abonnement Unibet Coolblue
pi_168337361
Gisteravond AYNIL gekeken op tv en het was echt een over the top megazoete aflevering. Hoe mooi liefde kan zijn... van lekker pril tot dik 20 jaar een perfecte match vormen en alles daar tussen in. Tijdens de aflevering kwamen de tranen bij mij regelmatig naar boven (emo-tv...) en ging er steeds door mijn hoofd 'dat wil ik ook... waarom is het er nog steeds niet van gekomen??' Oftewel dikke zelfmedelijden. Ook op social media zie je bijna alleen maar leuke romantische foto's en feestende groepjes mensen op zaterdagavond en hoezeer je ook weet dat je de negatieve dingen nooit ziet, en niet alles altijd koek en ei is, merk ik wel dat alles in het leven wordt opgehangen aan het perfecte plaatje. Zo ook dit topic.

Hoe kan ik het zelfmedelijden uitschakelen op zulke momenten? Ik heb het gevoel dat het elke keer nét niet is in mijn leven en dat al 26 jaar lang. Gistermiddag bijvoorbeeld spontaan een dame ontmoet (geen date), samen lekker gegeten en gepraat maar ze had wist ik vooraf al nog andere plannen die avond dus na een paar uur zit het erop en blijf je alleen achter terwijl zij doorgaat met het leven en kijk je dus megazielig programma's als AYNIL... en zo'n lazy sunday helpt dan ook niet mee.

Ik slaap al maanden slecht, lig zowat elke nacht wakker waarom mijn leven maar niet wilt lukken ondanks dat ik het allemaal best goed voor elkaar heb en de rest wel samen het leven vieren.. waarom ik maar alleen blijf en mij nergens bij aan kan sluiten in het leven, zowel op relationeel als sociaal gebied.

Normaal zou dit in R&P staan maar daar kan ik niet meer in.
  Moderator zondag 22 januari 2017 @ 10:56:31 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_168337529
Er is een reden dat je daar niet meer in kunt en dat is vanwege tig dit soort topics. Keep it up en je kunt nergens meer in.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_168337853
Ik moest googlen voor AYNIL! :')

Wel merk ik dat ik last heb van de 'fear of missing out'. Plan ik mijn leven wel zo optimaal mogelijk?
  zondag 22 januari 2017 @ 11:14:44 #4
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_168337894
Waarom ga je all you need is love kijken als je daar niet tegen kan ? En je kan nog altijd hobby's zoeken om leuke contacten op te bouwen.
pi_168337953
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 11:14 schreef Buurtzwaan het volgende:
Waarom ga je all you need is love kijken als je daar niet tegen kan ? En je kan nog altijd hobby's zoeken om leuke contacten op te bouwen.
Omdat ik het verder een geweldig programma vind.. zo voorspelbaar maar wel lekker feel good. Tot je je realiseert dat je zelf eigenlijk ook wel zoiets mist... -O- Blijkbaar gun ik anderen het geluk wel en mezelf niet. Mijn hele leven voelt verder aan als net overal geen onderdeel van zijn, vanaf de zijlijn toekijken hoe anderen zich vermaken. :{
pi_168337963
Wat de neger is aynil?
<hr>
  zondag 22 januari 2017 @ 11:19:40 #7
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_168337992
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 11:17 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Omdat ik het verder een geweldig programma vind.. zo voorspelbaar maar wel lekker feel good. Tot je je realiseert dat je zelf eigenlijk ook wel zoiets mist... -O- Blijkbaar gun ik anderen het geluk wel en mezelf niet. Mijn hele leven voelt verder aan als net overal geen onderdeel van zijn, vanaf de zijlijn toekijken hoe anderen zich vermaken. :{
Je moet het zelf weten, maar zo'n negatieve gevoelens bij een onschuldig programma klinkt niet echt gezond. En bij hobby's zou je een leuk meisje kunnen tegenkomen.
  zondag 22 januari 2017 @ 11:22:26 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168338044
Als je nou eens wat sociaals gaat doen in plaats van iedere keer weer een topic openen over hoe eenzaam en alleen je bent, dan kom je misschien nog eens iemand tegen.
Normaal is FOK! ook een prima plek om iemand tegen te komen, maar niet met zo'n posthistorie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_168338120
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 11:22 schreef Leandra het volgende:
Als je nou eens wat sociaals gaat doen in plaats van iedere keer weer een topic openen over hoe eenzaam en alleen je bent, dan kom je misschien nog eens iemand tegen.
Normaal is FOK! ook een prima plek om iemand tegen te komen, maar niet met zo'n posthistorie.
Ik had gisteren dus wel weer 'iets' sociaals maar het moment van afscheid is dan best jammer. Ook tijdens mijn werk laatst wel mensen ontmoet maar die hebben zelf al een druk leven dus moet alles uit mezelf komen qua voorstellen of contact onderhouden, het idee dat jij niet nodig bent en niks toevoegt aan het leven van die mensen. Alsof de mooiste jaren al achter mij liggen en ik alle boten gemist heb.
pi_168338253
Een volwassen kerel die AYNIL alleen aan het kijken is TS moet wel GayTV in zijn pakket hebben zitten.
pi_168338859
Werd hier laatst ook gekeken, nog erger dan vroeger. De emomuziek is er perfect op afgestemd :r
AMG heten en dan een Volvo rijden...
  zondag 22 januari 2017 @ 12:08:32 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_168338893
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 11:26 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ik had gisteren dus wel weer 'iets' sociaals maar het moment van afscheid is dan best jammer. Ook tijdens mijn werk laatst wel mensen ontmoet maar die hebben zelf al een druk leven dus moet alles uit mezelf komen qua voorstellen of contact onderhouden, het idee dat jij niet nodig bent en niks toevoegt aan het leven van die mensen. Alsof de mooiste jaren al achter mij liggen en ik alle boten gemist heb.
Dan heb je dus gisteren iets sociaals gedaan, wat nog leuk was ook en toch voert je treurzang de boventoon....
Je vindt het dus kennelijk prettiger jezelf zielig te vinden dan na te genieten van een leuke ontmoeting.

