ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 0% gewijzigd door Kansenjongere op 06-02-2017 23:57:58 ]
Als die verloopt, krijg je weer wel een gratis kaart van de NS (in ieder geval als je hem oorspronkelijk van de NS kreeg bij je abonnement). Maar dan moet je er dus wel 2,5 keer zo lang mee doen als wat TLS als de technische levensduur van de kaart lijkt te zien.
Nja, dat was de vraag niet als je een nieuwe kaart moet hebben kost dat een X bedrag aan geld. Om die kaart aan te maken.
WAAROM je een nieuwe kaart nodig hebt, heeft daar geen enkele invloed op.
"Oh beste Opeldealer ik wil graag kutbrik zoveelnogwat XL van u kopen! Wat kost die?" -"Nou mevrouwtje dat hangt er vanaf. Is uw huidige auto gestolen dan kost hij 20k, is hij in de prak gereden door uzelf dan kost hij 30k, is hij in de prak gereden door iemand anders dan kost hij 10k."
De buitenaardse redeloosheid van NS, TLS, de Chipkaart en letterlijk ALLES wat ermee te maken heeft, wil maar niet doordringen blijkbaar.
Het feit dat het ruim vijf jaar duurt voor er heel langzaam een eerste aanzet is gemaakt (en dan uiteraard wederom pas als er een bevel komt vanuit Den Haag, want denk maar niet dat ze uit eigen beweging rekening gaan houden met de klant) om zonder kosten je eigen geld terug te kunnen krijgen, ook wanneer je niet bereid bent daar vijf jaar op te wachten, is wat dat betreft veelzeggend.
De provincie schrijft aan de bezwaarmakers dat het weliswaar mogelijk is om Sappemeer-Oost open te houden, maar in dat geval worden Sappemeer-Oost en Kropswolde nog maar twee keer per jaar uur bediend
Is het nou 2x per uur of 2x per jaar, dat verschilt nog wel even
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Blijft toch grappig: Heel veel mensen schenen aan te nemen dat de ICNG gebaseerd werd op de Coradia Liner V200, maar vandaag kwam iets anders naar buiten via OV Magazine. De ICNG wordt door Alstom als eigen variant op de Coradia Regional treinstellen (reeks Continental/Nordic/Polyvalent) beschouwd.
Op dinsdag 7 februari 2017 10:16 schreef MTL het volgende: Blijft toch grappig: Heel veel mensen schenen aan te nemen dat de ICNG gebaseerd werd op de Coradia Liner V200, maar vandaag kwam iets anders naar buiten via OV Magazine. De ICNG wordt door Alstom als eigen variant op de Coradia Regional treinstellen (reeks Continental/Nordic/Polyvalent) beschouwd.
Ja hoor, het worden (in ieder geval voor mij als machinist) mooie treintjes Nu is dus in ieder geval publiek bekend dat het geen Liner V200 wordt, maar gewoon de Coradia á la NS Kan daar ook niet meer over gezeurd worden
vraagje trouwens: zijn de verschillende breedtes van deuren van de koplopers een overblijfsel van bagagecompartementen etc?
EDIT: nvm, dacht dat er ook verschillende breedtes deuren zaten in de tussenrijtuigen, alleen de voorkanten van de kopbakken hebben bredere deuren, voor de rest is alles gelijk
[ Bericht 43% gewijzigd door Flodder450 op 07-02-2017 11:10:30 ]
Zal wel meevallen. De Coradia Nordic versie mag bijvoorbeeld 180 en die valt ook onder dezelfde reeks treinen. Toen ik daar was viel het mij juist op hoe rustig die rijdt, ook bij hogere snelheden. Draaistellen en vering moeten geschikt zijn voor 200 km/u en de Coradia NS is drukdicht, dus meer comfort in de tunnels (minder last van de oren e.d.). Dus qua comfort maak ik mij niet al te veel zorgen.
Na dat gedoe met die Fyra zijn alle ogen op NS gericht. Dit project moet gewoon goed gaan. Als ik kijk over wat voor details er nu gediscussieerd wordt met de ICNG, dan gaat het wel goed komen met die trein Tenzij er natuurlijk enorme kwaliteitsproblemen zijn met de bouw.
Alstom heeft geen product genaamd "Coradia Regional" in het assortiment.
Het hele Coradia-gamma is ontwikkeld voor regionale treinen, de intercityversie (Coradia Liner) is een doorontwikkeling van de Polyvalent. Het grootste verschil zit in de afwerking, van de Polyvalent heeft Alstom ook een versie ontworpen die 200 km/u kan.
