het volgende:

[..]

Mbt dat laatste, dat maakt je gewoon een egoïstische lul. Een keer iemand helpen heeft niets met emancipatie te maken. Als je buurman met zware spullen bezig is is het ook OK om even te vragen of je kan helpen. Dat heet gewoon fatsoen.

Maar maak je geen zorgen, als jij perongeluk met deze kou in de nacht staat te prutsen met je autoband verwisselen zal ik jou wel helpen. Niet om mijn ego te voeden, niet omdat ik zo'n 'powervrouw' ben, maar gewoon omdat ik snap dat het met dit weer ontzettend kut is om pech te hebben en je met wat hulp zo weer onderweg bent.
O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168821648
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 09:37 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Daar hebben we al andere topics over. Ga dat daar maar schrijven. We hebben het hier puur over afhankelijkheid en veronderstelde " ANGST VAN MANNEN" voor zelfstandige onafhankelijke vrouwen. Ik vermoed dat wat (vaak die vrouwen zelf) zien als angst eerder is dat de mannnen gewoon geen zin in hebben in vrouwen met dat soort idee-en.
Modern en onafhankelijk. Dan wees dat ook echt! Ik ben er blij mee: ik help geen vrouw meer, niet met pech onderweg, of het nou nacht is of sneeuwt. Onafhankelijk toch. En modern. Bel met je satelliet telefoon de Wegenwachtman. die man is ook blij met zijn baan! Zware spullen tillen, even leertje van de kraan vervangen. Ik niet, ik ben een ECHT ge-emancipeerd man. Al die voordeeltjes en voorkeuren die vrouwen hebben en ondervinden ... niet meer van mij.
En als echt geëmancipeerde man doe je zelf je was, je boodschappen, doe je zelf de boodschappen, kook je heerlijke gerechten, maak je zelf alles schoon, ja, ook de wc, verschoon je je bed regelmatig en doe je nog iets van vrijwilligerswerk, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_168821666
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 11:05 schreef erodome het volgende:

[..]

Mbt dat laatste, dat maakt je gewoon een egoïstische lul. Een keer iemand helpen heeft niets met emancipatie te maken. Als je buurman met zware spullen bezig is is het ook OK om even te vragen of je kan helpen. Dat heet gewoon fatsoen.

Maar maak je geen zorgen, als jij perongeluk met deze kou in de nacht staat te prutsen met je autoband verwisselen zal ik jou wel helpen. Niet om mijn ego te voeden, niet omdat ik zo'n 'powervrouw' ben, maar gewoon omdat ik snap dat het met dit weer ontzettend kut is om pech te hebben en je met wat hulp zo weer onderweg bent.
O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_168821767
Is het niet dat zelfstandige geëmancipeerde vrouwen meteen met de stereotype haaibaaien met roodpittig kort kapsel worden geassocieerd? Zelfs ik wordt daar bang van.

Ik denk dat je als vrouw zowel zelfstandig en geëmancipeerd als vrouwelijk kan zijn.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 11:35:21 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168821878
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 11:27 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Is het niet dat zelfstandige geëmancipeerde vrouwen meteen met de stereotype haaibaaien met roodpittig kort kapsel worden geassocieerd? Zelfs ik wordt daar bang van.

Ik denk dat je als vrouw zowel zelfstandig en geëmancipeerd als vrouwelijk kan zijn.
En die zijn vaak allesbehalve zelfstandig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168821887
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 11:27 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Is het niet dat zelfstandige geëmancipeerde vrouwen meteen met de stereotype haaibaaien met roodpittig kort kapsel worden geassocieerd? Zelfs ik wordt daar bang van.

Ik denk dat je als vrouw zowel zelfstandig en geëmancipeerd als vrouwelijk kan zijn.
Ik wilde net zoiets soortgelijks typen.

Het probleem ligt inderdaad dat zelfstandige vrouwen zich als man gedragen.
Heeft weinig met angst te maken maar met aantrekkelijkheid.
pi_168822459
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 11:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik wilde net zoiets soortgelijks typen.

Het probleem ligt inderdaad dat zelfstandige vrouwen zich als man gedragen.
Heeft weinig met angst te maken maar met aantrekkelijkheid.
En bedankt heb net een uur voor de spiegel zitten tutten
pi_168822499
Er is een groot verschil tussen een zelfstandige vrouw en de party lezende kortpittige muts
<hr>
pi_168822535
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 12:20 schreef LittleLady het volgende:

[..]

En bedankt heb net een uur voor de spiegel zitten tutten
Het gaat om meer dan uiterlijk he.
Gedrag is een belangrijke factor voor een man, zeker als je het over relaties hebt.
Seks zal dan puur op uiterlijk altijd wel kunnen.. hoewel, maar goed daar gaat het niet om.

Dat snappen sommige vrouwen geloof ik niet.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 12:27:06 #46
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_168822561
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 12:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het gaat om meer dan uiterlijk he.
Gedrag is een belangrijke factor voor een man, zeker als je het over relaties hebt.
Seks zal dan puur op uiterlijk altijd wel kunnen.. hoewel, maar goed daar gaat het niet om.

Dat snappen sommige vrouwen geloof ik niet.
Welk gedrag doel je dan op? Boeren en scheten laten, of als vrouw zelf een lamp op kunnen hangen/spul aan de muur maken/de gootsteen kunnen ontstoppen?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_168822582
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 12:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het gaat om meer dan uiterlijk he.
Gedrag is een belangrijke factor voor een man, zeker als je het over relaties hebt.
Seks zal dan puur op uiterlijk altijd wel kunnen.. hoewel, maar goed daar gaat het niet om.

Dat snappen sommige vrouwen geloof ik niet.
Wat voor gedrag heb je het dan over?
Heb je het dan net als leesfok bv over een autoband kunnen wisselen? Of heb je het dan over de kostwinnaar zijn in huis? Of gaat het over hardere boeren laten als jou?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_168822607
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 12:28 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat voor gedrag heb je het dan over?
Heb je het dan net als leesfok bv over een autoband kunnen wisselen? Of heb je het dan over de kostwinnaar zijn in huis? Of gaat het over hardere boeren laten als jou?
Mannengedrag.. je gedragen als een vent.
Hoe moet je dat omschrijven?

Het is een bepaalde houding, meer kan ik er via typen niet van maken op dit moment. :')
pi_168822610
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 12:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het gaat om meer dan uiterlijk he.
Gedrag is een belangrijke factor voor een man, zeker als je het over relaties hebt.
Seks zal dan puur op uiterlijk altijd wel kunnen.. hoewel, maar goed daar gaat het niet om.

Dat snappen sommige vrouwen geloof ik niet.
Tja maar noem eens mannelijk gedrag wat een vrouw dan laat zien, want heel eerlijk ik moet af en toe ook klussen in huis en maakt mij dat dan mannelijk omdat ik toevallig weet welk boortje ik moet gebruiken of welk zaagje.

Mij zul je trouwens niet in overal achter het huis zien zitten met een peuk en een pot bier, brrr roken is al niet mijn ding en bier lust ik totaal niet
pi_168822616
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 12:30 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Tja maar noem eens mannelijk gedrag wat een vrouw dan laat zien, want heel eerlijk ik moet af en toe ook klussen in huis en maakt mij dat dan mannelijk omdat ik toevallig weet welk boortje ik moet gebruiken of welk zaagje.

Mij zul je trouwens niet in overal achter het huis zien zitten met een peuk en een pot bier, brrr roken is al niet mijn ding en bier lust ik totaal niet
Bier is mannelijk?
  zaterdag 11 februari 2017 @ 12:31:13 #51
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_168822619
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 12:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Mannengedrag.. je gedragen als een vent.
Hoe moet je dat omschrijven?

Het is een bepaalde houding, meer kan ik er via typen niet van maken op dit moment. :')
Lastig discussieren zo :P.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_168822642
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 12:30 schreef MCH het volgende:

[..]

Bier is mannelijk?
Wel als je dat uit een flesje staat te drinken
pi_168822647
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 12:31 schreef Samzz het volgende:

[..]

Lastig discussieren zo :P.
Het is niet anders als een vrouw aan een man vrouwengedrag zou proberen te omschrijven.

Het is iets wat je instinctief herkent als man en andersom.
pi_168822649
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 12:32 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Wel als je dat uit een flesje staat te drinken
Dan ben je wel een beetje fucked up in je hoofd hoor.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 12:34:36 #55
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_168822677
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 12:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het is niet anders als een vrouw aan een man vrouwengedrag zou proberen te omschrijven.

Het is iets wat je instinctief herkent als man en andersom.
Sja het is lastig als je geen contrete voorbeelden kunt geven.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_168822761
Van die vrouwen, waar helemaal niets vrouwelijks aan zit, ze lopen als lompe boeren door het huis, gedragen zich net als een aso man, ze laten zich ook niets vertellen en staan nog net niets naast hun kerel een snor weg te scheren?

Dragen vaak vormloze kleding en als ze al iets vrouwelijks doen dan lijkt zelfs dat nog gek?

Daar ken ik er twee van, make up, is niet hun ding, hoge hakken, rokjes jurkjes moeten ze niets van hebben, ze kunnen wel heel goed commanderen, vaak klussen ze ook niet zelf maar staan er zelf bij te vertellen hoe het allemaal moet.
pi_168822844
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 12:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Mannengedrag.. je gedragen als een vent.
Hoe moet je dat omschrijven?

Het is een bepaalde houding, meer kan ik er via typen niet van maken op dit moment. :')
Dan snap ik er niets van helaas.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_168822902
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 12:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan snap ik er niets van helaas.
Het is ook complete bullshit.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_168823159
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 12:39 schreef LittleLady het volgende:
Van die vrouwen, waar helemaal niets vrouwelijks aan zit, ze lopen als lompe boeren door het huis, gedragen zich net als een aso man, ze laten zich ook niets vertellen en staan nog net niets naast hun kerel een snor weg te scheren?

Dragen vaak vormloze kleding en als ze al iets vrouwelijks doen dan lijkt zelfs dat nog gek?

Daar ken ik er twee van, make up, is niet hun ding, hoge hakken, rokjes jurkjes moeten ze niets van hebben, ze kunnen wel heel goed commanderen, vaak klussen ze ook niet zelf maar staan er zelf bij te vertellen hoe het allemaal moet.
Maar dan nog, het klinkt vooral als een onaangenaam mens, man of vrouw. Dat heeft dan in mijn ogen weer niets met geslacht en mannelijkheid of vrouwelijkheid te maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_168823171
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 12:32 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Wel als je dat uit een flesje staat te drinken
Waarom?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 11 februari 2017 @ 13:12:15 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168823233
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 13:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom?
Dit soort types?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168823504
Wellicht een leuk stukje in dit kader: http://www.ad.nl/lifestyl(...)als-mannen~a59aecd9/ :)
pi_168823519
quote:
4s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 13:27 schreef Servicemonster het volgende:
Wellicht een leuk stukje in dit kader: http://www.ad.nl/lifestyl(...)als-mannen~a59aecd9/ :)
quote:
'Mannen zijn beter in autorijden, dus waarom moet een vrouw per se achter het stuur?'
Als de tekst zo begint heb ik toch wat moeite om het serieus te nemen....
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_168823536
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 13:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit soort types?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, niets vrouwelijks aan, dat is duidelijk. Nu snap ik het!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 11 februari 2017 @ 13:31:03 #65
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_168823549
quote:
4s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 13:27 schreef Servicemonster het volgende:
Wellicht een leuk stukje in dit kader: http://www.ad.nl/lifestyl(...)als-mannen~a59aecd9/ :)
Wel een leuk stuk, ja. Ben het niet per se met meneer Levchenko eens, maar snap wel wat hij bedoelt.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zaterdag 11 februari 2017 @ 13:32:25 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168823569
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 13:28 schreef truthortruth het volgende:

[..]

[..]

Als de tekst zo begint heb ik toch wat moeite om het serieus te nemen....
Het zijn dan ook uitspraken van Levchenko.... :')

Daarbij is die zin die je quote sowieso al BS natuurlijk, alsof mannen per definitie beter kunnen rijden dan vrouwen....
En ja, ik zal de eerste zijn die toegeeft dat een hoop vrouwen absoluut niet kunnen rijden, hoe kleiner de auto, hoe groter het probleem over het algemeen.
Van die mutsen die voor een Toyota Aygo meer ruimte nodig hebben dan een ander voor een Volvo XC70, en die ook absoluut niet in de laatste zullen stappen want die is "te groot".

Maar tegenover iedere vrouw die wel kan rijden staat minimaal een man die niet kan rijden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168823751
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 13:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het zijn dan ook uitspraken van Levchenko.... :')

Daarbij is die zin die je quote sowieso al BS natuurlijk, alsof mannen per definitie beter kunnen rijden dan vrouwen....
En ja, ik zal de eerste zijn die toegeeft dat een hoop vrouwen absoluut niet kunnen rijden, hoe kleiner de auto, hoe groter het probleem over het algemeen.
Van die mutsen die voor een Toyota Aygo meer ruimte nodig hebben dan een ander voor een Volvo XC70, en die ook absoluut niet in de laatste zullen stappen want die is "te groot".

Maar tegenover iedere vrouw die wel kan rijden staat minimaal een man die niet kan rijden.
Het gaat mij meer over de essentie, namelijk dat vrouwen wat meer 'vrouw' moeten/kunnen zijn en mannen meer 'man' moeten/kunnen zijn. De definitie daarvan is lastig te omschrijven en persoonlijk, maar ik begrijp zijn punt.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 13:42:59 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168823791
quote:
4s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 13:41 schreef Servicemonster het volgende:

[..]

Het gaat mij meer over de essentie, namelijk dat vrouwen wat meer 'vrouw' moeten/kunnen zijn en mannen meer 'man' moeten/kunnen zijn. De definitie daarvan is lastig te omschrijven en persoonlijk, maar ik begrijp zijn punt.
Waarom "moet" dat als iemand helemaal niet gelukkig is in die rol?
Want dat is het voor sommigen, als ze meer "vrouw" moeten zijn, en voor sommige mannen zal het ook vervelend zijn dat ze weer als een sukkel worden gezien als blijkt dat ze koken en de kinderen naar bed brengen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 11 februari 2017 @ 13:48:12 #69
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_168823904
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 12:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Mannengedrag.. je gedragen als een vent.
Hoe moet je dat omschrijven?

Het is een bepaalde houding, meer kan ik er via typen niet van maken op dit moment. :')
In mijn beleving is het verschil tussen een jongen en een man, dat een man verantwoordelijkheid voor zichzelf en zijn naasten neemt. Een man redt zichzelf, en als hij met meer is zorgt hij ervoor dat hij en de anderen het redden. En om dat fatsoenlijk te kunnen doen, moet je als vent jezelf verzorgen, moet je kunnen koken, moet je kunnen wassen, moet je een inkomen kunnen regelen, moet je kunnen zorgen voor anderen, moet je op basaal niveau kunnen klussen, etc. Op alle terreinen waar het leven een beroep op je doet moet je je mannetje kunnen staan.

En op het moment dat je dus als man naar een vrouw kijkt om bijvoorbeeld je was te doen of je eten te koken, omdat je dat zogenaamd niet mannelijk vindt of "voor vrouwen vindt", dan faal je in het verantwoordelijkheid nemen voor jezelf en dan ben je niet alleen een jochie maar ook een luie flikker en een natte tosti.
En als je dat vervolgens te horen krijgt van vrouwen die hun vrouwtje staan, en van jou verwachten dat je ook je mannetje staat, en je in plaats van aan jezelf te werken in Thailand verder gaat zoeken, dan ben je gedoemd om als knulletje een ongelukkig leven te leiden.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_168823948
quote:
4s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 13:41 schreef Servicemonster het volgende:

[..]