Dat is de keuze die jij maakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 22 januari 2017 @ 12:18:45 #13
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_168339116
TS, ik wil met alle liefde kusjekroel doen. Maar niet als ik nummer zóveel ben...

Ik heb jouw posts niet gevolgd in R&P maar zó kom je op mij over: jij hebt een plant gekocht in een bloempot. En op die bloempot heb je ooit 'dit heb ik allemaal niet' geschreven. En dat plantje geef je elke dag trouw water met jouw tranen. Inmiddels is het een boom geworden. En je ziet niets anders meer de hele dag dan die boom.

Daar zou ik ook niet van kunnen slapen.
pi_168339273
quote:
9s.gif Op zondag 22 januari 2017 10:47 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
waarom is het er nog steeds niet van gekomen??
Omdat je weigert te erkennen dat je een diepgeworteld en structureel problewm hebt, waar je onder begeleiding van proos, serieus aan moet werken.

Je schiet aan de lopende band met hagel. Het feit dat je af en toe iets raakt zie je als bevestiging dat bovenstaande niet waar is.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 22 januari 2017 @ 12:52:16 #15
463618 Maydiengo
A Tree Grows in Brooklyn
pi_168339928
'AYNIL' gegoogled. Rest van het topic niet gelezen.
  Moderator zondag 22 januari 2017 @ 14:00:45 #16
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_168341913
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 12:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan heb je dus gisteren iets sociaals gedaan, wat nog leuk was ook en toch voert je treurzang de boventoon....
Je vindt het dus kennelijk prettiger jezelf zielig te vinden dan na te genieten van een leuke ontmoeting.

Dat is de keuze die jij maakt.
Damn right.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_168343121
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 12:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan heb je dus gisteren iets sociaals gedaan, wat nog leuk was ook en toch voert je treurzang de boventoon....
Je vindt het dus kennelijk prettiger jezelf zielig te vinden dan na te genieten van een leuke ontmoeting.

Dat is de keuze die jij maakt.
Dit is ook wat mij opviel. Ik zou juist nagenieten en denken van so, das mooi meegenomen _O_
pi_168343221
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 14:39 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Dit is ook wat mij opviel. Ik zou juist nagenieten en denken van so, das mooi meegenomen _O_
Ja, maar hij kwam op het tweede plan. Hij wist al van tevoren dat het hierbij zou blijven. Dus leuk voor een keer, maar hiervan nagenieten is ook maar van beperkte duur.
pi_168343438
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 14:42 schreef nice-guy het volgende:

[..]

