abonnement Unibet Coolblue
pi_168726043


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Speelt wel eens met echte treintjes *O*


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!




[ Bericht 0% gewijzigd door Kansenjongere op 06-02-2017 23:57:58 ]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 februari 2017 @ 00:18:59 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168726499
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 7 februari 2017 @ 00:32:50 #3
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168726692
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 23:41 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als die verloopt, krijg je weer wel een gratis kaart van de NS (in ieder geval als je hem oorspronkelijk van de NS kreeg bij je abonnement). Maar dan moet je er dus wel 2,5 keer zo lang mee doen als wat TLS als de technische levensduur van de kaart lijkt te zien.
Nja, dat was de vraag niet :{ als je een nieuwe kaart moet hebben kost dat een X bedrag aan geld. Om die kaart aan te maken.

WAAROM je een nieuwe kaart nodig hebt, heeft daar geen enkele invloed op.

"Oh beste Opeldealer ik wil graag kutbrik zoveelnogwat XL van u kopen! Wat kost die?"
-"Nou mevrouwtje dat hangt er vanaf. Is uw huidige auto gestolen dan kost hij 20k, is hij in de prak gereden door uzelf dan kost hij 30k, is hij in de prak gereden door iemand anders dan kost hij 10k." :')

De buitenaardse redeloosheid van NS, TLS, de Chipkaart en letterlijk ALLES wat ermee te maken heeft, wil maar niet doordringen blijkbaar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168726777
Het feit dat het ruim vijf jaar duurt voor er heel langzaam een eerste aanzet is gemaakt (en dan uiteraard wederom pas als er een bevel komt vanuit Den Haag, want denk maar niet dat ze uit eigen beweging rekening gaan houden met de klant) om zonder kosten je eigen geld terug te kunnen krijgen, ook wanneer je niet bereid bent daar vijf jaar op te wachten, is wat dat betreft veelzeggend.
  Redactie Sport dinsdag 7 februari 2017 @ 04:51:04 #5
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168727261
quote:
quote:
De provincie schrijft aan de bezwaarmakers dat het weliswaar mogelijk is om Sappemeer-Oost open te houden, maar in dat geval worden Sappemeer-Oost en Kropswolde nog maar twee keer per jaar uur bediend
Is het nou 2x per uur of 2x per jaar, dat verschilt nog wel even :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168728355
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 23:51 schreef Kansenjongere het volgende:
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!


kut OP
pi_168728491
Je bent zelf een kut OP.
pi_168728726
Sluitseinen ;(
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 februari 2017 @ 09:40:02 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168728794
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 09:34 schreef b2py het volgende:
Sluitseinen *O*
Dit :Y
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 februari 2017 @ 09:42:04 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168728826
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 04:51 schreef dennistd het volgende:

[..]

[..]

Is het nou 2x per uur of 2x per jaar, dat verschilt nog wel even :')
Om mij is het 2x per eeuw ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168729331
Blijft toch grappig: Heel veel mensen schenen aan te nemen dat de ICNG gebaseerd werd op de Coradia Liner V200, maar vandaag kwam iets anders naar buiten via OV Magazine. De ICNG wordt door Alstom als eigen variant op de Coradia Regional treinstellen (reeks Continental/Nordic/Polyvalent) beschouwd.

OV_Magazine twitterde op dinsdag 07-02-2017 om 09:34:12 Ook de ICNG van @ns_online wordt hier door @Alstom ontworpen. Ze noemen het hier overigens een regionale trein. https://t.co/YHpem437qf reageer retweet


[ Bericht 6% gewijzigd door MTL op 07-02-2017 10:23:09 ]
pi_168729645
Ene stationbewoner uit Breda geloof ik :P
pi_168729774
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 10:16 schreef MTL het volgende:
Blijft toch grappig: Heel veel mensen schenen aan te nemen dat de ICNG gebaseerd werd op de Coradia Liner V200, maar vandaag kwam iets anders naar buiten via OV Magazine. De ICNG wordt door Alstom als eigen variant op de Coradia Regional treinstellen (reeks Continental/Nordic/Polyvalent) beschouwd.

