abonnement Unibet Coolblue
  zondag 19 februari 2017 @ 12:33:53 #151
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_168998461
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 11% gewijzigd door G-Pier op 19-02-2017 12:42:27 ]
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
  Moderator zondag 19 februari 2017 @ 12:36:59 #152
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168998505
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:33 schreef G-Pier het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een van de piloten daar heeft bij mij op het VO gezeten. Geen idee of hij ook voor TUI gaat vliegen, hij heeft ook een 757 rating, maar das dezelfde als 767 toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 19 februari 2017 @ 12:42:12 #153
458965 G-Pier
Bekend als G-P of Gay-P
pi_168998589
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 12:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Een van de piloten daar heeft bij mij op het VO gezeten. Geen idee of hij ook voor TUI gaat vliegen, hij heeft ook een 757 rating, maar das dezelfde als 767 toch?
Niet dat ik weet helaas. Eind maart zouden de nieuwe CA's moeten beginnen.
Disregard taxi drivers offering unrequested services.
pi_169005114
Aankomende zomer moet ik vanaf Cagliari (Sardinie) terug naar Nederland vliegen. Nu gaan er dagelijks tientallen vluchten en dan voornamelijk met tussenstop in Rome. Elke vlucht heeft net weer een iets andere overstaptijd. Wat denken jullie dat je minimaal nodig hebt voor de overstap? Ik heb alleen handbagage bij me.
  zondag 19 februari 2017 @ 17:26:32 #155
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169005664
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 17:00 schreef aquafreak het volgende:
Aankomende zomer moet ik vanaf Cagliari (Sardinie) terug naar Nederland vliegen. Nu gaan er dagelijks tientallen vluchten en dan voornamelijk met tussenstop in Rome. Elke vlucht heeft net weer een iets andere overstaptijd. Wat denken jullie dat je minimaal nodig hebt voor de overstap? Ik heb alleen handbagage bij me.
Ik denk dat die je die vraag hier heel goed kan stellen: TRV / Vragen over vliegen #49 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)

Als je een ticket koopt van Cagliari naar Nederland en de overstap staat op het ticket, dan kan je er wel vanuit gaan dat je de aangeboden overstap gaat halen. Haal je dat niet door toedoen van de airline, dan moeten ze kostenloos omboeken.
Boek je zelf twee losse tickets Cagliari - Rome en Rome - Nederland dan moet je idd wel goed rekening houden met de tijd die je nodig hebt om over te stappen.
So we just called him Fred
  zondag 19 februari 2017 @ 18:20:35 #156
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169006931
En vlucht van Jet Airways was van de week het contact met de verkeersleiding kwijt, wat resulteerde in dit:
So we just called him Fred
pi_169007557
quote:
7s.gif Op zondag 19 februari 2017 17:26 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik denk dat die je die vraag hier heel goed kan stellen: TRV / Vragen over vliegen #49 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)

Als je een ticket koopt van Cagliari naar Nederland en de overstap staat op het ticket, dan kan je er wel vanuit gaan dat je de aangeboden overstap gaat halen. Haal je dat niet door toedoen van de airline, dan moeten ze kostenloos omboeken.
Boek je zelf twee losse tickets Cagliari - Rome en Rome - Nederland dan moet je idd wel goed rekening houden met de tijd die je nodig hebt om over te stappen.
Ah, dat topic kende ik nog niet :) . Het is inderdaad 1 ticket maar ik heb liever dat ik de overstap gewoon haal dan dat ik een dag langer onderweg ben en een vergoeding krijg :P
  zondag 19 februari 2017 @ 19:20:16 #158
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_169008305
quote:
7s.gif Op zondag 19 februari 2017 18:20 schreef FredvZ het volgende:
En vlucht van Jet Airways was van de week het contact met de verkeersleiding kwijt, wat resulteerde in dit:
Ik zag he vanochtend inderdaad. Je zal je toch helemaal de tering schrikken als je erin zit :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_169009042
quote:
Uitlijnen in notepad en dan hier plakken code-tags:
Ah bedankt, kennelijk wordt de tekst dan niet ge"interpreteerd (en de extra spaties verwijderd).
--
pi_169037034
Piloten Air France akkoord met oprichting Boost
quote:
PARIJS - Piloten van Air France zijn akkoord met het oprichten van een nieuwe dochtermaatschappij, die onder de werknaam ‘Boost’ tegen lagere kosten de strijd aan moet gaan met de concurrentie uit het Midden-Oosten.