Sorry, misschien heb ik mijzelf niet goed uitgedrukt. De categorie (!) is regionale treinstellen. Het is dus geen onderdeel van het portfolio "main line" treinstellen, waar de Coradia Liner V200 onder valt. Ergo: de ICNG is geen doorontwikkeling of variant van de Coradia Liner V200, maar van een aparte doorontwikkeling van de regionale series en staat ook als zodanig te boek bij Alstom, hence de naam Coradia NS. En prima als je mij niet wil geloven voor wat betreft de ICNG
[ Bericht 11% gewijzigd door MTL op 07-02-2017 12:11:45 ]
Op dinsdag 7 februari 2017 10:46 schreef MTL het volgende: Ja hoor, het worden (in ieder geval voor mij als machinist) mooie treintjes Nu is dus in ieder geval publiek bekend dat het geen Liner V200 wordt, maar gewoon de Coradia á la NS
Och jezus. Moest er weer zo nodig iets met "een geheel eigen gezicht" komen?
Valt mee hoor, dat eigen gezicht. Maar je zou versteld staan van de hoeveelheid kleine dingen die aangepast worden tijdens zo'n ontwerpfase. Dat kan echt vanalles zijn. Kleine, maar essentiële dingen als de positie van knoppen op de stuurtafel, tot behoorlijk grote dingen als interieur of positie van het toilet. Maar andersom ook weer hele kleine niet essentiële dingen, die desondanks toch het rijden een klein stukje aangenamer maken. En soms kan ook iets niet gerealiseerd worden omdat het bijvoorbeeld in de knoei komt met apparatuur of andere dingen.
[ Bericht 7% gewijzigd door MTL op 07-02-2017 14:41:27 ]
vandaag ff op en neer geweest naar pluskut en ook even de drukte in de trein bekeken nav de vele posts hierover van flash maar viel reuze mee met de drukte. Er was plek zat.
Op dinsdag 7 februari 2017 12:28 schreef MTL het volgende: Valt mee hoor, dat eigen gezicht. Maar je zou versteld staan van de hoeveelheid kleine dingen die aangepast worden tijdens zo'n ontwerpfase. Dat kan echt vanalles zijn. Kleine, maar essentiële dingen als de positie van knoppen op de stuurtafel,
Iets als de positie van knoppen op de stuurtafel kan toch al een jaar of 40 gewoon standaard zijn? Net zoals in elke auto het licht aan de linker hendel en de ruitenwisser aan de rechter hendel zit? Daar hoeft toch niet ELKE keer weer iemand iets anders van te vinden? Wat een onzin lijkt me dat zeg
Op dinsdag 7 februari 2017 12:28 schreef Salatrel het volgende: vandaag ff op en neer geweest naar pluskut en ook even de drukte in de trein bekeken nav de vele posts hierover van flash maar viel reuze mee met de drukte. Er was plek zat.
Pak die van half 8 uit Deventer maar. Ik maak wel wat foto's volgende keer. Het hele gangpad stond vol gisteren. Ofjah, als je dat gewoon "meevallen" noemt, dan valt het mee
Pak die van half 8 uit Deventer maar. Ik maak wel wat foto's volgende keer. Het hele gangpad stond vol gisteren. Ofjah, als je dat gewoon "meevallen" noemt, dan valt het mee
ja hallo toen was ik nog niet eens uit Rotterdam weg
Pak die van half 8 uit Deventer maar. Ik maak wel wat foto's volgende keer. Het hele gangpad stond vol gisteren. Ofjah, als je dat gewoon "meevallen" noemt, dan valt het mee
Zolang er geen passagiers op het dak zitten...
Als je bij iedereen in de smaak wilt vallen moet je banketbakker worden.
De cabines zijn tegenwoordig vrijwel allemaal volgens de Europese afspraken en specificaties gestandaardiseerd. Zie bijvoorbeeld de SLT die er voor 98% of zo aan voldoet, zoiets zal dus de ICNG en SNG ook worden. Echter ook binnen die specificaties is er ruimte voor landelijke voorkeuren. Bijvoorbeeld een vervoerder die veel op ETCS rijdt, zal eerder kiezen voor vaste knoppen voor bepaalde ETCS handelingen die vaak moeten gebeuren, terwijl dat voor een andere vervoerder totaal niet interessant is. Ergonomie van de cabine is tegenwoordig vrij standaard. Dus schermen, meters, enzovoorts hebben vrijwel altijd dezelfde plek.