Het gaat mij meer over de essentie, namelijk dat vrouwen wat meer 'vrouw' moeten/kunnen zijn en mannen meer 'man' moeten/kunnen zijn. De definitie daarvan is lastig te omschrijven en persoonlijk, maar ik begrijp zijn punt.
Waarom moet dat? Van wie en voor wie? Als iedereen nou eens gewoon zijn eigen hart volgt en is wie hij/zij wil zijn, is het dan niet goed?
Mensen hebben hun eigen voorkeuren, daar is ook niets mis mee. Er zijn mannen die een vrouwelijker vrouw prefereren. Op zich niets mis mee. Waar het mis gaat, is als er gezegd wordt dat "de Nederlandse vrouw" te mannelijk is. Er is geen "de Nederlandse vrouw". Er zijn pak 'em beet 8,5 miljoen vrouwen in Nederland en die zijn allemaal verschillend. Ze zijn er in alle soorten en maten, en die zijn allemaal goed. Net als alle mannen goed zijn, hoe ze ook zijn. Ik vind niet iedere man aantrekkelijk, zowel qua uiterlijk als qua karakter, en dat is prima.

Waar het stuk overigens volledig de mist in gaat, is dat mannen jagen en vrouwen dus vooral geen initiatief moeten nemen. Ik lees hier nou juist heel vaak dat veel mannen vinden dat vrouwen dat nou eens wel moeten doen, omdat ze niet altijd willen jagen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_168824093
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 13:48 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

In mijn beleving is het verschil tussen een jongen en een man, dat een man verantwoordelijkheid voor zichzelf en zijn naasten neemt. Een man redt zichzelf, en als hij met meer is zorgt hij ervoor dat hij en de anderen het redden. En om dat fatsoenlijk te kunnen doen, moet je als vent jezelf verzorgen, moet je kunnen koken, moet je kunnen wassen, moet je een inkomen kunnen regelen, moet je kunnen zorgen voor anderen, moet je op basaal niveau kunnen klussen, etc. Op alle terreinen waar het leven een beroep op je doet moet je je mannetje kunnen staan.

En op het moment dat je dus als man naar een vrouw kijkt om bijvoorbeeld je was te doen of je eten te koken, omdat je dat zogenaamd niet mannelijk vindt of "voor vrouwen vindt", dan faal je in het verantwoordelijkheid nemen voor jezelf en dan ben je niet alleen een jochie maar ook een luie flikker en een natte tosti.
En als je dat vervolgens te horen krijgt van vrouwen die hun vrouwtje staan, en van jou verwachten dat je ook je mannetje staat, en je in plaats van aan jezelf te werken in Thailand verder gaat zoeken, dan ben je gedoemd om als knulletje een ongelukkig leven te leiden.
SJW spotted, sjonge jonge met je "moet dit en moet dat want anders".

:') x1000

Wat Thailand betreft, ik weet niet waar dat op slaat.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 14:13:43 #72
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_168824532
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 13:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

SJW spotted, sjonge jonge met je "moet dit en moet dat want anders".

:') x1000

Wat Thailand betreft, ik weet niet waar dat op slaat.
Ik heb het niet over jou, maar over wat ik vind van mannelijkheid in het algemeen. Jij kwam niet verder dan: dat is een houding. Bovenstaande houding, naar mijn mening.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_168824543
Ik vind heel dat gejengel van bepaalde eigenschappen en gedragingen exclusief toedichten aan mannen of vrouwen zo doodvermoeiend en kinderachtig.

Waar haalt iemand het lef vandaan om mij minder als vrouw te zien als ik de rekening voor een kopje koffie betaal? Of wanneer ik op een vent afstap om een gesprekje aan te gaan, omdat ik mannen gewoon als gelijkwaardige wezens zie?

Bovendien is het heerlijk bevrijdend om daar schijt aan te hebben, want je kunt het als vrouw toch nooit goed doen. Als je alle rekeningen in restaurants laat betalen, ben je een golddigger. Als je zelf wil betalen een onafhankelijke dominante kenau. Loop je in joggingsbroek naar de supermarkt ben je een slons, trek je je hakken aan een aandachtshoer. Laat je je als vrouw versieren ben je een passieve verwende trut, maar als je zelf op een man afstapt is dat blijkbaar ook weer niet sjiek genoeg. Zonder make up op zie je er niet uit, maar met make up op hou je mannen voor de gek en vinden ze je ineens naturel weer beter.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 14:15:02 #74
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_168824586
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 14:14 schreef WHATSHESAID het volgende:
Ik vind heel dat gejengel van bepaalde eigenschappen en gedragingen exclusief toedichten aan mannen of vrouwen zo doodvermoeiend en kinderachtig.

Waar haalt iemand het lef vandaan om mij minder als vrouw te zien als ik de rekening voor een kopje koffie betaal? Of wanneer ik op een vent afstap om een gesprekje aan te gaan, omdat ik mannen gewoon als gelijkwaardige wezens zie?

Bovendien is het heerlijk bevrijdend om daar schijt aan te hebben, want je kunt het als vrouw toch nooit goed doen. Als je alle rekeningen in restaurants laat betalen, ben je een golddigger. Als je zelf wil betalen een onafhankelijke dominante kenau. Loop je in joggingsbroek naar de supermarkt ben je een slons, trek je je hakken aan een aandachtshoer. Laat je je als vrouw versieren ben je een passieve verwende trut, maar als je zelf op een man afstapt is dat blijkbaar ook weer niet sjiek genoeg. Zonder make up op zie je er niet uit, maar met make up op hou je mannen voor de gek en vinden ze je ineens naturel weer beter.
Niks aan toe te voegen _O_.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zaterdag 11 februari 2017 @ 14:23:28 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168824816
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 14:14 schreef WHATSHESAID het volgende:
Ik vind heel dat gejengel van bepaalde eigenschappen en gedragingen exclusief toedichten aan mannen of vrouwen zo doodvermoeiend en kinderachtig.

Waar haalt iemand het lef vandaan om mij minder als vrouw te zien als ik de rekening voor een kopje koffie betaal? Of wanneer ik op een vent afstap om een gesprekje aan te gaan, omdat ik mannen gewoon als gelijkwaardige wezens zie?

Bovendien is het heerlijk bevrijdend om daar schijt aan te hebben, want je kunt het als vrouw toch nooit goed doen. Als je alle rekeningen in restaurants laat betalen, ben je een golddigger. Als je zelf wil betalen een onafhankelijke dominante kenau. Loop je in joggingsbroek naar de supermarkt ben je een slons, trek je je hakken aan een aandachtshoer. Laat je je als vrouw versieren ben je een passieve verwende trut, maar als je zelf op een man afstapt is dat blijkbaar ook weer niet sjiek genoeg. Zonder make up op zie je er niet uit, maar met make up op hou je mannen voor de gek en vinden ze je ineens naturel weer beter.
O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168825152
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 13:48 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

In mijn beleving is het verschil tussen een jongen en een man, dat een man verantwoordelijkheid voor zichzelf en zijn naasten neemt. Een man redt zichzelf, en als hij met meer is zorgt hij ervoor dat hij en de anderen het redden. En om dat fatsoenlijk te kunnen doen, moet je als vent jezelf verzorgen, moet je kunnen koken, moet je kunnen wassen, moet je een inkomen kunnen regelen, moet je kunnen zorgen voor anderen, moet je op basaal niveau kunnen klussen, etc. Op alle terreinen waar het leven een beroep op je doet moet je je mannetje kunnen staan.

En op het moment dat je dus als man naar een vrouw kijkt om bijvoorbeeld je was te doen of je eten te koken, omdat je dat zogenaamd niet mannelijk vindt of "voor vrouwen vindt", dan faal je in het verantwoordelijkheid nemen voor jezelf en dan ben je niet alleen een jochie maar ook een luie flikker en een natte tosti.
En als je dat vervolgens te horen krijgt van vrouwen die hun vrouwtje staan, en van jou verwachten dat je ook je mannetje staat, en je in plaats van aan jezelf te werken in Thailand verder gaat zoeken, dan ben je gedoemd om als knulletje een ongelukkig leven te leiden.
Als je het zo gaat spelen kan de vrouw wel achterover leunen :')

Als man moeten kunnen wassen en daarvoor niet naar je vrouw mogen omkijken. Ga toch gauw weg man :')
pi_168825216
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 14:14 schreef WHATSHESAID het volgende:
Ik vind heel dat gejengel van bepaalde eigenschappen en gedragingen exclusief toedichten aan mannen of vrouwen zo doodvermoeiend en kinderachtig.

Waar haalt iemand het lef vandaan om mij minder als vrouw te zien als ik de rekening voor een kopje koffie betaal? Of wanneer ik op een vent afstap om een gesprekje aan te gaan, omdat ik mannen gewoon als gelijkwaardige wezens zie?

Bovendien is het heerlijk bevrijdend om daar schijt aan te hebben, want je kunt het als vrouw toch nooit goed doen. Als je alle rekeningen in restaurants laat betalen, ben je een golddigger. Als je zelf wil betalen een onafhankelijke dominante kenau. Loop je in joggingsbroek naar de supermarkt ben je een slons, trek je je hakken aan een aandachtshoer. Laat je je als vrouw versieren ben je een passieve verwende trut, maar als je zelf op een man afstapt is dat blijkbaar ook weer niet sjiek genoeg. Zonder make up op zie je er niet uit, maar met make up op hou je mannen voor de gek en vinden ze je ineens naturel weer beter.
Klopt. Zo denken veel mederlandse mannen inderdaad. Daarom gaat het nederlandse volk compleet naar de neuk
pi_168825233
Ik kan alles zelf maar is fijner als iemand anders dat voor mij doet.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 14:43:43 #79
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_168825310
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 14:34 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Als je het zo gaat spelen kan de vrouw wel achterover leunen :')

Als man moeten kunnen wassen en daarvoor niet naar je vrouw mogen omkijken. Ga toch gauw weg man :')
Kun je het toch prima over hebben met zijn tweeën? Wie doet wat, etc. Maar als jij alleen woont moet je dat toch kunnen? Of breng jij je was naar je moeder en komt ze ook voor je koken?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_168825374
Ik vind dat een vrouw ook voor zichzelf moet kunnen zorgen. Maar met een paar punten die in het artikel genoemd worden ben ik het wel eens.

Een man is fysiek sterker, dus als er zware dingen getild moeten worden vind ik het fijn als een man dat voor mij doet. Ook vind ik het fijn in het geval dat er 1 fiets is en we met 2 ergens heen moeten dat hij fietst en ik achterop zit.

Aan de andere kant klus ik in huis wanneer dat nodig is. Ook als ik een vriend heb. Niet alle mannen kunnen klussen en ik ga niet zitten wachten tot er een man voorbij komt die me kan helpen met klussen in huis.

En qua uiterlijk zie ik weinig reden om als vrouw zijnde daar geen aandacht aan te besteden. Je mag best moeite doen om er leuk uit te zien. Hetzelfde geldt voor mannen overigens, die mogen ook moeite doen er leuk uit te zien.
pi_168825868
Wij wonen samen. De verdeling is hier geworden dat ik bijvoorbeeld de was doe, en hij de vuilniszakken, lege flessen en grof vuil wegbrengt. Niet omdat we dat beiden niet zelf kunnen, want we hebben allebei alleen gewoond en kunnen alles prima zelf. Maar nu we kunnen de,en, bevalt deze verdeling ons prima.

Daar staat tegenover dat hij nu een dikke week weg is voor zijn werk. Dan zal ik toch weer met de vuilniszakken moeten sjouwen, want die laat ik niet een week staan zodat hij ze naar de container kan brengen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_168825907
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 14:43 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Kun je het toch prima over hebben met zijn tweeën? Wie doet wat, etc. Maar als jij alleen woont moet je dat toch kunnen? Of breng jij je was naar je moeder en komt ze ook voor je koken?
Ja als je alleen woont moet je alles kunnnen ja. Maar als je samen woont is denk ik strijken en wassen al wel snel een vrouwentaak
pi_168826224
In de praktijk zal een vrouw de was vaker doen dan de man.
En als de man thuis is, zal bij een probleem met de wasmachine de man gevraagd worden om er even naar te kijken.

Wat ik persoonlijk heel fijn vind, dat als ik een week op vakantie of voor werk weg ben de vrouw zelf redzaam is en vice versa.

Heeft meerdere redenen, anders ga je te afhankelijk van elkaar worden en stel je vrouw wordt ziek, is het toch wel fijn dat je je eigen moeder niet hoeft te bellen om voor je partner te laten koken.

Daar ben ik te trots voor.
Hell To The Liars
pi_168827920
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:11 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Ja als je alleen woont moet je alles kunnnen ja. Maar als je samen woont is denk ik strijken en wassen al wel snel een vrouwentaak
Hoezo een vrouwentaak? Waarom niet gewoon een wie is er het handigste en snelste in taak?
Dat wil zeggen als beide werken natuurlijk, anders ligt de taakverdeling in zijn geheel al anders.

Maar ga even uit van beide werken (evenveel) en beide dragen dus ook hun ding bij in het huishouden. Waarom dan zeggen dat is een vrouwentaak/dat is een mannentaak? Het is gewoon het huishouden.
Dus verdeel dat zodat wat de een een rotklus vindt en de ander niet zo erg vindt bij degene die het niet zo erg vindt terecht komt. Verdeel de rest in wie dat het beste/snelste kan.
Dat zal hier en daar wel wat man/vrouw verschillen opleveren gemiddeld gezien. De man is meestal sterker, dus de wat zwaardere zaken zullen vaak handiger voor hem zijn als voor haar. Maar dat gaat meer over wat past het beste bij wie dan echt over man/vrouw.

Want hoezo is wassen bv een vrouwentaak? Als we dat naar steriotype man/vrouw gaan vertalen wordt het een lastige. Want het is een apperaat met knopjes-->een mannending, maar het is wassen--->een vrouwending. Zie je hoe raar en geforceerd het wordt als je echt zo in die steriotype's gaat denken? Aan het eind van de dag maakt het echt geen donder uit wie dat wasje even in die machine mikt, is wie heeft er tijd voor belangrijker dan wat tussen je benen zit.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_168828104
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 15:11 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Ja als je alleen woont moet je alles kunnnen ja. Maar als je samen woont is denk ik strijken en wassen al wel snel een vrouwentaak
Totdat je een vrouw ontmoet die een hekel heeft aanstrijken en jij toch wel graag kreukvrije overhemden draagt naar je werk.

Wassen een vrouwentaak is zó vorige eeuw toen er nog met de hand gewassen werd, tegenwoordig is het een paar knopjes indrukken.
pi_168828113
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 14:14 schreef WHATSHESAID het volgende:
Ik vind heel dat gejengel van bepaalde eigenschappen en gedragingen exclusief toedichten aan mannen of vrouwen zo doodvermoeiend en kinderachtig.

Waar haalt iemand het lef vandaan om mij minder als vrouw te zien als ik de rekening voor een kopje koffie betaal? Of wanneer ik op een vent afstap om een gesprekje aan te gaan, omdat ik mannen gewoon als gelijkwaardige wezens zie?

Bovendien is het heerlijk bevrijdend om daar schijt aan te hebben, want je kunt het als vrouw toch nooit goed doen. Als je alle rekeningen in restaurants laat betalen, ben je een golddigger. Als je zelf wil betalen een onafhankelijke dominante kenau. Loop je in joggingsbroek naar de supermarkt ben je een slons, trek je je hakken aan een aandachtshoer. Laat je je als vrouw versieren ben je een passieve verwende trut, maar als je zelf op een man afstapt is dat blijkbaar ook weer niet sjiek genoeg. Zonder make up op zie je er niet uit, maar met make up op hou je mannen voor de gek en vinden ze je ineens naturel weer beter.
_O_
pi_168828555
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 14:46 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Ik vind dat een vrouw ook voor zichzelf moet kunnen zorgen. Maar met een paar punten die in het artikel genoemd worden ben ik het wel eens.

Een man is fysiek sterker, dus als er zware dingen getild moeten worden vind ik het fijn als een man dat voor mij doet. Ook vind ik het fijn in het geval dat er 1 fiets is en we met 2 ergens heen moeten dat hij fietst en ik achterop zit.