Ja, maar hij kwam op het tweede plan. Hij wist al van tevoren dat het hierbij zou blijven. Dus leuk voor een keer, maar hiervan nagenieten is ook maar van beperkte duur.
Ja oke, maar volgens mij is ts sws een zwartkijker :')
  Moderator zondag 22 januari 2017 @ 14:52:40 #20
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_168343461
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 14:51 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Ja oke, maar volgens mij is ts sws een zwartkijker :')
Jij ook, maar op een andere manier :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_168343487
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 14:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Jij ook, maar op een andere manier :P
Ja klopt :P
pi_168344369
quote:
9s.gif Op zondag 22 januari 2017 10:47 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Gisteravond AYNIL gekeken op tv en het was echt een over the top megazoete aflevering. Hoe mooi liefde kan zijn... van lekker pril tot dik 20 jaar een perfecte match vormen en alles daar tussen in. Tijdens de aflevering kwamen de tranen bij mij regelmatig naar boven (emo-tv...) en ging er steeds door mijn hoofd 'dat wil ik ook... waarom is het er nog steeds niet van gekomen??' Oftewel dikke zelfmedelijden. Ook op social media zie je bijna alleen maar leuke romantische foto's en feestende groepjes mensen op zaterdagavond en hoezeer je ook weet dat je de negatieve dingen nooit ziet, en niet alles altijd koek en ei is, merk ik wel dat alles in het leven wordt opgehangen aan het perfecte plaatje. Zo ook dit topic.

Hoe kan ik het zelfmedelijden uitschakelen op zulke momenten? Ik heb het gevoel dat het elke keer nét niet is in mijn leven en dat al 26 jaar lang. Gistermiddag bijvoorbeeld spontaan een dame ontmoet (geen date), samen lekker gegeten en gepraat maar ze had wist ik vooraf al nog andere plannen die avond dus na een paar uur zit het erop en blijf je alleen achter terwijl zij doorgaat met het leven en kijk je dus megazielig programma's als AYNIL... en zo'n lazy sunday helpt dan ook niet mee.

Ik slaap al maanden slecht, lig zowat elke nacht wakker waarom mijn leven maar niet wilt lukken ondanks dat ik het allemaal best goed voor elkaar heb en de rest wel samen het leven vieren.. waarom ik maar alleen blijf en mij nergens bij aan kan sluiten in het leven, zowel op relationeel als sociaal gebied.

Normaal zou dit in R&P staan maar daar kan ik niet meer in.
Als het je lukt om een wildvreemde zover te krijgen om met je te eten dan doe je het nog helemaal niet zo slecht. ;)
pi_168351962
quote:
9s.gif Op zondag 22 januari 2017 10:47 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Gistermiddag bijvoorbeeld spontaan een dame ontmoet (geen date), samen lekker gegeten en gepraat
Je beschikt wel over voldoende vaardigheden, bent wel vaardig in contacten leggen. Waarom heb je dan nog geen vrienden?
quote:
Ik slaap al maanden slecht, lig zowat elke nacht wakker waarom mijn leven maar niet wilt lukken ondanks dat ik het allemaal best goed voor elkaar heb en de rest wel samen het leven vieren.. waarom ik maar alleen blijf en mij nergens bij aan kan sluiten in het leven, zowel op relationeel als sociaal gebied.
Ik denk dat je eerst helder moet krijgen wat je nou exact wil in je leven. Zoek aansluiting, ga daten enzovoorts?
pi_168352269
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 15:41 schreef CRW het volgende:

[..]

Als het je lukt om een wildvreemde zover te krijgen om met je te eten dan doe je het nog helemaal niet zo slecht. ;)
Ook als het steeds losse contacten zijn waar je verder nooit wat van hoort? :)
Dingen regelen kan ik prima, maar structureel niet zo.
pi_168352481
quote:
9s.gif Op zondag 22 januari 2017 10:47 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Gisteravond AYNIL gekeken op tv
:')
pi_168353535
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 12:18 schreef Boca_Raton het volgende:
TS, ik wil met alle liefde kusjekroel doen. Maar niet als ik nummer zóveel ben...

Ik heb jouw posts niet gevolgd in R&P maar zó kom je op mij over: jij hebt een plant gekocht in een bloempot. En op die bloempot heb je ooit 'dit heb ik allemaal niet' geschreven. En dat plantje geef je elke dag trouw water met jouw tranen. Inmiddels is het een boom geworden. En je ziet niets anders meer de hele dag dan die boom.