OV_Magazine twitterde op dinsdag 07-02-2017 om 09:34:12 Ook de ICNG van @ns_online wordt hier door @Alstom ontworpen. Ze noemen het hier overigens een regionale trein. https://t.co/YHpem437qf reageer retweet
[ afbeelding ]
Zijn evengoed prima treinen toch?

En een InterCity in Nederland is in vergelijking met pakweg Frankrijk of Duitsland toch eerder een soort S-Bahn-Express of Snel-RER. :P
pi_168729832
Ja hoor, het worden (in ieder geval voor mij als machinist) mooie treintjes :)
Nu is dus in ieder geval publiek bekend dat het geen Liner V200 wordt, maar gewoon de Coradia á la NS :P
Kan daar ook niet meer over gezeurd worden :+
  dinsdag 7 februari 2017 @ 10:59:05 #15
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_168730018
Ik lees alleen dat het een Coradia wordt. Dat wisten we al.
De V200 is gewoon een variant van de Polyvalent.

Waar de ICNG op wordt gebaseerd, is nu steeds niet bekend.
  dinsdag 7 februari 2017 @ 11:03:46 #16
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_168730107
vraagje trouwens: zijn de verschillende breedtes van deuren van de koplopers een overblijfsel van bagagecompartementen etc?

EDIT: nvm, dacht dat er ook verschillende breedtes deuren zaten in de tussenrijtuigen, alleen de voorkanten van de kopbakken hebben bredere deuren, voor de rest is alles gelijk

[ Bericht 43% gewijzigd door Flodder450 op 07-02-2017 11:10:30 ]
  Moderator dinsdag 7 februari 2017 @ 11:13:45 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168730312
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 10:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Zijn evengoed prima treinen toch?

Qua comfort zal een Regional Express anders gebouwd zijn dan een IC toch? Niet alleen andere stoeltjes :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 7 februari 2017 @ 11:20:54 #18
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_168730455
Nee, waarom? De Duitse dubbeldeks IC is ook gewoon een RE-trein met andere stoeltjes.
pi_168730517
Zal wel meevallen.
De Coradia Nordic versie mag bijvoorbeeld 180 en die valt ook onder dezelfde reeks treinen. Toen ik daar was viel het mij juist op hoe rustig die rijdt, ook bij hogere snelheden.
Draaistellen en vering moeten geschikt zijn voor 200 km/u en de Coradia NS is drukdicht, dus meer comfort in de tunnels (minder last van de oren e.d.). Dus qua comfort maak ik mij niet al te veel zorgen.
pi_168730583
Dan vraag ik me af waar wel op bezuinigd is :P
pi_168730670
Na dat gedoe met die Fyra zijn alle ogen op NS gericht. Dit project moet gewoon goed gaan.
Als ik kijk over wat voor details er nu gediscussieerd wordt met de ICNG, dan gaat het wel goed komen met die trein ;)
Tenzij er natuurlijk enorme kwaliteitsproblemen zijn met de bouw.
  Redactie Sport dinsdag 7 februari 2017 @ 11:36:06 #22
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168730767
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 11:32 schreef MTL het volgende:
Als ik kijk over wat voor details er nu gediscussieerd wordt met de ICNG
Ook over de magneet van de WC-rol-houder?

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168730804
_O-
Zonder gekheid: daar kan je het wellicht wel mee vergelijken :P
  dinsdag 7 februari 2017 @ 11:45:34 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168730939
Alstom heeft geen product genaamd "Coradia Regional" in het assortiment.