De vliegers konden via een referendum hun stem laten horen. Volgens vakbond SNPL is 58 procent van de piloten akkoord met het plan.

Boost moet onder andere met Airbus A350’s gaan vliegen, die door Air France zijn besteld. Ook het personeel komt van Air France, maar door lagere salarissen bij het cabinepersoneel hoopt de luchtvaartmaatschappij de kosten aanzienlijk te verlagen ten opzichte van de eigen vluchten.
  Moderator dinsdag 21 februari 2017 @ 00:04:30 #161
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169037629
Zal dat betekenen dat AF langer door blijft vliegen met oude meuk of dat de vloot van AF simpel krimpt doordat uitgefaseerde vliegtuigen niet vervangen worden?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 21 februari 2017 @ 04:03:14 #162
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169038350
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 19:20 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ik zag he vanochtend inderdaad. Je zal je toch helemaal de tering schrikken als je erin zit :X
Ik zou juichen. Dit is kunst man. TLG-31 vanaf Norvenich?
pi_169038353
quote:
Dit hele plan wordt echt een topshow. _O_

Ik vind het wel vrij gedurfd de A350's naar Boost te sturen, al zijn die wel bij uitstek geschikt om naar allerlei type airports te vliegen en 'flexibel' routes te starten. Ik denk dat het hele plan echter keihard faalt aangezien ze teveel verschillende doelen hebben en 'efficientie' nou niet echt in het Franse bloed zit...
Jack does it in real time...
  dinsdag 21 februari 2017 @ 10:45:14 #164
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169040450
Mbt intercept, TLG-74:
LK01/02 were up 278.525 from Neuburg.
Mode-s: 30+12 & 30+06.

(c) Scramble/Joost.
pi_169040508
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 10:45 schreef PluggieOD het volgende:
Mbt intercept, TLG-74:
LK01/02 were up 278.525 from Neuburg.
Mode-s: 30+12 & 30+06.

(c) Scramble/Joost.
kan iemand dit vertalen? O-)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 21 februari 2017 @ 10:59:55 #166
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169040649
Het gaat over die onderschepping.
TLG betekent Taktisches Luftwaffengeschwader.
TLG-74 = Neuburg.
LK01/02 is het callsign/de roepnaam.
Lima Kilo Zero One en Lima Kilo Zero Two.
3006 en 3012 zijn de registraties van de vliegtuigen.
De plus gebruiken sommigen vanwege het kenteken.
Dat komt van Mode-S af, dus niet gelezen.
278.525 is de frequentie waar de Eurofighters op zaten.

Info komt van Scramble forum/Joost.
pi_169040719
Duidelijk, dank!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 21 februari 2017 @ 11:13:55 #168
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169040903
Jet Airways was JAI118 / VT-JEX, beelden zijn vanuit BAW2042 G-YMMD

[ Bericht 25% gewijzigd door PluggieOD op 21-02-2017 11:29:20 ]
pi_169044234
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 00:04 schreef derLudolf het volgende:
Zal dat betekenen dat AF langer door blijft vliegen met oude meuk of dat de vloot van AF simpel krimpt doordat uitgefaseerde vliegtuigen niet vervangen worden?
De minder winstgevende routes en een aantal nieuwe routes gaan naar 'Boost'.
Vloot wordt maximaal 18 narrow-body en 10 wide-body toestellen.
Cockpit crew werkt voor zelfde arbeidsvoorwaarden als bij Air France
(In plaats dat Boost-crew mindere voorwaarden krijgt moet de gehele AF crew hogere productiviteit halen)

Cabin crew voor Boost wordt nieuw aangenomen tegen flink lagere arbeidsvoorwaarden (40% minder dan AF cabin crew). Vergelijkbaar met de nieuwe BA cabin crew die ook veel minder goede arbeidsvoorwaarden heeft dan de 'oude' crew.