Aan de andere kant klus ik in huis wanneer dat nodig is. Ook als ik een vriend heb. Niet alle mannen kunnen klussen en ik ga niet zitten wachten tot er een man voorbij komt die me kan helpen met klussen in huis.

En qua uiterlijk zie ik weinig reden om als vrouw zijnde daar geen aandacht aan te besteden. Je mag best moeite doen om er leuk uit te zien. Hetzelfde geldt voor mannen overigens, die mogen ook moeite doen er leuk uit te zien.
Maar dit zijn toch gewoon allemaal praktische en pragmatische dingen om het leven aangenaam te maken. Ik heb moeite met die voorbedachte stellingen over man en vrouw, dat vind ik zo'n onzin.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_168829146
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 13:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit soort types?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leandra is het mij eens, echt een leuke dag heb ik nu.
pi_168829385
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 18:16 schreef MCH het volgende:

[..]

Leandra is het mij eens, echt een leuke dag heb ik nu.
Mja maar de realiteit is even iets anders, het gekke is, daar zijn ook geen foto's van te vinden, van die vrouwen die op de bank hangen met hun zware shag en hun fles bier. Ze zaten destijds ook altijd in de kroeg tegenover de winkel waar ik werkte. Dat waren alles behalve slanke dames met een puntgaaf gebit.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 18:35:04 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168829508
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 18:28 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Mja maar de realiteit is even iets anders, het gekke is, daar zijn ook geen foto's van te vinden, van die vrouwen die op de bank hangen met hun zware shag en hun fles bier. Ze zaten destijds ook altijd in de kroeg tegenover de winkel waar ik werkte. Dat waren alles behalve slanke dames met een puntgaaf gebit.
In de kroeg een flesje bier drinken? Dan zit je sowieso al in een kroeg in Schubbekutteveen, of in een of andere lowlife toko in de stad.
Maar goed, zware shag zegt ook al genoeg, überhaupt shag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168829519
Dominante vrouwen :7
  zaterdag 11 februari 2017 @ 18:43:39 #92
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_168829709
Ik drink ook bier uit de fles. Sinds wanneer is dat een speerpunt voor vrouwelijk zijn of niet :?.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_168829948
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 18:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

In de kroeg een flesje bier drinken? Dan zit je sowieso al in een kroeg in Schubbekutteveen, of in een of andere lowlife toko in de stad.
Maar goed, zware shag zegt ook al genoeg, überhaupt shag.
Tja het is een bepaald type vrouw
  zaterdag 11 februari 2017 @ 18:57:26 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168830110
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 18:51 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Tja het is een bepaald type vrouw
Maar dat betekent niet dat bier uit een flesje drinkende vrouwen per definitie zware shag rokende vrouwen zijn.
Een Corona op het terrasje van het grand café is nou eenmaal een ander verhaal dan de kroegen waar men zware shag rokend aan de flesjes Heineken zit te lurken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 11 februari 2017 @ 18:58:52 #95
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_168830153
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 18:51 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Tja het is een bepaald type vrouw
Ik zou haast geneigd zijn een foto van mezelf te posten om te zien of ik dat bepaalde type ben...

Je bent nogal bevooroordeeld jegens bierdrinkende vrouwen, geloof ik.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_168830273
Zo zwart wit is het niet.
Maar ik vind Little Lady wel een punt hebben.

In een club zie je vrouwen zelden het flesje bier aan hun mond zetten.

En dan ligt het er nog aan ook wat voor bier..Een vrouw met een flesje Jupiler straalt toch wat anders uit dan een vrouw met een Corona.

Zal mij verder een zorg zijn overigens hoor.
Maar toch :P
Hell To The Liars
pi_168830337
Die uitstraling ervaar ik overigens niet als iets negatiefs btw.
Hell To The Liars
pi_168830428
Ik vind dat de belangrijkste taak voor een getrouwde vrouw met kinderen is om een moeder en huisvrouw te zijn, en te zorgen dat de kinderen een liefdevolle en goede opvoeding hebben.

Heeft volgens mij weinig te maken met ergens bang voor zijn. Ik zou liever een vrouw hebben die verstandig is en waar ik een zinnig gesprek mee kan hebben dan een onderdanige dommerik.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 19:18:25 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168830612
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:09 schreef JimmyDean het volgende:
Ik vind dat de belangrijkste taak voor een getrouwde vrouw met kinderen is om een moeder en huisvrouw te zijn, en te zorgen dat de kinderen een liefdevolle en goede opvoeding hebben.

Heeft volgens mij weinig te maken met ergens bang voor zijn. Ik zou liever een vrouw hebben die verstandig is en waar ik een zinnig gesprek mee kan hebben dan een onderdanige dommerik.
Maar als je zelf hoger opgeleid bent (laten we zeggen wo), dan zit je voor een goed gesprek niet op de gemiddelde mavoleerling te wachten, en als ze zelf ook wo heeft afgerond dan is het nogal zonde als ze al die kennis alleen maar gebruikt om jouw persoonlijke klankbord te zijn en kinderen op te voeden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168830630
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 18:58 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik zou haast geneigd zijn een foto van mezelf te posten om te zien of ik dat bepaalde type ben...

Je bent nogal bevooroordeeld jegens bierdrinkende vrouwen, geloof ik.
Dat krijg je he, na jaren tegenover een kroeg te hebben gewerkt en na jaren in een slijterij te hebben gestaan.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 19:19:58 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168830646
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:19 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Dat krijg je he, na jaren tegenover een kroeg te hebben gewerkt en na jaren in een slijterij te hebben gestaan.
Het soort kroeg maakt waarschijnlijk wel uit....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168830650
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar als je zelf hoger opgeleid bent (laten we zeggen wo), dan zit je voor een goed gesprek niet op de gemiddelde mavoleerling te wachten, en als ze zelf ook wo heeft afgerond dan is het nogal zonde als ze al die kennis alleen maar gebruikt om jouw persoonlijke klankbord te zijn en kinderen op te voeden.
Ik vind dat je wat denigrerend doet over de opvoeding van kinderen, de belangrijkste taak in een mensenleven.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 19:20:56 #103
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_168830666
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:19 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Dat krijg je he, na jaren tegenover een kroeg te hebben gewerkt en na jaren in een slijterij te hebben gestaan.
Nou goed, so be it.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_168830805
Ik denk dat je hier twee uitersten tegen elkaar neerzet. Als ik een man zou zijn dan zou ik een gematigd type zoeken: vrouwelijk en niet aanhankelijk/ dus ook zelfstandig. De "moderne" Nederlandse vrouw van nu is grofmondig, kan niet koken, en is niet zo loyaal, daar zou ik ook op afknappen. De "te lieve" vrouw, type ja en amen, maakt weer niets van haar eigen leven en denkt dat de man invulling aan haar leven geeft, nou dat gaat dus ook nergens heen in een relatie. Dus terechte klacht van mannen. Gematigde types zijn zeldzaam in deze generatie, veel van die trollen die rondlopen die we "vrouw" noemen.

Verder valt er ook genoeg te zeggen over de Nederlandse man, maar daar gaat dit topic niet over. :P
pi_168830895
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:27 schreef TheInnocent het volgende:
Ik denk dat je hier twee uitersten tegen elkaar neerzet. Als ik een man zou zijn dan zou ik een gematigd type zoeken: vrouwelijk en niet aanhankelijk/ dus ook zelfstandig. De "moderne" Nederlandse vrouw van nu is grofmondig, kan niet koken, en is niet zo loyaal, daar zou ik ook op afknappen. De "te lieve" vrouw, type ja en amen, maakt weer niets van haar eigen leven en denkt dat de man invulling aan haar leven geeft, nou dat gaat dus ook nergens heen in een relatie. Dus terechte klacht van mannen. Gematigde types zijn zeldzaam in deze generatie, veel van die trollen die rondlopen die we "vrouw" noemen.

Verder valt er ook genoeg te zeggen over de Nederlandse man, maar daar gaat dit topic niet over. :P
Ben jij wel een echte vrouw?
  zaterdag 11 februari 2017 @ 19:36:51 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168831105
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:20 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Ik vind dat je wat denigrerend doet over de opvoeding van kinderen, de belangrijkste taak in een mensenleven.
Als jij dat eruit wilt halen dan doe je dat maar, maar je vindt het kennelijk geen probleem als een vrouw die universitair opgeleid is, en dus jaren en duizenden euro's aan haar studie besteed heeft, dat vervolgens weggooit door er niets mee te doen?
Het zou je sieren als je dan tenminste zou pleiten voor vrouwen die wo hebben afgerond op de kinderopvang, maar kennelijk vind jij de zorg voor kinderen ook niet zo belangrijk dat je daar werkelijk hoogopgeleid voor moet zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168831136
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als jij dat eruit wilt halen dan doe je dat maar, maar je vindt het kennelijk geen probleem als een vrouw die universitair opgeleid is, en dus jaren en duizenden euro's aan haar studie besteed heeft dat vervolgens weggooit door er niets mee te doen?
Het zou je sieren als je dan tenminste zou pleiten voor vrouwen die wo hebben afgerond op de kinderopvang, maar kennelijk vind jij de zorg voor kinderen ook niet zo belangrijk dat je daar werkelijk hoogopgeleid voor moet zijn.
Ik ben niet voor het fenomeen kinderopvang. Ik vind dat moeders hun kinderen overdag op zouden moeten voeden.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 19:39:42 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168831202
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:37 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Ik ben niet voor het fenomeen kinderopvang. Ik vind dat moeders hun kinderen overdag op zouden moeten voeden.
Maar waarom de moeders? Als het zo belangrijk is dat kinderen door de eigen ouder opgevoed worden, en er kennelijk niet makkelijk over de taak van opvoeder gedacht mag worden, waarom zouden vaders dat dan niet kunnen doen?
Als moeder hoger opgeleid is, en een betere baan kan krijgen dan vader dan zou dat toch de logische rolverdeling zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168831240
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar waarom de moeders? Als het zo belangrijk is dat kinderen door de eigen ouder opgevoed worden, en er kennelijk niet makkelijk over de taak van opvoeder gedacht mag worden, waarom zouden vaders dat dan niet kunnen doen?
Als moeder hoger opgeleid is, en een betere baan kan krijgen dan vader dan zou dat toch de logische rolverdeling zijn?
Moeders zijn daar het beste in.
pi_168831302
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:30 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Ben jij wel een echte vrouw?
Even kijken... ja hoor, nog steeds :D :+
  zaterdag 11 februari 2017 @ 19:44:34 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168831388
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:40 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Moeders zijn daar het beste in.
Vind jij, ik denk dat vaders daar net zo goed in kunnen zijn, of zelfs beter.... afhankelijk van de betreffende vader of moeder.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168831489
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vind jij, ik denk dat vaders daar net zo goed in kunnen zijn, of zelfs beter.... afhankelijk van de betreffende vader of moeder.
Het is ontzettend vaak onderzocht, en altijd komt er uit dat kinderen die door hun moeder opgevoed zijn beter presteren, sociaal vaardiger zijn, gelukkiger zijn etc.

Dus het is geen mening maar een feit. Waarbij niet gezegd wordt dat het in alle gevallen zo is of dat vaders slechte opvoeders zijn.
pi_168831587
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:47 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Het is ontzettend vaak onderzocht, en altijd komt er uit dat kinderen die door hun moeder opgevoed zijn beter presteren, sociaal vaardiger zijn, gelukkiger zijn etc.

Dus het is geen mening maar een feit. Waarbij niet gezegd wordt dat het in alle gevallen zo is of dat vaders slechte opvoeders zijn.
Het klopt wel wat je zegt.
De rollen van moeders, vaders, broers/ zussen en opa's en oma's zijn in redelijk essentieel en natuurlijk bepaald.

Sommige kinderen zijn daar gevoeliger van dan anderen, waarbij de omgeving ook meespeelt :)
Hell To The Liars
  zaterdag 11 februari 2017 @ 19:52:28 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168831634
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:47 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Het is ontzettend vaak onderzocht, en altijd komt er uit dat kinderen die door hun moeder opgevoed zijn beter presteren, sociaal vaardiger zijn, gelukkiger zijn etc.

Dus het is geen mening maar een feit. Waarbij niet gezegd wordt dat het in alle gevallen zo is of dat vaders slechte opvoeders zijn.
Dat maakt het geen feit dat het beter is dat een hoogopgeleide moeder haar opleiding maar overboord moet gooien om de kinderen op te voeden.
Maar in feite stel je dus dat het gros van de buitenlandse kinderen prima is opgevoed omdat ze door moeder zijn opgevoed....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 11 februari 2017 @ 19:53:05 #115
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_168831657
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:50 schreef Droopie het volgende:

[..]

Het klopt wel wat je zegt.
De rollen van moeders, vaders, broers/ zussen en opa's en oma's zijn in redelijk essentieel en natuurlijk bepaald.

Sommige kinderen zijn daar gevoeliger van dan anderen, waarbij de omgeving ook meespeelt :)
Dat is allemaal leuk en aardig. Maar de maatschappij verwacht dat vrouwen gewoon meedraaien. Stap je er jaren uit om voor de kinderen te zorgen, dan ben je klaar en kom je niet meer aan t werk. Even gechargeerd.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_168831690
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat maakt het geen feit dat het beter is dat een hoogopgeleide moeder haar opleiding maar overboord moet gooien om de kinderen op te voeden.
Maar in feite stel je dus dat het gros van de buitenlandse kinderen prima is opgevoed omdat ze door moeder zijn opgevoed....
Ik zou nog liever worden dat de opvoeding van kinderen overboord gegooid wordt en plaats moet maken voor een carriere.
pi_168831700
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:53 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat is allemaal leuk en aardig. Maar de maatschappij verwacht dat vrouwen gewoon meedraaien. Stap je er jaren uit om voor de kinderen te zorgen, dan ben je klaar en kom je niet meer aan t werk. Even gechargeerd.
Dat is dan ook verkeerd.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 19:55:51 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168831756
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:53 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat is allemaal leuk en aardig. Maar de maatschappij verwacht dat vrouwen gewoon meedraaien. Stap je er jaren uit om voor de kinderen te zorgen, dan ben je klaar en kom je niet meer aan t werk. Even gechargeerd.
En dit. Zeker sinds de invoering van de stufi en het feit dat iedereen daardoor de mogelijkheid had om door te leren.
Al even afgezien van de manier waarop de alimentatierechten telkens beperkt worden... dat is lekker dan, als je thuis bent gebleven om voor de kinderen te zorgen omdat je man dat van je verwachtte, als hij er 8 jaar later met z'n secretaresse vandoor gaat mag je het van de wetgever maar uitzoeken en word je geacht voor je zelf te zorgen, en vooral omdat je dat altijd hebt kunnen blijven doen na je door de staat betaalde opleiding en dankzij de door de staat meegefinancierde kinderopvang.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168831768
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:53 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat is allemaal leuk en aardig. Maar de maatschappij verwacht dat vrouwen gewoon meedraaien. Stap je er jaren uit om voor de kinderen te zorgen, dan ben je klaar en kom je niet meer aan t werk. Even gechargeerd.
Het een sluit het andere ook niet uit he.
Maar iedereen speelt een belangrijke rol in de opvoeding van het kind.

Verder eens dat in veel gevallen het bijna niet te doen is om met slechts 1 kostwinner een gezin draaiend te houden.
Hell To The Liars
  zaterdag 11 februari 2017 @ 19:56:25 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168831773
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:54 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Ik zou nog liever worden dat de opvoeding van kinderen overboord gegooid wordt en plaats moet maken voor een carriere.
Maar zelf je kinderen opvoeden ga je dan weer niet doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168831821
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar zelf je kinderen opvoeden ga je dan weer niet doen.
Omdat de vrouw daar over het algemeen beter in is, dus het is niet een vraag van 50/50. En ik heb zelf ook gewoon een goede opleiding.
pi_168833449
Hier een kerel die bang is voor een moderne zelfstandige vrouw..

In enkele vrouwen zie je een soort ego waarin zij zich baden. Als man heb ik het idee een verlengstuk van dit type vrouw te moeten zijn of een soortgelijke soulmate.