Daar zou ik ook niet van kunnen slapen.
Wat een wijsheid. Inlijsten TS en boven je bed hangen.
pi_168353722
Ik weet niet meer hoe het precies heet, maar TS is verslaafd aan ongelukkig zijn. Ipv dat hij situaties waar hij ongelukkig van wordt uit de weg gaat zoekt hij ze juist op. Kijk naar dit soort programma's terwijl hij weet dat hij er niet van kan slapen. Loopt de stad in op zoek naar stelletjes om zijn zelfmedelijden te bevestigen. Zelfs wanneer hij iets positiefs meemaakt zoekt hij het negatieve er in zodat hij zich toch nog ongelukkig kan voelen en heel de avond in zelfmedelijden kan soppen op zijn bank.
pi_168354200
Er is een reden dat je niet meer in R&P kan.
Het lost niks op door dan op andere fora topic te gaan openen.

Ben het eens met wat leandra zei. Je zwelgt in je zelfmedelijden.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_168357752
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 20:20 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ook als het steeds losse contacten zijn waar je verder nooit wat van hoort? :)
Dingen regelen kan ik prima, maar structureel niet zo.
Gewoon vaker contact opnemen! Stuur eens een appje om te vragen hoe het gaat, deel een leuke video of foto met haar, vraag haar om mee te gaan naar een evenement, enzovoort.Het kan inderdaad zijn dat ze er niet op in gaat maar in dat geval was de interesse toch al niet zo groot en is er niks aan verloren. Veel mensen hebben al een heel druk en vol leven en hebben geen behoefte aan meer contacten, de oorzaak daarvan moet je niet bij jezelf gaan zoeken.

Ik ben zelf ook heel erg zwak op sociaal gebied en heb maar een handje vol sociale contacten, maar contacten onderhouden en verder uitbouwen is niet moeilijk, dat kan ik zelfs nog. Het probleem is bij mij meer om mensen geïnteresseerd in mij te krijgen, dus dat jou dat zo even lukt vind ik wel heel erg knap. Daarmee heb je 90% van het werk al gedaan. Het uitbouwen van dat contact is in verhouding heel simpel, dat kun je dan ook wel leren. :)
pi_168357800
Dubbel
  zondag 22 januari 2017 @ 23:00:03 #31
416931 yats
(non) Average Joe
pi_168357970
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 20:20 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Ook als het steeds losse contacten zijn waar je verder nooit wat van hoort? :)
Dingen regelen kan ik prima, maar structureel niet zo.
Misschien is er een reden waarom het niet structureel is? Hou eens op met dat zelfmedelijden van je en ga aan jezelf werken.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_168358019
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 23:00 schreef yats het volgende:

[..]

Misschien is er een reden waarom het niet structureel is? Hou eens op met dat zelfmedelijden van je en ga aan jezelf werken.
Ik moet interessanter worden, wat te vertellen hebben.
pi_168358214
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 21:04 schreef Bananenpap het volgende:
Ik weet niet meer hoe het precies heet, maar TS is verslaafd aan ongelukkig zijn. Ipv dat hij situaties waar hij ongelukkig van wordt uit de weg gaat zoekt hij ze juist op. Kijk naar dit soort programma's terwijl hij weet dat hij er niet van kan slapen. Loopt de stad in op zoek naar stelletjes om zijn zelfmedelijden te bevestigen. Zelfs wanneer hij iets positiefs meemaakt zoekt hij het negatieve er in zodat hij zich toch nog ongelukkig kan voelen en heel de avond in zelfmedelijden kan soppen op zijn bank.
Verdrietig of teleurgesteld zijn wordt een bepaalde 2e natuur, het kan comfortabel gaan voelen.

Dan is het eigenlijk ook logisch dat je bij leuke dingen het moeilijk vind om trots of blij te zijn, omdat je je comfortabeler voelt met de teleurgestelde mindset.
Hell To The Liars
  † In Memoriam † zondag 22 januari 2017 @ 23:17:49 #34
460494 naoomx
pi_168358797
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 21:04 schreef Bananenpap het volgende:
Ik weet niet meer hoe het precies heet, maar TS is verslaafd aan ongelukkig zijn. Ipv dat hij situaties waar hij ongelukkig van wordt uit de weg gaat zoekt hij ze juist op. Kijk naar dit soort programma's terwijl hij weet dat hij er niet van kan slapen. Loopt de stad in op zoek naar stelletjes om zijn zelfmedelijden te bevestigen. Zelfs wanneer hij iets positiefs meemaakt zoekt hij het negatieve er in zodat hij zich toch nog ongelukkig kan voelen en heel de avond in zelfmedelijden kan soppen op zijn bank.
Dat heet masochisme.