Vloot zal eind dit jaar beginnen met A320's en vanaf de zomer van 2018 met de A340-300's.
Vanaf 2019 komen de A350's naar Boost.

Met andere woorden zal de AF vloot simpelweg minder snel groeien/nieuwere toestellen krijgen omdat Boost dus een deel van de A350's krijgt. Maar AF krijgt nog steeds eind dit jaar haar eerste A350. Overigens heeft AF ook begin deze maand officieel de order van twee A380's omgezet in 3 A350's.
pi_169061606
Air Force One is natuurlijk heel bekend, maar de Boeing E-4B is ook wel interessant.

https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_E-4

quote:
The E-4 serves as a survivable mobile command post for the National Command Authority, namely the President of the United States, the Secretary of Defense, and successors. The four E-4Bs are operated by the 1st Airborne Command and Control Squadron of the 595th Command and Control Group located at Offutt Air Force Base, near Omaha, Nebraska. An E-4B is denoted a "National Airborne Operations Center" when in action.
De 4 toestellen staan ook wel bekend als "Doomsday Plane"

Na 9/11 worden ze ook wel gebruikt door de Amerikaanse minister van defensie bij buitenlands reizen.
Hier Mattis van de week in Zuid Korea.
quote:
The E-4 fleet was originally deployed in 1974,when it was termed National Emergency Airborne Command Post (NEACP) (often pronounced "kneecap").
The aircraft was to provide a survivable platform to conduct war operations in the event of a nuclear attack.
Early in the E-4's service, the media dubbed the aircraft as "the doomsday planes".
The E-4 was also capable of operating the "Looking Glass" missions of the Strategic Air Command (SAC).

The "cocked" or "on alert" E-4B is manned 24 hours a day with a watch crew on board guarding all communications systems awaiting a launch order (klaxon launch).
Those crew members not on watch would be in the alert barracks, gymnasium, or at other base facilities.
One E-4B is kept on alert at all times
Filmje van de binnenkant http://abcnews.go.com/US/(...)io/story?id=13782736
quote:
In the event of nuclear war, a powerful meteor strike or even a zombie apocalypse, the thoroughly protected doomsday plane is ready to keep the president, secretary of defense, Joint Chiefs of Staff and other key personnel in the air and out of danger. It may not deflect a Twitter photo scandal, but it can outrun a nuclear explosion and stay in the air for days without refueling.

The flight team for the E-4B, its military codename, sleeps nearby and is ready to scramble in five minutes. It was mobilized in the tumultuous hours after planes crashed into the World Trade Center, the Pentagon and southern Pennsylvania on 9/11.

"If the command centers that are on the ground in the United States have a failure of some sort, or attack, we immediately get airborne. We're on alert 24/7, 365," Captain W. Scott "Easy" Ryder, Commander, NAOC, told ABC News' Diane Sawyer as she traveled to Afghanistan with Secretary of Defense Robert Gates on the apocalypse-proof plane. "Constantly there's at least one alert airplane waiting to get airborne."
pi_169067168
Interessante cijfers over Schiphol van 2016.

Totaal vervoerde passagiers: 63.6 miljoen (stijging van 9,2% t.o.v. 2015)
(stijging vooral door AMS als begin of eindstop, Schengen passagiers is met 17% gestegen)
Totale vervoerde cargo: 1,662 miljoen ton (+ 2.5%)
Totaal aantal vliegbewegingen: 478,864 (+ 6.3%)
Gemiddelde retail uitgave per vertrekkende passagier: ¤13,65 (- 5,5%)
Gemiddelde uitgave aan eten/drinken per passagiers: ¤4,32 (+8,5%)
Totaal aantal passagiersbestemmingen: 293 (2015: 295)
Totaal aantal vrachtbestemmingen: 29 (2015: 27)
Totaal aantal bestemmingen: 322 (2015:322)
Na London Heathrow en Parijs de drukste luchthaven van Europa en nummer 12 ter wereld.
(In beide categoriën is het Frankfurt en Istanbul voorbijgestreefd)