Ik lees ook weleens van die lulkoek als "NS accepteert dat reizigers x tijd moeten staan" en zo
Ook weer tekenend voor de wereldvreemdheid van die club NS gaat daar namelijk helemaal niet over. De leverancier levert een product of dienst, de klant betaalt een prijs, en de klant bepaalt dan of hij het geleverde product in relatie tot de betaalde prijs acceptabel vindt. Denken dat de leverancier daarover gaat, slaat gewoon nergens op.
Op dinsdag 7 februari 2017 12:41 schreef MTL het volgende: De cabines zijn tegenwoordig vrijwel allemaal volgens de Europese afspraken en specificaties gestandaardiseerd. Zie bijvoorbeeld de SLT die er voor 98% of zo aan voldoet, zoiets zal dus de ICNG en SNG ook worden. Echter ook binnen die specificaties is er ruimte voor landelijke voorkeuren. Bijvoorbeeld een vervoerder die veel op ETCS rijdt, zal eerder kiezen voor vaste knoppen voor bepaalde ETCS handelingen die vaak moeten gebeuren, terwijl dat voor een andere vervoerder totaal niet interessant is. Ergonomie van de cabine is tegenwoordig vrij standaard. Dus schermen, meters, enzovoorts hebben vrijwel altijd dezelfde plek.
Okee, fair enough. Maar dan heb je toch aan een stuk of 3 configuraties uiterlijk wel genoeg zou je denken?
Op dinsdag 7 februari 2017 12:43 schreef Dr_Flash het volgende: Ik lees ook weleens van die lulkoek als "NS accepteert dat reizigers x tijd moeten staan" en zo
Ook weer tekenend voor de wereldvreemdheid van die club NS gaat daar namelijk helemaal niet over. De leverancier levert een product of dienst, de klant betaalt een prijs, en de klant bepaalt dan of hij het geleverde product in relatie tot de betaalde prijs acceptabel vindt. Denken dat de leverancier daarover gaat, slaat gewoon nergens op.
Hun beroepsleugenaar beloofde zelfs dat je in een intercity niet langer dan 15 minuten hoeft te staan? Uiteraard zonder er een tegenprestatie tegenover te stellen, want het moet natuurlijk wel bij mooie woorden blijven.
Hun beroepsleugenaar beloofde zelfs dat je in een intercity niet langer dan 15 minuten hoeft te staan? Uiteraard zonder er een tegenprestatie tegenover te stellen, want het moet natuurlijk wel bij mooie woorden blijven.
Deventer - Enschede in 15 minuten lijkt me het begin van een mooie tegenprestatie
Tja, je zou inderdaad denken dat het tegenwoordig wel een beetje uitgekristalliseerd is qua voorkeuren voor de cabines. Maar als bijvoorbeeld Alstom standaard de tractiehendel links plaatst en NS wil 'm meer rechts omdat ander materieel het op dezelfde plek heeft, dan moet dat gewoon kunnen. Maar andersom geldt natuurlijk ook: soms is inderdaad ook een voorstel van de kant van de vervoerder niet altijd een verbetering. Tja, dat is nu juist het hele ontwerpproces. Uitproberen en kijken waar je tegenaan loopt in de dagelijkse gang van zaken
[ Bericht 15% gewijzigd door MTL op 07-02-2017 14:44:23 ]
Op dinsdag 7 februari 2017 12:51 schreef MTL het volgende: Tja, dat is nu juist het hele ontwerpproces. Uitproberen en kijken waar je tegenaan loopt in de dagelijkse gang van zaken
Ja dat snap ik. Maar op een gegeven moment ben je er wel een keertje uit natuurlijk.
Op dinsdag 7 februari 2017 13:12 schreef dennistd het volgende: Zoals op station Zevenaar, waar ze hekken langs spoor 2 hebben geplaatst (waar vanaf april Abellio moet gaan stoppen)
Tegen die tijd halen ze weer een deel van de hekken weg
Aannemelijk was het trouwens een goederentrein: enige NS-materieel dat er in de buurt staat is een DDAR-stam met loc 1737, maar die staat ergens tussen Zenderen en Almelo pas.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De pimpel uit Berlijn staat in Oldenzaal spoor 1 bezet te houden terwijl die uit Amsterdam spoor 2 in Almelo bezet houdt. Niet heel handig, want normaal kun je best alle treinen in Almelo keren. Nu past dat niet, en rangeren mag niemand met dat ding...