Het hele Coradia-gamma is ontwikkeld voor regionale treinen, de intercityversie (Coradia Liner) is een doorontwikkeling van de Polyvalent. Het grootste verschil zit in de afwerking, van de Polyvalent heeft Alstom ook een versie ontworpen die 200 km/u kan.
pi_168731303
Sorry, misschien heb ik mijzelf niet goed uitgedrukt.
De categorie (!) is regionale treinstellen. Het is dus geen onderdeel van het portfolio "main line" treinstellen, waar de Coradia Liner V200 onder valt.
Ergo: de ICNG is geen doorontwikkeling of variant van de Coradia Liner V200, maar van een aparte doorontwikkeling van de regionale series en staat ook als zodanig te boek bij Alstom, hence de naam Coradia NS.
En prima als je mij niet wil geloven voor wat betreft de ICNG ;)

[ Bericht 11% gewijzigd door MTL op 07-02-2017 12:11:45 ]
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 7 februari 2017 @ 12:15:46 #26
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168731482
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 10:46 schreef MTL het volgende:
Ja hoor, het worden (in ieder geval voor mij als machinist) mooie treintjes :)
Nu is dus in ieder geval publiek bekend dat het geen Liner V200 wordt, maar gewoon de Coradia á la NS :P
Och jezus. Moest er weer zo nodig iets met "een geheel eigen gezicht" komen? ;(
quote:
Kan daar ook niet meer over gezeurd worden :+
Well, think again :6
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168731740
Valt mee hoor, dat eigen gezicht. Maar je zou versteld staan van de hoeveelheid kleine dingen die aangepast worden tijdens zo'n ontwerpfase. Dat kan echt vanalles zijn. Kleine, maar essentiële dingen als de positie van knoppen op de stuurtafel, tot behoorlijk grote dingen als interieur of positie van het toilet.
Maar andersom ook weer hele kleine niet essentiële dingen, die desondanks toch het rijden een klein stukje aangenamer maken. En soms kan ook iets niet gerealiseerd worden omdat het bijvoorbeeld in de knoei komt met apparatuur of andere dingen.

[ Bericht 7% gewijzigd door MTL op 07-02-2017 14:41:27 ]
pi_168731746
vandaag ff op en neer geweest naar pluskut en ook even de drukte in de trein bekeken nav de vele posts hierover van flash maar viel reuze mee met de drukte. Er was plek zat. :D
  Redactie Sport dinsdag 7 februari 2017 @ 12:30:16 #29
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168731779
Ja, in de achterste cabine zeker :+
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 7 februari 2017 @ 12:35:42 #30
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168731849
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 12:28 schreef MTL het volgende:
Valt mee hoor, dat eigen gezicht. Maar je zou versteld staan van de hoeveelheid kleine dingen die aangepast worden tijdens zo'n ontwerpfase. Dat kan echt vanalles zijn. Kleine, maar essentiële dingen als de positie van knoppen op de stuurtafel,
Iets als de positie van knoppen op de stuurtafel kan toch al een jaar of 40 gewoon standaard zijn? Net zoals in elke auto het licht aan de linker hendel en de ruitenwisser aan de rechter hendel zit? Daar hoeft toch niet ELKE keer weer iemand iets anders van te vinden? Wat een onzin lijkt me dat zeg :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 7 februari 2017 @ 12:36:46 #31
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168731872
Volgens mij is het in Duitsland aardig gestandaardiseerd inderdaad.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 7 februari 2017 @ 12:37:04 #32
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168731876
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 12:28 schreef Salatrel het volgende:
vandaag ff op en neer geweest naar pluskut en ook even de drukte in de trein bekeken nav de vele posts hierover van flash maar viel reuze mee met de drukte. Er was plek zat. :D
Pak die van half 8 uit Deventer maar. Ik maak wel wat foto's volgende keer. Het hele gangpad stond vol gisteren. Ofjah, als je dat gewoon "meevallen" noemt, dan valt het mee :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168731929
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 12:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Pak die van half 8 uit Deventer maar. Ik maak wel wat foto's volgende keer. Het hele gangpad stond vol gisteren. Ofjah, als je dat gewoon "meevallen" noemt, dan valt het mee :Y
ja hallo toen was ik nog niet eens uit Rotterdam weg :D
pi_168731944
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 12:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Pak die van half 8 uit Deventer maar. Ik maak wel wat foto's volgende keer. Het hele gangpad stond vol gisteren. Ofjah, als je dat gewoon "meevallen" noemt, dan valt het mee :Y
Zolang er geen passagiers op het dak zitten...
Als je bij iedereen in de smaak wilt vallen moet je banketbakker worden.
pi_168731954
De cabines zijn tegenwoordig vrijwel allemaal volgens de Europese afspraken en specificaties gestandaardiseerd. Zie bijvoorbeeld de SLT die er voor 98% of zo aan voldoet, zoiets zal dus de ICNG en SNG ook worden. Echter ook binnen die specificaties is er ruimte voor landelijke voorkeuren. Bijvoorbeeld een vervoerder die veel op ETCS rijdt, zal eerder kiezen voor vaste knoppen voor bepaalde ETCS handelingen die vaak moeten gebeuren, terwijl dat voor een andere vervoerder totaal niet interessant is.
Ergonomie van de cabine is tegenwoordig vrij standaard. Dus schermen, meters, enzovoorts hebben vrijwel altijd dezelfde plek.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 7 februari 2017 @ 12:43:16 #36
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168732003
Ik lees ook weleens van die lulkoek als "NS accepteert dat reizigers x tijd moeten staan" en zo :')