Drukste Europese routes:

Londen Heathrow – 1.616.621 passagiers
Barcelona – 1.305.467 passagiers
Parijs Charles de Gaulle – 1.182.258 passagiers
Rome Fiumicino – 1.098.751 passagiers
Londen Gatwick – 1.068.834 passagiers
Manchester – 1.021.096 passagiers
Madrid – 992.114 passagiers
Kopenhagen – 974.884 passagiers
Dublin – 936.784 passagiers
Frankfurt – 817.512 passagiers

Drukste intercontinentale routes:

Dubai - 832.772 passagiers
Atlanta - 777.335 passagiers
New York - 677.992 passagiers
Detroit - 538.408 passagiers
Toronto - 530.147 passagiers
Tel Aviv - 511.374 passagiers
Curaçao - 470.012 passagiers
Minneapolis - 451.875 passagiers
Bangkok - 439.839 passagiers
Nairobi - 411.195 passagiers

Toesteltypes met meeste vliegbewegingen:

Boeing 737-800 – 99.821 keer
Embraer 190/195 – 72.180 keer
Airbus A320 – 51.676 keer
Boeing 737-700 – 42.010 keer
Airbus A319 – 34.209 keer
Fokker 70 – 29.306 keer
Airbus A330-300 – 12.160 keer
Airbus A321 – 11.975 keer
Embraer 170/175 – 11.097 keer
Boeing 747-400 – 10.246 keer
pi_169080166
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 13:14 schreef Iemand91 het volgende:
Interessante cijfers over Schiphol van 2016.

Fokker 70 – 29.306 keer
Embraer 170/175 – 11.097 keer
Boeing 747-400 – 10.246 keer
Met name deze zijn behoorlijk aan het schuiven. De 787 gaat ook richting top-10.
--
pi_169082481
KLM's nieuwste aanwinst is onderweg naar Amsterdam.
PH-BVS "Darien National Park" is 28e Boeing 777 en 13e 777-300ER voor KLM.
In september volgt nog -BVU en dan is het (voorlopig?) voorbij met nieuwe 777's voor KLM.




En Harrison Ford heeft weer een 'oeps' moment gehad in de luchtvaart.
(Had het hier nog niet genoemd):

Beelden van 'bijna-botsing' Harrison Ford duiken op
quote:
LOS ANGELES - Er zijn beelden opgedoken van de 'bijna-botsing' van Harrison Ford op John Wayne Airport in Orange County. De acteur landde met zijn eenmotorige Aviat Husky per ongeluk op een taxibaan. Daarbij scheerde hij behoorlijk laag over een taxiënde Boeing 737 van American Airlines heen.

Eerder bleek al dat de federale luchtvaartdienst FAA het onderzoekt het incident. Het onderzoek kan leiden tot een schriftelijke waarschuwing of zelfs tot intrekking van het vliegbrevet van Ford.

De 74-jarige acteur is enkele keren betrokken geweest bij (bijna-)ongelukken met vliegtuigen die hij bestuurde. In 2015 brak hij een arm toen hij met motorpech een noodlanding moest maken op een golfbaan in Santa Monica.


[ Bericht 46% gewijzigd door Iemand91 op 23-02-2017 00:41:37 ]
pi_169083805
Die 777 ziet er raar uit van voren met die streep, heel erg breed ofzo. Van de zijkant en in de lucht echter hele mooie foto's. ^O^
Jack does it in real time...
  Moderator donderdag 23 februari 2017 @ 08:52:13 #175
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169084625
Ze zouden ze allemaal als de bva moeten laten leveren
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 23 februari 2017 @ 10:02:58 #176
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169085480
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 08:52 schreef derLudolf het volgende:
Ze zouden ze allemaal als de bva moeten laten leveren
Nee, joh! De BVA is leuk als 'geintje', maar niet als permanente livery. KLM-blauw is een mooie en zeer herkenbare kleur.

