abonnement Unibet Coolblue
pi_168801349
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 13:46 schreef LeSage het volgende:
SQ, ik merk juist vaak een andere kant. Dat ik geen recht van spreken heb omdat ik nooit gerookt heb.
Overigens, ik kan me voorstellen dat stoppen echt verschrikkelijk is hoor (mijn vader was een verstokte roker en heeft er veel moeite mee gehad te stoppen).

Ik las gisteren trouwens dat drop ook weer niet mag tijdens je zwangerschap. Eet ik nooit, maar de lijst wordt wel steeds langer zo :') ik moet in de supermarkt ooit echt nadenken of ik iets nou wel of niet mag hebben.
En dan komt schoonmoeder tijdens de lunch gisteren vers gesneden rosbief op tafel zetten :'(
Volgens mij is drop alleen een probleem als je bloeddruk hoog is/wordt. Ik eet het gewoon nog, zeker nu ik verkouden ben en heb nergens last van (zou wat zijn als ik nu vanmiddag ineens een hogere bloeddruk blijk te hebben, haha).
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 11:46 schreef Burdie het volgende:
Wij hadden een tekst van Guus op 't kaartje van Gup O+.
Guus heeft ook hele mooie teksten. Wij moeten ook nog op zoek, al denk ik dat de tekst Engelstalig wordt. Eigenlijk best apart voor een docent Nederlands en journalist, maar we hebben meer met Engelse artiesten..
pi_168801420
Drop en zout verhoogt je bloeddruk maar even. En was achterhaald zei mijn gyn toen. Maar dat is wel 6jr geleden misschien zijn er weer nieuwe richtlijnen.
pi_168801428
Mijn man wil eigenlijk een geboortekaartje met een pinguin en een linux commando. _O-
  vrijdag 10 februari 2017 @ 14:02:43 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_168801495
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 13:42 schreef WupWup het volgende:
Maar goed, dat vind ik verder voor alle keuzes. Net als plaats bevalling. Je moet het echt zelf bepalen, voor iedereen zijn de factoren nu eenmaal anders. Maar doe het wel op basis van juiste info. Zo'n uitspraak als "70% van de thuisbevallers wordt alsnog met ambulance afgevoerd" is gewoon pertinent onwaar en een zorgverlener die dat uitkraamt, moet zich de ogen uit z'n kop schamen.
Ongeveer 50% van de eerstbarenden wordt overgedragen. De poliklinische bevallenden kennen een hoger verwijspercentage dan de thuisbevaller. Het merendeel daarvan is een verwijzing wegens pijnstilling. De populatie die kiest voor een ziekenhuisbevalling gaat vaak ook met een andere mentaliteit de bevalling in dan de vrouwen die voor thuis kiezen. Bijvoorbeeld omdat pijnbestrijding dan in de buurt is. Ook verloskundigen verwijzen sneller bij een poliklinische bevalling, omdat de lijnen eenmaal korter zijn, maar soms ook doordat ze in het ziekenhuis minder vrijheid voelen voor hun eigen aanpak en zich meer gebonden voelen aan protocollen. Dat maakt dat je meer kans loopt op interventies in het ziekenhuis dan thuis, terwijl de uitkomsten niet beter worden.
Nee, dat was een advies wat ie aan mij persoonlijk gaf. Omdat mijn baby P90-95 was en ik een startBMI van 33 had. Een hoop mensen met die stats redden het kennelijk niet zonder een beetje medische ondersteuning.

Maar goed, ik geloof inderdaad óók dat een verloskundige zelf wel een beetje een risico-inschatting kan maken. Als jij het als verloskundige geen strak plan vindt om thuis te bevallen zul je dat neem ik aan ook wel aan je client kenbaar maken.
disclaimer
pi_168801532
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 14:02 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nee, dat was een advies wat ie aan mij persoonlijk gaf. Omdat mijn baby P90-95 was en ik een startBMI van 33 had. Een hoop mensen met die stats redden het kennelijk niet zonder een beetje medische ondersteuning.

Maar goed, ik geloof inderdaad óók dat een verloskundige zelf wel een beetje een risico-inschatting kan maken. Als jij het als verloskundige geen strak plan vindt om thuis te bevallen zul je dat neem ik aan ook wel aan je client kenbaar maken.
Uiteraard! Maar dan wel beargumenteerd en dan nog blijft wat mij betreft de keuze bij de zwangere.