Maar je hebt gelijk denk ik.

Misschien kun je hulp zoeken om te leren op een gezondere manier met deze emoties om te gaan, TS?
pi_168358920
Het is niet gewoon een perfect plaatje, maar gewoon leuk om op zaterdagavond iets leuks te doen. Hoezo doe jij dat niet dan?
pi_168359052
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 23:17 schreef naoomx het volgende:

[..]

Dat heet masochisme.

Maar je hebt gelijk denk ik.

Misschien kun je hulp zoeken om te leren op een gezondere manier met deze emoties om te gaan, TS?
Die hulp moet je niet teveel van verwachten, dat heb ik ook wel geprobeerd. de meeste psychologen werken veel te veel volgens boekjes en richtlijnen om daar echt wat mee te kunnen. Je krijgt misschien wat opdrachten en schema's mee om thuis in te vullen maar dat was het dan. Echt iets aan de oorzaak doen kunnen ze vaak niet. Ik heb er in ieder geval niks aan gehad.
pi_168359074
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 23:21 schreef JimmyDean het volgende:
Het is niet gewoon een perfect plaatje, maar gewoon leuk om op zaterdagavond iets leuks te doen. Hoezo doe jij dat niet dan?
Omdat ik dus geen (vaste) contacten heb? Op die ontmoetingen na sta ik er altijd alleen voor verder.
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 23:17 schreef naoomx het volgende:

[..]

Dat heet masochisme.

Maar je hebt gelijk denk ik.

Misschien kun je hulp zoeken om te leren op een gezondere manier met deze emoties om te gaan, TS?
Masochisme lijdt ik niet aan. Wel het gevoel dat je beste jaren achter je liggen en je die vergooit hebt, ondanks waar ik nu sta en sommige toffe dingen die ik heb meegemaakt. Ik ben haast nooit tevreden lijkt het. Wil altijd meer, hebzucht, niet zozeer qua geld maar wel qua voldoening of materialisme.
pi_168359194
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 23:25 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Omdat ik dus geen (vaste) contacten heb? Op die ontmoetingen na sta ik er altijd alleen voor verder.

[..]

Masochisme lijdt ik niet aan. Wel het gevoel dat je beste jaren achter je liggen en je die vergooit hebt, ondanks waar ik nu sta en sommige toffe dingen die ik heb meegemaakt. Ik ben haast nooit tevreden lijkt het. Wil altijd meer, hebzucht, niet zozeer qua geld maar wel qua voldoening of materialisme.
Ik ken het wel. Altijd het gevoel dat het "beter" kan en nooit tevreden zijn met wat je al hebt. Dat is iets dat heel lastig te veranderen is. De enige manier waarop het mij lukt is met een flinke joint. :P

[ Bericht 4% gewijzigd door CRW op 23-01-2017 00:00:51 ]
pi_168359581
Hoe weet je dat zo zeker? Ik zie je nooit eens iets positiefs posten zonder een maar. Altijd op zoek naar het negatieve. En waarom nog steeds geen psycholoog? Op deze manier maak je over vijf jaar nog steeds dit soort topics aan.
pi_168359796
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 23:39 schreef Bananenpap het volgende:
Hoe weet je dat zo zeker? Ik zie je nooit eens iets positiefs posten zonder een maar. Altijd op zoek naar het negatieve. En waarom nog steeds geen psycholoog? Op deze manier maak je over vijf jaar nog steeds dit soort topics aan.
Ik zie dat hier altijd iedereen maar mensen doorverwijzen naar psychologen alsof het een wondermiddel is dat alles in één keer oplost maar dat valt nog wel tegen. Misschien kun je hier en daar een beetje verbetering krijgen maar psychologen zijn nogal overrated vind ik. Het is niet goed om al je vertrouwen in een psycholoog te leggen. Het meeste zul je toch gewoon zelf moeten oplossen, of je moet er mee leren leven zoals het is.
pi_168359908
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 23:45 schreef CRW het volgende:

[..]

