abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 10 februari 2017 @ 15:52:11 #51
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_168803567
Deze serie maakt "EEN PAAR" witte Amerikanen zo boos..... of is het wel weer prima om alle wittenmensen over 1 kam te scheren? B-).

Mensen die zich hier druk om maken sporen niet, maar mensen die zich druk maken om parodieen sporen sowieso niet.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_168803587
"witte" :')
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  vrijdag 10 februari 2017 @ 15:54:41 #53
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_168803626
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 15:52 schreef HeatWave het volgende:
Deze serie maakt "EEN PAAR" witte Amerikanen zo boos..... of is het wel weer prima om alle wittenmensen over 1 kam te scheren? B-).

Mensen die zich hier druk om maken sporen niet, maar mensen die zich druk maken om parodieen sporen sowieso niet.
Waar is dit dan een parodie op?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_168803629
quote:
You could do a little better in 2017..
Tsja.. die witte mannen ook altijd.. altijd in gangs en overvallen plegen en pimps zijn enzo.
standaarddrinker
  vrijdag 10 februari 2017 @ 15:55:28 #55
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_168803643
Gezeik over racisme is zo 2016. Anno 2017 zeiken we over La Paay.
Fade to Black
pi_168803686
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 15:49 schreef ems. het volgende:

[..]

Nuh, ik vraag me nog steeds af wat het probleem is.

Mensen die zich druk maken om dit :') Als je hiervoor netflix gaat boycotten ben je inderdaad waarschijnlijk een onzeker wit knaapje :P
Het probleem is niet zo zeer dat ze een complete bevolinggroep over een kant scheren, dat kan ik nog prima hebben , maar meer de hypocriete kut gedrag

Als netflix zou openen met , dear molism of dear black people? Dan zou men spreken schande

Het meten met twee maten is wat irritant is

Verder kan netflix mij gestolen worden . Had ooit een proef abbo van 30 dagen maar het aanbod was zo matig dat ik het niet verlengd heb :9
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_168803705
Mensen die hierover klagen :') boeiend.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_168803708
[s]
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 15:35 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik denk dat je een belangrijk element mist in de discussie eigenlijk. Namelijk dat deze serie een activistische ondertoon heeft. Dus op dat niveau mag je best wel iets zeggen over de serie. Het is geen pure satire, er zullen weldegelijk elementen zijn die bedoeld zijn als denkstof voor het publiek.

En net zoals elk liedje of short film of film of serie die tracht een activistische boodschap over te brengen staat het een ieder vrij om die boodschap serieus te nemen en eventueel te debunken.

Je kan niet, EN in iemands oor schreeuwen EN verwachten dat ze het maar stilletjes gaan nemen... toch?
Ik snap je punt over het activisme maar ik heb daar geen problemen mee. Het is nou eenmaal een feit dat de westerse wereld gedomineerd wordt door de blanke hetero. Wij (blanken in de westerse wereld) kunnen niet begrijpen dat andere bevolkingsgroepen over de zeik raken over satire (bijv moslims en de mohammed prenten), want het is toch alleen maar satire, het is grappig en ze moeten inzien dat het als grapje bedoeld is.

Nu lees ik voor t eerst dat blanke man het mikpunt van spot is en is het ongehoord volgens sommige lieden. Het is gewoon jammer dat alles wat andere bevolkingsgroepen verweten wordt deze groep precies hetzelfde doet.
Achter elke satire zit een boodschap die als denkstof dient, het uitvergroten van de werkelijkheid is een goede spiegel.
ijs_beer fan!
pi_168803761
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 15:57 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Het probleem is niet zo zeer dat ze een complete bevolinggroep over een kant scheren, dat kan ik nog prima hebben , maar meer de hypocriete kut gedrag

Als netflix zou openen met , dear molism of dear black people? Dan zou men spreken schande
Dat doet men nu toch ook? Om precies te zijn, dat doe jij toch nu?
quote:
Het meten met twee maten is wat irritant is
Doe het dan niet :P
Conscience do cost.
pi_168803803
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 15:58 schreef NanKing het volgende:
[s]

[..]

Ik snap je punt over het activisme maar ik heb daar geen problemen mee. Het is nou eenmaal een feit dat de westerse wereld gedomineerd wordt door de blanke hetero. Wij (blanken in de westerse wereld) kunnen niet begrijpen dat andere bevolkingsgroepen over de zeik raken over satire (bijv moslims en de mohammed prenten), want het is toch alleen maar satire, het is grappig en ze moeten inzien dat het als grapje bedoeld is.