Ook weer tekenend voor de wereldvreemdheid van die club ;( NS gaat daar namelijk helemaal niet over. De leverancier levert een product of dienst, de klant betaalt een prijs, en de klant bepaalt dan of hij het geleverde product in relatie tot de betaalde prijs acceptabel vindt. Denken dat de leverancier daarover gaat, slaat gewoon nergens op.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 7 februari 2017 @ 12:44:16 #37
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168732023
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 12:41 schreef MTL het volgende:
De cabines zijn tegenwoordig vrijwel allemaal volgens de Europese afspraken en specificaties gestandaardiseerd. Zie bijvoorbeeld de SLT die er voor 98% of zo aan voldoet, zoiets zal dus de ICNG en SNG ook worden. Echter ook binnen die specificaties is er ruimte voor landelijke voorkeuren. Bijvoorbeeld een vervoerder die veel op ETCS rijdt, zal eerder kiezen voor vaste knoppen voor bepaalde ETCS handelingen die vaak moeten gebeuren, terwijl dat voor een andere vervoerder totaal niet interessant is.
Ergonomie van de cabine is tegenwoordig vrij standaard. Dus schermen, meters, enzovoorts hebben vrijwel altijd dezelfde plek.
Okee, fair enough. Maar dan heb je toch aan een stuk of 3 configuraties uiterlijk wel genoeg zou je denken? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168732072
Als er maar een USB poort inzit zodat ik mijn micro koeler aan kan zetten om een blikje fristi koud te zetten.
pi_168732089
quote:
15s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 12:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik lees ook weleens van die lulkoek als "NS accepteert dat reizigers x tijd moeten staan" en zo :')

Ook weer tekenend voor de wereldvreemdheid van die club ;( NS gaat daar namelijk helemaal niet over. De leverancier levert een product of dienst, de klant betaalt een prijs, en de klant bepaalt dan of hij het geleverde product in relatie tot de betaalde prijs acceptabel vindt. Denken dat de leverancier daarover gaat, slaat gewoon nergens op.
Hun beroepsleugenaar beloofde zelfs dat je in een intercity niet langer dan 15 minuten hoeft te staan? Uiteraard zonder er een tegenprestatie tegenover te stellen, want het moet natuurlijk wel bij mooie woorden blijven.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 7 februari 2017 @ 12:50:42 #40
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168732169
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 12:47 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Hun beroepsleugenaar beloofde zelfs dat je in een intercity niet langer dan 15 minuten hoeft te staan? Uiteraard zonder er een tegenprestatie tegenover te stellen, want het moet natuurlijk wel bij mooie woorden blijven.
Deventer - Enschede in 15 minuten lijkt me het begin van een mooie tegenprestatie :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168732174
Een springer bij Borne. En ik wilde net naar huis.
Bier.
pi_168732184
Tja, je zou inderdaad denken dat het tegenwoordig wel een beetje uitgekristalliseerd is qua voorkeuren voor de cabines.
Maar als bijvoorbeeld Alstom standaard de tractiehendel links plaatst en NS wil 'm meer rechts omdat ander materieel het op dezelfde plek heeft, dan moet dat gewoon kunnen.
Maar andersom geldt natuurlijk ook: soms is inderdaad ook een voorstel van de kant van de vervoerder niet altijd een verbetering.
Tja, dat is nu juist het hele ontwerpproces. Uitproberen en kijken waar je tegenaan loopt in de dagelijkse gang van zaken :)