Ik zie dat hier altijd iedereen maar mensen doorverwijzen naar psychologen alsof het een wondermiddel is dat alles in één keer oplost maar dat valt nog wel tegen. Misschien kun je hier en daar een beetje verbetering krijgen maar psychologen zijn nogal overrated vind ik. Het is niet goed om al je vertrouwen in een psycholoog te leggen. Het meeste zul je toch gewoon zelf moeten oplossen, of je moet er mee leren leven zoals het is.
Misschien zit daar ook wel de weerstand tegen een psycholoog... ook dat is geen wondermiddel en moet je alsnog zelf aan de bak :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_168360136
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 23:45 schreef CRW het volgende:

[..]

Ik zie dat hier altijd iedereen maar mensen doorverwijzen naar psychologen alsof het een wondermiddel is dat alles in één keer oplost maar dat valt nog wel tegen. Misschien kun je hier en daar een beetje verbetering krijgen maar psychologen zijn nogal overrated vind ik. Het is niet goed om al je vertrouwen in een psycholoog te leggen. Het meeste zul je toch gewoon zelf moeten oplossen, of je moet er mee leren leven zoals het is.
Probleem met TS is dat hij al tijdenlang klaagtopics opent, vraagt om tips, daar niks mee doet (want hij negeert ze, of ziet overal beren op de weg) om vervolgens weer een nieuw 'hoe zwaar is mijn leven toch' topic opent.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_168360330
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 23:56 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Probleem met TS is dat hij al tijdenlang klaagtopics opent, vraagt om tips, daar niks mee doet (want hij negeert ze, of ziet overal beren op de weg) om vervolgens weer een nieuw 'hoe zwaar is mijn leven toch' topic opent.
Volgens mij is TS vrij nieuw op het forum toch?
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2017 @ 00:11:15 #44
460494 naoomx
pi_168360599
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 23:24 schreef CRW het volgende:

[..]

Die hulp moet je niet teveel van verwachten, dat heb ik ook wel geprobeerd. de meeste psychologen werken veel te veel volgens boekjes en richtlijnen om daar echt wat mee te kunnen. Je krijgt misschien wat opdrachten en schema's mee om thuis in te vullen maar dat was het dan. Echt iets aan de oorzaak doen kunnen ze vaak niet. Ik heb er in ieder geval niks aan gehad.
Je moet er idd niet teveel van verwachten, maar het is wel iets.
Ik heb het zelf ook gehad, nu & een paar jaar geleden. Ik vind het wel prettig dat je met iemand kan praten die tenminste wat verstand van zaken heeft, goed kan luisteren, goed adviezen kan geven e.d. En de opdrachten, die ik kreeg, hielpen wel een beetje. En het is ook nja, iets psychologisch bij mij, zovan "oh, nu loop ik bij een psycholoog, dus nu ga ik echt wat aan mijn problemen doen".
Ja, het is idd wel teveel volgens richtlijnen enzo & ikzelf krijg er nou niet bepaald superveel inzicht door, maar het helpt wel wat. Op z'n minst is het wat oké steun en dat kan al heel wat schelen. Er is in ieder geval niet (veel) beters
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2017 @ 00:19:48 #45
460494 naoomx
pi_168360942
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 23:25 schreef DatIsJammurZeg het volgende:

[..]

Masochisme lijdt ik niet aan. Wel het gevoel dat je beste jaren achter je liggen en je die vergooit hebt, ondanks waar ik nu sta en sommige toffe dingen die ik heb meegemaakt. Ik ben haast nooit tevreden lijkt het. Wil altijd meer, hebzucht, niet zozeer qua geld maar wel qua voldoening of materialisme.
Tsja, van een bepaalde mate van hebzucht hebben we bijna allemaal wel last denk ik. Bij de meeste mensen lijkt dit zich echter op een andere manier te uiten dan bij jou. De meeste mensen zijn weliswaar weleens ontevreden, maar niet constant in die negatieve spiraal zoals jij.
Je bent echt best wel emotioneel zelfdestructief enzo, je vervult nooit je (sociale) potentie, zoekt negativiteit op en blijft in dingen hangen.
Eerlijk gezegd lijk je hierin best wel op mij en ikzelf ben wel vrij masochistisch, dusja. ~
pi_168361089
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 00:03 schreef CRW het volgende:

[..]

Volgens mij is TS vrij nieuw op het forum toch?
Nee, hij komt hier al jaren. Had eerst een ander account.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 23 januari 2017 @ 00:31:47 #47
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_168361364
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 00:24 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Nee, hij komt hier al jaren. Had eerst een ander account.
Genaamd Deezertje
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_168361652
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2017 00:11 schreef naoomx het volgende:

[..]