Tevens zie je door massa media een soort van ideaal vrouw en ideaal man gecreëerd worden waar veel mensen zichzelf en potentiële partner aan meten.

Geef mij maar een vrouw die bewust is van haar omgeving, bewust van haar eigen kwaliteiten en met een spontane/open en relaxte/zorgzame houding in het leven staat. (ben niet zo fan van rollenspel als "kijk mijn carrière")
pi_168834149
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:47 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Het is ontzettend vaak onderzocht, en altijd komt er uit dat kinderen die door hun moeder opgevoed zijn beter presteren, sociaal vaardiger zijn, gelukkiger zijn etc.

Dus het is geen mening maar een feit. Waarbij niet gezegd wordt dat het in alle gevallen zo is of dat vaders slechte opvoeders zijn.
Je verdraait nu die onderzoeken. Die gaan niet zozeer over vader of moeder aanwezig, maar over ouders/vaste basis aanwezig.
Vader of moeder maakt niet zoveel uit, een paar dagen opvang maakt ook niet zoveel uit, een vaste basis/verzorgers maakt wel uit.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_168834748
Denk vooral dat veel mensen een nogal geromantiseerd beeld van 'vroegah' hebben. Vroeger en ook nog in armere landen was het gewoonweg een luxe als mams echt thuis kon zijn bij de kinderen. In verreweg de meeste gevallen werkte beide ouders, zorgde de grotere kinderen voor de kleintjes, of opa en oma die niet meer dat fysieke werk konden doen.

In de jaren '50 hier zag je idd de moeder als thuismams, nu zie je dat ook nog.
Dat is niet de biologische normaal, maar pure luxe. Kinderen opvoeden is vrijwel nooit in de geschiedenis een moeder iets geweest, maar een groepsding/familieding. Degene die fysiek in staat waren te werken werkte, zo simpel was het en is het nog steeds op veel plekken. Kinderen moesten zo snel mogelijk ook bijdragen daarin.
Als we bv die Aziaten uit de op aanhalen dan zie je daar vrij vaak bij de armere bevolking dat moeders (en vaders) hun kinderen met geluk in de weekenden zien, vaak zelfs langer niet omdat ze verder weg werken. Dat is de realiteit van het verleden en van het grootste deel van de mensheid die niet onze Nederlandse luxe kent.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_168837550
Carriérevrouwen zijn vermoeiend..

Ik wil lekker eten als ik thuiskom, niet zo'n kant en klaar pakket van knorr
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_168837728
Maar om even ontopic te gaan. Ik vind de Nederlandse vrouw onaantrekkelijk, te boers, ze houden niet van koken, terwijl eten een heel belangrijk ding is voor mij.

Ik zie liever dat de zich leuk kleedt en dat het huis mooi fris ruikt, ik hou niet van dat slonzige gedoe van kleding op de stoel en dat ze er als een halve man uitziet.

Daar knap ik op af, net zozeer dat ik buiten werktijd geen behoefte heb om over werk te praten. Iets wat voor Nederlandse nogal lastig is tegenwoordig
N A P O L I
C A M P A N I A
  zaterdag 11 februari 2017 @ 22:21:09 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168837749
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 21:09 schreef erodome het volgende:
Denk vooral dat veel mensen een nogal geromantiseerd beeld van 'vroegah' hebben. Vroeger en ook nog in armere landen was het gewoonweg een luxe als mams echt thuis kon zijn bij de kinderen. In verreweg de meeste gevallen werkte beide ouders, zorgde de grotere kinderen voor de kleintjes, of opa en oma die niet meer dat fysieke werk konden doen.

In de jaren '50 hier zag je idd de moeder als thuismams, nu zie je dat ook nog.
Dat is niet de biologische normaal, maar pure luxe. Kinderen opvoeden is vrijwel nooit in de geschiedenis een moeder iets geweest, maar een groepsding/familieding. Degene die fysiek in staat waren te werken werkte, zo simpel was het en is het nog steeds op veel plekken. Kinderen moesten zo snel mogelijk ook bijdragen daarin.
Als we bv die Aziaten uit de op aanhalen dan zie je daar vrij vaak bij de armere bevolking dat moeders (en vaders) hun kinderen met geluk in de weekenden zien, vaak zelfs langer niet omdat ze verder weg werken. Dat is de realiteit van het verleden en van het grootste deel van de mensheid die niet onze Nederlandse luxe kent.
Het gaat weer net zo hard luxe worden, als je je over 20 jaar nog kunt permitteren dat een van de ouders thuis is om voor de kinderen te zorgen dan is er gewoon een behoorlijk gezinsinkomen en/of vermogen.
En als dat er niet is dan grenst het aan armoede.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168838264
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 22:15 schreef Aiciu het volgende:

Ik wil lekker eten als ik thuiskom, niet zo'n kant en klaar pakket van knorr
Wie wil dat niet.
ROBODEMONS..................|:(
pi_168838414
quote:
15s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 22:36 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Wie wil dat niet.
Nou, ik ben wel eens uitgenodigd om samen te gaan koken, maar dan kwam ze rustig met een knorr wereldgerecht aanzetten :')

De liefde van de man gaat door de maag, als een vrouw lekker kan koken dan is de interesse voor haar groter.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_168840912
Goed kunnen koken is zeker een voordeel. Buitenlandse vrouwtjes kunnen meestal wel lekker koken.
pi_168842702
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:47 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Het is ontzettend vaak onderzocht, en altijd komt er uit dat kinderen die door hun moeder opgevoed zijn beter presteren, sociaal vaardiger zijn, gelukkiger zijn etc.

Dus het is geen mening maar een feit. Waarbij niet gezegd wordt dat het in alle gevallen zo is of dat vaders slechte opvoeders zijn.
Daarbij moet je wel uitkijken dat je niet alleen vrouwen om je heen hebt als kind. Ik heb dat ook meegemaakt en je wordt er slap van. Daardoor moet ik nu helemaal mijzelf weer bijsturen zodat ik door een verhoogd testosterongehalte weer mannelijker kan worden. Maar eerlijk is eerlijk. Moeders mogen opvoeden, als er ook maar wat hardere omstandigheden zijn of een mannelijk voorbeeld bijvoorbeeld op school. Dat heeft wel degelijk een positief effect op de echte man
pi_168842834
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 22:20 schreef Aiciu het volgende:
Maar om even ontopic te gaan. Ik vind de Nederlandse vrouw onaantrekkelijk, te boers, ze houden niet van koken, terwijl eten een heel belangrijk ding is voor mij.

Ik zie liever dat de zich leuk kleedt en dat het huis mooi fris ruikt, ik hou niet van dat slonzige gedoe van kleding op de stoel en dat ze er als een halve man uitziet.

Daar knap ik op af, net zozeer dat ik buiten werktijd geen behoefte heb om over werk te praten. Iets wat voor Nederlandse nogal lastig is tegenwoordig
Same. Niks aan toe te voegen
pi_168843037
Vrouw moet mooi kleden, huis schoon houden, lekker koken, netjes zijn, maar ook financieel onafhankelijk want anders niet zelfstandig, kinderen opvoeden.. wat nog meer heren? Echt totaal geen realistisch beeld dit, het een gaat ten koste van het ander.
pi_168844004
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 00:48 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Daarbij moet je wel uitkijken dat je niet alleen vrouwen om je heen hebt als kind. Ik heb dat ook meegemaakt en je wordt er slap van. Daardoor moet ik nu helemaal mijzelf weer bijsturen zodat ik door een verhoogd testosterongehalte weer mannelijker kan worden. Maar eerlijk is eerlijk. Moeders mogen opvoeden, als er ook maar wat hardere omstandigheden zijn of een mannelijk voorbeeld bijvoorbeeld op school. Dat heeft wel degelijk een positief effect op de echte man
Ach lul niet kind... Je hebt geen idee...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_168844023
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 00:53 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Same. Niks aan toe te voegen
Zegt het jochie dat tot een maand geleden een Knorr pakje een geweldig idee vond....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_168844091
Misschien zijn sommige mannen/ jongens wel bang dat ze straks zelf hun was moeten doen, of na de kinderen uit de opvang gehaald te hebben nog zelf moeten koken (en niet uit een knorr pakje, want dat is te min).
Hell To The Liars
pi_168844734
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 01:03 schreef TheInnocent het volgende:
Vrouw moet mooi kleden, huis schoon houden, lekker koken, netjes zijn, maar ook financieel onafhankelijk want anders niet zelfstandig, kinderen opvoeden.. wat nog meer heren? Echt totaal geen realistisch beeld dit, het een gaat ten koste van het ander.
Haha, ik als man ben me hier flink aan het verbazen over de uitgebreide wenspakketten van andere gasten.

Lekker boeiend dit allemaal, het gaat er toch om dat je chick gelukkig is. Of dat nou met werken is of met het huishouden doen, of met wat dan ook.
  zondag 12 februari 2017 @ 03:46:34 #138
456432 Kamina
Tenacious!
pi_168844810
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:57 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Omdat de vrouw daar over het algemeen beter in is, dus het is niet een vraag van 50/50. En ik heb zelf ook gewoon een goede opleiding.
Jouw moeder heeft blijkbaar haar 'werk' niet goed gedaan, anders had je dit soort achterhaalde denkbeelden niet.
1 + 1 = blauw
  zondag 12 februari 2017 @ 05:54:57 #139
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_168844970
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 11:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dit geeft helemaal aan hoe je over vrouwen denkt, en he tis zeer denigrerend. Hoezo zijn een gezin en kinderen zinvollere invullingen van het bestaan? Gelukkig hoeft met tegenwoordig niet meer te trouwen en een gezin te stichten als men dat niet wil. Vrouwen zijn niet meer verplicht om zich aan een man te verbinden om hun ouderlijk huis uit te kunnen en kunnen een man verlaten als ze ongelukkig zijn. Daarnaar keren de meeste vrouwen echt niet meer terug, voor geen goud.
Miss Sly, je gebrukt het woord zinvollere (tweede regel). Maar er komt geen vergelijking. Wat is dan zinvoller dan voor een gezin en je kinderen zorgen?
Moet er toch eens de Viva op naslaan. Want JIJ komt er niet mee. Je vergelijkt maar maakt de vergelijking niet af.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zondag 12 februari 2017 @ 06:12:38 #140
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_168844982
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 11:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En als echt geëmancipeerde man doe je zelf je was, je boodschappen, doe je zelf de boodschappen, kook je heerlijke gerechten, maak je zelf alles schoon, ja, ook de wc, verschoon je je bed regelmatig en doe je nog iets van vrijwilligerswerk, toch?
Zeker, altijd gedaan. En nog wat sporten ook. NAAST een baan.
Koken kan ik goed. Houden vrouwen van. Hebben ze goed en heerlijk gegeten, zeg ik, het nagerecht serveer ik op bed. En dat.... ben ik dan :Y :Y

Overigens, het huishouden en alles dat er mee samen hangt (inkopen, koken, de was) kost je als 1-2 staanden hooguit 10 uur per week. Klopt toch dames, wees eens eerlijk!
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zondag 12 februari 2017 @ 06:20:04 #141
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_168845001
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 12:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Mannengedrag.. je gedragen als een vent.
Hoe moet je dat omschrijven?

Het is een bepaalde houding, meer kan ik er via typen niet van maken op dit moment. :')
Nou, bv zich eens goed aan de kloten krabben. dat vind ik typisch mannelijk non verbaal gedrag dat een vrouw niet snel zal nadoen.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zondag 12 februari 2017 @ 06:22:05 #142
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_168845005
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 12:30 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Tja maar noem eens mannelijk gedrag wat een vrouw dan laat zien, want heel eerlijk ik moet af en toe ook klussen in huis en maakt mij dat dan mannelijk omdat ik toevallig weet welk boortje ik moet gebruiken of welk zaagje.

Mij zul je trouwens niet in overal achter het huis zien zitten met een peuk en een pot bier, brrr roken is al niet mijn ding en bier lust ik totaal niet
Ik rook en drink niet, en word hier toch gezien als een ouderwetse mannelijke patriarchale man.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zondag 12 februari 2017 @ 06:26:46 #143
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_168845024
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 12:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het is niet anders als een vrouw aan een man vrouwengedrag zou proberen te omschrijven.

Het is iets wat je instinctief herkent als man en andersom.
Theo heeft gelijk. En daar zie je meteen het probleem. Theo en ik wij herkennen dat, of we het nou kunnen benoemen of niet. Maar veel mannen en vrouwen hebben dat natuurinstict, dat oergevoel niet meer. Die denken dat het mooie merk kleren, een lekker Axe geurtje en vooral cool zijn betekent. Een echte man wordt niet meer eens herkent door de jongere vrouwen.

diep treurig! |:( |:(
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_168845066
Ook in Nederland zijn mooie buitenlandse vrouwen.
  zondag 12 februari 2017 @ 06:58:49 #145
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_168845067
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 14:14 schreef WHATSHESAID het volgende:
Ik vind heel dat gejengel van bepaalde eigenschappen en gedragingen exclusief toedichten aan mannen of vrouwen zo doodvermoeiend en kinderachtig.

Waar haalt iemand het lef vandaan om mij minder als vrouw te zien als ik de rekening voor een kopje koffie betaal? Of wanneer ik op een vent afstap om een gesprekje aan te gaan, omdat ik mannen gewoon als gelijkwaardige wezens zie?

Bovendien is het heerlijk bevrijdend om daar schijt aan te hebben, want je kunt het als vrouw toch nooit goed doen. Als je alle rekeningen in restaurants laat betalen, ben je een golddigger. Als je zelf wil betalen een onafhankelijke dominante kenau. Loop je in joggingsbroek naar de supermarkt ben je een slons, trek je je hakken aan een aandachtshoer. Laat je je als vrouw versieren ben je een passieve verwende trut, maar als je zelf op een man afstapt is dat blijkbaar ook weer niet sjiek genoeg. Zonder make up op zie je er niet uit, maar met make up op hou je mannen voor de gek en vinden ze je ineens naturel weer beter.
Juist, en als man is dat precies zo. Wat heet. vrouwen zijn nog veel erger.
Dus zoek jij nou iemand waarmee je gelukkig bent en dan doen de mannen dat ook. En voor beiden geldt: dat hoeft niet persee in EU. Wat dan wel weer inhoudt, buiten EU is veel moeilijker te realiseren in de praktijk. Dus het zijn tich veelal de mannen die het dan echt doorzetten.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zondag 12 februari 2017 @ 07:12:41 #146
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_168845098
Stukje terug een discussie hier over de minder leuke taken in hetb huishouden.
Bv vuilnis verzorgen zware dingehn slepen. Ja, dat moet verdeeld worden, de man is wat sterker dus die mag dat ALTIJD doen. Dan steekt de vrouw alvast de kaarsjes aan en drukt het knopje van de koffiezetautomaat in.
Neen dames, als we de werkzaamheden verdelen moeten we ook de vervelende werkzaamheden verdelen. Dus de ene keer de man, de andere keer de vrouw. Net als het hondje uitalten. Als het regent smelt een vrouw ook niet. Eruit met die hond! en niet alleen op mooie zomerse avonden de vrouw met het hondje uit zodat de buurt haar goed ziet (leuk zomerjurkje aan, je weet maar nooit) en ´s winters als niemand het ziet, koud en nat is, moet de man die taak ook verrichten.

~O> ~O> ~O>
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zondag 12 februari 2017 @ 08:48:33 #147
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_168845360
Aantal posts op de persoon verwijderd. Houd de discussie op de bal anders is t heel snel over.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_168845552
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 06:26 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Theo heeft gelijk. En daar zie je meteen het probleem. Theo en ik wij herkennen dat, of we het nou kunnen benoemen of niet. Maar veel mannen en vrouwen hebben dat natuurinstict, dat oergevoel niet meer. Die denken dat het mooie merk kleren, een lekker Axe geurtje en vooral cool zijn betekent. Een echte man wordt niet meer eens herkent door de jongere vrouwen.

diep treurig! |:( |:(
Nou ho even, ik vind niets mis met een vrouw die financieel onafhankelijk is, sterker nog dat is tegenwoordig bijna een must hoe je het ook draait of keert.