Edit: en baby van p90-95 is normaal, geen risico. Bij een bmi van 33 zie ik zelfs graag een baby van die grootte, want dat is in de lijn der verwachting :) Een bmi van 33 is dan wel geassocieerd met verhoogde kansen op complicaties, maar hey, de grootste risico's (hoge bloeddruk, diabetes, macrosomie) heb je er tijdens de zwangerschap al uitgevist. Een niet vorderende ontsluiting is weliswaar vervelend, maar niet spannend.
  vrijdag 10 februari 2017 @ 14:11:57 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_168801670
Nou. M'n SD-kaart is leeg. De slaapkamer toegankelijk. Gordijnen besteld. De wieg staat. De babywasjes zijn gedaan. Het kaartje is ontworpen.

Laat die plinten nou maar komen :Y)
disclaimer
pi_168801758
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 14:11 schreef Stormqueen het volgende:
Nou. M'n SD-kaart is leeg. De slaapkamer toegankelijk. Gordijnen besteld. De wieg staat. De babywasjes zijn gedaan. Het kaartje is ontworpen.

Laat die plinten nou maar komen :Y)
*O*

Ik sta al 7 minuten bij school terwijl oudste als alles goed is om 14.30 terugkomt van schoolreisje :')

Eerste schoolreisje
Met de bus
Terwijl ze nog maar een maand op school zit
MN HORMONENNNNNNN o|O
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  vrijdag 10 februari 2017 @ 14:18:12 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_168801784
Hahahaha tombo, wat een avontuur O+ kleine kleutertjes met rugzakjes! Waar is ze heen geweest?
disclaimer
pi_168801834
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 14:18 schreef Stormqueen het volgende:
Hahahaha tombo, wat een avontuur O+ kleine kleutertjes met rugzakjes! Waar is ze heen geweest?
speelkasteel in Hoofddorp O+

En superleuk en ze had ook echt wel zin (ze vond t ook wel spannend hoor) maar ik vond t zooo snel al :')

En nu is t ook nog gladachtig _O-

Maar goed, ik wilde haar iig uitzwaaien en ophalen, dus zusje mag hierna komen :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_168802727
Vanmorgen spoedafspraak bij de tandarts gehad. Werd vanmorgen rond zes uur wakker met een enorm dikke en pijnlijke wang en wist direct dat dit van m'n kies af moest komen.
Ik ben normaal gesproken doodsbenauwd voor de tandarts, maar nu dacht ik; Straks slaat deze ontsteking door naar m'n bloed en krijgt de baby er last van (geen idee of dat kan, maar dat dacht ik :P ). Dus hoppa, gewoon gegaan. Mijn eerste wortelkanaalbehandeling ooit en het is me erg meegevallen (zenuw was al dood). Kwam inderdaad allemaal troep uit en de tandarts is wel even bezig geweest met m'n wang te masseren om alles eruit te duwen. Baby lag vrolijk te trappelen dus lekker daar m'n focus gehouden door een beetje over m'n buik te aaien e.d.

Zo is een angstig musje zijn toch nog ergens goed voor. :@ :s)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_168803115
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 14:11 schreef Stormqueen het volgende:
Nou. M'n SD-kaart is leeg. De slaapkamer toegankelijk. Gordijnen besteld. De wieg staat. De babywasjes zijn gedaan. Het kaartje is ontworpen.

Laat die baby nou maar komen :Y)
Fixed!

Balen, Messina. Wel fijn dat het opgelost lijkt...