KLM blue looks good on you. ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_169089462
EK147 inmiddels 2 doorstarts gehad en binnenkomend voor poging 3.

https://www.flightradar24.com/UAE147/c8b2988

Edit: Wijkt inmiddels uit naar Frankfurt
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_169091153
En een livestream vanaf Schiphol:

I was built to be the best, the number one and nothing less!
  donderdag 23 februari 2017 @ 15:20:35 #179
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_169092687
Fijn camarawerk :N Die 787-900 had wel "rare rook" bij landingsgestel voor? Staat ie soms naast de baan?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 23 februari 2017 @ 15:22:09 #180
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_169092712
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:20 schreef flipsen het volgende:
Fijn camarawerk :N Die 787-900 had wel "rare rook" bij landingsgestel voor? Staat ie soms naast de baan?
Edit: Kennelijk niet, maar zag er vreemd uit
Ah, dat was natuurlijk de thrust reverse |:(
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_169092748
Live-stream op de TV en FR24 op de laptop.

#AVgeek :+
pi_169092842
luchtvaart twitterde op donderdag 23-02-2017 om 15:27:30 LVNL: straks slechts één baan in gebruik voor start én landing op @Schiphol in verband met storm. #hardewoei reageer retweet
I was built to be the best, the number one and nothing less!
  donderdag 23 februari 2017 @ 16:58:28 #183
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_169094706
Mayday call nu op Schiphol
pi_169094725
16:57:29 23-02-17 melding alert P 1 INCIDENT LUCHTVAART (VOS GROOT) (GRIP 3 SCHIPHOL) UGS UITGANGSSTELLING A POSTDUIFWEG SCHIPHOL 12GG09 123150 124270 121293 121292 121294 121296 121204 121295 121298 13AGS1 121290 121081 121380 121285 123131 124230 1
pi_169094749
112Schiphol twitterde op donderdag 23-02-2017 om 16:57:25 Mayday call FlyBe 1284 na landing op baan 22. Vliegtuig wordt geëvacueerd. reageer retweet
pi_169094766
  donderdag 23 februari 2017 @ 17:03:45 #187
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_169094849
Prop van FlyBe naast de baan bij Schiphol
  donderdag 23 februari 2017 @ 17:08:22 #188
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_169094939
Doorstart.

pi_169094944
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:08 schreef spapaars het volgende:
Doorstart.

[ afbeelding ]
Ja, alles gaat in holding nu.
  donderdag 23 februari 2017 @ 17:09:35 #190
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_169094964
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:08 schreef spapaars het volgende:
Doorstart.

[ afbeelding ]
Schiphol is tijdelijk dicht.
  donderdag 23 februari 2017 @ 17:10:25 #191
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_169094990
Qatar lijkt naar Brussel uit te wijken.
  donderdag 23 februari 2017 @ 17:11:10 #192
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_169095007
Air Maroc ook.
  donderdag 23 februari 2017 @ 17:12:23 #193
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_169095036
Weet iemand naast welke baan hij ligt?
  donderdag 23 februari 2017 @ 17:13:01 #194
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_169095055
pi_169095060
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:12 schreef Sunri5e het volgende:
Weet iemand naast welke baan hij ligt?
22
  donderdag 23 februari 2017 @ 17:14:55 #196
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_169095114
Volgens mij gaan ze nu de Aalsmeerbaan gebruiken.
  donderdag 23 februari 2017 @ 17:15:33 #197
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
  Moderator donderdag 23 februari 2017 @ 17:16:39 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169095151
Schiphol is/was dicht vanwege bovenstaand vliegtuig naast de baan?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169095157
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:14 schreef spapaars het volgende:
Volgens mij gaan ze nu de Aalsmeerbaan gebruiken.
Buitenveldertbaan.
  donderdag 23 februari 2017 @ 17:17:16 #200
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_169095170
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:16 schreef derLudolf het volgende:
Schiphol is/was dicht vanwege bovenstaand vliegtuig naast de baan?
Ja. Schiphol is even dicht geweest. Nu weer open.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')