[ Bericht 15% gewijzigd door MTL op 07-02-2017 14:44:23 ]
pi_168732307
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 12:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Een springer bij Borne. En ik wilde net naar huis.
ben ik toch mooi op tijd terug zeg rij al tussen Gouda en Rotterdam :') net vanmorgen wezen wegleren daar..
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 7 februari 2017 @ 13:00:36 #44
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168732372
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 12:51 schreef MTL het volgende:
Tja, dat is nu juist het hele ontwerpproces. Uitproberen en kijken waar je tegenaan loopt in de dagelijkse gang van zaken :)
Ja dat snap ik. Maar op een gegeven moment ben je er wel een keertje uit natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168732400
Het kan altijd beteranders!
pi_168732472
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 12:57 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ben ik toch mooi op tijd terug zeg rij al tussen Gouda en Rotterdam :') net vanmorgen wezen wegleren daar..
Ik ken onderhand van iedere boom en struik die ik onderweg tegenkom de geboortedatum en burgerlijke staat.
Bier.
  Redactie Sport dinsdag 7 februari 2017 @ 13:09:50 #47
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168732539
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 12:51 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Een springer bij Borne. En ik wilde net naar huis.
Op het station, dat krijg je met alle hekken tegenwoordig...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168732555
Gaan we daar ook hekken zetten *O*
:+
  Redactie Sport dinsdag 7 februari 2017 @ 13:12:29 #49
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168732590
Zoals op station Zevenaar, waar ze hekken langs spoor 2 hebben geplaatst (waar vanaf april Abellio moet gaan stoppen) 8)7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 februari 2017 @ 13:13:13 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168732602
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 13:12 schreef dennistd het volgende:
Zoals op station Zevenaar, waar ze hekken langs spoor 2 hebben geplaatst (waar vanaf april Abellio moet gaan stoppen) 8)7
Tegen die tijd halen ze weer een deel van de hekken weg _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 7 februari 2017 @ 13:14:12 #51
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168732619
Aannemelijk was het trouwens een goederentrein: enige NS-materieel dat er in de buurt staat is een DDAR-stam met loc 1737, maar die staat ergens tussen Zenderen en Almelo pas.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport dinsdag 7 februari 2017 @ 13:18:08 #52
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168732679
De pimpel uit Berlijn staat in Oldenzaal spoor 1 bezet te houden terwijl die uit Amsterdam spoor 2 in Almelo bezet houdt. Niet heel handig, want normaal kun je best alle treinen in Almelo keren. Nu past dat niet, en rangeren mag niemand met dat ding...

Edit: als ik het goed zie loopt de loc in Oldenzaal nu om naar de Bentheim-zijde.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport dinsdag 7 februari 2017 @ 13:25:33 #53
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168732819
En nu begint het ook nog te sneeuwen in Twente :o
Apocalyps... :+