Kind veilig terug, Tombo?
  vrijdag 10 februari 2017 @ 15:33:54 #137
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_168803239
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 13:59 schreef Cygne het volgende:
Mijn man wil eigenlijk een geboortekaartje met een pinguin en een linux commando. _O-
En je kind krijgt de naam Tux :+

Sq, dat kaartje _O_
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_168803505
Oei Messina dat klinkt niet fijn :O

Kind is veilig terug en heeft een topdag gehad O+ gedanst gezongen gespeeld en patat met mayonaise gegeten *O*

En ik heb net beschuit en roze muisjes gehaald. Hoe klaar kun je zijn :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_168803611
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 13:42 schreef WupWup het volgende:
Ongeveer 50% van de eerstbarenden wordt overgedragen. De poliklinische bevallenden kennen een hoger verwijspercentage dan de thuisbevaller. Het merendeel daarvan is een verwijzing wegens pijnstilling. De populatie die kiest voor een ziekenhuisbevalling gaat vaak ook met een andere mentaliteit de bevalling in dan de vrouwen die voor thuis kiezen. Bijvoorbeeld omdat pijnbestrijding dan in de buurt is. Ook verloskundigen verwijzen sneller bij een poliklinische bevalling, omdat de lijnen eenmaal korter zijn, maar soms ook doordat ze in het ziekenhuis minder vrijheid voelen voor hun eigen aanpak en zich meer gebonden voelen aan protocollen. Dat maakt dat je meer kans loopt op interventies in het ziekenhuis dan thuis, terwijl de uitkomsten niet beter worden.
Ik heb nu toch de neiging om even 'op te komen' voor de poliklinische bevalling, want het lijkt nu alsof je dat afraad. Een causaal verband *omdat* je poliklinisch bevalt is er meer kans op interventie is kort door de bocht, denk ik, omdat die interventies - als je dat zelf echt niet zo wilt en dat goed afspreekt met een vk - er toch echt niet zomaar komen?

Als je een duidelijk geboorteplan hebt en een vk die goed op de hoogte is van wat je wel/niet wilt en dat respecteert, dan kan ik me niet zo goed voorstellen dat dit gebeurt en dat je dan meer kans loopt. Zo had ik dus duidelijk in mijn geboorteplan staan dat pijnbestrijding een laatste optie was voor mij en dat ik het in principe niet wilde, evenals andere hulpmiddelen. Een zo natuurlijk mogelijke bevalling was het uitgangspunt en zo is het ook gegaan, omdat de vk dit helemaal ondersteunde. Dat we toevallig in een ziekenhuis waren, maakte daarbij helemaal niets uit. Veel ziekenhuizen bieden tegenwoordig ook prima voorzieningen, zoals kamers met bevalbad, om dit te kunnen doen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168803746
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 09:09 schreef Tweedledee het volgende:

Het liefst wil ik ook helemaal geen pijnstilling, zeker geen pijnstilling die nadelig kan zijn voor de baby. Ruggenprik wil ik absoluut ook niet omdat ik dat eens gehad heb voor een knie operatie en ik me nog nooit zo hulpeloos gevoeld heb. Tijdens mijn bevalling wil ik me juist krachtig voelen en van mijn lijf horen wat ik moet doen, niet van iemand die op een monitor ziet dat ik een wee heb.
ff inbreken om hierop terug te komen
je weet dat de ruggenprik bij je knie operatie een andere is dan die bij een bevalling? ik denk namelijk dat het wel of niet kunnen bewegen en de manier van verdoven een groot verschil maakt wat betreft het hulpeloze gevoel.
pi_168803897
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 15:33 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

En je kind krijgt de naam Tux :+

Sq, dat kaartje _O_
Dat nog net niet. _O-
pi_168804500
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 15:54 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik heb nu toch de neiging om even 'op te komen' voor de poliklinische bevalling, want het lijkt nu alsof je dat afraad. Een causaal verband *omdat* je poliklinisch bevalt is er meer kans op interventie is kort door de bocht, denk ik, omdat die interventies - als je dat zelf echt niet zo wilt en dat goed afspreekt met een vk - er toch echt niet zomaar komen?