Je moet er idd niet teveel van verwachten, maar het is wel iets.
Ik heb het zelf ook gehad, nu & een paar jaar geleden. Ik vind het wel prettig dat je met iemand kan praten die tenminste wat verstand van zaken heeft, goed kan luisteren, goed adviezen kan geven e.d. En de opdrachten, die ik kreeg, hielpen wel een beetje. En het is ook nja, iets psychologisch bij mij, zovan "oh, nu loop ik bij een psycholoog, dus nu ga ik echt wat aan mijn problemen doen".
Ja, het is idd wel teveel volgens richtlijnen enzo & ikzelf krijg er nou niet bepaald superveel inzicht door, maar het helpt wel wat. Op z'n minst is het wat oké steun en dat kan al heel wat schelen. Er is in ieder geval niet (veel) beters
Het scheelt dan dat jij er wel iets aan hebt gehad! Misschien verwachtte ik er wel teveel van maar het gaf mij eerder frustratie dan een goed gevoel dat ik bij een psycholoog onder behandeling was. Vooral omdat ik er veel minder aan heb gehad dan ik van tevoren gehoopt had. En daar overheen nog de frustratie dat er nauwelijks met mij mee gedacht werd maar veel teveel in die richtlijnen gedacht werd. Ze hadden bij mij ook de neiging om verschillende problemen als los van elkaar te zien en te willen behandelen, terwijl het veel meer samenhangt en dus ook als één geheel behandeld moet worden. Herken je dat?
pi_168361659
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 00:31 schreef Molo het volgende:

[..]

Genaamd Deezertje
Oh oké die ken ik nog wel ja.
pi_168361765
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 00:41 schreef CRW het volgende:

[..]

Het scheelt dan dat jij er wel iets aan hebt gehad! Misschien verwachtte ik er wel teveel van maar het gaf mij eerder frustratie dan een goed gevoel dat ik bij een psycholoog onder behandeling was. Vooral omdat ik er veel minder aan heb gehad dan ik van tevoren gehoopt had. En daar overheen nog de frustratie dat er nauwelijks met mij mee gedacht werd maar veel teveel in die richtlijnen gedacht werd. Ze hadden bij mij ook de neiging om verschillende problemen als los van elkaar te zien en te willen behandelen, terwijl het veel meer samenhangt en dus ook als één geheel behandeld moet worden. Herken je dat?
Ik herken dat ook wel hoor, als ik na mijn 3e therapie gestopt was, had ik persoonlijk ook een nare smaak gehad.
Bij de 4e zoektocht had ik het idee zelf wel dat ik wist wat ik nodig had, en zo doende kwam ik bij een instelling die dubbele diagnose behandelde (lees je laatste zin)

Depressie en verslaving en nog veel meer in 1 pakket. Kip en ei dit dat.

Dus snap je frustratie, maar achteraf hebben alle therapieen eraan bij gedragen dat ik zelf de oplossing vond :)
Hell To The Liars
  maandag 23 januari 2017 @ 00:47:48 #51
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_168361875
Denk op die momenten eens aan het feit dat die mensen ook wel eens aan de schijterij zijn.
Fade to Black
pi_168361980
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 00:47 schreef Achterhoker het volgende:
Denk op die momenten eens aan het feit dat die mensen ook wel eens aan de schijterij zijn.
Nou dat had ik dus ook een keer.
Mijn psych was ziek en belde af om 07.15, ja doei ik heb hulp nodig, je kan niet ziek zijn 😢
Hell To The Liars
pi_168364564
Ik zou vooral hetzelfde blijven doen als je deed, want dat heeft echt verschil gemaakt.
1 + 1 = blauw
pi_168364672
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 23:39 schreef Bananenpap het volgende:
Hoe weet je dat zo zeker?
Hij is wel realistisch. Altijd beter dan je kop in het zand steken.
  maandag 23 januari 2017 @ 08:20:35 #55
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_168364718
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 08:11 schreef 0906 het volgende:

[..]