Maar ik vind het onaantrekkelijk als een vrouw niet een beetje (emotioneel) afhankelijk van mij is.
Uiteindelijk ben ik als man ook afhankelijk van een vrouw.

Dat is geen zwakte of een negatief punt, zo werkt het al miljoenen jaren.
Alleen wij mannen geven dat nooit toe normaal gesproken, het geheim is hierbij onthult. :')

Zonder die aan en afhankelijkheid van elkaar ben je anders net een soort broer en zus.
Niet nice.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheoddDutchGuy op 12-02-2017 09:53:31 ]
  Moderator zondag 12 februari 2017 @ 09:45:33 #149
5428 crew  miss_sly
pi_168845823
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 05:54 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Miss Sly, je gebrukt het woord zinvollere (tweede regel). Maar er komt geen vergelijking. Wat is dan zinvoller dan voor een gezin en je kinderen zorgen?
Moet er toch eens de Viva op naslaan. Want JIJ komt er niet mee. Je vergelijkt maar maakt de vergelijking niet af.
OK, ik doe één poging, maar als je reactie is zoals ik verwacht, kap ik ermee,

JIJ hebt het in de post waar ik op reageer over dat er geen zinvollere invulling van het bestaan is voor een vrouw dan gezin en kinderen. Ik vraag aan jou waarom dat zo zou zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 12 februari 2017 @ 09:48:15 #150
5428 crew  miss_sly
pi_168845843
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 09:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nou ho even, ik vind niets mis met een vrouw die financieel onafhankelijk is, sterker nog dat is tegenwoordig bijna een must hoe je het ook draait of keert.

Maar ik vind het onaantrekkelijk als een vrouw niet een beetje (emotioneel) afhankelijk van mij is.
Uiteindelijk ben ik als man ook afhankelijk van een vrouw.

Dat is geen zwakte is of een negatief punt, zo werkt het al miljoenen jaren.
Alleen wij mannen geven dat nooit toe normaal gesproken, het geheim is hierbij onthult. :')

Zonder die aan en afhankelijkheid van elkaar ben je anders net een soort broer en zus.
Niet nice.
Een zekere mate van afhankelijkheid kan binnen een relatie zeker wel bestaan, op verschillende fronten. Dat moet er kunnen bestaan, tezamen met vertrouwen dat de ander die afhankelijkheid niet zal misbruiken. Dat hoeft inderdaad verder niets te maken te hebben met (financiele) onafhankelijkheid.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_168846114
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 01:03 schreef TheInnocent het volgende:
Vrouw moet mooi kleden, huis schoon houden, lekker koken, netjes zijn, maar ook financieel onafhankelijk want anders niet zelfstandig, kinderen opvoeden.. wat nog meer heren? Echt totaal geen realistisch beeld dit, het een gaat ten koste van het ander.
Het probleem van veel gasten hier is dat ze vrouwen zien als wezens die op aarde gezet zijn om hen op de een of andere manier te dienen. Dus niet als wezens met eigen doelen en wensen in hun leven, maar op de een of andere manier altijd in dienst van de man.
Ze zien vrouwen alleen als moeders, 'vrouw van' of dochters in plaats van een gelijkwaardig méns.

Zie hier ook hoe de carrière van een vrouw wordt weggezet als een spelletje, op de vorige pagina. Eigenlijk een soort van last voor de man, want dat betekent dat het niet allemaal meer om hem draait.
pi_168846190
Ik zie vrouwen wel als mijn gelijken maar vrouwen zijn nu eenmaal beter in kinderen verzorgen, huishouden en dat soort dingen.
pi_168846237
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 10:17 schreef dennisenkim het volgende:
Ik zie vrouwen wel als mijn gelijken maar vrouwen zijn nu eenmaal beter in kinderen verzorgen, huishouden en dat soort dingen.
Het huishouden is belangrijk, maar laten we ook eerlijk zijn als je een jaartje je er in verdiept :') het ook geen rocket science is he.

Mannen vinden het gewoon niet leuk om te doen, en dan is het makkelijk om te zeggen ja vrouwen zijn er beter in. Ja duh, want we doen er geen moeite voor.

Ik heb trouwens gewoon een schoonmaakster :9

[ Bericht 4% gewijzigd door Droopie op 12-02-2017 10:27:30 ]
Hell To The Liars
pi_168846294
Als ik de reactie van sommige mannen hier zie moeten ze wel een enorme 'catch' zijn voor vrouwen, alleen jammer van die onzekerheid dan :D

Hou toch op met die simpele hokjes.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  zondag 12 februari 2017 @ 10:28:34 #155
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_168846328
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 10:17 schreef dennisenkim het volgende:
Ik zie vrouwen wel als mijn gelijken maar vrouwen zijn nu eenmaal beter in kinderen verzorgen, huishouden en dat soort dingen.
Was het maar zo'n feest dat dit standaard geldt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 12 februari 2017 @ 10:30:11 #156
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168846355
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 10:21 schreef Droopie het volgende:

[..]

Het huishouden is belangrijk, maar laten we ook eerlijk zijn als je een jaartje je er in verdiept :') het ook geen rocket science is he.

Mannen vinden het gewoon niet leuk om te doen, en dan is het makkelijk om te zeggen ja vrouwen zijn er beter in. Ja duh, want we doen er geen moeite voor.

Ik heb trouwens gewoon een schoonmaakster :9
Maar als vrouwen het huishouden gewoon niet leuk vinden om te doen dan is er volgens sommigen kennelijk wat mis, want schijnbaar moet je als vrouw het huishouden wel leuk vinden.
Of niet natuurlijk, maar dan hoor je het desondanks toch te doen, want je bent er "beter" in.
Nou nee, wel beter dan mijn man idd, maar mijn schoonmaakster is er vele malen beter in dan ik.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168846358
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 10:21 schreef Droopie het volgende:

[..]

Het huishouden is belangrijk, maar laten we ook eerlijk zijn als je een jaartje je er in verdiept :') het ook geen rocket science is he.

Mannen vinden het gewoon niet leuk om te doen, en dan is het makkelijk om te zeggen ja vrouwen zijn er beter in. Ja duh, want we doen er geen moeite voor.

Ik heb trouwens gewoon een schoonmaakster :9
Ik vind het niet leuk en ben er ook niet goed in. Zij wel.
  zondag 12 februari 2017 @ 10:32:12 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168846396
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 10:30 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Ik vind het niet leuk en ben er ook niet goed in. Zij wel.
Jouw vriendin toevallig, wat niet betekent dat alle vrouwen een door henzelf glimmend gepoetste parketvloer als hoogste doel in dit leven hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168846585
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 10:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Jouw vriendin toevallig, wat niet betekent dat alle vrouwen een door henzelf glimmend gepoetste parketvloer als hoogste doel in dit leven hebben.
Nee klopt, maar iedereen bepaalt toch zelf wat zijn of haar doel is in dit leven? Ik zeg niet dat het zo hoort maar ik leef graag naar traditionele rol patronen, en dat houd in dat zij thuis blijft en ik het geld verdien, ik heb zelfs liever niet dat ze financieel onafhankelijk is van mij, dat zou ik echt niet leuk vinden.
pi_168846637
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 10:42 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Nee klopt, maar iedereen bepaalt toch zelf wat zijn of haar doel is in dit leven? Ik zeg niet dat het zo hoort maar ik leef graag naar traditionele rol patronen, en dat houd in dat zij thuis blijft en ik het geld verdien, ik heb zelfs liever niet dat ze financieel onafhankelijk is van mij, dat zou ik echt niet leuk vinden.
Edit: laat maar, verkeerd gelezen
  zondag 12 februari 2017 @ 10:48:16 #161
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_168846673
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 10:42 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Nee klopt, maar iedereen bepaalt toch zelf wat zijn of haar doel is in dit leven? Ik zeg niet dat het zo hoort maar ik leef graag naar traditionele rol patronen, en dat houd in dat zij thuis blijft en ik het geld verdien, ik heb zelfs liever niet dat ze financieel onafhankelijk is van mij, dat zou ik echt niet leuk vinden.
Wauw... Ik... Echt. Wauw.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_168846757
Jij zou het niet leuk vinden als ze haar eigen broek kan ophouden? Heftig.
pi_168846781
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 10:42 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Nee klopt, maar iedereen bepaalt toch zelf wat zijn of haar doel is in dit leven? Ik zeg niet dat het zo hoort maar ik leef graag naar traditionele rol patronen, en dat houd in dat zij thuis blijft en ik het geld verdien, ik heb zelfs liever niet dat ze financieel onafhankelijk is van mij, dat zou ik echt niet leuk vinden.
Je eerlijkheid siert je, zit er ook een stukje onzekerheid in dat als ze onafhankelijk zou zijn, er een grotere kans is dat ze je kan verlaten?

Mede door je geschiedenis kan ik mij daar iets bij voorstellen.
Of is dit echt hoe je het in je opvoeding heb meegekregen.
Hell To The Liars
  Moderator zondag 12 februari 2017 @ 10:54:12 #164
5428 crew  miss_sly
pi_168846785
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 10:42 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Nee klopt, maar iedereen bepaalt toch zelf wat zijn of haar doel is in dit leven? Ik zeg niet dat het zo hoort maar ik leef graag naar traditionele rol patronen, en dat houd in dat zij thuis blijft en ik het geld verdien, ik heb zelfs liever niet dat ze financieel onafhankelijk is van mij, dat zou ik echt niet leuk vinden.
Waarom niet? Wat ligt daaraan ten grondslag? Oprechte interesse.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_168846885
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 10:53 schreef Droopie het volgende:

[..]

Je eerlijkheid siert je, zit er ook een stukje onzekerheid in dat als ze onafhankelijk zou zijn, er een grotere kans is dat ze je kan verlaten?

Mede door je geschiedenis kan ik mij daar iets bij voorstellen.
Of is dit echt hoe je het in je opvoeding heb meegekregen.
Dat speelt voor mij ook mee inderdaad.
pi_168846978
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 10:58 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Dat speelt voor mij ook mee inderdaad.
Dus je houdt haar liever gevangen in een gouden kooitje. Wat als er ooit iets met jou gebeurt? Dan zit ze daar alleen, geen enkele vorm van carriere of ervaring opgebouwd.
pi_168846982
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 10:58 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Dat speelt voor mij ook mee inderdaad.
Heb het idee dat als je huidige vriendin dit ook snapt en de relatie goed is.
Het allemaal niet zo zwart/ wit is als hoe je het hier brengt ;)
Hell To The Liars
  zondag 12 februari 2017 @ 11:03:34 #168
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_168846985
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 10:58 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Dat speelt voor mij ook mee inderdaad.
Je snapt dat dat schijnveiligheid is :@?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 12 februari 2017 @ 11:10:32 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168847111
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 10:42 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Nee klopt, maar iedereen bepaalt toch zelf wat zijn of haar doel is in dit leven? Ik zeg niet dat het zo hoort maar ik leef graag naar traditionele rol patronen, en dat houd in dat zij thuis blijft en ik het geld verdien, ik heb zelfs liever niet dat ze financieel onafhankelijk is van mij, dat zou ik echt niet leuk vinden.
Want dat geeft je een soort garantie dat ze bij je blijft ofzo?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168847148
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 11:03 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Dus je houdt haar liever gevangen in een gouden kooitje. Wat als er ooit iets met jou gebeurt? Dan zit ze daar alleen, geen enkele vorm van carriere of ervaring opgebouwd.
Voor ik wat met haar kreeg hield ze ook haar eigen broek op.
pi_168847263
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 11:12 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Voor ik wat met haar kreeg hield ze ook haar eigen broek op.
Dat is wat anders dan wanneer ze 10, 15, 20 jaar thuis heeft gezeten.
  zondag 12 februari 2017 @ 11:21:41 #172
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_168847315
Als het voor jullie werkt, prima. Ik vind het wel heel middeleeuws :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_168847645
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 01:58 schreef erodome het volgende:

[..]

Zegt het jochie dat tot een maand geleden een Knorr pakje een geweldig idee vond....
Dat heb ik nooit een goed idee gevonden. Het enige wat ik ooit gekocht heb om te koken is een pakje masala kruiden



Dus...
pi_168847673
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 02:01 schreef Droopie het volgende:
Misschien zijn sommige mannen/ jongens wel bang dat ze straks zelf hun was moeten doen, of na de kinderen uit de opvang gehaald te hebben nog zelf moeten koken (en niet uit een knorr pakje, want dat is te min).
Nou ja, uit een pakje koken is ook niet echt lekker. Maar als ik straks een donkere vrouw heb hoef ik het denk ik geeneens te proberen om een pakje te koken :P
  zondag 12 februari 2017 @ 11:42:23 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168847686
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 11:12 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Voor ik wat met haar kreeg hield ze ook haar eigen broek op.
Ze woont nog steeds in haar eigen flat toch? Waar betaalt ze dat dan van, als ze niet werkt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168847740
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 11:21 schreef Samzz het volgende:
Als het voor jullie werkt, prima. Ik vind het wel heel middeleeuws :).
Ja is misschien beetje jaren 50 maar ik vind het prettig zo. Ik denk dat zij het ook wel kan waarderen.
pi_168847827
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 11:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze woont nog steeds in haar eigen flat toch? Waar betaalt ze dat dan van, als ze niet werkt?
Uitkering. En wat ze van mij krijgt.
pi_168847840
Een uitkering is niet 'je eigen broek op kunnen houden'
  zondag 12 februari 2017 @ 11:53:31 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168847915
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 11:48 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Uitkering. En wat ze van mij krijgt.
Ah okay, ze heeft een uitkering, als dat Wajong/WIA is dan is ze ook niet bepaald "huisvrouw" uit vrije keuze natuurlijk, als het bijstand is dan heeft het sowieso al niets te maken met haar eigen broek ophouden, maar dan vind ik het een heel goed idee dat jullie gaan samenwonen ^O^
Wel officieel dan, niet toch haar eigen flat aanhouden en bijstandsfraude plegen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 12 februari 2017 @ 11:53:33 #180
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_168847916
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 11:48 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Uitkering. En wat ze van mij krijgt.
En jij moedigt haar aan te blijven leven op de samenleving in plaats van te gaan werken? Is dit een correcte conclusie?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_168848153
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 11:53 schreef Samzz het volgende:

[..]

En jij moedigt haar aan te blijven leven op de samenleving in plaats van te gaan werken? Is dit een correcte conclusie?
Nee.
pi_168848161
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 11:27 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Is het niet dat zelfstandige geëmancipeerde vrouwen meteen met de stereotype haaibaaien met roodpittig kort kapsel worden geassocieerd? Zelfs ik wordt daar bang van.

Ik denk dat je als vrouw zowel zelfstandig en geëmancipeerd als vrouwelijk kan zijn.
Vrouwen in Nederland zijn alles behalve vrouwelijk. Met de paplepel ingegoten gekregen dat ze op alles vanzelfsprekend recht hebben en het kijk mij ik ben onafhankelijk en ik heb geen man nodig mentaliteit / houding.

:r
pi_168848173
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 10:17 schreef dennisenkim het volgende:
Ik zie vrouwen wel als mijn gelijken maar vrouwen zijn nu eenmaal beter in kinderen verzorgen, huishouden en dat soort dingen.
Dit is echt je reinste onzin.

Ga eens op jezelf wonen, dan word je vanzelf 'goed' in het huishouden, hoor.
pi_168848213
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 11:48 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Uitkering. En wat ze van mij krijgt.
Hoe oud zijn jullie eigenlijk?
pi_168848229
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:09 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Dit is echt je reinste onzin.