Als je een duidelijk geboorteplan hebt en een vk die goed op de hoogte is van wat je wel/niet wilt en dat respecteert, dan kan ik me niet zo goed voorstellen dat dit gebeurt en dat je dan meer kans loopt. Zo had ik dus duidelijk in mijn geboorteplan staan dat pijnbestrijding een laatste optie was voor mij en dat ik het in principe niet wilde, evenals andere hulpmiddelen. Een zo natuurlijk mogelijke bevalling was het uitgangspunt en zo is het ook gegaan, omdat de vk dit helemaal ondersteunde. Dat we toevallig in een ziekenhuis waren, maakte daarbij helemaal niets uit. Veel ziekenhuizen bieden tegenwoordig ook prima voorzieningen, zoals kamers met bevalbad, om dit te kunnen doen.
Nee, ik raad het niet af, maar geef wel een tegengeluid. Ja, er zijn zeker wel verloskundigen waarmee je goed interventieloos poliklinisch kunt baren. Ik hoop dat ik mezelf daar ook onder kan scharen. Echter is wel bewezen dat de locatie meer interventies en overdrachten met zich meebrengt.
pi_168805066
Gelukkig heb ik vk's zoals jij dan, WW. O+ . Althans, ik hoop van harte dat mijn tweede bevalling weer zo zal gaan. Ik zal waarschijnlijk niet dezelfde vk hebben als toen maar ik geloof dat ik ook erg op dezelfde lijn zit met de andere vk's in de praktijk.

Even iets anders. Twee leerlingen (meisjes) in klas 3 willen heel graag weten wat het wordt, jongen of meisje, en wat de naam zal zijn. En vandaag vroeg één van hen: 'Mevrouw, bent u niet bang voor de bevalling? Ik zou echt doodgaan van angst.' :D . O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 10 februari 2017 @ 17:01:00 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_168805098
Gelukkig wel Franny. Als ze slim is houdt ze die gedachte nog minstens tien jaar vast :')

Goed gedaan Messina! Niks zo erg als rondlopen met kiespijn!
disclaimer
pi_168805203
Ik zei natuurlijk: nee hoor, dat nies je er in twee keer uit!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_168805310
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 15:59 schreef Elleska het volgende:

[..]

ff inbreken om hierop terug te komen
je weet dat de ruggenprik bij je knie operatie een andere is dan die bij een bevalling? ik denk namelijk dat het wel of niet kunnen bewegen en de manier van verdoven een groot verschil maakt wat betreft het hulpeloze gevoel.
:Y Ik kan dat beeld desondanks niet van me afschudden door die ervaring en wat er onlangs over is verteld in het ziekenhuis. Dus als het niet absoluut noodzakelijk is wil ik het niet.
Bedankt voor de nuance, ik was misschien wat dramatisch in mijn bewoording ;)
pi_168805497
Die heb ik ook franny. O+
Ze vinden poliklinisch en thuis allebei een goede optie dus gaat het erom waar ik me het fijnst bij voel.
  vrijdag 10 februari 2017 @ 18:13:08 #148
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168806382
Messina wat goed dat je zo snel bent gegaan!

Over het roken wou ik nog zeggen dat ik een verslaggever van NOS op 3 vanmorgen hoorde zeggen 'ik weet niet of het waar is, maar je hoort wel eens dat de stress van stoppen erger is dan' etc, de rest kunnen jullie bedenken. Als ik niet op het punt stond om naar m'n werk te gaan had ik gebeld, want als je dat op het nieuws al hoort, dan is het waar tenslotte. Zijn omhalen doen daar niks aan.

Verder vond ik SQ's toevoeging wel mooi. Iedereen weet dat roken slecht is, en ook dat je je kind er mee schaadt. Maar dat het toch zoveel gebeurt, komt doordat het een verslaving is. Stoppen is niet zo simpel als het lijkt, ook niet als het dat voor die-en-die toevallig wel was.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 10 februari 2017 @ 18:14:50 #149
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_168806406
En bevallen ga ik thuis doen. Ik las een keer ergens te tip om niet te zeggen 'ik hoop dat' of 'als het lukt ga ik', maar stelliger: zo ga ik het doen. Daarnaast snap ik heus wel dat het anders kan gaan, en dat vind ik dan goed, mede vanwege groot vertrouwen in de verloskundigen die met goede reden en in overleg zullen verwijzen. Maar in de basis wil ik gewoon thuis, alleen, in rust baren. Omdat me dat veel makkelijker lijkt dan in het ziekenhuis.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_168809561
Hahaha lemijn, goede insteek.
Ik ga ook thuis bevallen :7

Vandaag de box in elkaar gezet. De kleertjes maat 62-68 zitten al in de was dus wow, we zijn al met 2 dingen eerder dan bij de oudste (daar ging de box pas in elkaar toen ze 6 dagen was)

Kom maar op zou ik bijna zeggen w/
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')