abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_168732619
registreer om deze reclame te verbergen
Aannemelijk was het trouwens een goederentrein: enige NS-materieel dat er in de buurt staat is een DDAR-stam met loc 1737, maar die staat ergens tussen Zenderen en Almelo pas.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168732679
De pimpel uit Berlijn staat in Oldenzaal spoor 1 bezet te houden terwijl die uit Amsterdam spoor 2 in Almelo bezet houdt. Niet heel handig, want normaal kun je best alle treinen in Almelo keren. Nu past dat niet, en rangeren mag niemand met dat ding...

Edit: als ik het goed zie loopt de loc in Oldenzaal nu om naar de Bentheim-zijde.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168732819
En nu begint het ook nog te sneeuwen in Twente :o
Apocalyps... :+

Echt nu dus:
quote:
Keine oder fehlerhafte Verbindung zum HAFAS-Server. Die Verbindung zum HAFAS-Server konnte nicht aufgebaut werden oder war nicht stabil benutzbar. Dies ist möglicherweise ein Lastproblem oder Netzwerk-Fehler.
:{
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 7 februari 2017 @ 13:45:44 #54
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_168733229
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 12:04 schreef MTL het volgende:
Sorry, misschien heb ik mijzelf niet goed uitgedrukt.
De categorie (!) is regionale treinstellen. Het is dus geen onderdeel van het portfolio "main line" treinstellen, waar de Coradia Liner V200 onder valt.
Ergo: de ICNG is geen doorontwikkeling of variant van de Coradia Liner V200, maar van een aparte doorontwikkeling van de regionale series en staat ook als zodanig te boek bij Alstom, hence de naam Coradia NS.
En prima als je mij niet wil geloven voor wat betreft de ICNG ;)
Alleen maakt Alstom zelf niet zo'n duidelijk onderscheid, als je op de site het portfolio "main line" opzoekt krijg je een overzicht van alle Coradia's te zien inclusief de V200.

De Coradia Liner V200 is een doorontwikkeling van de regionale series. De Coradia die NS krijgt is ook een doorontwikkeling van de regionale series.
Het kan een aparte ontwikkeling zijn, het kan dezelfde ontwikkeling zijn. We weten het gewoon niet.
pi_168733254
Het belangrijkste voor de reizigers is dat die dingen het, in tegenstelling tot de IC Defect, wel gewoon blijven doen en dat het comfort prima is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 7 februari 2017 @ 14:00:19 #56
31936 Dr_Flash
GoPro Master Chef
pi_168733522
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 13:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Tegen die tijd halen ze weer een deel van de hekken weg _O-
Een week van tevoren worden ze natuurlijk wel eerst geschilderd. Daarvoor zal helaas het treinverkeer voor onbepaalde tijd stilgelegd moeten worden in verband met de veiligheid :Y
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
pi_168733534
registreer om deze reclame te verbergen
.

[ Bericht 50% gewijzigd door MTL op 07-02-2017 14:40:55 (Blaat) ]
pi_168733599
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 13:18 schreef dennistd het volgende:
De pimpel uit Berlijn staat in Oldenzaal spoor 1 bezet te houden terwijl die uit Amsterdam spoor 2 in Almelo bezet houdt. Niet heel handig, want normaal kun je best alle treinen in Almelo keren. Nu past dat niet, en rangeren mag niemand met dat ding...

Edit: als ik het goed zie loopt de loc in Oldenzaal nu om naar de Bentheim-zijde.
Er is in Almelo toch vaak wel een rangeerder van DB aanwezig?
Bier.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 14:14:56 #59
31936 Dr_Flash
GoPro Master Chef
pi_168733802
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 14:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Er is in Almelo toch vaak wel een rangeerder van DB aanwezig?
Die is alleen bevoegd voor rangeren met staalrollen.
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
  Moderator dinsdag 7 februari 2017 @ 14:15:35 #60
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168733814
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 14:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Er is in Almelo toch vaak wel een rangeerder van DB aanwezig?
Jamaar Nederlandse loc, taalbarrière blablabla.

Waarom moet de loc omlopen eigenlijk?
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_168733884
NS Int machinisten op de Berlijn trein zouden gewoon zelf bevoegd moeten zijn voor koppelen en ontkoppelen.
pi_168733890
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 14:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Jamaar Nederlandse loc, taalbarrière blablabla.