Ga eens op jezelf wonen, dan word je vanzelf 'goed' in het huishouden, hoor.
Ik woon al 20 jaar in mn eigen kiet. En ik kan het ook allemaal zelf.
  zondag 12 februari 2017 @ 12:17:25 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168848346
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:11 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Ik woon al 20 jaar in mn eigen kiet. En ik kan het ook allemaal zelf.
Maar vertel nou eens, is ze "huisvrouw" tegen wil en dank omdat ze blijvend arbeidsongeschikt is, of zit ze in de bijstand en wil ze gewoon echt niks?
Ik dat laatste geval is jouw bijdrage al fraude trouwens, dat je er even rekening mee houdt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168848415
quote:
10s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:08 schreef dip-stick1 het volgende:

[..]

Vrouwen in Nederland zijn alles behalve vrouwelijk. Met de paplepel ingegoten gekregen dat ze op alles vanzelfsprekend recht hebben en het kijk mij ik ben onafhankelijk en ik heb geen man nodig mentaliteit / houding.

:r
Dat is niet mijn paplepel geweest hoor.

Maar op je laatste opmerking: ik heb geen man nodig. Ik kan me zo ook wel redden. Ik zou het wel ontzettend leuk vinden weer verliefd te worden op een man en een fijn leven samen op te bouwen. Dat lijkt me een stuk leuker leven.
pi_168848476
Een topic over de Nederlandse man komt er hopelijk nooit.
Dat wordt een afrekening van de Nederlandse vrouw zeg aan ons Fok! mannen :X

Wat een vooroordelen hier.
Wat hebben jullie exen en moeders jullie allemaal aangedaan zeg :?
Hell To The Liars
  zondag 12 februari 2017 @ 12:24:42 #189
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_168848512
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 10:17 schreef dennisenkim het volgende:
Ik zie vrouwen wel als mijn gelijken maar vrouwen zijn nu eenmaal beter in kinderen verzorgen, huishouden en dat soort dingen.
...

Totnutoe waren de mannen met wie ik een relatie had een stuk beter in het huishouden doen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_168848527
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:23 schreef Droopie het volgende:
Een topic over de Nederlandse man komt er hopelijk nooit.
Dat wordt een afrekening van de Nederlandse vrouw zeg aan ons Fok! mannen :X

Wat een vooroordelen hier.
Wat hebben jullie exen en moeders jullie allemaal aangedaan zeg :?
sommigen hebben nooit een relatie gehad
pi_168848536
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:23 schreef Droopie het volgende:
Een topic over de Nederlandse man komt er hopelijk nooit.
Dat wordt een afrekening van de Nederlandse vrouw zeg aan ons Fok! mannen :X

Wat een vooroordelen hier.
Wat hebben jullie exen en moeders jullie allemaal aangedaan zeg :?
Dit soort topics zijn altijd een bijeenkomst van verbitterde mannetjes.
  zondag 12 februari 2017 @ 12:25:49 #192
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_168848541
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:23 schreef Droopie het volgende:
Een topic over de Nederlandse man komt er hopelijk nooit.
Dat wordt een afrekening van de Nederlandse vrouw zeg aan ons Fok! mannen :X

Wat een vooroordelen hier.
Wat hebben jullie exen en moeders jullie allemaal aangedaan zeg :?
Ik heb het idee dat vrouwen minder snel in algemene en daardoor onzinnige stereotypes vervallen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_168848732
Zal mijn vrouwelijke kant dan wel zijn dat ik niet zo reageer en denk.

Bedankt Mam :'(
Hell To The Liars
  zondag 12 februari 2017 @ 12:34:11 #194
47102 Elvi
miemkwien
pi_168848741
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:25 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Dit soort topics zijn altijd een bijeenkomst van verbitterde mannetjes.
Dan komt altijd weer 1 of ander onderzoek naar bovendrijven dat vrouwen langer keken naar een man in een ferarri ofzo? Iets met auto's in ieder geval :')
  zondag 12 februari 2017 @ 12:38:06 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168848827
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:33 schreef Droopie het volgende:
Zal mijn vrouwelijke kant dan wel zijn dat ik niet zo reageer en denk.

Bedankt Mam :'(
Of je weet dat je moeder je nog steeds een draai om je oren zou geven als je zulke dingen zou posten :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 12 februari 2017 @ 12:40:05 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168848881
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:34 schreef Elvi het volgende:

[..]

Dan komt altijd weer 1 of ander onderzoek naar bovendrijven dat vrouwen langer keken naar een man in een ferarri ofzo? Iets met auto's in ieder geval :')
In mijn geval zou dat vooral komen omdat ik naar de Ferrari kijk.
Maar 100% zeker dat mannen een vrouw in een Porsche ook interessanter vinden dan diezelfde vrouw in een Alto.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 12 februari 2017 @ 12:41:21 #197
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_168848924
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:08 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Nee.
Maar ze is financieel van jou afhankelijk, en krijgt een uitkering. Ik snap t niet.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  zondag 12 februari 2017 @ 12:41:34 #198
47102 Elvi
miemkwien
pi_168848929
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

In mijn geval zou dat vooral komen omdat ik naar de Ferrari kijk.
Maar 100% zeker dat mannen een vrouw in een Porsche ook interessanter vinden dan diezelfde vrouw in een Alto.
Ik... weet het verschil oprecht niet. Ik herken een Smart, en dat is wel een afknapper als iemand zo'n auto heeft _O-
pi_168848939
quote:
9s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:24 schreef Copycat het volgende:

[..]

...

Totnutoe waren de mannen met wie ik een relatie had een stuk beter in het huishouden doen.
Die ervaring heb ik dan weer niet,ik kan het zelf veel beter maar het lijkt mij niet meer dan normaal dat ook mannen gewoon hun eigen huishouding,was doen en prakkie kunnen koken.
  zondag 12 februari 2017 @ 12:43:19 #200
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_168848988
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:40 schreef Leandra het volgende:

In mijn geval zou dat vooral komen omdat ik naar de Ferrari kijk.
Maar 100% zeker dat mannen een vrouw in een Porsche ook interessanter vinden dan diezelfde vrouw in een Alto.
Ik heb dat juist helemaal niet bij Porsches en Ferrari's. Of eigenlijk: Merk vaak dat ik juist expres niet kijk, want 'daar doe je het om!'. Net zo stom eigenlijk, maar die mannen vind ik direct minder interessant.
Geef mij maar een man in een eigenzinnige auto. Jaar en makelij maakt me niks uit. Maar dat komt wellicht door mijn totale desinteresse in auto's.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 12 februari 2017 @ 12:43:46 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168848994
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:41 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik... weet het verschil oprecht niet. Ik herken een Smart, en dat is wel een afknapper als iemand zo'n auto heeft _O-
Ik wel, maar ik hou van auto's, ik vind het ook geen enkel probleem om in een beetje forse auto te rijden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168849006
Nou mijn moeder is ook een type die na de huishoudschool zich nooit verder ontwikkeld heeft.

De paniek in haar ogen toen mijn vader weer in dienst moest toen ik 9 was zal ik nooit vergeten.

Daarom zoek ik dus absoluut niet zo type vrouw.
Ze moet zelfstandig kunnen zijn en net zoals ik weten hoe je moet "overleven".
Hell To The Liars
  zondag 12 februari 2017 @ 12:44:26 #203
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_168849020
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:41 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Die ervaring heb ik dan weer niet,ik kan het zelf veel beter maar het lijkt mij niet meer dan normaal dat ook mannen gewoon hun eigen huishouding,was doen en prakkie kunnen koken.
En dat kunnen de meeste ook gewoon :Y.

Net als dat er vrouwen zijn die t huishouden verslonzen, zijn er ook mannen die het sterieler hebben dan een OK.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_168849027
Aan de auto kun je vaak al zien welk soort man eruit stapt. ;)
pi_168849045
Ik heb een Renault Scenic uit 2000 op gas..Wat zegt dat dan over mij.
Hell To The Liars
pi_168849047
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:23 schreef Droopie het volgende:
Een topic over de Nederlandse man komt er hopelijk nooit.
Dat wordt een afrekening van de Nederlandse vrouw zeg aan ons Fok! mannen :X

Wat een vooroordelen hier.
Wat hebben jullie exen en moeders jullie allemaal aangedaan zeg :?
Er worden nog genoeg kinderen geboren dus zo erg kan 't allemaal niet zijn. Ik geloof ook niet echt in een 'de Nederlandse man'.
  zondag 12 februari 2017 @ 12:45:24 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168849050
quote:
11s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:43 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik heb dat juist helemaal niet bij Porsches en Ferrari's. Of eigenlijk: Merk vaak dat ik juist expres niet kijk, want 'daar doe je het om!'. Net zo stom eigenlijk, maar die mannen vind ik direct minder interessant.
Geef mij maar een man in een eigenzinnige auto. Jaar en makelij maakt me niks uit. Maar dat komt wellicht door mijn totale desinteresse in auto's.
Een oude Jag, Saab of Citroën krijgt van mij ook verliefde blikken hoor.
De auto dan, die vent die erin zit zit eigenlijk alleen maar in de weg.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168849052
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar vertel nou eens, is ze "huisvrouw" tegen wil en dank omdat ze blijvend arbeidsongeschikt is, of zit ze in de bijstand en wil ze gewoon echt niks?
Ik dat laatste geval is jouw bijdrage al fraude trouwens, dat je er even rekening mee houdt.
Ze is niet arbeidsongeschikt maar had andere issues. Als ik haar boodschappen betaal of nieuwe kleren of iets is geen frauderen lijkt me.
pi_168849053
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:44 schreef Samzz het volgende:

[..]

En dat kunnen de meeste ook gewoon :Y.

Net als dat er vrouwen zijn die t huishouden verslonzen, zijn er ook mannen die het sterieler hebben dan een OK.
O dat zeker ik ken ook vrouwen die qua huishouden enorme slonzen zijn.
  zondag 12 februari 2017 @ 12:46:16 #210
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_168849070
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:41 schreef wolkentoetje het volgende:

Die ervaring heb ik dan weer niet,ik kan het zelf veel beter maar het lijkt mij niet meer dan normaal dat ook mannen gewoon hun eigen huishouding,was doen en prakkie kunnen koken.
Heeft er misschien ook mee te maken dat het tegenwoordig meer de trend lijkt om tijdens studie thuis te wonen en dan direct door te stomen naar een eigen woning. Ik heb alles zo'n beetje geleerd tijdens mijn studententijd. Ik kan het allemaal prima, maar het boeit me niet. Ik kan heel makkelijk door stof heenkijken. Heel makkelijk. Te makkelijk :') .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_168849089
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:44 schreef wolkentoetje het volgende:
Aan de auto kun je vaak al zien welk soort man eruit stapt. ;)
Wat voor soort man stapt er uit een Audi dan?
  zondag 12 februari 2017 @ 12:47:14 #212
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168849094
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:45 schreef Droopie het volgende:
Ik heb een Renault Scenic uit 2000 op gas..Wat zegt dat dan over mij.
Dat er waarschijnlijk weinig vrouwen op je zullen vallen vanwege je auto.
Tenzij ze wanhopig op zoek zijn naar een man om kinderen mee te krijgen, want zo'n auto heb je alleen met een roedel kinderen, en dus ben je vruchtbaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168849125
quote:
7s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:46 schreef Copycat het volgende:

[..]

Heeft er misschien ook mee te maken dat het tegenwoordig meer de trend lijkt om tijdens studie thuis te wonen en dan direct door te stomen naar een eigen woning. Ik heb alles zo'n beetje geleerd tijdens mijn studententijd. Ik kan het allemaal prima, maar het boeit me niet. Ik kan heel makkelijk door stof heenkijken. Heel makkelijk. Te makkelijk :') .
Nou ja als je je daar zelf prettig bij voelt dan mag dat toch gewoon?
Het is niet mijn ding maar ik overdrijf soms misschien wel in de ogen van anderen..
  zondag 12 februari 2017 @ 12:48:43 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168849143
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:45 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Ze is niet arbeidsongeschikt maar had andere issues. Als ik haar boodschappen betaal of nieuwe kleren of iets is geen frauderen lijkt me.
Als ze in de bijstand zit is het dat wel, dat hoort ze gewoon op te geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zondag 12 februari 2017 @ 12:49:38 #215
5428 crew  miss_sly
pi_168849173
quote:
10s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:08 schreef dip-stick1 het volgende:

[..]

Vrouwen in Nederland zijn alles behalve vrouwelijk. Met de paplepel ingegoten gekregen dat ze op alles vanzelfsprekend recht hebben en het kijk mij ik ben onafhankelijk en ik heb geen man nodig mentaliteit / houding.

:r
Ik heb geen man nodig.
Ik ben wel erg blij met mijn partner, het leven is toch wel een stuk fijner met hem dan zonder hem. En dat heeftniets te maken met rolpatronen of geld of wat dan ook.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 12 februari 2017 @ 12:49:41 #216
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_168849175
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:48 schreef wolkentoetje het volgende:

Nou ja als je je daar zelf prettig bij voelt dan mag dat toch gewoon?
Het is niet mijn ding maar ik overdrijf soms misschien wel in de ogen van anderen..
Daarom. Alleen betekent het ook dat ik, als ik de geest krijg, een hele dag bezig ben. En dan neem ik mezelf altijd weer voor om het nu gewoon dagelijks bij te houden. En dat vergeet ik altijd :+ .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_168849193
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ze in de bijstand zit is het dat wel, dat hoort ze gewoon op te geven.
Ze mag wel cadeautjes aannemen.
pi_168849196
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:47 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Wat voor soort man stapt er uit een Audi dan?
Een type als jij,BMW de wat jongere man type zakenman en Mercedes oudere man van middelbare leeftijd type zakenman. :D
Klopt niet altijd natuurlijk maar heel vaak wel.
pi_168849204
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:47 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat er waarschijnlijk weinig vrouwen op je zullen vallen vanwege je auto.
Tenzij ze wanhopig op zoek zijn naar een man om kinderen mee te krijgen, want zo'n auto heb je alleen met een roedel kinderen, en dus ben je vruchtbaar.
Ik heb hem omdat hij goedkoop was en ik hierdoor helemaal binnenliep op mijn reiskosten voor mijn werk :(

Maar je hebt wel een punt, die opmerking heb ik vaker gehoord haha.
Hell To The Liars
  zondag 12 februari 2017 @ 12:50:55 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168849205
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:47 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Wat voor soort man stapt er uit een Audi dan?
Leasebakkenkaste, tenzij de auto ouder is dan 5 jaar.
Daarbij is het iemand die vooral geeft om imago, en daar graag teveel voor betaalt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 12 februari 2017 @ 12:51:14 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168849214
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:50 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik heb hem omdat hij goedkoop was en ik hierdoor helemaal binnenliep op mijn reiskosten voor mijn werk :(

Maar je hebt wel een punt, die opmerking heb ik vaker gehoord haha.
:D

Ik moest pas even in zo'n Scenic van iemand rijden, wat een drama zeg.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168849259
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:50 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Een type als jij,BMW de wat jongere man type zakenman en Mercedes oudere man van middelbare leeftijd type zakenman. :D
Klopt niet altijd natuurlijk maar heel vaak wel.
En wat zegt men Audi over mij dan? Ik rij een A4
  Moderator zondag 12 februari 2017 @ 12:52:47 #223
5428 crew  miss_sly
pi_168849260
quote:
14s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:49 schreef Copycat het volgende:

[..]

Daarom. Alleen betekent het ook dat ik, als ik de geest krijg, een hele dag bezig ben. En dan neem ik mezelf altijd weer voor om het nu gewoon dagelijks bij te houden. En dat vergeet ik altijd :+ .
Oe, dit klinkt heel herkenbaar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 12 februari 2017 @ 12:53:36 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168849284
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:50 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Ze mag wel cadeautjes aannemen.
Google maar eens op bijstand en boodschappen cadeau krijgen.

Maar goed, als jullie gaan samenwonen geeft ze haar woning en uitkering op dus?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168849290
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:52 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

En wat zegt men Audi over mij dan? Ik rij een A4
Moeten we de koningsschakel erbij denken ;)
Hell To The Liars
pi_168849296
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Leasebakkenkaste, tenzij de auto ouder is dan 5 jaar.
Daarbij is het iemand die vooral geeft om imago, en daar graag teveel voor betaalt.
Ai.
pi_168849301
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:53 schreef Droopie het volgende:

[..]