Nu lees ik voor t eerst dat blanke man het mikpunt van spot is en is het ongehoord volgens sommige lieden. Het is gewoon jammer dat alles wat andere bevolkingsgroepen verweten wordt deze groep precies hetzelfde doet.
Achter elke satire zit een boodschap die als denkstof dient, het uitvergroten van de werkelijkheid is een goede spiegel.
Belangrijkste les is dus dat we de macht niet uit handen moeten geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2017 16:05:31 ]
  vrijdag 10 februari 2017 @ 16:01:57 #61
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_168803808
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 15:57 schreef Ali_boo het volgende:

[..]


Verder kan netflix mij gestolen worden . Had ooit een proef abbo van 30 dagen maar het aanbod was zo matig dat ik het niet verlengd heb :9
Je weet dat het aanbod veel groter is dan ze tonen via Bladeren, he? Iets van 3000 titels inmiddels. Just sayin'
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_168803832
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 16:01 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Belangrijkste les is dus wat de macht niet uit handen moeten geven.
que?
ijs_beer fan!
  vrijdag 10 februari 2017 @ 16:03:25 #63
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_168803851
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 16:01 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Belangrijkste les is dus wat de macht niet uit handen moeten geven.
_O-
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
  vrijdag 10 februari 2017 @ 16:06:26 #64
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_168803917
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 15:58 schreef NanKing het volgende:
[s]

[..]

Ik snap je punt over het activisme maar ik heb daar geen problemen mee.
Nee maar. Je kan wel begrip opbrengen voor mensen die er wellicht wel problemen mee hebben?

quote:
Het is nou eenmaal een feit dat de westerse wereld gedomineerd wordt door de blanke hetero.
Meh. Ik denk dat de westerse wereld vooral gedomineerd wordt door verkozen vertegenwoordigers. Mensen die, ondanks hun huidskleur op het pluche zitten voor iedereen. Dat kan je van een hoop niet-westerse landen niet zeggen.

quote:
Wij (blanken in de westerse wereld) kunnen niet begrijpen dat andere bevolkingsgroepen over de zeik raken over satire (bijv moslims en de mohammed prenten), want het is toch alleen maar satire, het is grappig en ze moeten inzien dat het als grapje bedoeld is.
Ja ik denk dat je een groot stuk nuance mist binnen die discussie. Een voorbeeldje. Die mohammed prenten uit Denemarken waren een sociaal experiment van de auteur om te achterhalen of er censuur plaats vond en of de "angst" die sommige mensen hadden mbt het schrijven over de islam rechtvaardig was. Dat bleek uiteindelijk het geval.

Er was geen cultuur van "moslimpje" pesten in West Europa TOTDAT moslims zich in het debat speciale rechten gingen toeeigenen. Toen werd het een sport om deze mensen keer op keer te tonen wat westerse vrijheid inhoud.

In veel gevallen lijkt de uitlokking te liggen bij de bevolkingsgroep zelf.

quote:
Nu lees ik voor t eerst dat blanke man het mikpunt van spot is en is het ongehoord volgens sommige lieden.
Het is niet ongehoord, het is slechts hypocriet. Men is vrij om dit soort content te maken in onze maatschappij. maar men is ook vrij om op te merken dat de mensen die dit soort content toejuichen degene zijn die het hardst lopen te janken als er ook maar IETS half-negatiefs wordt geroepen in de media over gekleurde mensen.

Dat lijkt mij een redelijke positie toch? What is good for the gander is good for the goose.

quote:
Het is gewoon jammer dat alles wat andere bevolkingsgroepen verweten wordt deze groep precies hetzelfde doet.
Achter elke satire zit een boodschap die als denkstof dient, het uitvergroten van de werkelijkheid is een goede spiegel.
Ik hou van maatschappelijke discussies dus wat dat betreft juich ik het toe. Ik heb een hekel er aan als mensen elkaar het zwijgen proberen op te leggen. Of het nou vanuit links of rechts is. Maar laten we wel wezen. Deze boodschap komt uit een hoek die zich regelmatig schuldig maakt aan intimidatie en pogingen tot censuur dus laten we het niet behandelen alsof het een engelenplasje is.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 10 februari 2017 @ 16:14:33 #65
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_168804076
Schitterende dislike bar.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 10 februari 2017 @ 16:16:00 #66
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_168804101
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 16:14 schreef Mani89 het volgende:
Schitterende dislike bar.
Ja. Op youtube hoef je met dit soort dingen inderdaad niet aan te komen.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 10 februari 2017 @ 16:25:20 #67
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_168804310
Dit is overigens een van de schrijvers van de show.
JackPMoore twitterde op woensdag 09-11-2016 om 06:03:32 Fuck white people. reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_168804314
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 16:06 schreef SpecialK het volgende:

Nee maar. Je kan wel begrip opbrengen voor mensen die er wellicht wel problemen mee hebben?
begrip is een groot woord, ik kan het begrijpen.

quote:
Meh. Ik denk dat de westerse wereld vooral gedomineerd wordt door verkozen vertegenwoordigers. Mensen die, ondanks hun huidskleur op het pluche zitten voor iedereen. Dat kan je van een hoop niet-westerse landen niet zeggen.
Mooie utopische gedachte. Ik ben niet hetero en voel mij tot op een bepaalde hoogte al buitengesloten, als ik een film kijk, als een boek lees, etc.
quote:
Ja ik denk dat je een groot stuk nuance mist binnen die discussie. Een voorbeeldje. Die mohammed prenten uit Denemarken waren een sociaal experiment van de auteur om te achterhalen of er censuur plaats vond en of de "angst" die sommige mensen hadden mbt het schrijven over de islam rechtvaardig was. Dat bleek uiteindelijk het geval.
Dit wist ik overigens niet, het verhaal van de grenzen van cencuur opzoeken
quote:
Er was geen cultuur van "moslimpje" pesten in West Europa TOTDAT moslims zich in het debat speciale rechten gingen toeeigenen. Toen werd het een sport om deze mensen keer op keer te tonen wat westerse vrijheid inhoud.
misschien waren de mohemmad cartoon niet het beste voorbeeld wat ik kon geven. Ik bedoelde veel subtielere gimmicks, en stereotypes. (zoals de zwarte vriend in elke us sitcom)

quote:
Het is niet ongehoord, het is slechts hypocriet. Men is vrij om dit soort content te maken in onze maatschappij. maar men is ook vrij om op te merken dat de mensen die dit soort content toejuichen degene zijn die het hardst lopen te janken als er ook maar IETS half-negatiefs wordt geroepen in de media over gekleurde mensen.
o maar daar geef ik je helemaal gelijk! ik vind beiden kampen hypocriet in die zin. Ik ben van mening dat overal grappen over gemaakt mogen worden, alleen zo komen we nader tot elkaar :P.
quote:
Dat lijkt mij een redelijke positie toch? What is good for the gander is good for the goose.

Ik hou van maatschappelijke discussies dus wat dat betreft juich ik het toe. Ik heb een hekel er aan als mensen elkaar het zwijgen proberen op te leggen. Of het nou vanuit links of rechts is. Maar laten we wel wezen. Deze boodschap komt uit een hoek die zich regelmatig schuldig maakt aan intimidatie en pogingen tot censuur dus laten we het niet behandelen alsof het een engelenplasje is.
Ik geloof dat we het helemaal niet zo oneens zijn ik trek alleen niet zo hard aan waar het vandaan komt maar kijk naar de boodschap. Dat probeer ik overigens altijd te doen dus niet alleen in dit geval.
ijs_beer fan!
pi_168804490
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 16:25 schreef Mani89 het volgende:
Dit is overigens een van de schrijvers van de show.
JackPMoore twitterde op woensdag 09-11-2016 om 06:03:32 Fuck white people. reageer retweet
Weet gelijk dat het programma toch niet zo satirisch is.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  vrijdag 10 februari 2017 @ 16:38:33 #70
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_168804601
Er is ook niet zo veel voor nodig om de boze witman nog bozer te maken. Die kunnen er namelijk helemaal niet tegen als ze uit hun safe space gehaald worden en geconfronteerd worden met ervaringen van anderen.

Goed van NetFlix dat ze hun vrijheid van meningsuiting gebruiken om het op te nemen voor het echte volk.
  vrijdag 10 februari 2017 @ 16:53:07 #71
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168804922
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 15:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]


Ik ben echt niet blind voor racisme in Nederland, maar laten we ophouden om daar Amerikaans racisme op te projecteren en het zo te importeren. Eigen racisme eerst!
Ik ben het met je eens dat we hierin veel te veel naar het racisme in de states kijken. Niet alleen is het imho in Nederland erger gesteld met racisme, maar is het ook een ander soort dan in de VS media wordt neergezet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 10 februari 2017 @ 16:53:28 #72
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_168804929
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 16:25 schreef NanKing het volgende:

[..]

begrip is een groot woord, ik kan het begrijpen.