Waarom moet de loc omlopen eigenlijk?
Omdat geduwd rijden niet heel snel gaat zonder stuurstand :+
Blijkbaar is het wel gelukt trouwens: hij rijdt nu tussen Bathmen en Colmschate.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168733916
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 14:20 schreef MTL het volgende:
NS Int machinisten op de Berlijn trein zouden gewoon zelf bevoegd moeten zijn voor koppelen en ontkoppelen.
Maar ze doen het niet zelf. In Bentheim werd het altijd gedaan door DB personeel, maar ik heb ergens gelezen dat dat nu door personeel van de Bentheimer Eisenbahn gedaan wordt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168733985
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 14:21 schreef dennistd het volgende:

[..]

Omdat geduwd rijden niet heel snel gaat zonder stuurstand :+
Blijkbaar is het wel gelukt trouwens: hij rijdt nu tussen Bathmen en Colmschate.
En dat is een rangeerbeweging en dat mag in Nederland alleen zonder reizigers :herp:
Bier.
pi_168733989
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 14:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Jamaar Nederlandse loc, taalbarrière blablabla.

Waarom moet de loc omlopen eigenlijk?
Het zijn bijna altijd Nederlanders en spreken sowieso Nederlands genoeg om te mogen rangeren...
Bier.
  Moderator dinsdag 7 februari 2017 @ 14:34:15 #66
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168734085
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 14:21 schreef dennistd het volgende:

[..]

Omdat geduwd rijden niet heel snel gaat zonder stuurstand :+
Blijkbaar is het wel gelukt trouwens: hij rijdt nu tussen Bathmen en Colmschate.
Wordt er een andere route genomen dan? Of maakt de ICB altijd kop in Tukkerland?
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_168734110
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 14:22 schreef dennistd het volgende:

[..]

Maar ze doen het niet zelf. In Bentheim werd het altijd gedaan door DB personeel, maar ik heb ergens gelezen dat dat nu door personeel van de Bentheimer Eisenbahn gedaan wordt.
Over het algemeen niet, inderdaad. maar tenzij dat recent veranderd is, zouden ze dat wel degelijk ook zelf mogen doen in geval van calamiteiten.
pi_168734153
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 14:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wordt er een andere route genomen dan? Of maakt de ICB altijd kop in Tukkerland?
Nee, maar er is een springer, kom op ff bijblijven.
Bier.
pi_168734214
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 13:14 schreef dennistd het volgende:
Aannemelijk was het trouwens een goederentrein: enige NS-materieel dat er in de buurt staat is een DDAR-stam met loc 1737, maar die staat ergens tussen Zenderen en Almelo pas.
Gebeurt met een leeg materieel rit

[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 07-02-2017 14:50:09 ]
  Moderator dinsdag 7 februari 2017 @ 14:44:10 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168734290
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 14:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Nee, maar er is een springer, kom op ff bijblijven.
Ik ben nu toch bij ;)
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_168734686
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 14:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wordt er een andere route genomen dan? Of maakt de ICB altijd kop in Tukkerland?
1
2
------------------------|----------X------|-----------------|-------------------------
<<-- Amsterdam        Almelo           Hengelo          Oldenzaal         Berlijn -->>
Doordat er geen treinverkeer mogelijk was tussen Almelo en Hengelo wil je de trein uit Amsterdam (die in Almelo stond) maar vooral de trein uit Berlijn (die in Oldenzaal stond) terug laten keren. Als je een locomotief hebt met rijtuigen dan moet je de loc wel eerst naar de andere kant laten rijden natuurlijk...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168734843
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 13:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik ken onderhand van iedere boom en struik die ik onderweg tegenkom de geboortedatum en burgerlijke staat.
ik zoek nog een ongehuwde boom (gescheiden zonder zaadrestjes mag ook) details graag in DM
pi_168734893
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 15:15 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik zoek nog een ongehuwde boom (gescheiden zonder zaadrestjes mag ook) details graag in DM
Ik hou m'n takken open voor je.
Bier.
pi_168734914
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 15:15 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik zoek nog een ongehuwde boom (gescheiden zonder zaadrestjes mag ook) details graag in DM
Je zoekt een takkewijf?
  dinsdag 7 februari 2017 @ 15:22:44 #75
31936 Dr_Flash
GoPro Master Chef
pi_168734971
Goorlappen ;(
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')