Hij is wel realistisch. Altijd beter dan je kop in het zand steken.
Dat steekt 'ie 'm tenminste nog eens ergens in

Badum tsssss
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_168364740
Je klinkt als een erg negatief en dramatisch persoon. Dat zijn niet de leukste mensen om mee om te gaan. Als ik het net leuk met iemand heb gehad denk ik "dat was gezellig, moeten we snel weer eens doen". Jij denkt "dat was leuk, waarom heb ik het niet altijd zo leuk? Waarom heeft zij hierna wel plannen en ik niet? O, mijn god wat is mijn leven kut, ik ga AYNIL kijken en huilen :'(."

Sowieso AYNIL kijken als vent. :') Ook nog eens janken om AYNIL. :') Alle nadelen van een vrouw zonder de voordelen.
pi_168366421
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 23:45 schreef CRW het volgende:

[..]

Ik zie dat hier altijd iedereen maar mensen doorverwijzen naar psychologen alsof het een wondermiddel is dat alles in één keer oplost maar dat valt nog wel tegen. Misschien kun je hier en daar een beetje verbetering krijgen maar psychologen zijn nogal overrated vind ik. Het is niet goed om al je vertrouwen in een psycholoog te leggen. Het meeste zul je toch gewoon zelf moeten oplossen, of je moet er mee leren leven zoals het is.
Ik zie hier niemand zeggen dat een psycholoog alles in één keer oplost? Ik heb zelf geen ervaringen met psychologen oid, maar ik weet wel dat wanneer TS de afgelopen twee jaar zijn tijd en energie die hij in al die soortgelijke topics heeft gestoken aan een psycholoog had gespendeerd er nu wel iets beter bij zat. Maar goed, vooral verder zinken in zelfmedelijden en niks ondernemen.
pi_168367049
TS, ben je dementerend?
pi_168368368
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 00:03 schreef CRW het volgende:

[..]

Volgens mij is TS vrij nieuw op het forum toch?
Kloontje van deezertje
  maandag 23 januari 2017 @ 12:23:05 #60
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_168368964
quote:
9s.gif Op zondag 22 januari 2017 10:47 schreef DatIsJammurZeg het volgende:
Normaal zou dit in R&P staan maar daar kan ik niet meer in.
Dit zegt wel genoeg denk ik.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  PR en moderator maandag 23 januari 2017 @ 12:52:26 #61
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_168369675
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 00:41 schreef CRW het volgende:

[..]

Het scheelt dan dat jij er wel iets aan hebt gehad! Misschien verwachtte ik er wel teveel van maar het gaf mij eerder frustratie dan een goed gevoel dat ik bij een psycholoog onder behandeling was. Vooral omdat ik er veel minder aan heb gehad dan ik van tevoren gehoopt had. En daar overheen nog de frustratie dat er nauwelijks met mij mee gedacht werd maar veel teveel in die richtlijnen gedacht werd. Ze hadden bij mij ook de neiging om verschillende problemen als los van elkaar te zien en te willen behandelen, terwijl het veel meer samenhangt en dus ook als één geheel behandeld moet worden. Herken je dat?
Je hebt gewoon een beetje pech gehad met een psycholoog die je niet helemaal goed begreep/waar je geen goede klik mee had.
Dat kan natuurlijk, mensen matchen niet altijd, maar misschien voor het vervolg wel prettig voor je om te weten dat het doodnormaal is om in die situaties aan te geven dat deze manier van werken niet voor je werkt, wat je liever zou willen zien (begrip, wat 'losser', etc), en als dat alsnog niet werkt is het ook normaal om te vragen of je bij iemand anders behandeld mag worden.
De specifieke persoon die je tegenover je hebt maakt zo veel verschil. Ik heb ook wel eens mensen tegenover me gehad waar ik die klik gewoon niet mee had waardoor we als het ware langs elkaar heen aan het lullen waren, dan kun je totaal niet het optimale uit de behandeling halen. Maar heb je iemand die je begrijpt en met je meedenkt, dan maak je veel grotere stappen, of voelt het iig al stukken prettiger.
Ik zou dus niet gelijk 'psychologen' als geheel afschrijven, maar 'die ene specifieke psycholoog van jou die je eigenlijk had moeten inruilen', snapje?
Vind 't altijd jammer om te zien wanneer mensen hun vertrouwen in de hulpverlening verliezen omdat ze een paar 'minder chille' behandelaars hebben gehad ;(

Edit: oh oeps, mobiel zie je niet dat je door een slotje heen post :')
All hail the great Fopje/Kerplunk.

[ Bericht 4% gewijzigd door Moira op 23-01-2017 13:21:41 ]
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')