Moeten we de koningsschakel erbij denken ;)
Niks mis met een koningsketting,die heb ik ook..
pi_168849324
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:54 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Niks mis met een koningsketting,die heb ik ook..
Een vrouw met een koningsschakel ga ik liever niet mee in discussie.
Die laat zich volgens mij niet de kaas van het brood eten ;)
Hell To The Liars
  zondag 12 februari 2017 @ 12:59:39 #229
47102 Elvi
miemkwien
pi_168849428
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:47 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Wat voor soort man stapt er uit een Audi dan?
Mijn ervaring: een aso vent met adhd die me in elkaar wil meppen omdat hij míj afsneed.
  zondag 12 februari 2017 @ 13:00:28 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168849444
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:55 schreef Droopie het volgende:

[..]

Een vrouw met een koningsschakel ga ik liever niet mee in discussie.
Die laat zich volgens mij niet de kaas van het brood eten ;)
Wat wel opvallend is, is dat mensen heel anders op bepaalde auto's reageren.
Toen wij de leaseAudi nog hadden zag je mensen echt niet twijfelen of ze wel of niet nog even zouden oversteken, dat risico neem je niet met een Audi, met een Saab doen ze dat kennelijk wel, daar verwachten ze een ander soort bestuurder van.
Op de snelweg de verschillen met de Audi en Honda ook wel gemerkt, een oude Honda zetten ze 'm sneller voor dan een Audi.
Met een Saab maken vooral petjes die fout.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168849448
Mannen in een BMW doen dan weer graag aan bumperkleven ;)
pi_168849459
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een oude Jag, Saab of Citroën krijgt van mij ook verliefde blikken hoor.
De auto dan, die vent die erin zit zit eigenlijk alleen maar in de weg.
Haha oldtimers kan ik ook wel waarderen, maar een gloednieuwe Lexus vind ik ook wel lekker om in te rijden hoor :P
pi_168849472
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:55 schreef Droopie het volgende:

[..]

Een vrouw met een koningsschakel ga ik liever niet mee in discussie.
Die laat zich volgens mij niet de kaas van het brood eten ;)
Valt best mee hoor over het algemeen ben ik best lief ;)
pi_168849511
Ik wou reageren op Leandra.
Toen bedacht ik mij, dit gaat compleet niet meer over de OP :')

Ik laat het hierbij
Hell To The Liars
pi_168849522
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 13:01 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Valt best mee hoor over het algemeen ben ik best lief ;)
Het een sluit het andere niet uit he.
Hell To The Liars
  zondag 12 februari 2017 @ 13:06:11 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168849609
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 13:00 schreef wolkentoetje het volgende:
Mannen in een BMW doen dan weer graag aan bumperkleven ;)
Audi is het nieuwe BMW helaas, en sinds Volvo het lekker doet in het leasesegment geldt daar hetzelfde voor :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168849644
Maar nu ik erover nadenk ben ik denk ik best ouderwets,ik krijg de kriebels van mannen die de ramen staan te lappen,strijken etc..
Die neem ik niet echt serieus,nou ja als relatiemateriaal dan.
shoot me maar ik heb er niks mee..
pi_168849674
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 13:03 schreef Droopie het volgende:

[..]

Het een sluit het andere niet uit he.
Nee oké maar geen enkele man of vrouw zou zich de kaas van het brood moeten laten eten.
pi_168849689
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 13:07 schreef wolkentoetje het volgende:
Maar nu ik erover nadenk ben ik denk ik best ouderwets,ik krijg de kriebels van mannen die de ramen staan te lappen,strijken etc..
Die neem ik niet echt serieus,nou ja als relatiemateriaal dan.
shoot me maar ik heb er niks mee..
Zet dat op je datingprofiel en je brievenbus zit vol as dinsdag.
Hell To The Liars
  zondag 12 februari 2017 @ 13:09:41 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168849704
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 13:02 schreef Droopie het volgende:
Ik wou reageren op Leandra.
Toen bedacht ik mij, dit gaat compleet niet meer over de OP :')

Ik laat het hierbij
Dat vrouwen überhaupt een mening over auto's hebben die verder gaat dan de kleur is natuurlijk al vervelend voor mannen die het vrouwtje graag volgzaam zien :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168849710
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 13:09 schreef Droopie het volgende:

[..]

Zet dat op je datingprofiel en je brievenbus zit vol as dinsdag.
Hahaha nee ik ben wel vrijgezel maar niet op zoek..
  zondag 12 februari 2017 @ 13:10:35 #242
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_168849722
Antwoord op de vraag van TS is vrij eenvoudig:

Het beeld wat men heeft van een gezonde relatie is een lichte mate van wederzijdse afhankelijkheid, omdat dat de drempel verhoogt om elkaar te verlaten. Ik denk dat het verschil tussen mannen en vrouwen hierin is dat juist vrouwen die zelfstandig en onafhankelijk overkomen bij mannen een beeld schetsen alsof ze niemand nodig hebben (en dus gemakkelijk weglopen), terwijl dat andersom minder is.
pi_168849753
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 13:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat vrouwen überhaupt een mening over auto's hebben die verder gaat dan de kleur is natuurlijk al vervelend voor mannen die het vrouwtje graag volgzaam zien :+
Mijn vader had vroeger zijn schuld afbetaald en wou een mooie auto kopen voor het eerst.
Vraagt ie wat voor auto zullen we kopen, zegt mijn moeder een rode.

Heeft ie een rode BMW gekocht was het weer niet goed :D
Nog altijd lachen we erom
Hell To The Liars
  zondag 12 februari 2017 @ 13:13:54 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168849804
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 13:07 schreef wolkentoetje het volgende:
Maar nu ik erover nadenk ben ik denk ik best ouderwets,ik krijg de kriebels van mannen die de ramen staan te lappen,strijken etc..
Die neem ik niet echt serieus,nou ja als relatiemateriaal dan.
shoot me maar ik heb er niks mee..
Oh grappig, ik heb jarenlang in het zwaar gereformeerde Schubbekutteveen gewoond (>50% SGP), en uiteraard was mijn zwarte kousen overbuurvrouw huismoeder (van 5 kinderen), maar ik heb de overbuurman altijd de ramen zien doen.
Dat vond ik altijd wel tof van hem, maar misschien juist omdat het zo not done was.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168849822
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Leasebakkenkaste, tenzij de auto ouder is dan 5 jaar.
Daarbij is het iemand die vooral geeft om imago, en daar graag teveel voor betaalt.
Ja als het een lease is valt er zoveel niet over te zeggen. Audi heeft een goede restwaarde en is helemaal niet zo duur in de lease. Het kan dus heel goed een economische keuze zijn.
.
  zondag 12 februari 2017 @ 13:15:11 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168849834
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 13:11 schreef Droopie het volgende:

[..]

Mijn vader had vroeger zijn schuld afbetaald en wou een mooie auto kopen voor het eerst.
Vraagt ie wat voor auto zullen we kopen, zegt mijn moeder een rode.

Heeft ie een rode BMW gekocht was het weer niet goed :D
Nog altijd lachen we erom
:D _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168849847
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 13:11 schreef Droopie het volgende:

[..]

Mijn vader had vroeger zijn schuld afbetaald en wou een mooie auto kopen voor het eerst.
Vraagt ie wat voor auto zullen we kopen, zegt mijn moeder een rode.

Heeft ie een rode BMW gekocht was het weer niet goed :D
Nog altijd lachen we erom
_O- wat vond je moeder daarvan?
pi_168849879
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 13:07 schreef wolkentoetje het volgende:
Maar nu ik erover nadenk ben ik denk ik best ouderwets,ik krijg de kriebels van mannen die de ramen staan te lappen,strijken etc..
Die neem ik niet echt serieus,nou ja als relatiemateriaal dan.
shoot me maar ik heb er niks mee..
_O- mee eens haha mannen mogen van mij eerder alle fysiek zwaardere klusjes doen. Ik krijg ook de kriebels van mannen die hun vrouw zware tassen laten dragen en ook als ik de vrouw zie struggelen met reparaties krijg ik vraagtekens. Mannen die vinden dat vrouwen alles zelf moeten oplossen, ook als ze verdwaald raken ergens in de avond. Niet willen ophalen etc. allemaal nieuwe generatie mannen met te hoge verwachtingen van het schepsel 'vrouw', want zelf zijn ze zo superieur. :D :P
pi_168849906
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 13:15 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

_O- wat vond je moeder daarvan?
Duur :')
Hell To The Liars
pi_168849975
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 13:17 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

_O- mee eens haha mannen mogen van mij eerder alle fysiek zwaardere klusjes doen. Ik krijg ook de kriebels van mannen die hun vrouw zware tassen laten dragen en ook als ik de vrouw zie struggelen met reparaties krijg ik vraagtekens. Mannen die vinden dat vrouwen alles zelf moeten oplossen, ook als ze verdwaald raken ergens in de avond. Niet willen ophalen etc. allemaal nieuwe generatie mannen met te hoge verwachtingen van het schepsel 'vrouw', want zelf zijn ze zo superieur. :D :P
Ja dit dus inderdaad..
Ik heb wel eens met pech gestaan en opvallend was dat er alleen maar mannen stopten om te vragen of ze mij konden helpen.
Een man die mij in het donker even thuisbrengt vind ik ook erg prettig.
Maar daarentegen ben ik ook niet te beroerd om even dat overhemd voor een man te strijken of zijn ramen een keer te lappen.
Verder verdien ik gewoon mijn eigen geld en red ik mij prima zonder man maar ik ga dus echt niet beginnen aan lekke banden verwisselen,gaten boren nou ja dat soort dingen dus..
pi_168850043
De emancipatie houd op bij het verwisselen van de autoband, verdomme mijn vader is echt een visionair.

Maar ken je het wel.
Snap wel dat als de keuze de man of vrouw op zondag de winterbanden eropzetten dat niet de vrouw dat doet.

Maar een vrouw hoort het wel te kunnen. Hoort bij de "plichten" van een rijbewijs, zelfredzaamheid dit dat.
Hell To The Liars
pi_168850078
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 13:25 schreef Droopie het volgende:
De emancipatie houd op bij het verwisselen van de autoband, verdomme mijn vader is echt een visionair.

Maar ken je het wel.
Snap wel dat als de keuze de man of vrouw op zondag de winterbanden eropzetten dat niet de vrouw dat doet.

Maar een vrouw hoort het wel te kunnen. Hoort bij de "plichten" van een rijbewijs, zelfredzaamheid dit dat.
Neuh voor lekke banden etc bel ik de ANWB en winterbanden kun je gewoon bij de garage laten verwisselen of ik vraag mijn broer of 1 van mijn mannelijke vrienden.
Zelfde met gaten boren etc,daar ga ik echt niet aan beginnen.
pi_168850203
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Google maar eens op bijstand en boodschappen cadeau krijgen.

Maar goed, als jullie gaan samenwonen geeft ze haar woning en uitkering op dus?
Oké je had gelijk. Maar van 50 euro per week kan je niet veel kopen, die paar tientjes maakt waarschijnlijk niet zoveel uit.
pi_168850222
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 13:27 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Neuh voor lekke banden etc bel ik de ANWB en winterbanden kun je gewoon bij de garage laten verwisselen of ik vraag mijn broer of 1 van mijn mannelijke vrienden.
Zelfde met gaten boren etc,daar ga ik echt niet aan beginnen.
De ANWB bellen voor een lekke band, dat trek ik niet... Een band wisselen is echt heel makkelijk namelijk.
Heb ik van mijn vader geleerd trouwens.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 12 februari 2017 @ 13:33:28 #255
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168850226
Ik boor gaten, hang lampen op, maar een autoband bel ik gewoon de ANWB voor, al even afgezien van het feit dat ik de kracht er (letterlijk) niet meer voor heb.
Het vervangen van lampen in de auto doe ik wel zelf, behalve in de ene auto, want Xenon, dus dat mag de garage lekker doen.
De kwaliteit en verscheidenheid van mijn gereedschap was ook stukken beter dan dat van mijn man.
De verbouwing van de zolder heb ik geregeld, het ontwerp van de carport idem, het is vervelend dat ik fysiek wat beperkingen heb tegenwoordig, want daardoor moet ik gewoon veel uitbesteden, waarbij de schoonmaakster de enige is waarvan ik dat niet jammer vind :+

Mannen die hier aan het werk zijn weten heel snel dat ik goed weet wat ik wil, maar ook dat ik mee kan denken als dingen op een bepaalde manier (beter) niet kunnen, en dat ik begrijp waarom iets op een bepaalde manier moet, en ook kan zorgen dat dat kan gebeuren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168850251
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:47 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Wat voor soort man stapt er uit een Audi dan?
Hangt van de audi af. Maar een audere a4 ofzo is type mocro/drugskoerier/aso. Een nieuwe audi is zakenman. Maar ik hou ervan. Ik denk dat als ik geld heb om de kosten te betalen dat ik ga voor een oudere cls. Ik hou ook wel van een tikkeltje asociaal. Ik heb dan ook een hekel aan mensen die iets niet zouden kopen omdat het geen representatieve auto zou zijn :')
  zondag 12 februari 2017 @ 13:34:49 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168850255
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 13:32 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Oké je had gelijk. Maar van 50 euro per week kan je niet veel kopen, die paar tientjes maakt waarschijnlijk niet zoveel uit.
Wel als ze in de bijstand zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 12-02-2017 13:39:56 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168850283
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 13:27 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Neuh voor lekke banden etc bel ik de ANWB en winterbanden kun je gewoon bij de garage laten verwisselen of ik vraag mijn broer of 1 van mijn mannelijke vrienden.
Zelfde met gaten boren etc,daar ga ik echt niet aan beginnen.
Ja, zo denk ik ook! Maar we vallen bij veel mannen onder het kopje "vrouw met prinsessensyndroom". Verder willen ze tegelijkertijd wel een vrouwelijke vrouw.. best verwarrend vind ik.
pi_168850303
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 13:33 schreef erodome het volgende:

[..]

De ANWB bellen voor een lekke band, dat trek ik niet... Een band wisselen is echt heel makkelijk namelijk.
Heb ik van mijn vader geleerd trouwens.
Nou ja daar betaal ik jaarlijks voor en extra voor de service aan huis.
In de meer dan 20 jaar dat ik al ANWB lid ben heb ik trouwens nog nooit ook maar 1x meegemaakt dat er een vrouw langskwam.
pi_168850308
Als er gaten in de muur geboord moeten worden vraag ik ook andere mensen.
Heb niet eens een boor.

En als er juridische brieven of kaartjes besteld moeten worden bij ticketmaster vragen ze het mij.

Wil het best leren hoor, maar niet op mijn eigen muur :D
Hell To The Liars
pi_168850326
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 13:34 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Hangt van de audi af. Maar een audere a4 ofzo is type mocro/drugskoerier/aso. Een nieuwe audi is zakenman. Maar ik hou ervan. Ik denk dat als ik geld heb om de kosten te betalen dat ik ga voor een oudere cls. Ik hou ook wel van een tikkeltje asociaal. Ik heb dan ook een hekel aan mensen die iets niet zouden kopen omdat het geen representatieve auto zou zijn :')
Mn Audi is van 2010, is die jong genoeg om me geen aso te laten lijken? Want zo aso ben ik echt niet.
pi_168850345
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 13:36 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Ja, zo denk ik ook! Maar we vallen bij veel mannen onder het kopje "vrouw met prinsessensyndroom". Verder willen ze tegelijkertijd wel een vrouwelijke vrouw.. best verwarrend vind ik.
Ja ik ben niet zo geëmancipeerd hoor,zal ook wel een stukje opvoeding zijn denk ik.
Ik verdien mijn eigen geld dat dan weer wel dus in die zin ben ik niet afhankelijk van een man maar verder..
Mannen en vrouwen zijn voor de wet gelijk en terecht maar gewoon in de praktijk verschillen we nogal..
Dan maar ouderwets..
pi_168850364
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 13:39 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Mn Audi is van 2010, is die jong genoeg om me geen aso te laten lijken? Want zo aso ben ik echt niet.
Jij bent geen aso,anders dan veel anderen maar geen aso net als ik..
  zondag 12 februari 2017 @ 13:42:34 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168850372
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 13:38 schreef Droopie het volgende:
Als er gaten in de muur geboord moeten worden vraag ik ook andere mensen.
Heb niet eens een boor.