Edit: als ik het goed zie loopt de loc in Oldenzaal nu om naar de Bentheim-zijde.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
En nu begint het ook nog te sneeuwen in Twente Apocalyps...
Echt nu dus:
quote:
Keine oder fehlerhafte Verbindung zum HAFAS-Server. Die Verbindung zum HAFAS-Server konnte nicht aufgebaut werden oder war nicht stabil benutzbar. Dies ist möglicherweise ein Lastproblem oder Netzwerk-Fehler.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 7 februari 2017 12:04 schreef MTL het volgende: Sorry, misschien heb ik mijzelf niet goed uitgedrukt. De categorie (!) is regionale treinstellen. Het is dus geen onderdeel van het portfolio "main line" treinstellen, waar de Coradia Liner V200 onder valt. Ergo: de ICNG is geen doorontwikkeling of variant van de Coradia Liner V200, maar van een aparte doorontwikkeling van de regionale series en staat ook als zodanig te boek bij Alstom, hence de naam Coradia NS. En prima als je mij niet wil geloven voor wat betreft de ICNG
Alleen maakt Alstom zelf niet zo'n duidelijk onderscheid, als je op de site het portfolio "main line" opzoekt krijg je een overzicht van alle Coradia's te zien inclusief de V200.
De Coradia Liner V200 is een doorontwikkeling van de regionale series. De Coradia die NS krijgt is ook een doorontwikkeling van de regionale series. Het kan een aparte ontwikkeling zijn, het kan dezelfde ontwikkeling zijn. We weten het gewoon niet.
Tegen die tijd halen ze weer een deel van de hekken weg
Een week van tevoren worden ze natuurlijk wel eerst geschilderd. Daarvoor zal helaas het treinverkeer voor onbepaalde tijd stilgelegd moeten worden in verband met de veiligheid
Op dinsdag 7 februari 2017 13:18 schreef dennistd het volgende: De pimpel uit Berlijn staat in Oldenzaal spoor 1 bezet te houden terwijl die uit Amsterdam spoor 2 in Almelo bezet houdt. Niet heel handig, want normaal kun je best alle treinen in Almelo keren. Nu past dat niet, en rangeren mag niemand met dat ding...
Edit: als ik het goed zie loopt de loc in Oldenzaal nu om naar de Bentheim-zijde.
Er is in Almelo toch vaak wel een rangeerder van DB aanwezig?
Op dinsdag 7 februari 2017 14:20 schreef MTL het volgende: NS Int machinisten op de Berlijn trein zouden gewoon zelf bevoegd moeten zijn voor koppelen en ontkoppelen.
Maar ze doen het niet zelf. In Bentheim werd het altijd gedaan door DB personeel, maar ik heb ergens gelezen dat dat nu door personeel van de Bentheimer Eisenbahn gedaan wordt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Maar ze doen het niet zelf. In Bentheim werd het altijd gedaan door DB personeel, maar ik heb ergens gelezen dat dat nu door personeel van de Bentheimer Eisenbahn gedaan wordt.
Over het algemeen niet, inderdaad. maar tenzij dat recent veranderd is, zouden ze dat wel degelijk ook zelf mogen doen in geval van calamiteiten.
Op dinsdag 7 februari 2017 13:14 schreef dennistd het volgende: Aannemelijk was het trouwens een goederentrein: enige NS-materieel dat er in de buurt staat is een DDAR-stam met loc 1737, maar die staat ergens tussen Zenderen en Almelo pas.
Gebeurt met een leeg materieel rit
[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 07-02-2017 14:50:09 ]
Doordat er geen treinverkeer mogelijk was tussen Almelo en Hengelo wil je de trein uit Amsterdam (die in Almelo stond) maar vooral de trein uit Berlijn (die in Oldenzaal stond) terug laten keren. Als je een locomotief hebt met rijtuigen dan moet je de loc wel eerst naar de andere kant laten rijden natuurlijk...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Haaaaaaat aan de stoptrein 's-Hertogenbosch - Dordrecht. Tussen Tilburg en Breda rijdt dat kreng een paar minuten voor de intercity naar Roosendaal, als dat ding een paar minuten vertraagd is krijgt de intercity daar dus ook meteen last van.
Storinngggg (Al hoewel naar het schijnt de 141 wel gaat rijden..)
Het is gewoon zo fucking kansloos tegenwoordig. Je moet elke ochtend eerst op internet gaan kijken "zal mijn trein vandaag wel rijden?" Je zult er maar van afhankelijk zijn, voor je werk of zo Ik moet morgen naar Delft trouwens. Dat wordt lachen