[..]

Mooie utopische gedachte. Ik ben niet hetero en voel mij tot op een bepaalde hoogte al buitengesloten, als ik een film kijk, als een boek lees, etc.
Dan wil ik je een gedachte meegeven die wellicht helpt. Wat binnen dit soort discussies door veel mensen wordt vergeten is het loskoppelen van overheid en maatschappij.

Westerse overheden zijn wat dat betreft "overheden voor iedereen". Door checks en balances en de structuur van de rechtstaat wordt gewaarborgd dat iedereen zijn/haar vrijheden heeft en er is een actief proces om te zorgen dat discriminatie door die overheid wordt weggewerkt.

Maar dan heb je de maatschappij. En die is vrij om zijn eigen idealen aan te houden. Een voorbeeldje... Zo zijn er in de grote steden van Amerika veel mensen die het leuk vinden om "underprivileged whites" (aka rednecks) in de zeik te nemen. Mensen in een slechte economische situatie. Dat is dan volgens "links" OK. Maar zo zijn er ook mensen die vervolgens weer een hekel hebben aan "dirty stinking faggots". Ik vind beide mentaliteiten vervelend maar uiteindelijk zijn mensen vrij om die gedachten te hebben en te uiten.

Ik denk dat als jij vind dat je je buitengesloten voelt je wellicht te veel leunt op het idee dat het redelijk is te verwachten dat de maatschappij jou accepteert voor wat je bent. Maar stiekem heeft niemand natuurlijk 'recht' op acceptatie door een ander. Maar je hebt wel rechten van de overheid, en die zijn precies dezelfde rechten als een ander. Waaronder het recht om met een veilig gevoel de discussie aan te gaan met mensen die jou niet accepteren om ze wellicht te overtuigen van het tegendeel.

Dat noemde je een utopische gedachte maar dat hebben we in het westen toch even mooi voor elkaar gekregen. Toch lijkt er binnen datzelfde westen nogal een giftig tendens te zijn om onszelf te kastijden iedere keer dat er maar een klein dingetje mis gaat terwijl elders in de wereld er nog niet eens een poging wordt gedaan om gelijkheid op overheidsniveau te bewerkstelligen.

quote:
[..]

Dit wist ik overigens niet, het verhaal van de grenzen van cencuur opzoeken

quote:
[..]

misschien waren de mohemmad cartoon niet het beste voorbeeld wat ik kon geven. Ik bedoelde veel subtielere gimmicks, en stereotypes. (zoals de zwarte vriend in elke us sitcom)
Tsja. Je kan je afvragen welk gedeelte daarvan gewoon misplaatste pogingen zijn om juist diversiteit toe te voegen aan het medialandschap. Ik krijg van hyper-liberaal hollywood niet echt het gevoel dat ze negertjes aan het fucken zijn.

quote:
[..]

o maar daar geef ik je helemaal gelijk! ik vind beiden kampen hypocriet in die zin. Ik ben van mening dat overal grappen over gemaakt mogen worden, alleen zo komen we nader tot elkaar :P.

[..]

Ik geloof dat we het helemaal niet zo oneens zijn ik trek alleen niet zo hard aan waar het vandaan komt maar kijk naar de boodschap. Dat probeer ik overigens altijd te doen dus niet alleen in dit geval.
Ik denk als je heel plat naar de boodschap kijkt het al mis gaat. Men spreekt blanke mensen aan als monoliet. Dat is niet acceptabel als het gaat om moslims, niet als het gaat om mensen met een kleurtje.. en dus ook niet als het gaat om blanken. De auteurs en de trailer tonen een erg beschuldigend toontje. Iets wat me niet gezond lijkt in een maatschappij zoals de VS waar rassenrelaties op een all-time scherpte staan.

Dat is de hoek waarvanuit ik het bekijk.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_168805062
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 16:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat we hierin veel te veel naar het racisme in de states kijken. Niet alleen is het imho in Nederland erger gesteld met racisme, maar is het ook een ander soort dan in de VS media wordt neergezet.
In Nederland erger?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 10 februari 2017 @ 17:02:23 #74
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168805122
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 16:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In Nederland erger?
Ja.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_168805160
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 17:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja.
Dat is niet mijn indruk. Vertel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')