Echt nu dus:
quote:
Keine oder fehlerhafte Verbindung zum HAFAS-Server. Die Verbindung zum HAFAS-Server konnte nicht aufgebaut werden oder war nicht stabil benutzbar. Dies ist möglicherweise ein Lastproblem oder Netzwerk-Fehler.
:{
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 7 februari 2017 @ 13:45:44 #54
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_168733229
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 12:04 schreef MTL het volgende:
Sorry, misschien heb ik mijzelf niet goed uitgedrukt.
De categorie (!) is regionale treinstellen. Het is dus geen onderdeel van het portfolio "main line" treinstellen, waar de Coradia Liner V200 onder valt.
Ergo: de ICNG is geen doorontwikkeling of variant van de Coradia Liner V200, maar van een aparte doorontwikkeling van de regionale series en staat ook als zodanig te boek bij Alstom, hence de naam Coradia NS.
En prima als je mij niet wil geloven voor wat betreft de ICNG ;)
Alleen maakt Alstom zelf niet zo'n duidelijk onderscheid, als je op de site het portfolio "main line" opzoekt krijg je een overzicht van alle Coradia's te zien inclusief de V200.

De Coradia Liner V200 is een doorontwikkeling van de regionale series. De Coradia die NS krijgt is ook een doorontwikkeling van de regionale series.
Het kan een aparte ontwikkeling zijn, het kan dezelfde ontwikkeling zijn. We weten het gewoon niet.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 februari 2017 @ 13:47:06 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168733254
Het belangrijkste voor de reizigers is dat die dingen het, in tegenstelling tot de IC Defect, wel gewoon blijven doen en dat het comfort prima is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 7 februari 2017 @ 14:00:19 #56
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168733522
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 13:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Tegen die tijd halen ze weer een deel van de hekken weg _O-
Een week van tevoren worden ze natuurlijk wel eerst geschilderd. Daarvoor zal helaas het treinverkeer voor onbepaalde tijd stilgelegd moeten worden in verband met de veiligheid :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168733534
.

[ Bericht 50% gewijzigd door MTL op 07-02-2017 14:40:55 (Blaat) ]
pi_168733599
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 13:18 schreef dennistd het volgende:
De pimpel uit Berlijn staat in Oldenzaal spoor 1 bezet te houden terwijl die uit Amsterdam spoor 2 in Almelo bezet houdt. Niet heel handig, want normaal kun je best alle treinen in Almelo keren. Nu past dat niet, en rangeren mag niemand met dat ding...

Edit: als ik het goed zie loopt de loc in Oldenzaal nu om naar de Bentheim-zijde.
Er is in Almelo toch vaak wel een rangeerder van DB aanwezig?
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 7 februari 2017 @ 14:14:56 #59
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168733802
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 14:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Er is in Almelo toch vaak wel een rangeerder van DB aanwezig?
Die is alleen bevoegd voor rangeren met staalrollen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 7 februari 2017 @ 14:15:35 #60
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168733814
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 14:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Er is in Almelo toch vaak wel een rangeerder van DB aanwezig?
Jamaar Nederlandse loc, taalbarrière blablabla.

Waarom moet de loc omlopen eigenlijk?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168733884
NS Int machinisten op de Berlijn trein zouden gewoon zelf bevoegd moeten zijn voor koppelen en ontkoppelen.
  Redactie Sport dinsdag 7 februari 2017 @ 14:21:06 #62
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168733890
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 14:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Jamaar Nederlandse loc, taalbarrière blablabla.

Waarom moet de loc omlopen eigenlijk?
Omdat geduwd rijden niet heel snel gaat zonder stuurstand :+
Blijkbaar is het wel gelukt trouwens: hij rijdt nu tussen Bathmen en Colmschate.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport dinsdag 7 februari 2017 @ 14:22:54 #63
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168733916
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 14:20 schreef MTL het volgende:
NS Int machinisten op de Berlijn trein zouden gewoon zelf bevoegd moeten zijn voor koppelen en ontkoppelen.
Maar ze doen het niet zelf. In Bentheim werd het altijd gedaan door DB personeel, maar ik heb ergens gelezen dat dat nu door personeel van de Bentheimer Eisenbahn gedaan wordt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168733985
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 14:21 schreef dennistd het volgende:

[..]