En als er juridische brieven of kaartjes besteld moeten worden bij ticketmaster vragen ze het mij.

Wil het best leren hoor, maar niet op mijn eigen muur :D
Ik geloof dat er hier minimaal 4 liggen: mijn boor, zijn boor, en we hebben het huis van mijn ouders gekocht en die hebben het gros van hun gereedschap laten liggen, dus dat zijn er nog zeker twee, en dan heb ik de ouderwetse handboor die waarschijnlijk nog in de garage ligt niet meegeteld.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 12 februari 2017 @ 13:43:59 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168850391
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 13:37 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Nou ja daar betaal ik jaarlijks voor en extra voor de service aan huis.
In de meer dan 20 jaar dat ik al ANWB lid ben heb ik trouwens nog nooit ook maar 1x meegemaakt dat er een vrouw langskwam.
Het gros van de mannen belt ook gewoon de ANWB als ze met een lekke band staan, dat vergeten ze even als vrouwen er op afgerekend worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168850474
Waarom zouden we het vrouwen kwalijk moeten nemen als ze omkijken naar een dikke auto, dat doen mannen toch ook :')
pi_168850489
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 13:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het gros van de mannen belt ook gewoon de ANWB als ze met een lekke band staan, dat vergeten ze even als vrouwen er op afgerekend worden.
Een thuiskomertje eronder ga ik niet de ANWB voor bellen hoor, behalve als ik op de snelweg sta ivm veiligheid.

En geloof me, ik ben lui hoor. ;)

Nu boodschappen doen en kijken wat ik vanavond ga eten.
Hell To The Liars
pi_168850734
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 13:32 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Oké je had gelijk. Maar van 50 euro per week kan je niet veel kopen, die paar tientjes maakt waarschijnlijk niet zoveel uit.
Er is geen grijs gebied hierin.
pi_168850755
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 12:53 schreef Droopie het volgende:

[..]

Moeten we de koningsschakel erbij denken ;)
_O-
Dan krijg je het beeld rapper :P
pi_168850797
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 13:58 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

_O-
Dan krijg je het beeld rapper :P
En dát beeld klopt dus niet.. :)
pi_168851090
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 13:39 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Mn Audi is van 2010, is die jong genoeg om me geen aso te laten lijken? Want zo aso ben ik echt niet.
Ja, dat is nog geeneens een petjes auto :P
pi_168851326
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 14:10 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Ja, dat is nog geeneens een petjes auto :P
Bij petjes verwacht ik eerder een oude Golf,of een BMW,Mercedes van zo'n 15 jaar oud..
pi_168852853
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 13:17 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

. Mannen die vinden dat vrouwen alles zelf moeten oplossen, ook als ze verdwaald raken ergens in de avond. Niet willen ophalen etc. allemaal nieuwe generatie mannen met te hoge verwachtingen van het schepsel 'vrouw', want zelf zijn ze zo superieur. :D :P
beetje zelfredzaamheid verwachten mag best in 2017.
Als ik verdwaald raak heb ik een iPhone om te vertellen waar ik ben. Die werkt ook s avonds
pi_168853581
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 14:10 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Ja, dat is nog geeneens een petjes auto :P
Heb m wel laten verlagen, leer van binnen, opnieuw laten spuiten. Ik voel me een koning in deze bak.
  zondag 12 februari 2017 @ 15:35:39 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168853608
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 15:34 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Heb m wel laten verlagen, leer van binnen, opnieuw laten spuiten. Ik voel me een koning in deze bak.
Ik mag hopen dat hij al leren bekleding had....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168853651
Nee stof, heb hem opnieuw laten bekleden. Superfijne auto dit.
pi_168853740
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 15:08 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

beetje zelfredzaamheid verwachten mag best in 2017.
Als ik verdwaald raak heb ik een iPhone om te vertellen waar ik ben. Die werkt ook s avonds
Ik ben een type dat altijd verdwaald raakt, en kaartlezen kan ik niet. Knap van je dat je het kan hoor, maar mijn zelfredzaamheid zit em meer in financiele onafhankelijkheid. Ieder haar ding natuurlijk.
  zondag 12 februari 2017 @ 15:42:45 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168853787
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 15:40 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Ik ben een type dat altijd verdwaald raakt, en kaartlezen kan ik niet. Knap van je dat je het kan hoor, maar mijn zelfredzaamheid zit em meer in financiele onafhankelijkheid. Ieder haar ding natuurlijk.
Geen kaart kunnen lezen snap ik dan weer niet, maar met een telefoon zul je iig je locatie aan iemand kunnen doorsturen zodat die je dan weer kan komen redden.... de juiste hulp in kunnen schakelen is ook een vorm van zelfredzaamheid ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168853806
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 15:40 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Ik ben een type dat altijd verdwaald raakt, en kaartlezen kan ik niet. Knap van je dat je het kan hoor, maar mijn zelfredzaamheid zit em meer in financiele onafhankelijkheid. Ieder haar ding natuurlijk.
Dat heb ik dus ook hahaha
pi_168853941
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 15:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Geen kaart kunnen lezen snap ik dan weer niet, maar met een telefoon zul je iig je locatie aan iemand kunnen doorsturen zodat die je dan weer kan komen redden.... de juiste hulp in kunnen schakelen is ook een vorm van zelfredzaamheid ;)
Kaart lezen kan ik ook niet.
pi_168853996
Kaart lezen zijn nou van die dingen die niet meer nodig zijn lijkt me.
Hell To The Liars
  zondag 12 februari 2017 @ 15:55:36 #282
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_168854083
Ik raak al in de war als de routeplanner begint met 'vertrek in noordwestelijke richting'.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_168854087
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 15:34 schreef dennisenkim het volgende:

[..]

Heb m wel laten verlagen, leer van binnen, opnieuw laten spuiten. Ik voel me een koning in deze bak.
_O_
pi_168854120
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 15:51 schreef Droopie het volgende:
Kaart lezen zijn nou van die dingen die niet meer nodig zijn lijkt me.
Voor mensen zonder richtingsgevoel is het ook best moeilijk om geholpen te worden door google maps of maps.me, en na een bepaald uur in de avond kom je niet veel mensen tegen. Dus ik heb liever dat mijn man me dan ophaalt oid, sterker nog erop staat mij op te halen! Ik zeg ook niet tegen mijn man oh kook dan, je hebt toch ook twee handen en een brein. Nee, ik heb liever wat traditionelere rolpatronen wat dat betreft. :P
pi_168854178
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 15:49 schreef wolkentoetje het volgende:

[..]

Kaart lezen kan ik ook niet.
tuurlijk kan je het wel. Je weet de Primark toch ook te vinden?
Koketteren met zogenaamde hulpeloosheid :{w
pi_168854719
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 15:59 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

tuurlijk kan je het wel. Je weet de Primark toch ook te vinden?
Koketteren met zogenaamde hulpeloosheid :{w
Vanaf een kaart weet ik de Primark ook niet te vinden.!
En al helemaal niet in een onbekende stad..
  zondag 12 februari 2017 @ 16:42:09 #287
47102 Elvi
miemkwien
pi_168855220
quote:
9s.gif Op zondag 12 februari 2017 15:55 schreef Copycat het volgende:
Ik raak al in de war als de routeplanner begint met 'vertrek in noordwestelijke richting'.
Nou inderdaad. Ik ben gvd geen padvinder :( zeg gewoon links of rechts!
pi_168855391
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 15:57 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Voor mensen zonder richtingsgevoel is het ook best moeilijk om geholpen te worden door google maps of maps.me, en na een bepaald uur in de avond kom je niet veel mensen tegen. Dus ik heb liever dat mijn man me dan ophaalt oid, sterker nog erop staat mij op te halen! Ik zeg ook niet tegen mijn man oh kook dan, je hebt toch ook twee handen en een brein. Nee, ik heb liever wat traditionelere rolpatronen wat dat betreft. :P
nee dat is heel makkelijk, er staat een bolletje waar jij bent en dat bolletje verplaatst zich met je mee als je loopt..En straten hebben namen en zo, verschil tussen links en rechts ken je hoop ik ook (basisschool)
geen enkele kerel hoeft bang te zijn dat jij modern en zelfstandig bent, om maar weer even on topic te gaan
  zondag 12 februari 2017 @ 16:50:59 #289
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_168855427
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 16:49 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

nee dat is heel makkelijk, er staat een bolletje waar jij bent en dat bolletje verplaatst zich met je mee als je loopt..En straten hebben namen en zo, verschil tussen links en rechts ken je hoop ik ook (basisschool)
geen enkele kerel hoeft bang te zijn dat jij moder en zelfstandig bent, om maar weer even on topic te gaan
Als ik op de fiets naar een nieuw adres ga, moet ik regelmatig terugfietsen naar het bolletje :@ .
Maar dat lukt me inderdaad ook wel zonder man.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_168855481
er zit ook een knop op..dan krijg je een pijltje.

bij Primark Rotterdam is het makkelijk, moet je naar de Poolster zoeken en dan linksaf bij de grote beer.
Hell To The Liars
pi_168855812
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 15:57 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Voor mensen zonder richtingsgevoel is het ook best moeilijk om geholpen te worden door google maps of maps.me, en na een bepaald uur in de avond kom je niet veel mensen tegen. Dus ik heb liever dat mijn man me dan ophaalt oid, sterker nog erop staat mij op te halen! Ik zeg ook niet tegen mijn man oh kook dan, je hebt toch ook twee handen en een brein. Nee, ik heb liever wat traditionelere rolpatronen wat dat betreft. :P
Er zit in zo'n beetje elke route-kaart/app ook een functie die middels de positie van je telefoon en een grote pijl op het scherm laat weten welke kant je op moet. Kwestie van de goede kant op draaien en achter de pijl aan.
"Pools are perfect for holding water"
pi_168855916
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 16:49 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

nee dat is heel makkelijk, er staat een bolletje waar jij bent en dat bolletje verplaatst zich met je mee als je loopt..En straten hebben namen en zo, verschil tussen links en rechts ken je hoop ik ook (basisschool)
geen enkele kerel hoeft bang te zijn dat jij modern en zelfstandig bent, om maar weer even on topic te gaan
Grappig dat je iemand belachelijk probeert te laten lijken, zo respecteer ik ook mensen die niets van fiscaliteit en economie begrijpen terwijl dat voor mij het meest logisch is. Ieder z'n kwaliteiten: jij kan niet voor mij spreken en ik niet voor jou. Maar bedankt voor je uitleg, zover was ik ook gekomen.
pi_168856070
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 17:10 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Grappig dat je iemand belachelijk probeert te laten lijken, zo respecteer ik ook mensen die niets van fiscaliteit en economie begrijpen terwijl dat voor mij het meest logisch is. Ieder z'n kwaliteiten: jij kan niet voor mij spreken en ik niet voor jou. Maar bedankt voor je uitleg, zover was ik ook gekomen.
als ik het nodig heb om iets van fiscaliteit te snappen ga ik me inlezen en kijk ik hoe ver ik kom. Ik ga niet lopen giegelen ' oh dat snap ik niet hoor dus dat moet een man maar voor me doen'
pi_168856143
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 17:17 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

als ik het nodig heb om iets van fiscaliteit te snappen ga ik me inlezen en kijk ik hoe ver ik kom. Ik ga niet lopen giegelen ' oh dat snap ik niet hoor dus dat moet een man maar voor me doen'
Blijkbaar heb ik die apps uitgeprobeerd, maar met enig zelfkennis kan ik zeggen dat ik geen richtingsgevoel heb en er toch niet mee kan omgaan. Dus je vergelijking klopt niet met mijn situatie. Je mag je best inlezen en geen inzicht hebben in Nederlandse economie en cijfers, daar hoef ik jou niet op te beoordelen.
  zondag 12 februari 2017 @ 17:22:14 #295
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168856162
quote:
9s.gif Op zondag 12 februari 2017 15:55 schreef Copycat het volgende:
Ik raak al in de war als de routeplanner begint met 'vertrek in noordwestelijke richting'.
Dat is idd leuk in de VS, waar straten op windrichting gemaakt zijn, maar in NL is dat van de zotte.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 12 februari 2017 @ 17:24:41 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168856211
quote:
9s.gif Op zondag 12 februari 2017 16:50 schreef Copycat het volgende:

[..]

Als ik op de fiets naar een nieuw adres ga, moet ik regelmatig terugfietsen naar het bolletje :@ .
Maar dat lukt me inderdaad ook wel zonder man.
Ik moet hier zo om lachen (ik lach je niet uit :* )
Maar geen kaart kunnen lezen is iets wat gewoon niet in mijn belevingswereld past, ik snap het echt niet, dat is voor mij als niet kunnen lezen of rekenen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168856241
Ik heb geen problemen met Nederlandse vrouwen. Maar wat ik mij wel kan voortelllen is dat Nederlandse vrouwen vanuit hun verongelijkte slachtofferrol als achtergestelde vrouwmensch. Dat zij gaan lopen roepen stampen schreeuwen. Meer willen dan normaal, meer willen dan hun gehate mannen die volgens hun wel alles mogen. Meer sex meer vrijheid. Harder. Daarmee moeten dealen, is on-aantrekkelijk.
  zondag 12 februari 2017 @ 17:26:58 #298
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_168856271
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 17:24 schreef Leandra het volgende:

Ik moet hier zo om lachen (ik lach je niet uit :* )
Maar geen kaart kunnen lezen is iets wat gewoon niet in mijn belevingswereld past, ik snap het echt niet, dat is voor mij als niet kunnen lezen of rekenen.
Het is lachwekkend, vind ik zelf ook. En het is ook een combinatie van weinig geduld, veel haast en eigenwijsheid. Met een beetje mapslexie.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_168856283
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2017 17:21 schreef TheInnocent het volgende:

[..]

Blijkbaar heb ik die apps uitgeprobeerd, maar met enig zelfkennis kan ik zeggen dat ik geen richtingsgevoel heb en er toch niet mee kan omgaan. Dus je vergelijking klopt niet met mijn situatie. Je mag je best inlezen en geen inzicht hebben in Nederlandse economie en cijfers, daar hoef ik jou niet op te beoordelen.
ik snap je vergelijking niet . Je zegt zelf dat je het de taak van je man/vriend vindt om je op te halen.
  zondag 12 februari 2017 @ 17:30:21 #300
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168856355
quote:
10s.gif Op zondag 12 februari 2017 17:26 schreef Copycat het volgende:

[..]

Het is lachwekkend, vind ik zelf ook. En het is ook een combinatie van weinig geduld, veel haast en eigenwijsheid. Met een beetje mapslexie.
Ja, dat zal idd ongeveer hetzelfde zijn als dyslexie.

Ik vind het juist geweldig om mijn kinderen (de oudste destijds 10 en de jongste afgelopen zomer 5) in Parijs op de kaart te laten beslissen welke metro's we moeten hebben om van punt A naar punt B te komen.
Daar geniet ik ook van om ze dat te leren, voor zover je dat een 5-jarige al bij kunt brengen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168856412
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 17:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat zal idd ongeveer hetzelfde zijn als dyslexie.

Ik vind het juist geweldig om mijn kinderen (de oudste destijds 10 en de jongste afgelopen zomer 5) in Parijs op de kaart te laten beslissen welke metro's we moeten hebben om van punt A naar punt B te komen.
Daar geniet ik ook van om ze dat te leren, voor zover je dat een 5-jarige al bij kunt brengen :')
Zoiets moet je inderdaad vaker doen en oefenen. Ik denk dat dyslexie nog effe erger is dan mapslexie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')