Omdat geduwd rijden niet heel snel gaat zonder stuurstand :+
Blijkbaar is het wel gelukt trouwens: hij rijdt nu tussen Bathmen en Colmschate.
En dat is een rangeerbeweging en dat mag in Nederland alleen zonder reizigers :herp:
Bier.
pi_168733989
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 14:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Jamaar Nederlandse loc, taalbarrière blablabla.

Waarom moet de loc omlopen eigenlijk?
Het zijn bijna altijd Nederlanders en spreken sowieso Nederlands genoeg om te mogen rangeren...
Bier.
  Moderator dinsdag 7 februari 2017 @ 14:34:15 #66
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168734085
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 14:21 schreef dennistd het volgende:

[..]

Omdat geduwd rijden niet heel snel gaat zonder stuurstand :+
Blijkbaar is het wel gelukt trouwens: hij rijdt nu tussen Bathmen en Colmschate.
Wordt er een andere route genomen dan? Of maakt de ICB altijd kop in Tukkerland?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168734110
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 14:22 schreef dennistd het volgende:

[..]

Maar ze doen het niet zelf. In Bentheim werd het altijd gedaan door DB personeel, maar ik heb ergens gelezen dat dat nu door personeel van de Bentheimer Eisenbahn gedaan wordt.
Over het algemeen niet, inderdaad. maar tenzij dat recent veranderd is, zouden ze dat wel degelijk ook zelf mogen doen in geval van calamiteiten.
pi_168734153
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 14:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wordt er een andere route genomen dan? Of maakt de ICB altijd kop in Tukkerland?
Nee, maar er is een springer, kom op ff bijblijven.
Bier.
pi_168734214
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 13:14 schreef dennistd het volgende:
Aannemelijk was het trouwens een goederentrein: enige NS-materieel dat er in de buurt staat is een DDAR-stam met loc 1737, maar die staat ergens tussen Zenderen en Almelo pas.
Gebeurt met een leeg materieel rit

[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 07-02-2017 14:50:09 ]
  Moderator dinsdag 7 februari 2017 @ 14:44:10 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168734290
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 14:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Nee, maar er is een springer, kom op ff bijblijven.
Ik ben nu toch bij ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport dinsdag 7 februari 2017 @ 15:06:40 #71
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168734686
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 14:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wordt er een andere route genomen dan? Of maakt de ICB altijd kop in Tukkerland?
1
2
------------------------|----------X------|-----------------|-------------------------
<<-- Amsterdam        Almelo           Hengelo          Oldenzaal         Berlijn -->>
Doordat er geen treinverkeer mogelijk was tussen Almelo en Hengelo wil je de trein uit Amsterdam (die in Almelo stond) maar vooral de trein uit Berlijn (die in Oldenzaal stond) terug laten keren. Als je een locomotief hebt met rijtuigen dan moet je de loc wel eerst naar de andere kant laten rijden natuurlijk...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_168734843
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 13:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik ken onderhand van iedere boom en struik die ik onderweg tegenkom de geboortedatum en burgerlijke staat.
ik zoek nog een ongehuwde boom (gescheiden zonder zaadrestjes mag ook) details graag in DM
pi_168734893
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 15:15 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik zoek nog een ongehuwde boom (gescheiden zonder zaadrestjes mag ook) details graag in DM
Ik hou m'n takken open voor je.
Bier.
pi_168734914
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 15:15 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik zoek nog een ongehuwde boom (gescheiden zonder zaadrestjes mag ook) details graag in DM
Je zoekt een takkewijf?
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 7 februari 2017 @ 15:22:44 #75
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168734971
Goorlappen ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168735010
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 15:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Goorlappen ;(
Das niet tussen Hengelo en Almelo maar tussen Hengelo en Zutphen.
Bier.
  Moderator dinsdag 7 februari 2017 @ 15:27:34 #77
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168735099
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 15:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ik hou m'n takken open voor je.
Niet per ongeluk naar greavy sturen hè :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168735219
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 15:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Niet per ongeluk naar greavy sturen hè :P
die is meer van het scharen...
  Moderator dinsdag 7 februari 2017 @ 15:33:41 #79
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168735238
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 15:32 schreef Salatrel het volgende:

[..]

die is meer van het scharen...
Ja maar niet met van die botte exemplaren.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 februari 2017 @ 15:35:17 #80
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_168735265
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 15:32 schreef Salatrel het volgende:

[..]

die is meer van het scharen...
Hij heeft vaak een keukentrapje mee, dus pas maar op
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_168735698
Pokkepleuris sneeuw, kenkert op joh :(
Bier.
  Moderator dinsdag 7 februari 2017 @ 16:01:28 #82
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168735808
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 15:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hij heeft vaak een keukentrapje mee, dus pas maar op
Oh, er is dus wat speling qua iph :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 7 februari 2017 @ 16:34:33 #83
67174 Dos37
Come on Twente
pi_168736466
duurt wel extra lang daar in Borne, zal wel een zooitje zijn geweest.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_168736682
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 16:34 schreef Dos37 het volgende:
duurt wel extra lang daar in Borne, zal wel een zooitje zijn geweest.
misschien was het een aanrijding met een buffel
pi_168736728
Volgens mij heeft de hele topic z'n grapjurk aan vandaag!
Bier.
pi_168736774
Lolbroek
pi_168737948
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 16:50 schreef b2py het volgende:
Lolbroek
Jij bent net een wijf dus grapjurk.
Bier.
  Moderator dinsdag 7 februari 2017 @ 17:56:25 #88
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168737962
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 17:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Jij bent net een wijf dus grapjurk.
Vrouwen hebben toch meestal de broek aan?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 7 februari 2017 @ 18:09:56 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168738211
Haaaaaaat aan de stoptrein 's-Hertogenbosch - Dordrecht. Tussen Tilburg en Breda rijdt dat kreng een paar minuten voor de intercity naar Roosendaal, als dat ding een paar minuten vertraagd is krijgt de intercity daar dus ook meteen last van. :{
pi_168738787
Schuld van de Duitse staat
pi_168738809
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 17:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Vrouwen hebben toch meestal de broek aan?
Vrouwen zijn hele andere wezens dan wijven.
Bier.
pi_168751234
Klacht, clubje vrienden die met zijn drieën in een SLT vierzitter erbij komen zitten :(

RIP beenruimte
pi_168751254
Fingers crossed dat Fles niet naar Enschede hoeft vandaag :X
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 8 februari 2017 @ 08:03:51 #94
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168751355
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 07:43 schreef b2py het volgende:
Fingers crossed dat Fles niet naar Enschede hoeft vandaag :X
Was het niet van plan nee. Hoezo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_168751365
Ik blijf nog ff thuis in ieder geval :P
Bier.
pi_168751369
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2017 08:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Was het niet van plan nee. Hoezo?
Storinngggg
(Al hoewel naar het schijnt de 141 wel gaat rijden..)
  woensdag 8 februari 2017 @ 08:10:00 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168751371
Één DDZ-viertje in een trein waar er normaal twee worden ingezet. Kansloos weer.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 8 februari 2017 @ 08:21:03 #98
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_168751465
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 08:09 schreef b2py het volgende:

[..]

Storinngggg
(Al hoewel naar het schijnt de 141 wel gaat rijden..)
Het is gewoon zo fucking kansloos tegenwoordig. Je moet elke ochtend eerst op internet gaan kijken "zal mijn trein vandaag wel rijden?" :') Je zult er maar van afhankelijk zijn, voor je werk of zo 8)7 Ik moet morgen naar Delft trouwens. Dat wordt lachen :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 8 februari 2017 @ 08:51:17 #99
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_168751705
En ook de tweede trein is 33% van z'n capaciteit kwijt. :(
  Redactie Sport woensdag 8 februari 2017 @ 09:04:23 #100
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_168751863
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 08:09 schreef b2py het volgende:

[..]

Storinngggg
(Al hoewel naar het schijnt de 141 wel gaat rijden..)
Die is as we speak Almelo binnen komen rollen op spoor 4 met +20
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')